Husk meg
Brukernavn
Passord

sportslig maktkamp årsaken til fiaskoen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 okt 10, 15:44

Amundsen har like mye innflytelse på spillestilen som Aune. Det er en 50-50-fordeling, selv om Aune er hovedtrener på papiret. Likevel har Amundsen gått totalt fri for kritikk, mens Aune må ta all dritten. De som tror at et skifte fra Aune til Amundsen vil revolusjonere FFK lever i en fantasiverden. De forstår rett og slett ikke hvordan ting fungerer. I beste fall ville det medført minimale endringer, da det alltid har litt å si om man er assistent fremfor hovedtrener.

Dette er selvsagt bare tull, og en av mange konspirasjonsteorier trådstarter har kommet med.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 okt 10, 16:09
Men Holters hva mener du bør skje på trenersiden etter sesongen er over? (Jeg forutsetter at vi blir i Adeccoen)

‰-kungen

Knøttespiller
Ble medlem: 30 sep 08
Innlegg: 69

Lagt til: 25 okt 10, 16:46

Opprinnelig postet av Holters

Amundsen har like mye innflytelse på spillestilen som Aune. Det er en 50-50-fordeling, selv om Aune er hovedtrener på papiret. Likevel har Amundsen gått totalt fri for kritikk, mens Aune må ta all dritten. De som tror at et skifte fra Aune til Amundsen vil revolusjonere FFK lever i en fantasiverden. De forstår rett og slett ikke hvordan ting fungerer. I beste fall ville det medført minimale endringer, da det alltid har litt å si om man er assistent fremfor hovedtrener.

Dette er selvsagt bare tull, og en av mange konspirasjonsteorier trådstarter har kommet med.

 

Minner, minner.

 

Jeg huska ikke helt hvorfor jeg ikke gadd å diskutere på dette forumet (under en annen konto), men nå kom jeg plutselig på det.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 okt 10, 16:52

Opprinnelig postet av Erikk
Men Holters hva mener du bør skje på trenersiden etter sesongen er over? (Jeg forutsetter at vi blir i Adeccoen)

Jeg kan aldri tenke meg at Aune forblir hovedtrener - opprykk eller ei.

Rett og slett fordi fredrikstadpublikumet er krevende resultatmessig, men også når det kommer til hvordan resultatene oppnås. Vi ønsker å se feiende flott angrepsfotball, og taper heller 4-3 enn 1-0. I tillegg har ikke FFK fremstått som noe kollektiv, og når man ikke ser prov på utvikling, blir folket utålmodige.

Men dette er bare spekulasjoner fra min side.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 26 okt 10, 17:24

Vil bare kaste meg på sutrebølgen (har bitt meg i tunga siden dagen jeg hørte at Tom Nordlie ble sparket og Aune kom tilbake) Hadde Nordlie vært trener hadde vi forlengst feiret opprykk iår og alle sorger hadde vært glemt. Beslutningen om å gi Aune en tjangs til var og er fremdeles for meg komplett uforståelig


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 26 okt 10, 22:15
Fint å bli minnet om de konspirasjonsteoriene, husker du hva de var ? En liten kommentar: det er ikke sikkert dere i Supporter.net har oversikt over alt, fordi om dere mener det

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 okt 10, 23:26

Beslutningen om å gi Aune en sjanse var helt korrekt. Valget sto mellom Nordlie og Aune. Jeg tror Nordlie rent fotballfaglig faktisk er flinkere enn Aune, men samtidig det ikke ville ha fungert i FFKs spillergruppe. Motstanden mot ham var altfor stor.

Det hele er uansett lite å diskutere, ettersom det sto og falt på økonomien. Tom Nordlie var rett og slett for dyr for FFK. Det sier seg selv at når man velger å avskjedige en trener på grunn av økonomi, blir det feil å dra på ny trenerjakt. Sånn sett er det helt kurant at Aune fikk sjansen.

En liten kommentar til kommentaren:

Selvfølgelig har ikke noen av oss i ffksupporter.net oversikt over alt som foregår i klubben. Siden har dog bygget seg opp et solid kildenettverk, som er årsaken til at vi ofte er først med saker.

Jeg kan ikke 100% avvise noe som helst, heller ikke at det fins en maktkamp i trenerteamet som du sikter til. Allikevel strider det helt mot det jeg har hørt. Andre har også kommet med argumenter her som bare svekker dine spekulasjoner.

 

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 27 okt 10, 00:05
Endret: 27 okt 10, 02:31
Endret av: Ståle

Jeg ser at det var mange "gode" argumenter mot at Nordlie skulle få fortsette, men hvordan man kom bedre ut av det økonomisk med 1 års perspektiv skjønner jeg ikke. Fikk han ikke 1 års etterlønn? Samt at han var villig til å gå ned i lønn? Oppå Nordlies etterlønn så kommer jo også det nye trenerteamet sin lønn, så argumentet om at man tjente store penger på å sparke Nordlie skjønner jeg faktisk ikke. Uansett, jeg savner informasjon og uttalelser fra ledelsen. Sitter de med hodet i fanget og har gitt opp? Eller er det en proff gjeng som fighter videre?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 okt 10, 00:13
Om jeg har kommet med mange kontroversielle innspill her, deter subjektive meninger. De fleste av de står jeg for. Spesiellt det som omhandler å frigi alle spillerene. Om det er juridisk dekning for det pga økonomi, står jeg fortsatt for det. Om vi ikke rykker opp, har vi lite av salgsverdi. Da kan det ryddes en gang for alle og ta med de som er edruelige i krava sine og som det er vært å ta med videre Når det gjelder maktkampen i trenerapparatet, så tror jeg på det pga. hvem som har kommet med infoen. Mulig vi aldrig får svar på det fra offisielt hold fra klubben. Sansynligvis det beste å bytte ut hele trenerapparatet og sportslig sjef, og starte med blanke ark neste år. Vi venter vel i spenning de fleste på om dette vil skje.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 okt 10, 06:38
Hvorfor kan vi la det negative ligge til sesongen er over, vi har jo fortsatt muligheten til å rykke enten ved to kampene som er igjen, eller kvalikkampene. Lykkes vi ikke med opprykk i de kampene, er jeg enig at vi kan starte opprydningen både blant trenere og andre ting. Men, nå bør vi være positive og hjelpe klubben på de måter vi kan.

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 27 okt 10, 16:01
Opprinnelig postet av Ståle

Vil bare kaste meg på sutrebølgen (har bitt meg i tunga siden dagen jeg hørte at Tom Nordlie ble sparket og Aune kom tilbake) Hadde Nordlie vært trener hadde vi forlengst feiret opprykk iår og alle sorger hadde vært glemt. Beslutningen om å gi Aune en tjangs til var og er fremdeles for meg komplett uforståelig

Jeg var og er den største suttreren.Fikk mye dritt , men står forsatt oppreist. Hadde vel en liten positiv TFA periode , men kom fort ned på jorda.

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 28 okt 10, 11:21
Endret: 28 okt 10, 12:55
Endret av: Modric
  • Tom Freddy Aune: Personlig hadde jeg troen på TFA når han ble ansatt som hovedtrener. I løpet av sesongen har han vist noen svakhetstegn, og disse er etter min mening at bytter kommer veldig sent i kampene hvor vi må endre kampbildet, samt at TFA har vanskelig for å gjøre noen smågrep underveis i kampene, som gjør at FFK som lag på banen ikke greier å endre kampbildet i det hele tatt. I tillegg kan man jo stille spørsmålstegn ved planen ved angrepsspillet. Her virker det ikke til å være noen plan, og det er litt opp til de der ute å fikse dette.

 

  • Trond Amundsen: TFA sin mann. Trond virker som en dyktig mann og han har nok tilført trenerteamet litt tyngde og noe mer erfaring enn det som ellers hadde vært på benken. Personlig synes jeg Trond virker som en spennende trenertype, og vi skal ikke se bort i fra at han får fortsette i FFK som kanskje hovedtrener i 2011, med TFA og Juliussen som assistenter.

 

  •  Even Juliussen: "Ung" trener som har fått mye ut av unggutta i FFK de siste sesongene, men rollen i FFK pr nå er jeg usikker på. Tror Even først og fremst bør ha rollen som trener på JR eller b-lag for å utvikle de unge spillerne.

 

  • Rolf Høgmo: Usikker på om han har tilført keeperne våre noe mer enn det Jerry har gjort tidligere. Føler kanskje at keeperne hadde jevnere prestasjoner med Jerry som trener, men Rolf virker som en brukbar trener, men tror kanskje vi må sikte litt høyere enn Rolf.

 

  • Jocke Jonsson: Jocke føler jeg at vi kan sette spørsmålstegn ved, ja, han har hentet noen spennende spillere, men det jeg først og fremst ønsker å stille spørsmålsstegn ved er om han har god nok kompetanse på dette området hvor han har ansvaret for og har han godt nok nettverk i forhold til denne jobben? - Klart hvor lenger han er i jobben, jo bedre kontakter og kompetanse får han, men i forhold til hva evt TKK kunne ha utrettet med å skaffe gode, unge spillere med videresalgs muligheter, så er Jocke laangt bak. Kun min lille oppsummering av sportslig team denne sesongen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 okt 10, 11:40

Opprinnelig postet av Modric
Mye fornuftig

For å vurdere dette med bytter må man nok sitte på benken for å ha full innsikt. Jeg forstår at man ikke kan ta de grepene man ønsker da man spiller med småskadede spillere som evt må byttes ut.

En ting du ikke nevner man som har vært skrevet tidligere er at det er Amundsen som kommuniserer med spillerne etter kamp. Trener teamet fungerer som et team, og det som blir kommunisert er det teamet er enige om. Hvem som gjør det er uvesentlig. Det er ikke slik at Amundsen gjør dette etter eget initiativ eller eget hode, og mot Aunes vilje.

Jocke's evner i jobben står nok sterkt i forhold til hva han koster.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3