Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet 2010/11 - ønsker, rykter, spekulasjoner

Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 70 19

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 des 10, 19:41

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg lurer fælt på grunnen til denne lunkne holdningen fra FSI sin side, har det med Værste AS å gjøre tro? At FSI ikke ønsker å bidra så lenge Værste har så sterk kontroll som de har nå? Kanskje de bare sitter å venter på at Værste skal bla opp kroner til forsterninger også fordi det antagligvis er forbannet interessant for de at FFK spiller i Norgestoppen? Jeg for min del driter i om den rike onkelen heter Terje eller Jon, bare noen blar opp litt, ellers blir det en rask retur til Norges svar på The Wankership...

I løpet av et langt liv så har jeg lært det at furting smerter mer for furteren enn for motstanderen.

Har en bra karriere i furting så jeg vet mye om det oxo!Laughing

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 09 des 10, 19:53

Hvorfor kan de ikke inngå et samarbeid med en større klubb i Europa. Vi låner spillere som ikke er gode nok i deres tropp, for at de skal matches på et OK nivå. Jeg vet ikke, men er det ikke muligheter da ??

I have a dream...

New England Sports Ventures går inn med litt midler i FFK, for de ser muligheten for et samarbeid mellom Liverpool og FFK...;)

 The reds og rødbuksene.....Åååååååååååååååååå

---------------------------

You`ll never walk alone...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 09 des 10, 20:09

Tror det er en del som glemmer at FSI har gått inn med utrolig mye allerede i år (redningsaksjon akkord osv!). Når de sier at de ikke vil spytte inn nye midler, så er jo det forståelig. Alt av penger som var i FSI er tydeligvis brukt opp av klubben på Nordlie-"redningspakka" i fjor og oppryddinga i år.

Men det virker som det fortsatt er litt interesse igjen i disse. "- Å spytte inn penger nå er ikke aktuelt. Men dersom det skulle være noe konkret vil vi vurdere det fortløpende."

Så til Rafn og de andre, bare stå på! Dere gjør en flott jobb! Et folkelig spillerinvest er nok noe mange vil være med på, en stemme til hver pers blir for dumt, må bli en løsning hvor det velges et styre eller at all makta legges til Jocke eller noe. Så når FSI skjønner forskjellen på det klubben har drevet med før og den investeringa det er snakk om nå, så tror jeg iallefall at interessen kommer tilbake.

Med Gamboa, Dominic og Bangura på skrytelista, så er det vel ingen grunn til å tvile!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 09 des 10, 20:24

Denna tråden begynner å handle om noe litt annet, men...

Hva med å legge en "avgift" på billettene? F,eks: Ordinær billettpris + 5-10 kr. Dissa ekstra kronene er øremerket til en slik spillerpool. Innbiller meg at de fleste ikke vil tenke over/legge merke til en slik ekstra utgift. Si at man har 10 kroner ekstra per billett, og at det selges i snitt 5000 billetter til en kamp (utenom sesongkort). I løpet av sesongen vil dette generere 750 000 kr... 

Har selvfølgelig forståelse for at dette kan utgjøre en økonomisk forskjell for noen, slik at man heller kan si at en slik "avgift" kan være totalt frivillig å betale. 

Dette er bare en ide jeg lufter, kan være mange ting som vanskeliggjør dette... Er bare ment som et forslag for hvordan man kan få inn noen ekstra kroner


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 09 des 10, 20:51

Ang. FSI , hvis man bare var interesert i å hjelpe klubben ville man selvsagt bla opp penger når kompetente folk har funnet gode spillere: ifjor hadde jocke flere superspillere på gang, men man ville ikke bidra med investeringer under milionen,men da medianissen Nordli ble aktuell,satt millionene løst .Da ble selvsagt mediaeksponeringen i riksmedia en helt annen..Tolk det hvordan dere vill. Og Høili er ikke tom for penger,han er fortsatt milliardær,og et fåtalls milioner ville ikke merkes mer enn når vi kjøper pin for en hundrings..Men selvsagt bestemmer mannen selv  hva han vil bruke penger på. Siden Tarik er av riksmedia kaliber ser jeg ikke bort fra at det kan ordne seg med penger der,men ukjente unggutter,der er FSI foten satt ned.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 09 des 10, 20:54
Opprinnelig postet av GodeGeir

Ang. FSI , hvis man bare var interesert i å hjelpe klubben ville man selvsagt bla opp penger når kompetente folk har funnet gode spillere: ifjor hadde jocke flere superspillere på gang, men man ville ikke bidra med investeringer under milionen,men da medianissen Nordli ble aktuell,satt millionene løst .Da ble selvsagt mediaeksponeringen i riksmedia en helt annen..Tolk det hvordan dere vill. Og Høili er ikke tom for penger,han er fortsatt milliardær,og et fåtalls milioner ville ikke merkes mer enn når vi kjøper pin for en hundrings..Men selvsagt bestemmer mannen selv  hva han vil bruke penger på. Siden Tarik er av riksmedia kaliber ser jeg ikke bort fra at det kan ordne seg med penger der,men ukjente unggutter,der er FSI foten satt ned.

Tror du treffer spikeren litt på hodet, der ja...

---------------------------

You`ll never walk alone...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 09 des 10, 21:19

Opprinnelig postet av GodeGeir

Ang. FSI , hvis man bare var interesert i å hjelpe klubben ville man selvsagt bla opp penger når kompetente folk har funnet gode spillere: ifjor hadde jocke flere superspillere på gang, men man ville ikke bidra med investeringer under milionen,men da medianissen Nordli ble aktuell,satt millionene løst .Da ble selvsagt mediaeksponeringen i riksmedia en helt annen..Tolk det hvordan dere vill. Og Høili er ikke tom for penger,han er fortsatt milliardær,og et fåtalls milioner ville ikke merkes mer enn når vi kjøper pin for en hundrings..Men selvsagt bestemmer mannen selv  hva han vil bruke penger på. Siden Tarik er av riksmedia kaliber ser jeg ikke bort fra at det kan ordne seg med penger der,men ukjente unggutter,der er FSI foten satt ned.

Eller tror du prisen på spillere går ned om media flagrer ut at vi har en investorgruppe som er villige til å bla opp noen millioner ekstra.
Jeg regner med at en hver agent som får nyss i det skrur opp prisen et par hakk. Skulle vi handle SMART??

Tongue out

Kanskje ønsker de også å vurdere om det er muligheter for å ungå å tape penger før sier ja til nye investeringer


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 09 des 10, 22:32
Skjønner FSI godt, de ønsker at FFK skal lære at penger ikke er noe som vokser på trær og heller ikke kan ødsles i øst og vest uten konsekvenser fordi onkel terje kommer og rydder opp uansett. Tror egentlig bare klubben har godt av å ha det skikkelig trangt en stund. Nød lærer som kjent naken kvinne å spinne. Når det er sagt så håper jeg på en skikkelig klasse spiller i hvert ledd (drømmer) Slik at FFK kan trygge tabell situationen tidlig neste år og satse på å få opp unge lokale spillere.

GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 09 des 10, 23:41

Opprinnelig postet av Ståle
Skjønner FSI godt, de ønsker at FFK skal lære at penger ikke er noe som vokser på trær og heller ikke kan ødsles i øst og vest uten konsekvenser fordi onkel terje kommer og rydder opp uansett. Tror egentlig bare klubben har godt av å ha det skikkelig trangt en stund. Nød lærer som kjent naken kvinne å spinne. Når det er sagt så håper jeg på en skikkelig klasse spiller i hvert ledd (drømmer) Slik at FFK kan trygge tabell situationen tidlig neste år og satse på å få opp unge lokale spillere.
Så det er det derfor de alltid har sagt nei når FFK har spurt etter noen hundretusener til å sikre seg norske 17-18åringer stortalenter,eller a-landslagsspillere fra afrika og sør-amerika,og isteden har sagt at dere kan få 10mill til å kjøpe espen hoff(3mil overgang+7mil sign on fe)i 2008,eller  bla nektet å bidra med 1 el 2mil ifjor sommer.men gladelig hostet opp 10 mill 6 uker senere?TKK skriver bla i sin blogg at aune helt sikkert hadde klart oppgaven med litt midler til spillerkjøp. Eller hva med  millionen som de kunne inverstert i sommer,og som allerede er blitt til 17mil,jmf Rafn..Flott da fikk jeg klargjort det!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 des 10, 00:18

Nei men hvis fsi hjelper til med 500000 til en spiss og litt lønning så er vi igang for da kan vi supportere danne egen spillerinnvestering og få fram unge lovene spillere til ffk som ffk kan bygge opp.Er mye som skal klaffe og ting som må gjøres men ja jeg har trua på sånn system.For evt spillere di trenger nå kan de præve å låne el hente bosman spillere.For det laget som rykket opp er gode nok til å overleve tippeliga.Hovedmålet er vell å ikke rykke ned så får alt annet bli en stor bonus.Heia FFK

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 des 10, 00:27

Og som ziggy skriver så hadde det ikke vært dumt å fått til et samarbeid med en klubb som er større en ffk i utlandet.Meget bra ide!Og den klubben bør ikke være real madrid el noe sånne store klubber.hehe.Men en klubb som er litt større en FFK hadde vært bra.Noen tenker sikkert hvorfor pokker skal vi hjelpe andre klubber med å trene opp deres spillere?Jo på den måten må klubben betale FFK for å bruke deres spillere.Men er det en mulighet for å få til en samarbeidsklubb?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 10 des 10, 00:43

Opprinnelig postet av Ståle
Skjønner FSI godt, de ønsker at FFK skal lære at penger ikke er noe som vokser på trær og heller ikke kan ødsles i øst og vest uten konsekvenser fordi onkel terje kommer og rydder opp uansett. Tror egentlig bare klubben har godt av å ha det skikkelig trangt en stund. Nød lærer som kjent naken kvinne å spinne. Når det er sagt så håper jeg på en skikkelig klasse spiller i hvert ledd (drømmer) Slik at FFK kan trygge tabell situationen tidlig neste år og satse på å få opp unge lokale spillere.

Nå har vel ikke onkel Terje rydda opp siden han bidro til Nordlie m/gymlærer, Anderson og Valencia kom. Om det var opprydding kan vel diskutteres. De som har RYDDA denne gangen er Værste. Mulig at nakne kvinnfolk lærer å spinne om de lider nød. Men nyopprøkka pengelense fotballklubber pleier å røkke ned. Fort som faan.


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 10 des 10, 01:12
Hvis klubben kan få et stortalent på 18 år for 200 000 kr så er det ærlig talt lommerusk som en norsk tippeligaklubb(som vi er igjen) burde klare å komme opp med på egen hånd. Er helt enig i at det har vært mange gale Matias kjøp og handlinger i FFK de siste årene. Er derfor bra for klubben å få en hestekur hvor de må komme seg igjennom problemene selv. Håper og tror at Kosten kan nok om stordrift til at han har klart å få slutt på champagne kulturen som åpenbart rådde da RH holdt i roret. Nå er det blåmandag, vi berga opprykk med et nødskrik og 2 gullhår, men økonomien er åpenbart ikke bra. FFK må lære å bruke de ressursene og spillerne man faktisk har. Og skulle man komme over en klasse spiller(Tariq) til en god pris kan kanskje rike onkler være på plass igjen.

niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 des 10, 10:34

Slike uttalelser må man ta med en klype salt. Det er mye taktikk i slike uttalelser. De vil senke forventningene til supporterne, slik at folk ikke forventer at Iniesta og Khedira til FFK, samtidig som det er et signal til agenter og spillere.  Men at det er trange tider, er det jo ingen tvil om.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 des 10, 10:53

Opprinnelig postet av kjo

Opprinnelig postet av Ståle
Skjønner FSI godt, de ønsker at FFK skal lære at penger ikke er noe som vokser på trær og heller ikke kan ødsles i øst og vest uten konsekvenser fordi onkel terje kommer og rydder opp uansett. Tror egentlig bare klubben har godt av å ha det skikkelig trangt en stund. Nød lærer som kjent naken kvinne å spinne. Når det er sagt så håper jeg på en skikkelig klasse spiller i hvert ledd (drømmer) Slik at FFK kan trygge tabell situationen tidlig neste år og satse på å få opp unge lokale spillere.

Nå har vel ikke onkel Terje rydda opp siden han bidro til Nordlie m/gymlærer, Anderson og Valencia kom. Om det var opprydding kan vel diskutteres. De som har RYDDA denne gangen er Værste. Mulig at nakne kvinnfolk lærer å spinne om de lider nød. Men nyopprøkka pengelense fotballklubber pleier å røkke ned. Fort som faan.

For det første begynte ikke elendigheten i 2009. FFK Sport AS(tidligere ASA) har hatt negativt driftsresultet fra 1998 , med unntak av 2003, 2004 og 2006 da det var positivt. De tre årene var det positive resultatet på tilsammen 6.360.000, mens de negative resultatet de øvrige årene (-98 til -09)var på tilsammen -40.763.000.

Å kritisere Høili for at han bladde opp da klubben kom å spurte om penger til Nordlie & co blir helt feil. Mener prinsipielt at en investor, eller hva man velger å kalle det, ikke skal blande seg i hva klubben trenger penger til.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 10 des 10, 11:26
Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Kai Roger

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Willy René

Flott forslag, jeg er gjerne med på en "Jeg-er-med"-aksjon med de beløpene du antyder.

Hva med å lage et konsept for småbedrifter som kan inneholde et reklame/annonseelement som kan legitimere et inntekts- og mva-fradrag for bidragsyterne ?

Det bør vel være mulig å lage et slikt konsept som holder vann?

Jeg er gjerne med på et slikt, f.eks. Kr. 2500.- + mva. Og øremerking av beløpet til ny spiller.

Eller hvorfor ikke kalle det "Tarik-lappene"?

 

Skal ha et brainstorm-møte på dette neste uke og tar med dette videre inn der.

Vi har allerede et ganske morsomt produkt som kommer i begynnelsen av Januar. Samme pris som for pin.

http://www.mif.no/

Jan: ta deg 2 min å kikk på dette konseptet. Hvis denne klubben kan få inn noen hundre tusen,ville jeg tro FFK kunne fått inn en million.Wink

Dette burde det være muligheter for...;) Hvis vi hadde greid 1-1,5 mill i året på det, så kan vi ha "folkets spiller" hvert år..!!

Ja,ikke sant......5 kr dagen har flesteparten råd til,samtidig som trekkes en vinner av 5 tusen hver uke i et år. Folk kan betale med autogiro pr måned-160 kr måneden......hvis klubben selger 1000 'lodd',sitter FFK igjen med ca 1,3 mill......da kan vi kjøpe en folke spiller. For en klubb som Mjøndalen,regner de med å selge 600 'lodd',noe som vil gi klubben over 800 tusen kr.....nesten 10% av års-budsjettet. Et slikt tiltak,er jeg 100% sikker på ville vært noe for oss også. Arbeidsplasser kan eks kjøpe flere lodd,for så å lodde ut evnt premie blant ansatte. Jeg ville ihvertfall bidratt med ca 1800 kr for et år ,hvor sjansen for å vinne 5 tusen er større enn i Lotto.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 des 10, 12:47

Jeg digger loddsaken, for psykologisk er det ikke så mye penger, og da kan man få med fler.

Og syns og at pinsgreia er fin, men jeg ser en enda større mulighet til å få en samlende effekt hvis man selger si fler av jeg er med draktene o.l. Med en minstepris på ett eller annet, slik at man kan vise stolt hvem man holder med! En pin blir veldig symbolsk, og ikke så mye mer. Men at man rett og slett lager en jeg er med kolleksjon som alle stolt kan gå rundt med.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kv 123

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 des 10
Innlegg: 5

Lagt til: 10 des 10, 17:48
Alle burde gi 1 krone til ffk så klubben blir rik !!!!!!!!!!!!!

---------------------------

ffk


Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 10 des 10, 18:08
Opprinnelig postet av kv 123
Alle burde gi 1 krone til ffk så klubben blir rik !!!!!!!!!!!!!
Meget god idee og godt du tenker laaaaangt fremover

---------------------------

R G


ophaug123

Knøttespiller
Ble medlem: 10 des 10
Innlegg: 39

Lagt til: 10 des 10, 18:29

Noen som vet noe om Jørgen Horn ?

---------------------------

Hei, Timothy !



Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 70 19

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24