Husk meg
Brukernavn
Passord

Opprykksfest for FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 10, 15:44
Ser at de fleste regner med at Sarpsborg skal rykke opp og det rigges i stand til fest i dene gærne byen. Men, hva hvis vi skulle rykke opp, blir det noe opprykksfest her i byen, det er jo noe som burde planlegges, for det kan faktisk skje at vi rykker opp?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 nov 10, 16:29
De beste festene er de som ikke planlegges.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 10, 17:33

enig

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 nov 10, 17:52

Om dette går veien og vi snyter smurfene for direkte opprykk på målstreken, skal jeg sørge for at opprykket feires skikkelig også i Trondheim. Med brunt brennevin, napoleonskake og dansing på bordet.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 10, 18:36

Seff driter særpingene seg ut så fest blir det. Men kommer gutta hjem på søndagen? Noens om vet?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 10, 18:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Om dette går veien og vi snyter smurfene for direkte opprykk på målstreken, skal jeg sørge for at opprykket feires skikkelig også i Trondheim. Med brunt brennevin, napoleonskake og dansing på bordet.

Jeg foretrekker å dedikere middagen, en 13-retters smaksmeny med gode viner, som vi hadde på Per Se den 22. oktober til denne begivenheten, og så lager jeg en hummerbisque og hjemmetrukket glinsende hummer og rådyrfilet med tilhørende viner her hjemme som en ekstra feiring.

Men, går det bra tro? Jeg tør egentlig ikke helt å tro på det, er litt usikker også på evt. kval.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 nov 10, 18:49

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg foretrekker å dedikere middagen, en 13-retters smaksmeny med gode viner, som vi hadde på Per Se den 22. oktober til denne begivenheten, og så lager jeg en hummerbisque og hjemmetrukket glinsende hummer og rådyrfilet med tilhørende viner her hjemme som en ekstra feiring.

Men, går det bra tro? Jeg tør egentlig ikke helt å tro på det, er litt usikker også på evt. kval.

For en stipendiat er nok napoleonskake og brunt brennevin omtrent så råflott som budsjettet tillater Cool ... men jeg skal vel ikke skryte på meg den største optimismen med tanke på at det vil skje. Jeg tror både vi og Særp vinner, og i kvaliken må vi ha en stor dose flyt for å lykkes.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 10, 19:48

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg foretrekker å dedikere middagen, en 13-retters smaksmeny med gode viner, som vi hadde på Per Se den 22. oktober til denne begivenheten, og så lager jeg en hummerbisque og hjemmetrukket glinsende hummer og rådyrfilet med tilhørende viner her hjemme som en ekstra feiring.

Men, går det bra tro? Jeg tør egentlig ikke helt å tro på det, er litt usikker også på evt. kval.

For en stipendiat er nok napoleonskake og brunt brennevin omtrent så råflott som budsjettet tillater Cool ... men jeg skal vel ikke skryte på meg den største optimismen med tanke på at det vil skje. Jeg tror både vi og Særp vinner, og i kvaliken må vi ha en stor dose flyt for å lykkes.

 

He-he Tøfflus, typisk studenmat det, med brunt brennevin og napoleonskake.

Vi oldisær som ikke lenger tåler så godt de sterke saker har gått over til vin og go`mat.

Sorgen over fortsatt adeccodass er allerede diskontert så et direkte opprykk på søndag eller opprykk via kval vil føle som den uendelige lykke og uvirkelige virkelighet, tinnitus vil gå over til harpeklang og den klareste sopran.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 nov 10, 18:05
Endret: 03 nov 10, 18:14
Endret av: Patrioten

Hvis FFK skulle rykke opp, vil budsjettet økes med 20-30 millioner kroner. Så da er det ikke vanskelig å skjønne hvor mye penger det står på spill for å rykke opp. Ellers så blir det sikkert solgt 2-3000 flere sesongkort og kanskje 10000 mennesker mer i snitt på hjemmekampene. Og så blir det sikkert en del millioner kroner fra medieavtalen.

Men, utgjør dette så mye penger?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 03 nov 10, 19:50

Opprinnelig postet av Patrioten

Hvis FFK skulle rykke opp, vil budsjettet økes med 20-30 millioner kroner. Så da er det ikke vanskelig å skjønne hvor mye penger det står på spill for å rykke opp. Ellers så blir det sikkert solgt 2-3000 flere sesongkort og kanskje 10000 mennesker mer i snitt på hjemmekampene. Og så blir det sikkert en del millioner kroner fra medieavtalen.

Men, utgjør dette så mye penger?

Forskjellen på adeccodass og tippeliga er kanskje bortimot 50 mill i merinntekter.

Publikumssnittet øker fra 6000 til nær 11000, medieavtalen gir betydelig flere millioner og så drypper det vel litt fra sponsorene også.

Fortsatt adeccodass betyr halvering av årets budsjett, spillerflukt og kanskje en lang vandring i skyggenes dal. Trist at FFK har gitt fra seg en 5 eller 6 matchballer.

At en av landets største tettsteder med landets kanskje flotteste stadion og meget entusiastiske publikum skal vandre der nede er uhørt. Det er noe uforløst over det hele, tolk det som man vil.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 03 nov 10, 23:05
Opprinnelig postet av Willy René
...med landets kanskje flotteste stadion...
Da anbefaler jeg en liten rundtur i Norges land for å titte litt på et dusin fotballstadioner.. Tipper du kommer til å bli overraska:)

---------------------------

Evig blå


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 03 nov 10, 23:30

Opprinnelig postet av Noik
Opprinnelig postet av Willy René
...med landets kanskje flotteste stadion...
Da anbefaler jeg en liten rundtur i Norges land for å titte litt på et dusin fotballstadioner.. Tipper du kommer til å bli overraska:)

At FFK har et av landets flotteste stadioner (eller kanskje også det aller flotteste) er det vel ingen tvil om: Dagbladet kåret Fredrikstad Stadion til landets flotteste i 2007.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/27/501829.html

 

 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 03 nov 10, 23:49
Opprinnelig postet av Noik
Opprinnelig postet av Willy René
...med landets kanskje flotteste stadion...
Da anbefaler jeg en liten rundtur i Norges land for å titte litt på et dusin fotballstadioner.. Tipper du kommer til å bli overraska:)
Du mener ikke den 17 kilometer lenger nord?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 04 nov 10, 00:32

Jaså, Noik, blir vi overaska? Vi er Fredrikstadsupportere, blir vel heller dere rompetrolla som blir overrasket. Får dere en kort omvisning i Tippeligaen neste år, så kan vi diskutere stadionanlegg neste høst. For det blir foreløpig bare synsing fra dere paddeyngel. Skal også bli spennende å se lange rekelet Hoås mot Tippeliga-forsvar igjen. Et syn for guder med humor!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3