Husk meg
Brukernavn
Passord

Talentutvikling i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 30 aug 10, 10:04
Endret: 30 aug 10, 13:51
Endret av: Holters

Etter å ha saumfart omtrent alt av aviser om gårdsdagens fotball er det en ting som slår meg. Unge gutter står fram som sikre og tøffe spillere en etter en. Hammer ( 19 år ), Lie i Odd pluss pluss. De fleste unge har vokst under sine respektive trenere og ikke minst , de blir satset på.

For meg virker det som våre talenter ikke har utvikling så langt. Pila peker vel nedover for de fleste. Lasse var jo et talent for flere år siden , men er vel blitt svakere. Jeg vet at Jerry ikke var den letteste å samarbeide med , men han er savnet.

Personlig synes jeg FFK ikke " tør " å satse skikkelig. Det trenes og trenes etter samme modell , men laget virker  ustrukturert i kamper. Noen blaff har det vel vært, men i mindretall. Det er så jævlig synd det som skjer at unge hospiterer på trening , men vet jo innerst inne at de har liten fremtid i klubben som spillere da de fleste har såkalt "klippekort".

Så litt om trener; jeg har vært kritisk til TFA over lang tid og fikk mye pepper, roet meg ned litt, men er kommet tilbake på sporet. Jeg ser ingen framgang noen sted, heller det motsatte. Det var forunderlige ting taktsik igår vedr organiseringen bak da vi jaget utlikning. Ja, noe av det rareste jeg har sett av disponeringer fra Aune.Jeg synes Holters beskriver det meste i sine tildels kritiske innlegg og stiller meg  bak han med rak rygg.

Til slutt ; er Rafn, Shabani og de andre unge blitt bedre iår ?

Røssler til Molde og Jonevret ut sesongen hos FFK?

Ja, hvorfor ikke? DET FINES PENGER I SYSTEMET til å gjøre noe på den siden. Svakere resultater nå vil svi på pungen da neste sesong planlegges.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 30 aug 10, 10:36

Er enig med 47 i alt han skriver her. Det blir hentet unggutter som omtales som store talenter. Viktig å merke seg at de fleste uttalelsene kommer fra agentene, men man må tro at klubben kvalitetssikrer funnene før de henter dem. Så, når de kommer hit, blir de plassert på 2-laget hvor de ikke imponerer noen. Over tid havner de mer og mer ut av A-lagsdiskusjonen, som Sanpreet Singh - en spiller FFK snappet foran nesa på Vålerenga. Singh var et større talent i VIF før Mostafa Abdellaoue (sikker feil, men Mos i kortform) og Mos har jo slått igjennom i Tippeligaen. Jeg kan ikke nok om forball til å peke på noe, men hva gjøres feil? Listen over spillere er ganske lang. De kommer hit og stagnerer eller utvikler seg negativt - noen som vet hvorfor?

---------------------------

-Elsker alle-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 aug 10, 13:43
Endret: 30 aug 10, 13:52
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Singh var et større talent i VIF før Mostafa Abdellaoue (sikker feil, men Mos i kortform) og Mos har jo slått igjennom i Tippeligaen.

Høh? Sikker på at du ikke blander Harmeet Singh - som spiller fast på Vålerenga, og er en utrolig spennende spiller - med Sanpreet Singh, som FFK hentet fra Drøbak/Frogn?

Sanpreet Singh er tross alt bare 17 år (1993), og ble hentet rett etter ungdomsskolen med tanke på fremtiden, mens Harmeet Singh fyller 20 år (1990) og Mos er 22 år (1988).

Mos er altså like gammel som Joachim Thomassen, Celso Borges og Lasse Staw.

Alle talenter slår ikke igjennom, men FFK har da spillere som har utviklet seg positivt etter at de kom til klubben også (f.eks. Thomassen)?

Ting kan garantert gjøres bedre, og det handler nok mye om tillit. Jeg var i hvert fall sjokkert tidligere i år da FFK heller mønstrert 3 mann på benken fremfor å ta med Sanpreet Singh. Han har tross alt profesjonell kontrakt med klubben, og kan dermed sitte på benken.

Vålerenga har uansett (endelig) vært utrolig flinke med talentene sine etter at Andresen tok over. Mange, mange spennende spillere på det laget nå, og fin fotball spiller de også!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 aug 10, 14:18

Jo og det er jo noen spillere vi lykkes med også. F.eks Rafn jr som spiller nesten hver kamp og Thommassen som blir bedre og bedre. Kanskje vi kan skylde litt på uflaks/skader når det gjelder Elvestad og Shabani som kanskje hadde spilt fast hvis de ikke gang på gang var satt tibake av skader. Jeg mener at vi er helt avhengig av å dyrke fram spillere selv slik økonomien i klubben er. Neste år vil jeg tro vi mister Borges, Wallace, Prioya og Thommassen pluss de innlånte spillerne. Jeg vil også anta at Ramberg, Tegstrøm og Opphaug ikke får nye kontrakter pluss at vi fortsatt vil slite med en forferdelig dårlig økonomi. Da kan man spørre seg om hvem som skal spille og da vil jeg håpe at det kommer noen gode spillere fra egen stall.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 30 aug 10, 14:31
Om vi ikke rykker opp i år, og mister spillere som du sier. Da rykker vi ikke opp de neste 10 årene.

---------------------------

Heia FFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 aug 10, 14:34

Jeg er enig i at forutsetningen min er at vi ikke rykker opp i år, jeg tror heller ikke vi rykker opp på mange år med mindre vi klarer å skape en stamme i laget som vinner kamper i Adeccoligen og en ledelse i klubben som klarer å skape entusiasme overfor næringsliv og andre.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3