Husk meg
Brukernavn
Passord

spillerutviklingen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 21 okt 10, 13:29
Er det slik at våre spillere er blitt dårligere det siste året ? Jeg har fundert på dette over tid og kommet fram til at det faktisk er blitt sånn. Så spør jeg; hva er grunnen ??

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 okt 10, 14:23

Opprinnelig postet av 1947modell
Er det slik at våre spillere er blitt dårligere det siste året ? Jeg har fundert på dette over tid og kommet fram til at det faktisk er blitt sånn. Så spør jeg; hva er grunnen ??

Hvordan har du kommet frem til det(før man prøver å finne en grunn)?

Jeg har sett alle kampene på Stadion i år, samt de aller fleste bortekampene på TV eller WebTV, men føler ikke at jeg på noen som helst måte har bakgrunn for å evaluere noen utvikling av enkeltspilleres individuelle ferdigheter. Å vurdere dette i kampsituasjon er jo umulig da det tross alt er forskjellige motstandere med forskjellige ferdigheter som forsøker å hindre våre spillere i å prestere.

Har du noen eksempler på spillere, og hvilke ferdigheter som har blitt dårligere?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 okt 10, 17:53

Ja, spillere har blitt dårligere. Ikke alle, men noen. Det holder med at noen er dårligere, før hele laget blir dårligere, slik de har vært i år. 

Ophaug har helt klart blitt dårligere. Var ikke god ifjor heller, men direkte dårlig i år. Grunn? Garantert alderen!

Raio har også etter min mening blitt mye svakere. Grunnen her trur jeg kommer mye av at han føler et stort ansvar og tar på seg altfor mange arbeidsoppgaver på banen. Han har dessuten hele tiden vært en begrenset spiller med ekstrem hodestyrke. 

Ramberg har tro det eller ei blitt enda dårligere i år enn ifjor og de siste kampene har vært direkte katastrofale. Grunnen her er nok både alder og mangel på ferdigheter. Når laget spiller dårlig er det enklere å se de virkelig svake punktene. Ramberg er vårt klart svakeste punkt!!

Dette er 3 jeg kommer på i farta som jeg synes har blitt markant dårligere.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 okt 10, 19:11

Ophaug har hatt en dårlig sesong ja, men i den siste kampen mot Sogndal leverte han årsbeste. Da viste han også prov på brukbar fart i bena, noe som overrasket meg positivt. Alderen hans tror jeg ikke har noe å si i den posisjonen.

Piiroja har hatt en varierende sesong, noe småskader har en del av skylden for. Var det lyskeproblemer han har hatt og tiet om? Det kan Lemmy eller Holters svare på. Har spilt omtrent på samme nivå som i fjor.

Ramberg er altfor varierende. Han har noen meget gode kamper, men har altfor mange elendige kamper. Jeg håper dette er hans siste sesong i FFK.

Thomassen har etter min mening hatt en svak sesong. Han har vært god i enkelte kamper som sentral midtbanespiller, der han faktisk har vist frem en god pasningsfot og selvsagt en strålende arbeidskapasitet. Uansett har han vært en av de jeg er mest skuffet over i år. Som venstreback er han dårlig etter min mening.

Rafn har prestert omtrent som forventet. Veldig opp og ned. Vi kan uansett ikke forvente særlig mer av en fersking på bare 18 år.

Borges har variert fra det strålende til det horrible. Det som har skuffet meg mest er alle de håpløse gule kortene pga munnbruk, sparke bort ballen osv. Men når det er sagt har han lagt ned en innsats i mange kamper som går utenpå resten av spillerne tilsammen, og det er godt gjort i en dårlig norsk kokkos-liga (ref. Arne Sandstø).

Gamboa har hatt to gode kamper, og resten dårlige. En haug med gule og røde kort er også håpløst. Jeg er veldig usikker på om FFK bør bruke masse penger på denne spilleren. Potensialet er der, men skal FFK gamble på han?

Risholt har vært skuffende. Og varierende. Jeg kjenner ikke igjen gamle terrier-Roger, noe som skuffer meg.

Staw har igjen vært skadeutsatt og varierende. En skuffende sesong av en keeper jeg hadde forventet mye mer av. Uansett er dette en spiller som jeg mener må være med videre.

Tegström er det bare å kvitte seg med. "Alltid" skadet, dårlig innsats, svake avslutninger. Glimter til innimellom. Étt usselt mål til nå er katastrofe. Han er ikke i FFK i 2011.

Valencia har hatt 3-4 gode kamper. Resten har vært ok og dårlige. Han har også en inntekt som ikke står i stil til ferdighetene, og hvis det er noen som er interesserte i fyren er det bare å gi han bort slik FFK har gjort med Gashi og Andersson.

Askar er den spilleren som har skuffet meg personlig aller mest. Han kom som et friskt pust til FFK i fjor, og hadde en rekke gode kamper i Tippeligaen. I år har han hatt bare 2-3 ordentlige gode kamper. I andre kamper har har tuslet rundt helt usynlig gjennom kampene. Jeg håper han finner tilbake til gammel form, men han har jo også en historie også fra Moss for å være fryktelig ustabil.

Mulac har vært endel skadet. Men av det jeg har sett av han tviler jeg på om han har det som skal til for å prestere høyere enn 2. divisjon.

Martinsen har hatt en ok sesong. Men jeg mener at man ikke bør gi han en ny kontrakt, til det mener jeg at han er for svak. Gi ballen til Vidar og han slår den til en motspiller. Innsatsen er det derimot ingenting å si på, den er alltid upåklagelig.

Shabani må man prøve å kvitte seg med. Gutten er aldri skadefri, og det blir bare tullete å beholde han i FFK. Men det er nok ingen andre som er interesserte heller. Vi kan bytte han med Heieren i Sarp! Wink

Odi, Becken, Elvestad og Lala får jo aldri sjansen, så de er det vanskelig å skrive noe særlig om.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 21 okt 10, 19:45
Endret: 21 okt 10, 19:46
Endret av: Erikk

Jeg synes Martinsen og Askar får for mye pepper her på forum. De gir allt og står på begge to men vi kommer ikke fra at Askar ikke er en spiss, og at han trenger rom å løpe i. Jeg er enig i at Thommassen er bedre på midtbanen.

Når det gjelder Ramberg synes jeg han har gjort flere gode kamper  år selv om han er variabel.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 okt 10, 21:27
Opprinnelig postet av Plankekæll

Ophaug har hatt en dårlig sesong ja, men i den siste kampen mot Sogndal leverte han årsbeste. Da viste han også prov på brukbar fart i bena, noe som overrasket meg positivt. Alderen hans tror jeg ikke har noe å si i den posisjonen.

Piiroja har hatt en varierende sesong, noe småskader har en del av skylden for. Var det lyskeproblemer han har hatt og tiet om? Det kan Lemmy eller Holters svare på. Har spilt omtrent på samme nivå som i fjor.

Ramberg er altfor varierende. Han har noen meget gode kamper, men har altfor mange elendige kamper. Jeg håper dette er hans siste sesong i FFK.

Thomassen har etter min mening hatt en svak sesong. Han har vært god i enkelte kamper som sentral midtbanespiller, der han faktisk har vist frem en god pasningsfot og selvsagt en strålende arbeidskapasitet. Uansett har han vært en av de jeg er mest skuffet over i år. Som venstreback er han dårlig etter min mening.

Rafn har prestert omtrent som forventet. Veldig opp og ned. Vi kan uansett ikke forvente særlig mer av en fersking på bare 18 år.

Borges har variert fra det strålende til det horrible. Det som har skuffet meg mest er alle de håpløse gule kortene pga munnbruk, sparke bort ballen osv. Men når det er sagt har han lagt ned en innsats i mange kamper som går utenpå resten av spillerne tilsammen, og det er godt gjort i en dårlig norsk kokkos-liga (ref. Arne Sandstø).

Gamboa har hatt to gode kamper, og resten dårlige. En haug med gule og røde kort er også håpløst. Jeg er veldig usikker på om FFK bør bruke masse penger på denne spilleren. Potensialet er der, men skal FFK gamble på han?

Risholt har vært skuffende. Og varierende. Jeg kjenner ikke igjen gamle terrier-Roger, noe som skuffer meg.

Staw har igjen vært skadeutsatt og varierende. En skuffende sesong av en keeper jeg hadde forventet mye mer av. Uansett er dette en spiller som jeg mener må være med videre.

Tegström er det bare å kvitte seg med. "Alltid" skadet, dårlig innsats, svake avslutninger. Glimter til innimellom. Étt usselt mål til nå er katastrofe. Han er ikke i FFK i 2011.

Valencia har hatt 3-4 gode kamper. Resten har vært ok og dårlige. Han har også en inntekt som ikke står i stil til ferdighetene, og hvis det er noen som er interesserte i fyren er det bare å gi han bort slik FFK har gjort med Gashi og Andersson.

Askar er den spilleren som har skuffet meg personlig aller mest. Han kom som et friskt pust til FFK i fjor, og hadde en rekke gode kamper i Tippeligaen. I år har han hatt bare 2-3 ordentlige gode kamper. I andre kamper har har tuslet rundt helt usynlig gjennom kampene. Jeg håper han finner tilbake til gammel form, men han har jo også en historie også fra Moss for å være fryktelig ustabil.

Mulac har vært endel skadet. Men av det jeg har sett av han tviler jeg på om han har det som skal til for å prestere høyere enn 2. divisjon.

Martinsen har hatt en ok sesong. Men jeg mener at man ikke bør gi han en ny kontrakt, til det mener jeg at han er for svak. Gi ballen til Vidar og han slår den til en motspiller. Innsatsen er det derimot ingenting å si på, den er alltid upåklagelig.

Shabani må man prøve å kvitte seg med. Gutten er aldri skadefri, og det blir bare tullete å beholde han i FFK. Men det er nok ingen andre som er interesserte heller. Vi kan bytte han med Heieren i Sarp! Wink

Odi, Becken, Elvestad og Lala får jo aldri sjansen, så de er det vanskelig å skrive noe særlig om.

Med andre ord, Vi bør kvitte oss med alle sammen og kjøpe et nytt lag og en ny a-lagsstall.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 21 okt 10, 21:45
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av 1947modell
Er det slik at våre spillere er blitt dårligere det siste året ? Jeg har fundert på dette over tid og kommet fram til at det faktisk er blitt sånn. Så spør jeg; hva er grunnen ??

Hvordan har du kommet frem til det(før man prøver å finne en grunn)?

Jeg har sett alle kampene på Stadion i år, samt de aller fleste bortekampene på TV eller WebTV, men føler ikke at jeg på noen som helst måte har bakgrunn for å evaluere noen utvikling av enkeltspilleres individuelle ferdigheter. Å vurdere dette i kampsituasjon er jo umulig da det tross alt er forskjellige motstandere med forskjellige ferdigheter som forsøker å hindre våre spillere i å prestere.

Har du noen eksempler på spillere, og hvilke ferdigheter som har blitt dårligere?

Det er godt å se at andre har forstått spm. Jeg har vært stor kritiker av TFA siden han fikk jobben og har fått mye pepper for det her inne. Nå overlot jeg til andre å si sitt om laget og utviklingen. Så det er vel tydlig nok hva jeg mener om grunnen til at vi til tider presterer meget svakt. Og en ting til; vi er overhodet ikke i den klassen vi alle håper og tror.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 okt 10, 22:35

Opprinnelig postet av Topscorer
Med andre ord, Vi bør kvitte oss med alle sammen og kjøpe et nytt lag og en ny a-lagsstall.

Nei, jeg snakker om hvordan spillerne har prestert i år.

Spillerne jeg vil kvitte meg med er følgende:

  • Vidar Martinsen
  • Agim Shabani
  • Hans Erik Ramberg
  • Alex Valencia
  • Lalawele
  • Andreas Tegström
Martinsen er full av innsats, men jeg synes kvalitetene ikke er tilstede. Shabani er kun på sykestua, og det er ikke der FFKs spillere bør befinne seg. Ramberg kan jeg ha med videre til nød, men jeg er lei av at han spiller én god og fire dårlige kamper hele tiden. Valencia er dyr, forholdsvis gammel (32 neste år) og nesten alltid skadet. Lalawele vil aldri slå til i FFK uansett, dessuten får han ikke fornyet arbeidstillatelse. Andreas Tegström sier seg egentlig selv, kontrakten hans går ut.

Jeg er klar over at dette betyr at vi må erstatte disse med andre spillere. Enda flere egenutviklede spillere MÅ få sjansen. Dette blir uansett en stor utfordring. Det blir ikke lett å være FFK på overgangsmarkedet fremover.

Når det gjelder spillere som Gamboa og Mulac er jeg fryktelig usikker. Gamboa har jeg troa på kan bli bra, men skal FFK ta den sjansen og gamble med 1 million NOK? Mulac må få lenger tid til å bevise at han tar dette nivået. Jeg er skeptisk, men det hadde gledet meg om jeg tar feil der.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 okt 10, 09:32

Opprinnelig postet av Topscorer
Opprinnelig postet av Plankekæll

(...)

Med andre ord, Vi bør kvitte oss med alle sammen og kjøpe et nytt lag og en ny a-lagsstall.

Hvilke spillere i dagens FFK-stall mener du holder god TL-kvalitet?

Tror du vil bli sjokkert når du begynner å telle opp.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 okt 10, 13:14

Opprinnelig postet av Holters

Hvilke spillere i dagens FFK-stall mener du holder god TL-kvalitet?

Tror du vil bli sjokkert når du begynner å telle opp.

For min del er disse spillerne som holder grei Tippeligakvalitet: Valencia ( i form), Thorvaldsson, Masalin og Thomassen 
(Raio under tvil).
God: Borges og kun ham!
Rafn vil med mere erfaring havne i en av disse kategoriene. Ellers må jeg si det er skralt. 
Gamboa kan kanskje komme opp på det nivået, men jeg er meget usikker. Det må isåfall være som kantspiller.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 22 okt 10, 13:23

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Topscorer
Opprinnelig postet av Plankekæll

(...)

Med andre ord, Vi bør kvitte oss med alle sammen og kjøpe et nytt lag og en ny a-lagsstall.

Hvilke spillere i dagens FFK-stall mener du holder god TL-kvalitet?

Tror du vil bli sjokkert når du begynner å telle opp.

Denne må flere enn Topscorer få svare på. I prioritert rekkefølge vil disse holde mål:

Joachim, Celso, Simen ,Masalin, Vidar M (nedskrytt til de grader), Ophaug og til tider Ramberg.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Askar vet jeg ikke lenger hvor jeg har , muligens har Mulac potensiale men må få tid. Roger'n kler drakta svært godt men har nok nådd sin topp sammen med Raio. Odi og Lalawele har jeg ikke grunn til å vurdere.

Alt i alt, svært få holder nivået og endringer må til. Midtbanen spesielt er for vek, det var tydelig mot Sogndal. Noen spennende juniorer som banker på døren ?

Gambio får flybillett hjem (Pål Andre, er du klar igjen etter et hvileår?).


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3482

Lagt til: 22 okt 10, 15:25
Hvilke av våre spillerer holder et høyt tippeliganivå var spørsmålet. Jeg har kommet fram til at Borges og Piroya gjør det og ingen flere desverre. Hvis Walencia hadde vært skadefri over tid og i form har jeg tro på at han ville kunne blitt det. Mulig også vår Islandske leiesoldat når han får "gått seg til" men her er jeg veldig usikker.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 okt 10, 09:48

Opprinnelig postet av Plankekæll

Ophaug har hatt en dårlig sesong ja, men i den siste kampen mot Sogndal leverte han årsbeste. Da viste han også prov på brukbar fart i bena, noe som overrasket meg positivt. Alderen hans tror jeg ikke har noe å si i den posisjonen.

Piiroja har hatt en varierende sesong, noe småskader har en del av skylden for. Var det lyskeproblemer han har hatt og tiet om? Det kan Lemmy eller Holters svare på. Har spilt omtrent på samme nivå som i fjor.

Ramberg er altfor varierende. Han har noen meget gode kamper, men har altfor mange elendige kamper. Jeg håper dette er hans siste sesong i FFK.

Thomassen har etter min mening hatt en svak sesong. Han har vært god i enkelte kamper som sentral midtbanespiller, der han faktisk har vist frem en god pasningsfot og selvsagt en strålende arbeidskapasitet. Uansett har han vært en av de jeg er mest skuffet over i år. Som venstreback er han dårlig etter min mening.

Rafn har prestert omtrent som forventet. Veldig opp og ned. Vi kan uansett ikke forvente særlig mer av en fersking på bare 18 år.

Borges har variert fra det strålende til det horrible. Det som har skuffet meg mest er alle de håpløse gule kortene pga munnbruk, sparke bort ballen osv. Men når det er sagt har han lagt ned en innsats i mange kamper som går utenpå resten av spillerne tilsammen, og det er godt gjort i en dårlig norsk kokkos-liga (ref. Arne Sandstø).

Gamboa har hatt to gode kamper, og resten dårlige. En haug med gule og røde kort er også håpløst. Jeg er veldig usikker på om FFK bør bruke masse penger på denne spilleren. Potensialet er der, men skal FFK gamble på han?

Risholt har vært skuffende. Og varierende. Jeg kjenner ikke igjen gamle terrier-Roger, noe som skuffer meg.

Staw har igjen vært skadeutsatt og varierende. En skuffende sesong av en keeper jeg hadde forventet mye mer av. Uansett er dette en spiller som jeg mener må være med videre.

Tegström er det bare å kvitte seg med. "Alltid" skadet, dårlig innsats, svake avslutninger. Glimter til innimellom. Étt usselt mål til nå er katastrofe. Han er ikke i FFK i 2011.

Valencia har hatt 3-4 gode kamper. Resten har vært ok og dårlige. Han har også en inntekt som ikke står i stil til ferdighetene, og hvis det er noen som er interesserte i fyren er det bare å gi han bort slik FFK har gjort med Gashi og Andersson.

Askar er den spilleren som har skuffet meg personlig aller mest. Han kom som et friskt pust til FFK i fjor, og hadde en rekke gode kamper i Tippeligaen. I år har han hatt bare 2-3 ordentlige gode kamper. I andre kamper har har tuslet rundt helt usynlig gjennom kampene. Jeg håper han finner tilbake til gammel form, men han har jo også en historie også fra Moss for å være fryktelig ustabil.

Mulac har vært endel skadet. Men av det jeg har sett av han tviler jeg på om han har det som skal til for å prestere høyere enn 2. divisjon.

Martinsen har hatt en ok sesong. Men jeg mener at man ikke bør gi han en ny kontrakt, til det mener jeg at han er for svak. Gi ballen til Vidar og han slår den til en motspiller. Innsatsen er det derimot ingenting å si på, den er alltid upåklagelig.

Shabani må man prøve å kvitte seg med. Gutten er aldri skadefri, og det blir bare tullete å beholde han i FFK. Men det er nok ingen andre som er interesserte heller. Vi kan bytte han med Heieren i Sarp! Wink

Odi, Becken, Elvestad og Lala får jo aldri sjansen, så de er det vanskelig å skrive noe særlig om.

Hederlig forsøk, men du får kun for innsatsen. Hva har de blit dårligere på?

Hvis en spiller har blitt dårligere så må det jo være individulee ferdigheter du mener, for spillerne har vel ikke blit dårligere fordi relasjonene med medspillere ikke funker? Spilleforståelse er noe en kontiunerlig utvikler, og dette svekkes ikke med mindre man får et drypp eller lignende. Teknikk likeså. Hurtighet og spenst kan svekkes om man ikke trener målrettet for dette. Det samme gjelder løpsstyrke.

Hvis hurtighet og løpstyrke svekkes vil man få mindre tid med ballen, og det vil stille større krav til teknikk og hurtighet/løpsstyrke. Motstandernes intensitet vil nok være det som påvirker dette aller mest.

Blir håpløst å diskutere dette ved å si at en spiller har blitt generelt dårligere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 26 okt 10, 10:09

Nå snakket jeg om hvordan jeg mener spillerne har prestert i år i forhold til feks i fjor.

Jeg klarer ikke å se en eneste spiller som har hatt noen positiv utvikling denne sesongen. Da tar jeg ikke med nykommere som Rafn, Gamboa, Mulac osv.

Jeg har også skrevet at enkelte spillere ikke burde være med videre (feks Valencia, Ramberg og Tegan) av diverse årsaker.

Hvis dette ikke er "godt nok" for deg bryr jeg meg lite om.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 okt 10, 12:29
Synes det var en rimelig grei og god vurdering av spillerene. Man kan vel si om samtlige spillere foruten dem yngste at dem har prestert bedre tidligere. Selvsagt kan en spiller bli dårligere. Det kan ha med holdninger, moral, glede, selvtillit, omgivelser og masse andre ytre omstendigheter som avgjør dette. Det kan ha med lagsammensetninger, formasjoner, relasjoner osv. Blir for enkelt å si kunne du trikse 100 ifjor eller løpe 100 meter på 11 blank. Og klarer akkurat det samme i år er du akkurat like god.

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 26 okt 10, 16:34
Endret: 26 okt 10, 16:40
Endret av: Mustang

Opprinnelig postet av Gardarson

Ramberg har tro det eller ei blitt enda dårligere i år enn ifjor og de siste kampene har vært direkte katastrofale. Grunnen her er nok både alder og mangel på ferdigheter. Når laget spiller dårlig er det enklere å se de virkelig svake punktene. Ramberg er vårt klart svakeste punkt!!

Vel, dette har jeg ment/sagt helt siden de rykka opp i TL(at han er for dårlig)...han ofrer seg for lite (har jo vært fotballinvalid og er vel redd for kroppen sin?) og er generelt en ballwatcher. Uansett er han veldig opp og ned, mest det siste. Du er over toppen for lenge siden Ramberg, når skal du selv innse det og legge støvlene på hylla? Når skal treneren innse det??

PS: har forøvrig ikke tall på hvor mange ganger han har bomma på mål fra kort hold. Holder meg for hue hver gang han skal skyte jeg da...sorry mac!!

Dette var nye ris Ramberg, men du fortjener det- I tillegg hisser du deg opp når folk er misfornøyde med deg på banen og sier fra hva de mener.

 

Der jeg kommer fra er man vane med å si det man mener, enten tar man det som en mann eller ikke

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 okt 10, 17:13
Endret: 26 okt 10, 17:32
Endret av: Willy René

Hvorfor ikke snu litt på problemstillingen:

Hvor mange av de som forventes å bli værende til sesongen 2011 (som sannsynligvis blir en kokkosligasesong) holder en anstendig adecco-standard?

Tell opp og bli skremt, det ser ut til at vi har mange år i skyggenes dal fremfor oss.

Og egenutvikling av spillere, tell opp hvilke som kan ta steget fra b-laget og juniorlaget og opp til adecco?

Og hva skjer med Arnies prosjekt? Hvorfor kommer det ingen fra byprosjektet?

Hvis FFK ikke skulle makte opprykk i år så vil vi nok se en ganske så tom Nye Frstad Stadion i uoverskuelig fremtid, en klubb uten rekruttering, uten økonomi og en sviktende tilskuermasse (kan man vente noe annet) har ingen fremtid, det holder ikke med stolte tradisjoner når alt det andre mangler.

Jeg fornyer i alle fall ikke mine 3 sesongkort ved fortsatt adeccospill.

Kall meg gjerne for medgangssupporter, ok det.

Man skulle forvente mer av egen talentutvikling når byprosjektet har holdt det gående i alle disse åra, resultatet har jo stort sett vært at vi har foret Sarp? og Kvik med spillere, som ikke har vært gode nok for FFK.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 okt 10, 20:43

Opprinnelig postet av 1947modell
Er det slik at våre spillere er blitt dårligere det siste året ? Jeg har fundert på dette over tid og kommet fram til at det faktisk er blitt sånn. Så spør jeg; hva er grunnen ??

Blir det kanskje litt for enkelt med en vurdering spiller for spiller uten å bringe inn andre faktorer? Dette blir som å bedømme enkeltmusikere i ett orkester når dirigenten har glemt å dele ut notene man skal spille....

Jeg tror en del av dagens FFK-spillere ligger i gråsonen av elitenivå, og at svaret på om de holder det nivået eller ikke avhenger av hvilket system laget spiller, hvordan spillet legges opp, og ikke minst hvilke spillere man har rundt seg.

Med andre ord tror jeg det blir direkte feil å bedømme mange av spillerene utfra de roller de har fått (?) / måttet ta på dagens lag, med en tilsynelatende fraværende plan over spillet, og manglende evne til å justere spillemønster og taktikk etter spillets gang (utover å sette Piroja opp som targetman....)

Ett eksempel på dette : Nevnte Piroja har internasjonale kvaliteter på enkeltområder, men også store svakheter. Med et godt defensivt midtbaneanker foran seg, og en rask, posisjonssterk og spillende stopper ved siden av seg (f.eks 2008-utgaven av Wehrman/Gerrbrandt :) så tror jeg han hadde vært fast inventar på samtlige tippeliga-lag i Norge. Men på dagens FFK må han ta alt for stort ansvar på "bakkenivå" og opplever gang på gang og bli fraløpt og enkelt dratt av èn mot èn av motspillere i stor fart mot mål. I en slik rolle er han IKKE god nok for tippeligaen.

Hvem er så bra nok for eliteserien? For å kunne svare på spørsmålet, må det forutsettes at man greier å få på plass tre helt sentrale ting klubben ikke har i dag :

- et spillemønster / -plan som fungerer og er god nok

- et defensivt midtbaneanker av god kvalitet (Wehrmann/Rekdal-rollen)

- en spillende stopper med god fart - en klassespiller

Da - men først da :

Keeper : Staw holder nivået om han holder seg skadefri

Backer : Er usikker på vår venn fra Costa Rica. Det kan ta sin tid. Thomassen har jeg mer tro på i andre posisjoner. Vet ikke nok om de yngre gutta.

Spillende stopper : Se over - vi har idag ingen som greier å bekle den rollen

Duellstopper / ryddegutt : Gitt forutsetningene tror jeg både Piroja og en (som det blir sagt over) "nedskrytt" Martinsen holder nivået. Men for all del bare èn av dem om gangen :)

Midtbaneanker : Vi er ikke engang i nærheten i dag....

Resten av midtbanen : (NB gitt forutsetningen om et godt spillemønster) Borges, Thomassen, Valencia (om skadefri og i form), Rafn (gi gutten tid!), Askar (trenger et bevegelsesmønster).

Spiss : Tror Thorvaldsson har nivået inne om laget fungerer og han blir brukt på rett måte.

Dette skulle gi èn keeper, to mann til å bekle èn felles rolle i backlinjen, 5 mann til de 3 fremste plassene på midtbanen, og èn spiss. Dvs 6 mann i en startoppstilling - hvorav vår islandske venn ikke engang har kontrakt neste år. Ikke veldig mye å rope hurra for!

Er usikker på en del av de gutta vi har sett lite til : Shabani og Elvestad f.eks. Elvestad er vel tiltenkt en framtidig midtbaneanker-rolle, mens Shabani kan være backup som både stopper og back. Unggutta (utover Rafn) har vi jo nesten ikke sett på A-laget, er derfor vanskelig å mene noe om dem. Klubben bør likevel ta seg tid og råd til å ha en 4-5 sultne unggutter på gress. Husk at det må minst en 18-20 mann til for å ha en stor nok tropp gjennom en sesong. Tiden er definitivt over - også for Rosenborg - til å ha dobbeldekning med kvalitet på alle plasser. 

Konklusjon : FFK har en stor sportslig utfordring ved et opprykk. Det må antagelig inn 5-6-7 spillere med eliteseriepotensiale. Da er vi inne på en annen diskusjon, nemlig om klubbøkonomi, som hører hjemme i annen tråd.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24