Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Sandnes Ulf - FFK Onsdag 28.07.2010 kl 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 jul 10, 13:56

Opprinnelig postet av bateman

Etter å ha sett sammendraget må jeg erkjenne at vi vant ufortjent.

Det er jeg ikke enig i. I likhet med de fleste så jeg ikke den første halvtimen, men ut i fra rapportene virket det som om FFK var best, i hvert fall i starten.

Sandnes Ulf hadde flere store sjanser til å score, med blant annet et skudd i stolpen. Men spillemessig synes jeg vi var best, i perioder klart best. Dobbeltsjansen til Raio var kanskje inne, Thomassen hadde to store sjanser, Borges kunne scoret, og som alle har sett var annuleringen en vits.

Jeg synes seiren var både fortjent og rettferdig.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


lotta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 jul 10
Innlegg: 18

Lagt til: 29 jul 10, 16:29

Bra med seier!! Valencia scoret helt i slutten...hehe lol!Cool digge deg<3

---------------------------

FFK ER BEST!!!!!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 jul 10, 18:47

Alex Valencia begynner å bli en meget viktig spiller for FFK. Kjempe innlegg, pluss at han scorer mål også... Glimrende, men han er nok litt gammel for deg Lotta hehe

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 29 jul 10, 20:29

Her er Anderssons annulerte mål.

Helt hårreisende av dommeren. Han er i tillegg fornøyd med sin egen avgjørelse. Sjokkerende av dommeren å ikke innrømme feilen i ettertid også. Slike folk vil vi ikke ha! Innrøm feilen, så er du (nesten) tilgitt.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jul 10, 20:58

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av bateman

Etter å ha sett sammendraget må jeg erkjenne at vi vant ufortjent.

Det er jeg ikke enig i. I likhet med de fleste så jeg ikke den første halvtimen, men ut i fra rapportene virket det som om FFK var best, i hvert fall i starten.

Sandnes Ulf hadde flere store sjanser til å score, med blant annet et skudd i stolpen. Men spillemessig synes jeg vi var best, i perioder klart best. Dobbeltsjansen til Raio var kanskje inne, Thomassen hadde to store sjanser, Borges kunne scoret, og som alle har sett var annuleringen en vits.

Jeg synes seiren var både fortjent og rettferdig.

Sandnes Ulf kom i tillegg til flere situasjoner de burde utnyttet bedre. De kom skremmende ofte gjennom midtbaneleddet og i flertall mot forsvaret våres. Et virkelig offensivt lag, men som manglet kvalitet i siste tredjedel. Uavgjort ville vært rettferdig her sett rent objektivt. Det siste sjansen og målet til Alex hadde ikke muligens kommet ville Andersson sitt mål blitt godkjent. 2-2 ville vært et passende resultat, men klager for all del ikke ;) ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 29 jul 10, 21:26

Opprinnelig postet av Plankekæll

 


Dommer Martin Lundby fra Janus IF har sett situasjonen om igjen, og er trygg på at avgjørelsen var riktig.

- Jeg føler det var en grei avgjørelse, og blåser fordi det sto en spiller mellom han som skyter og Sandnes Ulf sin keeper. Fredrikstad-spilleren hindrer sikten for keeper, er Lundbys dom.

 

---

Har ikke ord. Det der kan han da umulig mene.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 jul 10, 22:32

Opprinnelig postet av madcow


Dommer Martin Lundby fra Janus IF har sett situasjonen om igjen, og er trygg på at avgjørelsen var riktig.

- Jeg føler det var en grei avgjørelse, og blåser fordi det sto en spiller mellom han som skyter og Sandnes Ulf sin keeper. Fredrikstad-spilleren hindrer sikten for keeper, er Lundbys dom.

 

---

Har ikke ord. Det der kan han da umulig mene.

Får vel være litt gledesdreper her da og si meg bitte litt enig med dommeren. ramberg er plassert sann at målvakten må ta hensy til han i spillet. Så selv om han ikke blokker sikten eller er nær ballen er han såpas nærme situasjonen at han blir delaktig i spillet synes jeg sett fra målvaktens ståsted.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 29 jul 10, 22:39

hvorfor skal målvakten ta hensyn? er ikke ramberg i offside?

Seff er vanskelig for en keeper å bedøme det på par sec.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 jul 10, 22:55

Opprinnelig postet av Plankehue

hvorfor skal målvakten ta hensyn? er ikke ramberg i offside?

Seff er vanskelig for en keeper å bedøme det på par sec.

Fordi målvakte må spille til dommeren blåser. han kan ikke bare overse ramberg fordi han mener at han står i offside. Målvakta må jo ta høyde for at det ikke blir blåst offside. Og det er heller ikke alltid lett for målvakta å bedømme uten å se alle spillerne om han er i offside eller ikke. Dette er vel et typisk mål hvor det er like riktig å si at man skal annulere som å godkjene. Ramberg rører jo ikke ballen og ballen går heller ikke mot han men hans plasering er av en sann art at det alltid vil diskuteres om han er "forstyrrende" for målvakten eller ikke. Som gammel målmann vil jeg si at han er forstyrrende.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 29 jul 10, 22:56

Kjeftet litt på han i Adeccodommerene tråden. Får sutre litt mere nå. Nivået er ufattelig svakt jevnt over og dommerene gir også intrykk av at de ikke er intresert i å forbedre seg.

Uttalelsen hans er denne: - "Jeg føler det var en grei avgjørelse, og blåser fordi det sto en spiller mellom han som skyter og Sandnes Ulf sin keeper. Fredrikstad-spilleren hindrer sikten for keeper,"  (Dette sagt etter reprise (meg anm.))

Og det er jo bare bare tull, angående Ramberg og ta hensyn så ja, men ikke på langt nær nok til annulering. hadde den havnet i bena hans så ja men ikke når han er så langt unna. keeper kan knapt nok ha hatt tid til å orientere seg og oppdage Hansi

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 jul 10, 00:09

Opprinnelig postet av bateman

Opprinnelig postet av Per Egil

Opprinnelig postet av bateman

Etter å ha sett sammendraget må jeg erkjenne at vi vant ufortjent.

Det er jeg ikke enig i. I likhet med de fleste så jeg ikke den første halvtimen, men ut i fra rapportene virket det som om FFK var best, i hvert fall i starten.

Sandnes Ulf hadde flere store sjanser til å score, med blant annet et skudd i stolpen. Men spillemessig synes jeg vi var best, i perioder klart best. Dobbeltsjansen til Raio var kanskje inne, Thomassen hadde to store sjanser, Borges kunne scoret, og som alle har sett var annuleringen en vits.

Jeg synes seiren var både fortjent og rettferdig.

Sandnes Ulf kom i tillegg til flere situasjoner de burde utnyttet bedre. De kom skremmende ofte gjennom midtbaneleddet og i flertall mot forsvaret våres. Et virkelig offensivt lag, men som manglet kvalitet i siste tredjedel. Uavgjort ville vært rettferdig her sett rent objektivt. Det siste sjansen og målet til Alex hadde ikke muligens kommet ville Andersson sitt mål blitt godkjent. 2-2 ville vært et passende resultat, men klager for all del ikke ;) ;)

Vi hadde et spillemessig overtak gjennom store deler av kampen, scoret et mål og fikk et annet feilaktig annulert. Sandnes hadde noen store sjanser men kom aldri nærmere enn et skudd i stolpen. Hvorfor hadde da 2-2 vært et passende resultat?

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 30 jul 10, 00:27

I tillegg hadde vi headingen til Raio som muligens var inne.

Sandnes Ulf kunne nok ha fått et par mål, men FFK kunne fort ha scoret fem. (Målet+annuleringen+Raio+2xThomassen)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 jul 10, 08:34

Opprinnelig postet av Lex

Alex Valencia begynner å bli en meget viktig spiller for FFK. Kjempe innlegg, pluss at han scorer mål også... Glimrende, men han er nok litt gammel for deg Lotta hehe

Er ikke noen tvil om hvilke tre spillere som er de viktigste framover på banen for FFK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 jul 10, 09:04
Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Lex

Alex Valencia begynner å bli en meget viktig spiller for FFK. Kjempe innlegg, pluss at han scorer mål også... Glimrende, men han er nok litt gammel for deg Lotta hehe

Er ikke noen tvil om hvilke tre spillere som er de viktigste framover på banen for FFK

Hvilke da?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 jul 10, 10:21

Opprinnelig postet av bateman

Sandnes Ulf kom i tillegg til flere situasjoner de burde utnyttet bedre. De kom skremmende ofte gjennom midtbaneleddet og i flertall mot forsvaret våres. Et virkelig offensivt lag, men som manglet kvalitet i siste tredjedel. Uavgjort ville vært rettferdig her sett rent objektivt. Det siste sjansen og målet til Alex hadde ikke muligens kommet ville Andersson sitt mål blitt godkjent. 2-2 ville vært et passende resultat, men klager for all del ikke ;) ;)

Når de burde utnyttet dem bedre (som i, kommet til avslutninger), men ikke gjorde det, da er det ikke snakk om uflaks, men at de ikke er gode nok til nettopp dette. Kommer man i overtall gang på gang, men uten å komme til gode målsjanser, da fortjener man ikke poeng.

Kommer man til målsjanser og konstant skyter rett på keeper, fortjener man heller ikke poeng.

Kommer man til gode avslutninger, men har uflaks - da kan man snakke om at man hadde fortjent poengene. For eksempel om man har stang-ut, eller blir hårfint avblåst for offside gjentatte ganger i "50-50-situasjoner).

Jeg synes Sandnes-Ulf viste klare mangler når det kom til de siste pasningene for å utnytte kontringene sine. Flere ganger fikk de spilt fri folk bak backene våre, men de andre spillerne kom for langt etter og ble plukket opp av rødhvite i tide. De hadde kun to virkelig gode sjanser som Lasse ikke hadde kontroll på; stolpeskuddet og det knallharde skuddet i 2. omgang etter det smarte cornertrekket. Satt opp mot det at vi hadde et meget strengt annullert mål, kanskje et mål til (vanskelig å se av TV-bildet om headingen til Raio var inne) og et par gode sjanser til i 2. omgang, så synes jeg faktisk ikke seieren var ufortjent.

Et bedre lag ville ha utnyttet sjansene vi ga dem i første omgang. Sandnes-Ulf gjorde det ikke, og det er derfor de kjemper for å unngå nedrykk til 2. divisjon.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 jul 10, 15:27

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Lex

Alex Valencia begynner å bli en meget viktig spiller for FFK. Kjempe innlegg, pluss at han scorer mål også... Glimrende, men han er nok litt gammel for deg Lotta hehe

Er ikke noen tvil om hvilke tre spillere som er de viktigste framover på banen for FFK

Hvilke da?

Valencia, Borges og Andersson.

http://www.ffksupporter.net/spillere/kamper.php



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3