Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Nybergsund. Søn 12. Sept 15:30

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 13 sep 10, 09:32

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ffkmufc

Nordlie fikk fart på oss i fjor høst, og hadde bra poengsnitt.

Han hadde fått gutta til å ikke undervurdere svakere motstand, han hadde fått fram ett mønster offensivt.

 

Javel? Og vi spiller i Adeccoligaen for at?

Det Nordlie først og fremst fikk fart på i FFK var vel bråket?

Har fått beskjed om å la dette ligge, så skal gjøre det. Men regner med at du har kontroll på poengsnittet til FFK før og under Nordlie i fjor..

Bråk var det jo ikke i FFK før Nordlie kom


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 sep 10, 09:38
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Min spillerbørs:

Staw 4

Gamboa 5

Martinsen 6

Piroija 2

Thomassen 4

Valencia 2

Ramberg 5

Risholt 2

Rafn 5

Gunnar 6

Tegstrøm 3

Klipp og lim. Dem fleste poengene her er vel forhåndsbestemt, så slipper du å skrive dem på nytt fremover..

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 sep 10, 09:46

Opprinnelig postet av ffkmufc

Har fått beskjed om å la dette ligge, så skal gjøre det. Men regner med at du har kontroll på poengsnittet til FFK før og under Nordlie i fjor..

Bråk var det jo ikke i FFK før Nordlie kom

Spør igjen jeg: Og vi spiller i Adecco-ligaen for at? Vi tok så mye poeng? Ikke undervurderte lag nr.5 i fjorårets Adecco-liga?

De poengene vi tok under Nordlie kostet flere hundre tusen kr. per stykk og var ikke verdt ett øre. Vi betaler fortsatt for de poenga og rykket ned...

Skal la det ligge nå, siden Nordlie er (mørk)historie...


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 13 sep 10, 09:53

Når det gjelder i fjor, var vel det å sammenligne med å legge inn bakken på Titanic etter at bandet sluttet å spille. Samma det, historien kan man ikke endre, man må konsentrere seg om fremtiden. Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.

---------------------------

-Elsker alle-


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 sep 10, 10:16

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

  Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.

Forsvarer ikke TFA, men irriterer meg på at noen fortsatt drar fram Nordlie når det butter imot for laget. Nordlie var en sportslig og økonomisk fiasko for klubben uansett hvordan man ser det.

Om TFA skal skiftes ut så hadde det vært kjekt om noen kom med noe mer realistisk enn å dra gamle råtne lik opp av hatten.

Oooops, ble visst ett innlegg til. Sorry Embarassed


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 13 sep 10, 10:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Min spillerbørs:

Staw 4

Gamboa 5

Martinsen 6

Piroija 2

Thomassen 4

Valencia 2

Ramberg 5

Risholt 2

Rafn 5

Gunnar 6

Tegstrøm 3

Martinsen og Rafn av FFks beste, og Risholt 2???? Da var jeg på en helt annen kamp.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 sep 10, 10:39
Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

  Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.

Forsvarer ikke TFA, men irriterer meg på at noen fortsatt drar fram Nordlie når det butter imot for laget. Nordlie var en sportslig og økonomisk fiasko for klubben uansett hvordan man ser det.

Om TFA skal skiftes ut så hadde det vært kjekt om noen kom med noe mer realistisk enn å dra gamle råtne lik opp av hatten.

Oooops, ble visst ett innlegg til. Sorry Embarassed

Selvfølgelig blir ikke Nordlie trener i FFK igjen. Helt sikkert ingen andre som går under kategorien krevende ala Rekdal heller. Men fotballfaglig og hvis vi kun tar det fotballfaglige så rekker ikke Aune Nordlie til leggen. Og ja, jeg vet at det å være trener er mer sammensatt enn kun faglig sterk...

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 sep 10, 10:57
Opprinnelig postet av Bedreviteren
< Og ja, jeg vet at det å være trener er mer sammensatt enn kun faglig sterk...
Det har FFK og mange andre klubber fått erfare, så da er vi stort sett enige...

GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 13 sep 10, 12:39

En ting har kanogvetalt rett i,raio har skyld i begge måla igår,og mange poengtap i år,Vidar er selvsagt en mye bedre stopper, det sa bryan king for et par år siden når media kom med de vanlige ryktene om PL spill for raio,"han har ikke forusetninger for det,vidar martinsen tror jeg derimot kunne splt på et godt PL lag,han har grunnforutsetningene inne,det står på hvor mye han kan løfte seg med gode medspillere rundt seg"

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 13 sep 10, 14:18

Å nevne Martinsen og Premier League i samme setning blir bare vås.

Ingen i FFK er i nærheten av PL-nivå. Selv ikke Borges.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 14 sep 10, 06:54

Poenga til spellræne fra kanogvetalt er det mest tafatte jeg har sett. Du må spøke !!! Hvis ikke så vil jeg sammenligne deg med gode gamle Øyvind Johnsen i NRK. Satt sammen på fly for mange år siden og han lurte stadig på hvilken by vi så ut på "styrbord" side. Det var selvfølgelig vingelysa som forfulgte oss fra Fornebu Laughing. ellers så ønsker vi vel alle at vi får 3 poeng i Bodø. Skal se kampen og gleder meg til din " børs ".


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 sep 10, 09:51
Huff... :-(

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 14 sep 10, 10:19

Opprinnelig postet av Ymer

Om TFA skal skiftes ut så hadde det vært kjekt om noen kom med noe mer realistisk enn å dra gamle råtne lik opp av hatten.

Godt sagt. For å si det slik - folk tror visst at Nordlie sluttet fordi "spillerne ikke orket å trene" eller noe slikt. Saken er enkelt og greit at Nordlie ikke er rett mann når klubben allerede er en trykkoker. Han er rett mann dersom det kun er det sportslige som er på hæla - at spillerne trenger et spark bak, rett og slett. Man er noget naiv om man fortsatt mener det var alt som var galt i fjor.

Jeg har også sett Jonevret nevnt. Joda, han er en dyktig mann - men dyktige menn koster penger, mer penger enn FFK har. Greit, man kan si at vi taper mye på å ikke rykke opp, men i likhet med mange andre norske klubber har vi måttet innse at vi først må skaffe penga og så bruke dem. Ikke bruke penger med høy risiko fordi man kan tjene mer neste sesong.

Hva skjer om vi degraderer Aune og ansetter en ny mann nå - for så å ikke rykke opp? Da tror jeg verken skifteretten eller mannen med ljåen er langt borte.

Samme hvor misfornøyde folk er med Aunes taktiske disposisjoner: Innse at penga ikke fins, og at ut året må vi innfinne oss med at Aune er lagets trener. Jeg velger også å tro at han, i tospann med Trond Amundsen, sitter med mer fotballkunnskap enn mange av forståsegpåerne her. Derfor vil jeg ikke kaste meg på hylekoret hva gjelder taktiske disposisjoner. Det virker dog som laget er uten glød, det kritiserer jeg gjerne Aune for, men det er et gedigent sjansespill å hente inn en ny mann.

Det kan føre til mer motiverte spillere. Men det kan også føre til det komplette kaos - som i fjor. Jeg vil ikke ha mer kaos. Jeg vil ha kjedelig, traust fokus på neste kamp.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24