Husk meg
Brukernavn
Passord

Taktikkeren Aune!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 16 aug 10, 09:36
Endret: 16 aug 10, 09:42
Endret av: Marensius

Når en ser på mannskapet til FFK, og deretter ser på resultatene. Ja FFK ligger høyt på tabellen, men kunne laget vært enda bedre. I mine øyne så absolutt ja. Jeg tror Aune er en begrensing for laget. Hans taktiske hode er ikke imponerende. Se på en spiller som Askar, han har vært helt elendig nå i flere kamper, likevel får han starte. Han spiller helt elendig i 1. omgang. Banens klart dårligste spiller, hva gjør Aune, han tar ut Gamboa, han hadde jo knapt fått en pasning, og det lille han fikk vist var jo på langt høyere nivå enn Askar.. Ikke bare det, men Askar blir flyttet ned på ving, og Valencia får fortsette på spiss. Valencia hadde også en rimelig elendig kamp i går, men han har jo storspilt på ving, hvorfor blir da ikke han flyttet ned på sin plass når Gamboa ble byttet ut???

Når Aune endelig tar ut Askar, setter han inn Tegstrøm. Tegstrøm som knapt har spilt en kamp på et år.... hvorfor ikke en mer teknikker som Atakora. eller en spydspiss som Kashama. To helt forskjellige spillere men er du litt taktikker kan en jo enten spille på små flater med Atakora, eller faktisk kjøre høyere tempo på ball når Sarpsborg mistet ball på Fredrikstads bane halvdel, det var faktisk litt bakrom for Kashama å løpe i.

Hva med cornere og frispark, hvor mange av disse ble plukket opp av keeperen til Sarpsborg i går??? samme opplegg hver eneste gang...

Det må da være mulig å trene noen varianter på corner. Som Risholt varianten, hva med en Andersson på volley i en sånn variant, hva med en kort corner engang i mellom, bare sånn at motstanderne ser at vi kan gjøre noe annet enn å slå ballen inn til keeper.... syntes bare det er rart???

Og hvorfor kan ikke Fredrikstad bruke en lokal god trener, det finnes mange dyktige trenere, som sikkert ikke hadde gjort noe dårligere figur enn Aune... Hva med Lasse Trulsen eller Johnny Jonassen.. Mange vil vel sikkert si, de har jo ikke no erfaring på høyeste nivå.. blabla... men hva har Aune gjort før Fredrikstad...

Personlig tror jeg Fredrikstad hadde vært langt bedre med en annen trener....


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 16 aug 10, 09:47

Du vet at Lalawele ikke er spiss? Tegstrøm ble satt inn for å få laget flyttet lengre opp på banen. Tegstrøm er flink til å krige til seg ball (så lenge ballen er på bakken ) og er flink til å holde på ballen.  Valencia pleier å være meget flink på dødballsituasjoner, så hvorfor kritisere Aune for det? Målet vårt kom da også vitterlig etter en corner fra Valencia..

Jeg var heller ikke helt enig i det Aune gjorde igår, men det blir veldig populistisk å kritisere Aune etter et par middelmådige kamper.  Mener du seriøst at Lasse Trulsen ville vært en bra trener? Det er det dummeste jeg har hørt.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 16 aug 10, 09:51

Jeg er klar over at Lalawele ikke er en spiss, men bruker vi noen spisser på spissplass da?

Ja Tegstrøm er god til de tingene du sier, men han har vært ute i xx måneder, på sitt beste så hadde Tegstrøm vært riktig mann, men han er ikke på topp etter to tre kamper etter skade....

Jeg har hatt noen trenere opp gjennom årene ja og Lasse er absolutt en av de bedre.... og jeg dømmer ikke Aune etter et par middelmådige kamper, jeg dømmer Aune etter halvannen sesong som hovedtrener for FFK, hva i all verden har han fått til?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 aug 10, 09:52

Opprinnelig postet av Marensius

Hva med Lasse Trulsen eller Johnny Jonassen.. 

Du kan ikke seriøst mene at Lasse Trulsen er en god trener?!?! Surprised

Hvis vi skal ha en lokal trener som du snakker om er faktisk Aune den beste vi kan få. Even Juliussen er også en god trener. Vi har en trener som Øyvind Nilsen, men han er vel opptatt med yngre landslag.

Men vær så snill, hvis du kjenner litt til Lasse Trulsen må du se at han er meget begrenset. Johnny Jonassen vet jeg ikke hva står for, men han har vel heller ikke trent noe lag på noe særlig høyere nivå enn 2. eller 3. divisjon.

Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Vi har for mange nesten-spillere, og for mange spillere som er så ustabile at det gjør vondt å se på. Da er det heller ikke lett å være trener. Når det gjelder Gamboa har det blitt skrevet at han var døgnvill, trøtt og sliten, så det byttet var da helt ok. Han var også langt unna det nivået han hadde mot Strømmen.


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 16 aug 10, 09:56

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Marensius

Hva med Lasse Trulsen eller Johnny Jonassen.. 

Du kan ikke seriøst mene at Lasse Trulsen er en god trener?!?! Surprised

Hvis vi skal ha en lokal trener som du snakker om er faktisk Aune den beste vi kan få. Even Juliussen er også en god trener. Vi har en trener som Øyvind Nilsen, men han er vel opptatt med yngre landslag.

Men vær så snill, hvis du kjenner litt til Lasse Trulsen må du se at han er meget begrenset. Johnny Jonassen vet jeg ikke hva står for, men han har vel heller ikke trent noe lag på noe særlig høyere nivå enn 2. eller 3. divisjon.

Kanskje ikke lett å foreslå noen lokale trenere, men hva har Aune gjort som er imponerende før han fikk lov til å trene FFK?? hadde noen i det hele tatt foreslått han hvis han kun hadde hatt hjelpetrener på papiret... Kan gjerne hente inn Even Juliussen eller øyvind Nilsen også. Det beste hadde jo vært å hentet hjem Eggen, men det har vi nok ikke økonomi til. Men Aune er ikke dyktig.....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 aug 10, 10:05

Juliussen er jo allerede i trenerteamet, så han har vi jo. Vi har også Trond Amundsen og allerede nevnte Aune som begge er dyktige. Hvem som er best av dem er umulig å si, men det viktigste er at de jobber godt sammen.

Jeg er også veldig usikker på om Eggen hadde vært bra for FFK-modellen. Jeg skal ikke si så mye om hva slags jobb han gjorde for FFK da han var her, men han er en type som gjerne skal være både direktør, banemann, oppmann, hovedtrener, fysio og alt mulig på en gang. Det funker dårlig i lengden tror jeg.

 


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 16 aug 10, 10:33

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg er også veldig usikker på om Eggen hadde vært bra for FFK-modellen. Jeg skal ikke si så mye om hva slags jobb han gjorde for FFK da han var her, men han er en type som gjerne skal være både direktør, banemann, oppmann, hovedtrener, fysio og alt mulig på en gang. Det funker dårlig i lengden tror jeg.

 

En sparer mye penger da, hvis en kunne brukt en mann til alle de oppgavene.. hehe.. neida... men poenget er at jeg tror FFK kunne fått mye mer ut av laget spillemessig hvis de hadde hatt en dyktigere trener. Selv om han står og brøler og er sint, så er jeg ikke sikker på om Aune er en ledertype en får respekt for, og spillemessig så snubler FFK veldig når de kommer til motstanderens 16 meter. Det må jo for eksempel være lettere å score fra 16-20 meter på skudd enn heading fra 8-10 meter. eller forsøke gang på gang med småspill inne i motstanderens 16 meter... Fredrikstad styrer jo de fleste kamper, men de skaper jo ikke masse veldig farlige målsjanser...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 aug 10, 10:56

Nå har FFK en trener som passer bra til klubbens økonomi. Husk at de også betaler for Grönhagen og Nordli. Synes det er ok at klubben i Adecco og i dagens økonomiske situasjon satser på å utvikle en ung lokal trener. Aune er den treneren klubben har råd til, og da bør han få ro.

Dessuten hadde visstnok Gamboa bedt om å bli byttet ut.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 aug 10, 11:45

Støtte til Aune for min del iallefall.

Er noen ganger man måper litt over beslutningene hans, men han er ung og passer vår økonomi som kanogvetalt bemerker. Dessuten er det jo ingen hemmelighet at veldig mange i denne byen forventer et opprykk i år, i tillegg til at klubben er på vei å stable seg på bena etter et veldig veldig tøft år. Disse to sett sammen legger også et veldig stort press på Aune.

Har troa på Aune slik det er per dags dato.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 aug 10, 11:48

Jeg støtter Aune, men mener at Askar ikke bør spille spiss.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 aug 10, 13:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dessuten hadde visstnok Gamboa bedt om å bli byttet ut.

Heller tvilsomt.. Hvertfall utifra uttalelsene fra Gamboa selv etter kampen! Men han ga en grei forklaring, som kan kjøpes ;) For nå..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 16 aug 10, 13:37

Jeg trudde selv at Aune gjorde et merkelig valg i går ved å bytte ut Gamboa, men om han faktisk ba om det selv er det jo greit. Men uansett synd at Gamboa nesten aldri fikk ballen når han stort sett hadde stort rom og var stort sett ledig. FFK må begynne å bruke større deler av banen, ikke bare ene kanten. :P Også bør man trene på å score mål, ser ikke ut som det er så prioritert :P

Ellers støtter jeg Aune og det han prøver å gjøre, så mange andre valg har vi vel heller ikke ;]


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 16 aug 10, 13:47

Det rareste med alle uttak som er andre har nevnt her, er at vi har 4 spisser på benken, noen yngre, noen eldre, men de er SPISSER! Har du fire spisser på benken så starter du ikke med 2 kantspillere på topp! Hjelper lite å whine om nye spillere, når de gamle ikke får sjangsen mer enn 10 min i måneden (hovedsaklig da Dino og Odi)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 aug 10, 14:48
Endret: 16 aug 10, 14:50
Endret av: hasse33

Jeg er ikke den rette mannen for å si noe om Aune og hans trenerferdigheter, men når jeg ser på f.eks 08 så ser man et tydeligere spillemønster enn det man gjør hos FFK med kjappe kontringer og innøvde kombinasjoner mellom Wiig, Hoås, Breive m.fl

Det jeg kan lese av spillemønsteret til FFK er enten en langpasning eller dødball som vi stort sett ikke klarer å håndtere fordi vi ikke har noen 210 cm høy Årøy eller Hoass eller de evindelige støttepasningene til Ramberg m.fl.

Trener vi på pressisjon i pasningspill ?? Ser ikke slik ut i kamper.

Trener vi på dødball ?? Ser ikke slik ut i kamper?? (selv om det har kommet noen mål på dødball)

Trener vi på å spille ballen gjennom midbaneleddet ?? Ser ikke slik ut i kamper!

Og til slutt trener vi på avslutninger dvs skudd ?? Ser defintivt IKKE ut slik i kamper!!

Det er sikkert mange her som er bedre enn meg til å beskrive spillemønsteret til FFK eller mangelen på det ???

 

 

Mulig litt off-topicCool


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 16 aug 10, 15:05
Jada, Aune har helt sikkert sine svakheter, som så mange andre. Jeg kan allikevel ikke klare å finne noen som hadde gjort en bedre jobb for klubben innenfor de rammene vi er nødt til å drive klubben for i dagens situasjon. Jeg er fortsatt overbevist om at Aune er rett mann for FFK, ikke bare denne sesongen, men også for fremtiden. Gi ham tid, dette kommer til å gå bra!

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 aug 10, 15:13

Aune er trener nå så det får vi bare godta.Men gud han gjør noen veldig mekelig valg ja.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


ffkern

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10
Innlegg: 68

Lagt til: 16 aug 10, 16:08

Helt enig med veldig mange her. Vi må gi Aune den tiden han trenger, for det er ikke bare bare å være fotballtrener. Kanskje han etter hvert bearbeider inn det at man må bruke spillerne i rette posisjoner også?


Håper inderlig det. Askar er grei som spiss, men da må vi legge opp spillet etter han. Nøtter ikke å gå til innlegg og be han heade de i kassa. Jeg mener han heller bør spille ving, og at vi heller satser Borges og Mulac på topp. Vi har strålende innleggsføtter i Simen Rafn, Amin Askar, Lalawele og ikke minst Alex Valencia! Det forutsetter at vi faktisk utnytter spillernes sterke sider, for og få noe ut av spillet. For per dags dato har ikke Fredrikstad Fotballklubb en tydelig nok spillestil. Vi trenger rett og slett å bestemme oss for sånn vi vil spille, for så å trene det inn. Per dags dato blir det bare kaving og spillerne prøver litt her og litt der. Pasninger på kryss og tvers i et kjør.


Jeg liker modellen vi kjørte i 1.omg mot Strømmen, for da så det også ut som vi hadde noe å spille etter. Raskt ut på kant og gode innlegg, med spillere som ville score. Alt for ofte i år så fyller vi for sent-aldri på når innleggene kommer. Husker senest i går da Askar fikk et pass ut på venstre kanten, og ble stående i nesten 2min og vente på at det skulle kommer spillere for å hjelpe han. De kom joggende etter, og Askar måtte gå inn i bane og skyte et håpløst skudd.

Laget i går burde vært:
Masalin; Martinsen, Ophaug, Piiroja, Wallace; Gamboa, Ramberg, Gilmak, Alex Valencia; Borges, Askar(Dino?)

Vi kan ikke missbruke en såpas god spiller som Alex, ved å bruke han som spiss. Innleggene hans er gull vært for FFK. Er fullt klar over at Gilmak var dårlig på midtbanen mot Trosvik, og at han viser seg bedre som stopper. Men vi må ta den sjansen, for Borges kan faktisk ikke spille sentral midtbane. Han blir blek, og får ikke brukt sine spisskompetanser i den posisjonen. Det er litt trist å se noen av spillerne spille i posisjoner de ikke behersker.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 aug 10, 16:41

For det første: Å hente inn Lasse Trulsen til FFK håper jeg aldri skjer. Hva har han prestert hittil da som Aune ikke har gjort? Aune har vært juniortrener i FFk og trent Kvik Halden og gjorde sine saker bra der.

Nå har FFK spilt tre kamper på rad uten å vinne, og da skal man kutte hue av treneren med en gang vi møter litt motgang? Hallo! Hva skjer med folk da? Vi har tapt tre kamper i år: Strømmen, Ranheim og Sarpsborg08, resten er seiere og uavgjort. Vi ligger på 2 plass og ligger 3 poeng bak Sogndal som ligger på første plass..

Hadde vi lagt midt på tabellen og kavet rundt eller i bunn av tabellen så hadde jeg skjønt det, men det gjør vi ikke. Vi ligger på 2plass, har nesten ikke spisser som scorer mål og har tre tap. Nei la Aune nå får arbeidsro og gjøre jobben sin.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 aug 10, 16:45
Trulsen har scoret 3 mål i år tror jeg, 2 mot FFK Han skal ikke tilbake!

---------------------------

Heia FFK


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 aug 10, 16:47

Opprinnelig postet av ffkern

Helt enig med veldig mange her. Vi må gi Aune den tiden han trenger, for det er ikke bare bare å være fotballtrener. Kanskje han etter hvert bearbeider inn det at man må bruke spillerne i rette posisjoner også?


Håper inderlig det. Askar er grei som spiss, men da må vi legge opp spillet etter han. Nøtter ikke å gå til innlegg og be han heade de i kassa. Jeg mener han heller bør spille ving, og at vi heller satser Borges og Mulac på topp. Vi har strålende innleggsføtter i Simen Rafn, Amin Askar, Lalawele og ikke minst Alex Valencia! Det forutsetter at vi faktisk utnytter spillernes sterke sider, for og få noe ut av spillet. For per dags dato har ikke Fredrikstad Fotballklubb en tydelig nok spillestil. Vi trenger rett og slett å bestemme oss for sånn vi vil spille, for så å trene det inn. Per dags dato blir det bare kaving og spillerne prøver litt her og litt der. Pasninger på kryss og tvers i et kjør.


Jeg liker modellen vi kjørte i 1.omg mot Strømmen, for da så det også ut som vi hadde noe å spille etter. Raskt ut på kant og gode innlegg, med spillere som ville score. Alt for ofte i år så fyller vi for sent-aldri på når innleggene kommer. Husker senest i går da Askar fikk et pass ut på venstre kanten, og ble stående i nesten 2min og vente på at det skulle kommer spillere for å hjelpe han. De kom joggende etter, og Askar måtte gå inn i bane og skyte et håpløst skudd.

Laget i går burde vært:
Masalin; Martinsen, Ophaug, Piiroja, Wallace; Gamboa, Ramberg, Gilmak, Alex Valencia; Borges, Askar(Dino?)

Vi kan ikke missbruke en såpas god spiller som Alex, ved å bruke han som spiss. Innleggene hans er gull vært for FFK. Er fullt klar over at Gilmak var dårlig på midtbanen mot Trosvik, og at han viser seg bedre som stopper. Men vi må ta den sjansen, for Borges kan faktisk ikke spille sentral midtbane. Han blir blek, og får ikke brukt sine spisskompetanser i den posisjonen. Det er litt trist å se noen av spillerne spille i posisjoner de ikke behersker.

forøvrig enig med det her også.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24