Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvordan er økonomien i klubben idag?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 05 nov 10, 13:20
Noen som vet hvordan økonomien i klubben er pr idag? På rett kjøl? Eller betaler ikke klubben skatt og skifteretten neste?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 05 nov 10, 13:42

Jeg vet ikke så mye om dette men tror følgende. Klubben dvs Sport AS er "satt under administrasjon" av Værste AS. De har kontroll på løpende utgifter. Men, det er et stort etterslep med MANGE år der man har brukt mer penger enn man har tjent. Jeg sitter med et klart inntrykk at man har kontroll på dette, men handlefriheten er sterkt begrenset. Gjelden blir ikke borte selv om man har fått refinansiert og utsatt betalingsfrister.

Året i Adecco har ikke gjort dette lettere, da man fortsatt har løpende kostnader på Tippeliga nivå. Ledelsen i klubben og Sport AS har klart å gi kreditorene en trygghet i at pengene vil komme selv om det tar tid. Hvis klubben hadde brukt penger for å sikre opprykk i høst ville kreditorene mistet denne troen.

Ser man tilbake på 2000 tallet så invisterte man i sportslig suksess med penger man ikke hadde, og heller ikke tjente inn igjen. Derfor var det, heldigvis, utenkelig at man skulle gå i den samme fella for å sikre opprykk i år. Selv om investeringen skulle betale seg så var ikke handlefriheten der.

Skulle vi klare å rykke opp vil det ikke være midler til forsterkninger. Men selv om det skulle gå rett ned igjen så trenger klubben de pengene som ett år i TL vil bringe. Klarer vi ikke å rykke opp så vil det bare ta enda flrer år før man er friskmeldt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 05 nov 10, 14:11
Det er nok ikke så bra stå i FFK om dagen. Frykter faktisk at det er så ille at vi går konk om vi ikke rykker opp.....

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 05 nov 10, 16:19

Opprinnelig postet av mysthical
Det er nok ikke så bra stå i FFK om dagen. Frykter faktisk at det er så ille at vi går konk om vi ikke rykker opp.....

Hva slags belegg har du for det, det siste jeg har fanget opp er at de styrer mot et underskud på ca 5 mill.

Men det du helt sikkert har rett i er at de enten må forhandle seg til meget reduserte lønninger neste år om de ikke går opp, samtidig som de mest sansynelig må frigi en del av spillerene. ( Ambisjoner, lønninger, etc)

Tror også en del av sillerene vil ønske seg vekk om det ikke blir trener bytte.

En ting er i hverfall sikkert at de får et problem om de ikke går opp, spilleravganger, forhandling lønninger, kanskje så mye som en halvering av sesongkort som betyr lavere budsjetter. Så vi går noen spennede uker i møte!!


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 05 nov 10, 17:55

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?


Lisensnemnda i nøff er i mine øyne ikke verdt en femmer. Lyn fikk lisens, de gikk konk. Kongsvinger var en hårspredd fra konk, det samme var vel Moss?

 

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 10, 12:50

Opprinnelig postet av Ramp

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?


Lisensnemnda i nøff er i mine øyne ikke verdt en femmer. Lyn fikk lisens, de gikk konk. Kongsvinger var en hårspredd fra konk, det samme var vel Moss?

Det her er en av de største misoppfattelsene som til stadighet florerer. Lisensnemda har et sett med retningslinjer de skal følge og innvilger lisens ut ifra dette. De kan ikke foreta skjønnsmessige beslutninger. Klubbene vet hva disse retninglinjene er, og sørger for å oppfylle kravene. Da kan ikke lisensnemda gjøre noe annet enn å innvilge lisens.

Skal man først klage og sutre over dette, får man heller klage på retningslinjene som ligger til grunn for denne evalueringen.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 25 jan 11, 20:51

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?

 

Hvordan ligger det ann i dag ?? de spillerene som gikk ned i lønn skal vel opp igjenn etter at de rykket opp.

Kan kanskje vere vanskelig å kreve fortsatt lønnskutt, eller større reduksoner med tanke på de innkjøpene klubben har hatt. Ikke overganger, men de skal lønnes.

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 jan 11, 22:02

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten

 

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

Spekulasjoner eller viten?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jan 11, 10:02

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?

 

Hvordan ligger det ann i dag ?? de spillerene som gikk ned i lønn skal vel opp igjenn etter at de rykket opp.

Kan kanskje vere vanskelig å kreve fortsatt lønnskutt, eller større reduksoner med tanke på de innkjøpene klubben har hatt. Ikke overganger, men de skal lønnes.

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

De spillerne som har forlatt oss (Tegan & co) hadde også lønn, så ser ikke helt problemet med lønn til de nye.

Dessuten så er påstanden om at FFK får store problemer når lisensen skal vurderes neste gang ganske drøy. Du bør nok komme med en god grunn for at du TROR det. Som noen av oss sier: Tro kan man gjøre i kjerka... Fakta please. Cool


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 26 jan 11, 11:08

Dagens papirutgve skriver at FFK til nå ikke har fått inn mer 14-15 mill i sponsorpenger. Budsjettet er på 25 mill.

Til sammenlikning har Sarpsborg 08 fått inn 11 mill , en miill. over budsjett. Blant tippeligaklubbene ligger FFK idet nederste skjiktet når det gjelder sponsormidler. I 2010 hadde klubben 21 mill i sponsormidler. Hadde ventet at opprykket skulle tilføre klubben vesentlig mer penger fra næringslivet enn ifjor.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jan 11, 06:50
Endret: 27 jan 11, 06:53
Endret av: Patrioten

Over halvparten av klubbene planlegger å bruke mer penger i år enn i fjor. Bortsett fra nyopprykkede Fredrikstad, er det FK Haugesund som øker budsjettet mest inn i 2011 med sine sju millioner. Ni klubber øker Nyopprykkede Fredrikstad plusser på rundt 15 millioner fra 1. divisjonsåret 2010. Rosenborg, Vålerenga, Viking, Odd Grenland, Strømsgodset og Sarpsborg 08 alle opp til en liten økning. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10037735

Siden FFK øker budsjettet sitt med 15 millioner kroner kan vel ikke økonomien være så dårlig?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 27 jan 11, 07:03
Opprinnelig postet av Patrioten

Over halvparten av klubbene planlegger å bruke mer penger i år enn i fjor. Bortsett fra nyopprykkede Fredrikstad, er det FK Haugesund som øker budsjettet mest inn i 2011 med sine sju millioner. Ni klubber øker Nyopprykkede Fredrikstad plusser på rundt 15 millioner fra 1. divisjonsåret 2010. Rosenborg, Vålerenga, Viking, Odd Grenland, Strømsgodset og Sarpsborg 08 alle opp til en liten økning. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10037735

Siden FFK øker budsjettet sitt med 15 millioner kroner kan vel ikke økonomien være så dårlig?

Det at budsjettet øker er det en tegn på sund økonomi, hvem som helst kan sette opp et budsjett. Problemet er vel og treffe med budsjettet. De må jo da ha inn alle sponsor midler de har lagt inn, de må ha alle, eller fler på stadion en det som var forventet etc etc samt at de ikke kan ha større utgifter en forutsatt. Kalles kredit og debit det der + og - bør gi 0 eller bedre.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 jan 11, 11:39

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?

 

Hvordan ligger det ann i dag ?? de spillerene som gikk ned i lønn skal vel opp igjenn etter at de rykket opp.

Kan kanskje vere vanskelig å kreve fortsatt lønnskutt, eller større reduksoner med tanke på de innkjøpene klubben har hatt. Ikke overganger, men de skal lønnes.

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

Tror dere ikke at ved neste Lisens-tid.så har kanskje klubben fått utbetalt pengene fra Gamle-Stadion?

Dermed er en del gjeld borte,noe som betyr mindre penger i måneden til renter-noe som igjen,kanskje,betyr at egenkapitalen er ok?..eller bedre ihvertfall.

 

Husk også at jeg tror spillere som er forsvunnet vel hadde ganske mye høyere lønn enn de vi har signert. Tror dette går fint,jeg....stoler på Kosten,Jan og gjengen:)))


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 12:01

Opprinnelig postet av Kai Roger

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten

 

Tror dere ikke at ved neste Lisens-tid.så har kanskje klubben fått utbetalt pengene fra Gamle-Stadion?

Dermed er en del gjeld borte,noe som betyr mindre penger i måneden til renter-noe som igjen,kanskje,betyr at egenkapitalen er ok?..eller bedre ihvertfall.

 

Husk også at jeg tror spillere som er forsvunnet vel hadde ganske mye høyere lønn enn de vi har signert. Tror dette går fint,jeg....stoler på Kosten,Jan og gjengen:)))

Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

Når det gjelder FFK`s økonomi så har jeg intet grunnlag for å tro annet enn at man er på rett vei, det de tidligere kaosregimer etterlot seg er vel nå dyktige folk i ferd med å rydde opp i. Annes insinuasjoner virker litt utidig synes jeg.

Jeg har tiltro til Kosten m/medarbeidere inntil det motsatte er bevist.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 27 jan 11, 12:09
Opprinnelig postet av Willy René
Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

.

Men rentekostnadene går ned, og kredittverdigheten opp.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 12:11
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Willy René
Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

.

Men rentekostnadene går ned, og kredittverdigheten opp.
Det vet jeg, og har heller ikke benektet. Det er egenkapitalen jeg snakket om.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 jan 11, 13:26
Greit å bruke fakta når man spekulerer ;-) I følge 2009-regnskapene så hadde ffk sport 402.000 i totale rentekostnader, så det er ikke den enorme lettelsen vi prater om.. Det samme selskapet hadde 50 mill i gjeld og negativ EK med 25 mill, så det er mulig kredittverdighet går fra pill råtten til råtten.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f