Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommer 2010 - rykter og spekulasjoner

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 29 14

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 aug 10, 01:34

jeg fikk litt kritikk for og dra frem gamle spillere og hva kan jeg lese av forslag Ringberg og kvalheim..

har dere enda ikke skjønt det jeg måtte forstå selv Laughing

please vi trenger ingen av dem 2

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 aug 10, 06:54

I følge FB, skriver de at FFK ønsker seg en høyvokst spiss.

Så nå kan vi begynne å spekulere på navn.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 aug 10, 09:22

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge FB, skriver de at FFK ønsker seg en høyvokst spiss.

Så nå kan vi begynne å spekulere på navn.

Peter CROUCH!!! 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 aug 10, 10:00

Hoås

---------------------------

Heia FFK


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 aug 10, 10:18

Opprinnelig postet av Lex

Hoås

Kjente jeg fikk tilbake kvalmen fra søndag kveld nå...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 aug 10, 10:21

Vel, som eksempel har Sogndal hentet inn Håvard Flo før denne sesongen. Han er 40 år og har ikke spilt fotball siden 2008. Det å hente inn rutinerte spillere er ikke noen dårlig ide idet hele tatt, men det handler jo først og fremst om økonomi da. Det måtte ha vært gunstig for FFK for at det i det hele tatt skulle være aktuelt. Men man skulle selvfølgelig helst hentet spillere med potensiale for videre salg.

Det FFK gjorde i 2003, hentet Rikardur Dadason, var ett bra trekk. På lik linje kan det være smart og hente inn Ringberg å ha i den samme rollen. Det er tøft å ligge i toppen og fighte om opprykk, derfor kan en erfaren spiller som har vært med å fightet før være med å gi det lille løftet som trengtes. I 2007 hentet Sir Alex Ferguson Henke Larsson til Man Utd på lån i 7 kamper. Da var han 36 år, hadde ikke spilt på høyt internasjaonalt nivå på ett år, var ikke i sesong for Helsingborg. Hadde ett målsnitt på 0,45. I United skåra han 1 mål. Det ble sett på som ett meget suksessfull opphold fordi hans tilstedeværelse i ett meget uerfarent angrep som united besatt gjorde att presset på spillere som spesielt Rooney og Ronaldo ikke var så stort. Selv Ole Gunnar Solskjær uttalte at det var stort å få spille med Henke, som da hadde trappet ned karrieren etter å ha signert for Helsingborg. United endte opp med å vinne gull det året etter å ikke ha vunnet serien på 4 år. 

Men selvfølgelig så kan dette gå begge veier, men det er bedre å hente inn en vi vet vil gjøre alt for att FFK skal lykkes og som har en strek tilstedeværelse i troppen. Enn å hente inn en 20 år gammel talentfull spiss som kommer til en kriserammet klubb med ett enormt press på seg for att klubben skal rykke opp. Få eller ingen vil klare å utvikle seg noe særlig under slike forhold.

Om det hadde vært mulig så hadde selvfølgelig vært helt topp å hentet inn en yngre, bedre og mer erfaren spiller en Ringberg, problemet er att dette fort kunne kostet klubben 2,5-3 mill istede for å hente inn en kortsiktig løsning for noen hundre tusen ut sesongen og om klausul om mulig fornyelse ved opprykk.

Enhver klubb har nytten av å ha erfarene spillere. Og med så mange unge spennede spillere kan det være smart og hente inn en som kan ha en type mentor rolle for resten av laget.

Å bygge lag handler om å ha en vis balanse. 

Jeg tror at en evt.intreden av  Ringberg vil heve troppens kvalitet, ikke nødvendigvis på det tekniske og fysiske, men på det mentale og på erfaring. Veldig viktige egenskaper å ha når sesongen nærmer seg slutten og vi fighter om opprykk.

 

 


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 10 aug 10, 10:48
Endret: 10 aug 10, 10:50
Endret av: TheDude
Tommel opp fra meg Ebenfalk2, enig i alt du skriver her! Kunne vært nevnt mange fler også, Ted Sheringham, Sigurd Rushfeldt osv

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 aug 10, 11:55

Arild Sundgot

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 aug 10, 11:57

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge FB, skriver de at FFK ønsker seg en høyvokst spiss.

Så nå kan vi begynne å spekulere på navn.

Papirutgaven?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 10 aug 10, 12:08

Ebenfalk2 - hørtes veldig fornuftig ut. Ikke dum tankegang :-) Vet ikke helt hva jeg synes selv, men kan hende det bare er vås uansett ang. Ringberg.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 aug 10, 12:12
Opprinnelig postet av keiko99

Arild Sundgot

Vi prøvde jo oss på han i fjor, men det ble det jo ikke noe av meg. Tviler på om han trapper ned for å spille i Adecco, men pengene rår, har vi penger, så kommer han nok, hi,hi.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 aug 10, 12:13

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge FB, skriver de at FFK ønsker seg en høyvokst spiss.

Så nå kan vi begynne å spekulere på navn.

Papirutgaven?

Ja.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 aug 10, 12:25

Han er av alternativet som vil bli av den dyre sorten, god nok til å heve en stor lønn, men ikke noen mann for fremtiden eller for videre salg.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 aug 10, 12:35

jeg bare fulgte opp med det du sa:

Opprinnelig postet av patrioten
I følge FB, skriver de at FFK ønsker seg en høyvokst spiss. Så nå kan vi begynne å spekulere på navn.

Det er ikke derme sagt at jeg mener at sundgot kommer eller at FFK ønsker han..jeg kunne selv sagt også sagt Tor Hogne Aarøy, men det vet jeg Aalesund aldrig hadde gjort og dette hadde kosta enda mere.

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 10 aug 10, 12:45

Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av keiko99

Arild Sundgot

Vi prøvde jo oss på han i fjor, men det ble det jo ikke noe av meg. Tviler på om han trapper ned for å spille i Adecco, men pengene rår, har vi penger, så kommer han nok, hi,hi.

Tror jeg ikke. Tror han er en klubbspiller. Han er Lillestrømspiller, har vært det lenge og ønsker fortsatt å være det. Jeg mener å ha hørt ham si det i et intervju på TV2 i fjor, eller året før.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 aug 10, 17:22

- Vi har ikke penger til å gjøre noe som helst akkurat nå. Dersom vi skal ha mulighet til å hente noen, må vi ha ekstern hjelp.
Dersom hjelpen skulle komme er det først og fremst en spiller med gode defensive kvaliteter rødbuksene ønsker seg.i følge f-b.no.

Synes det er utrolig at de ikke ønsker seg en spiaa.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 11 aug 10, 17:48

Opprinnelig postet av Patrioten


Dersom hjelpen skulle komme er det først og fremst en spiller med gode defensive kvaliteter rødbuksene ønsker seg.i følge f-b.no.

Synes det er utrolig at de ikke ønsker seg en spiaa.

Seriøst?Er ikke det vi egentlig mangler nå da?Nemlig en spiss.hehe.Nei det trener teamet har mye rart for seg.Men vi får se åssen det går framover.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 11 aug 10, 18:16
Endret: 11 aug 10, 18:17
Endret av: Lex

Opprinnelig postet av kjell-H

Seriøst?Er ikke det vi egentlig mangler nå da?Nemlig en spiss.hehe.Nei det trener teamet har mye rart for seg.Men vi får se åssen det går framover.

Var det ikke du som hadde hørt noe om en spiss til FFK da Kjell-H?

Eller var det Ringberg ryktet?

---------------------------

Heia FFK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 aug 10, 18:36
Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Patrioten


Dersom hjelpen skulle komme er det først og fremst en spiller med gode defensive kvaliteter rødbuksene ønsker seg.i følge f-b.no.

Synes det er utrolig at de ikke ønsker seg en spiaa.

Seriøst?Er ikke det vi egentlig mangler nå da?Nemlig en spiss.hehe.Nei det trener teamet har mye rart for seg.Men vi får se åssen det går framover.

Vi sliter jo åpenbart med det defensive på midtbanen... Det var der vi tapte kampen mot Strømmen i 2. omgang.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 aug 10, 19:17

Opprinnelig postet av kjell-H

Seriøst?Er ikke det vi egentlig mangler nå da?Nemlig en spiss.hehe.Nei det trener teamet har mye rart for seg.Men vi får se åssen det går framover.

 

Hvis man er hveldig generaliserende så er det to typer trenere. Den ene er beste forsvar er angrep og den andre er at angrepet starter i forsvar. Eggen sr er et klassisk eksempel på det første. Kan jo også høres ut som at Aune er mer den siste og ønsker å bygge opp de bakre rekker først. Sitter forsvaret og vi får startet angrepet bakfra kommer jo måla etter som spillet sitter bedre og bedre.

Så ikke noe galt i å shoppe forsvar selvom vi har få spisser

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 29 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340