Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Glimt - FFK. Onsdag 15. Sept 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:25

Vi skaper fint lite utenom de to straffesituasjonene og den ene kontringen inn fra høyresiden like etter at vi tok ledelsen. Men mot Glimt på bortebane hadde jeg bare forventet uavgjort, så jeg bryr meg filla om hvordan poengene kom.

Vi vant, og det skal feires. Heldigvis hadde jeg én øl igjen i kjøleskapet. SKÅL!

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 15 sep 10, 19:26

Begrenser meg til: DEILIG

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 sep 10, 19:26
Endret: 15 sep 10, 19:37
Endret av: Patrioten

Fikk ikke rett på hva jeg tippet, men rett på at Jon var banes beste.

Utrolig viktig seier, den gjør at vi forhåpentligvis har snudd den negative trenden.

Tar vi Alta til søndag,har vi fire borte kamper igjen og ting begynner å se lysere ut i forhold til det harde kampprogrammet. Selv om vi har igjen både Ranheim og Sogndal. Ranheim tror vi tar greit, siden de er oppløsning og ikke er interessert i noe Tippeligaspill.

P.s. Det er vel det samme hvordan vi spiller, bare vi vinner, det er ingen spør om det, om noen uker, eller månender. 


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:27

Tenk å vinne en kamp vi spiller elendig.. jatakk til 3 poeng, men jeg sliter også med å glede meg over denne seieren.

Syns fortsatt klubben bør vurdere noe på trenersiden, og ikke minst de som faktisk har penger.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 19:28
Endret: 15 sep 10, 19:32
Endret av: Knuty

Kynisk, destruktiv møkkafotball utover i kampen.. Langt fra hva jeg liker å se fra FFK, men i dag var poenga viktigst..!

Dette kan være viktig for humør/motivasjon i gruppa, får håpe de klarer å bygge på resultatet, og lære av prestasjonen (som var relativt laber).


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:29

Klarer ikke å glede meg over 3 poeng i dag. Spillet var ræva ræva ræva. Vi vant pgs to hodeløse motspillere. Hadde dette vært feks Songdal, hadde vi tapt stort... Vi vinner kampen med våres to eneste spark mot mål. Eneste trøsten er at paddene nå er igjen 4 poeng bak og vi står bedre rustet til Lyn-pausa. Håper bare guttane (Aune) bretter opp ermene og gir oss bedre fotball til helgen...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:32

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vi vant, og det skal feires. Heldigvis hadde jeg én øl igjen i kjøleskapet. SKÅL!

 

Kan vi dele den ? Jeg er nemlig tom til jeg får vært i Sverige i morgen...Tongue out

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:33
Endret: 15 sep 10, 19:34
Endret av: Tøfflus

Vi skal ikke undervurdere hva denne seieren kan bety mentalt for spillerne. Jeg har godt håp om å få se vesentlig lavere skuldre og vesentlig mer spilleglede på søndag enn om vi hadde avgitt poeng her i dag.

Ja, jeg ser faktisk ikke bort fra at denne kampen kan bli et vendepunkt.

Kratos: Da må du skynde deg til Trondheim, jeg har allerede drukket halvparten. Cool

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 15 sep 10, 19:33
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:38

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Nå har det seg slik at de fleste vil se fotball på et litt høyere nivå enn det man finner i 6. divisjon...  Naturligvis er alle her glade for 3 poeng, men folk hadde vist det litt mer om vi hadde laget de ordentlig selv.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 sep 10, 19:40

Deilig med seier !!

Biltur Lillestrøm - Fredrikstad, fikk inn Radio Prime like etter bomstasjonen ved Moss og da var stillingen  1-0 til B/G 

Kjære Christian Brevig grunnet din entusiasme og vanvittige kommentarer medførte noen "nesten" ulykker fra min side på strekningen Moss - Fredrikstad.Cool

 


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 sep 10, 19:43

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Det er vel for faan ikke snakk om å være kritiske og negative. Selvfølgelig er alle fornøyd med 3 poeng, men vi kunne gjerne tenkt oss å se laget vårt SPILLE fotball, ikke drive med den møka der.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:43

Opprinnelig postet av hasse33

Deilig med seier !!

Biltur Lillestrøm - Fredrikstad, fikk inn Radio Prime like etter bomstasjonen ved Moss og da var stillingen  1-0 til B/G

Kjære Christian Brevig grunnet din entusiasme og vanvittige kommentarer medførte noen "nesten" ulykker fra min side på strekningen Moss - Fredrikstad.Cool

 

HÆ? Hadde de sending på radion? Jeg satt på radion samtlidlig som nett-tven som jeg alltid gjør, men der kom det jo bare nyheter og popmusak, så gikk ejg inn på hjemmesiden dems og der stod det "18-24" eller noe med "musikk". Så slo jeg av radion og var litt skuffet at jeg ikke kunne få høre :( Så sier'u at du hørte på't! Det er helt gull å høre på den kisen der! :D


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 sep 10, 19:44

Opprinnelig postet av Topscorer
At det går ann å være så jævli kritiske. Når de vinner så har de ikke gjort det med nok mål og motsatanderen har vært ræva. Andre lag hadde jublet over 3 poeng og 2 plass i serien. Her er alt galt uansett. Herregud så gode supportere vi har.

Mange er flinke til å se bak resultatet når vi taper på gode dager. Bør vi ikke også gjøre det når vi vinner på dårlige dager?

Det er viktig å være kritiske, for vi var utvilsomt heldige som fikk med oss poeng fra Bodø. To straffespark som kommer nærmest ut av ingenting, og utover det spiller vi slett fotball offensivt. Glimt har i tillegg langt flere store målsjanser, og burde vunnet kampen. Skal vi glemme det? Det går an å juble hemningsløst over tre überviktige poeng, men samtidig ha i bakhodet at det er mye å jobbe med.

Det mest skuffende med dagens kamp var balltempoet før pause. Særlig bidro Roger Risholt i sin dype rolle til å trekke tempo ned veldig, og det ble lett for Glimt å forsvare seg når vi flyttet ball i lavt tempo. De gangene vi skaper sjanser, er når vi lar ballen gjøre jobben. I dag skulle hver enkelt spiller ha for mange touch på ballen, slik at vi spilte altfor sakte og ble lette å lese for motstanderen. Dette ble litt bedre etter pause, og da kompenserte vi også mer med iherdig arbeidsinnsats (som ikke skal undervurderes, snarere applauderes!). Den siste halvtimen spilte vi oppofrende og solid, men det var i en utpreget situasjonsbestemt fase av kampen. Det er imidlertid veldig viktig at vi kommer opp på et mye høyere nivå tidlig i kampene, og høyner vårt laveste nivå.

Men misforstå meg ikke. Jeg er superfornøyd med tre poeng og at vi nå har plassert Bodø/Glimt på forhåpentligvis betryggende avstand med 7 poeng. En vanvittig viktig seier!

Dog er seieren lite verdt dersom vi ikke følger det opp med like gode resultater i de kommende kampene, og da er jeg redd vi må opp på et enda høyere nivå i spillet vårt. 


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 19:45

Kjempefornøyd med 3 poeng, men igjen en dårlig kamp.

Kan absolut ikke si meg enig med Aune. Sitat: "Gutta går ut og blør for drakta", skrøt FFK-trener Tom Freddy Aune etter kampen."

Har lyst til å bare være fornøyd nå, men finner ikke helt den gode følelsen.

 

Men, kanskje det kan være vendepunktet. Aune må gjerne ta et par bytter i løpet av kampen, og gjerne et taktisk et på slutten... :-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 sep 10, 19:46

Alle kom og takket oss etter kamp. Det var utrolig moro.. jeg har sagt og sier: FFK rykker opp i år.. jeg vet vi spilte ræva, men 3 poeng er 3 poeng

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:48

Opprinnelig postet av Rey

Gamboa stod ikke over mot Nybergsund. Der fikk han brekt nesa.

De to kortene han fikk mot Mjøndalen ble jo til et rødt, og dermed strøket. Han må derfor ikke stå over (hvis han ikke før rødt da)

Rey iler til og oppklarer misforstoppelsene. Jeg husket feil kamp han hadde stått over, og Lemmy glemte at de to gule kortene som ble rødt ikke også regnes med i gulkort-statistikken.

Gamboa spiller mot Alta. Med brukket nese og ett gult kort i statistikken. Jeg er mer bekymret for Raio og Celso, som begge pådrar seg alt for mange gule kort.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 15 sep 10, 19:49

Opprinnelig postet av shaggy

Kan absolut ikke si meg enig med Aune. Sitat: "Gutta går ut og blør for drakta", skrøt FFK-trener Tom Freddy Aune etter kampen."

Haha, det var ikke mye blod der nei. At han i det hele tatt kan si noe sånt får meg virkelig til å lure om han trenger å fortsette som trener...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 15 sep 10, 19:52

Dette blir for dumt, gutter. Enhver kunne se at laget skjerpet arbeidsinnsatsen flere hakk til andre omgang. Noe finspill fikk vi ikke, men innsatsen etter pause var upåklagelig. Hva forventer dere egentlig, at samtlige spillere skal ha armen i fatle og fem sting hver i panna ved kampslutt? Greit å være kritisk, men vær nå i det minste kritisk til det som var dårlig. Arbeidsmoralen de siste 45 hører ikke med til de tinga.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 sep 10, 19:54
Endret: 15 sep 10, 19:55
Endret av: Knuty

Helt enig Tøfflus. Innsatsen er det ingenting å si på, spillerne prøver, og kriger bra utover i kampen.

Problemet er fullstendig mangel på offensiv samhandling. DET kan vi klage på, ikke innsatsen.



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f