Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - FFK, søndag 24. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 okt 10, 09:25
Endret: 28 okt 10, 20:54
Endret av: Rey

Kampstart 15:00, Ranheim Idrettsplass.

NRK1 sender kampen.

Vi vet forutsetningene. Vi er ikke sikre på opprykk med mindre vi vinner de siste tre kampene (og selv da er vi avhengige av å vinne med nok mål). Denne kampen er slik jeg ser det den enkleste av de gjenværende, selv om Ranheim er det høyest plasserte laget. Årsaken? De er totalt ute av form. På de siste sju kampene har de 2-0-5, med knepne 1-0 over Moss og Follo. Sist fikk de smekk av Bodø/Glimt. Dessuten tror jeg ikke motivasjonen for å virkelig kjempe for kvalikplassen er så enorm, de vet at det ikke fins forutsetninger for å satse på TL-nivå der.

Dersom FFK spiller på nivået fra første omgang mot Sogndal skal det gå greit - men med nivået fra andreomgang vil selv et formsvakt Ranheim bli vanskelig.

FFK har ingen karantener før denne kampen. Det samme gjelder Ranheim (Peder Winsnes var den eneste som fikk gult kort mot Glimt, og han hadde bare ett fra før).

Et spørsmål litt på siden; kommer det noen Plankehaugen-kontingent å snakke om, eller må vi fåtallige FFK-supportere her i Trondheim sørge for støtten på egen hånd?

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 okt 10, 10:47

mener borges må sone

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 okt 10, 10:54
Endret: 22 okt 10, 10:55
Endret av: Tøfflus

Nei. Han har seks gule kort i serien. Det gule kortet i cupen har ingenting å si. Får han ett til i seriekamp, må han stå over neste.

At Karl Petter "smurf" Løken sier det på NRK, er ingenting å bry seg om, mannen har ikke kontroll på fakta.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 okt 10, 11:39

Borges har 7 gule i serien, men det er iberegnet kampen mot Lyn.

Ergo har han 6 gule kort og må ikke sone. Det håper jeg FFK og NøFF er klar over slik at han spiller denne kampen. Det går ikke an å stole på NRK når det gjelder fotball.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 okt 10, 12:39

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det håper jeg FFK og NøFF er klar over slik at han spiller denne kampen.

Slapp av, de er klar over det Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 okt 10, 16:12

Meget bra! Man kan aldri være sikker på noe lenger. Laughing


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 okt 10, 13:14

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3436/372

Ranheim føler de har kniven på kvalik-strupen. Skal vi rett og slett kutte over den og hjelpe Bodø/Glimt å overta kvalikplassen? Ikke meg imot.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 okt 10, 13:37
Det blir ikke lett å møte Bodø/Glimt i en eventuell kvalikamp der oppe i nord, hvor det kanskje er snøstorm og kaaaldt. Vil helst slippe det scenario.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 10, 14:10

Opprinnelig postet av Patrioten
Det blir ikke lett å møte Bodø/Glimt i en eventuell kvalikamp der oppe i nord, hvor det kanskje er snøstorm og kaaaldt. Vil helst slippe det scenario.

Havner FFK i kvalik blir det hjemmekamp først mot lag nr 4.

Deretter dobbeltoppgjør mot (mest sannsynlig) Hønefoss.

Jeg tviler på at vi møter Glimt i Bodø.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 23 okt 10, 15:06

vi vinner 3-0  og det blir party på stadion mot tromsdalen !!!

Cool

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 okt 10, 16:31

Hvis vi skal ha grunn til party mot TUIL så må ikke smurfene ta mer enn to poeng på kampene mot Nybergsund og Sandnes-Ulf ... vinner de én av dem er det nok til at vi garantert ikke kan sikre opprykk før i siste runde.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 10, 18:53

FFKs lag:

Jon Masalin – Christian Gamboa, Raio Piiroja, Jan Tore Ophaug, Vidar Martinsen – Amin Askar, Hans Erik Ramberg, Roger Risholt, Joachim Thomassen – Celso Borges og Andreas Tegström.


Et merkelig valg å sette Thomassen på venstre midtbane. Der har han prøvd seg 2-3 kamper i førsten av sesongen, og sugde hesteballer. Hans Erik Ramberg fortjener heller ikke å starte etter den dårlige kampen mot Sogndal. Vidar Martinsen på venstreback er ok, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal ha en høyrebent midtstopper på venstreback. Hva skjer egentlig med Valencia??? Et overtråkk, og mannen er ute i månedsvis. Han er lagd av isopor helt garantert. Tegan på topp, jeg gir opp.

Blir dette tre poeng blir jeg meget overrasket.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 okt 10, 21:55

imorra taper vi 3 - 1 mot Ranheim! DA er der over og ut for opprykket vårt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 okt 10, 22:49

ok, men om det hender så går vi for kvalikk... merklig at en skal være så pestemist... hva blir det neste... rykker ned til 2 div ?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 23 okt 10, 23:08
Det er vel ikke rart at noen er pessimister etter det horible spillet guttane har vist i år Keiko. Ikke minst coachinga. Skandale fra ende til annen. Jeg har ikke trua lenger jeg heller. Det jeg har er håpet. Jeg håper så inderlig at FFK skal klare det, men om jeg tror det, nei.

---------------------------

Heia FFK


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 okt 10, 07:03
Opprinnelig postet av Lex
Det er vel ikke rart at noen er pessimister etter det horible spillet guttane har vist i år Keiko. Ikke minst coachinga. Skandale fra ende til annen. Jeg har ikke trua lenger jeg heller. Det jeg har er håpet. Jeg håper så inderlig at FFK skal klare det, men om jeg tror det, nei.
tfa: IDAG MÅ VI HA TRØKK !!!! hØRT DET FØR ??

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 24 okt 10, 08:25
Et par ganger ja ;-)

---------------------------

Heia FFK


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 23 okt 10, 23:48

Opprinnelig postet av keiko99

ok, men om det hender så går vi for kvalikk... merklig at en skal være så pestemist... hva blir det neste... rykker ned til 2 div ?

Neida, det tror jeg ikke Wink men er litt pessimistisk om dagen ja..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 09:19
Opprinnelig postet av Plankekæll

FFKs lag:

Jon Masalin – Christian Gamboa, Raio Piiroja, Jan Tore Ophaug, Vidar Martinsen – Amin Askar, Hans Erik Ramberg, Roger Risholt, Joachim Thomassen – Celso Borges og Andreas Tegström.


Et merkelig valg å sette Thomassen på venstre midtbane. Der har han prøvd seg 2-3 kamper i førsten av sesongen, og sugde hesteballer. Hans Erik Ramberg fortjener heller ikke å starte etter den dårlige kampen mot Sogndal.

Blir dette tre poeng blir jeg meget overrasket.

Er litt uenig med deg der plankekæll. Kantspillet vårt har vel vært nærmest katastrofe offensivt. Vi kommer sjeldent til dødlinja og får slått gode innlegg. En ting er at vi er dårlige på skape 2 mot 1 på kantene, en annen ting er at vi stort sett har hatt høyrebeinte på venstrekant som helst drar innover. Tror det er verdt å prøve Thommassen på venstrekant. Når det gjelder Ramberg er jeg helt enig. Skulle gjerne sett Borges sammen med Risholt. En offensiv og en deffensiv. Da ville vi også hatt fler i boksen hvis vi klarer å komme rundt på kantene. Borges har jo spisskompetanse på å komme bakfra og inn i boksen, og ville scort like mye fra midtbanen som fremme...

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 okt 10, 09:33
Problemet med å flytte Borges ned på midtbanen er jo at vi ikke har spisser. Når det gjelder lagoppstillingen synes jeg det mest håpløse er at Tegstrøm skal starte, men jeg er enig i at det er vanskelig å se alternativer.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f