Husk meg
Brukernavn
Passord

Christian Berg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 nov 10, 08:54

 

 

& co i Glimt etterlyser oktoberlønna. Uro i spillergruppa hvor flere ser etter andre alternativer. Bør vi prøve oss på CB ?  Det er uro i Glimt, Kaare I kan være snart klar for Hønefoss.

Bor ikke CB i Fredrikstad da ? Husker han som en god defensiv midtbanespiller.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 nov 10, 11:24

Han bor i Fredrikstad ja (eller gjorde i hvertfall det tidligere i år). Skulle gjerne hatt han i klubben hvis han hadde klart å komme seg opp på det nivået han var på høsten 2006.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 nov 10, 11:52

Enig med Rey.

Men kun på ettårskontrakt(er) med en årslønn på maks 350.000,-.

Christian Berg er bedre enn Roger Risholt som sittende midtbanespiller hvertfall.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 nov 10, 12:13
Opprinnelig postet av Plankekæll

Enig med Rey.

Men kun på ettårskontrakt(er) med en årslønn på maks 350.000,-.

Christian Berg er bedre enn Roger Risholt som sittende midtbanespiller hvertfall.

Makslønn på 350 000???? hvilken verden lever du i da?? Snittlønna i norge for de i arbeid er 400 000. Så må nok heller si maks et sted mellom 500 og 750

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 04 nov 10, 12:40
Endret: 04 nov 10, 12:41
Endret av: Erikk

Jeg mener vi skulle tilby han en lav lønn men hvor det blir utbetalt en generøs bonus hvis vi skulle klare opprykk. Kanskje han kunne fått 350.000,- i fast lønn og 350.000,- i opprykkbonus? (Jeg forutsetter at julenissen ikke finnes og at vi fortsetter i Adeccoen neste år) Jeg er enig i at vi er bedre tjent med Berg enn med Risholdt som bakerste mann på midtbanen. Jeg mener også et lav lønn og høy opprykkbonus kunne blitt brukt som utgangspunkt på alle nye kontrakter


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 04 nov 10, 14:20

Christian Berg er en god defensiv midtbanespiller, men ikke noe for fremtiden selv om han kanskje holder nivået noen år til. Synes vi skal satse på Martin Elvestad i denne rollen fra og med neste sesong, er sikker på at han kommer til å gjøre en god jobb på midtbanen med en skadefri sesongoppkjøring. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 nov 10, 16:55
Endret: 04 nov 10, 16:56
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av mysthical
Opprinnelig postet av Plankekæll

Enig med Rey.

Men kun på ettårskontrakt(er) med en årslønn på maks 350.000,-.

Christian Berg er bedre enn Roger Risholt som sittende midtbanespiller hvertfall.

Makslønn på 350 000???? hvilken verden lever du i da?? Snittlønna i norge for de i arbeid er 400 000. Så må nok heller si maks et sted mellom 500 og 750

Jeg driter vel i hva som er gjennomsnittslønna i Norge.

FFK kan ikke ta seg råd til å lønne slike spillere høyere enn maks 350.000,-. Er ikke dette godt nok for spilleren signerer man ikke denne spilleren. Vanskeligere er det faktisk ikke.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 04 nov 10, 18:51

Om lønnsnivået i FFK skal ligge på 350 000 ja da snakker du semie prof og adecoliga.

Dette er sikkert ok om dette er målsettningen, for går da ut fra at du mener dette bør være det gennerelle nivået i klubben. Da du antageligvis ikke har mer en kanskje to spillere i klubben som er bedre indeviduelt en nevte spiller.

 

Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde gått ut på Fredrikstad stadion for den lønna, da hadde jeg heller jobbet som barnehageasistent. Der ville mine suportere forgudet meg og gitt meg aplaus ikke mobbet meg og pepet meg ut hver dag jeg gikk på jobben.

 


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 04 nov 10, 19:02
Enig med alle som sier at spillerne må få lønn som ligger på linje med prestasjonene sine. Hvis markedsprisen er 600 000 i året for en spiller får vi ham neppe for noe mindre enn det. At halvparten av lønna skal være bonus for å rykke opp virker også merkelig. Er man god i jobben sin så gidder man ikke å ta risikoen med å tape en halv årslønn fordi de andre gutta på laget ikke lenger ønsker å spille fotball. Og spillergruppa har åpenbart et motivasjonsproblem om dagen. Skal liksom de nye bære den økonomiske risikoen mens Hansi hever topplønn fast uansett? Må nok bare sette tæring etter næring, se hva man har råd til. Og nøye utvelgelse ikke minst. Uansett så virker det jo som om det generelle lønnsnivået i fotball Norge skal ned, men det må uansett ligge over det en "vanlig" lønn er.

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 nov 10, 21:09

Jeg er fan av prestasjons-lønn.

En god fast lønn.....og bonus etter prestasjon,hvor man ender på tabellen,antall tilskuere,hvor langt i cuppen.

Da vil ikke klubben brekke nakken.

Mere penger inn til klubben=mere penger til spillere.

I gamle dager var det en del spillere som fikk 1 krone pr betalende tilskuer i bonus.Laughing

 Men altså: fast lønn+prestasjons rettet bonuser tror jeg er løsningen i fremtiden.Wink


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 05 nov 10, 02:07
Joda, jeg er klart for at spillererne skal kunne få en gulerot hvis de når sesongmålsettinger. Men fastlønna må uansett være sånn at de vet at de klarer å betale bankavdragene hver månde.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 nov 10, 09:43
Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg er fan av prestasjons-lønn.

En god fast lønn.....og bonus etter prestasjon,hvor man ender på tabellen,antall tilskuere,hvor langt i cuppen.

Da vil ikke klubben brekke nakken.

Mere penger inn til klubben=mere penger til spillere.

I gamle dager var det en del spillere som fikk 1 krone pr betalende tilskuer i bonus.Laughing

 Men altså: fast lønn+prestasjons rettet bonuser tror jeg er løsningen i fremtiden.Wink

Har du prestasjonsbasert lønn, siden du er fan av det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 05 nov 10, 09:44

Denne diskusjonen viser jo utmerket hvorfor FFK sliter økonomisk..

Ta en kikk på skattelistene; ta en kikk på glimts økonomiske situasjon hvor de ikke utbetaler lønn..

I tillegg snakkes det om en 32-årig gammel defensiv midtbanespillere som ikke har satt norsk fotball i fyr de siste årene..

Det prates om 6-700.000 for en defensiv midtbanespiller på 32 år som garantert ikke får noen fet kontrakt i hverken tippeliga eller adecco. Kanksje man skal kline til med en 3-års kontrakt med det samme ?

 Hva skal lagets profiler ligge på da ? 1 mnok eller 2 mnok ?


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 05 nov 10, 10:28

Opprinnelig postet av foyn

 Hva skal lagets profiler ligge på da ? 1 mnok eller 2 mnok ?

Ikke godt å si, "profiler" som Jan Tore Ophaug og Andreas Tegstrøm ligger jo på over 1 million nok...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 nov 10, 10:36

profilene bør vel ha rundt 3 mill i årslønn + full sportslig makt.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 05 nov 10, 12:05

Opprinnelig postet av 1947modell

 

 

& co i Glimt etterlyser oktoberlønna. Uro i spillergruppa hvor flere ser etter andre alternativer. Bør vi prøve oss på CB ?  Det er uro i Glimt, Kaare I kan være snart klar for Hønefoss.

Bor ikke CB i Fredrikstad da ? Husker han som en god defensiv midtbanespiller.

JEG VIL IKKE SE FLERE NYE SIGNERINGER AV SPILLERE PÅ 30+.

FFK må se framover, og heller satse på yngre krefter. Håper og tror at Elvestad er vårt framtidige anker på midten.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 nov 10, 18:26
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Kai Roger

Jeg er fan av prestasjons-lønn.

En god fast lønn.....og bonus etter prestasjon,hvor man ender på tabellen,antall tilskuere,hvor langt i cuppen.

Da vil ikke klubben brekke nakken.

Mere penger inn til klubben=mere penger til spillere.

I gamle dager var det en del spillere som fikk 1 krone pr betalende tilskuer i bonus.Laughing

 Men altså: fast lønn+prestasjons rettet bonuser tror jeg er løsningen i fremtiden.Wink

Har du prestasjonsbasert lønn, siden du er fan av det?
Ja...fast lønn og bonus etter prestasjon...funker det

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 05 nov 10, 21:42

Opprinnelig postet av Kai Roger
Ja...fast lønn og bonus etter prestasjon...funker det

Er dette lagbasert prestasjon eller egen prestasjon?


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 nov 10, 22:50
Opprinnelig postet av JipJap

Opprinnelig postet av Kai Roger
Ja...fast lønn og bonus etter prestasjon...funker det

Er dette lagbasert prestasjon eller egen prestasjon?

Begge deler. Jeg memner at hvis klubben tjener 10 mill....så kan man ikke ha 12 mill i lønnsutgifter....men hvis klubben tjener penger,er det rett og rimelig at spillerne får en del av kaka....det er mitt hovedpoeng:)


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24