Husk meg
Brukernavn
Passord

Vinner vi de siste hjemmekampene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 aug 10, 06:56
Endret: 24 aug 10, 06:57
Endret av: Patrioten

Da har vi 15.poeng og har 50.poeng til sammen og med sju bortekamper igjen og 21.poeng å spille om, da bør vi klare minst 6.poeng og da står vi med 56.poeng, noe som forrøvrig holdt til opprykt for Hønefoss i fjor. Så selv om vi har mange bortekamper synes jeg det ser positivt ut. Hva synes dere andre?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 aug 10, 08:17
Endret: 24 aug 10, 08:18
Endret av: Erikk

Jeg synes Ranheim vinner mye og har en enorm medgangsbølge. De spiller uten press og blir kanskje til og med fortsatt undervurdert av motstanderne. Når det gjelder Sogndal har de for alvor fått troa på opprykk og vi har sett at de ønsker og hente Eirik Bakke og Mikkel Diskeud noe som viser at de har ambisjoner. Jeg tror at Sogndal og Ranheim rykker opp og at vi kommer på 3. plass og får kvallik semi mot Bodø Glimt. Vi skal spille borte 2 "ligafinaler" mot disse lagene og jeg vil tro vi taper begge pluss at vi taper mot Bodø Glimt på Aspmyra. Å spille mot lag som gir alt og har 10 mann i forsvar er ikke enkelt og dere ser jo hvordan Bodø Glimt sliter med det samme. Hvis vi ikke er maks skjerpet ser vi tydelig hvordan det går spesiellt mot Strømmen men også i flere andre kamper.

Jeg tror med andre ord at vi ikke rykker opp


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 aug 10, 08:21
Endret: 24 aug 10, 08:22
Endret av: Patrioten

Vi har jo alle forusetninger for å gjøre det bra borte, siden vi er det beste laget på bortebane så langt denne sesongen med kun to tap.

http://www.ffksupporter.net/tabell/index.php?serie=33&type=borte


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 24 aug 10, 08:36
Opprinnelig postet av Patrioten

Da har vi 15.poeng og har 50.poeng til sammen og med sju bortekamper igjen og 21.poeng å spille om, da bør vi klare minst 6.poeng og da står vi med 56.poeng, noe som forrøvrig holdt til opprykt for Hønefoss i fjor. Så selv om vi har mange bortekamper synes jeg det ser positivt ut. Hva synes dere andre?

Etter det jeg kan se,har vi bare 4 hjemmekamper igjen,så da blir det maks 12 poeng. Får håpe Ranheim begynner å tape litt oftere,vi har mange tøffe bortekamper igjen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 24 aug 10, 08:45
Ranheim hadde flyt i starten av sesongen, men har nå møtt hverdagen. Jeg tror ikke de vil være med å kjempe om direkte opprykk. Sogndal har alle forutsetninger for å gjøre det. Bodø Glimt er på hæla, og både de og Ranheim må vinne kampene mot FFK. Det er nok en fordel for oss. Hvis man ser på utviklingen på tabellen så er FFK definitivt formlaget i toppen. Dette ser bedre og bedre ut for vår del.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 aug 10, 08:59
Endret: 24 aug 10, 09:02
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ranheim hadde flyt i starten av sesongen, men har nå møtt hverdagen.

Møtt hverdagen? Hjemmeseier mot Glimt og tre strake bortekamper mot Sandnes Ulf (uavgjort), Moss og Bryne (begge seire) vitner om et lag som overhodet ikke har møtt hverdagen. 10 av 12 mulige poeng på de fire siste er det bare Nybergsund av de bedre lagene som kan matche.

På tide at flere innser at Ranheim ikke er noe jallalag, men nærmest b-preget Rosenborg. Og et b-preget Rosenborg vil aldri bli noen kasteball i Adeccoligaen. Husk, vi gjorde det samme i 2003. Rykket opp og var med hele veien. Hva tilsier at Ranheim ikke skal klare det samme, med den sterke linken til RBK?

Blir spennende å se om hvordan de gjør det mot Løv-Ham. Det siste tapet de fikk var nettopp mot dem - hjemme - for fem serierunder siden.

Sogndal kan kanskje heller være på vei ned fra flytbølgen etter to strake tap, like mange som de har på 15 kampene før det.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 aug 10, 09:47
Endret: 24 aug 10, 09:48
Endret av: Husgutt

Tror FFK vinner ligaen og rykker opp greit. Men det forutsetter at vi er mentalt tilstede i hver kamp.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 24 aug 10, 10:51

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ranheim hadde flyt i starten av sesongen, men har nå møtt hverdagen.

På tide at flere innser at Ranheim ikke er noe jallalag, men nærmest b-preget Rosenborg. Og et b-preget Rosenborg vil aldri bli noen kasteball i Adeccoligaen. Husk, vi gjorde det samme i 2003. Rykket opp og var med hele veien. Hva tilsier at Ranheim ikke skal klare det samme, med den sterke linken til RBK?

Spørsmålet er da om det b-pregede RBK, som flere omtaler som deres farmerklubb, ønsker å rykke opp. De kan klare det, men ønskes det i Trøndelag? Det kan godt hende de blir bedt om å holde igjen litt, dersom opprykket er innen rekkevidde. Sier ryktene...

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 aug 10, 11:12
Slike rykter har jeg ingen tro på. Enig i at det er trist for norsk fotball hvis slike lag rykker opp, men jeg skal like¨å se spillere og trenere som lukter opprykk tape kamper med vilje. For disse ville dette være en utrolig opptur, selv om laget ikke har det som skal til for å spille i tippeligaen. Hvis vi ser på årets tippeliga finner vi et lag fra Kongsvinger som jeg mener ikke har det som skal til for å være der og vi har sett det samme flere ganger før med bla a Strindheim Mjølner, Fyllingen, Strømmen og fler.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 10, 11:14

Det hadde nesten vært verdt det å gå glipp av opprykk for FFK for å få se "hele Norges Rosenborg" få konkurranse i Eliiteserien fra en annen trønderklubb (som da kanskje ikke vil være like fornøyde med å bare være en farmerklubb for RBK lenger).

Nesten. Men dog ikke. Wink

---------------------------

Hater hat!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 24 aug 10, 11:24

Opprinnelig postet av Patrioten

Da har vi 15.poeng og har 50.poeng til sammen og med sju bortekamper igjen og 21.poeng å spille om, da bør vi klare minst 6.poeng og da står vi med 56.poeng, noe som forrøvrig holdt til opprykt for Hønefoss i fjor. Så selv om vi har mange bortekamper synes jeg det ser positivt ut. Hva synes dere andre?

Jeg synes det blir feil å si at den og den poengsummen bør holde til opprykk. Dersom Ranheim vinner sine hengekamper har de 38 poeng. Da er det all grunn til å tro at de kan klare mer enn 18 poeng på de siste ti, og i så fall holder ikke 56 for oss.

Nei, her er det bare å finne fram klisjeene, og ta en serierunde av gangen. Først krysser vi fingre for Løv-Ham og Bryne i morgen kveld.

 

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 aug 10, 12:15

Opprinnelig postet av Magnum

Det hadde nesten vært verdt det å gå glipp av opprykk for FFK for å få se "hele Norges Rosenborg" få konkurranse i Eliiteserien fra en annen trønderklubb (som da kanskje ikke vil være like fornøyde med å bare være en farmerklubb for RBK lenger).

Nesten. Men dog ikke. Wink

Men hva er Ranheim dersom de ikke er en farmerklubb for RBK lenger? Jo, et 2. divisjonslag!

Uten støtte og spillere fra RBK har de vel knapt noe i adeccoen å gjøre. Jeg føler meg rimelig sikker på at de ikke rykker opp. Det har de aldri i verden råd til!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 aug 10, 12:36
Skal de be spillerne tape kampene eller hva skal de gjøre?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 aug 10, 13:17

Tja, de kan ihvertfall hvile de beste spillerne..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 aug 10, 13:26

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes Ranheim vinner mye og har en enorm medgangsbølge. De spiller uten press og blir kanskje til og med fortsatt undervurdert av motstanderne. Når det gjelder Sogndal har de for alvor fått troa på opprykk og vi har sett at de ønsker og hente Eirik Bakke og Mikkel Diskeud noe som viser at de har ambisjoner. Jeg tror at Sogndal og Ranheim rykker opp og at vi kommer på 3. plass og får kvallik semi mot Bodø Glimt. Vi skal spille borte 2 "ligafinaler" mot disse lagene og jeg vil tro vi taper begge pluss at vi taper mot Bodø Glimt på Aspmyra. Å spille mot lag som gir alt og har 10 mann i forsvar er ikke enkelt og dere ser jo hvordan Bodø Glimt sliter med det samme. Hvis vi ikke er maks skjerpet ser vi tydelig hvordan det går spesiellt mot Strømmen men også i flere andre kamper.

Jeg tror med andre ord at vi ikke rykker opp

Sogndal er kjent for å "alltid" gå på en formsprekk på høsten. Ser ut som dette fortsetter, de har tre tap på rad nå (Særp, Follo og TUIL). Jeg tror de kommmer til å avgi fler poeng framover.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 24 aug 10, 13:28

Ranheim kommer selvfølgelig til å satse 110% på opprykk. Har ikke råd, hvordan mener du det?? Reising blir jo omtrent det samme som i dag. Og de har jo mekka på stadion så regner med at den er klar for TL og RBK kommer jo til å gni seg i hendene hvis de rykker opp med tanke på at da får JR matching på et ennå høyere nivå.

Så ser ikke noe grunn til at de ikke skal ha råd med mindre stadion må kraftig oppgraderes da

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 24 aug 10, 15:59

Ranheim kommer til å gjøre sitt ypperste for å rykke opp uavhengig av hva RBK mener.

De vant 1-0 i siste match på straffe i 80ende minutt. Sånt gjør bare flytlag ofte, men har vel ikke trua på at de har noe i Elite å gjøre etter kampen de hadde på Stadion. Null spill og tur i de rette situasjonene var alt der så vidt jeg kunne se.

Vi har bare 4 hjemmekamper, men hvis vi gir jernet i alle kampene bør vi klare 6 seire i hvertfall. Tviler på vi får se BG Sogndal og Ranheim rundspille oss på hjemmebane egentlig.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 aug 10, 16:47
Endret: 24 aug 10, 20:50
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Superkjegle

 

Vi har bare 4 hjemmekamper, men hvis vi gir jernet i alle kampene bør vi klare 6 seire i hvertfall. Tviler på vi får se BG Sogndal og Ranheim rundspille oss på hjemmebane egentlig.

Hvor har du vært i år ? Vi har hatt alle de tre lagene på hjemmebane, Vi rundspilte Songdal, klarte 0-0 mot BG og tapte for Ranheim.

Dette er kampene vi har igjen

20 Søn 29. Aug  18:00 Follo (h) -
21 Søn 05. Sept 18:00 Bodø/Glimt (b) -
22 Søn 12. Sept 18:00 Nybergsund (h) -
23 Søn 19. Sept 16:00 Alta (b) -
24 Søn 26. Sept 16:00 Løv-Ham (b) -
25 Søn 03. Okt 16:00 Sandnes Ulf (h) -
26 Søn 10. Okt 16:00 Sogndal (b) -
28 Søn 24. Okt 15:00 Ranheim (b) -
29 Søn 31. Okt 13:00 Tromsdalen (h) -
30 Søn 07. Nov 13:00 Bryne (b)

Ser ingen grunn til at vi ikke skal slå Alta, Bryne, Løv-Ham og BG. Det var heller ingen som trodde vi skulle vinne mot Songdal hjemme.

Ser også ingen grunn til at vi ikke skal slå Songdal borte...

Hjemmekampene, Follo, Tromsdalen, Sandes Ulf og Nybergsund er bunnlagene (kanskje ikke Nybersund da)  og kamper vi skal avgjøre til vår fordel.

Desuten er det menigsløst å spekulere over dette.Vi får ta en kamp av gangen.  Tenkte "Patrioten" med en gang jeg så tilltelen på denne tulletråden...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 24 aug 10, 17:46

Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Superkjegle

Vi har bare 4 hjemmekamper, men hvis vi gir jernet i alle kampene bør vi klare 6 seire i hvertfall. Tviler på vi får se BG Sogndal og Ranheim rundspille oss på hjemmebane egentlig.

Hvor har du vært i år ? Vi har hatt alle de tre lagene på hjemmebane, Vi rundspilte Songdal, klarte 0-0 mot BG og tapte for Ranheim.

Han mente sikkert på deres hjemmebane.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 24 aug 10, 18:42

Tittet litt på topplagene og kamper de har igjen.

 FFK har vel middels vanskelig program igjen Tittet litt på Pædde 08 sitt program, og de har i høyeste grad mulighet til å rykke direkte opp (måtte alle fotballguder forby det)

 Faktisk ikke sikker på direkte opprykk for Sogndal. Tapt de to siste og føler det er noe småmuggent over saftgutta. Har sett noen kamper av de, og ikke så imponert.

 Dette ble så rotete at jeg like godt drar et tips for sluttabellen, uten poeng.

 1 : FFK

 2 : SF 08

 3 : Ranheim

4 : Sogndal

5 : Bodø Glimt.

Sogndal blir laget som går ut i kval mot tl laget. Kunne sikkert blitt litt pæng om man satt noen kroner på denne sluttabellen :-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24