Husk meg
Brukernavn
Passord

Møt opp på generalforsamlinga!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 13 jan 11, 15:56

Pga andre avtaler fikk jeg ikke vært på møtet. Men jeg ser av referatet at PH ikke kan vanlig avstemmingsregler.

"Neste på valgkomiteens liste er Natalie Moe. Vi er nå nede i 62 stemmeberettige. Det kom inn motforslag på Yvonne Floberg Sæther og Marcus Ødegård Elvestad. Marcus fikk 23 stemmer, Yvonne fikk 12 stemmer og Natalie fikk 27 stemmer og da er Natalie i styret. Valgkomiteens innstilling på 2. vara er Willie Andrè Korsmo. Det kom inn motforslag på Tore Kristoffersen og Joacim Sture. Willie fikk 11 stemmer, Tore fikk 24 stemmer og Joachim fikk 25 stemmer. Det ble også 3 blanke stemmer. Den som ble 2. vara er da Joacim Sture."

Alltid vanskelig når det er tre kandidater. Men som dere ser har ingen av dem simpelt flertall, altså over 50 % av stemmene. Det riktige hadde vært å velge omigjen mellom de to som hadde fått flest stemmer. Synd at ikke flere jenter fikk plass i styret.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 13 jan 11, 16:32

Ble det valgt noen fra Supras inn i styret? (Var ikke Danan med før?)

Og hvordan er folk fornøyd med de som ble valgt? Er det folk med tæl i som kan få fart på PH?


Alexi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 jan 11
Innlegg: 1

Lagt til: 13 jan 11, 17:18

Opprinnelig postet av thorsen

Ble det valgt noen fra Supras inn i styret? (Var ikke Danan med før?)

Og hvordan er folk fornøyd med de som ble valgt? Er det folk med tæl i som kan få fart på PH?

 

Joachim Sture ble valgt inn som vara fra Supras, det var vel såvidt!!! Fordi det tydeligvis var delte meninger om å ha inn en fra supras med kunnskap om TIFO og som brenner for tribunekultur, så vi kunne fått til noe ordentlig..


Forøvrig syns jeg enkelte oppførte seg latterlig da man ikke lar folk som har ordet få snakket ferdig og sagt sin mening, men heller blir buet ut mens en eldre dame kjefter og sier ho skulle gitt han en slag på trynet.........skjønner godt at denne personen gikk.. Noe som var synd, for han hadde begynt på en fin "tale" !


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 jan 11, 17:46
Ja, var mye dårlig møte kultur igår.. Kan jo også nevne at flere av buss nr 1 folka satt konstant med en øl i hånden . Men jeg vill gjerne sette en strek over alt dette . la oss sammen jobbe videre å hjelpe det nye styret og plankehaugen til nye høyder :)

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 13 jan 11, 17:55
Endret: 13 jan 11, 18:47
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av hedvalen
Ja, var mye dårlig møte kultur igår.. Kan jo også nevne at flere av buss nr 1 folka satt konstant med en øl i hånden.

Raskt spørsmål: Man er da ikke stemmeberettiget om man har konsumert alkohol....? 

Beklager om dette ikke gjelder plankehaugen, det er dog noe som er praksis i alle de styreverv jeg har tatt del i iløpet av livet og som da er grunnen til at jeg stusser på dette. Når det er snakk om en medlemsmasse på ca 2500, så er det feil å konsumere alkohol og likevel ha stemmerett til å påvirke "Fremtiden" til disse 2500 medlemmene.

 

edit: da har jeg undersøkt overnevnte videre og ettersom det ikke nevnes i plankehaugen sine vedtekter så er det tydeligvis helt greit å være beruset og likevel ha stemmerett. Det nærmeste brudd man kommer i dette tilfellet er PH sitt §7, vil jeg tro. Men, som hedvalen nevnte så var ikke intensjonen å hause opp noe mer drama.

Jeg vil likevel legge til at det for PH sitt ansikt utad, kan være hendig å foreslå en vedtektsendring som går på dette til neste generalforsamling. 

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 13 jan 11, 20:07
Endret: 13 jan 11, 20:12
Endret av: Goran Karlsen

Nå har det seg slik at jeg var den som ble buet på. Noen synes faktisk synd på meg, men jeg står støtt som en påle. Somme har også kommentert at jeg gikk fra generalforsamlingen, noe som medfører riktighet. Det hadde ikke noe med at jeg ikke tålte påkjenningen, men fordi at jeg hadde barnevakt for mine små poder. De måtte hentes og bringes i seng, fordi min kone jobber turnus. Jeg hadde mer enn gjerne vært med på avstemningen til det nye styret. Jeg ville ikke uten noen omstendighet forlate lokalet, spesielt ikke etter å ha blitt hetset av deler av et lite pøbelvelde av den ”indre kjerne” av Plankehaugen.

 

 Generalforsamlingen nådde sitt klimaks når det ble tid for valg av styre. Jon Erik Kristiansen hadde et ryddig innlegg hvor han tok til ordet for viktigheten å få Supras-medlemmer inn i styre. Da tok en dame til ordet, og mente Jon Erik hadde et ufint innlegg og mente at det han kom med var det reneste vås. Jeg fulgte opp med farligheten ved å få grupperinger, og at Plankehaugen trenger å ta med seg de som virkelig lager liv på stadion. Jeg sa også videre at Plankehagen er i ferd med å bli en institusjon, noe som er uheldig reklame for å øke medlemsmassen. Jeg sa videre at Fredrikstad som by trenger en samlet Plankehaugen, og roste Plankehaugen for mye av den jobben de gjør. Alt gikk som normalt. Så reiser en jente seg som er foreslått av valgkomiteen som sekretær for å holde et innlegg. Hun brister i gråt og forlater lokalet, mest sannsynlig pga av den pågående diskusjonen.!!! Jenta er ung, og det blir for mye for henne. Hun kommer sikkert sterkere tilbake, og det var nok en god lærdom å ha med seg. Stå på videre! Deretter reiser en herremann seg innerst i lokalet hvor de eldre og den indre kjernen har plassert seg. Han tar til ordet for at Supras slenger mye dritt, og at dem har kalt mange av de som satt i lokalet for tanter og så videre. Da tar jeg på meg et nytt innlegg, og sier at ungdommen har kanskje enn annen uttrykksmåte og at det ligger i deres natur å være mer ekstreme. Jeg dro da en metafor i forholdet AP og AUF. Hvor AUF ofte som ungdomsorganisasjon volder styre og stell i AP hodebry (Sånn skal det selvfølgelig også være). Så starter kaoset. Først reiser vedkommende som hadde forrige innlegg seg, tar på seg jakka, og forlater lokalet. Pøbelveldet rundt ham eksploderer. De buer, piper og skriker. Sett deg ned blir gapet flere ganger. Jeg venter så til de har fått roet seg ned. Akkurat når jeg skal starte opp igjen gaper på nytt en herremann innerst i lokalet. Han har en pils mellom bena, og oppfører seg som en mobb. Det hele topper seg at en dame, som hadde et tidligere innlegg mot Jon Erik Kristiansen, reiser seg halvveis opp fra stolen med knyttet neve og skriker: "Nå er det like før jeg smeller til deg". Da er stemningen såpass hatsk, at jeg velger å sette meg ned.

 Det hører også med til historien at sikkerhetsansvarlig Waters hadde to innlegg hvor han gjentok viktigheten med det å stå samlet, og at man derfor trengte folk fra Supras inn i styre. Waters innlegg , slik jeg så det, var en støtte til Supras.

 Synd at ikke flere fra Supras fikk plass i styre. De ble dessverre stemt vekk av den ”indre kjerne”. Er likevel helt utrolig at noen av de eldre medlemmene kritiserer ungdommens oppførsel, for så å opptre som apekatter i noe som skulle være et demokratisk valg. Jeg har også vært på mange generalforsamlinger der forsamlingen har uttrykt missnøye med at de forskjellige grupperingene ikke møter. Når man først møter blir man ikke akkurat tatt godt i mot.

 Dette var ikke akkurat noen god reklame for Plankehaugen, og jeg tror de journalistene som var der var mer eller mindre sjokkert. Håper styre tar tak i denne ukulturen, og at man forstår at Plankehaugen er mer enn den ”indre kjerne”. Jeg legger saken død, og takker for unnskyldningen Jarle Johannessen i styre kom med. Voksent gjort av en ung person. Nå må vi se fremover, og stå samlet.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 jan 11, 20:34

Er prinsipielt i mot slik kvotering. At man skal få plass i ett styre pga grupering eller kjønn er jeg i mot. Et styre skal og bør kun bestå av de som er best egnet, dette synes jeg også bør gjelde PH.

Det man derimot kan se på er at det settes ned en gruppe som har som ansvar for tribuneliv. Dette vil da si TIFO og slikt. Denne gruppa bør da ha medlemmer fra PH (eldre garden og yngre) samt supras. Denne gruppen bør da også få rådighet over en hvis sum som de disponere til å bedre tribuneliv. Styre bør ikke ha noe råderett over denne gruppen men at det stilles krav om å følge rettningslinjer vedtatt på generalforsamlingen...

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 jan 11, 20:39

bør hvertfall ryddes godt opp i Plankehaugen syns jeg

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 13 jan 11, 21:26

Opprinnelig postet av mysthical

 

Det man derimot kan se på er at det settes ned en gruppe som har som ansvar for tribuneliv. Dette vil da si TIFO og slikt. Denne gruppa bør da ha medlemmer fra PH (eldre garden og yngre) samt supras. Denne gruppen bør da også få rådighet over en hvis sum som de disponere til å bedre tribuneliv. 

Kunne ikke vært mer enig!

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 jan 11, 21:41
Jeg kunne gjerne tenkt meg at Plankehaugen hadde lagd en "bidrags/idee" gruppe som kunne samlet seg en gang i uka for å diskutere ideer til sanger, tifo og andre Plankehaugen relaterte ting..:)

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 jan 11, 22:01
Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Nå har det seg slik at jeg var den som ble buet på. Noen synes faktisk synd på meg, men jeg står støtt som en påle. Somme har også kommentert at jeg gikk fra generalforsamlingen, noe som medfører riktighet. Det hadde ikke noe med at jeg ikke tålte påkjenningen, men fordi at jeg hadde barnevakt for mine små poder. De måtte hentes og bringes i seng, fordi min kone jobber turnus. Jeg hadde mer enn gjerne vært med på avstemningen til det nye styret. Jeg ville ikke uten noen omstendighet forlate lokalet, spesielt ikke etter å ha blitt hetset av deler av et lite pøbelvelde av den ”indre kjerne” av Plankehaugen.

 

 Generalforsamlingen nådde sitt klimaks når det ble tid for valg av styre. Jon Erik Kristiansen hadde et ryddig innlegg hvor han tok til ordet for viktigheten å få Supras-medlemmer inn i styre. Da tok en dame til ordet, og mente Jon Erik hadde et ufint innlegg og mente at det han kom med var det reneste vås. Jeg fulgte opp med farligheten ved å få grupperinger, og at Plankehaugen trenger å ta med seg de som virkelig lager liv på stadion. Jeg sa også videre at Plankehagen er i ferd med å bli en institusjon, noe som er uheldig reklame for å øke medlemsmassen. Jeg sa videre at Fredrikstad som by trenger en samlet Plankehaugen, og roste Plankehaugen for mye av den jobben de gjør. Alt gikk som normalt. Så reiser en jente seg som er foreslått av valgkomiteen som sekretær for å holde et innlegg. Hun brister i gråt og forlater lokalet, mest sannsynlig pga av den pågående diskusjonen.!!! Jenta er ung, og det blir for mye for henne. Hun kommer sikkert sterkere tilbake, og det var nok en god lærdom å ha med seg. Stå på videre! Deretter reiser en herremann seg innerst i lokalet hvor de eldre og den indre kjernen har plassert seg. Han tar til ordet for at Supras slenger mye dritt, og at dem har kalt mange av de som satt i lokalet for tanter og så videre. Da tar jeg på meg et nytt innlegg, og sier at ungdommen har kanskje enn annen uttrykksmåte og at det ligger i deres natur å være mer ekstreme. Jeg dro da en metafor i forholdet AP og AUF. Hvor AUF ofte som ungdomsorganisasjon volder styre og stell i AP hodebry (Sånn skal det selvfølgelig også være). Så starter kaoset. Først reiser vedkommende som hadde forrige innlegg seg, tar på seg jakka, og forlater lokalet. Pøbelveldet rundt ham eksploderer. De buer, piper og skriker. Sett deg ned blir gapet flere ganger. Jeg venter så til de har fått roet seg ned. Akkurat når jeg skal starte opp igjen gaper på nytt en herremann innerst i lokalet. Han har en pils mellom bena, og oppfører seg som en mobb. Det hele topper seg at en dame, som hadde et tidligere innlegg mot Jon Erik Kristiansen, reiser seg halvveis opp fra stolen med knyttet neve og skriker: "Nå er det like før jeg smeller til deg". Da er stemningen såpass hatsk, at jeg velger å sette meg ned.

 Det hører også med til historien at sikkerhetsansvarlig Waters hadde to innlegg hvor han gjentok viktigheten med det å stå samlet, og at man derfor trengte folk fra Supras inn i styre. Waters innlegg , slik jeg så det, var en støtte til Supras.

 Synd at ikke flere fra Supras fikk plass i styre. De ble dessverre stemt vekk av den ”indre kjerne”. Er likevel helt utrolig at noen av de eldre medlemmene kritiserer ungdommens oppførsel, for så å opptre som apekatter i noe som skulle være et demokratisk valg. Jeg har også vært på mange generalforsamlinger der forsamlingen har uttrykt missnøye med at de forskjellige grupperingene ikke møter. Når man først møter blir man ikke akkurat tatt godt i mot.

 Dette var ikke akkurat noen god reklame for Plankehaugen, og jeg tror de journalistene som var der var mer eller mindre sjokkert. Håper styre tar tak i denne ukulturen, og at man forstår at Plankehaugen er mer enn den ”indre kjerne”. Jeg legger saken død, og takker for unnskyldningen Jarle Johannessen i styre kom med. Voksent gjort av en ung person. Nå må vi se fremover, og stå samlet.

Jeg vil bare bekrefte det Gøran har skrevet. En god redegjørelse! Til ettertanke: Når oppførselen til "den indre kjerne" var slik den var i går kveld, og Jarle Johannesen i styret beklager på vegne av styret, legger vi andre dette bak oss. Alle kan gjøre feil, det så vi tydelig i går. Da kan man ta dette med seg videre, om det skulle være noen andre som skulle "tråkke i salaten" en annen gang. ("Tråkke i salaten" var en metafor dvs gjøre en feil eller noe som var ille dumt.)

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 14 jan 11, 10:26
Ser at ingen av dere har tatt tak idet jeg sa om at Nathalie og Joacim faktisk ikke er lovlig valgt. Skal valgene tas om igjen? Det er viktig ar et styre gjennspeiler medlemsmassen. Altså at det er både jenter, ungdommer og "gamlinger" med. det er også viktig at alle behandler hverandre med respekt. Derfor ingen grunn til å beskrive hverandre som "tanter" eller "pøbler". Alle som kommer på kamp og støtter laget er like meningsberettiget og like viktige. Man bidrar så godt man kan etter helse, lynne og fotballkultur. Hvis ikke en slik respekt ligger i bånn blir det svært vanskelig å vokse.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jan 11, 11:26
Opprinnelig postet av Morgaine
Ser at ingen av dere har tatt tak idet jeg sa om at Nathalie og Joacim faktisk ikke er lovlig valgt. Skal valgene tas om igjen? Det er viktig ar et styre gjennspeiler medlemsmassen. Altså at det er både jenter, ungdommer og "gamlinger" med. det er også viktig at alle behandler hverandre med respekt. Derfor ingen grunn til å beskrive hverandre som "tanter" eller "pøbler". Alle som kommer på kamp og støtter laget er like meningsberettiget og like viktige. Man bidrar så godt man kan etter helse, lynne og fotballkultur. Hvis ikke en slik respekt ligger i bånn blir det svært vanskelig å vokse.
Dette her er ett forum og ikke en side for Styre i PH. Hvis du mener at valget ikke har fulgt div lover og regler for styre så må du ta dette opp med PH styre og ikke dette forumet. Ingen her inne som gjør noe med saken. Du får sende en formel klage med henvisning til den loven du mener er brutt så får de se på saken :)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 11:56

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 14 jan 11, 12:46
Endret: 14 jan 11, 12:46
Endret av: Plankehue

Syns det var en fin og posetiv artikkel. Og det fra FB Surprised hehehe


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jan 11, 22:31

Opprinnelig postet av Morgaine
Ser at ingen av dere har tatt tak idet jeg sa om at Nathalie og Joacim faktisk ikke er lovlig valgt. Skal valgene tas om igjen? Det er viktig ar et styre gjennspeiler medlemsmassen. Altså at det er både jenter, ungdommer og "gamlinger" med. det er også viktig at alle behandler hverandre med respekt. Derfor ingen grunn til å beskrive hverandre som "tanter" eller "pøbler". Alle som kommer på kamp og støtter laget er like meningsberettiget og like viktige. Man bidrar så godt man kan etter helse, lynne og fotballkultur. Hvis ikke en slik respekt ligger i bånn blir det svært vanskelig å vokse.

 

Har sjekket litt med folk som kan loverket akkurat her ut og inn. Det finnes lov som krever 51% av stemmene for å bli valgt inn i styre. Det kreves kun simpelt flertall. Derimot så kan det vedtas i vedtektene til selskapet at det skal være 51% flertall for å bli valgt. Dette pleies da å løses med to valgrunder ved flere kanditater.

Valget av Nathalie og Joacim er derfor lovlig

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Mobboss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 jul 08
Innlegg: 5

Lagt til: 16 jan 11, 21:15

Ett kjapt spørsmål.

Medfører det riktighet at noen av de som er valgt inn i styret faktisk jobber i iklubben?

Og er ikke det en interesse konflikt?

---------------------------

Ultras-Lillestrøm


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 16 jan 11, 21:39
Endret: 16 jan 11, 21:40
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av Mobboss

Ett kjapt spørsmål.

Medfører det riktighet at noen av de som er valgt inn i styret faktisk jobber i iklubben?

Og er ikke det en interesse konflikt?

 

Sånn, for å gi deg oversikten: (hentet fra fredrikstadfk.no og plankehaugen.no)

De valgte (PH Styret):

* Heidi Aydar
* Martin Hostad
* Jan Erik Olsen - Kasserer
* Enrique Leonides Arnesen - Sekretær
* Jarle Johannesen
* Morten Pedersen
* Runar Sansengen
* Natalie Moe
* Henrik Norum
* Fredrik Reiten - 1. vara
* Joacim Sture - 2. vara

Finner du ingen av følgende steder:

Klubbstyre (FFK):

* Kai Thorvaldsen
* Heidi Åberg
* Terje Jensen
* Jan Rafn
* Toril Johansen
* Henning Røli
* Svein Johannessen

Administrasjon:

* Andrew Shaw
* Tormod Hermansen
* Mona Nilsen
* Ingunn A. Løvhaug
* Jon Petter Andersen
* Robert Nilsson
* Magne Rummelhoff
* Per-Erik Jacobsen

Styret FFK Sport AS

* Henning Jarl Forsberg
* Vigdis Abrahamsen Grøndahl
* Karl Anders Følstad
* Øyvind Stene
* Karsten F. Hansen
* Yngvar Wernersen
* Morten Huth
* Frode Kværneng

Sportslig apparat

* Joacim Jonsson
* Tom Freddy Aune
* Trond Amundsen
* Rolf Høgmo
* Even Juliussen
* Per Egil Ahlsen
* Arne Morten Johannessen
* Joachim Karlsen

------

Kan ikke si jeg ser noen dobbeltrolle i PH / FFK der.... men om du snakker om mennesker som stiller opp frivillig for klubben når du sier "jobber", så er det nok mulighet for at du finner at noen i Plankehaugen også gjør det. Uten at det har noe å si.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Mobboss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 jul 08
Innlegg: 5

Lagt til: 16 jan 11, 21:45

Var bare en som hvisket meg i øre at at det sto på facebook profilen til en av de som er valgt inn at personen jobber i klubben. Men er ikke meningen å lage noen sak ut av det... Stemmer det ikke så er det ikke noen vits å lage elefanter ut av en liten fjær

---------------------------

Ultras-Lillestrøm


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 16 jan 11, 21:54

Opprinnelig postet av Mobboss

Var bare en som hvisket meg i øre at at det sto på facebook profilen til en av de som er valgt inn at personen jobber i klubben.

Rask sjekk sier meg følgende: Ut i fra hva jeg kan samle så gjelder det nok Natalie Moe, som (i følge twitterkontoen hennes) jobber som servitør på VIP-losjen. Hvordan det er med denne arbeidskontrakten og hvem hun jobber under vet jeg derimot ikke. Likevel er det sikkert noen andre her inne som kan fortelle mer om akkurat hvordan det er med VIP-losjen og de som jobber som servitører der.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24