Husk meg
Brukernavn
Passord

Manchester United 2010/11

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 jan 11, 20:33

Dagens kamp var alt Tottenham-kampen ikke var. Først og fremst var den fryktelig enkel. Når man byr på en fri heading fra én meters hold på kampens første corner, så får man ikke poeng på Old Trafford. 5-0, og med litt mer effektivitet kunne det fort vært åtte. En fin hevn for at Birmingham stjal uavgjort i romjula. Tabelltoppen befestes, og til tider var det riktig fint spill også. Måtte det bare bli litt av det på bortebane snart også ... første mulighet er Blackpool på tirsdag, når den utsatte kampen fra før jul skal spilles.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


FFK Pride

Knøttespiller

Ble medlem: 01 jul 08
Innlegg: 64

Lagt til: 23 jan 11, 14:58

Blackpool er inne i en svak periode så her burde vi få fikset litt på den avskrekkende bortestatistikken vår i år.

---------------------------

Bortekamp er best i flomlys og pøsregn!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 26 jan 11, 08:59

Før pause var det ikke mye som minnet om svak periode fra Blackpool. De opptrådte aggressivt, var tidlig i press og effektive på dødballer, og fremsto generelt som et veldig bra fotballag. Men de fikk etterhvert betale for den dumdristige spillestilen, for på alle Uniteds mål hadde de "tømt" forsvaret slik at United fikk veldig god plass til å spille gjennom Giggs, Hernandez eller Berbatov - alt etter hva som passet best.

Vi hadde nok flaks som ikke fikk straffe imot like etter pause, Rafael gikk rett i kassa på Blackpool-spilleren og det var absolutt mulig å blåse straffe der. Likevel har jeg på følelsen at Blackpool var så sluttkjørt etter en time at om United hadde trengt fire mål i stedet for tre, så hadde vi fått det. Det var ikke mye Blackpool hadde å by på den siste drøye halvtimen.

Og så er det å håpe at smellen Rafael fikk i hodet ikke var alvorlig. Hjernerystelser skal man ikke ta lett på, har han vært uheldig er det måneder på sidelinja. Med litt flaks er han tilbake om en uke.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 jan 11, 20:44

Med mange benkslitere fra start ble det en ganske jevn kamp mot Southampton på St. Marys i kveld. Det var lett å se at de 11 som startet ikke har spilt sammen så ofte. Feilpasningene florerte og bredde i angrepsspillet fantes ikke.

Da Giggs og Nani kom inn ble alt så meget bedre, og snuoperasjonen var gjennomført lenge før klokka viste 90. Betryggende, og godt at avansementet er i boks samtidig som en del av de faste fikk hvile ut til tirsdagens tøffe kamp mot Aston Villa.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 feb 11, 08:44

God kamp mot Aston Villa i går. Begge Rooneys mål kom etter fantastiske pasninger. Først en meget våken Van Der Sar, som tok et kjapt frispark på 16-meteren og brått spilte Rooney gjennom alene med keeper, og like før pause et nydelig innlegg fra Nani - bortimot ferdigscoret.

Eneste minus i går var hvor utrolig opptatt av ballen hele laget plutselig var i forkant av Villas redusering. Fem mann var innenfor en ti meters radius fra ballfører, mens ingen var i nærheten av å plukke opp Darren Bent. Håpløst. Men heldigvis: I motsetning til tidligere i sesongen medførte ikke dette panikk og at man lot motstanderen ta over initiativet fullstendig. I stedet fortsatte laget å kverne på og fikk 3-1 like etter timen.

En godt gjennomført kamp, og avstanden til Arsenal og Chelsea er uendret. (Forøvrig et latterlig mål Everton fikk score mot Arsenal, dommeren hadde tydeligvis glemt offside-reglene.) Smurfene spiller i kveld, borte mot Birmingham. Oddsen for uavgjort er ikke spillbar. Birmingham har spilt uavgjort i 6 av 11 hjemmekamper.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 feb 11, 20:07

Sofaen i hel hvete, for en blodfattig forestilling. Ille nok at man står og sover på dødballer imot, det har jeg i og for seg blitt vant til i det siste, men det som skjedde etter pause tydet på et slitent lag. Det var ingen sprut, spillere misforsto hverandre og tempoet var fraværende. Og så skal det sies at innsatsen Wolves la ned defensivt holdt et noget høyere nivå enn hva Blackpool presterte forleden. Wolves var oppofrende hele veien og innsatsen var dessverre nok til å sikre tre poeng.

Må si jeg rev meg i håret over ego-tendensene til Nani til tider i dag. I stedet for å bruke en helt ledig Rafael ute på siden, driblet han seg inn i sekken, gang på gang. Han fikk visst ikke med seg at Wolves-forsvaret VÅKNET etter målet hans. Videre var det noget flaut for meg, som en av Norges største beundrere av Paul Scholes, å se ham prøve seg med "Guds hånd". Samme mann var forøvrig involvert i en situasjon tidlig i 2. omgang hvor Wolves' James O'Hara definitivt burde hatt sitt andre gule kort - men dommeren lot også Giggs slippe kort etter en rimelig grov takling. Jeg synes dommeren var svak, han overså flere klare kort (etterslengen på Rooney, nevnte taklinger fra O'Hara og Giggs).

Og så ble jeg pinlig berørt på vegne av TV2s kommentator da han snakket om hvordan det visstnok sa alt om Evans' innsats at han, som midtstopper, ble byttet ut etter 65 minutter. Han hadde visst helt glemt at Evans ble skadet noen få minutter tidligere ... heldigvis så det ikke særlig alvorlig ut.

Nå bør det være et ekstremt revansjesugent lag som møter smurfene om en uke ...

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 feb 11, 15:31

Deilig seier over City i dag, og for et mål! Jeg fikk idag bevist for meg selv at fotball kan gi meg orgasme!!! Skal vi si et av de beste målene scoret i Europa i år? 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 feb 11, 16:05

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/se-rooneys-utrolige-brassespark-som-senket-byrivalen-3415491.html

Sinnsyk scoring! Herlig!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 feb 11, 20:25

Tror jammen jeg fikk ståkuk av det målet der.

En aldeles nydelig seier, og en mye mer underholdende kamp enn jeg hadde trodd på forhånd.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 feb 11, 22:01

United leverte en nokså typisk CL-bortekamp i kveld, 0-0 på Stade Velodrome tegner et rimelig greit bilde av kampen. Ingen stor risikovilje, og relativt få sjanser begge veier. Jeg ble ikke voldsomt skremt av Marseille, dog ble jeg skremt av hvor mange feilpasninger Uniteds midtbane leverte før pause. Hverken Fletcher, Gibson eller Carrick kan være bekjent av pasningene de leverte.

Jeg gleder meg til returoppgjøret, for det blir høyst sannsynlig langt mer rock'n'roll enn kveldens kamp.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 01 mar 11, 23:47

Orker ikke skrive mer om Chelsea kampen enn at det er noe av den mest utrolige dømmingen jeg har sett! 


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 mar 11, 09:30

Opprinnelig postet av ffkmats
Orker ikke skrive mer om Chelsea kampen enn at det er noe av den mest utrolige dømmingen jeg har sett! 

Så ille var det vel neppe. Straffen ble konstruert, men slike straffer har jeg sett ofte. Kameraet bak mål viste faktisk en grei straffe, selv om den så veldig konstruert ut fra motsatt vinkel. Luiz skulle hatt rødt kort selvsagt, men Rooney sitt fra forrige kamp var like klart - da som direkte rødt. Dommeren kunne sikkert lagt lista et lite hakk lavere, men det gjaldt for begge lag.

Veldig bra for spenningen, selv om jeg ikke tror Arsenal holder helt ut i år heller.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 mar 11, 10:41

Det er jo det som er litt villt. Han legger lista veldig høyt hele kampen. Plutselig blåser han en billig straffe, og gir Vidic senere et latterlig kort som fører til rødt.  Når han da ikke har gitt Luiz rødt tidligere er det bare å grattulere.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 mar 11, 10:45

Opprinnelig postet av ffkmats
Plutselig blåser han en billig straffe, og gir Vidic senere et latterlig kort som fører til rødt.  Når han da ikke har gitt Luiz rødt tidligere er det bare å grattulere.

Kortet til Vidic er helt greit det. Det blir ikke latterlig selv om Luiz skulle ha hatt kort før. Vidic holder jo ganske klart i trøya da han får sitt andre. Nå er det ikke sikkert dommeren fikk med seg akkurat hva som skjedde mellom Luiz og Rooney heller. Da har hvor han har lagt lista før i kampen lite å si.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 mar 11, 12:12

Hehe.. I denne diskusjonen tror jeg vi kan være enige om å være uenige!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 02 mar 11, 12:39
Endret: 02 mar 11, 12:45
Endret av: Knuty

Her blir folk aldri enige. Dømming jevner seg ut uansett - i forrige serierunde var det kun en dommerfeil (i mine øyne) som reddet Rooney fra direkte rødt, og tre kampers karantene. Den forseelsen var "selvsagt" ingenting i Fergusons øyne..

Forundrer meg ikke hvis Ferguson prater på seg en karantene her også. Han kan være så misfornøyd/uenig han bare vil, men å gå løs på dommerens "fairness" og kompetanse er bare dumt, og fullstendig respektløst. Kan ikke helt se hvordan FA kan overse dette.

Opprinnelig postet av Ferguson
"You hope you get a really strong referee in games like this," he said. "It was a major game for both clubs and you want a fair referee. You want a strong referee anyway and we didn't get that.

"I don't know why he's got the game. I must say that when I saw who was refereeing it, I feared the worst."

Link til Telegraph.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 mar 11, 13:28

Opprinnelig postet av ffkmats

Orker ikke skrive mer om Chelsea kampen enn at det er noe av den mest utrolige dømmingen jeg har sett! 

Jeg så hele kampen i går.

Luiz skulle ha blitt tildelt tre gule kort.

Straffa er ufattelig billig.

Vidic sitt andre gule er greit nok (urutinert), men inkonsekvent sett i lys av dømmingen kampen under ett.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 02 mar 11, 14:52

Vidic burde fått sitt andre gule 2-3 min før han fikk det. Når han da presterer å gjøre det samme igjen rett etterpå så kan han bare takke seg sjøl.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 mar 11, 15:02

Dommerdiskusjoner er i og for seg håpløse. Ganske sikker på at dersom det var FFK som var i Manu sin posisjon så hadde de fleste av oss vært i det samme hylekoret. Samme om det hadde vært motsatt


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 02 mar 11, 15:21

Ferguson har aldri vært en gentleman, og er hykler nm 1 i PL. Å forsvare egen spiller som regelrett slår ned en motspiller umotivert midt på banen sier sitt.

Når det gjelder dømmingen i gårsdagens kamp var den noe svak, men ikke blant det værste jeg har sett i år. Luiz skulle hatt sitt andre gule kort = rødt. Angående straffe anser jg den i favør ikke straffe med 60-40, ergo grunnet vinkel og kontakten mellom smalling og sjirkov (fonetisk), kan man forstå dommerens avgjørelse. Når det gjelder Vidic så fortjente han 3 gule kort i denne kampen. Summert opp må vel det kvalifisere til rødt?

At han ikke skal gi rødt fordi Luiz ikke fikk rødt er et håpløst argument. Eks: hvis dommerne erkjenner at de skulle dømt straffe til lag A i 1omg, så kan de ikke gi straffe til lag B i 2omg uansett hvor klar den måtte være? Tåpelig.

Men at det skaper engasjement om korrupsjon i FA, "dommerne er imot oss" etc fra fergie og supportere er forventet. De taper ALDRI fordi de faktisk har spilt dårligere enn d andre laget.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24