Husk meg
Brukernavn
Passord

Konflikt mellom Andersson og TF?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 jul 10, 19:26

Finnes det et rykte så tar media fatt i det. Særlig nå i agurksesongen.

For å si det slik: Ordtaket "ingen røyk uten ild" har begrenset gyldighet når ryktene går i pressen. Særlig på denne tiden av året.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 jul 10, 19:35

Media pleier også å være såpass seriøse at de snoker rundt på diverse diskusjonsforum og plukker med seg saker og ting derfra. Deretter poster de det selv som halvseriøse artikler for å hanke til seg ekstra lesere.

Det er bedre med ryktesladder enn blanke sider i avisa.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 jul 10, 19:45

Personlig synes jeg Anderson har hatt et negativt kroppspråk helt siden han kom i fjor høst. Jeg innbiller meg at han kom til oss for å ta ett steg opp i karrieren, og at han fikk en nedtur da det i stedet ble en tur ned i Adecco og at Fredrikstad var en mindre by enn han trodde?

Han har utvilsomt egenskaper vi trekker god nytte av, men synes faktisk han har kommet ganske enkelt til de viktige scoringene han har hatt i det siste. Jeg så ikke kampen i går, og aner ikke hva han gjorde utenom det som kommer frem av sammendraget. Men de to måla han setter der synes jeg faktisk kommer som følge av dårlig keeper- og forsvarsspill. Han får veldig god tid ved begge scoringene, og ingen av de er umulige å ta for keeper.

Om det er en situasjon mellom ham og TFA, så ser jeg ikke bort ifra at det har bakgrunn i at TFA mener han ikke utnytter sitt potensiale til det fulle.

---------------------------

Svaberget for alltid!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 jul 10, 21:13
Endret: 26 jul 10, 21:13
Endret av: Lex

Om det er lette scoringer har vel ikke noe med saken å gjøre. Han scorer, det er det som er poenget... Nå kjenner jeg at du iriterer meg...

---------------------------

Heia FFK


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 jul 10, 22:26

Mittt poeng er at han har mer å gå på i forhold til spillet sitt, og jeg mistenker at det har med litt holdninger å gjøre.  På samme måte som jeg ikke vil hogge hodet av Lasse Staw fordi han gjorde et par tabber, så setter jeg ikke Mathias Anderson på kongestol fordi han scorer ett par mål.

Ja, det er viktig å ha spillere med målteft. Men jeg forventer at alle gjør så godt de kan til enhver tid på banen, og jeg tror Mathias Anderson kan prestere ennå bedre enn hva han har gjort.

Men jeg ser at siden jeg ikke har snakket med ham selv så blir spekulasjoner om hvorfor det blir sånn, bare rene spekulasjoner.

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 jul 10, 00:41

Jeg var fly forbanna på bla. Anderson på vårsesongen,over over manglende innsatsvilje, latskap, negativt kroppspråk etc, og mente at benking var det eneste rette. (Kan vel også ta med Valencia i samme åndedraget). Men jeg ser mer tæl og innsats fra Anderson nå, mer vilje, tar løp tilbake, og viser seg fra en bedre side.

Uansett, spillere som ikke gir ALT og litt til MÅ benkes, selv om de har et høyt potensiale og lager noen mål. Den negative holdningen sprer seg som gift i laget under kamp, eg ender meg poengtap. Laget som helhet tjener på bruke folk som yter 110, selv om de ligger et par hakk under i "klasse". På dette nivået skal man ikke senke seg mange prosent ifht maxnivå før de blir middelmådigheter. I adecco er det innsats og tæl som gjelder.

Jeg tror TFA har jobbet veldig bra med laget. Syns tonen i laget virker bra, guttane jobber for hverandre mer, støtter hverandre, mer positivitet. La merke til Thomassen, når han scora mot Bryne, det første han gjorde var å spurte rett bort til spillerne som var i oppvarming for å feire scoringen med dem. Kan ikke tenke meg at Anderson surmuler over uttak etc, DET må en proffspiller som ham greie holde seg for god til om han skal være med i dette gamet.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 27 jul 10, 01:09
Endret: 27 jul 10, 01:13
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av kjo

--

 La merke til Thomassen, når han scora mot Bryne, det første han gjorde var å spurte rett bort til spillerne som var i oppvarming for å feire scoringen med dem.

--

 

He he.. så vidt jeg vet er historien bak den feiringa at han jublet med Mathias Anderson, fordi Anderson hadde bedt Thomassen skyte om han kom i det "läget" hvor Jokke vistnok har scoret mye på trening.

Det slår selvfølgelig tilbake mot det jeg sa tidligere, men enhver sak har jo minst to sider ;-)

Anderson har ett feiende flott skuddbein, god fart, og masse fotball-klokskap. Om det er en situasjon mellom han og trenerteamet håper jeg de får orden på det, og at Mathias gir ALT i høstsesongen.

PS! Målet han scoret mot Trosvik i cupen er fortsatt det vakreste jeg har sett av noen i rød-hvit drakt denne sesongen, mer av slikt!!

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 27 jul 10, 01:18

Det sto i går dagens F-b (papir utgaven) noe om det med Anderson og TFA. kan skrive det ned i morgen. orker ikke det nå.

Og de antyde et eller annet om en uenighet. men det kan bare være agurknytt


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 jul 10, 01:43

Opprinnelig postet av Plankehue

Det sto i går dagens F-b (papir utgaven) noe om det med Anderson og TFA. kan skrive det ned i morgen. orker ikke det nå.

Og de antyde et eller annet om en uenighet. men det kan bare være agurknytt

Tror neppe det er noe konflikt mellom Andersson og Tom Freddy Smile

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 jul 10, 01:46

Opprinnelig postet av Lex

Om det er lette scoringer har vel ikke noe med saken å gjøre. Han scorer, det er det som er poenget... Nå kjenner jeg at du iriterer meg...

Mål er mål!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 10, 08:43
Endret: 27 jul 10, 08:43
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Kratos

Desuten syns jeg at Partioten er flink til å lage konspirasjonsteorier og se etter negativiteter å skrive om...

Enig. Jeg begynner å bli mektig lei pisset. Se og Hør har en ledig stilling har jeg hørt.

Kanskje ikke det er det likevel?

Gulsvik-salg kan åpne for Andersson til Odd

 http://www.ta.no/fotball/telemark/article5203767.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 jul 10, 09:07
Opprinnelig postet av Patrioten

Kanskje ikke det er det likevel?

Det trenger ikke å eksistere noen konflikt mellom Aune og Andersson selv om sistenevnte skulle bli solgt! Det kan være så enkelt som at man må kutte kostnadene.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 27 jul 10, 09:56

[[/quote] Det trenger ikke å eksistere noen konflikt mellom Aune og Andersson selv om sistenevnte skulle bli solgt! Det kan være så enkelt som at man må kutte kostnadene.[/quote]

MA kommer aldri veldig høyt på lista over mine favorittspillere, men som Alf Prøysen sier: "At den (han) er en nyttig ting kan ingen komme fra".

Nå er det imidlertid sånn at man må ha penger for å drifte en fotballklubb. Vi sitter med en stall der det er langt mellom de heite salgsobjektene, så hvis noen vil overta en halvskadet (!?) MA og avlaste lønnsbudsjettet vårt, er det trolig den minst dårlige løsningen. Men han kan gjerne score to mot Sandnes/Ulf før han drar over fjorden.

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 27 jul 10, 10:11

Opprinnelig postet av Jens G Best

Personlig synes jeg Anderson har hatt et negativt kroppspråk helt siden han kom i fjor høst. Jeg innbiller meg at han kom til oss for å ta ett steg opp i karrieren, og at han fikk en nedtur da det i stedet ble en tur ned i Adecco og at Fredrikstad var en mindre by enn han trodde?

Mener du i mentalitet? Som i "småby-mentalitet" hvor alle kjenner noen som kjenner noen som har hørt at ... og så videre?  For den faktiske størrelsen på byen burde det ikke være vanskelig å ha kontroll på Cool

At det var demotiverende for ham å være med på å rykke ned i stedet for å heve laget til en anstendig plassering midt i TL, kan jeg godt se for meg. Vi gjorde det tross alt bedre enn Godset i de to forutgående sesongene, har mer folk på kampene og tilbød kanskje også mer lønn. Å dermed rykke ned (et tap mot nettopp Godset bidro også til det) og måtte gå ned i lønn er neppe veldig motiverende.

Personlig håper jeg vi har råd til å beholde Andersson, for om vi rykker opp er en spiss som har erfaring som målscorer i TL meget nyttig - og kanskje forskjellen mellom å gå rett ned igjen og ikke.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 27 jul 10, 11:01

 

 

Kan noen regne ut hvor vi hadde vært på tabellen uten Andersson ?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 jul 10, 11:11
Opprinnelig postet av 1947modell

 

 

Kan noen regne ut hvor vi hadde vært på tabellen uten Andersson ?

Det er jo verken teoretisk eller praktisk mulig, for uten Andersson, så hadde andre spillere vært på banen. Men for enkelthetsskyld, så kan du trekke fra fire poeng for de målene Andersson har scoret som har vært direkte poenggivende (2 mål i kampen mot Alta (3-3) og 2 mål i kampen mot Sogndal (2-0)).

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 jul 10, 11:14

Ikke Alta, men Mjøndalen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 jul 10, 11:23
Opprinnelig postet av Plankekæll

Ikke Alta, men Mjøndalen.

Urk. Stemmer. Blingsa. :)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 jul 10, 11:50

Opprinnelig postet av Holters

Det er jo verken teoretisk eller praktisk mulig, for uten Andersson, så hadde andre spillere vært på banen. Men for enkelthetsskyld, så kan du trekke fra fire poeng for de målene Andersson har scoret som har vært direkte poenggivende (2 mål i kampen mot Alta (3-3) og 2 mål i kampen mot Sogndal (2-0)).

Man kan vel også si han var ganske delaktig i poengene mot TUIL med to mål og en assist som innbytter. Wink


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 jul 10, 11:58
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Holters

Det er jo verken teoretisk eller praktisk mulig, for uten Andersson, så hadde andre spillere vært på banen. Men for enkelthetsskyld, så kan du trekke fra fire poeng for de målene Andersson har scoret som har vært direkte poenggivende (2 mål i kampen mot Alta (3-3) og 2 mål i kampen mot Sogndal (2-0)).

Man kan vel også si han var ganske delaktig i poengene mot TUIL med to mål og en assist som innbytter. Wink

Joa, men der var det Valencia som scoret, så resultatet hadde blitt 3-2 seier om man bare ser på målene. ;-) Men som nevnt over: Blir håpløst å "regne ut" slikt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f