Husk meg
Brukernavn
Passord

Gi Odillon proffkontrakt

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 apr 10, 06:47
Endret: 29 apr 10, 14:16
Endret av: Holters

Han bør fortest mulig få proffkomtrakt med FFK.

Føler vel at det er en slik spiller FFK trenger for tiden med sin innsats, fart og ikke minst vet hvor målet står.

Han har jo spilt flere bra kamper for 2.laget og scoret flere mål.

I går spilte han en bra kamp, da FFK2 slo  Sprint J.

 En lang ball i bakrommet og Odillon setter på turboen og spurter fra alle. Han runder keeper og setter ballen i åpent mål. Odillon hadde en god dag på jobben. 2 mål og 1 målgivende skriver fredrikstadfk.no.

Hadde vært gøy om han var spilleren som scoret oss mot toppen av tabellen.

Noen som vet om en proffkontrakt koster klubben mye?

 

 

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 apr 10, 08:01

Synes at hver gang jeg leser om FFK2 eller junior at Odi bemerker seg positivt og er stort sett banen/lagets beste.

Når RBK m.fl  hiver inn på 16- 18 åringer med stort hell må vel vi i Adecco`n kunne gi folk som Odi tilitt på A laget!!!!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 20 apr 10, 08:16

Helt enigSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 09:19

Har hatt lyst på han her inn i A-lagstallen en stund nå - og synes det er nå vi bør satse. RBK er glimrende eksempel, som virkelig har krav på seg om å holde eliteserie nivå på det høyeste, og allikevel bruker de unggutter, og lykkes med det.

Når det gjelder bruk av unggutter så skal jo Adeccoen være en velsignelse, da det faktisk er et hakk ned i nivå fra Eliteserien. Selvfølgelig er det ikke så svart og hvitt, men poenget er iallefall at det er en glimrende mulighet til å teste unggutter på.

Angående hva en proffkontrakt koster, så har vi tatt opp det tidligere, og tror det var rundt 150.000 som var minstelønn. Uansett var det iallefall ingen stor sum, så jeg mener vi har alt å vinne på det.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 20 apr 10, 09:31

Naturligvis helt enig i at det bør finnes (små-)penger til en slik spiller- og de kommer nok i løpet av sesongen.

Når det er sagt - det er jo faktisk ikke angrepsspillet som har vært det største problemet i år. Seks mål på tre kamper er ikke imponerende, men helt greit. Forsvaret derimot ... hvis ikke Alta hadde vist katastrofal udyktighet foran mål (og vi sant å si var nokså heldig med dommeren), kunne det fort ha rent i tre imot der også. Var det ikke 13 cornere de hadde?

I fjor på denne tida holdt Raio TH Aarøy på benken - Rekdal syntes ikke det var noen vits å bruke ham mot slik motstand! I år er Aarøy toppscorer i Tippeligaen mens Raio lar seg p...e på av ukjente adeccospisser. Og slik er det nesten hele veien i forsvar og på midtbane. Celso er jo opplagt adeccoens beste spiller - i prinsippet. Dessverre ikke på banen.

Beklager, det ble visst off topic. Men det måtte bare ut. Tilbake til Odi: Jo, for all del, få ham inn i stallen hvis det finnes grunker til det!

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På nest øverste rad, rett ovenfor 16-meter'n.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 09:39

Opprinnelig postet av Anders Strand

Når det er sagt - det er jo faktisk ikke angrepsspillet som har vært det største problemet i år.

Ikke det største problemet, men det er der. Og skal Fredrikstad FK bli gode igjen og nå topp, så må vi vise oss allsidige og profesjonelle på alle ledd i laget, og tørsten etter å utvikle spillere og la nye få sjansen, må alltid være der. Slutter ballen å rulle, er vi tilbake der vi startet.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


olegno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 okt 09
Innlegg: 21

Lagt til: 20 apr 10, 14:46

Jeg håper også at det er noen små midler til å sikre Odillon proffkontrakt. Har sjøl spilt sammen med han, og vet hvilke ekstreme egenskaper han besitter. På de først stegene vet jeg ikke om det er mange fotballspillere i Norge som følger han.

Har tidligere slitt med effektiviteten, da han nesten måtte helt inn i mål for å skore. Ser at han i år har trent mye på dette. Han trenger ikke lenger like mange muligheter for å skore som f.eks i fjord.

Sier ikke at han skal starte noen kamper ennå, men ville ha vært gull vært å kunne sette han inn de siste 20-30 minuttene, da mange begynner å få slitne bein. Da kan jeg love at det ikke er lett å være forsvarspiller å spillle mot Odillon.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 14:49

Opprinnelig postet av olegno

Jeg håper også at det er noen små midler til å sikre Odillon proffkontrakt. Har sjøl spilt sammen med han, og vet hvilke ekstreme egenskaper han besitter. På de først stegene vet jeg ikke om det er mange fotballspillere i Norge som følger han.

Har tidligere slitt med effektiviteten, da han nesten måtte helt inn i mål for å skore. Ser at han i år har trent mye på dette. Han trenger ikke lenger like mange muligheter for å skore som f.eks i fjord.

Sier ikke at han skal starte noen kamper ennå, men ville ha vært gull vært å kunne sette han inn de siste 20-30 minuttene, da mange begynner å få slitne bein. Da kan jeg love at det ikke er lett å være forsvarspiller å spillle mot Odillon.

Høres helt sinnsykt bra ut. Dessuten er gutten en liten tøffing! Hehe.. Han er artig.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 apr 10, 15:48

Ganske enig at Odillon burde få prøve seg, men det er  forsvars spiller FFK trenger.

Til sommeren kommer lala tilbake, så da har vi en midt bane spiller tilbake :D er det noen som vet hvordan han gjør det?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 apr 10, 15:51

Kanjse pengene vi får for pins salget skulle ha vært Odillon ?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 15:52

Opprinnelig postet av Plankehue

Kanjse pengene vi får for pins salget skulle ha vært Odillon ?

Fin tanke at unggutten Odi blir folkets spiller da. Derimot trenger vi ikke bruke mye av det for å få han opp heller.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 20 apr 10, 16:35

Jeg må visst skynde meg å se litt på juniorlaget vårt!? Har bare konsentrert meg om A-laget. Hvis det er noen interessante profiler blant unggutta, ja da er de også verdt å skrive om. Det handler om å få ting litt tydelig, eller rettere sagt gjøre folk tydeligere for hverandre. 

Når det gjelder A-laget, så lurer jeg litt på om det kanskje sitter litt "søppel" mellom øra?

Trives de med å være der hvor de er?

Har de fullt ut akseptert at de faktisk befinner seg der?

Eller har de fokuset rettet mot at de "selvfølgelig" skal rykke opp, og dermed ikke fullt ut er tilstede i alle situasjoner gjennom hele kampen?  

---------------------------

ohn


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 apr 10, 18:54

Hvor mange penger er det snakk om for å få Odiin klar for spill?


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 21 apr 10, 21:20

2 nye mål på Odi idag. Dessverre holdt det ikke til seier for jr-laget som idag tapet 3-2 borte for Skeid.

Har dessverre ikke noen rapporter om kampen idag..

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 21 apr 10, 21:37

Opprinnelig postet av Rafn

2 nye mål på Odi idag. Dessverre holdt det ikke til seier for jr-laget som idag tapet 3-2 borte for Skeid.

Har dessverre ikke noen rapporter om kampen idag..

Har dere (du, Kosten, TFA evt.) snakket noe om å tilby gutten kontrakt?

Han har jo utvilsomt kvaliteter som Andersson, Mulac og Tegström mangler. Da tenker jeg på ekstrem fart og etterhvert også god scoringsteft. Det hadde utvilsomt vært en fordel for FFK å kunne klare å fylle opp benken.

Og kan du svare helt konkret på hvor mye (minimum) det vil koste å tegne kontrakt med Odi ut 2010?

Forøvrig meget gledelig at gutten bøtter inn mål. Men da må vi også "forvente" at dere holder det dere lovet mtp ungdomssatsinga. Det holder ikke med Rafn jr i 10 min, Mulac i 5 min en gang i blant.

Keep up the good work. Jeg har trua! 


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 21 apr 10, 22:19

Opprinnelig postet av Plankekæll

Har dere (du, Kosten, TFA evt.) snakket noe om å tilby gutten kontrakt?

Han har jo utvilsomt kvaliteter som Andersson, Mulac og Tegström mangler. Da tenker jeg på ekstrem fart og etterhvert også god scoringsteft. Det hadde utvilsomt vært en fordel for FFK å kunne klare å fylle opp benken.

Og kan du svare helt konkret på hvor mye (minimum) det vil koste å tegne kontrakt med Odi ut 2010?

Forøvrig meget gledelig at gutten bøtter inn mål. Men da må vi også "forvente" at dere holder det dere lovet mtp ungdomssatsinga. Det holder ikke med Rafn jr i 10 min, Mulac i 5 min en gang i blant.

Keep up the good work. Jeg har trua! 

Jeg blander meg naturlig nok ikke inn i de sportslige disposisjoner, men har et hjerte for ungdomssatsningen. Odillon har tatt enorme steg i år og er mye nærmere nå enn han var i januar.

Jeg vet ikke hvilken avtale klubben har med Rakkestad, men dersom Odi hadde kommet fra en av klubbene i Byprosjektet så hadde det kostet FFK kr 25 000 å tegne kontrakt. Dette tilfaller moderklubben. Deretter utbetales det et beløp for 5-10 og 20 kamper. Tilsammen max 100 000,-

Videre så er det personlig kontrakt for  av Odillon. Odi er skoleelev og vil derfor kun være deltidsansatt. De betingelsene kan jeg naturlig nok ikke diskutere, men våre jr-spillere er ekstremt billige i drift Cool

Våre juniorspillere vil få sjansen, ikke vær bekymret for det. Men timingen må stemme. Å kaste inn en junior på tampen av kampen mot Mjøndalen hvor vi bare spilte langt hadde vært en bjørnetjeneste. Når de får sjeansen så er det opp til dem å ta vare på den.

Så får vi bare håpe publikum ikke slakter dem selv om de ikke leverer på øverste hylle Embarassed

 

Forøvrig så ble det tap 4-2 og ikke 3-2 som jeg nevnte tidligere.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 apr 10, 22:49

Tom Roar, her kan du brukere pengene våres.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 22 apr 10, 08:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Tom Roar, her kan du brukere pengene våres.

Spend it...!!

Og hvis noen hadde skreket til en unggutt som er helt fersk, så skulle jeg kastet han ut selv.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 apr 10, 20:37

Flere her nevner Odillons ekstreme fart, men hvilke andre kvaliteter har han? Har ikke sett han i aksjon, men en jeg har snakket med som har spilt mot han skrøt voldsomt av hurtigheten hans, men mente han var ganske middelmådig ellers, blant annet var han kritisk til hans avslutningsegenskaper.

Personlig syns jeg det hadde vært kjempemorsomt om Odi fikk sjansen, har sansen for spisser med ekstrem fart som kan true bakrommet og være et uromoment for motstanderen. Tvinger motstanderen til å være ekstre påpasselig, noe som kan skape mer rom for andre spillere, dessuten syns jeg fart og det å true bakrommet er en klar mangelvare i dagens FFK-lag.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 22 apr 10, 21:27
Endret: 22 apr 10, 21:29
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Patrioten

Tom Roar, her kan du brukere pengene våres.

Spend it...!!

Og hvis noen hadde skreket til en unggutt som er helt fersk, så skulle jeg kastet han ut selv.

Jeg har bidratt, bruk gjerne kronene mine på OdiCool

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24