Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommer 2010 - rykter og spekulasjoner

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 29 8

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 01:43

Hvis en annen klubb kommer på banen og er interessert og hente Plankekæll bør ffksupporter.net slå til .

Vi kan vel heller ikke forvente å få en overgangssum for mannen heller.

Du må gjerne dra for min del. Du er "luksussupporter" med altfor mange innlegg i forhold til hva du presterer på forumet

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 01:52

Opprinnelig postet av patrickd
håper det....

Håper det? Du håper at han som reddet tre poeng mot serieleder`n skal forsvinne? Fotball-lag drives heldigvis ikke  av bredbåndsabonnenter som skrur foruminnlegg som ingen klarer å ta i mot foran skjermen.

Regner med at Andersson blir, og avgjør toppkamper igjen. Ganske viktige sånne spillere også.

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


patrickd

Juniorspiller
Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 03:06

så du andreomgangen mot sogndal ffkgutt1?????? de har ball 98 PROSENT av tiden å skaper nesten ikke en dritt. FFK er ufattelig dårlig på å spille mot etablert forsvar, å da hjelper det ikke kun med en målfarlig spiller foran der. det vil ikke løse alt, sånn som alle tror. men mange som tror at en spiss vil løse alle problemer, men er kanskje ikke så høy intelligens her inne..... at ett lag skaper UFATTELIG lite sjanser en omgang de har ball så mye er veldig, veldig bekymringsverdig.. derfor jeg nesten ble "skuffet" når sogndal fikk en utvist, fordi da skjønte jeg hvordan kampen kom til å bli.... om du mener de skapte mye den andreomgangen så får vi bare være enige om å være uenige....fredrikstad spiller ikke bra mot etablert forsvar, og i adecco møter vi så å si bare det. derfor vil det ikke hjelpe om vi kun får en målfarlig en foran der

---------------------------

thats football guys, thats all it is;)


patrickd

Juniorspiller
Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 03:12

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvis en annen klubb kommer på banen og er interessert i å hente Andersson bør FFK slå til.

Vi kan vel heller ikke forvente å få en overgangssum for mannen heller.

Både Andersson, Valencia og Tegström må gjerne dra for min del. Dette er "luksusspillere" med altfor høye lønninger i forhold til hva de presterer på banen.

 

veldig veldig enig.... udugelige.... hvertfall tegan og andersson.... nå tenker jeg på hva de har prestert i år..... at andersson har såpass bra lønn er jo helt fantastisk... viser hvordan norsk fotball har tatt av... han er jo virkelig ikke en god fotballspiller

---------------------------

thats football guys, thats all it is;)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 jul 10, 08:21

Du mener mannen som scora 2 mål mot serielederen som innbytter, og som er vår toppscorer er udugelig..? Mye gode innlegg her for tida!

Greit, Andersson, Valencia og Tegan har for høy lønn, men per i dag er de meget viktige spillere for klubben. Hva trur dere vi er a? Man Utd?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 10, 08:49
Opprinnelig postet av patrickd

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvis en annen klubb kommer på banen og er interessert i å hente Andersson bør FFK slå til.

Vi kan vel heller ikke forvente å få en overgangssum for mannen heller.

Både Andersson, Valencia og Tegström må gjerne dra for min del. Dette er "luksusspillere" med altfor høye lønninger i forhold til hva de presterer på banen.

 

veldig veldig enig.... udugelige.... hvertfall tegan og andersson.... nå tenker jeg på hva de har prestert i år..... at andersson har såpass bra lønn er jo helt fantastisk... viser hvordan norsk fotball har tatt av... han er jo virkelig ikke en god fotballspiller

Grunnen til at han har så høy lønn, er kanskje at FFK tvinget igjennom fram et kjøp, er jo ikke sikkert at Andersson ville forlate Strømsgodset, ettersom han måtte pendle hver dag fra Drammen til Fredrikstad, men at FFK og Nordlie var så desperate at de presset så hardt på at verken Strømsgodset, eller Andersson kunne si nei til så mye penger han fikk.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 jul 10, 09:11

Nå har ikke jeg sagt at verken Andersson, Valencia eller Tegan er ubrukelige. Det jeg sier er at alle tre tjener såpass mye penger i FFK at vi som supportere må forvente at de presterer bedre på banen.

Selvfølgelig er alle tre gode nok for FFK hvis de er skadefrie og i brukbar form, men det jeg prøver å si er at FFK hadde vært tjent med å bli kvitt lønnsutgiftene for disse tre. I tillegg er to av dem over 30, og den tredje nesten 30. Ved å erstatte disse med tre andre yngre spillere (som feks Lala, Gilmak og Gamboa) med en brøkdel av lønna vil det være smart.

La oss si at disse tre tjener 4 millioner tilsammen pr år da. Er det fornuftig bruk av penger?

Morsomt innlegg forresten Gjerningsmannen. Laughing


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 10, 09:23
Endret: 17 jul 10, 09:24
Endret av: Patrioten

Blir ikke så mange rutinerte igjen, synes du ikke at vi trenger noen som er litt eldre og som har erfaring? Men, er enig med deg at det er mye penger å lønne de med. Men, hvis skal kvitte oss med Tegan og co, så er jo ingen av de nye spisser.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 jul 10, 09:36

Eldre med erfaring:

Piiroja, Ophaug, Ramberg, Martinsen.

Unge spillere med allerede masse rutine:

Staw, Wallace, Thomassen, Askar, Borges.

 

For meg er rutine mer enn bare fødselsdato. Men jeg er enig med deg i at alle lag bør ha litt eldre spillere med rutine også. Men akkurat nå føler jeg at det er mer enn nok rutine i FFK som det er. Vi trenger yngre (billigere) krefter.

Jeg er klar over at ingen av de tre nye er spisser, men jeg nevnte dem for å gi et ekspempel på "type spillere" vi bør hente. Vi må gjerne få tak i en spiss innenfor de samme rammene også. Her gjorde FFK en god jobb mtp kamerunske Franck, helt til agenten skrudde opp prisen noe voldsomt.

Er jeg en dårlig supporter hvis jeg ønsker å sette sammen stallen på en litt annen måte enn den er i dag Gjerningsmannen? Selv om jeg gjerne hadde sett at Tegan, Andersson og Valencia hadde dratt, har jeg ingenting personlig i mot dem verken med eller uten ball. Tro det eller ei, jeg buer dem ikke ut på kamp heller. Derimot applauderer jeg dem, og holder kjeft når de gjør dårlige ting. Men godt mulig jeg er en møkkasupporter som heller burde holdt med Stabæk eller noe....


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 17 jul 10, 09:51

Opprinnelig postet av patrickd

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvis en annen klubb kommer på banen og er interessert i å hente Andersson bør FFK slå til.

Vi kan vel heller ikke forvente å få en overgangssum for mannen heller.

Både Andersson, Valencia og Tegström må gjerne dra for min del. Dette er "luksusspillere" med altfor høye lønninger i forhold til hva de presterer på banen.

 

veldig veldig enig.... udugelige.... hvertfall tegan og andersson.... nå tenker jeg på hva de har prestert i år..... at andersson har såpass bra lønn er jo helt fantastisk... viser hvordan norsk fotball har tatt av... han er jo virkelig ikke en god fotballspiller

Når det gjelder Anderson så er vel han lønnet og kjøpt av Terje Høili. Koster altså ikke FFK noen ting. Håper han blir jeg.

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 10, 09:56

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av patrickd

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvis en annen klubb kommer på banen og er interessert i å hente Andersson bør FFK slå til.

Vi kan vel heller ikke forvente å få en overgangssum for mannen heller.

Både Andersson, Valencia og Tegström må gjerne dra for min del. Dette er "luksusspillere" med altfor høye lønninger i forhold til hva de presterer på banen.

 

veldig veldig enig.... udugelige.... hvertfall tegan og andersson.... nå tenker jeg på hva de har prestert i år..... at andersson har såpass bra lønn er jo helt fantastisk... viser hvordan norsk fotball har tatt av... han er jo virkelig ikke en god fotballspiller

Når det gjelder Anderson så er vel han lønnet og kjøpt av Terje Høili. Koster altså ikke FFK noen ting. Håper han blir jeg.

Mener han ble lønnet bare ut sesongen i fjor.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 17 jul 10, 10:09

Andersson og Valencia ble lønnet ut 2009 av Høili ja. FFK betaler i dyre dommer nå pluss ett år til. Så nei, dette er ikke en god avtale for FFK.


patrickd

Juniorspiller
Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 10:41
jeg mener at det andersson har vist i ffk drakta er udugelig ja;) ufattelig stillestående, å skaper veldig veldig lite.... du og hadde scort mot sogndal om ballen datt i fanget ditt på en meter;) men godt mulig manen er god når han er i form.... synes bare han har vist veldig lite siden han kom

---------------------------

thats football guys, thats all it is;)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 17 jul 10, 11:17
Hakke hørt på makan til møkkaprek jeg. En spiss skal være på rett plass til rett tid. Det var Anderson 2 ganger under sogndal kampen, det kan han få skryt for. Ikke at alle hadde putta når ballen detter i fanget på en. Om han scorer i de 3 neste kampene er det en annen tone her inne.

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 jul 10, 11:23
Endret: 17 jul 10, 11:34
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av patrickd
jeg mener at det andersson har vist i ffk drakta er udugelig ja;) ufattelig stillestående, å skaper veldig veldig lite.... du og hadde scort mot sogndal om ballen datt i fanget ditt på en meter;) men godt mulig manen er god når han er i form.... synes bare han har vist veldig lite siden han kom

Det er mulig jeg hadde, men det var det mange andre FFK spillere som ikke klarte den kampen. Andersson var den eneste som klarte å få ballen i mål på sine sjanser. Det er fakta.

Selvfølgelig enig i at han er stillestående, og jobber ikke alltid godt nok. Men han er tross alt toppscorer, og scora greit med mål i fjor også. Sammen med Borges er han den eneste naturlige målscoreren på laget.

Legger ved denne for å bekrefte det jeg sier: http://www.ffksupporter.net/spillere/kamper.php


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 jul 10, 12:17
Endret: 17 jul 10, 12:21
Endret av: FFKgutt1

Opprinnelig postet av patrickd

så du andreomgangen mot sogndal ffkgutt1?????? de har ball 98 PROSENT av tiden å skaper nesten ikke en dritt. FFK er ufattelig dårlig på å spille mot etablert forsvar, å da hjelper det ikke kun med en målfarlig spiller foran der. det vil ikke løse alt, sånn som alle tror. men mange som tror at en spiss vil løse alle problemer, men er kanskje ikke så høy intelligens her inne..... at ett lag skaper UFATTELIG lite sjanser en omgang de har ball så mye er veldig, veldig bekymringsverdig.. derfor jeg nesten ble "skuffet" når sogndal fikk en utvist, fordi da skjønte jeg hvordan kampen kom til å bli.... om du mener de skapte mye den andreomgangen så får vi bare være enige om å være uenige....fredrikstad spiller ikke bra mot etablert forsvar, og i adecco møter vi så å si bare det. derfor vil det ikke hjelpe om vi kun får en målfarlig en foran der

Men en 35 år gammel venstrekant hjelper ikke stort han heller.. og ja, jeg så både 1 omgang og 2 omgang mot sogndal..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 jul 10, 12:30

Jeg mener det ville vært dumt å selge Andersson nå, og er for å beholde ham ut sesongen hvertfall.

Jeg er klar over at han spiller elendig hver eneste kamp. At han har et negativt kroppsspråk og at han ikke gidder å jobbe. Men han har den egenskapen at han kan score mål på en elendig dag. Den egenskapen kan bli særdeles viktig utover i sesongen.

Vi så det flere ganger i fjorårssesongen, og har sett det i år også: Noen ganger er Andersson rett og slett forskjellen på om vi tar med oss null eller tre poeng.

Jeg er også klar over at Andersson var en feilsignering, med tanke på at han har en ekstremt høy lønn. Men han kan bli en viktig brikke ut denne sesongen, det er jeg ikke i tvil om.

Da vil jeg heller selge Valencia eller Tegström. Andersson er vel den eneste offensive spilleren vi har (foruten Simen Rafn, men han er ung) som har både bra fart og en viss ballkontroll samt avslutningsegenskaper.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 10, 12:59

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg mener det ville vært dumt å selge Andersson nå, og er for å beholde ham ut sesongen hvertfall.

Jeg er klar over at han spiller elendig hver eneste kamp. At han har et negativt kroppsspråk og at han ikke gidder å jobbe. Men han har den egenskapen at han kan score mål på en elendig dag. Den egenskapen kan bli særdeles viktig utover i sesongen.

Vi så det flere ganger i fjorårssesongen, og har sett det i år også: Noen ganger er Andersson rett og slett forskjellen på om vi tar med oss null eller tre poeng.

Jeg er også klar over at Andersson var en feilsignering, med tanke på at han har en ekstremt høy lønn. Men han kan bli en viktig brikke ut denne sesongen, det er jeg ikke i tvil om.

Da vil jeg heller selge Valencia eller Tegström. Andersson er vel den eneste offensive spilleren vi har (foruten Simen Rafn, men han er ung) som har både bra fart og en viss ballkontroll samt avslutningsegenskaper.

Selge Valencia, eller Tegstrøm, hvilket lag kjøper så skadeutsatte spillere, det er vel bare FFK?

Er glad bare noen vil ha dem gratis. Men, det er nok ikke mange av dem, siden de ikke har råd til å lønne dem.


patrickd

Juniorspiller
Ble medlem: 16 mar 04
Innlegg: 78

Lagt til: 17 jul 10, 13:43
selvfølgelig enig i at det er en bra egenskap,om han fortsetter i det sporet der. det har veldig mye med selvtillit å gjøre;) spillemessig har hanjo vært udugelig hele år, men fortsetter han å score så vil jeg selvfølgelig beholde han. bare har veldig sterke tvil på at han gjør det=) men som jeg skrev, fotball har veldig mye med selvtillit å gjøre, så om han kommer inn i flytsonen nå, og fortsetter å putte kan han sikkert bli bra. var jo faktisk toppscorer i 1.div for noen år siden. men mener bare at det han har vist til nå av ferdigheter er langtfra bra nok

---------------------------

thats football guys, thats all it is;)


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 18 jul 10, 11:53
Opprinnelig postet av patrickd

så du andreomgangen mot sogndal ffkgutt1?????? de har ball 98 PROSENT av tiden å skaper nesten ikke en dritt. FFK er ufattelig dårlig på å spille mot etablert forsvar, å da hjelper det ikke kun med en målfarlig spiller foran der. det vil ikke løse alt, sånn som alle tror. men mange som tror at en spiss vil løse alle problemer, men er kanskje ikke så høy intelligens her inne..... at ett lag skaper UFATTELIG lite sjanser en omgang de har ball så mye er veldig, veldig bekymringsverdig.. derfor jeg nesten ble "skuffet" når sogndal fikk en utvist, fordi da skjønte jeg hvordan kampen kom til å bli.... om du mener de skapte mye den andreomgangen så får vi bare være enige om å være uenige....fredrikstad spiller ikke bra mot etablert forsvar, og i adecco møter vi så å si bare det. derfor vil det ikke hjelpe om vi kun får en målfarlig en foran der

Ville vært litt forsiktig om å uttale meg om inteligensnivået her inne var jeg deg, det ser bare patetisk ut. Når det gjelder Andersson er han den eneste ffk-spilleren i tilegg til Borges som klarer å omsette sjansene. Da får vi heller leve med at han ikke er en drømmespiller på mange andre måter. Støtter oppunder hva Lemmy skrev om ham.Noen som kan si meg hvor mange mål har han hittil i år forresten?


Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 29 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24