Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvordan er økonomien i klubben idag?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 jan 11, 22:02

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten

 

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

Spekulasjoner eller viten?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jan 11, 10:02

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?

 

Hvordan ligger det ann i dag ?? de spillerene som gikk ned i lønn skal vel opp igjenn etter at de rykket opp.

Kan kanskje vere vanskelig å kreve fortsatt lønnskutt, eller større reduksoner med tanke på de innkjøpene klubben har hatt. Ikke overganger, men de skal lønnes.

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

De spillerne som har forlatt oss (Tegan & co) hadde også lønn, så ser ikke helt problemet med lønn til de nye.

Dessuten så er påstanden om at FFK får store problemer når lisensen skal vurderes neste gang ganske drøy. Du bør nok komme med en god grunn for at du TROR det. Som noen av oss sier: Tro kan man gjøre i kjerka... Fakta please. Cool


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 26 jan 11, 11:08

Dagens papirutgve skriver at FFK til nå ikke har fått inn mer 14-15 mill i sponsorpenger. Budsjettet er på 25 mill.

Til sammenlikning har Sarpsborg 08 fått inn 11 mill , en miill. over budsjett. Blant tippeligaklubbene ligger FFK idet nederste skjiktet når det gjelder sponsormidler. I 2010 hadde klubben 21 mill i sponsormidler. Hadde ventet at opprykket skulle tilføre klubben vesentlig mer penger fra næringslivet enn ifjor.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jan 11, 06:50
Endret: 27 jan 11, 06:53
Endret av: Patrioten

Over halvparten av klubbene planlegger å bruke mer penger i år enn i fjor. Bortsett fra nyopprykkede Fredrikstad, er det FK Haugesund som øker budsjettet mest inn i 2011 med sine sju millioner. Ni klubber øker Nyopprykkede Fredrikstad plusser på rundt 15 millioner fra 1. divisjonsåret 2010. Rosenborg, Vålerenga, Viking, Odd Grenland, Strømsgodset og Sarpsborg 08 alle opp til en liten økning. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10037735

Siden FFK øker budsjettet sitt med 15 millioner kroner kan vel ikke økonomien være så dårlig?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 27 jan 11, 07:03
Opprinnelig postet av Patrioten

Over halvparten av klubbene planlegger å bruke mer penger i år enn i fjor. Bortsett fra nyopprykkede Fredrikstad, er det FK Haugesund som øker budsjettet mest inn i 2011 med sine sju millioner. Ni klubber øker Nyopprykkede Fredrikstad plusser på rundt 15 millioner fra 1. divisjonsåret 2010. Rosenborg, Vålerenga, Viking, Odd Grenland, Strømsgodset og Sarpsborg 08 alle opp til en liten økning. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10037735

Siden FFK øker budsjettet sitt med 15 millioner kroner kan vel ikke økonomien være så dårlig?

Det at budsjettet øker er det en tegn på sund økonomi, hvem som helst kan sette opp et budsjett. Problemet er vel og treffe med budsjettet. De må jo da ha inn alle sponsor midler de har lagt inn, de må ha alle, eller fler på stadion en det som var forventet etc etc samt at de ikke kan ha større utgifter en forutsatt. Kalles kredit og debit det der + og - bør gi 0 eller bedre.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 27 jan 11, 11:39

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten
Siden vi fikk fornyet spillerlisensen kan det vel ikke være så galt?

 

Hvordan ligger det ann i dag ?? de spillerene som gikk ned i lønn skal vel opp igjenn etter at de rykket opp.

Kan kanskje vere vanskelig å kreve fortsatt lønnskutt, eller større reduksoner med tanke på de innkjøpene klubben har hatt. Ikke overganger, men de skal lønnes.

Tror  FFK vil ha store problemer med neste gjennomgang av lissensen

Tror dere ikke at ved neste Lisens-tid.så har kanskje klubben fått utbetalt pengene fra Gamle-Stadion?

Dermed er en del gjeld borte,noe som betyr mindre penger i måneden til renter-noe som igjen,kanskje,betyr at egenkapitalen er ok?..eller bedre ihvertfall.

 

Husk også at jeg tror spillere som er forsvunnet vel hadde ganske mye høyere lønn enn de vi har signert. Tror dette går fint,jeg....stoler på Kosten,Jan og gjengen:)))


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 12:01

Opprinnelig postet av Kai Roger

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten

 

Tror dere ikke at ved neste Lisens-tid.så har kanskje klubben fått utbetalt pengene fra Gamle-Stadion?

Dermed er en del gjeld borte,noe som betyr mindre penger i måneden til renter-noe som igjen,kanskje,betyr at egenkapitalen er ok?..eller bedre ihvertfall.

 

Husk også at jeg tror spillere som er forsvunnet vel hadde ganske mye høyere lønn enn de vi har signert. Tror dette går fint,jeg....stoler på Kosten,Jan og gjengen:)))

Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

Når det gjelder FFK`s økonomi så har jeg intet grunnlag for å tro annet enn at man er på rett vei, det de tidligere kaosregimer etterlot seg er vel nå dyktige folk i ferd med å rydde opp i. Annes insinuasjoner virker litt utidig synes jeg.

Jeg har tiltro til Kosten m/medarbeidere inntil det motsatte er bevist.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 27 jan 11, 12:09
Opprinnelig postet av Willy René
Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

.

Men rentekostnadene går ned, og kredittverdigheten opp.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 12:11
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Willy René
Pengene man har tilgode vedr. GamleStadion er vel sannsynligvis ført opp som fordring i balansen antar jeg, og da har det ingen innvirkning på egenkapitalen at pengene kommer inn selv om de da brukes til å nedbetale gjeld.

Men gjelden blir selvfølgelig lavere, men egenkapitalen blir ikke endret.

.

Men rentekostnadene går ned, og kredittverdigheten opp.
Det vet jeg, og har heller ikke benektet. Det er egenkapitalen jeg snakket om.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 jan 11, 13:26
Greit å bruke fakta når man spekulerer ;-) I følge 2009-regnskapene så hadde ffk sport 402.000 i totale rentekostnader, så det er ikke den enorme lettelsen vi prater om.. Det samme selskapet hadde 50 mill i gjeld og negativ EK med 25 mill, så det er mulig kredittverdighet går fra pill råtten til råtten.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 27 jan 11, 14:33

Opprinnelig postet av foyn
Det samme selskapet hadde 50 mill i gjeld og negativ EK med 25 mill, så det er mulig kredittverdighet går fra pill råtten til råtten.

 

Da er det jo i det minste en forbedring ;-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5481

Lagt til: 27 jan 11, 15:12
Ikke rart man har negativ egenkapital så lenge man betaler på et stort lån på noe man eier 0,74 % av. Når dette lånet er betalt vil aksjene i Fredrikstad Stadion overdras til Sport AS.Vil nok gjøre et betydelig utslag på egenkapitalen!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 15:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ikke rart man har negativ egenkapital så lenge man betaler på et stort lån på noe man eier 0,74 % av. Når dette lånet er betalt vil aksjene i Fredrikstad Stadion overdras til Sport AS.Vil nok gjøre et betydelig utslag på egenkapitalen!

Men det spørs om (alltid) negative til FFK Foyn ser på disse fakta, det er nok andre fakta som han kommenterer.

Forøvrig har du helt rett, KanOgVetAlt, B-aksjene blir overført vederlagsfritt når lånet er nedbetalt.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 jan 11, 18:28
Endret: 27 jan 11, 18:28
Endret av: foyn

Jeg syns egentlig dette forumet er svært så interessant og festlig, men når faktaopplysninger rundt helt spinnville analyser blir koblet til negative personkarakteristikker, så er det nok på tide å si takk for seg.

Ha det og lykke til Cool


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 18:36

Opprinnelig postet av foyn

Jeg syns egentlig dette forumet er svært så interessant og festlig, men når faktaopplysninger rundt helt spinnville analyser blir koblet til negative personkarakteristikker, så er det nok på tide å si takk for seg.

Ha det og lykke til Cool

He-he, du leser nok svaret mitt allikevel, derfor kommer jeg med et svar før du helt forlater oss.

Det virker som en del sarpinger som er av det FFK-hatende slaget av og til er litt for selektive når de utvelger fakta som påvirker deres holdninger og da også innlegg på slike fora.

Man (som du gjorde) valgte kun å se på regnskapstall uten å vite noe om bakgrunnen for tallene.

Hvis man har en negativ holdning så blir det aldri bra nok, man ser heller aldri at pasienten er feberfri og i sterk bedring, det er helt uinterressant å se at skuta styres inn i smulere farvann, man påpeker heller det som kan underbygge den utvikling man egentlig ønsker å se, det vil si at FFK-kaoset fortsetter.

Men det gjør det ikke heldigvis for oss, og desverre for deg?

Lykke til du ogsåSmile

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 27 jan 11, 19:19

Så du mener du har bak grund for og si at pasienten er febefri ?? Med hvaslags beleg da, bortsett fra at du ønsker at den er det ?? Er det med bakgrund i tillskuer tall til sommeren, er det med bakgrunn i at du vet at de har nåd, eller økt sine sponsorinntekter. At de er enig med enkeltspillere om lønnsnedganger og sparer penger på det. Med grunnlag i at trenerkabalen er løst og alt går mye bedre. Syntes heller ikke du skal vere sarkastisk på vegne av andre når du heller ikke kan si hvorfor alt går mye bedre. Mulig Svein ikke har kostet opp alt som er ennå, han er et mennske og ikke en gud han heller. Tar tid å lage gull av gråstein, og ja jeg er en suporter også:-)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jan 11, 19:52

Opprinnelig postet av Anne

Så du mener du har bak grund for og si at pasienten er febefri ?? Med hvaslags beleg da, bortsett fra at du ønsker at den er det ?? Er det med bakgrund i tillskuer tall til sommeren, er det med bakgrunn i at du vet at de har nåd, eller økt sine sponsorinntekter. At de er enig med enkeltspillere om lønnsnedganger og sparer penger på det. Med grunnlag i at trenerkabalen er løst og alt går mye bedre. Syntes heller ikke du skal vere sarkastisk på vegne av andre når du heller ikke kan si hvorfor alt går mye bedre. Mulig Svein ikke har kostet opp alt som er ennå, han er et mennske og ikke en gud han heller. Tar tid å lage gull av gråstein, og ja jeg er en suporter også:-)

Sannsynligvis mye mindre bakgrunn enn deg tror jeg, du har visstnok inside info eller?

Den bakgrunn jeg har for å si at pasienten er feberfri og i bedring, (merk at jeg ikke har friskmeldt pasienten) er kun hva jeg leser i media og slik jeg oppfatter stemningen rundt klubben offisiellt. Jeg tror på grunn av intuisjon og omtale at det går i rett retning.

Du Anne, som kommer med visse påstander om lønninger, sponsorinntekter og budsjetter gir intet inntrykk av at det er annet enn spekulasjoner det heller.

Har du noen kilder å vise til?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5339

Lagt til: 28 jan 11, 07:28

Slettet et par innlegg. Spekulasjoner om hvilket kjønn en bruker har er ikke relevant for hverken denne tråden eller andre tråder.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 28 jan 11, 10:53
Opprinnelig postet av Rey

Slettet et par innlegg. Spekulasjoner om hvilket kjønn en bruker har er ikke relevant for hverken denne tråden eller andre tråder.

Enig i det. men må innrømme at jeg er svært nysgjerrig på hvem som "skjuler seg" bak profilen Anne. Men det er jo alles rett å fremstå anonymt, også jeg benytter meg av det, men nysgjerrig er det jo lov å være...

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 28 jan 11, 11:24

du kan jo starte en tråd der folk er helt ærlige kjo......navn,kjønn,alder,høyde og vekt og feks hvor de hadde 1 gangs tjeneste Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24