Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø/Glimt-Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 08:30

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 09:50

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

 

Men er det ikke noe med antall spillere som er på oppdrag som kommer inn da. Mener å ha lest noe om det før at det må være mer en 2 spillere borte på landslagsoppdrag for at man skal kunne vurdere å utsette kampen?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:17

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 10:23
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:31
Endret: 26 aug 10, 10:32
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Du siterer jo selv paragrafen der det står hvilke kriterier som må oppfylles:

---

12-4 Utsettelse pga representasjon på lands- eller kretslag

(1) Med de begrensninger som følger av (3) har en klubbs førstelag etter søknad krav på utsettelse av kamp dersom:

a) to av lagets faste spillere deltar på J-17/G-18 eller høyere rangert landslag, eller

b) tre eller flere av lagets faste spillere deltar i samling/kamp arrangert av krets eller forbund.

(2) Med fast spiller menes en som har spilt fra start i minst 2 av de 3 siste obligatoriske kampene for klubbens førstelag som spilleren har vært tilgjengelig for. Spilleren regnes ikke for å ha vært tilgjengelig i kamper der han har vært ilagt karantene eller har vært ute med dokumentert langtidsskade. (...)

(3) (...)

---

Nå kan du jo sjekke om FFK fyller kravene, og deretter om Sarpsborg 08 fyller kravene. Da bør det være enkelt å innse at FFK ikke blir favorisert, og at du ikke har noe sutre over i det hele tatt når regelverket er så klart som det er i denne saken.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:34

Opprinnelig postet av foyn

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 10:48

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

 Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

Skjønnet går på hva som skal falle inn under begrepet "landskamper". Med fare for å virke freidig, så vil jeg antyde at lovteksten ble primært utarbeidet med tanke på norske landslag (både treningskamper og kval-kamper); evt maks innen UEFA-regionen..

NFF's tolkning i denne saken er at alle kamper - alle regioner - skal innebære kampflytting.

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 10:57
Endret: 26 aug 10, 10:58
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av foyn

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

Opprinnelig postet av foyn

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:13
Endret: 26 aug 10, 11:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av foyn

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

Hvis du mener at en treningskamp for det filipinske (eller aserbadsjanske, namibiske or wahtever) u-21 landslaget rettferdigjør en flytting i NORSK adecco/tippeliga, så tror jeg vi er på forskjellige planeter..

Uten sammenligning forøvrig, men PL som vel er verdens sterkeste merkevare i form av ligaer, gir ikke fritak til afrika-mesterksapet.. Lag som handler afrikanske landslagsspillere tar det med i vurderingen når de handler, og det samme bør norske lag gjøre..

Min kjappe tolkning :

* Norske seniorlandslag prioriteres høyest; i dagens system kan et adecco-lag ha 1 spiller på et norsk seniorlandslag uten å få flyttet kamp...

* norske junior-landslag kommer deretter; dagens er vel grei nok, selv om sarpsborg f.eks fikk en utfordring med å ha 3 mann på tur med g18 (1 fast, 1 som kom innpå regelmessig og en 1 fast reserve)

* Neste pri er europa - alle kvalkamper senior gir flytting (antagelig ikke noe problem mtp terminlisten). Treningskamper - tough luck - ingen flytting. Det samme med aldersbestemte..

* Utenfor europa - ingen flytting


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:16

Opprinnelig postet av Holters

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

 

Nå møter du deg selv i døra.. Tror ikke det filipinske u-21 landslaget tilpasser seg europeisk/internasjonal terminliste; spesielt ikke mtp treningskamper..

Som du tidligere har skrevet - regelverket er klart og det skal ikke utøves skjønn. Spiller det filipinske u-21 landslaget treningskamp mot Vietnam i Manila, så har avgivende NORSKE lag krav på å få flyttet kamp.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 10, 11:19
Endret: 26 aug 10, 11:27
Endret av: Holters

Og begrunnelsen din for dette er? Annet enn at da får ikke FFK utsatt kamper?

For meg personlig er det ren dritt om et lag spiller med 11 costaricanere eller 11 spanjoler dersom det ikke er lokale spillere på banen. Ser ingen grunn til at man skal få utsettelse for å ha europeere på laget når man ikke skal få det for å ha costaricanere på laget.

Dette blir for øvrig mye av den samme diskusjonen man hadde tidligere rundt ikke-EØS-spillere. Man fikk ha maks 2-3 i troppen, noe som er helt på trynet, men man kunne ha 11 fra Spania. Heldigvis har regelverket blitt langt bedre på dette området.

Nå når FFK har to costaricanere på landslagssamlinger, så er dette på internasjonale kampdager. Raio Piiroja spiller jo i samme periode!

Uansett, så blir dette en helt fantastisk tåpelig diskusjon. Etter at du fant ut at du dreit på draget har du vridd dette over til en regeldiskusjon, hvor nå nå ønsker å endre reglene eller hvordan reglene har blitt fulgt i praksis. Du har altså gått fra å sutre over at FFK ble favorisert til å hevde at regelverket er feil eller eventuelt feiltolket...

Nå blir det en rimelig tåpelig diskusjon siden utgangspunktet for debatten har blitt endret.

FFK fyller kriteriene for å få kampen flyttet, mens sarpingene gjør det ikke. Ergo kan du bare innrømme at FFK Ikke har blitt særbehandlet, slik du startet med å hevde.

Opprinnelig postet av foyn

Min kjappe tolkning :

Dette er ingen tolkning, men en ønsketenkning. Du skriver jo bare hvordan du mener det bør være uten å ta høyde for hvordan det er og har vært praktisert lenge, og det er det sistnevnte som er viktig i en diskusjon om FFK blir favorisert/særbehandlet eller ei.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 26 aug 10, 11:22

Et lite spørsmål til Foyn

Har Særp søkt om å få endret kampdag????


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 11:46
Og siden man er inne på regler osv osv. Du vet sikkert dette holters, men er det ikke sann at hvis et landslag spiller kampen utenfor de fastsatte datoene til FIFA så kan klubben nekte spilleren å reise?

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 11:55

Me : Jeg syns NFF fortolker sitt eget regelverk dårlig/feil, og i denne saken favoriserer det FFK. Det er antagelig gjeldende praksis, så i den sammenhengen er det antagelig mine blåhvite øyne som preger innstillingen.

You : Syns det er greit at treningskamper til det filipinske u-21 landslaget påvirker kamper i norsk adecco-liga.

Din konklusjon : Jeg driter meg ut..

Jeg ville foreslått en liten time-out og presentert problemstillingen til dine med-moderatorer eller andre rød-hvite og hør om de er enig med din fortolkning av hvordan regelverket skal praktises på Manila. Kanskje du får en overraskelse.

Da skal jeg avslutte mine digresjoner og overlate podiet til FFK-BG


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 26 aug 10, 11:55
Endret: 26 aug 10, 11:57
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av rød og hvit

Et lite spørsmål til Foyn

Har Særp søkt om å få endret kampdag????

Svarer for foyn jeg :-)

Ja dem har søkt og fått avslag. Hvorfor dem har søkt ettersom regelverket er som det er, noe dem burde ha vært klar over, er en annen sak.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 aug 10, 12:06

Artig diskusjon dette.... som det alltid er når noen baserer sine argumenter på følelser og overbevisning, og diskusjonspartneren har sitt ståsted i lover og regelverk. Og begge føler å ha rett utfra sitt ståsted. Kan bli lange diskusjoner av sånt.

Spesielt vanskelig når følelser og overbevisning har sitt utspring i religion og kraftpatriotisme. Det blir som å diskutere regler i kvinnefotball med en fanatisk militant muslim :-)

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 26 aug 10, 12:24
Endret: 26 aug 10, 12:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 26 aug 10, 12:47

Poenget er at sålenge regelverket sier at det skal påvirke så -- JA. Selvom du blar om ytterligere sider i skoleatlaset.

Og det er da ikke patetisk av NFF å følge dette regelverket. Og det er ingen grunn til at FFK skal sende julekort til NFF for at de rett og slett følger ett regelverk. Dine egne utrykk i kursiv. Og det er heller ingen som blir forskjellsbehandlet sålenge et gjeldende regelverk følges - heller ikke 08.

Så kan man selvfølgelig være uenig i utformingen av dette regelverket - og ta en diskusjon på det. Det er den diskusjonen Holters har forsøkt å ta med deg. Men med dine tidligere utspill i denne tråden er jeg redd du selv har lagt opp til en "noe annen" forståelse av dine argumenter.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 26 aug 10, 12:51
Endret: 26 aug 10, 12:58
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av foyn
Opprinnelig postet av Satch

Registrerer også at Holters har argumentert Foyn fra Jomfruøyene via Filippinene og til Vietnam. Du må stoppe nå, Holters, eller så rekker han ikke hjem til kamp på Søndag....

Skal en treningskamp på U-21 nivå mellom Malaysia og Laos påvirke kampdatoer i adecco-ligaen ? Ja eller nei - det er alt jeg ber om ;-)

Så lenge det er en internasjonnal kampdato satt av FIFA så ja. Norge har jo en ambisjon om å bli bedre og da bør man også heve nivå på nest høyeste nivå.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 26 aug 10, 13:23

Men la lillebror prøve å diskuter med seg selv.

Han kommer ikke fram til noe og da bare prøver å kverulere som en dritt unge.

Koslig med at det er noen særpinger som faktisk bruker tiden sin her inne, men syns dette blir for dumt.

Vi står innenfor reglene, og det gjør ikke særp.

Hvis du vill duskutere om reglene er feil, så start en en egen tråd da vel?

Så kan du jo diskutere det der!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f