Husk meg
Brukernavn
Passord

folkets trener

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 jul 10, 09:13
Opprinnelig postet av solano2

Så du mener at Tom Nordlie gikk med på mindre enn en årslønn i etterlønn? Høres merkelig ut.

For å skjønne at det ble billigere å fjerne Nordlie asap så må du plusse litt og trekke fra litt osv. Da vil du se at det totale regnestykket sier at det er billigere å la han gå en å beholde han som trener når man ser det over hans totale kontraks tid.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 10, 09:23

Opprinnelig postet av patrioten
Hvordan skal Dagfinn klare det, han klarer jo ikke rulle med stolen sin engang?

jeg er flau over deg..

 

Opprinnelig postet av ymer
Dagfinn Enerly??? Og han kan vise til hva som trener?

ja hva har aune og vise til som trener ?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 09 jul 10, 09:26
Tror virkelig folk at Aune er årsaken til at FFK ikke topper tabellen? Det har ikke streifet dere at det kan skyldes svært mange andre faktorer, for eksempel at vi mangler en soleklar goalgetter? Kall meg naiv, men jeg er helt overbevist om at Aune kan få til mye bra i FFK! Vær så snill og vær litt positive! Når vi etter endt sesong ligger på 8. plass så skal dere få lov å kreve hans hode på et fat, men det tror jeg ikke vi gjør. Vi kommer til å rykke opp i år!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 jul 10, 09:28
Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av patrioten
Hvordan skal Dagfinn klare det, han klarer jo ikke rulle med stolen sin engang?

jeg er flau over deg..

Hvoror er du flau over det? Det er jo helt sant som han sier. Han sier det ikke for å være frekk, han kommer bare med ett sinnsykt godt poeng.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 jul 10, 09:32
Opprinnelig postet av Pk
. Vi kommer til å rykke opp i år!
Og det skulle bare mangle! Det hadde garantert jeg også fått til som trener for ett såpass bra lag som FFK skal være i år. Rykker vi opp i år er det ikke pga Aune men på tross av Aune.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jul 10, 09:35

Poeng. Man kan sikkert kritisere Aune om mån går gjennom alle kampene og ser etter eksempler på dårlig kampledelse, men saken er at etter sliteseirene mot Strømmen og Lyn har laget faktisk spilt bra. Vært bedre enn motstanderen, til tider rundspilt motstandere. At ikke vi har spillere som scorer på klare målsjanser har ingenting med kampledelse å gjøre.

Når det da ikke fins penger til å hente en opplagt målscorer, så har vi ikke annet å gjøre enn følgende alternativer:

  • Prøve å finne en på billigsalg. Lykkes sjelden.
  • Jobbe med de vi har, kanskje prøve andre på topp. Lykkes ikke det så skal vel Aune kritiseres for det også.
  • Finne på noe genialt slik at laget rundspiller andre enda mer enn Moss og Ranheim til tider ble rundspilt, og skaper så mange sjanser at selv den elendige uttellingen vi har hatt i det siste holder til å score fire mål per kamp.

Nei, seriøst - spillemessig har det vært fremgang etter de innledende kampene. Det i seg selv tyder på at Aune i det minste gjør noe riktig. Jeg mener ikke at å gjøre noe riktig er suksess i seg selv, men å rope på ny trener etter ti spilte kamper når vi har vunnet fem av dem etter drøye startvansker, det er bare destruktivt.

Gitt de spillerne vi har, og de økonomiske mulighetene for å hente forsterkninger - hva slags trener kunne hevet dette laget fra å være ett av flere topplag i divisjonen til å seile gjennom på én skøyte og likevel vinne alle kamper lett? Hva er det folk tror, egentlig? At Jose Mourinho og Guus Hiddink har veldig lyst på jobben?

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 10, 10:26

Opprinnelig postet av ffkmufc
Hvoror er du flau over det? Det er jo helt sant som han sier. Han sier det ikke for å være frekk, han kommer bare med ett sinnsykt godt poeng.
dagfinn klarer seg nok mye bedre en du tror på egen hånd

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jul 10, 10:37

Opprinnelig postet av ffkmufc

 Hvoror er du flau over det? Det er jo helt sant som han sier. Han sier det ikke for å være frekk, han kommer bare med ett sinnsykt godt poeng.

Godt mulig, men det er nå engang slik de fleste vil oppfatte det. Forøvrig tror jeg ikke det faktum at Dagfinn sitter i rullestol ville være det største hinderet for at han skulle ha noe å tilføre FFK som trener. Men hvilke kvalifikasjoner har han som tilsier at han skulle ha det?

(Det i fet skrift i sitatet er uthevet av meg).

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jul 10, 11:19

Opprinnelig postet av Tøfflus

Poeng. Man kan sikkert kritisere Aune om mån går gjennom alle kampene og ser etter eksempler på dårlig kampledelse, men saken er at etter sliteseirene mot Strømmen og Lyn har laget faktisk spilt bra. Vært bedre enn motstanderen, til tider rundspilt motstandere. At ikke vi har spillere som scorer på klare målsjanser har ingenting med kampledelse å gjøre.

Når det da ikke fins penger til å hente en opplagt målscorer, så har vi ikke annet å gjøre enn følgende alternativer:

  • Prøve å finne en på billigsalg. Lykkes sjelden.
  • Jobbe med de vi har, kanskje prøve andre på topp. Lykkes ikke det så skal vel Aune kritiseres for det også.
  • Finne på noe genialt slik at laget rundspiller andre enda mer enn Moss og Ranheim til tider ble rundspilt, og skaper så mange sjanser at selv den elendige uttellingen vi har hatt i det siste holder til å score fire mål per kamp.

Nei, seriøst - spillemessig har det vært fremgang etter de innledende kampene. Det i seg selv tyder på at Aune i det minste gjør noe riktig. Jeg mener ikke at å gjøre noe riktig er suksess i seg selv, men å rope på ny trener etter ti spilte kamper når vi har vunnet fem av dem etter drøye startvansker, det er bare destruktivt.

Gitt de spillerne vi har, og de økonomiske mulighetene for å hente forsterkninger - hva slags trener kunne hevet dette laget fra å være ett av flere topplag i divisjonen til å seile gjennom på én skøyte og likevel vinne alle kamper lett? Hva er det folk tror, egentlig? At Jose Mourinho og Guus Hiddink har veldig lyst på jobben?

 

Støttes.. Hvem vil dere ha hit?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 jul 10, 12:19

Opprinnelig postet av keiko99

ja hva har aune og vise til som trener ?

Han har utdanning og erfaring som hjelpetrener gjennom flere år. Dagfinn Enerly har ingen annen erfaring enn at han har vært aktiv fotballspiller.

Sånn helt generelt mener jeg det er en total misforståelse i norsk fotball at man er fotballfaglig dyktig bare fordi man har vært aktiv spiller.

Dagfinn Enerly er en flott fyr, men det er ikke synonymt med at han ville vært en god fotballtrener.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 10, 12:42
Endret: 09 jul 10, 12:42
Endret av: keiko99

Lemmy hadde henning berg mere og vise til en dagfinn enerly ?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 09 jul 10, 12:48

Opprinnelig postet av keiko99

Lemmy hadde henning berg mere og vise til en dagfinn enerly ?

Spørs hvordan du ser på saken.

1. Han har nok hatt bedre trenere i løpet av karrieren

2. Han har spilt på et høyere nivå

3. Han har evnen til å fysisk, i form av bevegelighet til å vise hva han mener, samt å tre inn i spillfasene på trening. Den muligheten har ikke Enerly på det nåværende tidspunkt.

 

Så hva teller til fordel for Enerly?

1. Han er fotballfaglig smart, analytisk

2. Særdeles godt likt person, og vinnende personlighet

3. Kommer han seg på beina igjen håper jeg å se ham som trener, men han har nok en vei å gå.

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 09 jul 10, 12:59
Opprinnelig postet av keiko99

Lemmy hadde henning berg mere og vise til en dagfinn enerly ?

Det er ex spillere som har gått rett inn i en trenerjobb og lyktes med det. Mange av disse har tatt trenerutdannelsen mens de var spillere. Men, dette er unntak som bekrefter regelen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jul 10, 13:35

Opprinnelig postet av Lemmy

Sånn helt generelt mener jeg det er en total misforståelse i norsk fotball at man er fotballfaglig dyktig bare fordi man har vært aktiv spiller.

Eller som en viss Hoff-narr så godt sa det: Man er ikke nødvendigvis egnet som gynekolog selv om man er en fyrig elsker.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jul 10, 13:38
Opprinnelig postet av keiko99

Lemmy hadde henning berg mere og vise til en dagfinn enerly ?

Ihvertfall mye mye mer som spiller.

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jul 10, 13:46

Opprinnelig postet av keiko99

ja hva har aune og vise til som trener ?

Han er ganske fersk, men er ihverfall trener. Enerly er ikke. Så nå har jeg svart, så kanskje du også kan svare på mitt spørsmål istedet for å komme med et nytt?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 09 jul 10, 14:04

Opprinnelig postet av keiko99

Lemmy hadde henning berg mere og vise til en dagfinn enerly ?

Jeg synes denne ordvekslingen er menigsløs.

Vi har Aune som trener og pr. nå har vi ikke råd til ny trener - om det hadde vært behov for det.

Kan heller ikke se hva Aune gjør galt - vi har tross alt oppnådd bra resultater med en meget tynn stall.
Det er helt sikkert noe som alle kan finne å sette fingeren på og gjerne dislutere, men hvem er det som gjør alt helt riktig etter alles mening - for ikke å snakke om dette forumets meninger. Det er og blir en umulig oppgave.

Dagfinn Enerly som trener. Dagfinn oppleves som hyggelig og er sikkeret fotballfaglig sterk med et ekstremt stå-på humør. Men skaden han pådro seg setter klare begrensninger. Slik hans situasjon er nå kan jeg ikke skjønne hvordan det skulle fungert.

PS
Er det noen som vet om han har den nødvendige formelle kompetansen til å trene FFK.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 09 jul 10, 14:11

Opprinnelig postet av rød og hvit

PS

Er det noen som vet om han har den nødvendige formelle kompetansen til å trene FFK.

Når Tom Gulbrandsen ikke kunne fortsette som hovedtrener for Hønefoss BK så tviler jeg på om Enerly kan trene FFK.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 10 jul 10, 03:11

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3105/704/

Les denne bloggen fra Rafn, og se hva han har skrevet om de unge spillerne, eller foresten, jeg kan klippe det ut og lime det inn her.. der står det:

Sitat: Den som var på a-treningene med Grønhagen i 2008-2009 så ingen juniorspillere som hospiterte. Istedet forsvant talenter som Faton Hoti, Dardan Mehmeti og Fabian Andersen, for å nevne noen, ut av klubben.

Når Tom Freddy vikarierte for Grønhagen så ble det raskt hentet opp juniorspillere for å hospitere. Disse spillerne tok raskt nivået, og plutselig fikk hele ungdomssatningen i FFK et stort løft. Endelig følte man at klubben igjen satset på de unge ressursene man hadde til rådighet. Når Tom Nordlie overtok så opphørte hospiteringen med øyeblikkelig virkning.Sitat slutt!

Jeg synes Tom Freddy har gjort mye bra for klubben, Simen Rafn, Odi Kashama, Becken er alle eksempler på det her

 

Nå er vel ikke Faton, Dardan og Fabian akkurat blitt snappet opp av toppklubber etter at de gikk fra Fredrikstad, så kanskje det kan være at de ikke var gode nok til å være med på laget som vant sølv i tippeligaen(da Grønhagen trente de)

Misforstå meg rett, jeg mener man bør satse på lokale talenter, men ikke bare fordi de er lokale, men fordi de er gode nok.

Vi må nok bare innse at det neppe kommer så voldsomt mange stortalenter fra østfold om dagen. Noen ok spillere er det jo men ingen up and coming stjerner.

Heldigvis? har vi det altfor bra her oppe i Norge, så man blir ikke sulten nok på suksess.Se på Uruguay..3 mill mennesker som bor der, og spiller bronsjefinale i VM. Kan ha noe med at folk ønsker å spille seg ut av fattigdom å gjøre.
Eller Argentina som har 1000 mennesker som spiller på toppserienivå rundt om i verden. Det er en helt vanvittig ratio på innbyggere vs toppspillere selv om det bor nærmere 40 millioner der. Det ville vært som om Norge skulle hatt 100 toppspillere, hvilket vi definitivt ikke har.

En annen del av problemet er pressen her i Norge og folk som Semb. Han roper jo "verdensklasse" bare en norsk spiller klarer å treffe med en pasning på over 30 meter. Gutta slår seg til ro med det, slapper av og kutter ned på treningsmengden for man må jo ikke bli overtrent;) 

Sikkert mange her som er uenig med meg, og mener det eksporteres unge norske kvalitetsspillere i massevis om dagen;)

Elsker å bruke smilefjes;) 

Men fra spøk til alvor så mener jeg klubben vår er på rett vei når det jobbes med å rekruttere unge utenlandske spillere OG jobbe med integrering og oppfølging av de. De som kommer er som oftest sultne nok til at de gir alt for å lykkes med sin fotball-drøm. Og maks innsats blandet med talent gir ofte resultater.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jul 10, 21:00

Noen som fortsatt mener at Aune MÅ gå?? Tid og tillit har vi hørt om se..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3