Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor skal FFK-fansen stå til fredag? Sør- eller Nord-tribunen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 nov 10, 15:47
Endret: 15 nov 10, 15:48
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Norip


Fredrikstad har vist hatt dårlig økonomi i all tid virker det som...? Jeg vet godt at klubben ikke har så mye å rutte med for tiden, men dere kommer til å bruke dette som en unnskyldning år etter år etter år! 

 

Leser du regnskapet til de forskjellige delene av klubben, eventuelt leser deg litt opp om historikken til klubben så ser du at vi har hatt elendig økonomi i mange år. Har vel vært så godt som konk tre ganger i løpet av 2000 tallet. Det viktigste er å få klubben opp på bena økonomisk igjen, så får veggen/flytting komme etter det. Klubben er viktigere enn alt annet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


_JG_

Knøttespiller
Ble medlem: 04 okt 10
Innlegg: 26

Lagt til: 15 nov 10, 15:49
Rull inn puppen da Norip. Er det mulig? Unnskyldning? Du sier selv at du skjønner at økonomien er dårlig, da er vel det en unnskyldning god som noen? Og at han refser et styremedlem her inne må man bare finne seg i all den tid det virker som at vedkommende ikke har fått med seg hva som skjer i sitt eget styre. Synes dette var en fin, saklig og ryddig refs av et styremedlem som nok ble litt VEL ivrig.

Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 15 nov 10, 15:52
Endret: 15 nov 10, 15:52
Endret av: Norip

Orker rett og slett ikke å diskutere med folk som drives av ett diktatur Norge til tusen. Jeg støtter fortsatt boikott!!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 15 nov 10, 16:03

Opprinnelig postet av Norip

Orker rett og slett ikke å diskutere med folk som drives av ett diktatur Norge til tusen. Jeg støtter fortsatt boikott!!

Er du seriøs?

Åssen mener du at klubben skal ta seg råd til å utføre endringen som du skriker etter?

Jeg er 100% enig med deg i at vi burde stå på den andre siden, men ikke på bekostning av eksistensen til FFK. Vi må bare akseptere at klubben pr dd ikke har råd til å flytte oss over til andre siden.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 15 nov 10, 16:07

Opprinnelig postet av Norip

Orker rett og slett ikke å diskutere med folk som drives av ett diktatur Norge til tusen. Jeg støtter fortsatt boikott!!

 

Norip jeg anbefaller deg heller å starte en innsammlingsaksjon i stede for boikot. FFK er mer eller mindre konkurs slik resten av verden har fått med seg med unntak av deg. Klubben har ikke råd til å svi av mellom 500 000 til 1 mill når de ikke en gang kan ta seg råd til noe som koster 2-3000 kr.

Jeg tviler på at hvis du eller PH kan bla opp og dekke hele kostnaden ved å bytte tribune at det da fortsatt blir nei. Noen ganger må du skjønne at penga rår og når man ikke har penger så har man ikke penger.........

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 nov 10, 17:19

Opprinnelig postet av MR.T

Opprinnelig postet av Norip

Håper virkelig du tuller mr.t? Plankehaugen skal faktisk ikke være en nikkedukke for styret slik som dere tror! Vi kommer til å kjempe for dette! 

Sier det igjen som jeg har sagt til deg før: Dere tenker ikke på stemning eller lidenskap for FFK, dere tenker kun økonomi og bedrift...!

Jeg sier ikke at medlemmene skal være nikkedukke for styret, da må du lese på nytt.

Det jeg sier er at jeg forventer såpass av en som er styremedlem i Plankehaugen at han tar opp dette via rette kanaler dersom han har et annet syn enn det styret har.

Når det gjelder at vi bare tenker økonomi så er det nå slik at når økonomien ikke tillater dette så må vi forholde oss til det.

Stemning og lidenskap må vi honorere publium for i den siste hjemmekampen. Da var det fantastisk stemning her med Planlehaugen på F-feltet og en hel Stadion som stemte i.

 

 

Da foreslår jeg at du/klubben kommer med et overslag over hvor mye det koster å flytte PH over til andre siden, så får PH drøfte hvorvitt PH har råd til disse kostnadene.

Har du forresten tenkt på at Dan kan ha prøvd å  ta dette opp i PH-styre (uten at jeg vet noen ting)  ? Det er ikke akuratt noen bombe at PH-styret stort sett har vært mer opptatt med å drive kafe/pub i det siste ?

Problematikken med doer har det blitt foreslått løsning til lenger opp i denne tråden...

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 nov 10, 17:28

Jeg vet forsåvidt ikke om klubben har kommet med et slik overslag, men det regner jeg nesten med at de har gjort dersom Plankehaugen har ønsket det. Det er uansett en sak som bør gå via styret til Plankehaugen.

Jeg er hvertfall soleklar på at det er viktigere med en klubb som overlever rent økonomisk enn det er med noen vegger på siden av en tribune.

Dessuten føler jeg at hele greia er et litt sånn lettvindt "FrP-forslag" for å unnskylde det faktum at man har tapt seg kraftig på tribunen de siste årene. Jeg lurer på hvilke vegger det var som gjorde Plankehaugen så bra på Gamle Stadion og de første årene på Nye Stadion?

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 15 nov 10, 19:57

Opprinnelig postet av Lemmy

Dessuten føler jeg at hele greia er et litt sånn lettvindt "FrP-forslag" for å unnskylde det faktum at man har tapt seg kraftig på tribunen de siste årene. Jeg lurer på hvilke vegger det var som gjorde Plankehaugen så bra på Gamle Stadion og de første årene på Nye Stadion?

Ganske enig, egentlig.

Et spørsmål er jo om flyttinga hadde en psykologisk effekt på de som stod på feltet slik at de faktisk ga litt ekstra. Jeg trur også at effekten er større for de på feltet enn den er for oss på hovedtribunen. Jeg hørte iallefall ikke veldig stor forskjell på når de stod på veggsiden mot de andre kampene hvor stemninga har vært god.


_JG_

Knøttespiller
Ble medlem: 04 okt 10
Innlegg: 26

Lagt til: 15 nov 10, 20:16

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg lurer på hvilke vegger det var som gjorde Plankehaugen så bra på Gamle Stadion og de første årene på Nye Stadion?

Det er jo ikke noen tvil om at utformingen av bortefeltet med vegger som gir lyden "fart" i en retning, samt at vindforholdene stort sett medfører at bortesupporterne har medvind medfører "gratis"-hjelp. Og ikke minst at bortesupporterne kan stå tørt og fint under tak, mens stort sett hele PH-feltet blir våte og har regnet i trynet ved dårlig vær.

Det var ingen vegger på gamle stadion, hverken for PH eller bortesupportere. Da var det likt for alle. Slik stadion i dag derimot er utformet så har bortesupportere en soleklar fordel, som overhodet ikke skal eksistere.

Ikke er jeg medlem i PH og ikke har jeg vært det. Men jeg skjønner da såpass. De fysiske lovene kan man desverre ikke argumentere mot :(


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 nov 10, 20:33

Jeg er helt enig i det du skriver om at det er store forskjeller. Eller, fysikk er forsåvidt ikke mitt sterkeste fag, men jeg kan skjønne argumenteringen og stoler helt og holdent på at det stemmer.

Og forholdene var like på Gamle Stadion, men det forklarer ikke hvorfor Plankehaugen var langt bedre der. De hadde også noen fantastiske år på den nye stadion, før det har dabbet av litt de to siste årene.

Det har først og fremst sin naturlige årsak i at laget har prestert dårligere. Da vil stemninga synke litt. Jeg tror det er her, og det faktum at Plankehaugen har vært dårlige på å håndtere og organisere de som vil synge, at årsaken først og fremst ligger. La oss si at dette har 80% innvirkning og disse veggene 20%. Maksimum.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


_JG_

Knøttespiller
Ble medlem: 04 okt 10
Innlegg: 26

Lagt til: 15 nov 10, 20:46

Vi er nok 100 % enige selv om jeg ikke oppfattet det i ditt forrige innlegg. PH er en skygge av seg selv, og da får de plutselig seriøs konkurranse fra bortesupporterne slik feltene i dag er utformet. Det ser ikke ut til at PH klarer å løse problemene sine med det første, og da kan flytting være et tiltak som umiddelbart igjen vil flytte oss flere hakk forran bortesupporterne når det gjelder å gi lyd fra seg på stadion.

Når PH etterhvert vil komme tilbake til nye høyder så kan man jo selv tenke seg hvor mye spetakkel man kan klare å lage på nytt og mye bedre felt.

 

Såg på tv her om dagen, husker ikke hvor, at man hadde plassert strobelys bak og blandt supporterne. Ved innmarsj så dempet man belysningen på tribunen og starter disse strobene. Det ble en sykt bra effekt. Noe å vurdere nå når høstmørket har satt inn? Det bør ikke medføre så mye jobb heller. Sikkert noen som kan låne bort slike til et godt formål :)


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 15 nov 10, 21:44
blinkere kan jeg tenke meg ... ække lov det for det er eksplosiver som man kan få skader av !!!

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 15 nov 10, 21:50

Blinkere er da totalt harmløst ... har hatt det i stjernehallen flere ganger .... ER FETT SOM BARE DET !!

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 15 nov 10, 21:52

Opprinnelig postet av hedvalen

Blinkere er da totalt harmløst ... har hatt det i stjernehallen flere ganger .... ER FETT SOM BARE DET !!

støtter den! 

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 10, 00:03
Endret: 16 nov 10, 00:07
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av MR.T

Hei Dan

Jeg må for det første si at jeg synes det er merkelig at du tar til orde for dette i et åpent forum på denne måten. Du sitter jo i styret i Plankehaugen.

Undertegnede har vært og informert Plankehaugen på et styremøte om dette og her var ikke du på plass, men jeg regner likevel at dere er samsnakket og at du er informert i etterkant.
Denne samtalen hadde vi i god tid før den angjeldende kampen.

Slik at det ikke skal være noen tvil:

Det er økonomiske årsaker til at et bytte av tribunen for neste år ikke blir noe av. Dette er utdypende forklart på det styremøtet du ikke var med på og Plankehaugens styre hadde da stor forståelse for dette.
Da tribunebyttet ble avtalt var det for en enkel kamp slik at man skulle få testet dette, noe også de var full enighet om.

Må tilslutt si at det er noget tendensiøst av et styremedlem å gå ut og oppfordre til boikott av kamper, samt å si at diskusjonen ikke er over. Tror det er viktig å være klar over hvilken hatt man har på seg.

Er det noe som er uklart foreslår jeg at du tar det opp med styret i Plankehaugen eller med meg direkte.

Ja, det er viktig å være klar over hvilken hatt man har på seg, Torjusen. Danan sitter som varamedlem i PH-styret og representerer oss supporteres interesser. Som varamedlem er det heller ikke merkelig at han ikke var med på nevnte møte. Plankehaugen er en supporterklubb uavhengig av FFK, og hvis PH-styret har akseptert et avslag på en eventuell flytting uten å informere sine medlemmer om dette vil jeg stille spørsmålstegn til nevnte styre. Uansett om styret har vært klar over dette, så representerer de våre interesser som klart og tydelig er å flytte side.

Det er på ingen måte tendensiøst å hinte om boikott når man sitter som representant for supporternes interesser. Klubben har nå i to år vist at de bryr seg veldig lite om ønsket om å flytte side og at de ikke tar supporternes interesser på alvor. Det virker som klubben har vært langt fra åpne til en dialog for å løse disse problemene. Når man ikke blir tatt på alvor og føler at man blir motarbeidet, må man se etter hvilke virkemidler man har tilgjenglig for å forsvare sine medlemmers interesser. Da er det naturlig å lufte tanker om en boikott. En boikott jeg støtter 100 % hvis ikke FFK endrer strategi (noe jeg har tro på at man kan få til). Men det er fortsatt et langt stykke unna boikott. Det er bare et virkemiddel som er "siste utvei", og som ingen egentlig vil ta i bruk - hadde klubben håndtert denne saken på en akseptabel måte.

Jeg mener på ingen måte man kan kreve at FFK skal lide noe som helst økonomisk tap av dette, men jeg vil se en forandring i hvordan man angriper dette problemet og forsøker å diskutere eventuelle muligheter for å løse problemene.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 16 nov 10, 00:41
Endret: 16 nov 10, 00:59
Endret av: danan

Opprinnelig postet av MR.T

Hei Dan

Jeg må for det første si at jeg synes det er merkelig at du tar til orde for dette i et åpent forum på denne måten. Du sitter jo i styret i Plankehaugen.

Undertegnede har vært og informert Plankehaugen på et styremøte om dette og her var ikke du på plass, men jeg regner likevel at dere er samsnakket og at du er informert i etterkant.
Denne samtalen hadde vi i god tid før den angjeldende kampen.

Slik at det ikke skal være noen tvil:

Det er økonomiske årsaker til at et bytte av tribunen for neste år ikke blir noe av. Dette er utdypende forklart på det styremøtet du ikke var med på og Plankehaugens styre hadde da stor forståelse for dette.
Da tribunebyttet ble avtalt var det for en enkel kamp slik at man skulle få testet dette, noe også de var full enighet om.

Må tilslutt si at det er noget tendensiøst av et styremedlem å gå ut og oppfordre til boikott av kamper, samt å si at diskusjonen ikke er over. Tror det er viktig å være klar over hvilken hatt man har på seg.

Er det noe som er uklart foreslår jeg at du tar det opp med styret i Plankehaugen eller med meg direkte.



Hei Thomas.

Jeg har da ikke røpet noe hemmelig, internt eller noe som ikke bør tas opp med allmenheten. Jeg har kun sagt mine personlige meninger og forslag til løsninger på flyttingen i en åpen diskusjon som jeg håper at flest mulig vil delta i, slik at vi kan løse problemet ved å flytte Plankehaugen på en billigst mulig måte. Alle vet at Plankehaugenstyret gjerne vil flytte over, men at klubben ikke lar oss få lov.

Styremøte du reffererer til kunne jeg dessverre ikke delta på fordi jeg var midt i fagprøva de dagene, men jeg tror jeg har blitt fortalt det viktigste som ble sagt der angående flytting. Send meg gjerne en mail/PM/tlf etc på hva det er som egentlig koster så voldsomt mye ved å flytte oss over til motsatt kortside, visst du ikke vil dele det med resten her på ffksupporter.

Jeg nevnte boikott av kamper som et virkemiddel. Personlig ser jeg meg lei av å hvert eneste år få høre nye unnskyldninger på hvorfor vi ikke kan flytte. Andre virkemidler (boikott) må derfor vurderes for at dere skal forstå hva det faktisk betyr for oss å få byttet kortside. Ikke en gang i Adeccoligaen der 7/10 motstanderlag ikke stiller med en eneste supporter kunne dere la oss flytte over. Jeg kan verken finne noen store kostnader eller forståelse for at det å bytte side blir så voldsomt dyrt. De få kronene det eventuelt måtte koste er jeg sikker på at kan la seg sponse av Plankehaugen eller næringslivet.

Som jeg nevnte tidligere. Adskill sittetribunen og ståtribunen på F-B siden med et gjerde. Dametoalettene kan brukes som unisex toaletter av bortesupporterene, mens herretoalettene kan benyttes av begge kjønn fra sittetribunen på f-b siden. Sett opp et par bord hos bortesupporterene og plasser noen varer på dem så har vi egne separerte kiosk og toaletter for bortesupporterne. Hvilke andre utgifter er det egentlig som er så ufattelig kostbare? Jobben har vi hele vinteren på oss til å få ferdig, dugnadsgløden i Plankehaugen er nemlig fortsatt tilstede.


Supreme_ntm: Jeg har vært fullverdig styremedlem i et drøyt år nå, sånn til info. Før den tid var jeg varamedlem.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

Supras Fredrikstad, loud and proud since 11.09.09.


MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 16 nov 10, 09:47

Opprinnelig postet av danan

Hei Thomas.

Jeg har da ikke røpet noe hemmelig, internt eller noe som ikke bør tas opp med allmenheten. Jeg har kun sagt mine personlige meninger og forslag til løsninger på flyttingen i en åpen diskusjon som jeg håper at flest mulig vil delta i, slik at vi kan løse problemet ved å flytte Plankehaugen på en billigst mulig måte.

Det er vel nettopp det, som jeg reagerer på. Sitter man i et styre så bør man ikke gå ut med personlige meldinger på denne måten. Det har noe med rolleforståelse å gjøre. Du oppfordrer til boikott, noe som jeg oppfatter som en svært lite konstruktiv tilnærmingsmåte for å løse en utfordring. Det du uttaler blir lett forbundet med din rolle i styret i Plankehaugen.

Som sagt tidligere så er det ikke viljen det står på. Min anbefaling som arrangementssjef, samt Sikkerhetsavdelingen vår har anbefalt et tribunebytte, men når de økomiske forhold ikke er til stede så må vi forholde oss til det. Dette samt økonomien rundt tribunebytte ble det tatt opp i det angjeldende møtet med styret i PH, samt mulige løsninger.

Sjekket litt i dine tiligere innlegg i forumet og fant et hvor dette med rolle ble tatt opp fra fra Holters i dette innlegget.

Oppfordrer deg til å tenke igjennom dette med roller.

Ellers så må jeg nok en gang si at det gledet meg stort å se og høre den fantastiske stemningen som ble laget sist kamp mot LøvHam. Flott innsats fra alle som var på Stadion.

Bring back the smile

Oppfordrer alle til å stå bak det som står på banneret over - Bring back the smile!

Det er også vel verdt å lese Jan Rafns betraktninger her på FFKsupporter.net eller på www.fredrikstadfk.no

 

 

 

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen
www.fredrikstadfk.no


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 16 nov 10, 10:43

Opprinnelig postet av MR.T

Som sagt tidligere så er det ikke viljen det står på. Min anbefaling som arrangementssjef, samt Sikkerhetsavdelingen vår har anbefalt et tribunebytte, men når de økomiske forhold ikke er til stede så må vi forholde oss til det. Dette samt økonomien rundt tribunebytte ble det tatt opp i det angjeldende møtet med styret i PH, samt mulige løsninger.

Når det åpenbart har vært gitt informasjon til PH-styret om at de økonomiske forholdene ikke er tilstede, og at dette med økonomi rundt tribunebytte ble tatt opp, så må det vel være naturlig at det kan nevnes her også? Hva er det med økonomien som gjør dette så vanskelig? Her ønskes ingen generelle svar, men direkte konkrete svar som belyser problematikken. Ekte supportere vil ikke at klubben skal lide økonomisk, men da må vi også forstå hvordan dette kan skje. På forhånd takk for svar.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


07.04.1903

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 17 nov 10, 22:29

Opprinnelig postet av MR.T

 

Det er vel nettopp det, som jeg reagerer på. Sitter man i et styre så bør man ikke gå ut med personlige meldinger på denne måten. Det har noe med rolleforståelse å gjøre. Du oppfordrer til boikott, noe som jeg oppfatter som en svært lite konstruktiv tilnærmingsmåte for å løse en utfordring. Det du uttaler blir lett forbundet med din rolle i styret i Plankehaugen.

 

Sjekket litt i dine tiligere innlegg i forumet og fant et hvor dette med rolle ble tatt opp fra fra Holters i dette innlegget.

Oppfordrer deg til å tenke igjennom dette med roller.

 

 

 

Må da være forskjell på egene personlige meninger og ph-styrets meninger.. At Danan skriver på dette forumet betyr ikke at han snakker for hele ph styret!

Synes det også er unødvendig å dra opp gamle hendelser, som du gjør mr.t. Hvis vi alle skulle sjekke rundt i gamle poster og dra opp gamle saker kommer vi hvertfall ingen vei, og personlig synes jeg dette er ganske uprofft å gjøre.

Danan har kommet med et forslag som du valgte å ikke svare på. Vi vet at økonomien ikke støtter et bytte av side til året, men det finnes alternative løsninger som Danan har drøftet. Synes det ville vært mer saklig hvis du hadde svart på dette istedet.

For å få det klart hvilke løsninger Danan har kommet med, kan jeg henvise til dem:

 

Adskill sittetribunen og ståtribunen på F-B siden med et gjerde. Dametoalettene kan brukes som unisex toaletter av bortesupporterene, mens herretoalettene kan benyttes av begge kjønn fra sittetribunen på f-b siden. Sett opp et par bord hos bortesupporterene og plasser noen varer på dem så har vi egne separerte kiosk og toaletter for bortesupporterne. Hvilke andre utgifter er det egentlig som er så ufattelig kostbare? Jobben har vi hele vinteren på oss til å få ferdig, dugnadsgløden i Plankehaugen er nemlig fortsatt tilstede.

 

I tilegg vil jeg tippe at det går ann å få sponsa mye av det det koster, muligens fra ph, eller fra næringslivet. Alle vil jo at det skal bli best mulig stemning på stadion.

Da hjelper det ikke å fortsette å argumentere med at økonomien er dårlig i FFK.

---------------------------

Sammen for fredrikstad!
07.04.1903


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 17 nov 10, 22:32

Er jo det jeg sier. Tror ikke styret gidder å bry seg om det er bra stemning i det hele tatt så lenge barnefamiliene får plass...

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24