Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg signerer veldig god spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 18:59
Med den drahjelpen FFK nyter i næringslivet samt gjennom div. sugardaddys så er jo ffk en priviligert klubb. Det finnes ikke noe galt i dette og alle klubber ønsker seg selvsagt dette MEN ffk HAR det. Det fører selvsagt til muligheter vedrørende spillerkjøp og lønninger klubber som Sarp08 og sikkert en rekke andre klubber bare kan skyte en pil etter. Det virker litt småelig og hovere over dette, spesiellt etter sesongen ffk akkurat har avsluttet der jeg fortsatt kan minnes at ffk gikk på noen smeller for og si det sånn. Smellene ble blandt annet påført av "lavbudgett" klubber. Nyt de mulighetene dere har og gled dere over at det peker oppover. Så får dere la oss småklubbene kjøpe rasket som andre ikke vil ha uten og måtte bli ledd av av den grunn. På førehand takk.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 jan 11, 19:06
Jeg ser mye sannhet i det du skriver, men vil legge til at det ikke er kun næringsliv og sugardaddys som har bidratt. Hvis vi ser på høye tilskuertall pluss aksjoner som "jeg er med" så ser vi at hvermannsen også bidrar.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 jan 11, 19:20
Endret: 14 jan 11, 19:24
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av Fossekællen:)

..

Det fører selvsagt til muligheter vedrørende spillerkjøp og lønninger klubber som Sarp08 og sikkert en rekke andre klubber bare kan skyte en pil etter. Det virker litt småelig og hovere over dette, spesiellt etter sesongen ffk akkurat har avsluttet der jeg fortsatt kan minnes at ffk gikk på noen smeller for og si det sånn.

..

 Hovere? Jeg synes nå en 0-8 supporter være litt omtenksom når han peker på hvem som hoverer. 0-8 har nå hovert over at de rykket opp før fredrikstad men med mindre midler så intenst at norwegian snart kaller opp sitt nye fly etter supporterklubben.

Vi er en større fotballklubb, men hoveringen har nå stort sett dere stått for.

---------------------------

Svaberget for alltid!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:24

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.7463299

Var ønsket av Chelsea, og er også en bråkmaker.. Aalesund ville selge Roberts i 2009 etter en ganske heavy bytur! 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jan 11, 19:26

Opprinnelig postet av Noik

 Tulling...

 

He he he, jeg liker godt å se at det står skikkelig bra til med nivået der oppe i Pæddekummen. Det kreves jo virkelig mye å kalle andre for tulling anonymt....


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 19:28
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

---------------------------

Ford eller Fiat?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 14 jan 11, 19:31

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
PS: det finnes idioter i begge leire :)

Det har du VELDIG rett i.

Ytterligere kommentar overflødig. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:32

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Hovere eller ikke hovere. Dere er hvertfall velkomne for å heie laget frem på stadion i år også :) Blir moro med lokaloppgjør i 2011 også! Lykke til :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 19:36

Vil bare nevne en ting.

Når jeg leser historiene fra 40-50 og 60 åra og forholdet mellom klubbene den gang så tenker jeg at fotballen har mistet noe på veien.

Det kan hende jeg tar feil men den sportsånden som råda den gang skulle jeg ønske man klarte og stable på beina igjen. Det synes og være mye mer jovial stemning og en "lettere" stmning mellom suporterne selv om man var patriot til beinet.

Det virker rett og slett som det var mer morsomt i lokalfotballen på den tiden.

Til året venter det noen lokaloppgjør mange gleder seg til. Håper dette blir festdager med litt av fordumstider storhet i seg.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 14 jan 11, 19:58

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 

Skivebom,kjo!

Jeg har aldri hevda at Sarp er en mer attraktiv klubb enn FFK..

---------------------------

Evig blå


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:59

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 jan 11, 20:00

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Joda, men det å hente Tarik hjem er faktisk ganske gøy for oss også, så sånn sett burde det finnes godt med hoveringsammunisjon på begge sider?

At det finnes idioter i begge leire kan vi være enig om ja, og det er vel også litt av fotballens natur at den favner over deler av befolkningen som ikke ellers kommer så godt overens eller har så mye med hverandre å gjøre. Sånn er det, selv om noen kan være litt vel provoserende fra tid til annen.

Men velkommen til tippeligaen skal dere være. Vi har vært der før, vet litt om hva det dreier seg om, og føler vel på en måte at vi kan ønske dere velkommen etter? Tippeligaen er noe annet enn resten av fotballnorge, til og med kvalifiseringen til/fra Adecco.. og endelig skal vi kunne få knuse naboen ettertrykkelig mens resten av Norge ser på ;-)

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 20:34
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.

 

 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 21:16

Vel mr Q, det har man også i Fredrikstad. Jobb og ungær har ikke gitt mye tid til å være her Wink men på kveldstid er det herlig å sitte her og surfe litt rundt når stillheten i huset har senket seg Tongue out

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 21:26
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Q


Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.


Så du fant en halvdårlig forklaring på godset, hva med de andre fire klubbene? Ingen av de er nyopprykkede klubber...

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 21:57

Hvorfor var den forklaringen halvdårlig? Mads Hansen, om man skal tro sitatene som har gått sin gang i mange aviser, har sagt at han avviste prøvespill for Strømsgodset fordi han mener at han er god nok til å slippe det, samt at han tenker på spilletid. Og det er ikke til å stikke under stol at Godset har en bedre stall enn dere, og at sjansen for spill er mindre der enn hos dere. Dere stiller vel med Ramberg og en 17-åring fra Sierra Leone på den plassen, mens Godset har litt tyngre skyts.

Når det kommer til de andre klubbene, så har jeg ikke funnet noenting om Aalesund, verken her på forumet eller i andre aviser. Fint om du kunne linket til en sak der de konkret sier at det er interesse. Med Haugesund er det samme visa som med Godset. Haugesund kom på 6.-plass i Tippeligaen i fjor, mens dere endte på 3.-plass i Adeccoligaen, og rykket opp via kvalikk. Samtidig, etter det jeg har skjønt på flere Haugesund-supportere, bruker ikke de så mye penger heller, og holder lønninger til et minimum. Man skal ikke se bort i fra at lønna blir bedre i Fredrikstad, spesielt om dere får inn noen gaver fra snille sponsorer.

Kalmar aner jeg ingenting om. Eneste jeg vet er at de havnet på en 9.-plass i en jevn Allsvenskan i fjor. Det eneste jeg fant var dette sitatet; "– Det stämmer att han varit här. Men jag tror inte det går att lösa hans sociala situation. Vi har inte räknat bort honom men det ser ut som att han blir kvar i Norge, säger sportchefen Svante Samuelsson till Barometern."

Hva de mener med hans sosiale situasjonen vet jeg ikke, men det er godt mulig Mads Hansen synes at dere er mer attraktive enn en middels Alsvenskan-klubb. Selv om tankene går til at han ikke er så keen på å dra til Sverige i en alder av 27 år, men det blir bare synsing, så ikke noe konkret der.

Det er godt mulig at dere er mer attraktive enn Kalmar FF, men dere er ikke mer attraktive enn Godset og Haugesund. Dere som tror det bør ta dere en reality-sjekk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 22:04
Endret: 14 jan 11, 22:14
Endret av: Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 22:37

Opprinnelig postet av Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

Godt skrevet nok en gang av Holters Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 22:38

Nei, jeg tar nok ikke ditt ord for god fisk uten videre. Jeg innrømmer glatt at Haugesund, Godset og Kalmar er interesserte, for det er det kilder på, men Aalesunds (det heter faktisk Aalesund, morsomt nok) Fotballklubb står det ingenting om.

Jeg har da aldri sutret over snille sponsorer som spytter inn penger, heller. Fredrikstad som fotballklubb tar selvfølgelig gledelig i mot når det kommer slike snille folk, på samme måte som Tromsø tar i mot når Bergensmannen kommer med penger. Men det er ikke til å stikke under stol at penger selvfølgelig er en faktor når det kommer til klubbvalg for fotballspillere. Det er mye enklere å velge klubben som gir mest penger, og nom man legger på at man mest sannsynlig får mer spilletid der, er det klart at man velger den klubben. Det er myntet på Haugesund.

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Og jeg har aldri sagt at Fredrikstad ikke er gode til å få til noe med små midler heller. Og det er klart at Fredrikstad har størst appell i Østfold, men det er ikke noe å sammenligne med. For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 14 jan 11, 22:44

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 

Skivebom,kjo!Jeg har aldri hevda at Sarp er en mer attraktiv klubb enn FFK..

Nei, det skulle faan meg tatt seg ut! Cool 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24