Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet 2010/11 - ønsker, rykter, spekulasjoner

Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 70 24

Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 15 des 10, 14:52
Opprinnelig postet av kjell-H

Har hatt sansen for everton.Ønsker meg helst tarik men kanskje en god sjangse å få everton tilbake?

Ja takk begge deler,det hadde vært noe.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 10, 15:25
Endret: 15 des 10, 15:26
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Ja jeg tror everton kan slå igjennom med å spille på topp sammen med borges.Når everton var her så jobbet han mye alene på topp noe som førte til at han måtte oftere ta den langeveien ned i vår sone og hjelpe midtbanen.

Det sistnevnte er i mine øyne heller et motargument mot at Borges og Everton ville ha passet godt sammen. Jeg tror det hadde blitt mye av det samme som da spissparet bestod av Tegström og Borges. Begge er best som litt tilbaketrukne spisser. De lurer i mellomrommet og er gode på å slå gjennombruddspasninger. Altfor ofte følte jeg at de "stjal" rom fra hverandre og lå i samme dybde. De fungerte rett og slett ikke sammen, og ødela mer for hverandre enn de produserte.

Noe av det samme tror jeg vi ville ha sett om et spisspar bestod av Everton og Borges. Everton er ingen bakromsspiss, men et oppspillspunkt som overraskende nok har meget bra tempo. Jeg klarer ikke helt å se for meg at dette ville ha vært den beste kombinasjonen.

Jeg er faktisk litt redd for det samme når det kommer til Tarik. I motsetning til hva mange tror, så er ikke Tarik noen typisk gjennombruddsspiss. Han er ikke av Nannskog-typen som ligger og lurer på offsidelinje. I stedet er også han god i mellomrommet og best når han kan komme på dype løp bakfra. Når FFK spilte med Gardar og Tarik, så var det i praksis en 4-4-1-1- formasjon med Tarik litt hengende bak Gardar. Tarik er ekstremt fotballintelligent og meget god defensivt. Han er genial til å trekke seg litt ned i banen for å ta ut det som ofte er motstandernes styringspunkt, altså en defensivt midtbanespiller. Tarik posisjonerer seg lurt og avskjærer ofte dette pasningsalternativet.

Når det er sagt, så er både Borges og Tarik veldig smarte spillere. De ville nok ha utfylt hverandre og og forstått hverandre langt bedre enn om Everton var en del av spissparet. En Borges/Tarik-duo har potensiale til å bli noe eksepsjonelt i norsk målestokk, og Tarik ligner med på Thorvaldsson i spillestilen enn hva Everton gjør.

Et gjensyn med Tarik i FFK-trøya hadde vært utrolig moro. Tenk hva det hadde hatt å si for sesongkortsalget!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 des 10, 15:59

noe for FFK:  Zsolt Korcsmár, kan være tapt for bergensklubben.

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 des 10, 15:59

Men er tarik egentlig spiss el er han vingspiller?Seff ville tarik vært kjempe morro å få tilbake men stygg redd for at det ikke skjer med det første.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 10, 16:12

Opprinnelig postet av kjell-H

Men er tarik egentlig spiss el er han vingspiller?Seff ville tarik vært kjempe morro å få tilbake men stygg redd for at det ikke skjer med det første.

Tarik er så anvendelig og fotballsmart at han kan spille både kant, ving og spiss. Han har også arbeidskapasitet nok til å gjøre en god jobb som indreløper. Han spilte jo venstrekant i Lillestrøm.

Men idealposisjonen er vel kanskje ving?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 des 10, 16:21

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Men er tarik egentlig spiss el er han vingspiller?Seff ville tarik vært kjempe morro å få tilbake men stygg redd for at det ikke skjer med det første.

Tarik er så anvendelig og fotballsmart at han kan spille både kant, ving og spiss. Han har også arbeidskapasitet nok til å gjøre en god jobb som indreløper. Han spilte jo venstrekant i Lillestrøm.

Men idealposisjonen er vel kanskje ving?

Takker for svar.Tror han er en vingtype men synes han er rimelig rå som spiss også.Jeg husker hvertfall at gardarson spilte best når han spilte sammen med tarik.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 15 des 10, 16:31

[quote=keiko99]

noe for FFK:  Zsolt Korcsmár, kan være tapt for bergensklubben.

 Betaler du da eller ?

---------------------------

You`ll never walk alone...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 des 10, 16:53

Noen som vet åssen det ligger ann med nye kontrakter til Amundsen og borges?Får ikke ro før de kontraktene er signert.Hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 10, 16:57
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Men er tarik egentlig spiss el er han vingspiller?Seff ville tarik vært kjempe morro å få tilbake men stygg redd for at det ikke skjer med det første.

Tarik er så anvendelig og fotballsmart at han kan spille både kant, ving og spiss. Han har også arbeidskapasitet nok til å gjøre en god jobb som indreløper. Han spilte jo venstrekant i Lillestrøm.

Men idealposisjonen er vel kanskje ving?

Kanskje et godt tegn, siden Holters ikke avkrefter et mulig Tarik comeback

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 10, 17:08

Kalmar FF har bestemt seg for å ikke gå bidere med Mads Hansen, da er han kanskje et hakk nærmere oss? Kalmar FF har alltså varit i kontakt med Hansen och är också medvetet om att det krävs en summa för att värva den 26-årige mittfältaren. Och det gör att smålänningarna nog ger upp Hansen. - Det ser ut som om han kommer att välja att stanna i Norge ja, säger Svante Samuelsson. Hansens agent, som är den tidigare AIK-försvararen Mike Kjölö vill heller inte uttala sig om en tänkbar klubbadress för sin spelare. - Men jag är helt säker på att han vill lyckas på en högre nivå än Adeccoligan (Norges motsvarighet till superettan, redaktionens. anm.). http://fotbolldirekt.se/mjöndalens-maradona-har-besökt-kalmar


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 des 10, 17:08

[quote=Ziggy Stardust]

Opprinnelig postet av keiko99

noe for FFK:  Zsolt Korcsmár, kan være tapt for bergensklubben.

 Betaler du da eller ?

ja kun om det er en som FFK vil ha Tongue out

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 15 des 10, 17:15
Opprinnelig postet av Patrioten

Kalmar FF har bestemt seg for å ikke gå bidere med Mads Hansen, da er han kanskje et hakk nærmere oss? Kalmar FF har alltså varit i kontakt med Hansen och är också medvetet om att det krävs en summa för att värva den 26-årige mittfältaren. Och det gör att smålänningarna nog ger upp Hansen. - Det ser ut som om han kommer att välja att stanna i Norge ja, säger Svante Samuelsson. Hansens agent, som är den tidigare AIK-försvararen Mike Kjölö vill heller inte uttala sig om en tänkbar klubbadress för sin spelare. - Men jag är helt säker på att han vill lyckas på en högre nivå än Adeccoligan (Norges motsvarighet till superettan, redaktionens. anm.). http://fotbolldirekt.se/mjöndalens-maradona-har-besökt-kalmar

Kjenner litt til Mjøndalen etter å ha bodd der i over 20 år. Inntrykket jeg sitter med er at budet fra Hugesund var på 250 tusen...noe som ble avvist. Jeg tror at hvis det kommer et bud på 500-750 tusen snakker vi om en overgang. Han har vært i MIF i 7-8 år,og har kun kontrakt ut 2011.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 10, 17:21

Opprinnelig postet av kjell-H

Noen som vet åssen det ligger ann med nye kontrakter til Amundsen og borges?Får ikke ro før de kontraktene er signert.Hehe

Tror de prioriterer å få på plass nye spillere, så tar man praten med Borges på et noe senere stadium.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 15 des 10, 17:38
Borges gråt jo av glede for og rykke opp og vist det ikke kommer milliard bud på gutten skriver han ny kontrakt med ffk.

---------------------------

R G


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 15 des 10, 17:51

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Noen som vet åssen det ligger ann med nye kontrakter til Amundsen og borges?Får ikke ro før de kontraktene er signert.Hehe

Tror de prioriterer å få på plass nye spillere, så tar man praten med Borges på et noe senere stadium.

Oki.Men Amundsen sin kontrakt går vell ut 1januar?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 15 des 10, 18:48
Amundsen og Tarik er nok tapt. Syntes også det vil være uklokt med Tarik om økonomien er dårlig. Da bør det prioriteres flere spillere som er noe dårligere til sannsynligvis den samme total kostnad som Tarik alene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 10, 18:55

Opprinnelig postet av tomroar
Amundsen og Tarik er nok tapt. Syntes også det vil være uklokt med Tarik om økonomien er dårlig. Da bør det prioriteres flere spillere som er noe dårligere til sannsynligvis den samme total kostnad som Tarik alene.

Nå skal du ikke glemme at en Tarik-signering ville ha gitt synergieffekter i form av engasjement og entusiasme, som igjen ville ha forplantet seg i økt sesongkortsalg og høyere sponsorattraktivitet...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 15 des 10, 19:02

Enig i at det vil gi noe mer inntekter første år, men at det kan gi så mye mer enn 1000-1500 tilskurere ekstra  tror jeg ikke.  Med lønn på kanskje 1,3-1,5 + sosiale kostnader sign on fee, eventuellt kjøp.  Så kan det sesong 2 og 3 bli kun belastning, uten et godt resultat forsvinner sannynligvis de tiskuerene og eventuelle nye sponsorer etter første år. Håper ser litt lengre frem , dette er da hasard beslutning.

DEt eneste alternativet er om en investorgruppe tar tilnærmet alle kostnader uteover det som blir normen på lønn i FFK ut kontraktsperioden.


tippeliga2011

Knøttespiller
Ble medlem: 22 mai 10
Innlegg: 57

Lagt til: 15 des 10, 19:04

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Noen som vet åssen det ligger ann med nye kontrakter til Amundsen og borges?Får ikke ro før de kontraktene er signert.Hehe

Tror de prioriterer å få på plass nye spillere, så tar man praten med Borges på et noe senere stadium.

Oki.Men Amundsen sin kontrakt går vell ut 1januar?

Nesten sikker på at Amundsen blir med videre. Det jeg tror er litt usikkert enda er hvilken rolle han kommer til og ha.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 10, 19:05
Opprinnelig postet av tomroar

Enig i at det vil gi noe mer inntekter første år, men at det kan gi så mye mer enn 1000-1500 tilskurere ekstra  tror jeg ikke.  Med lønn på kanskje 1,3-1,5 + sosiale kostnader sign on fee, eventuellt kjøp.  Så kan det sesong 2 og 3 bli kun belastning, uten et godt resultat forsvinner sannynligvis de tiskuerene og eventuelle nye sponsorer etter første år. Håper ser litt lengre frem , dette er da hasard beslutning.

DEt eneste alternativet er om en investorgruppe tar tilnærmet alle kostnader uteover det som blir normen på lønn i FFK ut kontraktsperioden.

Skal vel ikke se bort i fra At Høili gjør det, han har jo forkjærlighet for Tarik.


Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 70 24

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3