Husk meg
Brukernavn
Passord

4. runde NM: FFK - Start. Onsdag 7. juli

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 jun 10, 12:19
Endret: 09 jul 10, 18:58
Endret av: Rey

Vi trakk Start. Hjemme/borte er ikke avgjort.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 jun 10, 12:24
Endret: 11 jun 10, 12:24
Endret av: Knuty

Start har forøvrig hatt følgende kamper:

1. runde: Jerv 0 - 3 Start

2. runde: Mandalskameratene 1 - 2 Start

3. runde: Start 2 -0 Sandnes-Ulf


Med andre ord blir det nok hjemmekamp for FFK.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 11 jun 10, 12:24

Opprinnelig postet av Per Egil

Vi trakk Start. Hjemme/borte er ikke avgjort.

Det blir vel mest sannsynlig hjemmekamp iom at Start spilte hjemme mot Ulf i 3. runde.

Jeg mener dette er en helt topp trekning for FFK, vi har et godt grep på Start!

Det kan også trekke litt folk til stadion, og siden publikumspengene blir fordelt 85/15 fordel hjemmelaget, er det muligheter for en del penger i kassa.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 11 jun 10, 12:26
er vell vi som får spille hjemme i den kampen her regner jeg med:)? å få start som motstander syns jeg er helt greit egentlig. vi har det med å ødelegge for start . har jo blandt annet tatt fra dem både cupfinale og serie gull de siste årene :P

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 jun 10, 12:26

Da er det avgjort at vi får hjemmekamp.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 11 jun 10, 12:26

Tja, det ser slik ut. Vi har altså hatt Trosvik, Skeid og Strømmen. Det lukter hjemmekamp for oss.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 11 jun 10, 12:27

Tatt fra menigheden.no

Opprinnelig postet av Menigheden

Da blir det H E V N!!!! fra semifinalen for noen sesonger siden!!!
Fredrikstad har spilt borte i alle rundene, og dermed blir det bortekamp!

Artig med et lite hatoppgjør for de fra Sørlandet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 jun 10, 13:26

Vi har hatt bra tak på start i cupen.. la oss håpe det forsetter Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 jun 10, 13:30
Satser på å slå ut Start, og få vinneren av Follo-Tønsberg borte i kvartfinalen da:)

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 jun 10, 13:31
Herlig trekning! Trur vi går videre!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 11 jun 10, 14:50

Opprinnelig postet av Husgutt
Satser på å slå ut Start, og få vinneren av Follo-Tønsberg borte i kvartfinalen da:)

Nei, vil ha Særp hjemme, siden kvartfinalene skal gå på den dagen hvor vi egentlig skal møte dem i serien.

Først bør vi kanskje slå Start. Jeg anser sannsynligheten for lagom 50 %. Start er enten veldig gode eller helt latterlig svake.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 jun 10, 15:08
Vil ha enklest mulig vei til Ullevål. Pæddeslummen ryker i denne runden uansett..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 11 jun 10, 16:45

Ja S*******g er ferdig de klarer ikke Odd borte

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 jun 10, 21:44
Endret: 11 jun 10, 21:46
Endret av: Patrioten

Har dummer kanskje assistenttrenern til Start seg ut, når han uttaler at heldigvis spiller ikke Per Egil Ahlsen lenger, så vi trenger nok ikke frykte langskudd, sier Frode Fredriksen og ler. Hadde vært gøy om Wallace leser dette og scorer på et frispark og sender Start ut av cupen. http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=494785


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 11 jun 10, 23:25
Endret: 12 jun 10, 10:53
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tøfflus
Nei, vil ha Særp hjemme, ....

Håper vi skal møte Særp i kun en eneste kamp til de neste 100 åra,  hjemmekampen i forhåpentlig vis den siste sesongen vår utenfor TL. Jeg ønsker det laget lengst mulig unna toppfotball i Norge for all framtid. Ser ingen, gjentar absolutt ingen, sjarm eller glede i kamper mot de der oppe, ønsker dem til helvete hele søplegjengen.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 11 jun 10, 23:38

Synes vi mangler en Liker knapp på Inleggene her. (Ala Facebook) Tongue out

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 12 jun 10, 00:11

Ikke så fryktelig dårlig trekning, har troa åp avansement. Helt avhengig av om unggutta til Start har dagen eller ei, et utrolig ustabilt lag. Vi har vært stabilt traurige i starten til å bli bedre i de siste matchene. Men generelt meget stabile for engang skyld.

Flott at Sogndal trakk Løv Ham og at Follo trakk Tønsberg. Det gir oss muligheten til å få en "overkommelig" kvartfinalemotstander.

Følgende scenario hadde gjort seg (med innslag av realisme dog);

Sogndal - Løv-Ham H ¨

Sandefjord - Rosenborg-Alta(H) B

Strømsgodset - FK Haugesund H

FK Tønsberg - Follo H Odd Grenland

Sarpsborg 08-Hønefoss (B)hønefoss tar så ut Odd på hjemmebane

Viking - Kongsvinger H

Tromsø - Ranheim H

Fredrikstad - Start H

 KVARTFINALE Tromsø-Rbk, Godset-Viking, Tønsberg-FFK, og Sogndal-Hønefoss

 SEMI RBK-Godset og FFK-Sogndal

FINAL RBK-FFK ;) ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 jun 10, 00:32

Vinner FFK

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jun 10, 08:13

Utenfor topic. Skjønner at Per Joar blir forbannet av de ikke får hjemmekamp i 3.runde. Ranheim-trener Per Joar Hansen mener det ligner en skandale at Ranheim må møte Tromsø på bortebane i cupens fjerde runde. – I de tre første rundene har Tromsø møtt Sortland, de har hatt en grei flytur til Trondheim og de har vært et steinkast fra sin egen hjemmebane og spilt mot Tromsdalen. Vi har spilt mot et lokalt lag, vi har hatt en seks-sju timers busstur til Kristiansund og vi har møtt Bodø/Glimt borte. I fjor var vi i Fredrikstad i tredje runde, men det blir det ikke tatt hensyn til, sier Per Joar Hansen til http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7164117

Vi hadde nok blitt forbannet også, om vi hadde fått bortekamp igjen.

ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jun 10, 09:58
Endret: 12 jun 10, 09:59
Endret av: ffk1903

Hvis Per Johar med laget brukte syv timer fra Ranheim til Kristiansund, så kan de egentlig klage på bussjåføren. Det er rundt 20 mil i distanse, noe som betyr at bussen må ha kjørt i 28 km/t (33,3 km/t hvis seks timer). Eller, nå er det vel en fergeforbindelse der også, men likevel.

Enten må bussjåføren kjørt om Sverige og Finland, eller de hadde veldig mange stopp på veien eller rett og slett Per Johar smurte skikkelig tjukt på. Syv timer er noe du bruker fra Østfold til Sør-Trønderlag det, ikke mellom to nabofylker. Buss eller ikke.

Det går også fly mellom Værnes og Kvernberget så vidt jeg vet, så hvorfor tok de ikke bare et fly? Økonomi? I så fall bør ikke økonomi avgjøre hvem som får hjemme eller bortekamp. Brått så begynner vel enkelte lag å spekulere i dette og ta buss til Alta for å være sikret hjemmekamper hele veien til Ullevaal omtrent.

Reglene er klare de, så får heller enkelte være grinete for akkurat deres lag ikke var heldig med trekningen.


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 12 jun 10, 11:49

Opprinnelig postet av Husgutt
Satser på å slå ut Start, og få vinneren av Follo-Tønsberg borte i kvartfinalen da:)

Jeg er helt enig. Det beste hadde vært hvis Tønsberg tapte, da de har en enorm formkurve om dagen

---------------------------

Stå på guttæne


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 jun 10, 14:14

Opprinnelig postet av ffk1903

Hvis Per Johar med laget brukte syv timer fra Ranheim til Kristiansund, så kan de egentlig klage på bussjåføren. Det er rundt 20 mil i distanse, noe som betyr at bussen må ha kjørt i 28 km/t (33,3 km/t hvis seks timer). Eller, nå er det vel en fergeforbindelse der også, men likevel.

Sju timer til Kristiansund må være løgn og forbannet dikt. Da jeg og to kamerater kjørte fra Trondheim til Ålesund, via Molde, for å se AaFK-FFK i 2005, så brukte vi 5:15. Og det inkluderer ferga Molde-Vestnes, som er en lengre overfart enn Halsa-Kanestraum som er den ferga man tar mellom Trondheim og Kristiansund.

Her har nok Perry smurt veldig tjukt på, ja.

Retningslinjene fra Forbundet er vel slik at de går ut fra raskeste reisemåte, slik at turen Tromsø-Sortland beregnes ut fra at TIL tok fly til Stokmarknes (ca en halvtime) og bussen til Sortland (en halvtime til) framfor buss hele veien som tar over fire timer.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jun 10, 14:18

Det kan jo hende det er snakk om sju timer tur/retur da?


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jun 10, 16:18

Opprinnelig postet av Plankekæll
Det kan jo hende det er snakk om sju timer tur/retur da?

Den tanken streifet meg ikke en gang :p Men ettersom han skrev at de satt i seks-syv timer til Kristiansund, så tolket jeg det automatisk som én vei. Men logisk må jo være tur/retur, og 3-3,5 busstur en vei, er virkelig det så mye å gnåle om?


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 jun 10, 10:46

Opprinnelig postet av keiko99

Vi har hatt bra tak på start i cupen.. la oss håpe det forsetter Laughing

 

Har sterk tro på seier over Start med den formen vi har om dagen +  vi må tilbake til 2005 for å finne siste Start seier på Fredrikstad Stadion. Selv under katastrofesesongen i fjor, slo vi dem... Hadde vi fått bortekamp, hadde nok trua vært en litt annen dog... Bare noen andre kan ta seg av Odd og RBK for oss i år, har jeg strek tro på cupfinale i år. Kanskje en ren Østfoldfinale ? 2000 fra Særp og 23000 fra Fredrikstad Tongue out

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 13 jun 10, 12:10
Endret: 13 jun 10, 12:22
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av Plankekæll
Det kan jo hende det er snakk om sju timer tur/retur da?

Den tanken streifet meg ikke en gang :p Men ettersom han skrev at de satt i seks-syv timer til Kristiansund, så tolket jeg det automatisk som én vei. Men logisk må jo være tur/retur, og 3-3,5 busstur en vei, er virkelig det så mye å gnåle om?

Det er nok snakk om tur/retur, ja. Synes sju timer en vei hørtes helt urimelig ut.

3 1/2 time en vei er virkelig ikke noe å sutre over. Til sammenligning tar bussturen fra Tromsø til Sortland fem timer en vei: http://kart.gulesider.no/m/p44As

Leste artikkelen i gårsdagens Adressa, og snyes Perry sutret fælt. Anklaget NFF for kameraderi og bevisst favorisering av TIL. Argumenterte sågar med at for Ranheim kunne dette gjøres til folkefest med åpning av den nye banen og så videre (de har jo spilt i Abrahallen i vår, mens den nye banen på Ranheim har blitt gjort klar). Som om det er NFFs oppgave å lage skøy for Ranheim. Per dags dato er de ikke en småklubb - de er nummer to i førstedivisjon!

PS: Denne krangelen mellom forbundet og Perry er nok et eksempel på hvorfor også hjemme/borte bør TREKKES fra og med fjerde runde. Hvert eneste år er det noen som syter og føler seg urettferdig behandlet. For min del må gjerne tredje runde trekkes også. Første og andre runde - folkefest for småklubber i 2. og 3. divisjon.  Tredje runde og utover - en seriøs turnering bestående av profesjonelle og halvprofesjonelle klubber.

 

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 jun 10, 14:33
Endret: 13 jun 10, 14:34
Endret av: FFKgutt1

Morro med Start ;) Husker sist vi møtte dem i cupen ;)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010
[url=http://pregnancy.baby-gaga.com/][img]http://tickers.baby-gaga.com/p/fly229pp___.png[/img][/url]


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 02 jul 10, 13:47

Goodson er visstnok straks klar for Odense, det er ikke helt feil for oss!

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article173238.ece


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 03 jul 10, 21:33

Lenge til overgangsvinduet åpner så for oss vil ikke det ha noe å si Undecided

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 03 jul 10, 21:52

Overgangsvinduet i Danmark åpnet 1. juli, så det kan ha noe å si for oss Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 jul 10, 00:43

Aaaahh Smile

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 jul 10, 16:47

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 jul 10, 18:18
Endret: 06 jul 10, 18:18
Endret av: Patrioten

Til dere som ikke skal på kampen i morgen, så kan dere ser på kampen her http://www.nrksport.no/fotball/nm/1.7199374


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 jul 10, 18:44

Opprinnelig postet av Patrioten

Til dere som ikke skal på kampen i morgen, så kan dere ser på kampen her http://www.nrksport.no/fotball/nm/1.7199374

Tusen takkSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 06 jul 10, 20:14

Noen som vet hvor mange tilskuere som anslås?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 jul 10, 20:53

Tidligere i dag var det solgt bare 2200 billetter. Forferdelig skuffende synes jeg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 jul 10, 20:55

Opprinnelig postet av Rey

Tidligere i dag var det solgt bare 2200 billetter. Forferdelig skuffende synes jeg.

Ferie + fotball-VM + godt vær = dårlig oppmøte.

FFK vinner 2-1.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 jul 10, 20:56

Joda, ser den, men hadde ihvertfall håpet på rundt 4000. Har dessverre ingen tro på at vi selger 2000 i morgen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jul 10, 23:38
Endret: 06 jul 10, 23:38
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Rey

Joda, ser den, men hadde ihvertfall håpet på rundt 4000. Har dessverre ingen tro på at vi selger 2000 i morgen.

Det er ikke noe verre enn andre seriekamper vi har hatt i og med at det der telles med 4000 sesongkort. Synes man burde kunne forvente halvfull stadion imorra hvertfall, uten at det nødvendigvis blir sånn.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 07 jul 10, 10:12

Jeg tror det finnes den del mennesker som hadde tenkt seg på kamp idag, men som ble så skuffet mot Ranheim at de ikke gidder, kanskje inkludert meg selv (ikke helt bestemt meg ennå). Lik det eller ikke, men slik tror jeg faktisk ståa er. Kombinerer du dette med fotball-VM, pent vær osv som skrevet tidligere i tråden ender vi opp med maks 3000 mennesker idag.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jul 10, 10:23
Opprinnelig postet av Pk

Jeg tror det finnes den del mennesker som hadde tenkt seg på kamp idag, men som ble så skuffet mot Ranheim at de ikke gidder, kanskje inkludert meg selv (ikke helt bestemt meg ennå). Lik det eller ikke, men slik tror jeg faktisk ståa er. Kombinerer du dette med fotball-VM, pent vær osv som skrevet tidligere i tråden ender vi opp med maks 3000 mennesker idag.

Pluss starten av glommafestivalen. Så er nok mange som du sier som er litt dritt lei etter kampen sist søndag dessverre.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 jul 10, 10:59

Opprinnelig postet av Pk

Jeg tror det finnes den del mennesker som hadde tenkt seg på kamp idag, men som ble så skuffet mot Ranheim at de ikke gidder, kanskje inkludert meg selv (ikke helt bestemt meg ennå). Lik det eller ikke, men slik tror jeg faktisk ståa er. Kombinerer du dette med fotball-VM, pent vær osv som skrevet tidligere i tråden ender vi opp med maks 3000 mennesker idag.

Da er du greit kresen! Vi spilte kanskje sesongens beste hjemmekamp og var bare ørsmå mariner fra å banke et av topplagene... Underholdningen på søndag stod jo til terningkast 6!

Tipper på 4300 idag, noe som også er altfor dårlig når det endelig kommer et TL lag på besøk!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 10, 11:10

Det har dessverre utviklet seg til å bli slik at cupen ikke trekker mange. Finalen selges jo ut, men tredje og fjerde runde er håpløst dårlig besøkt i forhold til seriekamper. Det gjelder både TL-lagene og toppen av førstedivisjon (lag som gjerne har vært innom TL nylig). Først i kvart- og semifinaler begynner det å ta seg opp, og selv da må det være en attraktiv motstander eller et sulteforet publikum for å trekke noe i nærheten av fullt hus. Lurer på hvor mye av dette som skyldes at cupkampene går midt i uka ...?

Slår vi Start og får en ny TL-motstander hjemme i kvarten, tror jeg det kommer mange (i det minste over årets gjennomsnitt).

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 07 jul 10, 12:44

Skam dere alle sammen.

Hadde jeg ikke vært på vakt i kveld, og må holde meg innenfor en times radius av jobb, så hadde jeg dratt ned til Fredrikstad for å heie "guttæne" til seier.

Vi spiller tross alt mot et eliteserie-lag.

Jeg sitter med Sesongkort og reiser fra Oslo til Fredrikstad ved hver hjemmekamp jeg kan, og støtter godt her fra "Kanari"-land. Så da synes jeg at dere som har mulighet bør stikke innom for å støtte klubben og laget, pengene for dette hjelper oss også til å holde de gode spillerne på laget.

 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 jul 10, 12:48

Opprinnelig postet av summarius

Skam dere alle sammen.

Hadde jeg ikke vært på vakt i kveld, og må holde meg innenfor en times radius av jobb, så hadde jeg dratt ned til Fredrikstad for å heie "guttæne" til seier.

Vi spiller tross alt mot et eliteserie-lag.

Jeg sitter med Sesongkort og reiser fra Oslo til Fredrikstad ved hver hjemmekamp jeg kan, og støtter godt her fra "Kanari"-land. Så da synes jeg at dere som har mulighet bør stikke innom for å støtte klubben og laget, pengene for dette hjelper oss også til å holde de gode spillerne på laget.

 

Hadde ikke jeg blitt bedt på en annen ting som er viktigere enn fotball så hadde jeg vært der jeg også.. men men sånn er det med den saken.. Det jeg mener er at folk sikkert har planer, har reist på ferie til utlandet osv.. det er midt i ferietiden..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 07 jul 10, 13:18
Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av Pk

Jeg tror det finnes den del mennesker som hadde tenkt seg på kamp idag, men som ble så skuffet mot Ranheim at de ikke gidder, kanskje inkludert meg selv (ikke helt bestemt meg ennå). Lik det eller ikke, men slik tror jeg faktisk ståa er. Kombinerer du dette med fotball-VM, pent vær osv som skrevet tidligere i tråden ender vi opp med maks 3000 mennesker idag.

Da er du greit kresen! Vi spilte kanskje sesongens beste hjemmekamp og var bare ørsmå mariner fra å banke et av topplagene... Underholdningen på søndag stod jo til terningkast 6!

Tipper på 4300 idag, noe som også er altfor dårlig når det endelig kommer et TL lag på besøk!

Det skal du få lov til å mene. Du skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp på stadion idag, men jeg er sikker på at mange gjør samme vurderinger som meg og som heller mot å droppe kampen idag.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 14:58

Er det noen mulighet å få sett kampen foruten live på stadion?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 07 jul 10, 15:01
Jeg rekker heller ikke kampen i dag pga jobb, så da blir det å følge kampen på NRK nett-tv, som viser kampen live. Har desverre ikke tro på seier, men FFK har jo en tendens til å slå Start, så håper det samme skjer i kveld :)

---------------------------

Alltid FFK!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 10, 15:20

Opprinnelig postet av bateman

Er det noen mulighet å få sett kampen foruten live på stadion?

http://www.nrksport.no/fotball/nm/1.7199374


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 15:22

Takker Cool

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 jul 10, 16:23

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 16:43

Litt oppvarming!

http://fotball.bt.no/nm/article173707.ece

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 jul 10, 17:05

dårlig følelse..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 18:01

noen som får starta kampen? altså på nrk nett tv

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jul 10, 18:02
Opprinnelig postet av bateman

noen som får starta kampen? altså på nrk nett tv

virker ikke her

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 jul 10, 18:03

Opprinnelig postet av bateman

noen som får starta kampen? altså på nrk nett tv


Nei, funker ikke her enda.


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 07 jul 10, 18:03


Opprinnelig postet av bateman

noen som får starta kampen? altså på nrk nett tv


Ikke jeg iallefall. KRISE!

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:03

nope. live-sendinga på nrk.no svikter som vanlig... jeg har en tidligere kollega som har begynt der, skal kjefte litt på han

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 07 jul 10, 18:05

såklart ingen bilder fra NRK....herlig


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 10, 18:09

"Fotballkanalen" NRK viser igjen sin gode side. At ikke de bare kutter ut fotballtullet sitt.

Tragisk.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 07 jul 10, 18:10

NRK har ikke bilde fra noen av de 3 kampene de annonserer med å vise.


Panodil

Bedriftsspiller

Ble medlem: 30 apr 07
Innlegg: 18

Lagt til: 07 jul 10, 18:10

bruker vel stort sett bare å få se andreomgang med NRK-streaminga.. jeg har hvertfall aldri fått med meg et avspark..

---------------------------

Fire walk with me


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 07 jul 10, 18:13

Nrk har problemer med å få frem bildene til det store internett. Det jobbes med saken dog. Helt utrolig at de ikke klarer å ha ting på plass før sending starter...

---------------------------

Alltid FFK!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jul 10, 18:13

joda follo tønsberg funker. Er nok bare alt for stor pågang på serveren. Bare å prøve så kommer man inn til slutt

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 10, 18:14

Jeg hiver meg på hylekoret. Skandale! Hoder må rulle! FYYY!

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jul 10, 18:15

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg hiver meg på hylekoret. Skandale! Hoder må rulle! FYYY!

 

 

Ja jøss er en gratistjeneste. For en krise hehe men ja er surt. lenge leve radio prime

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:20

Poenget er at det er utrolig svakt av NRK at dette ikke fungerer når de reklamerer for det.  Ikke bare er streamingen nede stadig vekk. Men de har valgt en veldig dårlig teknisk løsning. At f.eks VG skal være så mye bedre på dette enn rikskringskasteren er merkelig. 

 

 


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 07 jul 10, 18:21

Men blir denne kampen sendt på Vg?

---------------------------

Svaberget for alltid!


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:23

Nei. Jeg mente streaming av fotball generelt. 


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 07 jul 10, 18:24

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg hiver meg på hylekoret. Skandale! Hoder må rulle! FYYY!

 

 

Ja jøss er en gratistjeneste. For en krise hehe men ja er surt. lenge leve radio prime

Har du ikke fått betalt NRK lisensen?

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 07 jul 10, 18:24
Og dette skal vi betale nesten 2500 i lisens i året?! Nrk kan brenne.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jul 10, 18:25

Opprinnelig postet av pawl

Poenget er at det er utrolig svakt av NRK at dette ikke fungerer når de reklamerer for det.  Ikke bare er streamingen nede stadig vekk. Men de har valgt en veldig dårlig teknisk løsning. At f.eks VG skal være så mye bedre på dette enn rikskringskasteren er merkelig. 

 

Hvis du ser på hvordan streamingen funka under ol så skjønner man at det ikke er dårlig systemet de har. Men det er vanskelig eller lettere sagt umulig å vite når en server krasjer eller ikke. Den krasjer når den føler for det. Men helt klart tydelig at serveren de bruker for å kjøre fotballsendingene ikke helt takkler brått stor pågang.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Davisak

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jun 09
Innlegg: 44

Lagt til: 07 jul 10, 18:31

Er det noen som får til streaminga?


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:31

Enig i at OL-sendingene var bra, men brukte de samme løsning da? Mine innvendinger mot fotballstreamingen er: 

- Elendig kvalitet, men likevel har det stadig hakket på min middels kjappe adsl-linje. 

- Mye nedetid. Dette sikkert serverne, som du sier. 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jul 10, 18:34

Opprinnelig postet av pawl

Enig i at OL-sendingene var bra, men brukte de samme løsning da? Mine innvendinger mot fotballstreamingen er: 

- Elendig kvalitet, men likevel har det stadig hakket på min middels kjappe adsl-linje. 

- Mye nedetid. Dette sikkert serverne, som du sier. 

 

Garantert så er det samme system. Vet jo ikke men med tanke på lisenser så er det nok 90% sikkert samme system. Problemet er at tipper jeg at serveren ikke takkler alle brukerne. Dette er noe som er vanskelig å beregne hvor stor trykk det blir på en server. Men siden de har holdt på en stund nå burde de ha et ca snitt på antall brukere. Det skal jeg si meg enig i slik at de burde bygget kapasiteten til dette snittet +++

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 18:37

sånn forøvrig startet vi matchen ok, men nå er det start som har tatt over. RANheim leder sjokkerende nok 2-0 på alfheim...ellers ingen overaskelser, viking, godset, odd og rbk leder.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:37

der løsna det for nrk gett!

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 18:38

fy faen, når vi først får bilde, er kameramann på dass...nrk bør reddes fra seg sjøl og ikke tilby slike nett-kamper i fremtiden. grusomt svakt gjennomført. de lærer aldri....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 07 jul 10, 18:40

han var sikkert bare og fikk seg e pølse i vaffel. tilbake nå hvertfall Smile

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 07 jul 10, 18:48

Her har jeg bilde, men ingen lyd. Altså ingen bakgrunnslyd eller noenting, er det ett problem hos meg eller hos andre også?

---------------------------

Svaberget for alltid!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 10, 18:49

Av de drøye ti minuttene jeg har sett (og de ti jeg hørte på Prime før det) virker dette som en fryktelig rotete kamp, hvor begge lag slurver noe aldeles grusomt og lite god fotball spilles ...

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 jul 10, 18:53

jeg har lyd.samt har kamerann kommet tilbake, men den pølsa i vaffel har gjort han noe ustødig med kamera. især hva zooming angår...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 10, 18:56

Kanskje han var innom brygga før kampen?

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 07 jul 10, 19:26

Jaja,der var det 1-0 til Start på corner.... Kjedlig!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 07 jul 10, 19:33
Det måtte en dødball til ja, jaja det var moro så lenge det varte.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 07 jul 10, 19:33

Bombe at vi slapp inn mål på dødball...

---------------------------

Fredd


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 07 jul 10, 19:53

Synd... Vi taper kampen på noe vi har vært solide på..Dødball!

Nå er vel hvertfall sørlendingene glade,endelig fått sin revansj... Bare å gratulere!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 07 jul 10, 19:54

Steike, vi var mye bedre enn STart i andre omgang. Dette hadde vi vunnet om vi hadde vært like gode foran mål som på resten av banen. Men det er jo nettopp der skoen trykker, og derfor vi er i førstedivisjon (og ikke topper den med god margin).

Pokker.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 07 jul 10, 19:56

Bare å gratulere Start. Nå er det Adeccoligaen som gjelder. Hvis Aune skulle vært i tvil så har jeg noe de burde trene litt på.

  • Dødball begge veier!
  • Sette angrepsspillet i system.
  • Trene ballbehandling og system i den bakre firer.

---------------------------

Fredd


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 10, 20:03

Det blir trent på og det er han fullstendig klar over. Wink

Nei, tre hjemmetap på ca ei uke er slitsomt å forholde seg til. Vi tar Follo på søndag nå, selv om laget fra Ski er i meget god form for tiden.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 jul 10, 20:04

Veldig synd detta.Får gratulere start.Nå håper jeg spillerne får opp øya sine snart og gir alt resten av sesongen.Man ser gang på gang at man savner en som kan styre midtbanen sånn som wherman gjorde og jeg synes at ophaug har tapt seg veldig.Men vi kommer sterkere håper jegSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 jul 10, 20:10

Men jeg føler at vi har dommerne mot oss oxo i hver kamp.Frown

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 jul 10, 20:23
Kjedelig å være ute av cup-en allerede. Derimot - har masse å fokusere på i Adeccoen. Mye å vinne, mye å tape. Gleder meg til stadion!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 jul 10, 20:44
Hentet frem uante krefter Børufsen og de andre var helt tomme, men fant ekstrakrefter og kjempet seieren i havn. De skjønte at det dreide seg om noe stort! Våre gutter kjempet iherdig på overtid. Dette ville de lykkes med. - Jeg var egentlig tom, men når det står om kvartfinale i cupen så må man jo bare, sier Espen Børufsen rett etter kampen til hjemmesiden til Start. Her har FFKspillerne noe å lære, hvorfor vil ikke de like mye som Startspillerne?

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 07 jul 10, 21:07
Jeg har sett kampen, sitter og gremmes. Er det virkelig samhold i gruppa ? Jeg bare spør,, og det er vel lov ? Er TFA limt fast på benken eller er han som jeg altid har ment ; fotballfaglig svak ? Så omleggingen noen minutter før slutt og innsatsen til enkelte spillere, men så også at frustrasjonen bredte seg blandt gutta. Det var 10 huggærne høns på banen og på benken var det en huggærn hane som tydligvis ikke hadde kontroll over hønene. Fra spøk til alvor; jeg er klar over at jeg nå får en del pepper, men det driter jeg i og jeg har sona for det røde kortet jeg ga meg sjøl. Jeg vil alltid stå med rak rygg og hevde at vi ikke har en trener verdig klubben. Fyr løs!!!!!!!!!!!1

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 10, 21:28

Trodde du skulle ta en pause for å lette på trykket jeg gamlefar?

Kan du ikke heller prøve å komme med noe konstruktivt? Hva skal vi gjøre bedre? Hvor lang tid vil du gi en evt ny trener? 2-3 uker? Helt greit at du renner over av frustrasjon om dagen, men jeg savner noe konkret om hva du ville gjort annerledes om du ledet dette laget.

Husk at vi møtte et Tippeligalag i dag, faktisk et meget bra Tippeligalag også. Vi er FFK, vi spiller i Adeccoligaen. På tide å stikke fingeren i jorda og forstå at vi ikke er et av norges beste lag selv om vi gjerne skulle vært det?

En annen ting som slår meg er at du er helt tyst når FFK har spilt en knallkamp, men så fort det kommer et dårlig resultat fyrer du løs. Når vi spiller bra, men ikke får med oss poeng eller mål (eks mot Ranheim) er det også treneren sin feil.

Vi har de spillerne vi har, det får vi ikke gjort noe med. Såvidt jeg kan se bruker vi de beste spillerne vi har også. Jeg er enig med deg om at spillet de første 4-5 kampene i år var under enhver kritikk, men det er stor fremgang siden den gang. Nå får vi straks inn noen nye spillere også (Gilmak, Lala, Elvestad i kampform, og forhåpentligvis Gamboa), så vi får satse på at målene og resultatene kommer snart.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 jul 10, 21:28

Du må gjerne mene at Tom Freddy Aune er feil mann, men du virker veldig lite seriøst når du skriver på den måten du skriver. Jeg har ennå til gode å se deg dra frem et fotballfaglig og godt argument for at vi bør bytte trener. Latterlig.

Jeg syns faktisk vi spiller bra i dag, og meget bra i perioder i 2.omgang. Starts dødballmål er en tilfeldighet, og etter min mening hadde det vært mer fortjent med FFK-seier.

Om vi fortsetter dette spillet, med Gilmak og mest sannsynlig Gamboa, kommer vi til å rykke opp. Lett.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 jul 10, 21:38
Endret: 07 jul 10, 21:40
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Lemmy

Du må gjerne mene at Tom Freddy Aune er feil mann, men du virker veldig lite seriøst når du skriver på den måten du skriver. Jeg har ennå til gode å se deg dra frem et fotballfaglig og godt argument for at vi bør bytte trener. Latterlig.

Jeg syns faktisk vi spiller bra i dag, og meget bra i perioder i 2.omgang. Starts dødballmål er en tilfeldighet, og etter min mening hadde det vært mer fortjent med FFK-seier.

Om vi fortsetter dette spillet, med Gilmak og mest sannsynlig Gamboa, kommer vi til å rykke opp. Lett.

For at vi skal rykke opp må vi score flere mål og da må vi ha en ny spiss, det er der pronlemet sitter, det så vi mot Helsingborg, Ranheim og i dag blant annet.

Ellers er det uvant å se at Raio sliter med å få til noe i dullene sine på topp.

Da er jo den angrepsmuligheten våres borte også.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 jul 10, 21:55

Nok en kamp på det jevne av Celso Borges FK. Skaper vel nesten ikke en sjanse i løpet av hele kampen. Slipper Start lite til. Helt grei kamp.

Det jeg syns er rart er at mannen fra Costa Rica er den med mest klubbfølelse av alle på laget. Lokale gutter som Ramberg, Rafn, Thomassen og Martinsen jogger rundt å dasser, mens Celso løper livet av seg.

Askar og Celso spilte sammen på topp, men Celso fikk hele førsteforsvarer jobben aleine. Latterlig! Borges pressa backene til Start høyt hele kampen igjennom, men ingen andre på laget gadd å flytte etter. Sier litt om moralen i laget for tiden.

Noen må snart gå i seg sjøl, skal detta bli opprykk!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 07 jul 10, 21:56

Opprinnelig postet av Lemmy

Du må gjerne mene at Tom Freddy Aune er feil mann, men du virker veldig lite seriøst når du skriver på den måten du skriver. Jeg har ennå til gode å se deg dra frem et fotballfaglig og godt argument for at vi bør bytte trener. Latterlig.

Fotballfaglig argument ? ; dem er det vel jaggu nok av her inne og hadde de slått til ville vi vært i tippeligaen.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 jul 10, 22:03

Enig med ffkmufc, Borges er helt fantastisk å se på. Han kunne lett ha inntatt primadonna-rollen og slappet av, men jobber iherdig gjennom 90 minutter. Piiroja tente også til etter hvert, men ellers er det for slapt. Savner bedre "attityd" fra enkelte av spillerne.

Til 1947modell så skjønner jeg ikke hva du babler om. Du strør rundt deg med påstander om at Tom Freddy Aune ikke er god nok, og det kan godt hende. Jeg er selv usikker på hvor flink han er, men han er uansett etter min mening det beste valget per dags dato. I vår situasjon er det uaktuelt å snakke om ny trener.

Så det jeg savner, er noen gode argumenter på hvorfor du mener Aune ikke er bra nok? Gjerne også hvilke alternativer du mener finnes? Realistiske, med tanke på dagens økonomi.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 jul 10, 22:31
Endret: 07 jul 10, 22:32
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Lemmy

Om vi fortsetter dette spillet, med Gilmak og mest sannsynlig Gamboa, kommer vi til å rykke opp. Lett.

Hmmmmmm......, Lett??????

Ikke enig. Fortsetter vi dette spillet, så kommer vi ikke til å rykke opp. Dette FFK-laget er et middelmådig adeccoligalag.

Av de 16 adeccolaga så er det kun 4 - fire - lag som har scoret færre mål enn FFK i serien.

Hmmmmmmm...., dette ser desverre ikke bra ut.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 07 jul 10, 22:34
Endret: 07 jul 10, 22:38
Endret av: KeJ

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av Lemmy

Du må gjerne mene at Tom Freddy Aune er feil mann, men du virker veldig lite seriøst når du skriver på den måten du skriver. Jeg har ennå til gode å se deg dra frem et fotballfaglig og godt argument for at vi bør bytte trener. Latterlig.

Fotballfaglig argument ? ; dem er det vel jaggu nok av her inne og hadde de slått til ville vi vært i tippeligaen.

Tja, dersom det er sant det du skriver ville også Norge hatt en overflod av kvalifiserte trenere, og det har vi ikke. Altså er mye av synsingen og bedrevitenskapen her inne akkurat det, synsing og bedreviten. I mange tilfeller Mangel på bedre viten.

Opprinnelig postet av Lemmy

Til 1947modell ...

Så det jeg savner, er noen gode argumenter på hvorfor du mener Aune ikke er bra nok? Gjerne også hvilke alternativer du mener finnes? Realistiske, med tanke på dagens økonomi.

Tror jeg ikke han er i stand til. Er alltid enklere å kritisere enn å konkretisere, og da fortrinnsvis konstruktivt 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 jul 10, 22:35

Virker som at ffk spillerne ikke har forstått ar ferien faktisk er over.hehe.Men denne trenden i laget har vært sia ifjor så ikke vet jeg åssen detta skal ende.Men heldigvis er det mye tid igjen men ting må snart forandres nå!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


lotta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 jul 10
Innlegg: 18

Lagt til: 07 jul 10, 22:51

synd med tap men men. gjør ikke noe da vi kan nå konsentrere om ligaen!!! gøy å se valencia!!!!.Kiss Borges var også god!! hehe... vi vant jo uansett cupen i 2008 så gjør ikke noe

---------------------------

FFK ER BEST!!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 10, 22:58

Vi vant cupen i 2006 og fikk sølv i serien i 2008.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 jul 10, 23:00

Det er klart vi savner en spiss - eller for å si det på en annen måte. Noen må rendyrkes som avslutter og det er rimelig mye terping og atter terping som skal til for å bli en slik avslutter. Tegan hadde en slik feeling ( i Sandefjord).

Hos FFK er det ingen som nå har en slik oppgave. Enten må vi hente inn en avslutter eller så må en i stallen terpe på dette igjen og igjen og igjen og....

Håper vi får en avslutter og ikke bare en spiss - det trenger vi ikke. Cool


lotta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 jul 10
Innlegg: 18

Lagt til: 07 jul 10, 23:00

LOL. Glemte meg litt...EmbarassedEmbarassed

---------------------------

FFK ER BEST!!!!!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 07 jul 10, 23:30

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv Willy Rene! Hvis man går rundt og tror at FFK skal rykke opp lett "med dette spillet" de har vist til nå i sesongen, så har man en overdreven tro på FFKs fortrefelighet som overhode ikke stemmer med virkeligheten!

Ingenting av det FFK har vist til nå tyder på at laget er noe bedre enn et litt over middels Adecco lag,se på tabellen! den lyver vel ikke? Jeg er opptimist av natur og ser jo at det er mange kamper igjen og mange poeng å kjempe om, så jeg har ikke mistet håpet, men enkelte spillere må heve seg en del prosent(Wallace, Askar,Opphaug,Staw,)effektiviteten må bli bedre og konkurransen om plassene på laget må bli større.

Jeg vil forøvrig rose Aune for at han tok en modig og fornuftig beslutning ved å benke Anderson, det var ikke et sekund for tidlig, makan til slett instilling på en spiller skal du lete lenge etter!

---------------------------

alexx


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 jul 10, 07:22
KTE hadde vært både realistisk og ett bedre valg. Tror i grunn han hadde betalt seg selv akkurat som forrige gang han ble ansatt. Uansett, så er det vanskelig å arrestere treneren når vi er spillemessig det beste laget. Helt greit å gå ut av cupen. Serien er 10 ganger så viktig. Ja, enig lemmy vi bør rykke opp lett. Med dagens lag og lite skadeproblemer (tross alt) er ikke serieposisjon god nok. Nå er vi nødt til å vinne mot Follo og ett par kamper til, for å komme i rute. Desverre, (heldigvis) er det ikke sånn at det beste laget alltid får 3 poeng. Follo kampen blir ikke noe walk in the park....

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 08 jul 10, 08:42

Opprinnelig postet av Pk

Jeg tror det finnes den del mennesker som hadde tenkt seg på kamp idag, men som ble så skuffet mot Ranheim at de ikke gidder, kanskje inkludert meg selv (ikke helt bestemt meg ennå). Lik det eller ikke, men slik tror jeg faktisk ståa er. Kombinerer du dette med fotball-VM, pent vær osv som skrevet tidligere i tråden ender vi opp med maks 3000 mennesker idag.

Det ble altså 3452. Ikke noe veldig imponerende oppmøte, men det var faktisk det høyeste publikumsfremmøtet av samtlige fjerderundekamper! Enda mer forstemmende for eliteserielagene er at på andreplass kom Tønsberg-Follo  med 2535:

http://fotball.adressa.no/nm/article173767.ece

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 08 jul 10, 08:45

Dette var strengt tatt en jevn kamp mot et TL lag. Kampen kunne vippet begge veier, helt til dommertrion tok grep og avgorde kampen fra midten av 2. omgang. Alle tvilsomme situasjoner gikk da til fordel for Start, og corneren de scoret på skulle ikke vært corner da Piroijas klarering gikk via Bolanos.

Til trenerspørsmålet: Er det virkelig noen som tror at det er noe hjelp i at en trener står og gauler på sidelinjen under kampen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 jul 10, 14:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Til trenerspørsmålet: Er det virkelig noen som tror at det er noe hjelp i at en trener står og gauler på sidelinjen under kampen?

Nei, det veit jeg at det ikke er! Det vet jeg av egne erfaringer og fra andre spillere på høyt nivå. Selvfølgelig er det individuelt fra spiller til spiller hva de foretrekker, men dette er helt klart ikke Aunes største svakhet.

Ett oppfølger spørsmål: Er det noen som vet hva som er Aunes plan for det offensive spillet? For meg virker det som det er å bruke "silkefoten" til Ophaug mest mulig..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 08 jul 10, 15:10

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Til trenerspørsmålet: Er det virkelig noen som tror at det er noe hjelp i at en trener står og gauler på sidelinjen under kampen?

Nei, det veit jeg at det ikke er! Det vet jeg av egne erfaringer og fra andre spillere på høyt nivå. Selvfølgelig er det individuelt fra spiller til spiller hva de foretrekker, men dette er helt klart ikke Aunes største svakhet.

Ett oppfølger spørsmål: Er det noen som vet hva som er Aunes plan for det offensive spillet? For meg virker det som det er å bruke "silkefoten" til Ophaug mest mulig..

...eller enda verre, Piroija's silkefot. Vi har bare en spiller i det bakre ledd som kan slå presise oppspill. Det vet selvfølgelig motstanderene også. Dermed er det kun Martinsen, Ophaug og Piroija som får ro til å slå pasninger. Jeg vet ikke hva planen til Aune er for det offensive spillet, men jeg antar at alle lag har en plan for eget spill, og en for å hindre motstanderne i å spille det spillet som forventes av dem i enhver kamp. Dette basert på en grunntanke/spillestil. Det at jeg ikke vet hva Aunes plan er, tar jeg ikke som et bevis på at det ikke finnes en planFoot in mouth

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 10, 08:05
Gira for toppspill -Start har aldri hatt en god scoringsopplevelse på Fredrikstad stadion, men det er gøy å møte et tippeligalag. Det blir morsomt å vinne denne kampen etter en uheldig kamp mot Ranheim. Nå håper vi på mer uttelling. Og denne gangen skal vi score på sjansene vi får, sa Vidar Marinsen til fredristadfk.no før Startkampen. Rart at akkurat han uttaler dette, siden han bommet for åpent mål mot Ranheim og var kanskje syndebukken mot Start, siden han glapp på markeringen som gjorde at Start scorte og vant. Det er jammen bra at det snart kommer en ny høyreback.

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 09 jul 10, 11:46

 

 

Tror jeg ikke han er i stand til. Er alltid enklere å kritisere enn å konkretisere, og da fortrinnsvis konstruktivt 

i

Ser du ikke at det konkretiseres hver dag av mange her inne. Det er vel totalt unødvendig med gjentagelse etter gjentagelse. Les alle de andre som er enige, men la meg få utskjellinga. Det holder ikke gutten min.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 09 jul 10, 12:41

Opprinnelig postet av 1947modell

 

 

 

Tror jeg ikke han er i stand til. Er alltid enklere å kritisere enn å konkretisere, og da fortrinnsvis konstruktivt 

 

 

Ser du ikke at det konkretiseres hver dag av mange her inne. Det er vel totalt unødvendig med gjentagelse etter gjentagelse. Les alle de andre som er enige, men la meg få utskjellinga. Det holder ikke gutten min.

 

Ettersom det nå var du som kom med masse oppgulp var det deg som var byllen jeg ønsket bukt med. Hva de øvrige forståsegpåerne mener er sånn sett urelevant. Når det er sagt er jeg verken mer eller mindre imponert over den gemene hop og dens evne til å tenke litt lengre enn nesetippen. Er en del navlebeskuende forumbrukere jeg ikke orker å vie min energi på all den tid de sikkert er hyggelige mennesker, men av en eller annen grunn går rullegardinen ned når det kommer til fotball. 

Fredrikstad og dens innbyggere er veldig flinke, på generelt grunnlag, til å kritisere og er, etter min oppfatning, i stor grad negative dersom de møter litt motgang. Man er veldig dyktige til å påpeke andres feil og mangler, men jeg er av den oppfatning at man bør feie for egen dør før man banker på døra til naboen. En annen ting som forbauser meg er evnen til å opptre saklig i diskusjoner, så fort noen er uenige faller man ned på et nivå jeg som oftest ser hos trassige ungdommer som egentlig ikke har noen forutsetning for å mene noe, men som så gjerne ønsker å bli hørt. Dette er min personlige mening og bør ikke legges andre til last. Dette er ikke min oppfatning av deg, og har således ingen ting med saken å gjøre, men når du faller ned på samme nivå med uttalelsen "gutten min" ja så mistet du litt anseelse og var et øyeblikk ikke det spøtt bedre enn mange andre her inne.

 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 10, 13:11

Godt skrevet KeJ.

Lemmy er 16, 1947modell er en godt voksen mann på over 50 (?) år. Når jeg leser diskusjonene skulle man tro at Lemmy er 30 og 1947modell er 14.

Når du bare kommer med oppgulp, svada, skrivefeil, "gutten min", "unge mann" osv 1947modell, nei da klarer jeg ikke å ta deg en centimeter seriøst. Når du i tillegg må påpeke at andre (som etter eget sigende er ordblind) bør skaffe seg en ordbok holder du så lavt nivå at det er pinlig. Men at du ikke liker Tom Freddy Aune og vil ha han vekk for alt i verden får du lov til å mene. Helt greit for meg. Du gav deg selv et "rødt kort" for ei ukes tid siden, problemet var bare at du fikk 5 kampers karantene for å si det flåsete.

Men kan du komme med konkrete punkter på hvor han svikter, hva han skal gjøre annerledes, hvilke spillere han skal bruke i hvilke posisjoner, hvordan han skal trene laget, hvordan og hvor mye han skal kauke og gaule på sidelinjen under kamp, hvordan han skal svare for seg i intervjuer osv osv? Det tror jeg neimen ikke du er istand til å få til, for det er det jo så "mange andre" her inne som kan. Derfor kan du fortsette med bare eder og galle.

Igjen - du må gjerne kreve trenerens hode på et fat, men kom med noe konkret hva du ønsker annerledes!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 09 jul 10, 18:41

Opprinnelig postet av Plankekæll

Godt skrevet KeJ.

Lemmy er 16, 1947modell er en godt voksen mann på over 50 (?) år. Når jeg leser diskusjonene skulle man tro at Lemmy er 30 og 1947modell er 14.

Når du bare kommer med oppgulp, svada, skrivefeil, "gutten min", "unge mann" osv 1947modell, nei da klarer jeg ikke å ta deg en centimeter seriøst. Når du i tillegg må påpeke at andre (som etter eget sigende er ordblind) bør skaffe seg en ordbok holder du så lavt nivå at det er pinlig. Men at du ikke liker Tom Freddy Aune og vil ha han vekk for alt i verden får du lov til å mene. Helt greit for meg. Du gav deg selv et "rødt kort" for ei ukes tid siden, problemet var bare at du fikk 5 kampers karantene for å si det flåsete.

Men kan du komme med konkrete punkter på hvor han svikter, hva han skal gjøre annerledes, hvilke spillere han skal bruke i hvilke posisjoner, hvordan han skal trene laget, hvordan og hvor mye han skal kauke og gaule på sidelinjen under kamp, hvordan han skal svare for seg i intervjuer osv osv? Det tror jeg neimen ikke du er istand til å få til, for det er det jo så "mange andre" her inne som kan. Derfor kan du fortsette med bare eder og galle.

Igjen - du må gjerne kreve trenerens hode på et fat, men kom med noe konkret hva du ønsker annerledes!

 

Står over kampene til FFK har vært i Bodø. Æ e ikkje 50 , men snart 66, og da gjør jeg som jeg vilLaughing. Bryr meg ikke om at jeg blir kalt " gamlefar ", men det gikk vel deg forbi Innocent


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 10, 18:50

Opprinnelig postet av 1947modell

Står over kampene til FFK har vært i Bodø. Æ e ikkje 50 , men snart 66, og da gjør jeg som jeg vilLaughing. Bryr meg ikke om at jeg blir kalt " gamlefar ", men det gikk vel deg forbi Innocent

Ja, jeg kalte deg gamlefar. Det beklager jeg.

Uansett bekrefter dette elendige svaret ditt bare at du ikke er i stand til å svare på det jeg spør om. Hadde du i det minste giddet å svare på en brøkdel av de konkrete spørsmålene jeg stiller deg hadde det hjulpet litt. Du farer kun med svada, svada og atter svada.

Å ta deg seriøst gidder jeg rett og slett ikke lenger. Det er faktisk ikke mulig.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jul 10, 20:49

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av 1947modell

Står over kampene til FFK har vært i Bodø. Æ e ikkje 50 , men snart 66, og da gjør jeg som jeg vilLaughing. Bryr meg ikke om at jeg blir kalt " gamlefar ", men det gikk vel deg forbi Innocent

Ja, jeg kalte deg gamlefar. Det beklager jeg.

Uansett bekrefter dette elendige svaret ditt bare at du ikke er i stand til å svare på det jeg spør om. Hadde du i det minste giddet å svare på en brøkdel av de konkrete spørsmålene jeg stiller deg hadde det hjulpet litt. Du farer kun med svada, svada og atter svada.

Å ta deg seriøst gidder jeg rett og slett ikke lenger. Det er faktisk ikke mulig.

Er FFKSupporter.net et diskusjonsforum hvor man skal kunne diskutere FFK og fotball med en konstruktiv dialog eller er det et forum for skittkasting, krangling og personsjikane??????

Hva med en umiddelbar overgang til PM når debatten sklir over grensene så slipper vi andre å gå inn og få krangelen servert "i beste sendetid"?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 09 jul 10, 20:56

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av 1947modell

Står over kampene til FFK har vært i Bodø. Æ e ikkje 50 , men snart 66, og da gjør jeg som jeg vilLaughing. Bryr meg ikke om at jeg blir kalt " gamlefar ", men det gikk vel deg forbi Innocent

Ja, jeg kalte deg gamlefar. Det beklager jeg.

Uansett bekrefter dette elendige svaret ditt bare at du ikke er i stand til å svare på det jeg spør om. Hadde du i det minste giddet å svare på en brøkdel av de konkrete spørsmålene jeg stiller deg hadde det hjulpet litt. Du farer kun med svada, svada og atter svada.

Å ta deg seriøst gidder jeg rett og slett ikke lenger. Det er faktisk ikke mulig.

Er FFKSupporter.net et diskusjonsforum hvor man skal kunne diskutere FFK og fotball med en konstruktiv dialog eller er det et forum for skittkasting, krangling og personsjikane??????

Hva med en umiddelbar overgang til PM når debatten sklir over grensene så slipper vi andre å gå inn og få krangelen servert "i beste sendetid"?

APPLAUS

Cool


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 09 jul 10, 20:59

[quote=Plankekæll]

Opprinnelig postet av 1947modell

Uansett bekrefter dette elendige svaret ditt bare at du ikke er i stand til å svare på det jeg spør om. Hadde du i det minste giddet å svare på en brøkdel av de konkrete spørsmålene jeg stiller deg hadde det hjulpet litt. Du farer kun med svada, svada og atter svada.

Å ta deg seriøst gidder jeg rett og slett ikke lenger. Det er faktisk ikke mulig.

OK, jeg skal gi litt av hva jeg mener om spillet til dagens FFK.

Starter vi med Lasse så synes jeg at han ikke har forsatt utviklingen. Det har vel med at Jerry forlot klubben. Blandt de 4-5 mest brukte bak er det ikke en av de som er spillende, bortsett fra på tilbakespill eller på tverra til motsatt side. Lite framdrift. Hvorfor er det bare lange baller over midten fra Ophaug. Spillestilen til Aune ? Pål Andre hadde ihvertfall evnen til å spille ballen til medspiller. Midtbanen virker som et evig rot med nye oppgaver og vekslende kvalitet i de roller som blir bekledt. Ramberg er vel over sin høyde som spiller selvom han har fotballhodet inntakt. Slik jeg ser det på den delen av laget er det stor frustrasjon fra den enkelte. Spilleroppgaver mangler ? Å være angrepspiller på dagens lag må være en utakknemlig oppgave. Det virker som at de alle er et oppspillspunkt fra de to i midten bak. Kantspillerne må tilbake å jobbe til seg ballen slik at det med fremspill i angrep er for få spillere til å skape sjanser som er skapt og motstanderens 4èr ligger og venter med full kontroll. Kort og godt så synes jeg at samhandlingen mellom de respektive lagdeler er svak, rett og slett uten mening. Er det slik Aune vil at det spilles så forstår jeg frustrasjonen, noe vi tydelig så mot Start. Så kan vi spørre; er samholdet i gruppa virkelig så god som enkelte vil ha det til.

Etter mange år og kamper på La Manga er det det blitt noen sene aftener med trenere fra flere lag i sosialt samvær. Det er ikke til å stikke under en stol at det er enighet om at Grønhagen tok over et meget bra og godt trent lag. Sitat fra  FFK legenden PEA " hælvete, det går vel an å  spellæ fotball uten å fly seg ihjæl på treninga! ".Toth ; What are we training for , 5000 m in Hell ? Også et sitat fra La Manga. Så vi den mannen mer ? Så vi ungdomslinja mer ? Hva gjorde Grønhagen da det begynte å butte mot ? Håper jeg slipper å svare. Aune tok over og fikk tilbake ungdommen, men han ble ikke sterkere av å bli fortalt at han var en reserveløsning. Tom kom, ungdommen forsvant , Aune ble også forbigått av en annen gymlærer ! Får mann styrke av sånt ? Så etter mye fram og tilbake blir han ansatt som hovedtrener !! Det er her jeg mener at det ble begått en stor feil. Aune skulle takket nei til jobben og bygget seg opp under en god og stabil trener. For meg er det uforståelig at han takket ja etter den behandlinga han hadde fått. Her kommer Henriksen inn, og nok om det. Aune sper på med en hjelpetrener fra Kongsvinger ? og håper på backup, men er det noe som skjer? Neida, samme tralten med masse sjanser som renner ut i sanden. Så slår vi Lyn og Moss +++ og alt er bra. Laget går inn i  en Tornerosesøvn under VMpausen og møter opp dårlig trent og med endel skader. ( ikke mitt utsagn ).

Ifølge flere trenere er FFK et lett lag å møte. Ligge bak og vente, la de stange og deretter kontre. Alle var enige at FFK var  blandt favorittene i Adeccoligaen og er det vel forsatt.

Dette er hva jeg mener konkret om dagens situasjon i klubben.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 09 jul 10, 21:55

Opprinnelig postet av 1947modell

.......

Dette er hva jeg mener konkret om dagens situasjon i klubben.

 

Bra

Dette går det an å forholde seg til - være enig eller uenig eller...

Gjerne fler innlegg av den sorten - det gjør forumet mer spennende å besøke.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 10, 22:45

Opprinnelig postet av 1947modell

Masse bra! Smile

Tusen takk for meget bra svar 1947modell. 

Det var dette jeg har maset på hele tiden, fordi jeg vet at du har vært endel på La Manga og sett laget på nært hold. Når du serverer et slikt godt svar har jeg ingenting å utsette på deg. Dette bare applauderer jeg! At du har litt gammelt inside-stoff å servere fra La Manga er bare positivt og interessant å høre om for de fleste her inne.

Så til dere andre som kjeftet på meg; 

Greit, jeg gikk over streken med min frustrasjon rettet mot 1947modell. Men som sagt, nå har jeg endelig fått det svaret jeg har ventet på. Da er jeg godt fornøyd hvertfall. 

Jeg håper diskusjonene kan fortsette på dette nivået fremover. Laughing


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 09 jul 10, 22:55
Nå fikk Start RBK borte, så vi hadde røket ut uansett da.


Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f