Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn nytt publikum

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 18 apr 10, 23:21

Spillemassig har ikke sesongåpningen vært god, men vi har 4 poeng. Vi har gjort en del gode treningskamper inn mot seriestart. Det er 5 grader i været og ufyselig vind. Og folket på Stadion har allerede konkludert. Aune er ikke mannen, laget er ubrukelig. Eggen var ikke god nok, Nordlie var ikke god nok, Grønhagen var god nok men skulle vært byttet når agent Karlsen skulle bli sportssjef. Men "tribunen" vet alltid best, og jeg merker at jeg begynner å bli lei Fredrikstad sitt publikum.

Jeg er ikke lei fotball og FFK, men det er så lite ryggrad i denne arbeiderbyen at man blir helt matt. Er vi altså der at vi piper ut eget lag til pause allerede etter 3 serierunde og andre hjemmekamp, var det så dårlig? Var det ikke et annet lag på banen også som akkurat som Alta var forholdsvis gode? Eller betyr ikke dette noe for vi kommer jo fra Tippeligaen...... Hvor er innsikten, hvor er ditt bidrag til poenget idag?

Tror folk må jekke sitt ambisjonsnivå noe ned og ta inn over seg at dette året her blir bare en haug med dritvanskelige kamper, sånn er det!

Og det kommer til å se bra ut og det kommer til å være som idag, der høsten blir kun 1 poeng dessverre. Fredrikstad haddde mange store sjanser, ikke minst frisparkene til Wallace. Slike sjanser er store, og i internasjonal fotball er det sjelden flere enn de FFK produserte i 1. omgang.

På denne nettsiden har publikum vært diskutert i det lange og det breie. Prøver en å ta opp dette temaet så får en fort no dritt slengt i trynet. Avslutter derfor kort med spørsmålet?

Hva er det dere vil ? Hva er formålet?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:27

Applaus.

Vi er da tross alt ikke bergensere heller.

Føler at de fleste FFK-supporter kan virke litt over-pubertale og sort/hvitt-tenkende innimellom. Det er lett å la seg rive med etter seire, og bli like frustrerte når laget taper.

Husk at vi har fire poeng på tre kamper. Det er langt i fra krise. Å spille i Adeccoligaen krever en spillmessig omstilling, ettersom det er mye mer kjemping. Resultatene kommer etter hvert, folkens. Vi må bare være tålmodige!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:30
Endret: 18 apr 10, 23:32
Endret av: solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

 


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 18 apr 10, 23:32

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Innsats er det minste man kan forlange!

Må nok desverre støtte denne!

---------------------------

We'll be back!!


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 18 apr 10, 23:36

Skal jeg heie hele tiden uansett forutsetter det at spillerne skal betale meg for å komme på stadion for å fortsette å heie på dem selv om de opptrer som giddalause 5 div spillere. I motsatt fall forbeholder jeg meg retten til å kjefte på de akkurat så mye jeg gidder i løpet av kampen, siden jeg betaler biletten.

 

Piping på egne spiller er helt forkastelig og bør aldri forekomme. Piping på hele laget som et kollektiv når de går til pause uten å være svette engang skulle bare mangle.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 apr 10, 23:39
Endret: 18 apr 10, 23:43
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av solano2

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

Hva hjelper det å pipe på en spiller hvis han slår en feilpasningeller en støttepasning? Ingenting. Det eneste som skjer er at spillerne får enda høyere skuldre. Hva tror du hjelper best? Konstruktiv kritikk og oppbacking eller destruktiv kritikk noe piping strengt tatt er?

Blir du bedre av at kollegaer og sjefer slenger dritt til deg hvis du gjør en dårlig jobb eller blir du bedre hvis de gir deg konstruktive tilbakemeldinger?

Trekker igjen frem Hoås sine uttalelser til SA etter kampen mot FFK. I Sarp er det lov å gjøre feil. De backer deg opp med positive tilbakmeldinger av typen 'neste gang går det' noe som gjør at man tørr prøve og tørr spille sitt spill, mens i Fredrikstad trøkker dem deg ned hvis du gjør en feil.

Vi skal være lagets 12 mann for faen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:42
Endret: 18 apr 10, 23:44
Endret av: solano2

Å pipe når man slår en feilpasning eller støttepasning er jeg i mot. Men pipekonserten de fikk inn til garderoben etter 1omg er fullt fortjent. Da tar man laget som helhet og forteller de at man forventer en helt annen innstilling og innsats. Og hvis folk mener at det er feil, begynner jeg faan i meg å lure.

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:47

Jeg er så lei av at folk tar det eksempelet. Fotballspilleryrket er unikt og ikke sammenlignbart. Husk at man hele tiden også blir motarbeidet av andre.

Som Rey sier er det lite konstruktivt å pipe på spillerne. Det hjelper ingenting i det hele tatt. Jeg skjønner godt at folk kan bli frustrerte, men det hjelper ikke å pipe på spillerne uansett.

Forresten, synger dere av full hals når laget gjør det bra? Hvis Celso Borges slår en feilpasning og dere piper, burde dere synge og klappe hver gang han gjør jobben sin og slår en bra pasning..

Tom Freddy Aune tar seg av kjeften, og det på en mer konstruktiv måte enn å pipe til spillerne sine.

Selvfølgelig skal folk få pipe så mye de vil dersom de får ut frustrasjon ved det, jeg for min del syns bare det er patetisk.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:48

Opprinnelig postet av solano2

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?

Det er vel bare å la være å gå på Stadion da? Er vel ikke noe verre enn det?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:50

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av solano2

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?

Det er vel bare å la være å gå på Stadion da? Er vel ikke noe verre enn det?

Ja så du mener at det er løsningen? Alle som ønsker å se spillere som kjemper og blør for drakta skal bli hjemme?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:51

Jeg vil bare gjenta meg selv her: Jeg er HELT i mot piping av enkeltspillere, feilpasninger osv. Men det er laget som helhet som får "kjeften" når publikum piper etter 1omg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:53

Nei, jeg mener at dersom du blir så frustrert over å gå på Stadion at du må pipe på spillerne, så er det vel like greit å bli hjemme? Det høres jo på deg ut nærmest som om du er nødt til å punge ut flere hundre kroner uten å ville det selv.

Selvfølgelig litt satt på spissen.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 apr 10, 00:00
Endret: 19 apr 10, 00:01
Endret av: solano2

Ja, jeg blir så frustert, fordi jeg som sagt tildigere krever at spillerne i det minste gir innsats tilbake til de 6400 tilskuerne som har betalt flere hundre kroner for å se laget sitt. Jeg krever ikke finspill, jeg krever ikke 4- og 5-målsseiere, jeg krever innsats og vilje!

Mener du at spillerne skal være fullstendig fredet for kritikk?


MillwallAway

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 19 apr 10, 00:06

Spillere som andre profesjonelle må takle kjeft og forbannelse av samtlige når de presterer såpass dårlig.

Det er selvsagt svært lite konstruktivt å pipe på egne spillere, men det er helt klart lov å gape, rope, banne og bli generelt forbanna. Jeg kan slenge stygt språk i regnbuens farger nedover hovedtribunen når folk gjør det ræva og det får de takle. Piping forbeholdes eksklusivt motstandere og en helt ubrukelig dommer i ny og ne.

Selv om jeg personlig syntes piping er noe vi gjør eksklusivt mot fienden så skjønner jeg at folk gir uttrykk for forbannelse og frustrasjon, og er det en dag de fortjener å høre det på er det vel i dag.

La publikum være, ta te deg kjefta og se til helskotten å spell bedre ball!

---------------------------

Det er ikke sport uten offside!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 apr 10, 00:07

Selvfølgelig mener jeg ikke det.

Men jeg mener at vi supportere bør tenke litt over hva som gagner klubben. Er det virkelig til spillernes, og klubbens, eget beste at de får høre fra 3-4000 hvor dårlige de er under kampen?

Det tror ikke jeg.

Jeg har ikke hørt om noe fotballag som får selvtillit av at egne supportere hudfletter dem. Flere Liverpool-spillere uttalte etter CL-seieren i 2005 at de ble ekstremt inspirerte av å høre fansen synge "You`ll never walk alone" i pausa når de lå under 0-3.

Det er noe sånt jeg skulle ønske kunne skje på stadion også. At fansen oppildner spillerne og heier dem frem selv om spillet og innsatsen ikke er på topp.

La Aune ta seg av "kjeften", så kan supporterne gjøre det de er ment for å gjøre: støtte laget (engelsk, support).


MillwallAway

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 19 apr 10, 00:19

Har litt vanskelig for å avlære meg selv metoden med å gi rotta strøm når han går feil vei helt til han går riktig vei. De sa rotta ble flinkere på skolen. Gjør noe dårlig og få umiddelbart negativ tilbakemelding. Gjør noe bra og få umiddelbart positiv tilbakemelding.

Jeg mener som sagt piping kun er for fienden men er lov å banne, gape og bli forbanna eller?

Følelser i sving vettu, blir tøft å sitte apatisk og se fotballkreften spre seg utover gresset.

 

---------------------------

Det er ikke sport uten offside!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 apr 10, 01:19
Endret: 19 apr 10, 01:19
Endret av: Supreme NTM

Synes også det er helt forferdelig å høre piping og sutring fra publikum idag. Det hjelper ikke en dritt, og jeg vil si det faktisk er en del av grunnen til at FFK-spillerne ofte kommer i perioder hvor de spiller med høye skuldre og ser ut som de er dritnervøse når ballen kommer i deres retning. Er forresten enig med MillwallAway at enkelte banneord eller rop er en helt naturlig del av stemninga. Det blir mer at man blir forbanna på spillerens vegne og ikke spilleren selv, piping er bare destruktivt og forbeholdes kun dommer og motstander. Vil heller høre jubel for en god pasning eller en god finte. Mener å huske det var mer av det på Holmen...

---------------------------

BRH


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 19 apr 10, 01:57
Endret: 19 apr 10, 02:03
Endret av: ajg

Når innsats, tæl og vilje til å vinne er totalt fraværende må det være lov å si i fra. Da snakker jeg ikke om å skjelle ut enkeltspillere, men en pipekonsert rettet mot hele laget synes jeg er på sin plass. Det er lov å ha en dårlig dag og ikke få det til å stemme teknisk, men innsats og motivasjon må vi ha lov til å kreve så lenge de spiller med FFK-vimpelen på brystet.

Savner spillere som Risholt, Multe og Toth som alltid la ned en solid innsats, til tross for at ferdighetene ikke alltid sto i stil.


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 19 apr 10, 07:24

Litt på siden av diskusjonen, men dog: En liten humoristisk Pondus-strip om publikumsfølelser....

http://www.dagbladet.no/tegneserie/

 

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 apr 10, 08:09
Endret: 19 apr 10, 08:14
Endret av: Rey

Whiner litt mer om Hoås jeg. Det ligger utrolig mye i det han sier. Etter to feilpasninger på rad fra Askar, så fikk han halve hovedtribunen i mot seg i går og selv når han ble tvunget til å slå en støttepasning på grunn av press fra Mjøndalen så blir det pepet mot han. Forkastelig

Opprinnelig postet av Hoås

– Når du trives med det du holder på med, kommer også smilet. Det kan jeg takke klubben og publikum for. Her får jeg lov til å gjøre feil, uten at det kommer negative reaksjoner av den grunn.

- Så fort jeg gjorde feil i Fredrikstad, ble det piping og kjeft. Det gjør ikke at du utvikler deg som fotballspiller. Du blir bare mer og mer forsiktig, og redd for å gjøre feil. - Derfor er det så uendelig godt å spille her i Sarpsborg. Jeg får lov til å være Øyvind Hoås på godt og vondt. Ingen fotballspiller kan bare gjøre riktige ting eller ta riktige valg hver gang. Her får jeg lov til å gjøre feil og heller applaus for at jeg forsøker, sier han. - Vi er nødt til å ta noen sjanser og forsøke på ting. Før eller siden bærer det frukter. Vi kan ikke gjøre det samme hele tiden, da blir vi alt for forutsigbare, smiler han.

Tenk litt på det han sier!

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24