Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn nytt publikum

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 19 apr 10, 08:12

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

 

Støtttes fullt ut.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 apr 10, 08:32

Joda Rey, og jeg er helt enig! Og det tipper jeg stort sett alle andre er også! Men som jeg har prøvd å si hundre ganger nå. Det er ikke feilpasningene eller støttepasningene jeg klager på, det er ikke driblingsforsøkene som ikke lykkes jeg piper på, men det er I N N S A T S E N!

Og uten innsats og vilje til å vinne hadde også Sarpsborg 08 blitt pepet på.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 19 apr 10, 08:46
Endret: 19 apr 10, 08:49
Endret av: Rey

Joda solano2, jeg er til en viss grad enig (og den siste whininga mi var ikke rettet mot deg). Jeg kan forsåvidt også akseptere pipinga til pause, det er pipinga under kampens gang jeg vil bli kvitt.

Men vi fikk jo soleklare beviser i går på at det er mange som ikke er enige med meg også. Det er også langt fra første gang publikum vender seg mot enkeltspillere.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 08:54

Piping mot enkeltspillere, feilpasninger etc: FEIL.

Piping mot hele laget OG trener etter endt 1. omgang, med drittspill og innsatsvilje på et nærmest ikke eksisterende nivå: RIKTIG.

Derimot når det blir gjort møkkatabber av en enkeltspiller, la oss si Martinsen igår f.eks, så klarer ikke jeg sitte rolig. Da må jeg skrike "Hva f*** driver du med, Vidar?!?!", derimot så er jo ikke dette i nærheten av hva en pipekonsert er. Da er det følelser involvert, men da reagerer jeg jo fordi jeg synes det er så sinnsykt leit når gutta våre ikke får det til.

 

 

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 apr 10, 09:00

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

100% enig!!

Når innsatsen til spillerne er under en hver kritikk piper publikum. Vi forventer faktisk at spillerne legger igjen litt blod og svette i løpet av en kamp. Vi har opp til flere primadonnaer utpå der, og det er skammelig.

At folk går før kampslutt forstår jeg meget godt, jeg var selv en av disse. 

Jeg er enig med Lemmy i en ting, og det er at resultatene kommer etterhvert. Men da må innsatsen til spillerne opp mange hakk. Hvis ikke blir det ny runde Adecco neste sesong.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 apr 10, 09:09

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 09:11

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....

Enig her altså. Synes det er bra, for det viser at publikum har følelser og BRYR seg om hva som skjer.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 19 apr 10, 09:31

Først ang. Hoås: å komme med en slik uttalelse vitner om en uprofensjonell spiller. Tror nok han fikk nok muligheter før tilskuerene begynnte å klage. Fotball på høyt nivå er kynisk, om man e r ute av laget etter både dårlig spill og eventuelle tilfeldigheter som f,eks at andre spiller bra når de får sjansen når andre er ute med skade, gule kort osv.

Det må takles ellers så kan man spile i "adeccon" eller lavere slik Hoås gjør.

At det pipes unisont mot et heltlag etter den "svarteste" omgangen i nyere tid er helt på sin plass, vi ser nå konturene av hva som skjedde under Aunes ledelsei fjor.  Vi får håpe de 3 kampene ble en vekker både for spillere og trener. Om 3-4 kamper får vi svaret.

Har på følelsen at Aune ikke har nok selvinsikt til å vurdere situasjonen. Hadde han hatt det ville han sagt at 1. års kontrakt som hovedtrener hadde vært nok og at man da skulle gjort en vurdering på om han burde fortsette eller bli reserve trener igjen. 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 apr 10, 09:55

Pipinga etter 1. omgang synes jeg at folk må få lov til. Selv synes jeg ikke noe om å pipe på egne, men det kan folk velge selv.

Men sånn seriøst. Pipekonsertene i går, rangert etter styrke (veldig ca. og sett bort ifra de mot dommeren):

1. Etter 1. omg.
2. Når Staw sendte sitt andre(?) utspark 2m for høyt og over Valencia.
3. Generellt sett ved tilbakespill til Staw.
4. Når man spiller en støttepassning istedet for å spille fremover.
5. ...
....
...
20. Når Mjøndalen tok straffa.

Det sier sitt om publikums støtte.

Og en ting til som irriterer meg. Når folk (spesielt fedre) har med seg ungene på kamp. Sitt for faen ikke å sleng ut gloser hver gang noen gjør noe feil, eller fortell ungen din hvor ræva Staw er. Jeg blir så sinnssykt irritert når jeg hører sånt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 19 apr 10, 09:56
Endret: 19 apr 10, 10:10
Endret av: Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:19

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

Vanskelig å vite om han sikter til pipingen av enkelt spillere eller konserten etter 1. omgang. Sikter han til konserten etter 1. omgang så føler jeg desverre ikke med han; det får de tåle.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 apr 10, 10:28

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Jeg synes vi bør forvente at spillerne fremstår som proffesjonele når de er på banen. Og med den holdning og måte de opptrer på viser de ikke noe annet enn sløvhet og lite tilstedeværelse. 

Det finnes ingen annen forklaring på problemet enn at spillernen gjør en sædeles dårlig jobb. Og derfor er prestasjonene så dårlige.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 19 apr 10, 10:33

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere. --klipp--

Hva hvis du hadde ropt "kom igjen Ophaug, detta klarer vi" istedet? Hvordan tror du han ville reagert på det? Jeg tror det ville gitt et helt annet utslag på banen enn den negativiteten du klarer å lire av deg. Piping mot laget som helhet til pause kan jeg forstå, men piping og drittslenging mot enkeltspillere? Tenk dere om a! Grow up!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:35

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Hvis kommentaren du fikk tilbake var av negativ sort, så bør vel Ophaug gå litt i seg selv i forhold til kommentaren ovenfor Demokraten lenger oppe...

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 19 apr 10, 10:39

Opprinnelig postet av Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:43

Opprinnelig postet av Gonzales

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

 

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 apr 10, 10:51

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 19 apr 10, 10:54

Opprinnelig postet av Welhaven

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

Regner vel med at han mener alt sammen, men tviler på om han hadde reagert hvis det kun hadde vært for pipinga etter 45 min. Tror ikke den hadde så mye innvirkning sammenlignet med all dritten og pipinga de får slengt i trynet mens kampen faktisk er i gang. Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:55

Opprinnelig postet av Lunddesign

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.

Enig i dette med positive kommentarer til enkelt spillere, men de må jo på et eller annet tidspunkt også gjøre noen grep selv, som gjør den positiv kommentar verdig? Er en spesiell balansegang mener jeg da.

Også enig med de som går før kampen er ferdig. Det synes jeg bare er et trist syn. Er det noe som virkelig er en moralknekk for gutta våre så er det nettopp dette.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:57

Opprinnelig postet av Gonzales

Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.

Agree.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3