Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Follo: Søn 29. Aug 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 11 1

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 22 aug 10, 19:10
Endret: 31 aug 10, 08:21
Endret av: Rey

Vi får smi mens jernet er varmt!

Gamboa er, etter hva jeg kan se, den eneste som har karantene. Follo spiller midtukekamp borte mot Alta den 25. august. Da håper jeg på et slitent Follo-lag som reiser fra Fredrikstad med 0 poeng.

Borges og Wallace tilbake etter karantener, og med storspill av Andersson og Tegan i dag så har Aune et aldri så lite luksusproblem. Jeg ser for meg dette laget:

                     Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

Valencia - Ramberg - Thomassen - Andersson/Rafn

              Tegan - Borges

Follo kommer antakeligvis til å ligge like bakpå, slik alle andre som har gjesta Fredrikstad Stadion til nå har gjort. Det spørs om en rask Askar/Odi får utrettet noe som helst på topp da.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 19:56
Opprinnelig postet av thorsen

Vi får smi mens jernet er varmt!

Gamboa er, etter hva jeg kan se, den eneste som har karantene. Follo spiller midtukekamp borte mot Alta den 25. august. Da håper jeg på et slitent Follo-lag som reiser fra Fredrikstad med 0 poeng.

Borges og Wallace tilbake etter karantener, og med storspill av Andersson og Tegan i dag så har Aune et aldri så lite luksusproblem. Jeg ser for meg dette laget:

                     Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

Valencia - Ramberg - Thomassen - Andersson/Rafn

              Tegan - Borges

Follo kommer antakeligvis til å ligge like bakpå, slik alle andre som har gjesta Fredrikstad Stadion til nå har gjort. Det spørs om en rask Askar/Odi får utrettet noe som helst på topp da.

Blir nok ikke det laget. Tegan og Borges er nok dårlig match, og da ryker selvsagt tegan, selvom han var god idag. Hvis tegan skal med ryker Ramberg, og Borges spiller sentralt. Andersson må også få ny tillitt etter tre mål. Høyrekant blir Valencia eller Rafn..

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 aug 10, 21:23

Alternativt spiller Askar høyreving. Det at Valencia startet på benken i dag tyder vel på at han ikke klarer 90 minutter for tiden, og da vil en forflytting av Askar ut som ving medføre at det blir plass til Tegan. Men jeg ser argumentet med at Borges og Tegan ikke er noe ideelt spisspar - de to sammen betyr minimalt med fart foran.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 22 aug 10, 21:55
Opprinnelig postet av Tøfflus

Men jeg ser argumentet med at Borges og Tegan ikke er noe ideelt spisspar - de to sammen betyr minimalt med fart foran.

 

Trenger man egentlig fart foran når FFK mest sannsnlig kommer til å ha et ballinnehav på ca 75%?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 22:02
Handler vel bare ikke om fart, men også bevegelsesmønster..

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 22 aug 10, 22:09

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Trenger man egentlig fart foran når FFK mest sannsnlig kommer til å ha et ballinnehav på ca 75%?

Akkurat hva jeg mener. Skal vi først krige mot veggen på 16-meter, så er det kanskje like så greit å ha to teknisk gode spillere, som begge kan snurre rundt på små flater og slå smarte pasninger. Avsluttningsegenskapene er det vel kanskje bare Mathias som overgår.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 22 aug 10, 22:14

Er utrolig jevnt i ligaen nå.Bare en ting som teller og det er seier!Heia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 22:18
Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Trenger man egentlig fart foran når FFK mest sannsnlig kommer til å ha et ballinnehav på ca 75%?

Akkurat hva jeg mener. Skal vi først krige mot veggen på 16-meter, så er det kanskje like så greit å ha to teknisk gode spillere, som begge kan snurre rundt på små flater og slå smarte pasninger. Avsluttningsegenskapene er det vel kanskje bare Mathias som overgår.

Tegan var god idag fordi det var bevegelse og fremdrift rundt ham. Skal vi kun spille med spisser som helst kommer i møte, så kommer vi til å spille mot en vegg. To kommer i møte, den ene får ballen og den andre stenger rom...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 10, 22:23
Endret: 22 aug 10, 22:23
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Tegan var god idag fordi det var bevegelse og fremdrift rundt ham. Skal vi kun spille med spisser som helst kommer i møte, så kommer vi til å spille mot en vegg. To kommer i møte, den ene får ballen og den andre stenger rom...

Nøkkelen blir selvfølgelig å bruke kantene. Midtbanen må sette opp Andersson og Valencia/Rafn/Askar i mellomrommet, som kan servere Borges med baller i 16-meteren. Tegström er spissen som kommer i møte og kan flikke videre til kantspillerne når de skjærer inn i banen. Tror Borges/Tegström, tatt alternativene i betraktning, kan fungere godt i en hjemmekamp mot Follo.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 22:59
Endret: 22 aug 10, 23:08
Endret av: Bedreviteren

I prinsipp så tror jeg vi slår Follo hjemme med Vidar og Raijo på topp. Men husker jeg ikke helt feil og tenker litt på starten av denne sesongen så brukte vi spisser med like kvaliteter, noe som var uheldig i forhold til det å skape målsjanser. Ja vi har Andersson som kan være gjennombruddshissig. Men hvis han skal være den eneste av 4 midtbanespillere og 2 spisser kommer vi til å bli forutsigbare og lette å ta imot.. Selvom ikke Askar alltid har vært like god, har angrepspillet vårt totalt sett hevet seg mange hakk etter at han ble flyttet opp som spiss...


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 22 aug 10, 23:07

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Trenger man egentlig fart foran når FFK mest sannsnlig kommer til å ha et ballinnehav på ca 75%?

Akkurat hva jeg mener. Skal vi først krige mot veggen på 16-meter, så er det kanskje like så greit å ha to teknisk gode spillere, som begge kan snurre rundt på små flater og slå smarte pasninger. Avsluttningsegenskapene er det vel kanskje bare Mathias som overgår.

Tegan var god idag fordi det var bevegelse og fremdrift rundt ham. Skal vi kun spille med spisser som helst kommer i møte, så kommer vi til å spille mot en vegg. To kommer i møte, den ene får ballen og den andre stenger rom...

Pluss at spillere kan være så gode de vil, men om det blir for forutsigbart må det type Messi til (evt Piiroja/Lillestrøm på dødballer/inlegg) Om man varierer spillet blir det mye enklere å rive et lag i stykker 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 23 aug 10, 16:31
Endret: 23 aug 10, 16:55
Endret av: Norip


                          STAW

 GAMBOA - RAIO - OPHAUG - WALLACE

      RAFN - RAMBERG - THOMASEN

                        TEGAN

              CELCO - ANDERSSON

 

Jeg vil ha denne! kunne funket bra tror jeg. men det kommer vell ikke til og skje :P bytte ut Gamboa med Vidar hvis det er slik.. har da Askar, Valencia, Odi på benk som er offensive bytter

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 aug 10, 17:11

Gamboaer utestengt

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 23 aug 10, 17:27

Opprinnelig postet av keiko99

Gamboaer utestengt

 

jeg veit jo det da, derfor jeg skriver at han kan bli byttet ut med vidar... har vell også en som heter gilmak som vistnok skal være god nok?

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 23 aug 10, 17:52

Opprinnelig postet av Norip


                          STAW

 OPHAUG - RAIO - VIDAR - WALLACE

      RAFN - RAMBERG - VALENCIA

                        TEGAN

              CELCO - ANDERSSON

 

Jeg vil ha denne! kunne funket bra tror jeg. men det kommer vell ikke til og skje :P

Vågalt å sette Raio og Vidar sammen som midtstoppere. Du skal ha for det

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 23 aug 10, 22:51

Tenker litt på at Vidar har bittebitttebiitte litte grann mer fart en ophaug, noe som kan være positivt. Det som ikke er positivt er at både Martinsen og Ophaug har en tendens til å tulle det til.. uansett om de er presset eller har 30 sekunder på seg

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 23 aug 10, 23:31

Nei takk til to stk cowboyer. Enig med de som mener Ophaug var god for 2 sesonger siden og ikke nå, men har mer komplementære ferdigheter satt opp imot Raio enn f.eks. Vidar. Ønsker dog gjerne å se Agim i sin naturlige posisjon. Har roa i kroppen og bra teknikk med ball. Spørsmålet er fysikken, og om han holder? Vi har foreløpig ikke klart å erstatte undervurderte Gerrbrand.Håpet Gilmak skulle være mannen (jada Holters først og fremst defensivt anker... ;) ), men han må jo selvsagt avklimmattiseres så han er klar for serieavslutninga ;)

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 24 aug 10, 10:43

Opprinnelig postet av bateman

Ønsker dog gjerne å se Agim i sin naturlige posisjon. Har roa i kroppen og bra teknikk med ball. Spørsmålet er fysikken, og om han holder?

Agim på midten sammen med Raio kunne vært spennende. Håper bare gutten slipper flere skadeavbrekk. Da henger kanskje karrieren i en tynn tråd.

Opprinnelig postet av bateman
 

Håpet Gilmak skulle være mannen (jada Holters først og fremst defensivt anker... ;) ), men han må jo selvsagt avklimmattiseres så han er klar for serieavslutninga ;)

Det er ikke et ord! Viser til DrDre sin gamle tråd om det nevnte ikke-ordet Tongue out

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 aug 10, 14:55
Hehe, fint gjensyn! Off topic - er det virkelig ingen som har latt seg lure av "scrollen" på profilbildet mitt ennå? Savner respons!

---------------------------

Guttane!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 aug 10, 15:48

Opprinnelig postet av DrDRE
Hehe, fint gjensyn! Off topic - er det virkelig ingen som har latt seg lure av "scrollen" på profilbildet mitt ennå? Savner respons!

Vi lever ikke i 1995, de fleste her inne har vel vært ute en regnværsdag før. Går ikke på så lettCool

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 11 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f