Husk meg
Brukernavn
Passord

Manchester United 2010/11

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 des 10, 16:52
Endret: 14 des 10, 16:53
Endret av: ffkmufc

Nok en gang fikk vi se at Arsenal ikke klarer å spille godt mot gode lag. Var Nasri med i går?

Moro å se at Park og Anderson er i form, meget bra kamp av begge. Og stoppera våre er så ekstremt bra.

Så på Chelsea kampen på søndag også, og de sliter like mye som Arsenal. Ikke mye å glede seg over for døm på brua heller.

Sa før sesongen at det kom til å stå mellom oss og Chelsea i år også, så hadde vært moro å avgjort på søndag!

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 15 des 10, 16:35

Kampen mot Arsenal var solid defensivt, men ikke særlig mye å rope hurra for offensivt. Det er selvfølgelig viktig å ha orden på det defensive, men med en Rooney som fortsatt mangler gnisten som enslig spiss og en venstreving som ikke eier kreativ kraft skal det godt gjøres å skape noe særlig på Chelsea. Men blånissene er også rimelig tamme framover om dagen. Mitt dristige tips for søndagens kamp på brua er 0-0.

Uavhengig av resultatet på søndag er det alt for tidlig å snakke om at noe som helst er avgjort. United vil med seier i den kampen ha seks poengs forsprang på Chelsea, og en kamp til gode. Det er bra, og jeg er enig i at Chelsea er den sterkeste konkurrenten, men husk at United har både hentet opp større forsprang og rotet bort tilsvarende. I annen halvdel av sesongen er det bortekamper mot Tottenham, Arsenal og Liverpool (og glem ikke at for Liverpool er United-kampen en cupfinale, de vil gi absolutt alt, så glem det faktum at de i inneværende sesong er middelhavsfarere).

Okke som var det meget stas å være tilstede på Old Trafford mandag kveld Cool

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 17 des 10, 12:17

Da er åttendedelsfinalene i Champions League trukket, og United skal møte Marseille. Ingen slem trekning med tanke på at potten med andreplasserte lag også inneholdt Inter og AC Milan.

Forøvrig skal Barcelona møte Arsenal, Real Madrid møter igjen sine overmenn fra kvartfinalen i våres, og finalelagene fra i mai møtes også allerede i åttedelsfinalen.

Ståle Solbakken er neppe særlig glad for å ha trukket Chelsea.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 des 10, 22:44

HELVETE så flaks Birmingham skal ha det, men det ble 1-1 da..

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 31 des 10, 14:39

Ja, Brum hadde flaks med utligningen, men møkk skjer. Heldigvis hadde Arsenal også uflyt mot Wigan og avga poeng. Straffen de fikk imot var rent skuespill av Wigan-spilleren Cool

Kamp igjen i morgen, og det mot det eneste laget som har tatt Premier League-poeng fra United på Old Trafford denne sesongen. 2-2-kampen mot WBA huskes nok best for Edwin van der Sars kjempetabbe,  som medførte at Bromvika utlignet i en kamp hvor United hadde spilt dårlig, men likevel så ut til å ha kontroll fram til akkurat det skjedde.

Revansjelysten etter den kampen bør være stor, og jeg håper vi får se et tilnærmet toppet United-lag starte det nye året med å gå i strupen på WBA, og vise oppkomlingene i Citeh hvor pokalskapet skal stå.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 01 jan 11, 17:12
I dag var det Uniteds tur til å ha flaks. Først da WBA ble snytt for en straffe i første omgang, og deretter da de bommet på den de faktisk fikk i andre. Rett nok ble også vi snytt for straffe i andre omgang, men seiersmålet kom på den påfølgende corneren ... :-) I alt en dårlig kamp i dag, etter hvert av begge lag. Tydelig at det tøffe kampprogrammet preger en del spillere, for tempoet var virkelig ikke mye å skryte av i dag. Men tre poeng er sikret. Mest gledelig av alt: Wayne Rooney med sitt første spillemål i Premier League denne sesongen. Måtte det bli målet som fikk hull på byllen ...

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 05 jan 11, 09:31

Nok en under middels forestilling fra United, men denne gangen i det minste godt nok til at seieren mot Stoke var fortjent. Begge målene var fine prestasjoner, og det var tilløp til noen grymme angrep utenom dem også.

Markeringssvikt fra samtlige tre mann på baklengsmålet var en stygg ripe i lakken. Når det er tre forsvarere mot tre angripere skal ingen av angriperne få gå opp uforstyrret.

De neste to kampene blir mange hakk vanskeligere og hele laget må opp et hakk, minst til nivået fra første omgang mot Sunderland. Liverpool hjemme i FA-cupen på søndag har klassikerpotensiale. Glem LFCs dårlige sesong så langt, form teller lite i disse oppgjørene. Neste seriekamp er Tottenham borte, en kamp jeg frykter mer enn både Arsenal, City og Chelsea for tiden. Spurs har ikke samme nivå over en hel sesong som de andre nevnte bør ventes å ha, men de rir på en medgangsbølge og er sterke.

I kveld ser jeg gjerne en blankpusset, fin uavgjort på Emirates Stadium hvor Eastlands-smurfene er på besøk.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 jan 11, 09:47

Er så deilig å ha Nani tilbake! Målgivende og mål i går, for en spiller! Er vel oppe i 11 målgivende og 6 mål i serien nå..

Ellers en helt grei kamp, fortjent seier.

Gibson skyter irriterende mye, han trur han kan score fra hvor som helst. Synd.

Smalling inn og gjør en solid jobb som stopper.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 05 jan 11, 10:00

Opprinnelig postet av ffkmufc

Smalling inn og gjør en solid jobb som stopper.

... sånn rent bortsett fra at han trenger to-tre forsøk for å klarere ballen i en trengt situasjon. Holdt på å gi meg hjerteinfarkt et par ganger. Men stort sett bra, det skal han ha.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jan 11, 23:00

ulvene tok Chelsea... mmmmmm kjenner jeg koser meg ekstra

liverpool tapte. mmmmmm enda bedre

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 05 jan 11, 23:02

Arsenal - Man City 0-0, Wolves - Chelsea 1-0. Helt nydelig. Og som en ekstra bonus - Blackburn-Liverpool 3-1. For en gjennomført nydelig serierunde ...

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 jan 11, 23:13

Gratulerer med seriegullet alle medsupportere!

Deilig å se arrogante Gerrard blåse straffa over idag!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 06 jan 11, 09:19

Seriegullet? Rull inn. Det er 16 serierunder igjen å spille, og United har igjen en haug med vanskelige bortekamper. Arsenal, Tottenham og Chelsea. To kamper til gode på City betyr på ingen måte at forspranget reelt sett er åtte poeng.

Ikke dermed sagt at det ikke ser lyst ut. Tre neste kamper i serien: Tottenham (B), Birmingham (H), Blackpool(B). Seks (eller sju) poeng på disse tre er mitt tips (jeg er stygt redd det første tapet kommer mot Spurs). I det samme tidsrommet spiller Arsenal to kamper: West Ham (B) og Wigan (H). Seks ganske sikre poeng i min bok. City møter Wolves (H) og Aston Villa (B), la oss si fire poeng. Slår dette til, har vi følgende tabelltopp ved neste månedsskifte:

United   23 14 8 1 50

City        24  13 7 4  46

Arsenal 23  14 4 5  46

Det vil være en fin tabell, men fortsatt aaaaalt for tidlig å sprette sjampisen. La oss heller kose oss med tabellen som den er akkurat nå Cool

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 jan 11, 11:04

Da er jeg villig til å vedde ganske mye mot deg. Mye vil du vedde?

Jeg er 100% sikker på seriegull, så jeg legger gjerne 100 tusen i potten.

Hvem trur du vinner serien da? Ikke bare er de andre langt bak, de imponerer like lite som United, forskjellen er at United ikke taper på dårlige dager.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 06 jan 11, 11:08

Jeg sier ikke at jeg ikke tror vi vinner serien, jeg sier at det er for tidlig å innkassere det. Skulle jeg satt penger på en seriemester nå ville jeg selvsagt satt penga på United.

Men jeg regner med at du husker 1998. United ledet serien med 11 poeng (Arsenal hadde dog kamper til gode). Arsenal vant. Eller hva med 2003 da rollene var byttet, Arsenal ledet klart ved nyttår og United til slutt vant med fem poengs margin?

Jeg skal ikke engang ta i 1991-92-sesongen med ildtang.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 jan 11, 11:28

Du kan nevne hvilken sesong du vil for min del. Vent å se i mai du. Lykke til


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 06 jan 11, 12:40

"Vent å se"? Jeg sier jo ikke at jeg tror noen andre vinner serien. Jeg sier bare at champagnen (for dem som liker sånt, jeg tar meg heller en whisky) skal man sprette når pokalen er sikret, ikke i januar.

 

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 jan 11, 12:51

Jeg ser ikke bare på tabellen ser du, jeg ser også på de andre tittelutfordrerene. De ser alt annet enn sterke ut noen av døm.

Mye kan skje, men troppene til Chelsea og Arsenal er ikke sterke nok, og City har ikke det som skal til for å vinne seriegull. United er rett og slett i en egen klasse i år, og husk vi har også mye å gå på...


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 13 jan 11, 14:29

Neste kamp nærmer seg - Tottenham på White Hart Lane. Jeg vil si det er den tøffeste bortekampen så langt. City er nok jevnt bedre enn Spurs, men de prøvde ikke engang å vinne på COMS, og uavgjort sto tydelig skrevet i kaffegruten. Spurs gikk på sitt første tap på over en måned da de røk 2-1 på Goodison forleden, men hjemmeformen trenger ikke å ha fått en trøkk av det.

Dette er uansett en kamp jeg gleder meg til, for den er nesten garantert å bli underholdende. Jeg sier meg i utgangspunktet fornøyd med uavgjort - en seier vil være noe å feire - men Manchester United skal ikke være et lag som går for uavgjort.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 16 jan 11, 20:17

Som ventet, en veldig vanskelig kamp. Midtbanen til United møtte rett og slett ikke opp i dag. Fletcher strødde feilpasninger, Carrick var usynlig, Giggs fikk ikke til noe og Nani gikk seg fast hele tiden. Rooney og Berbatov ble alene på topp.

Forsvaret, minus Rafael, må få kreditt, spesielt Vidic var bunnsolid og tapte vel knapt én duell. Rafael derimot var så het i huet at det er et under at han ikke ble utvist tidligere.

Anderson gjorde et bra innhopp, ryddet opp i litt større grad på midten og virket som han klarte å spre litt ro - noe som kom godt med det siste kvarteret. Synes det var betryggende at laget kunne holde på ballen og få tiden til å gå når det var helt nødvendig. Tottenham var gode i dag.

Men uansett, top of the league, og på lørdag venter Birmingham .

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f