Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - FFK, søndag 24. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 10, 19:26
Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Forøvrig etterlyser jeg kommentarer fra FFK-ledelsen ang situsjonen, for å ikke snakke om Rafn som aldri la sjkul på sin misnøye med Nordlie, selv om han påstår noe annet her på forumet.

Tom Nordlie kostet alt for mye penger og det var årsaken til at han ble løst fra kontrakten. Det ble satset høyt på at han skulle snu skuta og FFK skulle beholde plassen. Regningen for dette må klubben slite for i lang tid fremover.

En utfordring til deg:

Du sier jeg aldri la skjul på min misnøye mot Nordlie.

Kan du finne frem noen sitater der jeg kritiserer og sier jeg ikke har tro på Tom Nordlie i den perioden han var trener her ?

.

 

Nå var det vel heller noen storkjefta spillere som fikk Nordlie vekk. Disse skulle jo bli så mye bedre uten Nordlie. Disse har vist sitt sanne ansikt i denne sesongen og slikt legger folk merke til. Gratulerer med 1 nytt år i 1. divisjonen pga. dette om ikke lenger.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 19:26

Om Tom Nordlie kostet 3 eller 4 mill, blir det uansett småpenger kontra ett opprykk eller ikke. Om vi hadde rykket opp får vi aldri vite, selv er jeg ikke i tvil. Men det er kun hvis spillerene hadde vært like proffesjonelle som Molde spillerene og gitt den nye treneren en sjansje til tross for rykter. En annen ting er å skape engasjemang og entusiasme. Er verd noen kroner det også og kanskje en grunn til at publikum blir færre og færre til tross for at vi kjemper om opprykk. Alt er dødt, fucking jævla dødt...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 okt 10, 19:36

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Om Tom Nordlie kostet 3 eller 4 mill, blir det uansett småpenger kontra ett opprykk eller ikke. 

Det hjelper ikke om det er "småpenger" slik du uttrykker det.

Det er penger som FFK ikke hadde hatt, og som er verste fall hadde gjort at FFK hadde gått dukken i løpet av denne sesongen. Er det så vanskelig å forstå?

Jeg (og alle andre) skjønner også at det er masse penger å hente på å komme til Tippeligaen. Men vi kan ikke først gå konkurs. Det blir ikke Tippeliga av sånt heller.

Den eneste måten FFK hadde hatt råd til å beholde Nordli er hvis Høili hadde tatt regninga.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 24 okt 10, 19:47

Man kan si mye rart om Tom Nordlie kontra Aune, men det er helt tydelig at de nå spiller kjedelig løkkefotball uten mål og mening. Jeg kjeder meg når jeg ser på kampene, men gjør det bare fordi jeg er supporter og håper det beste. Alt spill av FFK i adeccodassen hører nemlig til i adecco, og ikke i TL.

Jeg ser ikke mye spilleglede, og at de klarer å rote bort seieren her i dag er helt latterlig. Men det har vel vært sånn så lenge Aune har vært trener. Tom Nordlie kan vi ikke si noe om siden han knapt har trent FFK, Aune gjorde det elendig i TL også.

Og som mange har vært inne på her så er det sikkert billigere med Tom Nordlie og ev. Tippeliga neste år, enn Aune og fortsatt i adeccodassen. Akkurat nå fortjener de faen ikke bedre.

Og jeg syns det er feil å skylde på noen av spillerne vi har, vi har trossalt spillere som spiller på landslag, som har erfaringer fra tippeligaen. Det må jo være noe med det planløse møka Aune setter i sammen, hvor er fotballen?

Og nå ligger også Sarp08 over oss, det er vel fortjent også, de spiller i hvertfall fotball.

Det er egentlig bare synd og skam, og jeg er dritt lei av å høre på de samme unnskyldningene til Aune hele tiden.

Om noe her er på kanten er det bare fordi jeg er så jævlig forbanna nå. Jeg gremmes.


Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 24 okt 10, 19:49
Det vi savner er en midtbane terror og en trener med bra fotballkunskap . Det vi har er Risholt og Ramberg som blir for veike i duellene og Aune har ikke en dritt fotballkunskap. Bare se på hvordan vi drøyer tida. Vi bør presse motstanderen høyt opp på banen og når vi får ballen bør vi stå nede i corneflagget og drøye tida. Men det går ikke ann når vi har en trener som Aune.Bare se på hvordan særpingene spiller det er kvalitet forskjell på hvordan vi spiller og hvordan særpingene spiller

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 24 okt 10, 19:49

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Anne

Og du mener det blir mange spillere igjenn av dagens stall om de ikke rykker opp ??

Nei.

Selvfølgelig vil spillere som Gamboa, Piiroja, Thomassen, Thorvaldsson og Borges forsvinne hvis vi ikke rykker opp.

 

Legger du til Roger, ( kontrakt til nyttår) Vidar ( Ikke tilbudt ny kontrakt), Tegan ( til sverige igjen) muligens Lasse ut fra flere årsaker.

Ja da har vi et helt lag.


Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 24 okt 10, 19:53

Opprinnelig postet av oleoleole

Man kan si mye rart om Tom Nordlie kontra Aune, men det er helt tydelig at de nå spiller kjedelig løkkefotball uten mål og mening. Jeg kjeder meg når jeg ser på kampene, men gjør det bare fordi jeg er supporter og håper det beste. Alt spill av FFK i adeccodassen hører nemlig til i adecco, og ikke i TL.

Jeg ser ikke mye spilleglede, og at de klarer å rote bort seieren her i dag er helt latterlig. Men det har vel vært sånn så lenge Aune har vært trener. Tom Nordlie kan vi ikke si noe om siden han knapt har trent FFK, Aune gjorde det elendig i TL også.

Og som mange har vært inne på her så er det sikkert billigere med Tom Nordlie og ev. Tippeliga neste år, enn Aune og fortsatt i adeccodassen. Akkurat nå fortjener de faen ikke bedre.

Og jeg syns det er feil å skylde på noen av spillerne vi har, vi har trossalt spillere som spiller på landslag, som har erfaringer fra tippeligaen. Det må jo være noe med det planløse møka Aune setter i sammen, hvor er fotballen?

Og nå ligger også Sarp08 over oss, det er vel fortjent også, de spiller i hvertfall fotball.

Det er egentlig bare synd og skam, og jeg er dritt lei av å høre på de samme unnskyldningene til Aune hele tiden.

Om noe her er på kanten er det bare fordi jeg er så jævlig forbanna nå. Jeg gremmes.

Enig endringer må skje spesielt Aune.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 19:53

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Om Tom Nordlie kostet 3 eller 4 mill, blir det uansett småpenger kontra ett opprykk eller ikke. 

Det hjelper ikke om det er "småpenger" slik du uttrykker det.

Det er penger som FFK ikke hadde hatt, og som er verste fall hadde gjort at FFK hadde gått dukken i løpet av denne sesongen. Er det så vanskelig å forstå?

Jeg (og alle andre) skjønner også at det er masse penger å hente på å komme til Tippeligaen. Men vi kan ikke først gå konkurs. Det blir ikke Tippeliga av sånt heller.

Den eneste måten FFK hadde hatt råd til å beholde Nordli er hvis Høili hadde tatt regninga.

Nå var det vel ikke gratis å sparke ham heller. Regner med det kostet en årslønn å sparke han. Han hadde 2 årskontrakt. Altså, kortsiktig så er utgiftene i år akkurat det samme, sparken eller ei. Det hadde blitt dyrere neste år, noe ett opprykk hadde kompensert. Noe som igjen selvfølgelig er etterpåklokskap og lett å si nå. Men dog, vi sa nei til Stabæk som ville bruke noen mill på Thommassen(ja vi hadde råd til det) fordi vi satset på ett rask comeback og fremtidige inntekter. Dessverre skusla vi det bort ved å satse på ett usikkert kort på benken. Det er nå min helt sublektive mening..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 okt 10, 19:54

Nå nevnte jeg "de største stjernene" bare, men jeg er helt enig med deg Anne.

Jeg tror heller ikke Martinsen og Tegan fortsetter. Det er like greit. De er ikke gode nok noen av dem.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:00

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Forøvrig etterlyser jeg kommentarer fra FFK-ledelsen ang situsjonen, for å ikke snakke om Rafn som aldri la sjkul på sin misnøye med Nordlie, selv om han påstår noe annet her på forumet.

Tom Nordlie kostet alt for mye penger og det var årsaken til at han ble løst fra kontrakten. Det ble satset høyt på at han skulle snu skuta og FFK skulle beholde plassen. Regningen for dette må klubben slite for i lang tid fremover.

En utfordring til deg:

Du sier jeg aldri la skjul på min misnøye mot Nordlie.

Kan du finne frem noen sitater der jeg kritiserer og sier jeg ikke har tro på Tom Nordlie i den perioden han var trener her ?

.

 

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg,  at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 okt 10, 20:02

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Anne

Og du mener det blir mange spillere igjenn av dagens stall om de ikke rykker opp ??

Nei.

Selvfølgelig vil spillere som Gamboa, Piiroja, Thomassen, Thorvaldsson og Borges forsvinne hvis vi ikke rykker opp.

På samme måte som vi mistet spillere i fjor, da mistet vi også et helt lag.

 

Legger du til Roger, ( kontrakt til nyttår) Vidar ( Ikke tilbudt ny kontrakt), Tegan ( til sverige igjen) muligens Lasse ut fra flere årsaker.

Ja da har vi et helt lag.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 24 okt 10, 20:05

Hmm. leser jeg i F-B kommentar feltet?

 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 24 okt 10, 20:08

skjønner ikke hvorfor man hakker på Keiko, hvis han vill være opptimistisk, så la han være det da.

Prøver så godt jeg kan selv å være opptimistisk.

Ja, jeg trur vi forsatt han en sjangse i kvelikk, hvis det går til det.

Vent til sesongen er over før man klager for mye.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:13

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:19

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 20:21

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

Vel, nå bør overhodet ikke du eller styret taes, da dere måtte rydde opp i andres driit og vanstyre. Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...

Det var ikke en kritikk som kom mens Tom Nordlie var trener. Men en oppsummering i etterkant.

Og det er veldig forskjell i belastning for en jr-spiller å spille 13 kamper på vestlandet kontra spill i en lokal 3.divisjon.

I fjor dro man tidlig morgen fra Gardermoen/Rygge og landet på Gardermoen kl 23.00 på kvelden. Så var de hjemme kl 01.00-02.00 og opp på skole igjen kl 07.00.

I år har flere av a-spillerne jevnlig deltatt på FFK2 kampene. ifjor var det stort sett bare Trulsen og Elvestad som deltok.

Så det er stor forskjell på belastning i år så der ble du nok overrasket ;)

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:37

Opprinnelig postet av kratos

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

Gjør hjemmeleksa di.

Den kritikken har kommet i etterkant og var helt berettiget. Å ikke ha en hospiteringsordning i egen klubb er forkastelig uansett hvem som er trener.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 20:49
Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...

Det var ikke en kritikk som kom mens Tom Nordlie var trener. Men en oppsummering i etterkant.

Og det er veldig forskjell i belastning for en jr-spiller å spille 13 kamper på vestlandet kontra spill i en lokal 3.divisjon.

I fjor dro man tidlig morgen fra Gardermoen/Rygge og landet på Gardermoen kl 23.00 på kvelden. Så var de hjemme kl 01.00-02.00 og opp på skole igjen kl 07.00.

I år har flere av a-spillerne jevnlig deltatt på FFK2 kampene. ifjor var det stort sett bare Trulsen og Elvestad som deltok.

Så det er stor forskjell på belastning i år så der ble du nok overrasket ;)

Joda, ser noen av poengene. Men oppsummering i etterkant? FFK2 tråden 2009, side 27 og 28 sier vel noe om det. Skrevet rundt 10 okt ifjor. Står litt mellom linjene der. Overrasket:)

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:54

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

Gjør hjemmeleksa di.

Den kritikken har kommet i etterkant og var helt berettiget. Å ikke ha en hospiteringsordning i egen klubb er forkastelig uansett hvem som er trener.

Mulig jeg har missforstått, men samtidig legger jeg merke til at du ungår å svare på det jeg skriver om Nordlie, for å friske opp hukommelsen din gjentar jeg det her :

Opprinnelig postet av kratos

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg, at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3