Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø/Glimt-Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 aug 10, 13:35

Opprinnelig postet av foyn
 

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)

Så lenge disse er faste spillere på laget og laget derfor er avhengige av dem, så ja selvfølgelig. Men nå er det sånn at sjansen for at alle disse tulleeksemplene du gir spiller fast i en av våre to øverste divisjoner lik 0.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 10, 13:38
Endret: 26 aug 10, 13:41
Endret av: Knuty

Som Holters og andre sier, denne diskusjonen har jo sklidd langt ut fra utgangspunktet.

I bunn og grunn er det ikke mer å si enn at FFK oppfyller kravene loven stiller, Sarpsborg gjør ikke det. Enkelt og greit. Hvordan sarpinger kan ta seg nær av dette har jeg vanskelig for å forstå. Dette handler overhodet ikke forskjellsbehandling.

Jeg finner det forøvrig merkelig at S08 har sendt søknad om å flytte denne kampen. Regelverket levner jo ingen tvil om at kriteriene for flytting av kamp ikke er oppfylt.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 aug 10, 14:16

Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Han rekker nok hjem, for S08 har spillefri søndag, skulle ha møtt Liiiin. Hvis han da ikke skal en turi innom Burkina Faso på hjemveien da.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 26 aug 10, 14:48
Detta her var en seig og pinefull diskusjon. Mye tyder på lite å sysselsette seg med. Rart at Foyn ikke klarer å tolke reglene som han selv siterer!! Men som WR sier ; han kommer nok hjem en dag fra sin eventyrlige geografiske reise. Så Foyn , ta deg en burger o0g slapp av , gjerne med NFF sine regler.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 10, 15:34

Hvis vi endrer reglene slik at landslagsspillere utenfor Europa ikke gir grunnlag for flytting, vil det bli mindre attraktivt å kjøpe spillere fra andre kontinenter. Da synker markedsverdien på Tippeligaen, samtidig som vi aldri vil klare å hevde oss internasjonalt.

Med en slik regel vil klubbene tenke seg om to ganger før de henter landslagsspillere som Celso Borges og Anthony Annan. Og du må da innrømme at det er morsommere å se på norsk fotball når aktører som dette er på banen?

For klubbene er det det samme hvilket landslag spillerne spiller for. Dersom man har to faste spillere på laget som skal spille kamp for Laos U21, så er det etter min mening grunnlag for å få flyttet kampen. Like godt grunnlag som for de lagene som har U21-spillere for Norge.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 26 aug 10, 15:49

Her er det jo Foyn som åpner for forskjellsbehandling.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 15:51
Endret: 26 aug 10, 15:54
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Holters

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

Nå møter du deg selv i døra.. Tror ikke det filipinske u-21 landslaget tilpasser seg europeisk/internasjonal terminliste; spesielt ikke mtp treningskamper..

Som du tidligere har skrevet - regelverket er klart og det skal ikke utøves skjønn. Spiller det filipinske u-21 landslaget treningskamp mot Vietnam i Manila, så har avgivende NORSKE lag krav på å få flyttet kamp.

Bare for å (nesten) drepe denne diskusjonen med en eneste gang:

NFFs regelverk bygger på internasjonale regelverk, og det er FIFAs regelverk som regulerer hva som er internasjonale kampdatoer. På internasjonale kampdatoer har klubbene plikt til å frigi sine spillere. Dette fikk jeg bekreftet av Eirik W. Sandsten (seksjonsleder, juridisk seksjon, NFF), og han fortalte videre at når klubbene ikke har noe valg - og fyller kriteriene - vil en søknad om utsettelse bli innvilget.

Når en klubb i utgangspunktet ikke har plikt til å frigi spilleren, så stiller det seg litt anerledes. Trolig er dette årsaken til at Premier League ikke gir utsettelse for afrikamesterskap, da dette ikke er internasjonale kampdatoer.

Sandsten måtte sjekke om hva NFF hadde som praksis i slike tilfeller, som ditt filipinske U21-landslag, men skulle komme tilbake til meg ved en senere anledning. Wink

FFKs tre landslagsspillere - Raio Piiroja, Cristian Gamboa og Celso Borges - spiller alle kamper på internasjonale kampdatoer, og FFK som klubb har demed plikt til å la de dra.

Opprinnelig postet av mysthical
Og siden man er inne på regler osv osv. Du vet sikkert dette holters, men er det ikke sann at hvis et landslag spiller kampen utenfor de fastsatte datoene til FIFA så kan klubben nekte spilleren å reise?

Korrekt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 26 aug 10, 22:47

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 aug 10, 00:36

Opprinnelig postet av JipJap

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.

I like it Cool


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 aug 10, 15:17

Opprinnelig postet av JipJap

Det er så kjedelig når du dreper diskusjoner med fakta, Holters.

Like godt. Er i grunn litt lei av at Sarpetroll kommer inn hit og sprer eder og galle hver gang de føler at bastardlaget sitt blir uretferdig behandla...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 29 aug 10, 15:28
Endret: 29 aug 10, 15:29
Endret av: wergis

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3269/372/ :

Celso Borges og Cristian Gamboa  drar allikevel ikke til Panama og Jamaica med det costaricanske landslaget på grunn av inntrufne omstendigheter.

Woot? Nå er jo kampen utsatt...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f