Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg signerer veldig god spiss

Flat Trådet Nøstet
Totalt 8 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jan 11, 18:56
I løpet av kort tid, det skal vistnok være skikkelig profil. Er spendt på om det er noe i dette. Fikk dette fra 100% sikker kilde i dag.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jan 11, 18:58

Opprinnelig postet av Patrioten
I løpet av kort tid, det skal vistnok være skikkelig profil. Er spendt på om det er noe i dette. Fikk dette fra 100% sikker kilde i dag.

Sarpingene skal vel ikke være noe dårligere enn oss, siden vi fikk Tarik.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 10 jan 11, 19:02

Herregud, du og disse kildene dine.. Du overhørte vel en samtale mellom to senile mannfolk på jobb i dag?


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 10 jan 11, 19:09

Opprinnelig postet av solano2

Herregud, du og disse kildene dine.. Du overhørte vel en samtale mellom to senile mannfolk på jobb i dag?

Vær litt snill a ...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 jan 11, 21:26

Wild guess....

... Thomas Klaussen fra Moss.


Captain Slow

Knøttespiller
Ble medlem: 10 des 10
Innlegg: 39

Lagt til: 10 jan 11, 21:44

Opprinnelig postet av Patrioten
I løpet av kort tid, det skal vistnok være skikkelig profil. Er spendt på om det er noe i dette. Fikk dette fra 100% sikker kilde i dag.
Kanskje Odd Iversen

---------------------------

Hei, Timothy !


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 10 jan 11, 22:09
Tipper Jørn Andersen Er vel ledig på markedet, og flytter kanskje hjem til Skjerviken....

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 10 jan 11, 22:21

Erik Midtgarden, Robert Stene eller andre Adecco-helter? Ser ikke helt for meg noen fra tippeligaen. Iallefall ikke som passer i profilen deres.

Skal de følge det samme prinsippet som de andre spissene de har, så kan det ikke være mange. Everton eller Adiyiah!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jan 11, 22:52
Kanksje Hermani Voininen, da ville jo prinsippet om at de må floppe hos oss først være fulgt.

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 jan 11, 23:38

Min gode venn Hermanni Vuorinen spiller for Sporting Charleroi i Belgia, og har siden returen til finsk fotball februar 2008 vunnet 2 seriesølv og ett cupsølv. Ble toppscorer for Honka i 2008 og 2009, og i 2009 ble han også toppscorer i finland. Debuterte for a-landslaget i januar 2010. Gikk til belgisk fotball i august.

 

Ikke kødd med Heavy. 

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 11 jan 11, 16:10
søpla har i tilegg falt så langt inn i psykosen om at de er et bra lag at de har laget seg oransje bortedrakter for å ligne på nederland....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 11 jan 11, 20:34

Messi !!!  Var en som sa det på coop mega kurland, velger og tro på han !!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 jan 11, 01:51

Opprinnelig postet av lordofwhat
søpla har i tilegg falt så langt inn i psykosen om at de er et bra lag at de har laget seg oransje bortedrakter for å ligne på nederland....

 

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article5443025.ece

 

Jaja, de får kose seg i den drakta Tongue out hehehe


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 jan 11, 12:15

Ny spiss presenteres kl 15:00. Har ikke tro på at dette er en så veldig spennende spiller, men det er alltid litt spennende med nye signeringer.

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article5451537.ece


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 12:27
Endret: 14 jan 11, 12:33
Endret av: Knuty

Spennende - Tror dere gjør lurt i å forsterke angrepet. Magefølelsen sier at Wiig og Hoås faller litt gjennom i Tippeligaen.

Noen rykter om hvilken spiller det er snakk om? Norsk eller utenlandsk?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 14 jan 11, 12:43

Opprinnelig postet av sarpen

Ny spiss presenteres kl 15:00. Har ikke tro på at dette er en så veldig spennende spiller, men det er alltid litt spennende med nye signeringer.

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article5451537.ece

Blir spennede å se hvem som kommer. Kanskje Markegård??? ha er vist gratis.


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 jan 11, 12:51
Det er visse rykter om en utenlandsk spiss, men det tviler jeg på stemmer. Har en uggen følelse av Markegård. Han har jeg dessverre ikke noen tro på, men dyktige spisser koster mye penger og de har ikke vi.

sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 jan 11, 12:58
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/her-er-sarpsborgs-nye-spiss-3388012.html

Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 14 jan 11, 13:07

Opprinnelig postet av sarpen
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/her-er-sarpsborgs-nye-spiss-3388012.html


http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/her-er-sarpsborgs-nye-spiss-3388012.html

 

Glenn Roberts fra Ålesund ... wow hehehe ...

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 13:19
Endret: 14 jan 11, 13:29
Endret av: Knuty

I det minste en spiller med Tippeligaerfaring. Noen goalgetter skal dog ingen beskylde dere får å ha skaffet. Fem mål på 54 kamper (wiki) siden 2006-sesongen skremmer ingen.

Ser likevel ikke helt bort fra at (enda) et miljøskifte kan være bra for han. Talentet er nok der, og han er fortsatt ung. Alt i alt et greit supplement til stallen - men hever ikke nivået nevneverdig tror jeg.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jan 11, 13:28

Sarpsborg signerer veldig god piss

for hvor er den gode spissen.. Glenn Roberts ??????????? haha og dette er god spiss ?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 jan 11, 13:29
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 jan 11, 13:31

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Jeg tror nok at Ruud Tveter var billigere enn Roberts.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 13:47

S08 bekrefter overgangen til sa.no.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jan 11, 13:48

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 14 jan 11, 13:54
Endret: 14 jan 11, 13:55
Endret av: sarpen

Opprinnelig postet av JJunior

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Jeg tror nok at Ruud Tveter var billigere enn Roberts.

Det tror ikke jeg.

FFK har et helt annet lønnsnivå enn det vi har. Borges og Tarik hever en årslønn som trolig overgår vårt totale lønnsbudsjett, men dette skal jo Kosten ha full oversikt over. Regner med at klubben har kontroll, men man veit jo aldri......Embarassed


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 15:05

Opprinnelig postet av Patrioten
(...) skikkelig profil. (...) Fikk dette fra 100% sikker kilde i dag.

Skikkelig profil, ja...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 14 jan 11, 15:34
Endret: 14 jan 11, 15:35
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av SA

- Skal ta opp kampen

Glenn Roberts (22) kommer til Sarpsborg for å ta opp kampen med en av Norges mest spennende spisspar.

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article5451537.ece

 

Regagerte på denne overskriften Tongue out Hoås og Wig, SPENNEDE??? hehe

for min del er Borges og Tarik 100% mer spennende Laughing

Men jeg kan ikke si så mye eller om glenn roberts, kunne hende at han er sugen på å vise seg fram.

De fikk ihvertfall en spiller som har et navn i norske medierWink

hehe kommer ikke over den overskriften Tongue out


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 14 jan 11, 15:39

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

---------------------------

Evig blå


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 15:47

Virker forøvrig som om S08 anser stallen komplett etter denne signeringen. Det bekrefter langt på vei både trener og sportslig leder til sa.no.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 jan 11, 15:50
Endret: 14 jan 11, 15:51
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Patrioten
(...) skikkelig profil. (...) Fikk dette fra 100% sikker kilde i dag.

Skikkelig profil, ja...

Kan jo være at de har fått nei fra 1. valget sitt?

Men, en spiss ble det joEmbarassed.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 14 jan 11, 16:52
Endret: 14 jan 11, 17:04
Endret av: kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 14 jan 11, 17:00

Meget godt og velformulert innlegg kjo Cool


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 17:18

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter. Så en skrive i en annen tråd at om dere fikk tak i Mads Hansen kunne dere havne på tredjeplass neste sesong - og det oppsummerer vel det meste. Det positive med at dere bruker penger er jo at dere ikke har råd til å sparke Aune halvveis i sesongen...

Når det kommer til denne signeringen, er jeg veldig positiv. Han er en bakromspiss, en annerledes spisstype enn det vi allerede har, og det gir oss flere muligheter. Martin Wiig kan spille i rollen Michael Røn har og han kan spille indreløper. Vi kan spille langt mot Hoås eller i bakrom for å strekke motstanderen, om det skulle vært ønskelig. Han er heller ikke noen tynn pingle, og han kan gjøre i fra seg i kroppsdueller. Talentet er der, det er det ingen tvil om, så får vi håpe at han får det ut i Sarpsborg 08.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 14 jan 11, 17:26

Jaja.

Særpinger likær Særp, og Fredrikstadfolk likær Fredrikstad. Sånn er det. Fryktelig mye usaklig viss-vass i tråden nå. Er det nødvendig å diskutere hvilken by som er flottest, og hvor det er varmest?

Grattis Sarpsborg 08 med Glenn Roberts. Han kan slå til, men jeg tror det ikke. Forhåpentligvis for dere ved fossen tar jeg feil. Spissplassen er uansett en posisjon som Sarpsborg 08 må styrke. Å ha "ordinære" Trulsen jr som backup er i beste fall lite betryggende.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 14 jan 11, 17:27
Endret: 14 jan 11, 18:47
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av Q

 Så en skrive i en annen tråd at om dere fikk tak i Mads Hansen kunne dere havne på tredjeplass neste sesong - og det oppsummerer vel det meste.

så at en person skriver en ting, så dømmer du resten???

Men at man har lov til og drømme, må vel alle få lov til. Hva om den personen sa det med IRONI???

Men du må også se at dette er et forum for FFK supprtere og at vi er litt høye på oss selv, så får det bare være sån.

Det blir det samme som jeg så at noen særpinger har skrevet at Tarik er en middelmådig Addeco spiller??

Er jo seff bare tull. Alle vet at han er en god spille med masse posentiale, men det er bare se om han får det ut igjen.

Men jeg syns det er hyggelig at dere skriver her inne, sån at man kan få innsikt i hvordan det tenkes i den andre byen. Men dere skriver mye møl og dritt i dere eget forum, som ikke har noe sanhet i virkelighete. men det er da deres forum og sån skal det være Tongue out


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 18:13

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 jan 11, 18:25

Spillere som Kim Holmen og Jan Tømmernes, samt et par svenske spisser, var også i Sarpsborg 08s søkelys.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 14 jan 11, 18:32
Endret: 14 jan 11, 18:33
Endret av: madcow

Ser ikke helt hvordan noen kan påstå at Tarik valgte FFK på grunn av pengene. Er da mange klubber som pent kunne gi han en lønn langt over hva FFK kan tilby. Men, det er ikke til emnet.

 

Litt mer til emnet; Jeg ser at han i forrige sesong spilte for Åtvidabergs FF (på lån fra Aafk), et lag som rykket ned denne sesongen óg - om jeg ikke tar feil. og i følge http://www.nifs.no/personprofil.php?person_id=18397, så har han scoret 12 mål siden 2006. Jeg har likevel tro på at Roar Johansen vil få til noe med Glenn Roberts, og ønsker Glenn Roberts lykke til og håper han endelig får fart på karrieren sin.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 18:47

Opprinnelig postet av madcow

Litt mer til emnet; Jeg ser at han i forrige sesong spilte for Åtvidabergs FF (på lån fra Aafk), et lag som rykket ned denne sesongen óg - om jeg ikke tar feil.

Stemmer det. De havnet nest sist, og rykket ned.


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 18:59
Med den drahjelpen FFK nyter i næringslivet samt gjennom div. sugardaddys så er jo ffk en priviligert klubb. Det finnes ikke noe galt i dette og alle klubber ønsker seg selvsagt dette MEN ffk HAR det. Det fører selvsagt til muligheter vedrørende spillerkjøp og lønninger klubber som Sarp08 og sikkert en rekke andre klubber bare kan skyte en pil etter. Det virker litt småelig og hovere over dette, spesiellt etter sesongen ffk akkurat har avsluttet der jeg fortsatt kan minnes at ffk gikk på noen smeller for og si det sånn. Smellene ble blandt annet påført av "lavbudgett" klubber. Nyt de mulighetene dere har og gled dere over at det peker oppover. Så får dere la oss småklubbene kjøpe rasket som andre ikke vil ha uten og måtte bli ledd av av den grunn. På førehand takk.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 jan 11, 19:06
Jeg ser mye sannhet i det du skriver, men vil legge til at det ikke er kun næringsliv og sugardaddys som har bidratt. Hvis vi ser på høye tilskuertall pluss aksjoner som "jeg er med" så ser vi at hvermannsen også bidrar.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 jan 11, 19:20
Endret: 14 jan 11, 19:24
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av Fossekællen:)

..

Det fører selvsagt til muligheter vedrørende spillerkjøp og lønninger klubber som Sarp08 og sikkert en rekke andre klubber bare kan skyte en pil etter. Det virker litt småelig og hovere over dette, spesiellt etter sesongen ffk akkurat har avsluttet der jeg fortsatt kan minnes at ffk gikk på noen smeller for og si det sånn.

..

 Hovere? Jeg synes nå en 0-8 supporter være litt omtenksom når han peker på hvem som hoverer. 0-8 har nå hovert over at de rykket opp før fredrikstad men med mindre midler så intenst at norwegian snart kaller opp sitt nye fly etter supporterklubben.

Vi er en større fotballklubb, men hoveringen har nå stort sett dere stått for.

---------------------------

Svaberget for alltid!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:24

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.7463299

Var ønsket av Chelsea, og er også en bråkmaker.. Aalesund ville selge Roberts i 2009 etter en ganske heavy bytur! 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jan 11, 19:26

Opprinnelig postet av Noik

 Tulling...

 

He he he, jeg liker godt å se at det står skikkelig bra til med nivået der oppe i Pæddekummen. Det kreves jo virkelig mye å kalle andre for tulling anonymt....


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 19:28
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

---------------------------

Ford eller Fiat?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 14 jan 11, 19:31

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
PS: det finnes idioter i begge leire :)

Det har du VELDIG rett i.

Ytterligere kommentar overflødig. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:32

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Hovere eller ikke hovere. Dere er hvertfall velkomne for å heie laget frem på stadion i år også :) Blir moro med lokaloppgjør i 2011 også! Lykke til :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 19:36

Vil bare nevne en ting.

Når jeg leser historiene fra 40-50 og 60 åra og forholdet mellom klubbene den gang så tenker jeg at fotballen har mistet noe på veien.

Det kan hende jeg tar feil men den sportsånden som råda den gang skulle jeg ønske man klarte og stable på beina igjen. Det synes og være mye mer jovial stemning og en "lettere" stmning mellom suporterne selv om man var patriot til beinet.

Det virker rett og slett som det var mer morsomt i lokalfotballen på den tiden.

Til året venter det noen lokaloppgjør mange gleder seg til. Håper dette blir festdager med litt av fordumstider storhet i seg.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 14 jan 11, 19:58

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 

Skivebom,kjo!

Jeg har aldri hevda at Sarp er en mer attraktiv klubb enn FFK..

---------------------------

Evig blå


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:59

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 jan 11, 20:00

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Joda, men det å hente Tarik hjem er faktisk ganske gøy for oss også, så sånn sett burde det finnes godt med hoveringsammunisjon på begge sider?

At det finnes idioter i begge leire kan vi være enig om ja, og det er vel også litt av fotballens natur at den favner over deler av befolkningen som ikke ellers kommer så godt overens eller har så mye med hverandre å gjøre. Sånn er det, selv om noen kan være litt vel provoserende fra tid til annen.

Men velkommen til tippeligaen skal dere være. Vi har vært der før, vet litt om hva det dreier seg om, og føler vel på en måte at vi kan ønske dere velkommen etter? Tippeligaen er noe annet enn resten av fotballnorge, til og med kvalifiseringen til/fra Adecco.. og endelig skal vi kunne få knuse naboen ettertrykkelig mens resten av Norge ser på ;-)

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 20:34
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.

 

 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 21:16

Vel mr Q, det har man også i Fredrikstad. Jobb og ungær har ikke gitt mye tid til å være her Wink men på kveldstid er det herlig å sitte her og surfe litt rundt når stillheten i huset har senket seg Tongue out

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 21:26
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Q


Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.


Så du fant en halvdårlig forklaring på godset, hva med de andre fire klubbene? Ingen av de er nyopprykkede klubber...

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 21:57

Hvorfor var den forklaringen halvdårlig? Mads Hansen, om man skal tro sitatene som har gått sin gang i mange aviser, har sagt at han avviste prøvespill for Strømsgodset fordi han mener at han er god nok til å slippe det, samt at han tenker på spilletid. Og det er ikke til å stikke under stol at Godset har en bedre stall enn dere, og at sjansen for spill er mindre der enn hos dere. Dere stiller vel med Ramberg og en 17-åring fra Sierra Leone på den plassen, mens Godset har litt tyngre skyts.

Når det kommer til de andre klubbene, så har jeg ikke funnet noenting om Aalesund, verken her på forumet eller i andre aviser. Fint om du kunne linket til en sak der de konkret sier at det er interesse. Med Haugesund er det samme visa som med Godset. Haugesund kom på 6.-plass i Tippeligaen i fjor, mens dere endte på 3.-plass i Adeccoligaen, og rykket opp via kvalikk. Samtidig, etter det jeg har skjønt på flere Haugesund-supportere, bruker ikke de så mye penger heller, og holder lønninger til et minimum. Man skal ikke se bort i fra at lønna blir bedre i Fredrikstad, spesielt om dere får inn noen gaver fra snille sponsorer.

Kalmar aner jeg ingenting om. Eneste jeg vet er at de havnet på en 9.-plass i en jevn Allsvenskan i fjor. Det eneste jeg fant var dette sitatet; "– Det stämmer att han varit här. Men jag tror inte det går att lösa hans sociala situation. Vi har inte räknat bort honom men det ser ut som att han blir kvar i Norge, säger sportchefen Svante Samuelsson till Barometern."

Hva de mener med hans sosiale situasjonen vet jeg ikke, men det er godt mulig Mads Hansen synes at dere er mer attraktive enn en middels Alsvenskan-klubb. Selv om tankene går til at han ikke er så keen på å dra til Sverige i en alder av 27 år, men det blir bare synsing, så ikke noe konkret der.

Det er godt mulig at dere er mer attraktive enn Kalmar FF, men dere er ikke mer attraktive enn Godset og Haugesund. Dere som tror det bør ta dere en reality-sjekk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 11, 22:04
Endret: 14 jan 11, 22:14
Endret av: Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 22:37

Opprinnelig postet av Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

Godt skrevet nok en gang av Holters Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 22:38

Nei, jeg tar nok ikke ditt ord for god fisk uten videre. Jeg innrømmer glatt at Haugesund, Godset og Kalmar er interesserte, for det er det kilder på, men Aalesunds (det heter faktisk Aalesund, morsomt nok) Fotballklubb står det ingenting om.

Jeg har da aldri sutret over snille sponsorer som spytter inn penger, heller. Fredrikstad som fotballklubb tar selvfølgelig gledelig i mot når det kommer slike snille folk, på samme måte som Tromsø tar i mot når Bergensmannen kommer med penger. Men det er ikke til å stikke under stol at penger selvfølgelig er en faktor når det kommer til klubbvalg for fotballspillere. Det er mye enklere å velge klubben som gir mest penger, og nom man legger på at man mest sannsynlig får mer spilletid der, er det klart at man velger den klubben. Det er myntet på Haugesund.

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Og jeg har aldri sagt at Fredrikstad ikke er gode til å få til noe med små midler heller. Og det er klart at Fredrikstad har størst appell i Østfold, men det er ikke noe å sammenligne med. For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 14 jan 11, 22:44

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 

Skivebom,kjo!Jeg har aldri hevda at Sarp er en mer attraktiv klubb enn FFK..

Nei, det skulle faan meg tatt seg ut! Cool 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jan 11, 22:47

Opprinnelig postet av Q

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Nå må du nesten slutte å drite deg ut. Tarik gikk aldri til FFK pga lønn. Tarik tenker kun langsiktig med dette valget. Han vet at sjangsene for å lykkes, gjøre det bra og komme ut i europa igjen er mye større i FFK, en klubb som kjenner han, en klubb han kjenner og ett sted han har venner og familie. Han tjener ikke dårlig i FFK sammenheng men tviler ikke ett sekund på at han kunne tjent det dobbelte i en annen klubb.

Hvis du hadde løfta nesa de litt og sjekket saker og ting hadde du merket at FFK har lagt seg på en annen lønsslinje nå. Det er mer moderate lønninger på de nye som kommer til klubben. FFK er ikke lenger klubben som tilbyr mer lønn, men FFK har en dårligere stall enn mange så vi kan tilby mer spilletid det stemmer nok, men en spiller som Mads Hansen hadde nok tjent mer i Godse en i FFK

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 14 jan 11, 23:11

Opprinnelig postet av Q

 For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.

Dypt ...meget dypt......... en metafor som virkelig satte diskusjonen på plass for min del. Cool


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 14 jan 11, 23:35

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Q

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Nå må du nesten slutte å drite deg ut. Tarik gikk aldri til FFK pga lønn. Tarik tenker kun langsiktig med dette valget. Han vet at sjangsene for å lykkes, gjøre det bra og komme ut i europa igjen er mye større i FFK, en klubb som kjenner han, en klubb han kjenner og ett sted han har venner og familie. Han tjener ikke dårlig i FFK sammenheng men tviler ikke ett sekund på at han kunne tjent det dobbelte i en annen klubb.

Hvis du hadde løfta nesa de litt og sjekket saker og ting hadde du merket at FFK har lagt seg på en annen lønsslinje nå. Det er mer moderate lønninger på de nye som kommer til klubben. FFK er ikke lenger klubben som tilbyr mer lønn, men FFK har en dårligere stall enn mange så vi kan tilby mer spilletid det stemmer nok, men en spiller som Mads Hansen hadde nok tjent mer i Godse en i FFK

OK...

Siden du er så bastant på at Tarik lett velger FFK selv om han ble tilbudt det dobbelte i lønn andre steder, må du jo naturligvis vite hvordan lønnsavtalen hans ser ut. Og akkurat det er jeg veldig nysgjerrig på,har du lyst til å dele opplysningene med meg?

Eller kan det være at du egentlig ikke har den ringe anelse om lønnsbetingelsene, og at det kan tenkes at Værste så på dette som en signering med store positive ringvirkninger og dermed strakk seg et stykke utover "mer moderate lønninger"?

Hva er "moderat lønn" i dagens TL for deg? 500 000? 1 000 000?

---------------------------

Evig blå


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 14 jan 11, 23:38

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Q

 For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.

Dypt ...meget dypt......... en metafor som virkelig satte diskusjonen på plass for min del. Cool

At en sarping velger å sammenlikne sitt eget lag med kattesand er jo bare komisk... Men likevel ikke overraskende.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 23:44
Endret: 14 jan 11, 23:45
Endret av: Q

En moderat lønn er, i følge f-b, mye høyere enn en moderator lønn i klubber med lik sportslig suksess de to siste sesongene. Finner ikke igjen nyheten de la ut, med liste over det alle tjente (med skattelistene som tjeneste), men husker at jeg lo godt da jeg så at Raijo Piiroja var den som tjente minst av de gode spillerne (mao; ikke regnet med juniorspillere som får minimalt med tid).

Uansett, de som tror at ikke fotballspillere tenker penger, tror jeg tar skammelig feil. Det er rett og slett menneskelig, og om Tarik får luselønn (det de andre tydeligvis tjener når dere har lagt dere på en mye mer moderator linje) tviler jeg sterkt på at han ville valgt Fredrikstad. Etter spillet han viste i Lillestrøm tidligere i fjor hadde han enkelt sklidd inn på de fleste Tippeliga-lag, og i hvert fall Molde. Fredrikstad tilbyr nok ikke mye mindre lønn enn dere enkelte her tror. Det er bare om å gjøre å tenke logisk.

Men klubben har sikkert skaffet seg noe slikt om at en sponsor (eventuelt flere) sponsorer deler eller hele lønnen hans. Slik som Sarpsborg 08 har gjort med Meto, der vel en sponsor betaler 40% av lønna.

 

EDIT: Rasle; det var for å statuere et eksempel så motdebattanten skulle forstå hva jeg mente. Du burde virkelig ikke trekke noen konklusjon ut av det - da er du langt ute på viddene.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 23:44
Endret: 14 jan 11, 23:52
Endret av: Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 jan 11, 00:37
Endret: 15 jan 11, 00:41
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Q

EDIT: Rasle; det var for å statuere et eksempel så motdebattanten skulle forstå hva jeg mente. Du burde virkelig ikke trekke noen konklusjon ut av det - da er du langt ute på viddene.

Tror nok Grandiosa/kattesand varianten din ikke er et spesielt godt eksemel på å gi noen økt forståelse  for hva du mener. Smile 

Jeg bør vel også nevne at jeg synes du har noen gode poenger i noe av det du sier, dog ikke mange, men noen få er det


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 15 jan 11, 01:20

Opprinnelig postet av Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile

Helt riktig at klasseforskjellen er enorm,men:

Grunnen til slike "valg" skyldes i første rekke klubbers forskjell i muligheten til signeringer. For å si det enkelt; hadde Tarik rent hypotetisk ønska seg til Sarp,hadde han likevel ikke vært Sarpespiller nå. Helt utrolig at noen ikke ser at det er en klar,rød tråd mellom tilgjengelig kapital og kvalitet på forsterkninger. Selvfølgelig er også smartness,ved utenlandske kjøp også nettverk, viktige faktorer,men attraktive forsterkninger er umulig å hente uten tilstrekkelig kapital. Om Tarik er aldri så glad i hjembyen sin; ØKONOMI er fortsatt et svært sentralt tema selv om endel av dere tydeligvis ønsker å tro noe annet. Hadde Tarik fått 2 000 000 i årslønn i Molde (pluss mulighet til å kjempe om seriegull) hadde han SELVFØLGELIG valgt dette framfor,la oss si, 650 000 i FFK. Gutten er ikke stokk dum heller... Hele poenget her er at det blir håpløst trangsynt å bruke forsterkningene som en mal på hvor "attraktiv" klubben er, selv om dere ønsker å tro det.

Og det misunnelsespjattet er det bare å legge fra seg. Tarik er Fredrikstadgutt,og i Norge er det bare en drakt som kler den gutten. Jeg kunne gjerne vært den første til å gratulere dere med en SOLID tilvekst! Det jeg derimot reagerer på er den økonomiske nøkternheten det hele tiden ropes om nede ved elveutløpet ("nå er det andre tider"), og økonomi blir til og med brukt som argument for at unggutta ikke tilbys nye kontrakter. Så plutselig signeres Tarik som HELT sikkert også er godt fornøyd med lønnsslippen han mottar fra FFK selv om dere prøver å innbille dere at han stort sett bare spiller for knapper,glansbilder og et rødhvitt hjerte.

Det må være sinnsykt frustrerende å være unggutt som ikke får fornya kontrakt grunnet, i følge styret, trang økonomi, for så å stå på gjerdet å se på at klubben henter Horn,Tarik og muligens snart en ny utlending, i tillegg til et bud på 300 000 for Mads Hansen og evt også hans lønn (som naturligvis ikke er av de minste siden han er ønska av flere klubber og dermed er i en god forhandlingsposisjon).

 Jeg håper bare for deres del at dere ikke går på samme smell som sist, og at dere evt tåler et nedrykk om alt skulle gå stang-ut i 2011 og samtlige rike onkler slutter å dope klubben.

---------------------------

Evig blå


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 15 jan 11, 09:45

Nå har ffk nettopp kvittet seg med spillere som har hatt god lønn også. At de heller velger å bruke de midlene på spillere de tror tar nivået i tippeligaen fremfor unge spillere er vel intet annet enn forståelig. Så jeg tror til og med de yngre spillerne du nevner har forståelse for at Tveter, Horn og Tarik blir hentet fremfor de. Angående  tema to vil jeg bare gratulere med kjøpet av Roberts! Roberts var opp til jr nivå norges største talent i 88 kullet (Ja, jeg vil si større enn Tarik også). Innbiller meg kanskje at holdninger var en grunn til at han ikke ble en topp, topp spiller, men det blir bare spekulasjoner. Jeg har tro på at han kan blomstre, og håpet faktisk litt at han skulle gjøre det i FFK.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 15 jan 11, 10:37
Endret: 15 jan 11, 10:39
Endret av: foyn

Alltid interessant å se virkelighetsoppfatningen til ffks supportere.

FFK har en stolt historie, et flott anlegg og en misunnelsesverdig sterk posisjon i sitt nedslagsfelt. I sum så gir det en god posisjon i dagens fotball-norge; av de sterkere i gruppe to.

Gruppe 1 er Brann, RBK, VIF og antagelig fortsatt Viking

FFK er av de mest "attraktive" i gruppe 2, men vil naturlig nok i en del sammenhenger tape ut for de regionale storlagene (start, tromsø er vel de mest typiske)

Problemet for FFK per nå er at de har satt standarden for økonomisk og administrativt vanstyre de seneste årene. Naturlig nok så har det vært sportslig stagnasjon de seneste årene, og relativt få spillere har hatt noen sportslig utvikling. Således vil FFK per nå ikke være noen opplagt kandidat for spillere som har noe å tape.

Å bruke interessen fra en bra adecco-spiller som noe sannhetsbevis for høy attraktivt blir relativt tåpelig. Sarp har hentet adeccos kanksje beste venstreback fra tromsøs nedslagsfelt, men jeg tar ikke det som noe signal utover at man har et ok totaltbilbud..

De spillerne som har kommet til ffk de seneste årene har enten brukt FFK som et springbrett til europa eller så er det hard cash som gjelder. Når man tjener 1,5 mnok for å være en under middels forsvarsspiller så kan vel illusjonen om bryggas attrktivitet skrinlegges..

Denne pengebruken har ført ffk rett i lomma til værste og fravær av enhver kritikk at man har blitt et leketøy og næringsutviklingsverktøy er interessant..


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 jan 11, 10:52
Endret: 15 jan 11, 10:54
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile

Helt riktig at klasseforskjellen er enorm,men:

Grunnen til slike "valg" skyldes i første rekke klubbers forskjell i muligheten til signeringer. For å si det enkelt; hadde Tarik rent hypotetisk ønska seg til Sarp,hadde han likevel ikke vært Sarpespiller nå. Helt utrolig at noen ikke ser at det er en klar,rød tråd mellom tilgjengelig kapital og kvalitet på forsterkninger. Selvfølgelig er også smartness,ved utenlandske kjøp også nettverk, viktige faktorer,men attraktive forsterkninger er umulig å hente uten tilstrekkelig kapital. Om Tarik er aldri så glad i hjembyen sin; ØKONOMI er fortsatt et svært sentralt tema selv om endel av dere tydeligvis ønsker å tro noe annet. Hadde Tarik fått 2 000 000 i årslønn i Molde (pluss mulighet til å kjempe om seriegull) hadde han SELVFØLGELIG valgt dette framfor,la oss si, 650 000 i FFK. Gutten er ikke stokk dum heller... Hele poenget her er at det blir håpløst trangsynt å bruke forsterkningene som en mal på hvor "attraktiv" klubben er, selv om dere ønsker å tro det.

Og det misunnelsespjattet er det bare å legge fra seg. Tarik er Fredrikstadgutt,og i Norge er det bare en drakt som kler den gutten. Jeg kunne gjerne vært den første til å gratulere dere med en SOLID tilvekst! Det jeg derimot reagerer på er den økonomiske nøkternheten det hele tiden ropes om nede ved elveutløpet ("nå er det andre tider"), og økonomi blir til og med brukt som argument for at unggutta ikke tilbys nye kontrakter. Så plutselig signeres Tarik som HELT sikkert også er godt fornøyd med lønnsslippen han mottar fra FFK selv om dere prøver å innbille dere at han stort sett bare spiller for knapper,glansbilder og et rødhvitt hjerte.

Det må være sinnsykt frustrerende å være unggutt som ikke får fornya kontrakt grunnet, i følge styret, trang økonomi, for så å stå på gjerdet å se på at klubben henter Horn,Tarik og muligens snart en ny utlending, i tillegg til et bud på 300 000 for Mads Hansen og evt også hans lønn (som naturligvis ikke er av de minste siden han er ønska av flere klubber og dermed er i en god forhandlingsposisjon).

 Jeg håper bare for deres del at dere ikke går på samme smell som sist, og at dere evt tåler et nedrykk om alt skulle gå stang-ut i 2011 og samtlige rike onkler slutter å dope klubben.

Hvis det er Agim Shabani du tenker på, så kan jeg være enig at FFK tenkte litt feil. Jan Tore er over the top, og jeg ville heller satset på Shabani enn Ophaug. Når det gjelder Horn, så ble han hentet gratis, Tarik aner jeg ikke hva kosta, men værste betalte. 

Når det gjelder lønn, så leste jeg et sted for en stund siden, at en FFK spiller IKKE skal ha mer enn 500.000 i årslønn! Noe dem hadde tenkt å innføre årets sesong. Finner dessverre ikke artikkelen igjen, derfor ikke link.

Når det gjelder Sarpsborg08, så har dere mye å takke SFK og Sparta for, hadde det ikke vært for dem så hadde dere ikke vært i Tippeligaen nå! Dere kan også sende en stor bukett roser til NFF og Raufoss som gikk ned i 2 divisjon og byttet plass med dere. Jeg har alltid fulgt Sarpsborg, og har alltid drømt om lokaloppgjør i Tippeligaen, tenk så attraktivt Østfoldfotballen vil bli om vi blir den nye Vålerenga - Lyn oppgjørene i serien ;) Jeg syns det er moro at Sarpsborg har fått et eliteserielag igjen, og håper dere greier dere. Spennende forsterkninger har dere også med Nymo Matland og nå Roberts.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 jan 11, 11:20

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Hvis det er Agim Shabani du tenker på, så kan jeg være enig at FFK tenkte litt feil. Jan Tore er over the top, og jeg ville heller satset på Shabani enn Ophaug. Når det gjelder Horn, så ble han hentet gratis, 

Off topic:

Agim Shabani var kontraktsløs og gikk gratis fra klubben.

Jan Tore Ophaug har millionlønn og med kontrakt ut 2011. Får man ikke solgt/gitt bort Ophaug er vi nødt til å beholde han ut den kommende sesongen. Enkelt og greit.

Det er nok derfor prioriteringen ble som den ble.

Jeg er selvsagt enig i at Shabani er mer spennende enn Ophaug.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 jan 11, 11:29
Mange som mener mye rart her, men har ikke så mye med Glenn og gjøre. Jeg har fulgt Glenn fra han var 15, og da gjennom U landslag. Han var fast inntil u-21 men der datt han igjennom, dette mest på grunn av liten spilletid hos klubb. I den perioden jeg fulgte han så var han en meget god spiss, med stor gjennombrudkraft, stor hurtighet, samt gode basisferdigheter. Jeg ser ikke bort fra at han kan overaske de fleste her inne når han stiller for sarp. Når det gjelder hansen kan jeg vere enig med Q om at han her ser en betraktelig større mulighet med spill, da enten på midtbanen, eller som vesntre beck, en rolle han også bekler. Når det gjelder Tarik så tror jeg også vi skal stikke fingrene i jorden og kanskje muligheten for at han får den lønnen han vil, samt at det er rike onkler som har sørget for overgangen. Nå vet jeg ikke noe om økonomien her men tror heller ikke han er her bare på grunn av familien. ( mor ble jo overasket da han kom hjem )

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 15 jan 11, 11:41

hasse33: Om du ikke skjønte sammenligningen er det ikke forklaringen det er noe galt med. Men jeg kan jo prøve på -enda- en ny måte; man kan ikke kalle seg attraktiv fordi man sammenligner seg med et veldig begrenset utvalg og går seirende ut. Dere er mer attraktive enn Sarpsborg 08 (økonomi, heltidskontrakter osv.), Moss, Kvik Halden og FK Bror av Fredrikstad. Men hey, det gjør dere ikke attraktive. Som noen prøvde å komme med her.


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 15 jan 11, 13:41

FFKgutt1: Hvis det er slik du nevner,at Tarik har signert en treårskontrakt som gir han en totallønn på under 500 000.- per år, faller mye av argumentasjonen min i denne tråden igjennom. Men,så lenge jeg ikke ser noen dokumentasjon på dette føler jeg fortsatt at jeg er på ekstremt tykk stålis. Tarik har GARANTERT en lønn som latterliggjør utsagnet du henviser til.

Til de av dere som skryter av at spillerne dere har henta har kommet gratis: Det er lønnskostnadene til disse jeg har skrevet om. Eneste stedet jeg har ment rene penger i overgangssum er et evt kjøp av Hansen (se innlegg over).

Dere er såvidt jeg vet i samme økonomisk kategori som oss,og til tross for den fantastiske økonomiske nøkternheten dere snakker om legger dere fortsatt opp til betydelige lønnskostnader. Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

---------------------------

Evig blå


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jan 11, 13:56
Endret: 15 jan 11, 14:09
Endret av: Knuty

Helt enig i at lønningene i FFK har vært hinsides all fornuft. Økonomisk (og forsåvidt sportslig) lå klubben med brukket rygg.  Takket være kreditorenes godvilje er vi ikke konkurs nå.

For oss er det  derfor veldig gledelig den retningen klubben har tatt det siste året. Det har skjedd enorme forandringer det siste året. Ja, det er fortsatt masse utfordringer, men det går i det minste riktig vei. Fortsatt er det problemer, jf f.eks dyre kontrakter som Ophaugs.

Noik og andre har nok helt rett i at Tarik får relativt god lønn i FFK. Personlig aner jeg ikke hvilke summer det er snakk om, så det blir bare spekulasjoner. Generelt er nok lønnsnivået i FFK godt over nivået i S08, det er det ingen tvil om. Skal FFK forsvare det over tid, må vi også dra inn mer penger fra tilskuere, sponsorer, tv-avtalen osv. Hvorvidt vi klarer det gjenstår å se.

Å betale litt ekstra for en profil som Tarik tror jeg uansett er forsvarlig. Han er med på å gi klubben masse fordeler, i form av spalteplass, sponsorer, sesongkortsalg, tv-kamper, effektsalg osv. Jeg tror rett og slett en spiller som Tarik er verdt ganske så mange kroner i året for FFK.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 15 jan 11, 14:58
Men jeg syns det blir feil av sarpingær og glorifisere seg selv og klubben som dere gjør. Dere har greid å være Økonomisk blanse i 2 ÅR. dette er 3 året dere mest sansynelig greier det også. Hvorfor skal dere heve dere over alle andre som ikke gjør det likt som dere? Ja FFk har brukt over kapasitet, men har blitt mye mer nøktærn enn sist vi i TL. Men jeg lurer på en ting ang Meto. Hvor mye i lønn får han av 08 og hvor mye får han av sponsorer? Jobber han ved siden av trenningen som de andre gjør i 08? Hvis han får da andre særavtaler enn det de andre gjør i klubben, hvordan påvirker det dem? og hvordan kan han da forsvare det med å sitte på benken? Og skal matland og Roberts også jobbe ved siden av trenning??? Hva får disse 2 i lønn?

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 15 jan 11, 21:09

Tror det er slik med Meto at 40% av lønna blir betalt av sponsorer. Eller så var det faktisk hele lønna. Sarpsborg betaler i hvert fall ikke den helt alene, selv om jeg ikke tror den er noe merkbart høy. Når det kommer til det han gjør på fritiden, så tror jeg han først og fremst går engelsk-kurs. Han får seg nok ikke noen jobb ved siden av når han verken kan norsk eller engelsk. Heldigvis har vi Berat Jusufi i klubben som kan samme språk som ham, og hjelper han mye. Ellers går det mye i tommel opp, smil og nikk, tror jeg.

Både Heier, Matland og Jonvik skal jobbe/studere ved siden av fotballen. Roberts visste ikke helt enda, men de snakket om kanskje en utdannelse, så det er tydelig at han kun har deltids-kontrakt. Vil tippe han begynner med noe ved siden av - det kan sikkert bli kjedelig med deltids og ikke noe annet ved siden av i lengden. Han skulle bo i Oslo i starten tror jeg, for å være nære venner. Finner sikkert på noe der inne med kompiser.


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 16 jan 11, 16:03

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av sarpen
Signeringen står i stil med lommeboka, heller magre greier. Skulle ønske vi hadde lommeboka deres, da kunne vi hentet spillere fra en helt annen hylle.

Signeringen står i stil med det dere har gjort i Særp hele tiden...Lommeboka vår er ikke noe større enn deres, men vi er en klubb som gode fotballspillere vil spille for og ikke en klubb som må ta de spillerne som andre ikke vil ha...

Tulling...

Selvfølgelig har dere et høyere lønnsbudsjett!! Selv med lønninger allerede milevis over vårt henter dere Tarik. Hører dere skryter av at han er lojal og kun valgte FFK av nevnte årsak,men selvfølgelig har han fått en dugelig årslønn som Sarp ikke hadde vært i nærheten av å kunne matche. Greit at FFK som klubb ikke har noen større lommebok,men det betyr lite i denne sammenhengen når det er faktorer utenfra som stadig spytter penger inn i klubben. Argumentet med at dere er så forbanna attraktive for en fotballspiller, og henter spillere ut fra dette argumentet, er så naivt og dumt at du trolig ser det selv om du tenker nøye etter.

Uten penger hadde dere dere måttet hentet spillere akkurat på samme høyde som oss. Og det eksluderer glatt "Tarik`er" og "nye Gamboaer".. Btw så tror jeg Sarp har handla fornuftig, vi er NØDT til å få mye ut av lite..

Mye sant i det du skriver. Men husk at vi kan ikke hamle opp med alt det atraktive dere i Sjassbårr kan tilby, derfor MÅ vi legge mer penger på bordet, mye penger. For hva er vel Hvaler- og Onsøylandet mot et realt beach-party i Pæddekummen? Eller Gamlebyen mot spurvemating i Kølås? En spassertur i Pellygata mot Bryggepromenaden? Dessuten:Kortere vei til Svinesund,  døgnåpen politistasjon, DELFINALE i norsk Grand Prix, (sammen med andre metropoler som blant annet Ørland) og ikke minst, panoramautsikt til majestetiske the Sarpefoss Falls!

Herregud mann, hva betyr vel et fullsatt stadion med 12500 på tribunene, yrende folkeliv og hele by'n i rødt og hvitt? Kan det egentlig måle seg mot den gode, gamledagse forballfeelingen med tretribuner, pølse i lompe og hornmusikk i pausen? Tror dere må ha litt forståelse at folk må lokkes til Fredrikstad med kjempebeløp, om det i det hele tatt skal være mulig å stable et lag på beina her nede. Og heldigvis har vi et betalingsdyktig publikum her nede, takket være ringvirkninger fra det dynamiske næringslivet 17 km lenger oppe, slik at vi klarer å holde hodet over vannet.

 

 

Her har du seff helt rett. Kråkerøy må fremstå så attraktivt at det er merkelig at ikke flere spillere står i kø for å spille for denne unike byen. Ser at du nevner nabokommunen Hvaler også. Helt enig, dette er en perle, særlig på sommeren. Litt rart du ikke nevner Råde også. Nydelig plass med kønn og pottiter så langt man kan se.

PS, hadde Messi fått et glimt av Kråkerøy, hadde han signa livstidskontrakt pronto. Dæven tenk deg 12000 tilskuere og ei møkkete elv som renner forbi. Får gåsehud bare av tanken jeg...... 


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 16 jan 11, 16:33

ja og hadde messi kjørt forbi særp hadde han nok begynt å le av den tragiske u landsbyen der oppe ...... akkurat som alle andre gjør.

kan du ikke bare prøve å forstå at byen din ,folkene som bor der og klubben dere heier på (nå om dagen) ikke er viktige for norsk fotball i det heletatt.

dere har ikke noe nytt å komme med og er antagelig sammen med moss og hamkam den kjedeligste og minst fargerike klubben i hele europa....gratulerer

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jan 11, 17:33

At klubben din er fargerik skal du ha, lordofwhat. Der er det jo spillere i alle regnbuens farger. Alt i fra ranere til skattesnyltere. At Piiroja tjener minst av spillerne sier det meste...


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 jan 11, 17:35

Kan vi bare stenge denne tråden nå?

En gang i tiden var dette forumet relativt seriøst...


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 16 jan 11, 17:35

jepp det er et friskt pust fra fyllekjørerne i pæddekummen ....

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 jan 11, 17:47

Opprinnelig postet av Noik

  Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

Sykelig høyt og skyhøyt over noe som bør brukes som referanseverdi?? Jeg forstår jo at du har levd mesteparten av ditt fotball-liv nede i divisjonene, helt til du byttet klubb for et par år siden.....

Lønningene i de aller fleste tippeliga-klubber (og noen Adeccoklubber) har vært urealistisk høye i mange år. Om du tror dette er spesiellt for FFK så er du jo fullstendig på jordet. Kunnskapsløs heter det vel...

Du bør nok forklare oss her inne hva som er din "refereranseverdi" (hva slags ord er dette egentlig i denne sammenhengen?), siden du ikke kan bruke andre tippeligaklubbers lønnsnivå (og Adeccoklubber) som "referanseverdi"..

Du har lite peiing generellt, og når det gjelder lønn til ansatte (inkludert spillere) i FFK, så er du jo helt blank. Godt gjort å¨være så bastant når det gjelder lønnsnivået i FFK, når det er basert på hva du TROR. Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen din,

P.S.

Poengtrekk er et virkemiddel for å straffe klubber for økonomisk rot eller for å skjule den reelle økonomiske situasjonen i klubben. Den "æren" er det Pæddekummen United som har klart å få til, ikke FFK Cool

 

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 jan 11, 17:52
Opprinnelig postet av Q

At klubben din er fargerik skal du ha, lordofwhat. Der er det jo spillere i alle regnbuens farger. Alt i fra ranere til skattesnyltere. At Piiroja tjener minst av spillerne sier det meste...

Å herregud så lett det er for feige tullinger å skrive dritt når de er anonyme.Det du skriver der kan du skrive under fullt navn og adresse. Så kan du dokumentere det du skriver om Piiroja, noe som Skattemyndighetene ikke har klart. Viss ikke kan du holde den anonyme drittkjften din.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 jan 11, 17:55

Moderering er fraværende... Eller?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 jan 11, 17:58

Opprinnelig postet av Q

At klubben din er fargerik skal du ha, lordofwhat. Der er det jo spillere i alle regnbuens farger. Alt i fra ranere til skattesnyltere. At Piiroja tjener minst av spillerne sier det meste...

4 utlendinger er da strengt tatt ikke så ille. Spesielt ikke når 3 av dem blant lagets beste. Er det ikke det vi ønsker, få utlendinger av god kvalitet? Man må også tenke på at klubben har lagt seg på en helt ny linje når det gjelder spillerstall men at en slik endring ikke er gjort over natten.

Og når det gjelder kriminaliteten så er det ikke funnet noe straffbart i Piiroja-saken mens fyllekjøring er langt værre en et innbrudd. Faren for å skade andre er veldig mye større ved fyllekjøring

 

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 16 jan 11, 18:06

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

  Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi.

Sykelig høyt og skyhøyt over noe som bør brukes som referanseverdi?? Jeg forstår jo at du har levd mesteparten av ditt fotball-liv nede i divisjonene, helt til du byttet klubb for et par år siden.....

Lønningene i de aller fleste tippeliga-klubber (og noen Adeccoklubber) har vært urealistisk høye i mange år. Om du tror dette er spesiellt for FFK så er du jo fullstendig på jordet. Kunnskapsløs heter det vel...

Du bør nok forklare oss her inne hva som er din "refereranseverdi" (hva slags ord er dette egentlig i denne sammenhengen?), siden du ikke kan bruke andre tippeligaklubbers lønnsnivå (og Adeccoklubber) som "referanseverdi"..

Du har lite peiing generellt, og når det gjelder lønn til ansatte (inkludert spillere) i FFK, så er du jo helt blank. Godt gjort å¨være så bastant når det gjelder lønnsnivået i FFK, når det er basert på hva du TROR. Tro kan du gjøre i kirken eller moskeen din,

P.S.

Poengtrekk er et virkemiddel for å straffe klubber for økonomisk rot eller for å skjule den reelle økonomiske situasjonen i klubben. Den "æren" er det Pæddekummen United som har klart å få til, ikke FFK Cool

 

 

Herregud..

 Gap opp,te-skjea kommer:

Fortell meg hvor jeg skriver at lønningene til FFK var helt spesielle i forholdt til mange andre klubber på daværende tidspunkt! Du fant det ikke nei? Synd,der røyk den.. Kunnskapsløshet heter det vel? Eller mangel på evne til å lese innlegg?

Jeg brukte ordet "referanseverdi" som en indikasjon på hva som er OK av lønnskostnader i dagens fotball. Med det mente jeg at det funker dårlig å være happy med at lønnskostnadene er betydelig redusert. Det kan jo fortsatt være uforsvarlig høyt. Eller?

Lønn til ansatte??? Det har jeg aldri sagt et eneste ord om. Nok en gang kommer vi inn på dette med å ha evne til å lese innlegg,og ikke dra inn elementer som jeg aldri har sagt et kløyva ord om.

Angående lønninger til spillere,er jeg like blank som absolutt alle andre som har deltatt her inne. Noen hevder at Tarik spiller for knapper og glansbilder,hvertfall maks 500 000.- Noen tror han tjener mer,og i den kategorien er jeg. Relativt trygg på at jeg her tipper rikitg,noe også flere FFK-supportere her inne er enige i.

Angående poengtrekk fikk vi det fordi økonomien var ute av kontroll. Desverre for deg har jeg aldri nevnt et ord om at dette var feil gjort av NFF eller at Sarp...ehh...Pæddekummen United, alltid har hatt stålkontroll på økonomien.

Værsågod,der drepte jeg samtlige av punktene dine.

Og hey,en siste ting: Bunnivået på dette forumet nådde dere lenge før vi Særpinger begynte å poste. Har lest flittig her inne over flere år,og i mange perioder har det ikke vært annet enn drittslenging (mellom FFK-supportere) og latterlig ryktespredning. De eneste brukerene her inne som stort sett kun skrev velformulerende og konstruktivt var vel Holters (i særklasse), Lemmy og Rey. Sikkert noen andre også,som jeg ikke kommer på i farten. Du er beklageligvis ikke en av dem, Ymer.

---------------------------

Evig blå


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 16 jan 11, 18:47
Opprinnelig postet av lordofwhat

ja og hadde messi kjørt forbi særp hadde han nok begynt å le av den tragiske u landsbyen der oppe ...... akkurat som alle andre gjør.

kan du ikke bare prøve å forstå at byen din ,folkene som bor der og klubben dere heier på (nå om dagen) ikke er viktige for norsk fotball i det heletatt.

dere har ikke noe nytt å komme med og er antagelig sammen med moss og hamkam den kjedeligste og minst fargerike klubben i hele europa....gratulerer

Mulig du har rett i det meste du skriver her, det eneste du ikke har forstått er at Kråkerøy er i tilnærmet samme kategori. Du må gjerne tro noe annet, men efefkå er ingen berikelse for andre enn dere ved kloakkutløpet. Trekk huet ut av ræva før du du omtaler andre, det får deg trolig til å tenke litt klarere.

Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 16 jan 11, 18:50

Har ikke dere møkka folk i sarp eget forum ???

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jan 11, 18:54

Opprinnelig postet av "Rasle"
4 utlendinger er da strengt tatt ikke så ille. Spesielt ikke når 3 av dem blant lagets beste. Er det ikke det vi ønsker, få utlendinger av god kvalitet? Man må også tenke på at klubben har lagt seg på en helt ny linje når det gjelder spillerstall men at en slik endring ikke er gjort over natten.

Og når det gjelder kriminaliteten så er det ikke funnet noe straffbart i Piiroja-saken mens fyllekjøring er langt værre en et innbrudd. Faren for å skade andre er veldig mye større ved fyllekjøring

Etter det jeg kan skjønne av internett, hadde dere rundt 20 spillere i 2010s Adeccoliga-stall, og 8 av de som spilte der var utlendinger. Wallace spilte en halv sesong, og dere leide inn Thorvaldsson, Gamboa og Gilmak, som alle spilte kamper. Det over 1/3, det, og det er ikke lite. Godt mulig dere "har lagt dere på en ny linje", men jaggu så lang vei dere har å gå. Det i hvert fall jeg ønsker er norsk, helst lokale spillere, som holder nivået. Jeg vil mye heller stille med Ola Nordmann på høyreback enn Ali Ahmed fra de Pakistanske fjell.

Det at Piiroja, i følge f-b, tjener minst av FFK-spillerne bør være suspekt nok i seg selv. Og bare det at skatten hans har blitt sett på er suspekt nok det også. Det er garantert noe snusk der. Og når det kommer til hva Joackim Jørgensen gjorde, er ikke det i nærheten av hva FFK-spilleren gjorde. Jørgensen tok seg litt øl (ikke nok til å miste lappen engang), mens FFK-spilleren stjal bankkort og prøvde å rane legevakten, var det vel.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 jan 11, 19:07
Endret: 16 jan 11, 19:10
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av Q

Etter det jeg kan skjønne av internett, hadde dere rundt 20 spillere i 2010s Adeccoliga-stall, og 8 av de som spilte der var utlendinger. Wallace spilte en halv sesong, og dere leide inn Thorvaldsson, Gamboa og Gilmak, som alle spilte kamper. Det over 1/3, det, og det er ikke lite. Godt mulig dere "har lagt dere på en ny linje", men jaggu så lang vei dere har å gå. Det i hvert fall jeg ønsker er norsk, helst lokale spillere, som holder nivået. Jeg vil mye heller stille med Ola Nordmann på høyreback enn Ali Ahmed fra de Pakistanske fjell

Når dere likevel skal følge så mye med på FFK, så kan dere jo være oppdaterte. Dette er stallen per dags dato. En utlending til ankommer i slutten av måneden. Der kan du også sjekke tallene fra 2010 helt korrekt. 27 spillere i A-stallen, 14 nordmenn, 13 utlendinger. Men det er egentlig uvesentlig. Dere er flinke til å dra opp ting om FFK som egentlig er litt historie, men ser kun nåtid på deres eget lag. Ting har skjedd!

http://www.ffksupporter.net/spillere/a-lag/

Da teller antall utlendinger fire stykker. Dere er veldig flinke til å bruke opplysninger om FFK som passer dere best. Som da økonomien var på det verste, eller gjerne det året det var flest utlendinger i stallen, i steden for å sjekke hvordan situasjonen er nå og diskutere ut fra det.

Så vidt jeg vet så har Sarpsborg 08 to utlendinger i stallen akkruat nå. FFK får altså to mer. Jeg ser ikke helt den store forskjellen, ikke minst fordi vel minst en av spillerne til Sarp er som reserve å regne.

Mod-melding: Til dere som klager over å stenge tråden. Jeg ser enkelte som også har klaget over for mange sarpetråder likevel deltar i disse trådene. Om de hadde vært uinteressante, så hadde vel samtlige sluttet å skrive i dem. Og om det er noen regelbrudd, så meld fra til moderatorene. Vi kan ikke gå igjennom hvert eneste innlegg vi heller. Det tar dere 15 sekunder å sende en av oss en PM/mail om regelbrudd, omtrent like lang tid som det tar å skrive et innlegg i tråden og klage på manglende moderering.


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jan 11, 19:35

Kan ikke skjønne at FFK skal ha en så veldig lang vei å gå. Rundt halvparten av spillerne i dagens stall er lokale gutter, det er vel ikke så verst?

FFK har hentet fire spillere i vinter. Én av dem er et afrikansk stortalent som fortsatt holder junioralder, to av dem er relativt unge nordmenn og den siste er både en lokal gutt og en klassespiller i norsk fotball. Dette er en innkjøpspolitikk vi kan, bør og skal være stolte av, spesielt når man tar dagens økonomi i betraktning.

Det betyr ikke at ikke Sarpsborg gjør ting som er bra. Glenn Roberts er riktig type å kjøpe, selv om jeg er usikker på om han holder et så kjempehøyt nivå. Uansett; alder, nasjonalitet og erfaring ser bra ut.

Rivalisering mellom klubber og byer er flott, men jeg vet ærlig talt ikke hvor flott jeg syns den rivaliseringen som til tider råder på forumet er. Det er lov til å tenke og sjekke opp fakta før man poster noe, og kanskje til og med lese over det man skriver så man er sikker på at man ikke spyr ut av seg med eder og galle overfor andre folk.

---------------------------

General Gardener = tidl. Lemmy


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 jan 11, 19:35

Opprinnelig postet av Q
Etter det jeg kan skjønne av internett, hadde dere rundt 20 spillere i 2010s Adeccoliga-stall, og 8 av de som spilte der var utlendinger. Wallace spilte en halv sesong, og dere leide inn Thorvaldsson, Gamboa og Gilmak, som alle spilte kamper. Det over 1/3, det, og det er ikke lite. Godt mulig dere "har lagt dere på en ny linje", men jaggu så lang vei dere har å gå. Det i hvert fall jeg ønsker er norsk, helst lokale spillere, som holder nivået. Jeg vil mye heller stille med Ola Nordmann på høyreback enn Ali Ahmed fra de Pakistanske fjell.

Det at Piiroja, i følge f-b, tjener minst av FFK-spillerne bør være suspekt nok i seg selv. Og bare det at skatten hans har blitt sett på er suspekt nok det også. Det er garantert noe snusk der. Og når det kommer til hva Joackim Jørgensen gjorde, er ikke det i nærheten av hva FFK-spilleren gjorde. Jørgensen tok seg litt øl (ikke nok til å miste lappen engang), mens FFK-spilleren stjal bankkort og prøvde å rane legevakten, var det vel.

 

Det er vel ingen som har benektet at vi tidligere har hatt for mange utlendinger men som alle vet ble fjorårets sesong veldig spesiell både sportslig og økonomisk og dermed var det begrenset hvilke endringer vi kunne gjøre. Denne sesongen derimot ser det helt anderledes ut. 

Selvsagt ønsker vi også å stille med så mange lokale spillere som mulig men ikke for en hver pris. Derfor tar denne endringen i spillerstallen noen år ettersom satsing på spillerutvikling ikke gir avkastning umiddelbart.

Hva du anser som suspekt er da rivende likegyldig? Sist jeg sjekket er man USKYLDIG til det motsatte er bevist uansett hvor "suspekt" ting virker. Og jeg vil gjerne se dokumentasjonen din på at "Det garantert er noe suspekt der". Ganske sterke ord hvis det er noe man ikke kan dokumentere.

Når det gjelder fyllekjøring (tydeligvis full nok til å kjøre ut av veien) vs innbrudd  så kan du umulig mene at det er værre å stjele verdier (penger, gjenstander osv) som lett kan erstattes enn å muligens drepe eller skade mennesker for livet?

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 jan 11, 19:57
Nå var det vel ingen FFK spiller som har ranet legevakta i særp.. Alle vet jo at ingen i særp har særlig med penger likkavel. Det var ett legekontor i Rakkestad.(Men ikke overaskende att det er en sarping som farer med løgn og oppspinn, kjenner en del sarpinger fra oppveksten, og stoler ikke en dritt på noen av dem) Og uansett hva slags lover dere praktiserer i Sarp... Fyllekjøring er rett og slett patetisk og ett overtramp!! Ett forbillde innen lokalidrett skal heve seg over dette!! Men er jo ikke akuratt første gang dette skjer med idrettsfolk fra Sarp.. om jeg ikke husker feil var det flere som fyllekjørte fra Sparta Hockey for noen år siden også.. Nei la den moralske og etiske debatten om at Sarpinger er bere en Fredrikstad folk. Der er dere dømttil å tape uansett. Og bare for å nevne det, FFK er en bedre og større klubb en det SA08 noen gang kommer til å bli. Vi har historien og vi har fotballpersonligheter innen norsk toppfotball særp kan drømme om. Og om vi har flere profesjonelle fotballspillere en dere så får det bare være at noen av dem kommer fra utlandet.

Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jan 11, 21:14

Opprinnelig postet av "ffk1903"
Da teller antall utlendinger fire stykker. Dere er veldig flinke til å bruke opplysninger om FFK som passer dere best. Som da økonomien var på det verste, eller gjerne det året det var flest utlendinger i stallen, i steden for å sjekke hvordan situasjonen er nå og diskutere ut fra det.

Så vidt jeg vet så har Sarpsborg 08 to utlendinger i stallen akkruat nå. FFK får altså to mer. Jeg ser ikke helt den store forskjellen, ikke minst fordi vel minst en av spillerne til Sarp er som reserve å regne.

Jeg regnet ut i fra hjemmesiden til Fredrikstad, der det sto at dere hadde 18 spillere (jeg trakk i fra de tre som dere nylig kjøpte) og at fem utlendinger som hadde kamper for dere 2010-sesongen enten hadde blitt solgt etter gått tilbake fra lån. Da kom jeg opp i 20 spillere, der 8 var utlendinger. Om disse tallene var feil, er det bare å beklage. Men om dine statistikker er riktige, taler de bare til min fordel.

Jeg teller ut i fra fjorårets spillerstall, ettersom alle overganger ikke er ferdig enda. Dere får inn en fra Sierra Leone, og skal vel ha inn en ny midtbanespiller? Etter alle solemerker går også Colin Burns ut på lån, ettersom han er langt unna nivået til Heier og Hjulstad. Uheldigvis. Han var visst mye bedre i Ljungskile. Og da står man fort med 5 utlendinger hos dere og én hos oss. En statistikk man ikke hadde fått om man regnet med stallene per dags dato, noe som igjen gir feil sammenligningsgrunnlag. Derfor jeg tok statistikken fra fjorårets sesong.

Opprinnelig postet av "Rasle"
Hva du anser som suspekt er da rivende likegyldig? Sist jeg sjekket er man USKYLDIG til det motsatte er bevist uansett hvor "suspekt" ting virker. Og jeg vil gjerne se dokumentasjonen din på at "Det garantert er noe suspekt der". Ganske sterke ord hvis det er noe man ikke kan dokumentere.

Om f-bs tall om at Piiroja tjener klart minst av dagens FFK-stall, synes jeg det er nok, egentlig. For da fordeler enten Fredrikstad lønningene fryktelig skjevt, eller så var det kanskje riktig at det ble gransket av Skatt Øst.

Opprinnelig postet av "Rasle"
Når det gjelder fyllekjøring (tydeligvis full nok til å kjøre ut av veien) vs innbrudd  så kan du umulig mene at det er værre å stjele verdier (penger, gjenstander osv) som lett kan erstattes enn å muligens drepe eller skade mennesker for livet?

Det at han kjørte av veien bør ikke ha noen ting å si. Alle som har kjørt samme strekning om natten vet at det fort kan skje. Det er forskjellige grader av fyllekjøring, og Jørgensen hadde drukket lite. Nok til at det slo ut på alkotesten, men det var ikke mye øl han drakk. Ikke nok til å miste førerkortet, for så vidt. Ran anser jeg som verre. Når man først tar steget med å bryte seg inn på en legevakt, vet man ikke hva personen gjør. Om en hadde vært der inne og gjort motstand, hvem vet hva som hadde skjedd?

Når man først er innom "hva som kunne skjedd om"-nivået, som dere er på med Jørgensen. Hva som kunne skjedd om man møtte noen osv.  Og du som nevner at fyllekjøring er patetisk; hva er da stjeling?

 


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 16 jan 11, 21:21

Opprinnelig postet av Q

Opprinnelig postet av "ffk1903"
Da teller antall utlendinger fire stykker. Dere er veldig flinke til å bruke opplysninger om FFK som passer dere best. Som da økonomien var på det verste, eller gjerne det året det var flest utlendinger i stallen, i steden for å sjekke hvordan situasjonen er nå og diskutere ut fra det.

 

Så vidt jeg vet så har Sarpsborg 08 to utlendinger i stallen akkruat nå. FFK får altså to mer. Jeg ser ikke helt den store forskjellen, ikke minst fordi vel minst en av spillerne til Sarp er som reserve å regne.

Jeg regnet ut i fra hjemmesiden til Fredrikstad, der det sto at dere hadde 18 spillere (jeg trakk i fra de tre som dere nylig kjøpte) og at fem utlendinger som hadde kamper for dere 2010-sesongen enten hadde blitt solgt etter gått tilbake fra lån. Da kom jeg opp i 20 spillere, der 8 var utlendinger. Om disse tallene var feil, er det bare å beklage. Men om dine statistikker er riktige, taler de bare til min fordel.

Jeg teller ut i fra fjorårets spillerstall, ettersom alle overganger ikke er ferdig enda. Dere får inn en fra Sierra Leone, og skal vel ha inn en ny midtbanespiller? Etter alle solemerker går også Colin Burns ut på lån, ettersom han er langt unna nivået til Heier og Hjulstad. Uheldigvis. Han var visst mye bedre i Ljungskile. Og da står man fort med 5 utlendinger hos dere og én hos oss. En statistikk man ikke hadde fått om man regnet med stallene per dags dato, noe som igjen gir feil sammenligningsgrunnlag. Derfor jeg tok statistikken fra fjorårets sesong.

Opprinnelig postet av "Rasle"
Hva du anser som suspekt er da rivende likegyldig? Sist jeg sjekket er man USKYLDIG til det motsatte er bevist uansett hvor "suspekt" ting virker. Og jeg vil gjerne se dokumentasjonen din på at "Det garantert er noe suspekt der". Ganske sterke ord hvis det er noe man ikke kan dokumentere.

Om f-bs tall om at Piiroja tjener klart minst av dagens FFK-stall, synes jeg det er nok, egentlig. For da fordeler enten Fredrikstad lønningene fryktelig skjevt, eller så var det kanskje riktig at det ble gransket av Skatt Øst.

Opprinnelig postet av "Rasle"
Når det gjelder fyllekjøring (tydeligvis full nok til å kjøre ut av veien) vs innbrudd  så kan du umulig mene at det er værre å stjele verdier (penger, gjenstander osv) som lett kan erstattes enn å muligens drepe eller skade mennesker for livet?

Det at han kjørte av veien bør ikke ha noen ting å si. Alle som har kjørt samme strekning om natten vet at det fort kan skje. Det er forskjellige grader av fyllekjøring, og Jørgensen hadde drukket lite. Nok til at det slo ut på alkotesten, men det var ikke mye øl han drakk. Ikke nok til å miste førerkortet, for så vidt. Ran anser jeg som verre. Når man først tar steget med å bryte seg inn på en legevakt, vet man ikke hva personen gjør. Om en hadde vært der inne og gjort motstand, hvem vet hva som hadde skjedd?

Når man først er innom "hva som kunne skjedd om"-nivået, som dere er på med Jørgensen. Hva som kunne skjedd om man møtte noen osv.  Og du som nevner at fyllekjøring er patetisk; hva er da stjeling?

 

At du gidder..?

Har du ikke et eget forum å spre kvalme på ?

---------------------------

You`ll never walk alone...


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 jan 11, 21:50

Opprinnelig postet av Q

Om f-bs tall om at Piiroja tjener klart minst av dagens FFK-stall, synes jeg det er nok, egentlig. For da fordeler enten Fredrikstad lønningene fryktelig skjevt, eller så var det kanskje riktig at det ble gransket av Skatt Øst.

Det at han kjørte av veien bør ikke ha noen ting å si. Alle som har kjørt samme strekning om natten vet at det fort kan skje. Det er forskjellige grader av fyllekjøring, og Jørgensen hadde drukket lite. Nok til at det slo ut på alkotesten, men det var ikke mye øl han drakk. Ikke nok til å miste førerkortet, for så vidt. Ran anser jeg som verre. Når man først tar steget med å bryte seg inn på en legevakt, vet man ikke hva personen gjør. Om en hadde vært der inne og gjort motstand, hvem vet hva som hadde skjedd?

Når man først er innom "hva som kunne skjedd om"-nivået, som dere er på med Jørgensen. Hva som kunne skjedd om man møtte noen osv.  Og du som nevner at fyllekjøring er patetisk; hva er da stjeling?

 

Ingen har sagt at det var galt at Piiroja-saken ble gransket av Skatt Øst men så lenge de ikke kunne finne noe straffbart må man selvfølgelig gå ut i fra at Piiorja og FFK ikke har gjort noe galt.

Den strekkningen du snakker om har jeg kjørt mange ganger selv, også på natters tid, og vet at det kan være litt vanskelig kjøreforhold. Det gjør saken bare værre. Påvirket tilstand på en vei sjansen for uhell allerede er større enn ved andre veier med bedre standard. Mengden alkohol spiller da ingen rolle, er man over grensen har man brutt loven og satt andre uskyldige mennesker i fare.

FFK spilleren var ikke innblandet i et ran. Det var et innbrudd. Noe som er stor forskjell. Uansett så kunne man selvfølgelig møtt på noen og da vet man så klart ikke hva som hadde skjedd men ingenting tyder på at spilleren er voldelig og han hadde uansett mulighet til ta et valg. Gjort motstand eller rømt fra stedet. Hadde en bil kommet i mot JJ hadde det kun vært tilfeldigheter og hans idioti som hadde avgjort utfallet.

Vår spiller kunne tatt et valg om han ville skadet andre, deres måtte stole på tilfeldigheter.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 16 jan 11, 22:57

Det er virkelig godt, kjære medsupportere av FFK at vi som by, som supportere og klubb har noe å strekke oss etter.

Vi har nå fått vårt pass påskrevet hvor ille vi er, og hvor fantastiske de er der 17 kilometer hjemmefra. Vi er verstinger på alt, og sarpingene er bestinger, i tillegg så er vi så uheldige å leve i et kloakkutløp.

Vi må ta til etteretning disse fakta, også det at våre spilleres synder er myyye verre enn sarpingenes synder, hva gjør vel lite granne øl innabords når man skal kjøre pent og forsiktig hjem over Vetatoppen?

Også er FFK et j...la kjøpelag, og bare utlendinger også, men sarpingene, ja de er på den rette siden av moralgrensen der også. Og huff og huff, også har FFK holdt på å gå konkurs, og det har jo ikke den tradisjonsrike klubben Sydney08 (eller hva det nå var).

Poengtrekket som sarpingene ble utsatt for var jo helt bak mål, en liten hvit løgn om økonomien for å redde lisensen må man da bare tåle. FFK derimot burde selvfølgelig vært kastet ut av seriesystemet for lengst, det er jo bare sorte får i denne leiren.

Ja, nå må vi strekke oss, og vi bør føle oss beæret at våre kjære naboer ønsker å fortelle oss om rett og galt og grensesetting generellt, om klubbdrift, økonomi og supporterkultur, vi har mye å lære.

Og for all del, vi må ikke tro at vi er noe............

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 16 jan 11, 23:04

Opprinnelig postet av Willy René

Det er virkelig godt, kjære medsupportere av FFK at vi som by, som supportere og klubb har noe å strekke oss etter.

Vi har nå fått vårt pass påskrevet hvor ille vi er, og hvor fantastiske de er der 17 kilometer hjemmefra. Vi er verstinger på alt, og sarpingene er bestinger, i tillegg så er vi så uheldige å leve i et kloakkutløp.

Vi må ta til etteretning disse fakta, også det at våre spilleres synder er myyye verre enn sarpingenes synder, hva gjør vel lite granne øl innabords når man skal kjøre pent og forsiktig hjem over Vetatoppen?

Også er FFK et j...la kjøpelag, og bare utlendinger også, men sarpingene, ja de er på den rette siden av moralgrensen der også. Og huff og huff, også har FFK holdt på å gå konkurs, og det har jo ikke den tradisjonsrike klubben Sydney08 (eller hva det nå var).

Poengtrekket som sarpingene ble utsatt for var jo helt bak mål, en liten hvit løgn om økonomien for å redde lisensen må man da bare tåle. FFK derimot burde selvfølgelig vært kastet ut av seriesystemet for lengst, det er jo bare sorte får i denne leiren.

Ja, nå må vi strekke oss, og vi bør føle oss beæret at våre kjære naboer ønsker å fortelle oss om rett og galt og grensesetting generellt, om klubbdrift, økonomi og supporterkultur, vi har mye å lære.

Og for all del, vi må ikke tro at vi er noe............

  Laughing Hehehehe ... Alt du skriver er jo heeelt nyyydelig

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jan 11, 23:29

Opprinnelig postet av "Rasle"
Den strekkningen du snakker om har jeg kjørt mange ganger selv, også på natters tid, og vet at det kan være litt vanskelig kjøreforhold. Det gjør saken bare værre. Påvirket tilstand på en vei sjansen for uhell allerede er større enn ved andre veier med bedre standard. Mengden alkohol spiller da ingen rolle, er man over grensen har man brutt loven og satt andre uskyldige mennesker i fare.

FFK spilleren var ikke innblandet i et ran. Det var et innbrudd. Noe som er stor forskjell. Uansett så kunne man selvfølgelig møtt på noen og da vet man så klart ikke hva som hadde skjedd men ingenting tyder på at spilleren er voldelig og han hadde uansett mulighet til ta et valg. Gjort motstand eller rømt fra stedet. Hadde en bil kommet i mot JJ hadde det kun vært tilfeldigheter og hans idioti som hadde avgjort utfallet.

Vår spiller kunne tatt et valg om han ville skadet andre, deres måtte stole på tilfeldigheter.

Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media. Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 jan 11, 23:49

Opprinnelig postet av Q
Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media.

 

Selvfølgelig øker sjansen for ulykke ved høyere inntak, det kan ikke diskuteres. Men her var det tydeligvis nok til å miste kontrollen over bilen og da har man selvsagt gått over grensen. Det er vel ikke værre enn å stå over å kjøre bil hvis man i det heletatt har drukket? Å sette andres liv og helse i fare på den måte er uakseptabelt og kan ikke sammenliknes med å stjele verdier.

Sjansen for at en ulykke skal gå riktig ille er veldig mye større enn ved et innbrudd.

 

Opprinnelig postet av Q
Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.

Jeg skjønner ikke at du gidder en gang. Kontroll har man den dagen bilen holder seg innenfor de hvite kantstripene og på riktig side av den gule midtstripen.

 

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 17 jan 11, 00:07
Endret: 17 jan 11, 00:23
Endret av: Plankehue

La oss bli enig, at det er forsatt dumt å stjele og dumt og kjøre i fylla.

Jeg selv har gjort begge deler og jeg er faktisk et godt menneske. Jeg har forstått jeg har vært heldig og kommet ustraffet ut av det, og kommer ikke til og gjøre det igjen. Jeg er snart 30 år.

En ting er sikkert at mennesker kommer til og gjøre dumme ting og mange av dem lærer av det. man har noen utskudd som forsetter i samme sporet. Så får vi håpe begge spillere som det snakkes så høyt om her, at de har lært.

Syns ikke det er  riktig og ta opp slike saker, for det blir å slå under beltestedet. Jeg vet selv at jeg ville ha blitt fly forbannet om at noe diskuterte om meg om en sak som jeg har tatt straffen for eller vill ta straffen for i et ofentlig forum. Begge klubbene har også tatt opp sakene og gitt spillerene en ny sjanse. Syns begge klubbene skal ha litt skryt for å tørre det.

Så får vi se om de greier det de har lovet.


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 17 jan 11, 00:17

Opprinnelig postet av Plankehue

La oss bli enig, at det er forsatt dumt å stjele og dumt og kjøre i fylla.

Jeg selv har gjort begge deler og jeg er faktsik et godt menneske. Jeg har forstått jeg har vært heldig og kommet ustraffet ut av det, og kommer ikke til og gjøre det igjen. Jeg er snart 30 år.

En ting er sikkert at mennesker kommer til og gjøre dumme ting og mange av dem lærer av det. man har noen utskudd som forsetter i samme sporet. Så får vi håpe begge spillere som det snakkes så høyt om her, at de har lært.

Syns ikke det er  riktig og ta opp slike saker, for det blir å slå under beltestedet. Jeg vet selv at jeg ville ha blitt fly forbannet om at noe diskuterte om meg om en sak som jeg har tatt straffen for eller vill ta straffen for i et ofentlig forum. Begge klubbene har også tatt opp sakene og gitt spillerene en ny sjanse. Syns begge klubbene skal ha litt skryt for å tørre det.

Så får vi se om de greier det de har lovet.

Tror du traff spiker på hue der ja !!!

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 jan 11, 09:20

Opprinnelig postet av Q

Opprinnelig postet av "Rasle"

Mengden alkohol har selvfølgelig noe å si når det kommer til å skade andre mennesker. Det hersker vel liten tvil om at det er enklere å komme utenfor en ulykke jo mer innabords man har? Og i denne saken var det såpass at han trodde over streken, men ikke nok til å miste lappen. Som en liten pekepinn. At han har tråkket over grensen/brutt loven er alle enig i.

Når det kommer til FFK-spilleren er det mulig jeg har forstått den saken feil, men det er i hvert fall rene tilfeldigheter at det ikke ble ran. Eneste som manglet var en person til stedet, noe det tydeligvis ikke var. Uansett, jeg mener fortsatt at tyveri er minst like alvorlig som å kjøre bil med litt (merk; litt, ikke mye) øl innabords. Og det var nok for så vidt ikke bare tilfeldigheter med JJ, etter det som kom frem i media. Med så lite som det antydes han drakk, har man grei kontroll.

Nesten ikke fyllekjøring er jo selvfølgelig ingen kriminell handling i forhold til nesten ran!Wink

Jeg hørte om en kar en gang som nesten skjøt en annen under elgjakta og han ble nesten morder!

Og så lite øl innabords som sarpingen hadde så kjørte han vel bare nesten av veien også vel?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 12:09

Opprinnelig postet av Noik

  Fortell meg hvor jeg skriver at lønningene til FFK var helt spesielle i forholdt til mange andre klubber på daværende tidspunkt! 

Jeg brukte ordet "referanseverdi" som en indikasjon på hva som er OK av lønnskostnader i dagens fotball. Med det mente jeg at det funker dårlig å være happy med at lønnskostnadene er betydelig redusert. Det kan jo fortsatt være uforsvarlig høyt. Eller?

 

Patetisk, du har jo til og med mistet oversikten over dritten du selv har skrevet. Kopien av dritten viser tydelig at du snakker om FORRIGE GANG vi var i Tippeligaen og påstår at sitat "

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Så jeg spør igjen: Hva mener du med sykelig høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi?
Mener du at lønningene i FFK  var sykelig høye sammenlignet med resten av TL i 2009? Og mener du at lønningene i FFK er sykelig høye og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi sammenlignet med lønningene ellers i TL 2011? Hva er den "referanseverdien" du snakker om?

Du aner tydeligvis ikke en dritt om lønningene i noen klubber, kanskje bortsett fra i Paddekummen United, for der spiller de jo nesten gratis....

P.S. Du svarte egentlig ikke på innlegget mitt. Du kan jo prøve igjen, så får vi se om du klarer det på forsøk to...

 

                  

 

  


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 13:17

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

---------------------------

Evig blå


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 15:55

Opprinnelig postet av Noik

Vet du hva Ymer,jeg gir deg opp.

Har aldri nevnt noe om andre klubber.

Innlegget ditt fortjener ikke noe svar i det hele tatt,så dumt er det. Jeg gir meg,det nytter ikke å diskutere med deg. Jeg svarte på alt,punkt for punkt. Regner med de resterende her inne skjønner noe mer,for det var ikke spesielt komplisert. Men har man først bestemt seg....

Det er lettere å gi opp og skylde på andre og det de skriver enn å svare på¨innlegg og å stå for det som du tidligere har skrevet ja.... Men det er klart man kan ikke stå for det man har skrevet om man helt har mistet evnen til å huske det man selv har skrevet.... Selv etter å ha fått det sitert 2 ganger...

Evig blå står det at du er. Hvilken klubb sviktet du når Sparta ga Pæddekummen United sin plass i Adeccoligaen?


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 17 jan 11, 17:18

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig.

Sykelig høyt: Et lønnsnivå langt over det som kan forsvares mtp klubbenes inntekter,ergo at regnskapstallene blir negative og at klubbens videre eksistensgrunnlag reduseres.

Noe som bør brukes som "referanseverdi": Først og fremst,referanseverdi var et tilfeldig valgt ord,men syntes det var dekkende. Det er ikke noe fotballfaglig uttrykk,om det var det du reagerte på. Referanseverdi er et slags holdepunkt,eller godt sammenligningsgrunnlag. Mente at den nåværende lønnen ikke nødvendigvis bør forsvares bare fordi den er langt under den tidligere (og dette "reklameres" det stadig for at FFK-fans, at lønnskostnadene er bra fordi de er kraftig redusert). Med tanke på deres dårlige økonomi,men til gjengjeld relativt offensive innkjøpspolitikk (tenker da lønninger,ikke kjøpssum), virker det som om klubben holdes i gang av eksterne aktører. Spørsmålet er om dette er helt greit eller ikke,og om sårbarheten til klubben øker når den må støtte seg på andres skuldre. Om pengestrømmene inn til klubben stopper ved et evt nedrykk i 2011,er jeg sikker på at dette vil være mye mer dramatisk for FFK enn for f eks Sarp.

Og NEI,dette er ikke et forsøk på å glorifisere egen klubb. Uansett,alle ser forskjellene på hvordan klubbene driftes. Ser også at Adeccospilleren Mads Hansen er forespeilet fulltidskontrakt med FFK. Dette er også relativt klare indikasjoner på at lønnsnivået også til denne spilleren er betydelig (450 000??), og det er naturligvis en grunn til at spilleren er så sykt lysten på å spille i FFK kontra andre klubber. Og nei,det skyldes ikke at FFK er Norges mest attraktive klubb,men pakka som blir tilbudt. Hadde en annen TL klubb klaska 200 000 mer på bordet enn FFK,hadde ikke FFK vært med i vurderinga en gang. Den som ikke ser dette må ta en reality check på dagens fotballkultur.

Vel, nå sklei det ut og jeg svarte på mer enn du ba om. Gidder ikke prøve enda en gang,om du fremdeles ikke forstår det. Da får vi bare enes om at du ikke forstår det jeg prøver å si. Ok?

Angående mitt forhold til Sarpelaga satt jeg på tribuna og heia på Sparta Sarpsborg. Da dette laget gikk inn i den nye samarbeidsklubben Pæddekummen FK Sydney FC var den naturligste sak i verden å støtte dette laget. Hvis du tror de gamle gubbene som ble intervjua på Fredrikstad stadion i høst er representative for Sarps befolkning,tar du feil.

 

Stopper der,om du fortsatt ikke skjønner det tror jeg hvertfall de andre her inne gjør det. Det får i så fall være bra nok.

---------------------------

Evig blå


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 17 jan 11, 17:35

Selv om jeg synes tråden er på ville veier, vil jeg bare si følgende:

Glimrende innlegg Noik! Laughing


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 11, 22:18

Opprinnelig postet av Noik

Til min kjære venn,Ymer:

Ok,jeg prøver ÈN gang til:

Om lønningene i FFK var sykelig høye sammenligna med resten av TL i 2009? Aner ikke,sannsynligvis ikke. Har heller aldri skrevet et ord om dette,men får svare siden du maser så jævlig

Det er jo der du tar feil. Det er nettopp det du skriver: Enda en gang, og nå er det siste gang, skal jeg sitere hva du skrev (kan du lese det denne gangen?). Her er det du skrev:

"Ja,jeg vet at dere har kuttet i lønnskostnadene sammenlignet med forrige gang dere var i TL,men da var det SYKELIG høyt og på et nivå skyhøyt over noe som bør brukes som en referanseverdi."

Kan det sitatet som du har skrevet og jeg har kopiert 3 ganger, forståes på noen annen måte? Det er vel norsk du skriver? Det som står skrevet kan du ikke komme deg unna. I tillegg er det jo rent oppspinn og tull...

At du var Sparta-supporter for 2-3 år siden må jo være frustrerende? Dere bidro jo faktisk med noe, nemlig plassen i Adecoligaen. Hva har dere fått tilbake? En plass i 5te divisjon og et lag uten historie i TL? Du snakker om å selge fotballsjela si for å få et år eller 2 på topp i norsk fotball. Hva var det Sparta ikke klarte alene som S-08 skal være så mye bedre på? Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 18 jan 11, 07:51
Endret: 18 jan 11, 07:52
Endret av: foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg ?

Hvis du mot formodning skulle befinne deg på stadion, så ville du ha sett tillitsmenn, a-spillere, foreldre, spillere fra junioravdeling fra varteig, borgen, tune, ullerøy, hafslund, skjeberg sport, tveter osv osv..  Greåker er et lost case, men det får også være deres beslutning. Ser faktisk en del derfra på stadion osv, men jeg tviler nå litt på takhøyden på moa, så det er mulig de ikke flagger så mye på hjemmebane.

Jeg beklager å si det, men det er også store grupperinger fra Sparta og SFK. Noen fra spesielt de to siste har tatt sine valg og prioriterer arbeid for egne klubber, men det respekteres..

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 18 jan 11, 08:36

Opprinnelig postet av foyn

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?

Selvfølgelig, i Fredrikstad er alt feiende flott. Talentarbeid er tross alt noe vi kan, i motsetning til det kaosarbeidet som foregår der oppe på branntomta.

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jan 11, 09:01

Denne diskusjonen blir etter mitt syn mer og mer meningsløs.

Nå er vel snart alle argumenter om fortreffelighet hos eget lag og udugelighet hos det andre laget brukt opp,

Fram og tilbake, fram og tilbake...........

Kanskje tiden er inne for de mest involverte å gå over til PM, debatten er ikke så veldig berikende lenger.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 jan 11, 14:29

Syns det er mye bra lese stoff her jeg, så keep up the good work. Fasinerende å se hvordan fotball kan få mer eller mindre voksne folk til å ha en "pappaen min er større enn pappaen din" diskusjon.

Er uansett idiotisk og kommer på et FFKforum for å argumentere for at Fredrikstad gjør ting feil og Sarp gjør ting riktig. Ingen her inne vil være enige av prinsipp uansett. FFK er og blir best, så lett er det Cool

 


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 18 jan 11, 16:10

Ymer,jeg orker ikke...

Har fått visse indikasjoner på at det ikke er meg det er noe galt med,men tar det på PM så det ikke sklir helt ut.

---------------------------

Evig blå


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 jan 11, 16:28

Da er det avgjort, begge er best, eller ?

Er sarpingene gla for den super spissen dem skulle få signert, og

så kom det restavfall fra ålesund, hehehe

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 17:53

Opprinnelig postet av foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg

Hva med å lese innlegget mitt en gang til Foyn? Les spesiellt nøye det som står om småklubbenes STØTTE til S08 i siste avsnitt. Legger det her så du slipper å lete:

 Sitat: Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball? sitat slutt.

 Noe om å STØTE BORT her Foyn?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 18:06

Opprinnelig postet av Noik

Ymer,jeg orker ikke...

Har fått visse indikasjoner på at det ikke er meg det er noe galt med,men tar det på PM så det ikke sklir helt ut.

Det er greit det, men fortsatt har du skrevet det du selv påstår du ikke har skrevet. Det kan alle som kan lese her inne se... Tar du ikke ansvaret for det du skrev så får det være. Det står der uansett...

Mange indikasjoner på mye her inne.... En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 jan 11, 18:11

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...

Jeg foretrekker å holde kjeft og får da heller bli tatt for å være en idiot fremfor å åpne munnen og fjerne all tvil.Wink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 jan 11, 18:14

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...

Jeg foretrekker å holde kjeft og får da heller bli tatt for å være en idiot fremfor å åpne munnen og fjerne all tvil.Wink

Den skål`ær vi for dere ...

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 jan 11, 19:01

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Noik

En av forumets egne vaktbikkjer sier at problemet med forumet er at det er for mange idioter her inne. Jeg er nok regnet for å være en av dem, og det er jeg såååå lei meg for Cool. Det hadde vært interessant å vite hvem alle de andre idiotene er...

Jeg foretrekker å holde kjeft og får da heller bli tatt for å være en idiot fremfor å åpne munnen og fjerne all tvil.Wink

Haha. Godt sagt. Den tvilen er som du sier fjernet for lenge siden. Laughing

Jeg er forresten ikke for å støte bort herr Foyn, men jeg kan godt være med på å støte bort en viss annen.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 18 jan 11, 21:06
Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av foyn

Hva er det du vaser med at 08 har støtt fra seg de andre klubbene i sarpsborg

Hva med å lese innlegget mitt en gang til Foyn? Les spesiellt nøye det som står om småklubbenes STØTTE til S08 i siste avsnitt. Legger det her så du slipper å lete:

 Sitat: Er det det faktum at dere har støtte fra de fleste 4de, 5te og 6te divisjonsklubbene i Særp som gjør at S-08 skal klare livet som toppklubb bedre enn Sparta, en klubb med lange og gode tradisjoner i norsk fotball? sitat slutt.

 Noe om å STØTE BORT her Foyn?

Ikke har jeg dysleksi og ikke var jeg drita, så her har jeg ingen ting å si til mitt forsvar. En gigantisk feilkobling. beklager den

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 21:26

Opprinnelig postet av Willy René

 Jeg foretrekker å holde kjeft og får da heller bli tatt for å være en idiot fremfor å åpne munnen og fjerne all tvil.Wink

He he, god den Willy Laughing


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 21:31

Opprinnelig postet av foyn

Ikke har jeg dysleksi og ikke var jeg drita, så her har jeg ingen ting å si til mitt forsvar. En gigantisk feilkobling. beklager den

Det er helt greit.

 Kanskje du kan hjelpe meg med svar på spørsmålet? Hva er det med S08 som gjør at de skal klare livet som norsk toppklubb bedre enn Sparta som jo eide plassen i Adeccoligaen? Hva er det de andre har bidrat eller bidrar med idag som hjelper S08 til et liv som toppklubb?


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 18 jan 11, 21:50

Gi nå faen og snakk om noe annet eller ta det på PM !!!!!

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 18 jan 11, 21:53

Den store forskjellen er at alle klubbene i Sarpsborg støtter denne klubben, i motsetning til gamle Sparta, som mange hadde et forhold til  som tilsvarte et forhold til Yven, Varteig, Skjeberg.. Med dannelsen av en toppklubb, så kunne alle enes om hvilken klubb man ønsket skulle lykkes som toppfotballklubb..     Dette vil jeg si er en stooor  forskjell til at S08 har bedre forutsetninger for å lykkes bedre enn Sparta.. De fleste i Sarpsborg ønsket en samarbeidsklubb som skulle være et flaggskip.. Vil si at det er bedre med flertallet i særp bak seg, enn bare befolkninga på Brevik + de som slengte seg på når suksessen kom.. Det var mange som heller dro på Hafslundkamp i stedet for Sparta, da de anså dette som svik mot egen klubb.. Ved dannelsen av toppklubben S08 kunne man trygt innrømme hvem man holdt med i toppfotballen og i tillegg ha et lag i breddefotballen.. Dette er bare en av flere grunner til at S08 har bedre forutsetninger for å lykkes, enn om Sparta hadde vært flaggskipet.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 jan 11, 22:09
Endret: 18 jan 11, 22:13
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Dagoberto

Den store forskjellen er at alle klubbene i Sarpsborg støtter denne klubben, i motsetning til gamle Sparta, som mange hadde et forhold til  som tilsvarte et forhold til Yven, Varteig, Skjeberg.. Med dannelsen av en toppklubb, så kunne alle enes om hvilken klubb man ønsket skulle lykkes som toppfotballklubb..     Dette vil jeg si er en stooor  forskjell til at S08 har bedre forutsetninger for å lykkes bedre enn Sparta.. De fleste i Sarpsborg ønsket en samarbeidsklubb som skulle være et flaggskip.. Vil si at det er bedre med flertallet i særp bak seg, enn bare befolkninga på Brevik + de som slengte seg på når suksessen kom.. Det var mange som heller dro på Hafslundkamp i stedet for Sparta, da de anså dette som svik mot egen klubb.. Ved dannelsen av toppklubben S08 kunne man trygt innrømme hvem man holdt med i toppfotballen og i tillegg ha et lag i breddefotballen.. Dette er bare en av flere grunner til at S08 har bedre forutsetninger for å lykkes, enn om Sparta hadde vært flaggskipet.

Takk for svar.

Det betyr vel også at om ulykken skulle skje og S08 skulle ramle ned et par divisjoner så forsvinner mesteparten av støtten fra "hele Særp" og satsingen på toppfotball står i fare for å sprekke?


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 18 jan 11, 22:47

S08 vil selvsagt miste en del folk hvis man hadde røkka ned i 2. divisjon, men hvilken klubb hadde ikke det?? Nå er man enige om toppfotballsatsningen i særp, og hvilken klubb som skal prioriteres når man snakker om hvilken klubb som ska ha det beste Jr. laget, trenerkompetanse, kontakter, sponsorer, treningsanlegg osv. Alle er enige om SAMS-spillerutviklingen, som er en del av samarbeidsprosjektet, som igjen distribuerer talenter til 08 på løpende bånd.. Jeg mener og tror at MANGE i særp har fått et eieforhold til Sarp 08 som satsningsklubb, som i freksta. Der heier man vel også på Trosvik selvom man er ffker?  Tror forøvrig fremtidsutsiktene er såpass lyse at man nesten kan utelukke 2.divfotball, hvertfall de neste 5 årene.. Men man vet aldri i fotball..


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 19 jan 11, 15:02

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av foyn

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?

Selvfølgelig, i Fredrikstad er alt feiende flott. Talentarbeid er tross alt noe vi kan, i motsetning til det kaosarbeidet som foregår der oppe på branntomta.

 

 

Definer feiende flott. Kråkerøy/Værste var teknisk konkurs så seint som i høst. Vi venter spent på neste lik som faller ut av skapet. Jeg venter på å gjøre som sist Kråkerøy røkka ned. Åpne en god flaske årgangsvin og bare nyte øyeblikket.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 19 jan 11, 15:05
Endret: 19 jan 11, 15:05
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av foyn

Og ja, det vil alltid være diskusjon rundt spesielt gutte/junior-satsingen og i hvilken klubb og hvor tidlig talentene skal samles osv, men det kan leves med.. Hvordan er ståa i fredrikstad - jeg forutsetter 100 % opplsutning på øssia og bare fryd og gammen rundt byprosjekt/finansiering/fisking av 15-åringer ?

Selvfølgelig, i Fredrikstad er alt feiende flott. Talentarbeid er tross alt noe vi kan, i motsetning til det kaosarbeidet som foregår der oppe på branntomta.

 

 

Definer feiende flott. Kråkerøy/Værste var teknisk konkurs så seint som i høst. Vi venter spent på neste lik som faller ut av skapet. Jeg venter på å gjøre som sist Kråkerøy røkka ned. Åpne en god flaske årgangsvin og bare nyte øyeblikket.

Du får litt av en fallhøyde gett!

Du skal ikke se bort i fra at det kan være noen zombier oppe i husklynga også.

Og du er sikker på at Sarp overlever i TL du da, kanskje vi FFK-supportere kan feire med årgangsvin når vi bidrar til deres dundrende fall?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 jan 11, 16:31

Opprinnelig postet av sarpen

Definer feiende flott. Kråkerøy/Værste var teknisk konkurs så seint som i høst. Vi venter spent på neste lik som faller ut av skapet. Jeg venter på å gjøre som sist Kråkerøy røkka ned. Åpne en god flaske årgangsvin og bare nyte øyeblikket.

Feiende flott

Teknisk konkurs i høst ja, regner med at du har god dekning for den. Er du interessert i lik, så foreslår jeg du tar deg en svømmetur i Tunevannet istedet, der er det masse godt likvann. Det finnes iallefall ingen i FFK lenger. FFK drives for tiden som Norges beste klubb. Barcelona og CL på stadion innen 2020. Så får håpe årgangsvinen din tåler lang lagring, det vil bli edle og dyre dråper innen aristokraten rykker ned igjen.


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 21 jan 11, 08:34

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av sarpen

Definer feiende flott. Kråkerøy/Værste var teknisk konkurs så seint som i høst. Vi venter spent på neste lik som faller ut av skapet. Jeg venter på å gjøre som sist Kråkerøy røkka ned. Åpne en god flaske årgangsvin og bare nyte øyeblikket.

Feiende flott

Teknisk konkurs i høst ja, regner med at du har god dekning for den. .

 

 Leser du bare tegneseriene i avisa?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 jan 11, 10:28

Opprinnelig postet av sarpen
Definer feiende flott. Kråkerøy/Værste var teknisk konkurs så seint som i høst. Vi venter spent på neste lik som faller ut av skapet. Jeg venter på å gjøre som sist Kråkerøy røkka ned. Åpne en god flaske årgangsvin og bare nyte øyeblikket.

Værste har ikke vært teknisk konkurs. De har røde tall, men sterk egenkapital og sterke eiere.

Er det ikke på tide at dere sarpinger hever blikket litt? Dere er i Tippeligaen nå, og fotball bør være noe mer en to lokaloppgjør i året.

Dessuten, sammenlignet med mange(de fleste) av tippeligaklubbene er FFK rene mønsterbruket rent økonomisk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 22 jan 11, 13:55

http://www.demokraten.no/ffk/article5460773.ece

 

 

INN YOUR FACE PÆDDER!!! Han kunne ha tjent seg søkk rik, men forsatt valgte FFK Cool


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 22 jan 11, 15:33
Opprinnelig postet av Plankehue

http://www.demokraten.no/ffk/article5460773.ece

 

 

INN YOUR FACE PÆDDER!!! Han kunne ha tjent seg søkk rik, men forsatt valgte FFK Cool

"Det er bare noe han sier, han tjener nok mer enn dere tror" kommer snart.. Bare vent å se :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 23 jan 11, 01:18

http://www.fossefallet.net/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=1351

Da har de også begynt med aksjon der opp Wink

Hvor får de de Smarte ideene fra tru? har Tippeliga hystriet smittet på dem også Foot in mouth

 


greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 26 feb 11, 09:45

Tror ikke dette laget skremmer noen !

Sarpsborgs treningskamp mot Hønefoss på La Manga ble aldri noen match for historiebøkene.

Et rødt kort og flere stolpeskudd til tross, underholdningen var ikke mye å skryte av i kampen som endte 0-0!

Hvor mye var det vi slo hønefoss med igjen; noen som kan minne meg på det ?

Kællen fra radio prime sa at det er mere spennende og se på maling tørke, vel GET USE 2 IT !!! Cool

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 feb 11, 10:37

Opprinnelig postet av greaker

Hvor mye var det vi slo hønefoss med igjen; noen som kan minne meg på det ?

... og hvor mye tapte vi sammenlagt mot Sarpsborg? Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 26 feb 11, 10:39
Endret: 26 feb 11, 10:48
Endret av: greaker

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av greaker

Hvor mye var det vi slo hønefoss med igjen; noen som kan minne meg på det ?

... og hvor mye tapte vi sammenlagt mot Sarpsborg? Wink

Høres jo nesten ut som om du heier på sarp ? er du sarping ?

 

Det var en spøk, håper du tok den Wink

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 feb 11, 11:02

Touchy kar, du. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 26 feb 11, 11:08

Opprinnelig postet av Holters

Touchy kar, du. Wink

Neeeeeei da Laughing hehehe ... God lørdag !!!

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 27 feb 11, 19:57

Opprinnelig postet av greaker

Tror ikke dette laget skremmer noen !

Sarpsborgs treningskamp mot Hønefoss på La Manga ble aldri noen match for historiebøkene.

Et rødt kort og flere stolpeskudd til tross, underholdningen var ikke mye å skryte av i kampen som endte 0-0!

Hvor mye var det vi slo hønefoss med igjen; noen som kan minne meg på det ?

Kællen fra radio prime sa at det er mere spennende og se på maling tørke, vel GET USE 2 IT !!! Cool

Hyggelig du følger oss Greåker, du er jo tross alt sarping!

Selv er jeg fra Torp, men når det gjelder idrett har jeg alltid vært blå. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 feb 11, 20:05
Er fra Torp selv. Det er flest med rødt hjerte som kommer derfra.

greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 28 feb 11, 17:48
Endret: 28 feb 11, 17:50
Endret av: greaker

Cool

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 28 feb 11, 17:49
Endret: 28 feb 11, 17:49
Endret av: greaker

Cool

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 28 feb 11, 17:51

Opprinnelig postet av sarpen

Opprinnelig postet av greaker

Tror ikke dette laget skremmer noen !

Sarpsborgs treningskamp mot Hønefoss på La Manga ble aldri noen match for historiebøkene.

Et rødt kort og flere stolpeskudd til tross, underholdningen var ikke mye å skryte av i kampen som endte 0-0!

Hvor mye var det vi slo hønefoss med igjen; noen som kan minne meg på det ?

Kællen fra radio prime sa at det er mere spennende og se på maling tørke, vel GET USE 2 IT !!! Cool

Hyggelig du følger oss Greåker, du er jo tross alt sarping!

Selv er jeg fra Torp, men når det gjelder idrett har jeg alltid vært blå. 

 

Kan du være så snill og si meg hvordan du kom frem til den konklusjonen at jeg heter greåker og er fra særp ???

Dette er det dummeste jeg har lest her inne, er født og oppvokst på ambjørnrød og bor nå i Tønsberg ...

Mitt hjerte er rødt og hvit og vil være det til den dagen jeg dør !!!

Kansje du bør finne på noe annet.

Det jeg skrev var faktisk et hån om hvor ræva sarp er og ikke skremmer noen med den ræva stallen dere har !!

HMM ...

---------------------------

# Seriegull 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 05 mai 11, 07:26

oj

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 8 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f