Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - FFK, søndag 24. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 20:55

Men altså, hvis Tom Nordlie hadde vært her, så tror jeg vi hadde slitt enda mer økonomisk enn det vi gjør nå, bare se på de han henta i fjor høst: Alex Valencia og Mattias Andersson med millionlønn. Kunne fort sett at vi hadde hatt steinar pedersen, lars martin engedal osv i klubben her med slike lønner.

Det var mange på forumet her som ikke ville ha Tom Nordlie, jeg tror at hvis han hadde vært her så kunne 2 plassen vært vår for lenge siden, men men..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 24 okt 10, 21:10
Det er som nevnt tidligere her, " sutregutta " fikk viljen sin. Nordlie forsvant og Aune ( dette er vel den egentlige gymlæreren )fikk ansvaret for gymklassen. Dette har resultert i mye lek og morro, men lite fokus på fotball. For dette kunne de fra før av, sa de...! Det er topp, mente gymlærer Aune. Da kan vi bruke tiden på styrke samholdet og trivselen i gruppa..!! De vil nå lære seg mange nye leker gjennom vinteren og prioritere hyggekveldene på torsdager, så de er klare når alvoret slår til i artigfotballen neste høst..

---------------------------

You`ll never walk alone...


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 21:12

Opprinnelig postet av kratos

Mulig jeg har missforstått, men samtidig legger jeg merke til at du ungår å svare på det jeg skriver om Nordlie, for å friske opp hukommelsen din gjentar jeg det her :

Opprinnelig postet av kratos

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg, at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

 

Svare på hva ?

Det er en grunn til at Tom Nordlie og Arne K Hansen ble avsatt og det var økonomi.

Det regnestykket er presentert flere ganger her inne. Hvis du  ikke husker det så kan du ta Tom Nordlie lønn pluss Arne k Hansen og gange med 2 (kontrakten gikk ut 2012) og veie det opp mot den etterlønnen de fikk.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 21:26

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Joda, ser noen av poengene. Men oppsummering i etterkant? FFK2 tråden 2009, side 27 og 28 sier vel noe om det. Skrevet rundt 10 okt ifjor. Står litt mellom linjene der. Overrasket:)

 

Det er mulig du er flink til å lese mellom linjene men kan vel ikke se at dette rettes mot Tom Nordlie.

Til denne kampen måtte bl.a Simen spille fordi Tom N ga a-spillerne frihelg. Det var 9 dager til neste a-kamp. Simen ble tvunget av klubben til å spille. Han skulle vært i bryllup til søskenbarnet sitt, men fikk da ikke vært med på dette.

Vi reiste med 13 spillere. Tror det var bare jr-spillere faktisk.

Og hvis du leser hva jeg skriver :

Opprinnelig postet av Rafn

Jeg kunne sagt mye om hva jeg mener måten FFK håndterer dette på, men det blir feil sted og timing..:)

Her er det kritikk mot klubben og ikke en navngitt Tom Nordlie. Og tro meg, det ble tatt opp i rett forum i etterkant og det har bedret seg betraktelig.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 24 okt 10, 21:29

Nordlie er historie, ferdig med det!

Tilbake til kampen, så er det hvertfall noe positivt å ta med seg. Jan Tore Ophaug har virkelig tatt hevet seg de siste kampene, han var god i dag også. Han ser ut til å ha et høyere trempo i kroppen enn tidligere i sesongen, og fremstår mye mer solid på de fleste områder. Så er det bare å håpe at Raio også løfter seg et par hakk de siste to kampene.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 okt 10, 21:36

Opprinnelig postet av Gonzales

Nordlie er historie, ferdig med det!

Tilbake til kampen, så er det hvertfall noe positivt å ta med seg. Jan Tore Ophaug har virkelig tatt hevet seg de siste kampene, han var god i dag også. Han ser ut til å ha et høyere trempo i kroppen enn tidligere i sesongen, og fremstår mye mer solid på de fleste områder. Så er det bare å håpe at Raio også løfter seg et par hakk de siste to kampene.

Helt enig. Ophaug har vært knallgod de to siste kampene.

Men det som er trist er at Raio har vært knalldårlig de to siste kampene.

Det hadde vært gøy om begge to hadde vært god på likt også. Wink


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 22:31

angående Nordlie: http://www.ffksupporter.net/artikler/historikk/2000-2009/2009_-_nedturen.php bare å lese..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 24 okt 10, 22:54
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 okt 10, 08:44
Opprinnelig postet av Bærra
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.
Greit at Piroija igjen var svak, men når det gjelder de andre du nevner er jeg uenig. Ramberg var veldig god. Og så var det faktisk Borges som dreit seg ut i går først og fremst.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 okt 10, 09:01
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av 1947modell
Jeg henger meg på de som nevner AUTORITET!!!! Nei, nå er leken over for denne gang. Fy f... for ei tabbe med ansettelsen av TFA. Var vi så fattige ? Sorry, men det er sannheten at den mannen fikk oss ned i sumpa. Jeg hadde som jeg tydlig uttrykte meg aldri trua. Nå er vi et par timer fra kvalplass. Hvem hadde trudd det ?

Du?

Ja, jeg tippet FFK på 3. plass. Så der traff jeg.

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 25 okt 10, 09:26

Ja du har helt rett, 2 serierunder før slutt

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 okt 10, 09:36

Litt utenfor tråden; se til Haugesund og hva de har fått ut av laget. Hvem forventet det ? Spillestil og struktur i laget.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 okt 10, 11:04
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Bærra
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.
Greit at Piroija igjen var svak, men når det gjelder de andre du nevner er jeg uenig. Ramberg var veldig god. Og så var det faktisk Borges som dreit seg ut i går først og fremst.
Raijo er god på kjerneoppgavene sine. Det han ikke er god på er å sette igang angrep ved først å passere et pressledd. Da lukter det svidd grevling lang vei. I tillegg er han så ivrig at han blander seg inn i medspilleres dueller med motstander. Dette er problemer som lett burde kunne løses av Aune og Raijo. På begge måla igår var det Celso som glapp Nordberg. Raijo hoppet riktignok inn i den ene duellen, men dette utgjorde ingen forskjell. Og Bærra: Hvis du synes spillerne og trener var uengasjerte igår, så har du garantert sett på feil kamp!

Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 25 okt 10, 14:53
Endret: 25 okt 10, 15:13
Endret av: Norip

Jeg orker snart ikke mer, syns gutta gjorde en bra kamp igår, bare synd at målene kommer på markeringsfeil..Og begge på dødball. 

Nå ser jeg frem imot Tromsdalen hjemme, jeg har fortsatt troa på direkte opprykk, selv om det ser veldig tungt ut akkurat nå! Kom igjen folkens, I MED OG MOTGANG!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 25 okt 10, 15:12

Opprinnelig postet av Norip

Jeg orker snart ikke mer, syns gutta gjorde en bra kamp igår, bare synd at målene kommer på markeringsfeil..Og begge på dødball. 

Nå ser jeg frem imot Tromsdalen hjemme, jeg har fortsatt troa på direkte opprykk, selv om det ser veldig tungt ut akkurat nå! Kom igjken folkens, I MED OG MOTGANG!

Helt enig der, rød hvit for alltid, uansett.
Direkte opprykk er ikke umulig det nei, tror uansett vi klarer kvallik!

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 25 okt 10, 16:15

Opprinnelig postet av 1947modell

Litt utenfor tråden; se til Haugesund og hva de har fått ut av laget. Hvem forventet det ? Spillestil og struktur i laget.

Det jeg kan si om Haugesund er et lag sliter og blør for drakta og spiller med hjerte utenfor drakta. FFK kan lære mye av dem


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 25 okt 10, 21:33

Det er jo alltids nyopprykkede lag som overrasker og presterer over evne. Kan godt hende Haugesund drives på en sunn måte og med en langsiktig strategi, jeg vet ikke noe om de. Men kan likeså godt være at de har prestert over evne.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 26 okt 10, 23:15
Det du skriver her er fullstendig feil. Når du i tillegg velger å kritisere Borges, som er den eneste "fotballspilleren" vi har, sier det litt om kunnskapsnivået. Det værste er inne nå er den konstante forsvarstalen hver gang noen kommer med kritikk av "lokale" spillere. Nå må folk se at de faktisk ikke engang holder middels "adecco"-nivå. Vil se dette laget mot Tromsdalen: Masalin Gamboa, Ophaug, Raijo, Vidar Valencia, Borges, Risholt, Thommassen Tegstrøm, Gunnar

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 27 okt 10, 00:52

Opprinnelig postet av Bærra
Vil se dette laget mot Tromsdalen: Masalin Gamboa, Ophaug, Raijo, Vidar Valencia, Borges, Risholt, Thommassen Tegstrøm, Gunnar

Støttes!

Angående "kritikken" av Borges, så regner jeg med at det var kritikk på det han gjorde på de to cornerene. Det er han som skal ha Nordberg i begge duellene. Og det er Nordberg som scorer begge måla (selv om han ikke blir kreditert for det siste). Men dette var to enkeltsituasjoner, kampen sett under ett, så er Borges blandt våre beste. Som vanlig!



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24