Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet 2010/11 - ønsker, rykter, spekulasjoner

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 70 17

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 13:29

Fredrikstad-interesse for Jørgen Horn Spilleren ønsker seg til en klubb i nærheten av Oslo. http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article187616.ece


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 09 des 10, 13:32

Opprinnelig postet av Rasle

Det er jo ikke utenkelig at flere vil være med denne gangen når vi så hvor godt klubben/Jonsson forvaltet pengene forrige gang.

Gamboa har vært et kvalitetskjøp. Ung og lovende men allerede god nok for laget. Får vi for eksempel en spiss med samme beskrivelse skal jeg med glede bidra med noen kroner jeg også Wink

 

Det kan gå troll i ord på dette. Vi skal sette igang en ny Jeg er med ! kampanje.

Dere kan gjerne komme med innspill på hva dere mener gir mest effekt.

Vi har en spiss i samme kategori som Gamboa, men vi har som dere har fått med dere ingen midler.

Hvor mange hadde vært med å sponse litt her. Er det fornuftig å selge pin slik vi gjorde for kr 100 pr stk, eller er det avskrekkende med en pris på kr 500-1000 pr "andel".

Vi kommer til å sette dette igang raskest mulig.

 

Hva tror dere ?

 

Mod: Sett gjerne denne i egen tråd om det passer bedre

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 des 10, 13:32

Opprinnelig postet av Erikk

Hvis det blir snakk om en supporteraksjon igjen er jeg med som jeg var ved forrige aksjon også, problemet var at mange færre enn vi håpet deltok.

aksjon for hva????? At klubben har dårlig økonomi? Det er vel ikke noe å få gjort noe med. Sån er livet.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 13:34

Opprinnelig postet av tomroar
Uten midler fra Spillerinvest bør det vel dras igang en nye kronerullingsaksjon. Siste alt er vel å stole på at Verste hoster opp noe på nytt. Med Kværneng som styreformann i FFKsport er det håp, han er jo ikke kjent for å spare. Skal FFK dra i gang noe selv, bør vel dette gjøres asap, slik at den kan handles. Det er nok greit med en aksjon som markedsføres godt.

Kan jo håpe at de uttaler seg slik, for at de ønsker at flere skal være med å bidra.

Hvis flere ikke vil, så kommer de støttende til likevel, for håpe det i hvertfall.

Høili uttalte seg jo positiv til Tarik, så forhåpentligvis blir det nok løsning i forhold til spilleforsterkninger.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 des 10, 13:37

Opprinnelig postet av Rafn

 

hmm. Det kan være litt trangt nå rundt jul. så det hadde vært lettere å solgt noen pins eller noe annet nå rundt jul til 100 kr.

Kansje hatt en aukson av guttane, sån at man får et par timer sammen  med dem eller noe. eller om man blir vist rundt på stadion av spilleren Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 13:43
Endret: 09 des 10, 13:44
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Rafn

 

hmm. Det kan være litt trangt nå rundt jul. så det hadde vært lettere å solgt noen pins eller noe annet nå rundt jul til 100 kr.

Kansje hatt en aukson av guttane, sån at man får et par timer sammen  med dem eller noe. eller om man blir vist rundt på stadion av spilleren Wink

Kan dere ikke ha auksjon på SRS slik dere hadde før, der tjente dere vel bra med penger?

Jeg gir gjerne en 1000 lapp og i tillegg har jeg fornyet sesonkortet mitt, så føler jeg kan gå med hevet hodet, noen andre som gjør det samme?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 des 10, 13:54
Jeg gir gjerne en 1.000,-lapp slik som sist, men håper flere blir med.

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 des 10, 14:00

FFK kan stå igjen med bare 14 spillere i stallen.

– Vi er litt på etterskudd, sier FFK-trener Tom Freddy Aune.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/ffk-kan-staa-igjen-med-bare-14-spillere-i-stallen-3361230.html

Jeg kjøper gjerne pins igjen!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 14:08
Når Høili uttaler følgende, ønsker han sikkert å være med videre. Kanskje ikke Beer har snakker med Høili på en stund? – Klart Tarik er interessant, sier Fredrikstad-investor Terje Høili til VG. Høili og hans bankkonto er trolig en forutsetning for at drømmen om Tarik i rødhvitt i 2011 kan bli realitet. – Tarik er selvfølgelig hjertelig velkommen til Fredrikstad, men hvis det skal skje, må vi ha hjelp. Vi har ikke råd til det selv, sier Fredrikstads styreleder Svein Johannessen. – Mye må klaffe Terje Høili har i mange år bidratt til FFK, og avviser ikke at det kan være aktuelt også foran et trolig opprykk til øverste nivå: – Det er forskjellige alternativer, men jeg vil ikke si noe om det nå. Husk at vi bare er halvveis. Det ligger godt an, men opprykket er ikke i mål, understreker Høili. – Hva med Tarik Elyounoussi til FFK? – Det er klart at han er interessant, men det er mye som skal klaffe om det skjer. For det første må Heerenveen slippe ham, og det er det ikke sikkert de gjør. Men jeg tror Tarik selv vil hjem, om han får de riktige betingelsene. Det er i Fredrikstad han har familie og sånn, sier Høili.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 des 10, 14:12

Gleder meg til den dagen FFK kan styre sitt eget overgang og lønnsbudsjet. Begynner å bli lei av å høre om klaging og syting angående lite og ingen penger i systemet.

Om FFK ikke har penger må man leve deretter. Lurer på hvorfor ikke alternative løsninger for å få inn penger til klubben er vurdert?

- Spillere som deltar i å få inn penger (selvfølgelig ville folk kjøpt lodd etc om spillerne hadde gått fra dør til dør)

- Ta på seg dugenadsarbeid.

Faktisk noe man må forvente av ansatte i en bedrift som går dårlig. De er jo også med ansvarlig for å sørge for inntekter til klubben.

Og om ikke klubben har penger og må forsterke bredden i laget. Da får man selge unna spillere da, slik at man får større spillerom både på transferbudsjetter og lønningsbudsjetter.

En annen uting er alternative finansieringsmuligheter. Om ikke støttespillerne er villig til å gi middler til klubben som klubben kan disponere selv, så bør man kanskje holde kjeft, istede for å opptre som "reddningsmenn". Takket være reddningsaksjoner de siste 10 åra har klubben hatt etterslepp på stor gjeld.

Oppfordrer byens velstående til å gi penger til klubben, uten å be om å sitte igjenn med eierposter i klubb, spillere eller stadion.

Skal man sole seg i glansen må man gi med åpen hånd. FFK er byens flaggskip, som noen få velstående slåss om å få kontrolere. Heldigvis virker det som om klubben nå har fått endel av makata tilbake til klubbstyrerommet. en fortsatt vil kapitalmakta gjøre hva de kan for å kunne sole seg i glansen.

 

Vil Ønske en gledelig Jul til alle som bidrar til at FFK er det vi alle er stolte av. Spesielt en stor takk til Jan Rafn, Svein Johannessen og Celso Borges.


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 09 des 10, 14:20

Jeg ser for meg en mer folkelig utgave av spillerinvest kunne vært løsningen. Hvor supportere/sponsorer kan kjøpe en andel i en spiller. Dvs. går et firma inn med 50000 kroner og spilleren koster 1000000, så eier denne sponsoren 5% av vedkomne. Og tilsvarende om en supporter legger 5000 på bordet, så eier han 0,5 prosent av spilleren.

Det er klart det må settes opp rettningslinjer for et slik system, men dette er jo i bunn å grunn ment som en støtte til klubben man er glad i. Så om spilleren videreselges, så synes jeg en viss prosent bør tilfalle klubben som har utviklet ham, så deler man resten av summen på aksjonærene til spilleren.

Det må jo være snakk om spillere som kan lønnes av klubben.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 des 10, 14:22

Opprinnelig postet av Rafn

Hvor mange hadde vært med å sponse litt her. Er det fornuftig å selge pin slik vi gjorde for kr 100 pr stk, eller er det avskrekkende med en pris på kr 500-1000 pr "andel".

Vi kommer til å sette dette igang raskest mulig.

 

 

En tanke kan kanskje være å endre litt på teksten. I stede for å si kr 100,- pr stk så heller si minimum kr 100,- slik at folk lettere skjønner at de kan betale så mye de vil for pin. Da får folk litt mer frihet og man kan gi det man selv føler man klarer i stede for å være bundet opp til en fast sum.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 des 10, 14:22

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Rasle

Det er jo ikke utenkelig at flere vil være med denne gangen når vi så hvor godt klubben/Jonsson forvaltet pengene forrige gang.

Gamboa har vært et kvalitetskjøp. Ung og lovende men allerede god nok for laget. Får vi for eksempel en spiss med samme beskrivelse skal jeg med glede bidra med noen kroner jeg også Wink

 

Det kan gå troll i ord på dette. Vi skal sette igang en ny Jeg er med ! kampanje.

Dere kan gjerne komme med innspill på hva dere mener gir mest effekt.

Vi har en spiss i samme kategori som Gamboa, men vi har som dere har fått med dere ingen midler.

Hvor mange hadde vært med å sponse litt her. Er det fornuftig å selge pin slik vi gjorde for kr 100 pr stk, eller er det avskrekkende med en pris på kr 500-1000 pr "andel".

Vi kommer til å sette dette igang raskest mulig.

 

Hva tror dere ?

 

Mod: Sett gjerne denne i egen tråd om det passer bedre

Flott forslag, jeg er gjerne med på en "Jeg-er-med"-aksjon med de beløpene du antyder.

Hva med å lage et konsept for småbedrifter som kan inneholde et reklame/annonseelement som kan legitimere et inntekts- og mva-fradrag for bidragsyterne ?

Det bør vel være mulig å lage et slikt konsept som holder vann?

Jeg er gjerne med på et slikt, f.eks. Kr. 2500.- + mva. Og øremerking av beløpet til ny spiller.

Eller hvorfor ikke kalle det "Tarik-lappene"?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 14:26

k


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 09 des 10, 14:26
Opprinnelig postet av pss

Jeg ser for meg en mer folkelig utgave av spillerinvest kunne vært løsningen. Hvor supportere/sponsorer kan kjøpe en andel i en spiller. Dvs. går et firma inn med 50000 kroner og spilleren koster 1000000, så eier denne sponsoren 5% av vedkomne. Og tilsvarende om en supporter legger 5000 på bordet, så eier han 0,5 prosent av spilleren.

Det er klart det må settes opp rettningslinjer for et slik system, men dette er jo i bunn å grunn ment som en støtte til klubben man er glad i. Så om spilleren videreselges, så synes jeg en viss prosent bør tilfalle klubben som har utviklet ham, så deler man resten av summen på aksjonærene til spilleren.

Det må jo være snakk om spillere som kan lønnes av klubben.

Har hatt akkurat de samme tankene som deg på dette og har stor tro på dette konseptet. Det er under vurdering å starte et Spillerinvest ungdom hvor supportere kan bli med å investere.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 14:29
Endret: 09 des 10, 14:35
Endret av: Patrioten

Tror nok mange vil gi penger, hvis de går til Tarik, eller Everton.

Da gir jeg gjerne en tusen lapp til og har bidratt med 2000 kroner.

Hvor mange penger må samles inn, for at vi skulle få en av de, eller begge to?

Det er vel det som er meningen, Rafn?


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 09 des 10, 14:30

Opprinnelig postet av Willy René

Flott forslag, jeg er gjerne med på en "Jeg-er-med"-aksjon med de beløpene du antyder.

Hva med å lage et konsept for småbedrifter som kan inneholde et reklame/annonseelement som kan legitimere et inntekts- og mva-fradrag for bidragsyterne ?

Det bør vel være mulig å lage et slikt konsept som holder vann?

Jeg er gjerne med på et slikt, f.eks. Kr. 2500.- + mva. Og øremerking av beløpet til ny spiller.

Eller hvorfor ikke kalle det "Tarik-lappene"?

 

Skal ha et brainstorm-møte på dette neste uke og tar med dette videre inn der.

Vi har allerede et ganske morsomt produkt som kommer i begynnelsen av Januar. Samme pris som for pin.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 10, 14:30
Endret: 09 des 10, 14:31
Endret av: Patrioten

oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 09 des 10, 14:31

Kan vi få en pin med FFK-logo også eller? Gjerne med undertittel til "aksjonen", bare at det vil være en FFK-logo på den gjør den mer interessant syns jeg i hvertfall.

Og jeg vet ikke hvem som styrer dette.. men nye FFK-klistremerker i Aristokraten hadde gjort seg, er jo ikke mulig å få tak i lenger, gjerne de største jeg har sett noen få har :P De kan vel forsåvidt få en litt stivere pris enn det de allerede hadde, så kan de bidra til aksjonen de også?

Ellers syns jeg forslaget til pss også var ganske godt, men helst som et tillegg ;]


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 des 10, 14:39
Hvis spillerinvest ikke lenger kan/ ønsker å bidra med midler må FFK tenke nytt. Det er jo slutt på store ovegangssummer. De fleste klubbene ser vel for seg bosmanspillere eller lån av spillere. Derfor er det lønna som blir den store utgiften.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 70 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24