Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen-mimring

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 24 okt 10, 12:44
Endret: 24 okt 10, 12:45
Endret av: pawl

Selv om FBs store Plankehaugen-reportasje her forleden kanskje ikke var så hyggelig, satte den igang mimremaskinen hos undertegnede. Jeg tenkte det kunne vært morsomt å dele noen morsomme og umorsomme anekdoter fra Plankehaugens historie.

Hvor mange er det som husker den tiden da Plankehaugens TIFO som regel besto av to svære pakker doruller? Det var i 2.divisjon at vi pleide å sette opp busser fra Fina-senteret på Ørebekk. Der var det fast tradisjon å handle inn doruller før kamp. Så var det å rulle avgårde med Benito-bussen, som forøvrig var en skraphaug av dimensjoner. Jeg tror det var på vei til Follo at bussen faktisk ikke klarte å komme opp bakken etter avkjørselen fra E6. 

Men til Follo kom i alle fall Plankehaugen. Så vel gikk det ikke hver gang. Jeg husker hvor utrolig pinlig det var når bussturen til Halden måtte avlyses. Hvorfor? Det var fint vær, og alle de påmeldte var på Foten for å spille volleyball. Heldigvis dukket Rune Stadion opp med bilen, og undertegnede og en kamerat fikk sitte på. Jeg tror det må være året etter (her går det i surr) at vi i jubelrus etter et FFK-mål takfast ropte "Kristian Østli" så det runget utover Halden Stadion. Helt til noen kom på at Kristian jo spilte i Moss, og det var broren Anders som hadde scoret for rødbuksene. Pinlig.

Ellers husker jeg godt vi hadde invitert A-laget i studio for å kore på FFK-plata. Det gjorde inntrykk på en nykonfirmert guttunge når spillerne tok seg tid til å diskutere de erotiske filmene som av en eller annen grunn befant seg i studio. Så skulle produsenten forklare spillerne hvordan de skulle synge. Men produsenten hadde en ganske drøy talefeil. Hjalmar Magic fikk latterkrampe og måtte snike seg ut bakveien. 

Jeg har mange flere tilsvarende historier, men vil gjerne høre fra andre. Anyone? 

 

 

 

 

 

 

 

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 okt 10, 16:32

Husker ikke at bussen gikk fra Fina-senteret, men turen til Halden husker jeg godt ja.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24