Husk meg
Brukernavn
Passord

Keeperproblem?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 26 jul 10, 22:55

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg mener det hadde vært en god ide om vår finske venn fikk stå kampen mot Ulf på onsdag hvis han er skadefri.

Men hva er så sjansen for det, det er FFK det er snakk om

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 26 jul 10, 23:24

Jeg har tillit til Lasse Staw. Som keeper selv, så vet jeg hvor vanskelig det er å føle trygghet når du får 2-3 avslutninger i løpet av en omgang. Tror han vil heve seg veldig når vi eventuelt rykker opp.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 10, 01:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg synes du også har en skremmende holdning til egne spillere som ikke spiller bra. Lasse Staw er en god keeper, men som alle andre gjør han feil iblant. 

Dette er ikke Kardemomme By men et fotball-lag som driver konkurranseidrett med betalte utøvere. I sånne miljøer blir de som ikke duger over tid fjernet (solgt/gitt bort/sparket). Skjer ikke det så er nemlig klubben ute av toppfotballen fortere enn f... Derfor ofres ALLTID enkeltpersoner som ledelsen mener ikke duger. Samme om det er spillere eller trenere. "En for alle, alle for en"? Romantisk tanke...

Lasse Staw? Ja der har vi et problem som må løses av Lasse Staw, han må begynne å vise at han er mer enn en lovende unggutt. Gjør han ikke det er jeg sikker på at noen andre løser problemet for oss. Thats life in football.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 27 jul 10, 02:20

Opprinnelig postet av Ymer

I sånne miljøer blir de som ikke duger over tid fjernet (solgt/gitt bort/sparket). Skjer ikke det så er nemlig klubben ute av toppfotballen fortere enn f... Derfor ofres ALLTID enkeltpersoner som ledelsen mener ikke duger. Samme om det er spillere eller trenere. "En for alle, alle for en"? Romantisk tanke...

Men kontuinitet og tillit er viktig. Hvor mange ville ikke sparke TFA for bare noen få uker siden? Virker som 91 % av FFK-supporterne tenker 3 minutter fremover og 2 tilbake.

PS! Siktet ikke dette til deg, direkte Foot in mouth

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 10, 13:02

Opprinnelig postet av thejester

Men kontuinitet og tillit er viktig. Hvor mange ville ikke sparke TFA for bare noen få uker siden? Virker som 91 % av FFK-supporterne tenker 3 minutter fremover og 2 tilbake.

PS! Siktet ikke dette til deg, direkte Foot in mouth

Selvsagt skal vi ha kontinuitet og ingen skal "hives på dør" uten å ha fått en rimelig sjanse til å bevise hva de kan. Spørsmålet er: Hva er tålmodighet og kontinuitet og hva er dumt ut fra målet om å henge med i toppen?  I tilfellet Lasse Staw så mener jeg han bør vise god stabilitet på et høyt nivå veldig snart. Viss ikke bør klubben vurdere andre alternativer. Spiller vi i TL neste sesong bør vi ha en god, stabil keeper. Har vi ikke det er jeg redd sesongen 2011 kan bli et mareritt både for laget og for Staw.

Jeg er ikke noen tålmodig mann, men syns det er greit å la Staw få denne sesongen til å vise at han duger. Så langt er han etter min mening en stor skuffelse og i tillegg er han i overkant skadeutsatt. Vil ikke starte en eventuell sesong 2011 i TL med de forutsetningene på keeperplass. Holder ikke. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 jul 10, 13:07
Jeg synes det er et betimelig spørsmål som blir stilt om det er riktig av FFK å satse på Lasse Staw eller ei. Han har kostet oss en del poeng i år, det er hevet over enhver tvil, og dersom FFK skal hevde seg i toppen av norsk, så er faktisk en stabil keeper noe av det viktigste man må ha. Jeg har tidligere forsøkt å forsvare Lasse Staw, men med tabber som i forrige kamp, så gjør han det vanskelig for meg å hevde at gutten har et stort iboende potensial. Inngripenen utenfor seksten og det påfølgende frisparkmålet er noe av det verste jeg har sett i år. Spørsmålet blir derfor om FFK har "råd til" å la Staw være en "ung og ustabil keeper" som "gjør tabber for å lære", eller om Staw må finne seg en annen arena for å tilegne seg erfaring. Jeg er i hvert fall bombesikker på at FFK hadde hatt godt av å ha en keeper som f.eks. André Lindegaard. Han er rett og slett fantastisk god, og det nivået holder ikke Lasse Staw per i dag.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 10, 13:09

Opprinnelig postet av Holters
Jeg synes det er et betimelig spørsmål som blir stilt om det er riktig av FFK å satse på Lasse Staw eller ei. Han har kostet oss en del poeng i år, det er hevet over enhver tvil, og dersom FFK skal hevde seg i toppen av norsk, så er faktisk en stabil keeper noe av det viktigste man må ha. Jeg har tidligere forsøkt å forsvare Lasse Staw, men med tabber som i forrige kamp, så gjør han det vanskelig for meg å hevde at gutten har et stort iboende potensial. Inngripenen utenfor seksten og det påfølgende frisparkmålet er noe av det verste jeg har sett i år. Spørsmålet blir derfor om FFK har "råd til" å la Staw være en "ung og ustabil keeper" som "gjør tabber for å lære", eller om Staw må finne seg en annen arena for å tilegne seg erfaring. Jeg er i hvert fall bombesikker på at FFK hadde hatt godt av å ha en keeper som f.eks. André Lindegaard. Han er rett og slett fantastisk god, og det nivået holder ikke Lasse Staw per i dag.

Kunne gjerne skrevet det innlegget selv Bra. Cool


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 27 jul 10, 15:17

Her er en oversikt over redningsprosent til målvakter i superettan. Kanskje det er noe attraktivt her ?

http://svenskfotboll.se/superettan/statistikligor/?scr=ml

---------------------------

You`ll never walk alone...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 10, 15:50
Endret: 27 jul 10, 15:51
Endret av: Lemmy

Jeg er enig i at Staw ikke har vært god i det siste. Prestasjonene hans må vurderes fortløpende, og når man er 22 år er man ikke lenger noe talent - det er kun i Norge at man kan få den betegnelsen i den alderen.

Samtidig regner jeg med at keepertrener Høgmo har full kontroll på hvem som er best av Masalin og Staw. Den som er best må stå, det er ikke noe å lure på. Det er nesten ikke vitsen for oss i å spekulere i hvem som fortjener plassen mellom stengene, jeg regner med at de fleste ikke har grundige kunnskaper om hvor god Masalin er.

Å hente inn en ny keeper bør være totalt uaktuelt. Vi har ikke økonomi til å kjøpe, og å låne en er bare dumskap.

Jeg er hvertfall 100% klar på at dersom klubben velger å hente en ny keeper, må han være soleklart bedre enn Lasse Staw. Det er ikke vitsen i å hente keepere i Tommy Runar-klassen.

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 jul 10, 16:19

Det er bare synd at keepere av Lindegaards kaliber får man ikke tak i med mindre man har en av de følgende:

  • Flaks
  • Mye penger

Slik sett er det jo egentlig ingen vits i at vi diskuterer dette, for penger har vi ikke og flaks kan man ikke basere innkjøpspolitikken på (med mindre man faktisk har råd til å tape gryna).

Jeg tviler ikke på at dersom FFK plutselig hadde gode penger tilgjengelige, ville en erfaren keeper stått høyt på ønskelista. En på nivå med Arason eller Örlund. Masalin ville settes på porten, og Lasse ville vært redusert til andrekeeper. Skal han ha noen fremtid hos oss eller en annen klubb blant de 15-20 beste i Norge, så må han tåle det og kunne heve seg for å gi den erfarne kamp.

Men enn så lenge har vi ikke den muligheten, og vi har to keepere. Staw og Masalin. Da synes jeg det er greit at Staw, som både er ung, lokal og har vist høyt nivå i perioder, er førstevalget. Men selvsagt skal han benkes om han står et par-tre dårlige kamper på rad. Det viser ham at han må være skjerpet hele tiden for å beholde plassen, og det er rettferdig overfor Masalin.

Men med mindre Staw hever seg og står bunnsolid i høstsesongen, bør en erfaren keeper være første prioritet om vi rykker opp. Da må Staw finne seg i å være annetvalg.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 27 jul 10, 16:31

For de som tror det er ikke dette noe forsvar av Lasse.

 Men noen fakta kan en kanskje se på.

Lasse har de siste årene vært mye plagget med langtidsskader, fra 6 til 8 mnd vert år de siste tre.

 Selvom en del mener det motsatte vil jeg påstå at Lasse har utviklet seg i feltet i år, selvom han i blant har hasardiøse utrusninger. Men dette utvikler feltabeidet i så måte at han finner ut når han skal gå, når han skal slå, når han skal holde, samt når han skal stå på strek.

 Når det gjelder kamper han i år har kostet oss poeng så kan jeg notere sarp, muligens et poeng mot Ranheim , der han muligens kunne tatt et av målene. Kamper vi har vunnet der han har sluppet inn mål er et mot Follo, samt det ene mot Tromsdalen.

 7 av kampene er 0 holdt, jo bra fosvar men det er faktisk keeper en del av. Så kan ikke se at han har kostet oss så mye mer poeng en spissser som ikke skårer, men det er en annen skål.

 Mange vil nok mene Lasse skal vere en ferdig keeper, mye av dette kommer nok av at han har vert en del av laget i 6-7 år og en av de eldste i stallen. Hadde det kommet en ny ungut på 22 år så er det ikke sikkert at denne personen fikk like mye pepper.

 I fjor ble det hentet inn en keeper, og min påtand er at den som ble hentet var dårligere en både Lasse og Erik, eller bidro han veldig for å ungå nedrykk??

 Mye av det jeg har skrevet over er rene fakta, noe mine meninger.

Jeg tror at Lasse vil bli en stabil god keeper når han får mer rutine, også i hodet ikke bare i anntal år i stallen, kan ta feil men tror ikke det.

Som holter skrev var den inngripenen han så mot troms noe av det verste han hadde sett, og der kan jeg vere enig, rullgardinen som der var nede var sortere en den på rommet mit.

 Men blir det nå tatt inn en ny keeper må klubben ta konsekvensene av det og slippe Lasse til en ny klubb. Ja vet han har kontrakt, men blir det påny tatt inn en keeper så mener jeg klubben og lasse har få valg. Da vil han sansyneligvis aldri entre gresset på stadion igjenn, i hverfall ikke i FFK drakt.

 Mulig det også er det som skal til at han eventuelt når toppen, at han får et totalt miljøskifte. Ikke vet jeg, men skal ikke se bort fra det.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 27 jul 10, 16:47

Opprinnelig postet av Anne

 Men blir det nå tatt inn en ny keeper må klubben ta konsekvensene av det og slippe Lasse til en ny klubb. Ja vet han har kontrakt, men blir det påny tatt inn en keeper så mener jeg klubben og lasse har få valg. Da vil han sansyneligvis aldri entre gresset på stadion igjenn, i hverfall ikke i FFK drakt.

Enig i mye av det andre, men dette her er da fryktelig overdrevet. Hvorfor i all verden skulle ikke Lasse kunne takle en tilværelse som annenkeeper neste sesong, i en alder av 23? Greit at det vil være en nedtur i forhold til å være førstevalg, men når han snart ikke lenger er aktuell for noe U21-landslag, har han ikke andre mål å strekke seg etter enn fast plass på FFK eller et bedre lag, samt på sikt A-landslaget. Skal han oppnå slike mål, er det mest sannsynlig nødvendig å tåle en tilværelse med konkurranse med en antatt bedre keeper. Hvis han da har rett mentalitet (eller vinnerskalle som noen liker å si) vil han prøve å utkonkurrere den andre keeperen.

Forutsetter vi at Lasse er i FFK ved sesongslutt 2011, tror jeg han er en bedre keeper om han har stått åtte kamper for førstelaget, i konkurranse med en erfaren keeper, enn om han har stått 25 kamper som førstevalg uten å ha hatt reell konkurranse om plassen.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 27 jul 10, 18:44
Da har du misostått, om det blir tatt in en keeper som skal konkurere på lik linje neste å, ja da skal han tåle konkurangsen. Men om det blir tatt inn en i år fordi han har gjort enkelte grove feil, je da er han ødelagt for denne klubben. Kanskje en bedre måte og si det på, i hvertfall det jeg mener.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 jul 10, 18:53

Opprinnelig postet av Anne
Da har du misostått, om det blir tatt in en keeper som skal konkurere på lik linje neste å, ja da skal han tåle konkurangsen. Men om det blir tatt inn en i år fordi han har gjort enkelte grove feil, je da er han ødelagt for denne klubben. Kanskje en bedre måte og si det på, i hvertfall det jeg mener.

Enig med deg.

Det samme skjedde jo i fjor da FFK hentet en keeper (Stamatopoulos) som var svakere enn både Staw og Bråthen. Nesten rart at Staw gadd å bli i FFK, men jeg er glad han ble værende.

FFK må rett og slett ta en vurdering etter denne sesongen om de keeperne vi har er gode nok. Slik som det er nå har vi to gode Adeccomålvakter, og det får duge. Da får heller trener+keepertrener plukke ut den de mener er den beste. Jeg har ikke blitt noe videre imponert over Masalin for HamKam, så jeg tror nok Staw er en bedre keeper. Men ja, Staw er snart nødt til å luke vekk de verste feilene, bunnivået hans er fortsatt altfor lavt.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 10, 19:00

Keeperen vår er hvertfall god nok for U21-landslaget

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jul 10, 19:37

Opprinnelig postet av Anne

For de som tror det er ikke dette noe forsvar av Lasse.

 Men noen fakta kan en kanskje se på.

Pluss på at Keepertrener Jerry Knudson var sykmeldt en lang periode, da det var som værst i fjor. Heller ikke helt heldig.  Og jeg sier men enig som et forsvar av Lasse 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 jul 10, 08:15
Opprinnelig postet av Tøfflus

Det er bare synd at keepere av Lindegaards kaliber får man ikke tak i med mindre man har en av de følgende:

  • Flaks
  • Mye penger
... eller dyktighet. Aalesund fant ham som 2. eller 3. keeper i OB, så det er faktisk mulig. Jeg mener på ingen måte at FFK skal kjøpe en keeper som Lindegaard, altså en som allerede har fått prislappen skutt i være pga. sine prestasjoner, men det kan være mulig å finne en Lindegaard (eller Öhrlund) på samme måte som Aalesund har gjort. Det gjelder alle spilletyper gjennom scouting og godt forarbeid. OB må for øvrig ha en veldig god 1. keeper som ikke hadde bruk for Lindegaard.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 jul 10, 08:20
Endret: 28 jul 10, 08:21
Endret av: Holters
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Anne
Da har du misostått, om det blir tatt in en keeper som skal konkurere på lik linje neste å, ja da skal han tåle konkurangsen. Men om det blir tatt inn en i år fordi han har gjort enkelte grove feil, je da er han ødelagt for denne klubben. Kanskje en bedre måte og si det på, i hvertfall det jeg mener.

Enig med deg.

Det samme skjedde jo i fjor da FFK hentet en keeper (Stamatopoulos) som var svakere enn både Staw og Bråthen. Nesten rart at Staw gadd å bli i FFK, men jeg er glad han ble værende.

Uenig. Etter at både Staw og Bråthen hadde gjort en del tabber og var blottet for selvtillit, kom Stamatopolous inn med pondus og turte å prøve på ting fremfor de to andre som alltid valgte den "safe" varianten, f.eks. ved å bli stående på streken uansett situasjon. Stamatopolous er ingen utpreget stjernekeeper, og hadde også sin svakhet i feltarbeidet, men han turte i det minste å forsøke. Det gjorde ikke Staw og Bråthen lenger på den tida.

For øvrig krisemaksimerer Anne selvsagt veldig. Staw er 22 år og har en kontrakt ingen andre klubber kommer til å matche. Han drar ingen steder med mindre FFK ønsker å kutte kostnadene. Staw må tåle konkurranse som alle andre - uansett om en keeper blir hentet inn som soleklart førstevalg eller ei. Å snakke om at Staw er ødelagt for klubben pga. han kanskje må slite benken en sesong eller to er selvsagt bare tullball for en så ung keeper.

Staw skal være takknemmelig for at han har vært så bortskjemt med spilletid som han faktisk har vært til tross for sin unge alder og urutinerte opptreden.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 10, 09:17

Opprinnelig postet av Lemmy

Keeperen vår er hvertfall god nok for U21-landslaget

Hyggelig det, men det sier også mye om standarden på unge keepere med norsk pass... Jeg øyner ingen kommende Thorstvedt kan du si...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 28 jul 10, 14:42

Men er alt staw sin feil el kan keeper treneren ta litt skyld oxo?Jeg vet ikke jeg men bare lurer.For det virker som de ikke trener på feltarbeid hel?Men er godt mulig jeg tar helt feil her.Hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340