Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø/Glimt-Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 23 aug 10, 10:57
Vet om mange som skal opp til Bodø neste helg, men nå svirrer ryktene om utsatt kamp. Er det noen som vet noe angående saken? Hadde vært utrolig surt om den turen gikk i vasken pga av et kokkosoppsett.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 aug 10, 14:51

jeg som allerede har kjøpt med tur opp dit............... håper ikke det ass

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 23 aug 10, 15:12
Hva sier ryktene? hvorfor evt utsettelse?? har også bestilt reise og hele pakka.

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 23 aug 10, 15:14

Ingen fare, mye annet å gjøre ;)

 

http://www.bodo.no/

---------------------------

You`ll never walk alone...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 aug 10, 15:48

På Glimts hjemmeside pusher de i hvert fall billetter med den opprinnelige datoen i store bokstaver, sort på gult. Søndag 5. september, 18:00.

Kan ikke skjønne hva den skulle utsettes for - ingen av lagene har vel grusomt mange avgårde på landskamper? Riktignok er det jo EM-kvalik den helga, men hverken FFK eller Glimt har vel mange nok borte til å ville utsette kampen?

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 aug 10, 16:47

Kan vel hende at Raijo, Borges og Gamboa skal ut i landskamper?


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 23 aug 10, 17:12

Ser ut til å stemme bra det ja, Bedreviteren:

Estland:
03.09.10 Estonia Italy 
07.09.10 Estonia Uzbekistan

Costa Rica:
03.09.10 Panama Costa Rica
05.09.10 Jamaica Costa Rica


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 23 aug 10, 22:59

Heldigvis ble ikke Joachim Thomassen og Lasse Staw tatt opp i U-21 troppen. Simen Rafn kom heller ikke med på U-18, så det ser litt lysere ut. Costa Rica har to privatlandskamper, og Estland har en kvalik mot Italia på fredag og privatlandskamp på tirsdag. Raio kan kanskje komme tilbake etter Italia-kampen, slik at vi kanskje får beholde alle tre? Likevel kan vi miste 3 mann. Håper jeg ikke har kjøpt billett forgjeves. En helg i Bodø uten fotballkamp hadde vært kjipt. Ingen som har hørt noe??? Får bare krysse fingrene for at ikke kampen blir omberammet.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 24 aug 10, 10:35

Liten notis i F-B i dag om at kampen mest sannsynlig blir flyttet. Flyttingen er ikke offentliggjordt enda men blir trolig bekreftet i løpet av tirsdagen (i dag altså)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 aug 10, 10:40

Jeg var i Bodø for 2 år siden i august. Skjelden jeg har resit noe sted og vært så fornøyd som jeg var den turen. Jeg så Saltstrømmen, Svartisen og Flymuseet. Vi fikk hjemmelaget salt Uer og bodde på et veldig bra hotell (Thon hotellet). Til og med været var fantastik den langhelga :-)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 aug 10, 12:19

Hvorfor skulle ikke Borges og Gamboa bli tatt ut til disse to kampene? De kommer garantert til å bli tatt ut, som de ble til forrige privatkamper. Ved eventuelle skader på u21 og u18 lagene må vi også regne med at våre spillere kan bli kalt inn som reserver der. 

Jeg tipper denne kampen blir utsatt, noe som vil være en god nyhet for FFK uansett! Vi trenger alle spillerne mot BG!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 aug 10, 13:28

Opprinnelig postet av Gardarson

Hvorfor skulle ikke Borges og Gamboa bli tatt ut til disse to kampene? De kommer garantert til å bli tatt ut, som de ble til forrige privatkamper. Ved eventuelle skader på u21 og u18 lagene må vi også regne med at våre spillere kan bli kalt inn som reserver der.

Jeg tipper denne kampen blir utsatt, noe som vil være en god nyhet for FFK uansett! Vi trenger alle spillerne mot BG!

Unntatt for alle de som har bestilt flybillett oppover for å følge laget sitt på den andre siden av landet...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 aug 10, 13:35

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Unntatt for alle de som har bestilt flybillett oppover for å følge laget sitt på den andre siden av landet...

Ja, men hvem vil dra opp dit for å se et sterkt reservepreget FFK?

Jeg hadde vel heller aldri bestilt denne turen så lenge i foreveien når man vet det er ca 90% sjanse for at denne ville bli utsatt...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 aug 10, 13:40

Opprinnelig postet av Gardarson

Ja, men hvem vil dra opp dit for å se et sterkt reservepreget FFK?

Jeg hadde vel heller aldri bestilt denne turen så lenge i foreveien når man vet det er ca 90% sjanse for at denne ville bli utsatt...

Jeg tror vi sier du ikke ville bestilt denne turen uansett mtp den første setninga. Å bestille i forveien er ganske viktig hvis du har jobb/planer å forholde deg til.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 24 aug 10, 16:02

Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Unntatt for alle de som har bestilt flybillett oppover for å følge laget sitt på den andre siden av landet...

Ja, men hvem vil dra opp dit for å se et sterkt reservepreget FFK?

Jeg hadde vel heller aldri bestilt denne turen så lenge i foreveien når man vet det er ca 90% sjanse for at denne ville bli utsatt...

I april vet man ikke slik. Den eneste muligheten for forandring vi så den gang var tv-kamp, noe som hadde gitt en kampstart to timer tidligere. Derfor er det sinnsykt surt å miste den turen nå. Hvis nøff velger å omberamme kampen nå, så er det lovlig sent. Borges fikk ikke spille mot Frankrike tidlig i vår av FFK, og da hadde ikke FFK startet sesongen engang. Så dem kan vel strengt talt holde dem hjemme igjen, spesielt når kampen er en privatlandskamp. Det samme gjelder Raio.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 aug 10, 17:12

Kampen er utsatt til onsdag 15. september.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 24 aug 10, 18:24
Opprinnelig postet av Per Egil

Kampen er utsatt til onsdag 15. september.

Jeg bare sier fuck off til hele systemet.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 aug 10, 20:04

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 I april vet man ikke slik. Den eneste muligheten for forandring vi så den gang var tv-kamp, noe som hadde gitt en kampstart to timer tidligere. Derfor er det sinnsykt surt å miste den turen nå. Hvis nøff velger å omberamme kampen nå, så er det lovlig sent. Borges fikk ikke spille mot Frankrike tidlig i vår av FFK, og da hadde ikke FFK startet sesongen engang. Så dem kan vel strengt talt holde dem hjemme igjen, spesielt når kampen er en privatlandskamp. Det samme gjelder Raio.

Er du seriøs her?? Mener du vi skal be dem droppe landslaget? At vi gjorde det mot Frankrike var en liten skandale og den sikre vei mot at spillerne vil vekk og at det blir vanskeligere å få nye attraktive landslagsspillere! Trur du Raio hadde droppet EM kvalik for å spille mot Bodø? No way!

Når det er sagt har det hele tiden vært landslagsdatoer denne helgen og det er synonymt med at FFK må utsette kampen, siden vi har en del spillere på diverse landslag.
Sikkert surt for dere som har bestilt, men hva i alle dager er vitsen med å bestille et halvt år i forveien? Skal vel litt til at et stakkars fly til Bodø blir utsolgt, hvertfall før det er en uke igjen til avreise...

NFF kan beskyldes for mye, men ikke det her, det må vel du skjønne å? Eller vil du vi skulle reise opp og spille uten kanskje 4-5 faste spillere og kanskje ødelegge sjansen for opprykk???


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 aug 10, 20:09

Det er riktignok slik at man bør bestille fly en stund i forveien, da det er mye penger å spare (særlig til og fra Nord-Norge) - men at en kamp flyttes pga landskamper må vi bare leve med. NFF kan ikke skytes for at de legger ikke legger opp til spillefri i førstedivisjon på landskampdatoene. Det er få andre steder det gjøres (kommer ikke på noen i farten). FFK hører til unntakene når vi har såpass med landslagsspillere at vi vil ha utsatt kamp.

Forøvrig er det vel FFK som har bedt om å få kampen utsatt, vil jeg tro.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 aug 10, 20:45
Egoistisk, men gode nyheter for meg. Hadde ingen mulighet til å kjøre de 40 mila den dagen , men nå er kampen spikret.Herlig.

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 24 aug 10, 21:05
Endret: 24 aug 10, 22:15
Endret av: Goran Karlsen
Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 I april vet man ikke slik. Den eneste muligheten for forandring vi så den gang var tv-kamp, noe som hadde gitt en kampstart to timer tidligere. Derfor er det sinnsykt surt å miste den turen nå. Hvis nøff velger å omberamme kampen nå, så er det lovlig sent. Borges fikk ikke spille mot Frankrike tidlig i vår av FFK, og da hadde ikke FFK startet sesongen engang. Så dem kan vel strengt talt holde dem hjemme igjen, spesielt når kampen er en privatlandskamp. Det samme gjelder Raio.

Er du seriøs her?? Mener du vi skal be dem droppe landslaget? At vi gjorde det mot Frankrike var en liten skandale og den sikre vei mot at spillerne vil vekk og at det blir vanskeligere å få nye attraktive landslagsspillere! Trur du Raio hadde droppet EM kvalik for å spille mot Bodø? No way!

Når det er sagt har det hele tiden vært landslagsdatoer denne helgen og det er synonymt med at FFK må utsette kampen, siden vi har en del spillere på diverse landslag.
Sikkert surt for dere som har bestilt, men hva i alle dager er vitsen med å bestille et halvt år i forveien? Skal vel litt til at et stakkars fly til Bodø blir utsolgt, hvertfall før det er en uke igjen til avreise...

NFF kan beskyldes for mye, men ikke det her, det må vel du skjønne å? Eller vil du vi skulle reise opp og spille uten kanskje 4-5 faste spillere og kanskje ødelegge sjansen for opprykk???

Ja, jeg er seriøs. -Raio spiller EM-kvalik på fredag,ikke på tirsdag. Han kunne nådd kampen uten problemer. Og ja,når FFK nektet Borges uten noen spesiell grunn sist gang,så hadde det vært mye mer legitimt og gjort det denne gang. Forrige gang var det kun en kort reise til Frankrike for å møte en storhet, nå er det Jamaica og Panama i Mellom-America. Costa Rica har i tillegg kun vennskapskamper. -Og prisen ved å bestille tidlig kontra sent kan være 4000 kr. Mulig jeg var kokko i hodet,men jeg regnet med at NØFF og FFK var våkne nok til å sette en annen dato når FFK spiller pga av en mengde landslagsspillere. Føler at de burde være litt mer våkne enn meg på dette området. -Har jeg sagt at FFK skal dra opp uten 4-5 faste spillere?????????? -Synes denne kampen kunne blitt utsatt på et langt tidligere tidspunkt, fordi det nesten med 100% sikkerhet ville være FFK-spillere på en mengde landslag. Det ødelegger for mange supportere, men det er ikke akkurat første prioritering for NØFF eller andre instanser. Og det er irriterende at en god planlagt tur går i grus for ti personer pga dette.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 24 aug 10, 21:32

Spillerne må vel strengt tatt bli tatt i troppen før man kan flytte kampen?


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 24 aug 10, 22:13
Får bare prøve å bytte turen til Alta isteden. Smaker alltid med reinsdyrpizza på Kjellern.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 24 aug 10, 23:49

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Ja, jeg er seriøs. -Raio spiller EM-kvalik på fredag,ikke på tirsdag. Han kunne nådd kampen uten problemer. Og ja,når FFK nektet Borges uten noen spesiell grunn sist gang,så hadde det vært mye mer legitimt og gjort det denne gang. Forrige gang var det kun en kort reise til Frankrike for å møte en storhet, nå er det Jamaica og Panama i Mellom-America. Costa Rica har i tillegg kun vennskapskamper. -Og prisen ved å bestille tidlig kontra sent kan være 4000 kr. Mulig jeg var kokko i hodet,men jeg regnet med at NØFF og FFK var våkne nok til å sette en annen dato når FFK spiller pga av en mengde landslagsspillere. Føler at de burde være litt mer våkne enn meg på dette området. -Har jeg sagt at FFK skal dra opp uten 4-5 faste spillere?????????? -Synes denne kampen kunne blitt utsatt på et langt tidligere tidspunkt, fordi det nesten med 100% sikkerhet ville være FFK-spillere på en mengde landslag. Det ødelegger for mange supportere, men det er ikke akkurat første prioritering for NØFF eller andre instanser. Og det er irriterende at en god planlagt tur går i grus for ti personer pga dette.

Hehe, skjønner du er lite fornøyd ja, men hadde jo ikke hjulpet deg om dem flytta kampen for en mnd siden heller...

Om du betaler 4000 blir du lurt.. billettene ligger fortsatt ute til 299 og 399, tviler på du betalte mindre! De vil sikkert ligge der til de siste dagene også...

Nei, her mener jeg FFK og NFF har 0 skyld og at vi supportere kanskje bør sjekke ut om det er noen mulighet for at en kamp blir utsatt, noe denne kampen har vært i fare for siden terminlista kom..


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 aug 10, 00:44

Opprinnelig postet av Gardarson

Hehe, skjønner du er lite fornøyd ja, men hadde jo ikke hjulpet deg om dem flytta kampen for en mnd siden heller...

Om du betaler 4000 blir du lurt.. billettene ligger fortsatt ute til 299 og 399, tviler på du betalte mindre! De vil sikkert ligge der til de siste dagene også...

Nei, her mener jeg FFK og NFF har 0 skyld og at vi supportere kanskje bør sjekke ut om det er noen mulighet for at en kamp blir utsatt, noe denne kampen har vært i fare for siden terminlista kom..

Nå er det da ikke alle som går med alle landslags terminlister i hode heller da. Desuten er det mye styr når det er såppas langt, med hotell, ordne seg fri fra jobb, ordne barnevakt etc

Dette er noe FFK burde tatt tak i når terminlista kom ut. Desuten blir det litt håpløst å legge en kamp med så lang reisevei for supporterene til midt i uka, da er det garantert en masse folk som hadde tenkt seg oppover, som plutselig ikke kan pga jobb, skole etc.

 

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 25 aug 10, 08:28

Selvsagt må den spilles midt i uka. Det er jo satt opp serierunde alle de gjenstående helgene før sesongslutt ...

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 aug 10, 09:12

utrolig trist at den flyttes

jeg som gledet meg til og se den kampen i bodø...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 aug 10, 09:22

Så kjekt at den blir flyttet, er lang oppi fjellet den helga.. Bare krysser fingerne for at Sogndalkampen ikke flyttes, for dit skal jegCool

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 25 aug 10, 22:20

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 10, 22:39

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Standard prosedyre. Latterlig å trekke FFK inn i det. 


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 aug 10, 22:46

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

He-he, Foyn, er det nå vi skal le?????Laughing

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 25 aug 10, 22:52
Endret: 25 aug 10, 22:53
Endret av: foyn

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

He-he, Foyn, er det nå vi skal le?????Laughing

hehe, det gir bare tenning det og en kommer tilbake og spiller, så det skal nok ordne seg ;-)

Flau smak i munnen er vel en kjent følelse for rød-hvite supportere, så intet nytt under solen der heller


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 aug 10, 22:57

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 25 aug 10, 23:03

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

Lemmy er såpass fornuftig at han enten bor/jobber i sarp eller har familie der..

Og til en tidligere innlegger - hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so..


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 aug 10, 23:08
Endret: 25 aug 10, 23:12
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

Lemmy er såpass fornuftig at han enten bor/jobber i sarp eller har familie der..

Og til en tidligere innlegger - hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so..

Foyn, dette blir ærlig talt for dumt.....

Det er et regelverk som blir fulgt, det å hevde at FFK blir behandlet annerledes enn S08 er et skudd skyhøyt over, og det vet du forhåpentligvis selv. Skal du klage på noe/noen så er det reglene og regelsetterne i fotballforbundet.

Hvis Alta hadde hatt 2 spillere fra Jomfuøyene og de hadde startet de siste kampene for Alta så skulle også de få utsatt kamper på samme måte som FFK har fått nå.

Det blir litt for mye konspirasjonstenking fra din side når det gjelder denne saken.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 25 aug 10, 23:23

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

Lemmy er såpass fornuftig at han enten bor/jobber i sarp eller har familie der..

Og til en tidligere innlegger - hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so..

Foyn, dette blir ærlig talt for dumt.....

Det er et regelverk som blir fulgt, det å hevde at FFK blir behandlet annerledes enn S08 er et skudd skyhøyt over, og det vet du forhåpentligvis selv. Skal du klage på noe/noen så er det reglene og regelsetterne i fotballforbundet.

Hvis Alta hadde hatt 2 spillere fra Jomfuøyene og de hadde startet de siste kampene for Alta så skulle også de få utsatt kamper på samme måte som FFK har fått nå.

Det blir litt for mye konspirasjonstenking fra din side når det gjelder denne saken.

Hei Kerkhof. Din tillit til det apparatet som håndterte alta-nybergsund kampen er imponerende stor..


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 aug 10, 23:59
Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Willy René

p>

Hei Kerkhof. Din tillit til det apparatet som håndterte alta-nybergsund kampen er imponerende stor..

Hei Stephen!, nå blir det litt for mye fram og tilbake, men jeg svarer deg allikevel: Kan du vise til hva som er feil i Nøff`s behandling når det gjelder utsettelse av kampen BG-FFK og den sarpekampen det er snakk om?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 26 aug 10, 00:18

Opprinnelig postet av Costanza

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Standard prosedyre. Latterlig å trekke FFK inn i det. 

Ikke i en sarpings bok. Om noe eller noen fra Særp blir dårlig behandlet så skal det ALLTID settes opp mot noe eller noen fra Fredrikstad, dersom dette er mulig. Krav til rimelighet kan fravikes om ønskelig.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 aug 10, 00:31

Hvis disse spillerne ikke har startet de to siste kampene så synes jeg det blir tullete å utsette. Selv mener jeg det er for lav terskel til å utsette kamper. Spesielt kamper som flyttes pga TV-selskapene.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 26 aug 10, 01:06

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 08:30

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 09:50

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

 

Men er det ikke noe med antall spillere som er på oppdrag som kommer inn da. Mener å ha lest noe om det før at det må være mer en 2 spillere borte på landslagsoppdrag for at man skal kunne vurdere å utsette kampen?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:17

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 10:23
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:31
Endret: 26 aug 10, 10:32
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Du siterer jo selv paragrafen der det står hvilke kriterier som må oppfylles:

---

12-4 Utsettelse pga representasjon på lands- eller kretslag

(1) Med de begrensninger som følger av (3) har en klubbs førstelag etter søknad krav på utsettelse av kamp dersom:

a) to av lagets faste spillere deltar på J-17/G-18 eller høyere rangert landslag, eller

b) tre eller flere av lagets faste spillere deltar i samling/kamp arrangert av krets eller forbund.

(2) Med fast spiller menes en som har spilt fra start i minst 2 av de 3 siste obligatoriske kampene for klubbens førstelag som spilleren har vært tilgjengelig for. Spilleren regnes ikke for å ha vært tilgjengelig i kamper der han har vært ilagt karantene eller har vært ute med dokumentert langtidsskade. (...)

(3) (...)

---

Nå kan du jo sjekke om FFK fyller kravene, og deretter om Sarpsborg 08 fyller kravene. Da bør det være enkelt å innse at FFK ikke blir favorisert, og at du ikke har noe sutre over i det hele tatt når regelverket er så klart som det er i denne saken.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:34

Opprinnelig postet av foyn

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 10:48

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

Skjønnet går på hva som skal falle inn under begrepet "landskamper". Med fare for å virke freidig, så vil jeg antyde at lovteksten ble primært utarbeidet med tanke på norske landslag (både treningskamper og kval-kamper); evt maks innen UEFA-regionen..

NFF's tolkning i denne saken er at alle kamper - alle regioner - skal innebære kampflytting.

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:57
Endret: 26 aug 10, 10:58
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

Opprinnelig postet av foyn

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:13
Endret: 26 aug 10, 11:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

Hvis du mener at en treningskamp for det filipinske (eller aserbadsjanske, namibiske or wahtever) u-21 landslaget rettferdigjør en flytting i NORSK adecco/tippeliga, så tror jeg vi er på forskjellige planeter..

Uten sammenligning forøvrig, men PL som vel er verdens sterkeste merkevare i form av ligaer, gir ikke fritak til afrika-mesterksapet.. Lag som handler afrikanske landslagsspillere tar det med i vurderingen når de handler, og det samme bør norske lag gjøre..

Min kjappe tolkning :

* Norske seniorlandslag prioriteres høyest; i dagens system kan et adecco-lag ha 1 spiller på et norsk seniorlandslag uten å få flyttet kamp...

* norske junior-landslag kommer deretter; dagens er vel grei nok, selv om sarpsborg f.eks fikk en utfordring med å ha 3 mann på tur med g18 (1 fast, 1 som kom innpå regelmessig og en 1 fast reserve)

* Neste pri er europa - alle kvalkamper senior gir flytting (antagelig ikke noe problem mtp terminlisten). Treningskamper - tough luck - ingen flytting. Det samme med aldersbestemte..

* Utenfor europa - ingen flytting


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:16

Opprinnelig postet av Holters

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

 

Nå møter du deg selv i døra.. Tror ikke det filipinske u-21 landslaget tilpasser seg europeisk/internasjonal terminliste; spesielt ikke mtp treningskamper..

Som du tidligere har skrevet - regelverket er klart og det skal ikke utøves skjønn. Spiller det filipinske u-21 landslaget treningskamp mot Vietnam i Manila, så har avgivende NORSKE lag krav på å få flyttet kamp.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 11:19
Endret: 26 aug 10, 11:27
Endret av: Holters

Og begrunnelsen din for dette er? Annet enn at da får ikke FFK utsatt kamper?

For meg personlig er det ren dritt om et lag spiller med 11 costaricanere eller 11 spanjoler dersom det ikke er lokale spillere på banen. Ser ingen grunn til at man skal få utsettelse for å ha europeere på laget når man ikke skal få det for å ha costaricanere på laget.

Dette blir for øvrig mye av den samme diskusjonen man hadde tidligere rundt ikke-EØS-spillere. Man fikk ha maks 2-3 i troppen, noe som er helt på trynet, men man kunne ha 11 fra Spania. Heldigvis har regelverket blitt langt bedre på dette området.

Nå når FFK har to costaricanere på landslagssamlinger, så er dette på internasjonale kampdager. Raio Piiroja spiller jo i samme periode!

Uansett, så blir dette en helt fantastisk tåpelig diskusjon. Etter at du fant ut at du dreit på draget har du vridd dette over til en regeldiskusjon, hvor nå nå ønsker å endre reglene eller hvordan reglene har blitt fulgt i praksis. Du har altså gått fra å sutre over at FFK ble favorisert til å hevde at regelverket er feil eller eventuelt feiltolket...

Nå blir det en rimelig tåpelig diskusjon siden utgangspunktet for debatten har blitt endret.

FFK fyller kriteriene for å få kampen flyttet, mens sarpingene gjør det ikke. Ergo kan du bare innrømme at FFK Ikke har blitt særbehandlet, slik du startet med å hevde.

Opprinnelig postet av foyn

Min kjappe tolkning :

Dette er ingen tolkning, men en ønsketenkning. Du skriver jo bare hvordan du mener det bør være uten å ta høyde for hvordan det er og har vært praktisert lenge, og det er det sistnevnte som er viktig i en diskusjon om FFK blir favorisert/særbehandlet eller ei.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 26 aug 10, 11:22

Et lite spørsmål til Foyn

Har Særp søkt om å få endret kampdag????


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 11:46
Og siden man er inne på regler osv osv. Du vet sikkert dette holters, men er det ikke sann at hvis et landslag spiller kampen utenfor de fastsatte datoene til FIFA så kan klubben nekte spilleren å reise?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:55

Me : Jeg syns NFF fortolker sitt eget regelverk dårlig/feil, og i denne saken favoriserer det FFK. Det er antagelig gjeldende praksis, så i den sammenhengen er det antagelig mine blåhvite øyne som preger innstillingen.

You : Syns det er greit at treningskamper til det filipinske u-21 landslaget påvirker kamper i norsk adecco-liga.

Din konklusjon : Jeg driter meg ut..

Jeg ville foreslått en liten time-out og presentert problemstillingen til dine med-moderatorer eller andre rød-hvite og hør om de er enig med din fortolkning av hvordan regelverket skal praktises på Manila. Kanskje du får en overraskelse.

Da skal jeg avslutte mine digresjoner og overlate podiet til FFK-BG


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 26 aug 10, 11:55
Endret: 26 aug 10, 11:57
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av rød og hvit

Et lite spørsmål til Foyn

Har Særp søkt om å få endret kampdag????

Svarer for foyn jeg :-)

Ja dem har søkt og fått avslag. Hvorfor dem har søkt ettersom regelverket er som det er, noe dem burde ha vært klar over, er en annen sak.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 aug 10, 12:06

Artig diskusjon dette.... som det alltid er når noen baserer sine argumenter på følelser og overbevisning, og diskusjonspartneren har sitt ståsted i lover og regelverk. Og begge føler å ha rett utfra sitt ståsted. Kan bli lange diskusjoner av sånt.

Spesielt vanskelig når følelser og overbevisning har sitt utspring i religion og kraftpatriotisme. Det blir som å diskutere regler i kvinnefotball med en fanatisk militant muslim :-)

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 12:24
Endret: 26 aug 10, 12:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 aug 10, 12:47

Poenget er at sålenge regelverket sier at det skal påvirke så -- JA. Selvom du blar om ytterligere sider i skoleatlaset.

Og det er da ikke patetisk av NFF å følge dette regelverket. Og det er ingen grunn til at FFK skal sende julekort til NFF for at de rett og slett følger ett regelverk. Dine egne utrykk i kursiv. Og det er heller ingen som blir forskjellsbehandlet sålenge et gjeldende regelverk følges - heller ikke 08.

Så kan man selvfølgelig være uenig i utformingen av dette regelverket - og ta en diskusjon på det. Det er den diskusjonen Holters har forsøkt å ta med deg. Men med dine tidligere utspill i denne tråden er jeg redd du selv har lagt opp til en "noe annen" forståelse av dine argumenter.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 12:51
Endret: 26 aug 10, 12:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av foyn
Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)

Så lenge det er en internasjonnal kampdato satt av FIFA så ja. Norge har jo en ambisjon om å bli bedre og da bør man også heve nivå på nest høyeste nivå.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 26 aug 10, 13:23

Men la lillebror prøve å diskuter med seg selv.

Han kommer ikke fram til noe og da bare prøver å kverulere som en dritt unge.

Koslig med at det er noen særpinger som faktisk bruker tiden sin her inne, men syns dette blir for dumt.

Vi står innenfor reglene, og det gjør ikke særp.

Hvis du vill duskutere om reglene er feil, så start en en egen tråd da vel?

Så kan du jo diskutere det der!!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 aug 10, 13:35

Opprinnelig postet av foyn
 

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)

Så lenge disse er faste spillere på laget og laget derfor er avhengige av dem, så ja selvfølgelig. Men nå er det sånn at sjansen for at alle disse tulleeksemplene du gir spiller fast i en av våre to øverste divisjoner lik 0.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 10, 13:38
Endret: 26 aug 10, 13:41
Endret av: Knuty

Som Holters og andre sier, denne diskusjonen har jo sklidd langt ut fra utgangspunktet.

I bunn og grunn er det ikke mer å si enn at FFK oppfyller kravene loven stiller, Sarpsborg gjør ikke det. Enkelt og greit. Hvordan sarpinger kan ta seg nær av dette har jeg vanskelig for å forstå. Dette handler overhodet ikke forskjellsbehandling.

Jeg finner det forøvrig merkelig at S08 har sendt søknad om å flytte denne kampen. Regelverket levner jo ingen tvil om at kriteriene for flytting av kamp ikke er oppfylt.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 aug 10, 14:16

Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Han rekker nok hjem, for S08 har spillefri søndag, skulle ha møtt Liiiin. Hvis han da ikke skal en turi innom Burkina Faso på hjemveien da.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 26 aug 10, 14:48
Detta her var en seig og pinefull diskusjon. Mye tyder på lite å sysselsette seg med. Rart at Foyn ikke klarer å tolke reglene som han selv siterer!! Men som WR sier ; han kommer nok hjem en dag fra sin eventyrlige geografiske reise. Så Foyn , ta deg en burger o0g slapp av , gjerne med NFF sine regler.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 10, 15:34

Hvis vi endrer reglene slik at landslagsspillere utenfor Europa ikke gir grunnlag for flytting, vil det bli mindre attraktivt å kjøpe spillere fra andre kontinenter. Da synker markedsverdien på Tippeligaen, samtidig som vi aldri vil klare å hevde oss internasjonalt.

Med en slik regel vil klubbene tenke seg om to ganger før de henter landslagsspillere som Celso Borges og Anthony Annan. Og du må da innrømme at det er morsommere å se på norsk fotball når aktører som dette er på banen?

For klubbene er det det samme hvilket landslag spillerne spiller for. Dersom man har to faste spillere på laget som skal spille kamp for Laos U21, så er det etter min mening grunnlag for å få flyttet kampen. Like godt grunnlag som for de lagene som har U21-spillere for Norge.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 26 aug 10, 15:49

Her er det jo Foyn som åpner for forskjellsbehandling.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 15:51
Endret: 26 aug 10, 15:54
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Holters

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

Nå møter du deg selv i døra.. Tror ikke det filipinske u-21 landslaget tilpasser seg europeisk/internasjonal terminliste; spesielt ikke mtp treningskamper..

Som du tidligere har skrevet - regelverket er klart og det skal ikke utøves skjønn. Spiller det filipinske u-21 landslaget treningskamp mot Vietnam i Manila, så har avgivende NORSKE lag krav på å få flyttet kamp.

Bare for å (nesten) drepe denne diskusjonen med en eneste gang:

NFFs regelverk bygger på internasjonale regelverk, og det er FIFAs regelverk som regulerer hva som er internasjonale kampdatoer. På internasjonale kampdatoer har klubbene plikt til å frigi sine spillere. Dette fikk jeg bekreftet av Eirik W. Sandsten (seksjonsleder, juridisk seksjon, NFF), og han fortalte videre at når klubbene ikke har noe valg - og fyller kriteriene - vil en søknad om utsettelse bli innvilget.

Når en klubb i utgangspunktet ikke har plikt til å frigi spilleren, så stiller det seg litt anerledes. Trolig er dette årsaken til at Premier League ikke gir utsettelse for afrikamesterskap, da dette ikke er internasjonale kampdatoer.

Sandsten måtte sjekke om hva NFF hadde som praksis i slike tilfeller, som ditt filipinske U21-landslag, men skulle komme tilbake til meg ved en senere anledning. Wink

FFKs tre landslagsspillere - Raio Piiroja, Cristian Gamboa og Celso Borges - spiller alle kamper på internasjonale kampdatoer, og FFK som klubb har demed plikt til å la de dra.

Opprinnelig postet av mysthical
Og siden man er inne på regler osv osv. Du vet sikkert dette holters, men er det ikke sann at hvis et landslag spiller kampen utenfor de fastsatte datoene til FIFA så kan klubben nekte spilleren å reise?

Korrekt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 26 aug 10, 22:47

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 aug 10, 00:36

Opprinnelig postet av JipJap

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.

I like it Cool


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 aug 10, 15:17

Opprinnelig postet av JipJap

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.

Like godt. Er i grunn litt lei av at Sarpetroll kommer inn hit og sprer eder og galle hver gang de føler at bastardlaget sitt blir uretferdig behandla...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 29 aug 10, 15:28
Endret: 29 aug 10, 15:29
Endret av: wergis

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3269/372/ :

Celso Borges og Cristian Gamboa  drar allikevel ikke til Panama og Jamaica med det costaricanske landslaget på grunn av inntrufne omstendigheter.

Woot? Nå er jo kampen utsatt...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f