Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger FFK en ny trener ?

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 16 15

Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 07 nov 10, 17:35
Så kjedelig fotball! Aune fotballfilosofi er de dårligste jeg har sett som supporter. Kan huske sølvsesongen osv da spilte vi vegger overlappingger.Det var underholdende! Nå spiller vi bare støttepasninger til vi mister ballen. Helt forferdelig spør du meg. Håper Aune har hjerte for klubben og slutter som hovedtrener så vi ikke får økonmiske problemmer.

Reagten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 24 okt 10
Innlegg: 11

Lagt til: 07 nov 10, 17:38

Kan ikke bare Eggen være en vanlig trener ut sesongen som kan hjelpe Aune litt. Og etter sesongen blir Eggen hovedtrener.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 07 nov 10, 17:40

Opprinnelig postet av Reagten
Så kjedelig fotball! Aune fotballfilosofi er de dårligste jeg har sett som supporter. Kan huske sølvsesongen osv da spilte vi vegger overlappingger.Det var underholdende! Nå spiller vi bare støttepasninger til vi mister ballen. Helt forferdelig spør du meg. Håper Aune har hjerte for klubben og slutter som hovedtrener så vi ikke får økonmiske problemmer.

Det er vel ikke Aune sin lønn som er utslagsgivende for FFK sin økonomi.  Uansett må man ha en trener.  Jeg tviler sterkt på at Aune har samme klausuler i sin kontrakt som Tom Nordlie hadde, og som viste seg å være svært dyr for vår økonomi.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 10, 17:56

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Jeg tviler sterkt på at Aune har samme klausuler i sin kontrakt som Tom Nordlie hadde, og som viste seg å være svært dyr for vår økonomi.

Aune har garantert etterlønn (12-18 måneder) han også. Det er helt standard i trenerkontrakter, og man får ikke trenere med mindre man aksepterer dette.

Det er forsåvidt ganske logisk. Det er en utsatt jobb å ha, og det er ikke måte på hvor mye drittkasting og uthenging man må tåle. Offentlig gapestok i motgang.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 nov 10, 19:59

Opprinnelig postet av Holters

Aune har garantert etterlønn (12-18 måneder) han også. Det er helt standard i trenerkontrakter, og man får ikke trenere med mindre man aksepterer dette.

Det er forsåvidt ganske logisk. Det er en utsatt jobb å ha, og det er ikke måte på hvor mye drittkasting og uthenging man må tåle. Offentlig gapestok i motgang.

Netopp derfor som Aune hvertfall bør få fortsette i trenerteamet.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 10, 21:24

Får ikke Aune sparken, så er det en like stor tabbe av styret, som det var da de ansatte han..

Styrene de to siste åra har gjort mye rart..

Tidligere styrer har slitt økonomisk. Detta styret sliter sportslig..


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 07 nov 10, 23:51

Aune har da virkelig ikke gjort en så dårlig jobb, Pep Guardiola hadde vert trevelig men den påfølgene konkursen hadde vært kjip

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 08 nov 10, 13:47

Liker ikke røre det emnet her fordi er ikke sunt med for mye spekulasjoner nå på tampen, men vet ikke helt om jeg kan være overbevist over Aune sin jobb. Fikk jo også inn TA som burde vært en bra ressurs, men kan ikke si spillet har sittet. Eneste grunnen til at vi ligger der vi gjør nå er jo fordi andre lag også gjorde det ræva, grunnen vet jeg ikke.

Får håpe på seier mot de to neste lagene og etterfølgende opprykk til Tippeligaen, så får man heller ta eventuelle utfordringer da. Nå har vi det mannskapet vi har og det trenerteamet vi har. Får håpe det er godt nok!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 10 nov 10, 02:56

Aune starter på topptrenerutdanning:


http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article185385.ece

---------------------------

Svaberget for alltid!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 10 nov 10, 11:09
Opprinnelig postet av Jens G Best

Aune starter på topptrenerutdanning:


http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article185385.ece

Amundsen er også på lista der.

suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 12 nov 10, 21:10
Er det tilfelle at Nordlie hadde ett punkt i kontrakten sin at hvis han ble sparket, så kunne de ikke tilsette en trener utenfor FFK systemet det året han ble avsatt?

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 nov 10, 21:55

Opprinnelig postet av suggas
Er det tilfelle at Nordlie hadde ett punkt i kontrakten sin at hvis han ble sparket, så kunne de ikke tilsette en trener utenfor FFK systemet det året han ble avsatt?

Hvorfor skulle han ha det?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 nov 10, 21:58

Det ville sett meget dumt ut hvis FFK kvittet seg med Nordlie pga økonomi, for deretter å handle inn en ny trener rett etterpå.

Det ville være å ljuge for Nordlie. Da hadde oppsigelsen mer eller mindre blitt usaklig. 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 13 nov 10, 14:42

Sandstø truer med å gå fra Løv-Ham (noe han har kontraktsfestet rett til), hvis ikke klubben vil styrke satsingen neste sesong.

Link her.

Neppe noe problem for han å få seg en ny jobb.


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 13 nov 10, 15:16
Opprinnelig postet av Knuty

Sandstø truer med å gå fra Løv-Ham (noe han har kontraktsfestet rett til), hvis ikke klubben vil styrke satsingen neste sesong.

Link her.

Neppe noe problem for han å få seg en ny jobb.

Litt rart egentlig at ikke Brann prøvde seg...han er jo lokal osv. Men han har vist at han er god,både i Odd,Start og LøvHam. Størst suksess i Odd,og ikke stor suksess i Notodden(som vikar ifjor,med nedrykk,tror jeg. Han kom inn i klubben i en ganske håpløs situasjon)

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 10, 16:54
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Anne
Slapp av, tror faktisk Aune sitter på oppsigelse uansett hva som skjer kvalikken.

Det tror jeg også, men vi ser neppe noe til Eggen... Det er et rykte i Martin Andresen-klassen.

Nå passer det jo å ta fram denne tråden.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 10, 16:55
Endret: 29 nov 10, 16:57
Endret av: Patrioten

[quote=Holters]

Opprinnelig postet av Anne
Slapp av, tror faktisk Aune sitter på oppsigelse uansett hva som skjer kvalikken.

Det tror jeg også, men vi ser neppe noe til Eggen... Det er et rykte i Martin Andresen-klassen.

[/qote]

Noe nytt?


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 nov 10, 21:23

Opprinnelig postet av Willy René

Det var trenerskiftet i fjor som gav sarpingene suksess. Når Conny Karlsson avgikk i fjor våres var S08 et taperlag. Når den nåværende treneren kom inn så var det som hele sarpelaget gjennomgikk et hamskifte, de ble umiddelbart forvandlet fra å være et taperlag til å bli et vinnerlag, et lag med struktur, spillere som turde å holde på ballen, og et lag som hadde et definert spillemønster. FFK er S08´s rake motsetning, FFK er vilkårlighetenes og tilfeldighetenes lag.

Trenerens kvaliteter har like mye å si for et fotball-lag som en dirigent for et symfoniorkester.

Det nåværende trenerapparatet i FFK har bevist at det ikke holder mål, og bortforklaringene etter kampene er direkte pinlige, uttalelsene kan kun kalles dogmatiske floskler.

Man kan spørre seg om det i hele tatt vil være mulig å vinne et kvalspill slik FFK fremstår om dagen (har fremstått de siste 16 månedene), men vi har jo fortsatt håpet og drømmen.

Dette blir for dumt. At Roar Johansen kom inn og snudde alt svart til hvitt i løpet av dager blir bare latterlig. Lista er minst like lang over de laga som har skifta trener men IKKE blitt noe bedre hverken over natta eller sesongen. At du finner ett eksempel på at en trener har snudde et lag fra tap til seier behøver ikke bety at det alltid er sånn.

Jeg tror du bommer fatalt mht trenerens rolle. I lagspill som fotball er det tusen faktorer som dikterer resultatet, og det å mene at TFA har fallert iår, med opprykk som resultat blir bare grusomt patetisk. Det er greit nok at FFK-supportere har "greie" på fotball, og er kresne på fotball, og skriker opp hver gang man ser en feilpasning. Alt dette kan man leve med, men det å overtabloidisere trenerens rolle kan vi IKKE leve med. For med den avkorta virkelighetsforståelsen der vil en trener ALDRI få arbeidsro i FFK, og det vil vi slett ikke ha, for DET går utover resultatene, før eller siden.

En dirigent i et symfoniorkester er ikke på langt nær så viktig på selve konserten som folk tror. Hans jobb er gjort før konserten, og ting går av seg sjøl på konsert, stort sett. Hvis orkesteret har et stort publikum som tror de er vant med berlinerfilharmonien, som skriker opp hver gang det kommer en litt tidlig innsats, eller hører en sur note, ja da skal du se også et symfoniorkester yter forferdelig dårlig.

Faktisk er jeg villig til å legge nøyaktig like mye skylda for at vi ikke har spilt godt iår på bedretent publikum som noen her inne gjør på treneren! 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 nov 10, 21:41
Endret: 29 nov 10, 21:43
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Willy René

Det var trenerskiftet i fjor som gav sarpingene suksess. Når Conny Karlsson avgikk i fjor våres var S08 et taperlag. Når den nåværende treneren kom inn så var det som hele sarpelaget gjennomgikk et hamskifte, de ble umiddelbart forvandlet fra å være et taperlag til å bli et vinnerlag, et lag med struktur, spillere som turde å holde på ballen, og et lag som hadde et definert spillemønster. FFK er S08´s rake motsetning, FFK er vilkårlighetenes og tilfeldighetenes lag.

Trenerens kvaliteter har like mye å si for et fotball-lag som en dirigent for et symfoniorkester.

Det nåværende trenerapparatet i FFK har bevist at det ikke holder mål, og bortforklaringene etter kampene er direkte pinlige, uttalelsene kan kun kalles dogmatiske floskler.

Man kan spørre seg om det i hele tatt vil være mulig å vinne et kvalspill slik FFK fremstår om dagen (har fremstått de siste 16 månedene), men vi har jo fortsatt håpet og drømmen.

Dette blir for dumt. At Roar Johansen kom inn og snudde alt svart til hvitt i løpet av dager blir bare latterlig. Lista er minst like lang over de laga som har skifta trener men IKKE blitt noe bedre hverken over natta eller sesongen. At du finner ett eksempel på at en trener har snudde et lag fra tap til seier behøver ikke bety at det alltid er sånn.

Jeg tror du bommer fatalt mht trenerens rolle. I lagspill som fotball er det tusen faktorer som dikterer resultatet, og det å mene at TFA har fallert iår, med opprykk som resultat blir bare grusomt patetisk. Det er greit nok at FFK-supportere har "greie" på fotball, og er kresne på fotball, og skriker opp hver gang man ser en feilpasning. Alt dette kan man leve med, men det å overtabloidisere trenerens rolle kan vi IKKE leve med. For med den avkorta virkelighetsforståelsen der vil en trener ALDRI få arbeidsro i FFK, og det vil vi slett ikke ha, for DET går utover resultatene, før eller siden.

En dirigent i et symfoniorkester er ikke på langt nær så viktig på selve konserten som folk tror. Hans jobb er gjort før konserten, og ting går av seg sjøl på konsert, stort sett. Hvis orkesteret har et stort publikum som tror de er vant med berlinerfilharmonien, som skriker opp hver gang det kommer en litt tidlig innsats, eller hører en sur note, ja da skal du se også et symfoniorkester yter forferdelig dårlig.

Faktisk er jeg villig til å legge nøyaktig like mye skylda for at vi ikke har spilt godt iår på bedretent publikum som noen her inne gjør på treneren! 

Litt patetisk at du tar fram mitt innlegg som er skrevet før kvalifiseringen og kritiserer dette nå når du vet fasiten, skrevet den 7.11.2010. Jeg er vel ikke alene om å ha vært i overkant frustrert over noe man syntes var mangel på spillesystem og ledelse.

Hvis du leser noen av mine seneste innlegg så ser du at jeg har revurdert oppfatningen om Aune bør fortsette eller ikke.

Og de 1000 faktorene du snakker om er en for lite, det er faktisk 1001, treneren betyr mye, veldig mye, jeg tror det ikke var tilfeldig at det snudde for sarpingene akkurat ved trenerskiftet.

Når det gjelder dirigenten så er jeg ikke enig med deg, har faktisk noe greie på dette og har vært på en del konserter i min tid.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 29 nov 10, 21:43

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Willy René

"trener'n vår er for dårlig"........

Dette blir for dumt. At Roar Johansen kom inn og snudde alt svart til hvitt i løpet av dager blir bare latterlig. Lista er minst like lang over de laga som har skifta trener men IKKE blitt noe bedre hverken over natta eller sesongen. At du finner ett eksempel på at en trener har snudde et lag fra tap til seier behøver ikke bety at det alltid er sånn.

Jeg tror du bommer fatalt mht trenerens rolle. I lagspill som fotball er det tusen faktorer som dikterer resultatet, og det å mene at TFA har fallert iår, med opprykk som resultat blir bare grusomt patetisk. Det er greit nok at FFK-supportere har "greie" på fotball, og er kresne på fotball, og skriker opp hver gang man ser en feilpasning. Alt dette kan man leve med, men det å overtabloidisere trenerens rolle kan vi IKKE leve med. For med den avkorta virkelighetsforståelsen der vil en trener ALDRI få arbeidsro i FFK, og det vil vi slett ikke ha, for DET går utover resultatene, før eller siden.

En dirigent i et symfoniorkester er ikke på langt nær så viktig på selve konserten som folk tror. Hans jobb er gjort før konserten, og ting går av seg sjøl på konsert, stort sett. Hvis orkesteret har et stort publikum som tror de er vant med berlinerfilharmonien, som skriker opp hver gang det kommer en litt tidlig innsats, eller hører en sur note, ja da skal du se også et symfoniorkester yter forferdelig dårlig.

Faktisk er jeg villig til å legge nøyaktig like mye skylda for at vi ikke har spilt godt iår på bedretent publikum som noen her inne gjør på treneren! 

Dette var det mye fornuft i. Det er faktisk spillerne som er på banen. Treneren er viktig, men det er ikke alltid hans skyld når det ikke fungerer på banen. Ta f.eks Chelsea, Ancelotti var superhelt de første rundene, etter noen tap så er han plutselig skurken og må sannsynligvis gå. Er han plutselig en dårlig trener?

Jeg tror på TFA av følgende grunner:

- Vi rykket faktisk opp, det er uansett om noen klarer å huske noen dårlige kamper, en god prestasjon. Laget hadde en dårlig oppladning med Nordli-exit, spillerfrafall, etc før sesongen startet. KRED TIL TFA OG LAGET!

- Han er fredrikstad-patriot! Og "innfødt".

- Jeg tror på kontinuitet på trenersiden.

- Spillere og trenerteam ser ut til å ha et godt samspill uten at det blir utydelig hvem som er sjefen. Jeg vil ikke ha en apekatt med dårlig impulskontroll på sidelinjen.

- Han er billigste løsning og er under kontrakt. Det koster og bytte ham ut og ny trener vil koste mer enn TFA.

Skriver også under på din beskrivelse av tribune-effekten, ref uttalelse fra Øyvind Hoås om medaljens bakside når FFK supporterne bejubles... Skulle gjerne vært foruten en del gruff.

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my second best moment of 2010! We are going up!



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 16 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24