Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg signerer veldig god spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jan 11, 23:29

Opprinnelig postet av "Rasle"
Den strekkningen du snakker om har jeg kjørt mange ganger selv, også på natters tid, og vet at det kan være litt vanskelig kjøreforhold. Det gjør saken bare værre. Påvirket tilstand på en vei sjansen for uhell allerede er større enn ved andre veier med bedre standard. Mengden alkohol spiller da ingen rolle, er man over grensen har man brutt loven og satt andre uskyldige mennesker i fare.

FFK spilleren var ikke innblandet i et ran. Det var et innbrudd. Noe som er stor forskjell. Uansett så kunne man selvfølgelig møtt på noen og da vet man så klart ikke hva som hadde skjedd men ingenting tyder på at spilleren er voldelig og han hadde uansett mulighet til ta et valg. Gjort motstand eller rømt fra stedet. Hadde en bil kommet i mot JJ hadde det kun vært tilfeldigheter og hans idioti som hadde avgjort utfallet.

Vår spiller kunne tatt et valg om han ville skadet andre, deres måtte stole på tilfeldigheter.

Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media. Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 jan 11, 23:49

Opprinnelig postet av Q
Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media.

 

Selvfølgelig øker sjansen for ulykke ved høyere inntak, det kan ikke diskuteres. Men her var det tydeligvis nok til å miste kontrollen over bilen og da har man selvsagt gått over grensen. Det er vel ikke værre enn å stå over å kjøre bil hvis man i det heletatt har drukket? Å sette andres liv og helse i fare på den måte er uakseptabelt og kan ikke sammenliknes med å stjele verdier.

Sjansen for at en ulykke skal gå riktig ille er veldig mye større enn ved et innbrudd.

 

Opprinnelig postet av Q
Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.

Jeg skjønner ikke at du gidder en gang. Kontroll har man den dagen bilen holder seg innenfor de hvite kantstripene og på riktig side av den gule midtstripen.

 

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 17 jan 11, 00:07
Endret: 17 jan 11, 00:23
Endret av: Plankehue

La oss bli enig, at det er forsatt dumt å stjele og dumt og kjøre i fylla.

Jeg selv har gjort begge deler og jeg er faktisk et godt menneske. Jeg har forstått jeg har vært heldig og kommet ustraffet ut av det, og kommer ikke til og gjøre det igjen. Jeg er snart 30 år.

En ting er sikkert at mennesker kommer til og gjøre dumme ting og mange av dem lærer av det. man har noen utskudd som forsetter i samme sporet. Så får vi håpe begge spillere som det snakkes så høyt om her, at de har lært.

Syns ikke det er  riktig og ta opp slike saker, for det blir å slå under beltestedet. Jeg vet selv at jeg ville ha blitt fly forbannet om at noe diskuterte om meg om en sak som jeg har tatt straffen for eller vill ta straffen for i et ofentlig forum. Begge klubbene har også tatt opp sakene og gitt spillerene en ny sjanse. Syns begge klubbene skal ha litt skryt for å tørre det.

Så får vi se om de greier det de har lovet.


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 17 jan 11, 00:17

Opprinnelig postet av Plankehue

La oss bli enig, at det er forsatt dumt å stjele og dumt og kjøre i fylla.

Jeg selv har gjort begge deler og jeg er faktsik et godt menneske. Jeg har forstått jeg har vært heldig og kommet ustraffet ut av det, og kommer ikke til og gjøre det igjen. Jeg er snart 30 år.

En ting er sikkert at mennesker kommer til og gjøre dumme ting og mange av dem lærer av det. man har noen utskudd som forsetter i samme sporet. Så får vi håpe begge spillere som det snakkes så høyt om her, at de har lært.

Syns ikke det er  riktig og ta opp slike saker, for det blir å slå under beltestedet. Jeg vet selv at jeg ville ha blitt fly forbannet om at noe diskuterte om meg om en sak som jeg har tatt straffen for eller vill ta straffen for i et ofentlig forum. Begge klubbene har også tatt opp sakene og gitt spillerene en ny sjanse. Syns begge klubbene skal ha litt skryt for å tørre det.

Så får vi se om de greier det de har lovet.

Tror du traff spiker på hue der ja !!!

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 jan 11, 09:20

Opprinnelig postet av Q

Opprinnelig postet av "Rasle"

Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media. Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.

Nesten ikke fyllekjøring er jo selvfølgelig ingen kriminell handling i forhold til nesten ran!Wink

Jeg hørte om en kar en gang som nesten skjøt en annen under elgjakta og han ble nesten morder!

Og så lite øl innabords som sarpingen hadde så kjørte han vel bare nesten av veien også vel?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 12:09

Opprinnelig postet av Noik

  Fortell meg hvor jeg skriver at lønningene til FFK var helt spesielle i forholdt til mange andre klubber på daværende tidspunkt! 

Jeg brukte ordet "referanseverdi" som en indikasjon på hva som er OK av lønnskostnader i dagens fotball. Med det mente jeg at det funker dårlig å være happy med at lønnskostnadene er betydelig redusert. Det kan jo fortsatt være uforsvarlig høyt. Eller?

 

Patetisk, du har jo til og med mistet oversikten over dritten du selv har skrevet. Kopien av dritten viser tydelig at du snakker om FORRIGE GANG vi var i Tippeligaen og påstår at sitat "

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Så jeg spør igjen: Hva mener du med sykelig høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi?
Mener du at lønningene i FFK  var sykelig høye sammenlignet med resten av TL i 2009? Og mener du at lønningene i FFK er sykelig høye og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi sammenlignet med lønningene ellers i TL 2011? Hva er den "referanseverdien" du snakker om?

Du aner tydeligvis ikke en dritt om lønningene i noen klubber, kanskje bortsett fra i Paddekummen United, for der spiller de jo nesten gratis....

P.S. Du svarte egentlig ikke på innlegget mitt. Du kan jo prøve igjen, så får vi se om du klarer det på forsøk to...

 

                  

 

  


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 13:17

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

---------------------------

Evig blå


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 15:55

Opprinnelig postet av Noik

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

Det er lettere å gi opp og skylde på andre og det de skriver enn å svare på¨innlegg og å stå for det som du tidligere har skrevet ja.... Men det er klart man kan ikke stå for det man har skrevet om man helt har mistet evnen til å huske det man selv har skrevet.... Selv etter å ha fått det sitert 2 ganger...

Evig blå står det at du er. Hvilken klubb sviktet du når Sparta ga Pæddekummen United sin plass i Adeccoligaen?


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 17:18

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig.

Sykelig høyt: Et lønnsnivå langt over det som kan forsvares mtp klubbenes inntekter,ergo at regnskapstallene blir negative og at klubbens videre eksistensgrunnlag reduseres.

Noe som bør brukes som "referanseverdi": Først og fremst,referanseverdi var et tilfeldig valgt ord,men syntes det var dekkende. Det er ikke noe fotballfaglig uttrykk,om det var det du reagerte på. Referanseverdi er et slags holdepunkt,eller godt sammenligningsgrunnlag. Mente at den nåværende lønnen ikke nødvendigvis bør forsvares bare fordi den er langt under den tidligere (og dette "reklameres" det stadig for at FFK-fans, at lønnskostnadene er bra fordi de er kraftig redusert). Med tanke på deres dårlige økonomi,men til gjengjeld relativt offensive innkjøpspolitikk (tenker da lønninger,ikke kjøpssum), virker det som om klubben holdes i gang av eksterne aktører. Spørsmålet er om dette er helt greit eller ikke,og om sårbarheten til klubben øker når den må støtte seg på andres skuldre. Om pengestrømmene inn til klubben stopper ved et evt nedrykk i 2011,er jeg sikker på at dette vil være mye mer dramatisk for FFK enn for f eks Sarp.

Og NEI,dette er ikke et forsøk på å glorifisere egen klubb. Uansett,alle ser forskjellene på hvordan klubbene driftes. Ser også at Adeccospilleren Mads Hansen er forespeilet fulltidskontrakt med FFK. Dette er også relativt klare indikasjoner på at lønnsnivået også til denne spilleren er betydelig (450 000??), og det er naturligvis en grunn til at spilleren er så sykt lysten på å spille i FFK kontra andre klubber. Og nei,det skyldes ikke at FFK er Norges mest attraktive klubb,men pakka som blir tilbudt. Hadde en annen TL klubb klaska 200 000 mer på bordet enn FFK,hadde ikke FFK vært med i vurderinga en gang. Den som ikke ser dette må ta en reality check på dagens fotballkultur.

Vel, nå sklei det ut og jeg svarte på mer enn du ba om. Gidder ikke prøve enda en gang,om du fremdeles ikke forstår det. Da får vi bare enes om at du ikke forstår det jeg prøver å si. Ok?

Angående mitt forhold til Sarpelaga satt jeg på tribuna og heia på Sparta Sarpsborg. Da dette laget gikk inn i den nye samarbeidsklubben Pæddekummen FK Sydney FC var den naturligste sak i verden å støtte dette laget. Hvis du tror de gamle gubbene som ble intervjua på Fredrikstad stadion i høst er representative for Sarps befolkning,tar du feil.

 

Stopper der,om du fortsatt ikke skjønner det tror jeg hvertfall de andre her inne gjør det. Det får i så fall være bra nok.

---------------------------

Evig blå


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 jan 11, 17:35

Selv om jeg synes tråden er på ville veier, vil jeg bare si følgende:

Glimrende innlegg Noik! Laughing


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 22:18

Opprinnelig postet av Noik

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig

Det er jo der du tar feil. Det er nettopp det du skriver: Enda en gang, og nå er det siste gang, skal jeg sitere hva du skrev (kan du lese det denne gangen?). Her er det du skrev:

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Kan det sitatet som du har skrevet og jeg har kopiert 3 ganger, forståes på noen annen måte? Det er vel norsk du skriver? Det som står skrevet kan du ikke komme deg unna. I tillegg er det jo rent oppspinn og tull...

At du var Sparta-supporter for 2-3 år siden må jo være frustrerende? Dere bidro jo faktisk med noe, nemlig plassen i Adecoligaen. Hva har dere fått tilbake? En plass i 5te divisjon og et lag uten historie i TL? Du snakker om å selge fotballsjela si for å få et år eller 2 på topp i norsk fotball. Hva var det Sparta ikke klarte alene som S-08 skal være så mye bedre på? Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 18 jan 11, 07:51
Endret: 18 jan 11, 07:52
Endret av: foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg ?

Hvis du mot formodning skulle befinne deg på stadion, så ville du ha sett tillitsmenn, a-spillere, foreldre, spillere fra junioravdeling fra varteig, borgen, tune, ullerøy, hafslund, skjeberg sport, tveter osv osv..  Greåker er et lost case, men det får også være deres beslutning. Ser faktisk en del derfra på stadion osv, men jeg tviler nå litt på takhøyden på moa, så det er mulig de ikke flagger så mye på hjemmebane.

Jeg beklager å si det, men det er også store grupperinger fra Sparta og SFK. Noen fra spesielt de to siste har tatt sine valg og prioriterer arbeid for egne klubber, men det respekteres..

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 18 jan 11, 08:36

Opprinnelig postet av foyn

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?

Selvfølgelig, i Fredrikstad er alt feiende flott. Talentarbeid er tross alt noe vi kan, i motsetning til det kaosarbeidet som foregår der oppe på branntomta.

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jan 11, 09:01

Denne diskusjonen blir etter mitt syn mer og mer meningsløs.

Nå er vel snart alle argumenter om fortreffelighet hos eget lag og udugelighet hos det andre laget brukt opp,

Fram og tilbake, fram og tilbake...........

Kanskje tiden er inne for de mest involverte å gå over til PM, debatten er ikke så veldig berikende lenger.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 jan 11, 14:29

Syns det er mye bra lese stoff her jeg, så keep up the good work. Fasinerende å se hvordan fotball kan få mer eller mindre voksne folk til å ha en "pappaen min er større enn pappaen din" diskusjon.

Er uansett idiotisk og kommer på et FFKforum for å argumentere for at Fredrikstad gjør ting feil og Sarp gjør ting riktig. Ingen her inne vil være enige av prinsipp uansett. FFK er og blir best, så lett er det Cool

 


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 18 jan 11, 16:10

Ymer,jeg orker ikke...

Har fått visse indikasjoner på at det ikke er meg det er noe galt med,men tar det på PM så det ikke sklir helt ut.

---------------------------

Evig blå


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 jan 11, 16:28

Da er det avgjort, begge er best, eller ?

Er sarpingene gla for den super spissen dem skulle få signert, og

så kom det restavfall fra ålesund, hehehe

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 17:53

Opprinnelig postet av foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg

Hva med å lese innlegget mitt en gang til Foyn? Les spesiellt nøye det som står om småklubbenes STØTTE til S08 i siste avsnitt. Legger det her så du slipper å lete:

 Sitat: Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball? sitat slutt.

 Noe om å STØTE BORT her Foyn?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 18:06

Opprinnelig postet av Noik

Ymer,jeg orker ikke...

Har fått visse indikasjoner på at det ikke er meg det er noe galt med,men tar det på PM så det ikke sklir helt ut.

Det er greit det, men fortsatt har du skrevet det du selv påstår du ikke har skrevet. Det kan alle som kan lese her inne se... Tar du ikke ansvaret for det du skrev så får det være. Det står der uansett...

Mange indikasjoner på mye her inne.... En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jan 11, 18:11

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...

Jeg foretrekker å holde kjeft og får da heller bli tatt for å være en idiot fremfor å åpne munnen og fjerne all tvil.Wink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24