Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Nybergsund. Søn 12. Sept 15:30

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 12 sep 10, 18:37

Opprinnelig postet av Pavlov

Vidar Martinsen var direkte skyld i begge baklengsmålene. På det første blir han fintet ut, og sklir tre meter forbi Nybergsundspilleren, som blir stående alene foran mål og kan rolig og enkelt sette inn ballen.

På det andre gjør han en horribel hands, og skaffer Nybersgsund straffe

 

Vidar Martinsen har vært skandaløst dårlig i hele år, og at Tom Freddy Aune velger å benke Ophaug til fordel for Martinsen er den typen genistreker som kan koste oss opprykk.

 

Veldig enig, er lei av Martinsen, som gang på gang kødder det til for oss!!! men er vell ikke noe å gjøre med det når man har klippekort! Få han vekk!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 sep 10, 18:47

Opprinnelig postet av guillermo

Aune er taktisk tilbakestående.

Enig


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 sep 10, 18:48

Opprinnelig postet av solano2

Nå må hoder rulle! Tom-Freddy Aune OUT!

Enig


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 sep 10, 18:58
Martinsen er grunnen til tap, sammen med et lag som ikke har glød og innsats. De skrudde opp tempoet i 4 minutter, da tok de ledelsen 2-1. Hvor i helvete er treneren når han ser vi synker ned på trysil sitt tempo. Hva med og komme med no som gir de en ekstra piff. Neida, her går guttane ut i 2. omg. samme måte som de avsluttet 1. Som et amatørlag. Gunnar var bra i dag, Risholt gjorde vel ikke no spes utenom scoringa. Så må jeg si det, jeg er så forbanna... AUNE, DU ER HJELPETRENER........

---------------------------

Heia FFK


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 12 sep 10, 18:59

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av solano2

Nå må hoder rulle! Tom-Freddy Aune OUT!

Enig

Alle spillerne er blitt dårligere og dårligere utover sesongen. Er ikke det et tankekors. 11 tafatte kællær som ikke vet hvor neste trekk skal gå. roar i Sarp 08 har et godt og sikkert system med sine spillere , det har ikke TFA. Klart at han har mistet tilliten hos spillerne. Bytt ut trenerapparatet og vi vil få inntekter fra tippeligaen neste år. Det snart forsent !!!!


bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 82

Lagt til: 12 sep 10, 19:01

Jonevret inn, Aune ut.. det ville vært suverent, men lite sannsynlig


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 sep 10, 19:02

FFK er landets kjedeligste klubb å følge med på for tiden. Ingen plan over noen ting. Hadde Nordlie vært ved roret nå, hadde opprykket vært sikra allerede. Garantert! Mulig noen hadde følt seg tråkka på, men supporterene og spillerene hadde sett en plan.

Har sett nesten hver kamp i år, men spør meg om det samma hver gang. Hva er planen til FFK?? Nok ett taktisk rævva valg i dag, med 2 lyktestolper som midtstoppere.

Rafn har underprester lenge nå, men klippekortet er der.. Kan det ha noe med senior å gjøre?? Trur ikke Aune har baller til å pille Rafn på nesa.

Byttene underveis, er det noen mening med det?

Rajo opp som spiss, er det noe poeng i det? Latterlig!!

Positivt i dag er de to nye. Moro med scoring på begge.

Skal ikke gå ann å gi bort så mye poeng mot så dårlige lag. Greit med ett arbeidsuhell i ny og ne, men å spille uten plan hver kamp det blir for dumt!

Vi har mannskap til å vinne hver kamp i denna ligaen, hvorfor gjør vi ikke det?

Rafn og Kosten: Få vekk Aune før han ødelegger klubben i våre hjerter helt!!! 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 sep 10, 19:03

Leser hele tiden om den gode moralen og sammholdet i laget. De glimrer ikke akkurat utpå banen vil nå jeg si.

 

---------------------------

Heia FFK


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 sep 10, 19:04

Opprinnelig postet av 1947modell

 Bytt ut trenerapparatet og vi vil få inntekter fra tippeligaen neste år. Det snart forsent !!!!

De gjør som i fjor, venter for lenge.

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 sep 10, 19:15

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hadde Nordlie vært ved roret nå, hadde opprykket vært sikra allerede. Garantert! 

Nå må du slutte med det pisspreket ditt. Vi hadde ikke råd til Nordlie. Han var heller ingen frelser da han var her i fjor, snarere tvert i mot. Vi har den treneren vi har fordi han er den beste vi har råd til pr dags dato. 

Men denne usakelige Nordlie-debatten er død og uinteressant.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 sep 10, 19:19
Endret: 12 sep 10, 19:22
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hadde Nordlie vært ved roret nå, hadde opprykket vært sikra allerede. Garantert! 

Nå må du slutte med det pisspreket ditt. Vi hadde ikke råd til Nordlie. Han var heller ingen frelser da han var her i fjor, snarere tvert i mot. Vi har den treneren vi har fordi han er den beste vi har råd til pr dags dato. 

Men denne usakelige Nordlie-debatten er død og uinteressant.

 

Overhodet ikke. Nordlie hadde kostet ett par tre millioner ekstra. Ett ikke opprykk koster vel 20 millioner. Nordlie har ihvertfall en filosofi som han tror på. Det hadde holdt til ett opprykk med seriens klart beste enkelt spillere..

 

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 sep 10, 19:21

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hadde Nordlie vært ved roret nå, hadde opprykket vært sikra allerede. Garantert! 

Nå må du slutte med det pisspreket ditt.

Snakk om å være saklig!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 sep 10, 19:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

Men denne usakelige Nordlie-debatten er død og uinteressant.

 

Det er den ikke!

Nordlie fikk fart på oss i fjor høst, og hadde bra poengsnitt.

Han hadde fått gutta til å ikke undervurdere svakere motstand, han hadde fått fram ett mønster offensivt.

Hvorfor det er uinteressant fatter ikke jeg.

Men skjønner godt at du er så tolmodig med treneren nå, du var jo så tolmodig og seriøs i fjor høst også!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 sep 10, 19:25

Strengt tatt hadde han foreløpig ikke kosta noen ting :) Men sakens kjerne er jo at det er helt umulig å si, derfor er saken unødvendig å ta opp!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


patrickd

Juniorspiller
Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 78

Lagt til: 12 sep 10, 19:29
Vær så snill ikke dra opp Nordlie. Er en grunn til at så mange spillere var såppass negative til han,det er ikke pga harde treninger. De er fotballspillere, ikke hjernedøde... Selvom jeg lurer, etter spillet de hadde i dag.

---------------------------

thats football guys, thats all it is;)


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 12 sep 10, 20:18
Jeg har helt frem til nå støttet Aune. Og er veldig imot det å bytte trener i tide og utide. Synes det er en uting. Men nå synes jeg at Aune har hatt tid nok til å bevise hva han er god for. Mulig treningene er bra. Og han er en bra motivator og alt det der. Det har jeg ingen som helst peiling på. Men DET han ikke får til, er å legge en slagplan. FFK må spille og vinne som ett lag. De må ha en plan. Det må være trekk som spillerene kan følge. Nå virker det som om ingen er samspilte. Pr. dags dato så opptrer ikke FFK som ett lag. Det er ett veldig trist skue. Og FFK som har hatt ordet på seg å spille underholdene og god fotball. Nei, etter denne kampen så har jeg gjort meg opp ett standpunkt i trenerdebatten. Aune kan ikke fortsette som han gjør nå. Han kan ikke sitte ved roret lenger. OK, det koster dyrt med trenerskifte. Men det koster også veldig mye penger å ikke rykke opp i år. Jeg trur faktisk at hvis vi ikke klarer det i år, så blir veien lang. Økonomien vil fremdeles være presset, profilerte spillere forsvinner, publikum møter ikke opp i samme mengde som før osv osv.. Jeg har fremdeles trua på opprykk. Men synes det spilles bedrøvlig fotball i FFK nå. Er opprinnelig lei meg nå..

---------------------------

ballen er rund......


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 12 sep 10, 20:22

Jeg synes det som er mest utrolig opp i all elendigheten er at FFK fortsatt ligger på direkte opprykk.

Det sier det meste om hvor dårlig lagene i denne avdelingen er....


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 sep 10, 20:30

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg synes det som er mest utrolig opp i all elendigheten er at FFK fortsatt ligger på direkte opprykk.

Det sier det meste om hvor dårlig lagene i denne avdelingen er....

Vi ligger der pga flaks, dommeravgjørelser og hodeløse handliger av motspillere (ref utvisninger, straffe etc)

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 sep 10, 21:00

Jeg er ikke i stand til å skrive et langt innlegg nå om dagens patetiske fotballkamp, men har i kveld tenkt det samme som Plankekæll: Det er ganske utrolig at dette FFK-laget fortsatt ligger på direkte opprykksplass etter hva som er prestert, og spesielt på hjemmebane. 

I en økonomisk velfungerende klubb ville naturligvis hovedtreneren (Tom Freddy Aune) vært ferdig i klubben på dette tidspunktet. Han er tross alt sportslig ansvarlig for det som på papiret er divisjonens beste fotballag, men som i praksis avgir poeng i øst og vest til mindre klubber fra bygder og tettsteder bestående av ikke-profesjonelle fotballspillere. Vi har spillere med landslags- og Tippeliga-erfaring i alle ledd, men verken individuelt eller kollektivt fremstår disse som bedre eller mer profesjonelle enn en sammensveiset gjeng fra Strømmen, Ski eller Trysil hvor de fleste har andre jobber ved siden av fotballen, og de færreste har vært i nærheten av en Tippeliga-kamp før. 

Det sier seg selv at Fredrikstad Fotballklubb, som i løpet av de siste fire årene har vunnet både Norgesmesterskapet og tatt sølv i serien, burde vært mer eller mindre klare for opprykk på dette tidspunktet. Når vi likevel fortsatt er i posisjon til å rykke opp, etter gjennomgående svakt spill over tid og meningsløse poengtap, skyldes det vel så mye tilfeldigheter og det svake nivået i årets 1. divisjon. Når man likevel kikker på de gjenstående kampene for henholdsvis Sogndal, FFK, Sarpsborg og Ranheim, kan jeg dessverre heller ikke si at FFK lenger er i favorittposisjon til å gå rett opp. Et Sarpsborg-lag i flytsonen, med et kampprogram som på papiret fremstår som oppsiktsvekkende "enkelt", er nå etter min mening klare favoritter til å rykke rett opp sammen med Sogndal. For vår del gjenstår bortekamper mot de beste lagene, hvor vi tradisjonelt sliter i eksempelvis Bodø, samt hjemmekamper mot lag av den typen vi har slitt mest mot i år. Jeg tviler på at vi vinner de fleste av disse kampene, som vi kanskje må gjøre for å ta 2. plassen.

Med formutvikling og kampoppsett, er det vanskelig å være optimist på FFKs vegne nå.

Dagens kamp er i korthet noe av det svakeste jeg har sett FFK spille. Tempoet var bedrøvelig og feilpasningene florerte. Det finnes ikke et kollektivt samhandlingsmønster offensivt, man kan ikke engang se konturene av en spilleplan, og defensivt henger vi heller ikke sammen som en taktisk enhet. 

Jeg etterlyser i den forbindelse også de kritiske spørsmålene fra lokalmedia. Hvem har utfordret Tom Freddy Aune og den sportslige ledelsen til en debatt om spillestil? Media, og særlig Fredriksstad Blad, svikter totalt i sin oppgave. Isteden for å stille de gode og interessante spørsmålene, ender man opp med å referere standardsvar fra Aune etter hver kamp. Og svarene til Aune i intervjuene er gjennomgående innholdsløse floskler. Jeg har aldri hørt Aune verken før eller etter kamp uttrykke noe annet enn selvfølgeligheter. Det finnes ikke forklaringer eller redegjørelser av taktisk opplegg som gir hint av faglig kompetanse. Ingenting er konkret. Da stiller jeg også spørsmålet: hvordan selger han inn sin fotballfilosofi til spillerne i garderoben og på treningsfeltet? Er han like utydelig og lite konkret som han er utad, begynner jeg å forstå hvorfor det fremdeles ikke er mulig å se hvilken plan han har for Fredrikstad Fotballklubb.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 sep 10, 21:07
Opprinnelig postet av Costanza

Jeg er ikke i stand til å skrive et langt innlegg nå om dagens patetiske fotballkamp p>

Alikevel klarte du og skrive ett veldig godt innlegg..


Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24