Husk meg
Brukernavn
Passord

Champions league 2010/2011

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 apr 11, 10:36

Pris Herren for at Ancelotti valgte å starte med Torres i stedet for Drogba. Der spanjakken var totalt usynlig, var Drogba et konstant uromoment og lagte problemer for United-forsvaret i ett sett. Hvis han hadde startet i stedet for Torres kunne det faktisk blitt en utfordring Cool

Semifinale er stas. Schalke 04 er nytt bekjentskap i den sammenhengen for Uniteds del (og forsåvidt for alle andre) - de har aldri tidligere vært lenger enn kvartfinalen. Det er artig å merke seg at mellom de to første gangene de klarte kvartfinale, gikk det 49 år (fra 1959 til 2008). Fra 2008 gikk det altså bare tre år før de klarte det igjen.

I kveld forventer jeg å se to transportetapper - men en kamp mellom Tottenham og Real Madrid, uten press på lagene, kan jo uansett bli artig.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 apr 11, 19:15

Da er vel langt på vei også semifinalene avgjort.

United gjør som forventet jobben mot et for anledningen veldig svakt Schalke-lag. I det hele tatt er det ganske spesielt at et lag som poengmessig i serien er betydelig nærmere direkte nedrykk enn fornyet CL-plass har kommet seg så langt i turneringen.

Barcelona vinner 2-0 på bortebane, etter to mål av Messi.  Ingen stor fotballkamp akkurat, masse krangling, sutring, overspill, filming og annet tull.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 apr 11, 19:24

Barcelona, mes que un club? Makan til fjolleri Pedro, Busquets og Alves driver med. De skulle hatt deng. Det samme skulle Di Maria hos RM. Førsteomgangen av denne kampen var en skam for fotballen. Milde himmel, de faktene som ble vist fikk Nanis overspilling og Drogbas teaterkunst til å blekne.

De som har omtalt dette som en moralsk finale kan stappe det langt opp der hvor møk kommer ut. Fint 2-0-mål av Messi, dog.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 apr 11, 07:34

Gleder meg som en liten unge til å se Barca denge Scum i finalen, akkurat som for et par år siden.

Det blir aldri noen moralsk finale med feige Real Madrid i finalen. Må si jeg fryder meg over at anti-fotballen Mourinho står for mislykkes også.

En deilig kamp! Laughing

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 28 apr 11, 07:54

http://www.youtube.com/watch?v=uo_QGzZjIqo

#utpåbåre

Hadde de bare stoppa med den j.... filminga. Blir så evig oppgitt av å se de kaste seg mens de holder seg til ansiktet bare det er kontakt.

http://i.imgur.com/HNTgR.gif


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 apr 11, 17:03

Messi er god, men resten av Barcelonalaget er en gjeng med skitne fitter! 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 apr 11, 17:27

Opprinnelig postet av niggle

Messi er god, men resten av Barcelonalaget er en gjeng med skitne fitter! 

Spansk, Italiensk  og ikke minst Brasiliansk fotball har hatt problemet med filming i mange år, og det er jaggu på god vei hit også. Alle husker vel Rivaldo som fikk ei lompe og kaster seg bakover i smerte.

Heia Barca :)

 

---------------------------

Heia FFK


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 apr 11, 18:59

Syns folk tar vel av når de snakker om at gårsdagen var en skam for fotballen. Vi fikk en kamp med mye spenning, høy temperatur og massevis å diskutere i etterkant. Herlig!

Syns forresten dommeren klarer seg greit. Det hadde vært okei å gi gult kort til Pepe, men det røde kan absolutt forsvares. Høy fart, strakt bein og nesten knehøyde - hadde han truffet Alves kunne det gått riktig ille. Selvfølgelig er det spesielt når det i etterkant viser seg at han ikke var nær den brasilianske backen, som også måtte ut på båre, men det er ingen dommertabbe i mine øyne.

Det er Champions League-finale, rivaliseringen mellom Barcelona og Real Madrid er enorm, pressen har skrudd forventningene opp i taket - så hva forventer folk? Det var jo dømt til å bli høy temperatur.

Syns vel personlig det er mer spennende å diskutere hvordan det er mulig at José Mourinho kan velge å velge den taktikken han gjorde på hjemmebane, hvor trygt han sitter i trenerstolen, Barcelonas possession-fotball og Messis herlige kvaliteter som fotballspiller.

Her har Mourinho vært glimrende på å vri diskusjonen vekk fra dette. Synd at resten av verdens fotballinteresserte følger opp.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 apr 11, 04:29

Opprinnelig postet av General Gardener

Syns folk tar vel av når de snakker om at gårsdagen var en skam for fotballen. Vi fikk en kamp med mye spenning, høy temperatur og massevis å diskutere i etterkant. Herlig!

Syns forresten dommeren klarer seg greit. Det hadde vært okei å gi gult kort til Pepe, men det røde kan absolutt forsvares. Høy fart, strakt bein og nesten knehøyde - hadde han truffet Alves kunne det gått riktig ille. Selvfølgelig er det spesielt når det i etterkant viser seg at han ikke var nær den brasilianske backen, som også måtte ut på båre, men det er ingen dommertabbe i mine øyne.

Det er Champions League-finale, rivaliseringen mellom Barcelona og Real Madrid er enorm, pressen har skrudd forventningene opp i taket - så hva forventer folk? Det var jo dømt til å bli høy temperatur.

Syns vel personlig det er mer spennende å diskutere hvordan det er mulig at José Mourinho kan velge å velge den taktikken han gjorde på hjemmebane, hvor trygt han sitter i trenerstolen, Barcelonas possession-fotball og Messis herlige kvaliteter som fotballspiller.

Her har Mourinho vært glimrende på å vri diskusjonen vekk fra dette. Synd at resten av verdens fotballinteresserte følger opp.

Det røde kortet kan man ikke henge dommeren for. Det han bør kritiseres for, er at han lot seg påvirke av at Barcelona-spillerne flokket seg rundt ham gang på gang. En myndig dommer ville ha gitt kort første gangen det skjedde, og sluppet tullet senere.

Jeg er helt enig i at Mourinhos taktikk var feig, særlig med tanke på spillermaterialet han disponerer. Spanias nest beste lag, og definitivt ett av de tre-fire-fem lagene som kniver om å være nest best i Europa, bør våge mer enn dette.

Like fullt: Jeg står ved at oppførselen til flere spillere var skammelig, og det samme gjelder oppførselen til Mourinho. Med mindre man synes overspilling og teater er kjempegøy, så var de første 60 minuttene av kampen drepende kjedelige (mest fordi Real Madrid parkerte bussen, selvsagt). Men når presumptivt voksne og veltrente mannfolk legger seg ned gang på gang og tar seg til ansiktet, etter å ha fått en liten dytt i skulderen/ryggen/brystkassa, da er det ikke rart at folk reagerer. Selv NANI framstår jo som tøff og Mikael Lustig som en spiller med høy smerteterskel sammenlignet med hva Di Maria, Busquets, Pedro og Alves serverte på onsdag.

Buksevann til hele gjengen.

(Forøvrig vil jeg få påpeke at å kalle det en finale er vel å ta litt hardt i Wink)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 29 apr 11, 04:56

Opprinnelig postet av General Gardener

Syns folk tar vel av når de snakker om at gårsdagen var en skam for fotballen. Vi fikk en kamp med mye spenning, høy temperatur og massevis å diskutere i etterkant. Herlig!

Syns forresten dommeren klarer seg greit. Det hadde vært okei å gi gult kort til Pepe, men det røde kan absolutt forsvares. Høy fart, strakt bein og nesten knehøyde - hadde han truffet Alves kunne det gått riktig ille. Selvfølgelig er det spesielt når det i etterkant viser seg at han ikke var nær den brasilianske backen, som også måtte ut på båre, men det er ingen dommertabbe i mine øyne.

Det er Champions League-finale, rivaliseringen mellom Barcelona og Real Madrid er enorm, pressen har skrudd forventningene opp i taket - så hva forventer folk? Det var jo dømt til å bli høy temperatur.

Syns vel personlig det er mer spennende å diskutere hvordan det er mulig at José Mourinho kan velge å velge den taktikken han gjorde på hjemmebane, hvor trygt han sitter i trenerstolen, Barcelonas possession-fotball og Messis herlige kvaliteter som fotballspiller.

Her har Mourinho vært glimrende på å vri diskusjonen vekk fra dette. Synd at resten av verdens fotballinteresserte følger opp.

 

Vel talt!


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 apr 11, 06:10
Endret: 29 apr 11, 06:11
Endret av: niggle

Det er et hverts lag rett å spille defensivt. Det jeg lurer på, er hvorfor Barcelona, som er så gode, ser jeg nødt til å drive med skitne triks hver gang.

En ting er å filme (som overhodet ikke er bra), men en annen ting er å hele tiden forsøke å få motstanderne utvist (funker jo hver gang også). Forstår ikke at det går an å holde med et lag som har folk som Alves, Busquets, Pedro, Pinto m.m på banen.. Sikkert bestekompiser med Materazzi hele gjengen. 

Si hva du vil om taktikken til Real Madrid, men spiller for spiller, så har Real Madrid mye mer symptatiske spillere enn Barcelona. Du ser ikke Øzil, Marcelo, Alonso, Carvalho (kun tøff spillestil), Benzema, Casillas, Khedira osv holde på slik som Barcelonaspillerne.

Di Maria filmer dog altfor mye, og Ronaldo sutrer..


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 03 mai 11, 12:15

Hvor i byen kan jeg se kampen mellom Barcelona - Real Madrid

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 05 mai 11, 05:48

Nå blir det spennende å se hvordan Sir Alex velger å legge opp taktikken mot Barcelona. United har vist i en del kamper i CL at laget behersker det å ligge lavt, med aggresivt press, og har vært et av de beste kontringslagene i CL. Nøkkelen blir å tvinge Barcelona til å gjøre sitt klikk-klakk-spill foran Uniteds sentrale midtbanespillere framfor i mellomrommet mellom disse to og forsvaret. (Jeg er ganske sikker på at formasjonen blir den samme som ble brukt mot Schalke borte, med 4-5-1 med Rooney i en fremskutt og jagende midtbanerolle, og to sentrale som ligger lavere).

Hva gjelder laguttak, forutsatt at alle er friske, er den største utfordringen å velge hvilke to som skal bekle disse midtbaneplassene bak Rooney, og hvem som får den rene spissplassen.  Per dags dato vil jeg si det er jevnt mellom Hernandez og Berbatov.

På VGD ser jeg forøvrig at folk snakker om å punge ut både 1000 pund og mer bare for kampbillett ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 mai 11, 16:58

Bare fem dager igjen til finalen nå. Hva tenker folket om dette oppgjøret? Begge lag hadde avgjort seriemesterskapet før siste runde, og brukte siste seriekamp til å prøve ut spillere som ikke er sikre på å få plass på finalelaget, samt hvile noen av de faste.  Jeg merker at jeg er spent nå, og liker faktisk følelsen av å holde med laget som er i utfordrerposisjon. Barcelona vant sist, de blir unisont utropt til verdens beste lag, skal jeg være ærlig tror jeg Sir Alex koser seg nå.

Det laget som vinner, vil ta sin fjerde tittel og ta steget opp på fjerdeplass over de mestvinnende lagene i Europacupen/CL, sammen med Bayern München og Ajax. Litt morsomt å tenke på at de siste tre års vinnere (United, Barcelona og Inter) alle har vunnet sin tredje tittel.

Selv er jeg så "heldig" at jeg skal se kampen på et hotell i Hellas ... blir uvant med gresk kommentator og ouzo som angstfordriver. Ville mye heller vært i London ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 mai 11, 10:53

Opprinnelig postet av Kilden

Hvor i byen kan jeg se kampen mellom Barcelona - Real Madrid

Bart viser vel garantert kampen.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 24 mai 11, 11:51

Opprinnelig postet av Sulla

Opprinnelig postet av Kilden

Hvor i byen kan jeg se kampen mellom Barcelona - Real Madrid

Bart viser vel garantert kampen.

Tipper han fant ut av det. Tre uker etter han spurte nå.. Cool


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 28 mai 11, 11:56
Endret: 28 mai 11, 12:00
Endret av: Mustang

Sendinga begynner 19, men kampen 19:45 eller 2045? :-p

Kan hende jeg drar litt tidligere på jobb for forhåpentligvis å kunne se kampen uten å bryte av :-)

Ser ut til at det er 20:45 tror jeg men.....

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 mai 11, 12:41

Kampstart er 20:45 norsk tid ja.


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mai 11, 22:40

Verdens beste lag vinner relativt enkelt Champions League-finalen. Gratulerer til Pep, Messi, Abidal og resten av Barcelona!

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 mai 11, 22:51
Kjempleflott :-)


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3