Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn nytt publikum

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 18 apr 10, 23:21

Spillemassig har ikke sesongåpningen vært god, men vi har 4 poeng. Vi har gjort en del gode treningskamper inn mot seriestart. Det er 5 grader i været og ufyselig vind. Og folket på Stadion har allerede konkludert. Aune er ikke mannen, laget er ubrukelig. Eggen var ikke god nok, Nordlie var ikke god nok, Grønhagen var god nok men skulle vært byttet når agent Karlsen skulle bli sportssjef. Men "tribunen" vet alltid best, og jeg merker at jeg begynner å bli lei Fredrikstad sitt publikum.

Jeg er ikke lei fotball og FFK, men det er så lite ryggrad i denne arbeiderbyen at man blir helt matt. Er vi altså der at vi piper ut eget lag til pause allerede etter 3 serierunde og andre hjemmekamp, var det så dårlig? Var det ikke et annet lag på banen også som akkurat som Alta var forholdsvis gode? Eller betyr ikke dette noe for vi kommer jo fra Tippeligaen...... Hvor er innsikten, hvor er ditt bidrag til poenget idag?

Tror folk må jekke sitt ambisjonsnivå noe ned og ta inn over seg at dette året her blir bare en haug med dritvanskelige kamper, sånn er det!

Og det kommer til å se bra ut og det kommer til å være som idag, der høsten blir kun 1 poeng dessverre. Fredrikstad haddde mange store sjanser, ikke minst frisparkene til Wallace. Slike sjanser er store, og i internasjonal fotball er det sjelden flere enn de FFK produserte i 1. omgang.

På denne nettsiden har publikum vært diskutert i det lange og det breie. Prøver en å ta opp dette temaet så får en fort no dritt slengt i trynet. Avslutter derfor kort med spørsmålet?

Hva er det dere vil ? Hva er formålet?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:27

Applaus.

Vi er da tross alt ikke bergensere heller.

Føler at de fleste FFK-supporter kan virke litt over-pubertale og sort/hvitt-tenkende innimellom. Det er lett å la seg rive med etter seire, og bli like frustrerte når laget taper.

Husk at vi har fire poeng på tre kamper. Det er langt i fra krise. Å spille i Adeccoligaen krever en spillmessig omstilling, ettersom det er mye mer kjemping. Resultatene kommer etter hvert, folkens. Vi må bare være tålmodige!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:30
Endret: 18 apr 10, 23:32
Endret av: solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

 


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 18 apr 10, 23:32

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Innsats er det minste man kan forlange!

Må nok desverre støtte denne!

---------------------------

We'll be back!!


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 18 apr 10, 23:36

Skal jeg heie hele tiden uansett forutsetter det at spillerne skal betale meg for å komme på stadion for å fortsette å heie på dem selv om de opptrer som giddalause 5 div spillere. I motsatt fall forbeholder jeg meg retten til å kjefte på de akkurat så mye jeg gidder i løpet av kampen, siden jeg betaler biletten.

 

Piping på egne spiller er helt forkastelig og bør aldri forekomme. Piping på hele laget som et kollektiv når de går til pause uten å være svette engang skulle bare mangle.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 18 apr 10, 23:39
Endret: 18 apr 10, 23:43
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av solano2

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

Hva hjelper det å pipe på en spiller hvis han slår en feilpasningeller en støttepasning? Ingenting. Det eneste som skjer er at spillerne får enda høyere skuldre. Hva tror du hjelper best? Konstruktiv kritikk og oppbacking eller destruktiv kritikk noe piping strengt tatt er?

Blir du bedre av at kollegaer og sjefer slenger dritt til deg hvis du gjør en dårlig jobb eller blir du bedre hvis de gir deg konstruktive tilbakemeldinger?

Trekker igjen frem Hoås sine uttalelser til SA etter kampen mot FFK. I Sarp er det lov å gjøre feil. De backer deg opp med positive tilbakmeldinger av typen 'neste gang går det' noe som gjør at man tørr prøve og tørr spille sitt spill, mens i Fredrikstad trøkker dem deg ned hvis du gjør en feil.

Vi skal være lagets 12 mann for faen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:42
Endret: 18 apr 10, 23:44
Endret av: solano2

Å pipe når man slår en feilpasning eller støttepasning er jeg i mot. Men pipekonserten de fikk inn til garderoben etter 1omg er fullt fortjent. Da tar man laget som helhet og forteller de at man forventer en helt annen innstilling og innsats. Og hvis folk mener at det er feil, begynner jeg faan i meg å lure.

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:47

Jeg er så lei av at folk tar det eksempelet. Fotballspilleryrket er unikt og ikke sammenlignbart. Husk at man hele tiden også blir motarbeidet av andre.

Som Rey sier er det lite konstruktivt å pipe på spillerne. Det hjelper ingenting i det hele tatt. Jeg skjønner godt at folk kan bli frustrerte, men det hjelper ikke å pipe på spillerne uansett.

Forresten, synger dere av full hals når laget gjør det bra? Hvis Celso Borges slår en feilpasning og dere piper, burde dere synge og klappe hver gang han gjør jobben sin og slår en bra pasning..

Tom Freddy Aune tar seg av kjeften, og det på en mer konstruktiv måte enn å pipe til spillerne sine.

Selvfølgelig skal folk få pipe så mye de vil dersom de får ut frustrasjon ved det, jeg for min del syns bare det er patetisk.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:48

Opprinnelig postet av solano2

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?

Det er vel bare å la være å gå på Stadion da? Er vel ikke noe verre enn det?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:50

Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av solano2

Skal jeg gang på gang betale flere hundre kroner for å se denne innsatsen uten å kunne si fra?

Det er vel bare å la være å gå på Stadion da? Er vel ikke noe verre enn det?

Ja så du mener at det er løsningen? Alle som ønsker å se spillere som kjemper og blør for drakta skal bli hjemme?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 18 apr 10, 23:51

Jeg vil bare gjenta meg selv her: Jeg er HELT i mot piping av enkeltspillere, feilpasninger osv. Men det er laget som helhet som får "kjeften" når publikum piper etter 1omg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 10, 23:53

Nei, jeg mener at dersom du blir så frustrert over å gå på Stadion at du må pipe på spillerne, så er det vel like greit å bli hjemme? Det høres jo på deg ut nærmest som om du er nødt til å punge ut flere hundre kroner uten å ville det selv.

Selvfølgelig litt satt på spissen.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 apr 10, 00:00
Endret: 19 apr 10, 00:01
Endret av: solano2

Ja, jeg blir så frustert, fordi jeg som sagt tildigere krever at spillerne i det minste gir innsats tilbake til de 6400 tilskuerne som har betalt flere hundre kroner for å se laget sitt. Jeg krever ikke finspill, jeg krever ikke 4- og 5-målsseiere, jeg krever innsats og vilje!

Mener du at spillerne skal være fullstendig fredet for kritikk?


MillwallAway

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 19 apr 10, 00:06

Spillere som andre profesjonelle må takle kjeft og forbannelse av samtlige når de presterer såpass dårlig.

Det er selvsagt svært lite konstruktivt å pipe på egne spillere, men det er helt klart lov å gape, rope, banne og bli generelt forbanna. Jeg kan slenge stygt språk i regnbuens farger nedover hovedtribunen når folk gjør det ræva og det får de takle. Piping forbeholdes eksklusivt motstandere og en helt ubrukelig dommer i ny og ne.

Selv om jeg personlig syntes piping er noe vi gjør eksklusivt mot fienden så skjønner jeg at folk gir uttrykk for forbannelse og frustrasjon, og er det en dag de fortjener å høre det på er det vel i dag.

La publikum være, ta te deg kjefta og se til helskotten å spell bedre ball!

---------------------------

Det er ikke sport uten offside!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 apr 10, 00:07

Selvfølgelig mener jeg ikke det.

Men jeg mener at vi supportere bør tenke litt over hva som gagner klubben. Er det virkelig til spillernes, og klubbens, eget beste at de får høre fra 3-4000 hvor dårlige de er under kampen?

Det tror ikke jeg.

Jeg har ikke hørt om noe fotballag som får selvtillit av at egne supportere hudfletter dem. Flere Liverpool-spillere uttalte etter CL-seieren i 2005 at de ble ekstremt inspirerte av å høre fansen synge "You`ll never walk alone" i pausa når de lå under 0-3.

Det er noe sånt jeg skulle ønske kunne skje på stadion også. At fansen oppildner spillerne og heier dem frem selv om spillet og innsatsen ikke er på topp.

La Aune ta seg av "kjeften", så kan supporterne gjøre det de er ment for å gjøre: støtte laget (engelsk, support).


MillwallAway

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 19 apr 10, 00:19

Har litt vanskelig for å avlære meg selv metoden med å gi rotta strøm når han går feil vei helt til han går riktig vei. De sa rotta ble flinkere på skolen. Gjør noe dårlig og få umiddelbart negativ tilbakemelding. Gjør noe bra og få umiddelbart positiv tilbakemelding.

Jeg mener som sagt piping kun er for fienden men er lov å banne, gape og bli forbanna eller?

Følelser i sving vettu, blir tøft å sitte apatisk og se fotballkreften spre seg utover gresset.

 

---------------------------

Det er ikke sport uten offside!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 19 apr 10, 01:19
Endret: 19 apr 10, 01:19
Endret av: Supreme NTM

Synes også det er helt forferdelig å høre piping og sutring fra publikum idag. Det hjelper ikke en dritt, og jeg vil si det faktisk er en del av grunnen til at FFK-spillerne ofte kommer i perioder hvor de spiller med høye skuldre og ser ut som de er dritnervøse når ballen kommer i deres retning. Er forresten enig med MillwallAway at enkelte banneord eller rop er en helt naturlig del av stemninga. Det blir mer at man blir forbanna på spillerens vegne og ikke spilleren selv, piping er bare destruktivt og forbeholdes kun dommer og motstander. Vil heller høre jubel for en god pasning eller en god finte. Mener å huske det var mer av det på Holmen...

---------------------------

BRH


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 19 apr 10, 01:57
Endret: 19 apr 10, 02:03
Endret av: ajg

Når innsats, tæl og vilje til å vinne er totalt fraværende må det være lov å si i fra. Da snakker jeg ikke om å skjelle ut enkeltspillere, men en pipekonsert rettet mot hele laget synes jeg er på sin plass. Det er lov å ha en dårlig dag og ikke få det til å stemme teknisk, men innsats og motivasjon må vi ha lov til å kreve så lenge de spiller med FFK-vimpelen på brystet.

Savner spillere som Risholt, Multe og Toth som alltid la ned en solid innsats, til tross for at ferdighetene ikke alltid sto i stil.


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 19 apr 10, 07:24

Litt på siden av diskusjonen, men dog: En liten humoristisk Pondus-strip om publikumsfølelser....

http://www.dagbladet.no/tegneserie/

 

---------------------------

Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 apr 10, 08:09
Endret: 19 apr 10, 08:14
Endret av: Rey

Whiner litt mer om Hoås jeg. Det ligger utrolig mye i det han sier. Etter to feilpasninger på rad fra Askar, så fikk han halve hovedtribunen i mot seg i går og selv når han ble tvunget til å slå en støttepasning på grunn av press fra Mjøndalen så blir det pepet mot han. Forkastelig

Opprinnelig postet av Hoås

– Når du trives med det du holder på med, kommer også smilet. Det kan jeg takke klubben og publikum for. Her får jeg lov til å gjøre feil, uten at det kommer negative reaksjoner av den grunn.

- Så fort jeg gjorde feil i Fredrikstad, ble det piping og kjeft. Det gjør ikke at du utvikler deg som fotballspiller. Du blir bare mer og mer forsiktig, og redd for å gjøre feil. - Derfor er det så uendelig godt å spille her i Sarpsborg. Jeg får lov til å være Øyvind Hoås på godt og vondt. Ingen fotballspiller kan bare gjøre riktige ting eller ta riktige valg hver gang. Her får jeg lov til å gjøre feil og heller applaus for at jeg forsøker, sier han. - Vi er nødt til å ta noen sjanser og forsøke på ting. Før eller siden bærer det frukter. Vi kan ikke gjøre det samme hele tiden, da blir vi alt for forutsigbare, smiler han.

Tenk litt på det han sier!

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 19 apr 10, 08:12

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

 

Støtttes fullt ut.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 apr 10, 08:32

Joda Rey, og jeg er helt enig! Og det tipper jeg stort sett alle andre er også! Men som jeg har prøvd å si hundre ganger nå. Det er ikke feilpasningene eller støttepasningene jeg klager på, det er ikke driblingsforsøkene som ikke lykkes jeg piper på, men det er I N N S A T S E N!

Og uten innsats og vilje til å vinne hadde også Sarpsborg 08 blitt pepet på.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 apr 10, 08:46
Endret: 19 apr 10, 08:49
Endret av: Rey

Joda solano2, jeg er til en viss grad enig (og den siste whininga mi var ikke rettet mot deg). Jeg kan forsåvidt også akseptere pipinga til pause, det er pipinga under kampens gang jeg vil bli kvitt.

Men vi fikk jo soleklare beviser i går på at det er mange som ikke er enige med meg også. Det er også langt fra første gang publikum vender seg mot enkeltspillere.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 08:54

Piping mot enkeltspillere, feilpasninger etc: FEIL.

Piping mot hele laget OG trener etter endt 1. omgang, med drittspill og innsatsvilje på et nærmest ikke eksisterende nivå: RIKTIG.

Derimot når det blir gjort møkkatabber av en enkeltspiller, la oss si Martinsen igår f.eks, så klarer ikke jeg sitte rolig. Da må jeg skrike "Hva f*** driver du med, Vidar?!?!", derimot så er jo ikke dette i nærheten av hva en pipekonsert er. Da er det følelser involvert, men da reagerer jeg jo fordi jeg synes det er så sinnsykt leit når gutta våre ikke får det til.

 

 

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 apr 10, 09:00

Opprinnelig postet av solano2

Jeg var en av de som pep. Og det står jeg 100% ved. Som jeg sier til folk: Det er greit å tape fotballkamper hvis man har gitt det man har, men rett og slett taper mot et bedre lag. Men den innsatsen som ble vist spesielt i 1omg i dag er faan i meg helt skandaløs. Det er det jeg piper på. Jeg forventer spillere som gir 100% i 90 minutter. Jeg forlanger spillere som blør for drakta og går i krigen. Det var ikke tilfelle i dag. Og da renner det over for meg, og tydeligvis veldig mange andre.

Jeg betaler tross alt en god del kroner for hver gang jeg møter opp på stadion, og da forlanger jeg i det minste spillere som viser at de har lyst til å vinne!

Hvis du ikke gjør jobben din i arbeidslivet får du høre det av både kunder, kolleger og sjefer. Hvorfor skal fotballspillere være "fredet" for kritikk?

100% enig!!

Når innsatsen til spillerne er under en hver kritikk piper publikum. Vi forventer faktisk at spillerne legger igjen litt blod og svette i løpet av en kamp. Vi har opp til flere primadonnaer utpå der, og det er skammelig.

At folk går før kampslutt forstår jeg meget godt, jeg var selv en av disse. 

Jeg er enig med Lemmy i en ting, og det er at resultatene kommer etterhvert. Men da må innsatsen til spillerne opp mange hakk. Hvis ikke blir det ny runde Adecco neste sesong.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 apr 10, 09:09

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 09:11

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....

Enig her altså. Synes det er bra, for det viser at publikum har følelser og BRYR seg om hva som skjer.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 19 apr 10, 09:31

Først ang. Hoås: å komme med en slik uttalelse vitner om en uprofensjonell spiller. Tror nok han fikk nok muligheter før tilskuerene begynnte å klage. Fotball på høyt nivå er kynisk, om man e r ute av laget etter både dårlig spill og eventuelle tilfeldigheter som f,eks at andre spiller bra når de får sjansen når andre er ute med skade, gule kort osv.

Det må takles ellers så kan man spile i "adeccon" eller lavere slik Hoås gjør.

At det pipes unisont mot et heltlag etter den "svarteste" omgangen i nyere tid er helt på sin plass, vi ser nå konturene av hva som skjedde under Aunes ledelsei fjor.  Vi får håpe de 3 kampene ble en vekker både for spillere og trener. Om 3-4 kamper får vi svaret.

Har på følelsen at Aune ikke har nok selvinsikt til å vurdere situasjonen. Hadde han hatt det ville han sagt at 1. års kontrakt som hovedtrener hadde vært nok og at man da skulle gjort en vurdering på om han burde fortsette eller bli reserve trener igjen. 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 apr 10, 09:55

Pipinga etter 1. omgang synes jeg at folk må få lov til. Selv synes jeg ikke noe om å pipe på egne, men det kan folk velge selv.

Men sånn seriøst. Pipekonsertene i går, rangert etter styrke (veldig ca. og sett bort ifra de mot dommeren):

1. Etter 1. omg.
2. Når Staw sendte sitt andre(?) utspark 2m for høyt og over Valencia.
3. Generellt sett ved tilbakespill til Staw.
4. Når man spiller en støttepassning istedet for å spille fremover.
5. ...
....
...
20. Når Mjøndalen tok straffa.

Det sier sitt om publikums støtte.

Og en ting til som irriterer meg. Når folk (spesielt fedre) har med seg ungene på kamp. Sitt for faen ikke å sleng ut gloser hver gang noen gjør noe feil, eller fortell ungen din hvor ræva Staw er. Jeg blir så sinnssykt irritert når jeg hører sånt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 19 apr 10, 09:56
Endret: 19 apr 10, 10:10
Endret av: Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:19

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

Vanskelig å vite om han sikter til pipingen av enkelt spillere eller konserten etter 1. omgang. Sikter han til konserten etter 1. omgang så føler jeg desverre ikke med han; det får de tåle.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 apr 10, 10:28

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Jeg synes vi bør forvente at spillerne fremstår som proffesjonele når de er på banen. Og med den holdning og måte de opptrer på viser de ikke noe annet enn sløvhet og lite tilstedeværelse. 

Det finnes ingen annen forklaring på problemet enn at spillernen gjør en sædeles dårlig jobb. Og derfor er prestasjonene så dårlige.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 19 apr 10, 10:33

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere. --klipp--

Hva hvis du hadde ropt "kom igjen Ophaug, detta klarer vi" istedet? Hvordan tror du han ville reagert på det? Jeg tror det ville gitt et helt annet utslag på banen enn den negativiteten du klarer å lire av deg. Piping mot laget som helhet til pause kan jeg forstå, men piping og drittslenging mot enkeltspillere? Tenk dere om a! Grow up!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:35

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Hvis kommentaren du fikk tilbake var av negativ sort, så bør vel Ophaug gå litt i seg selv i forhold til kommentaren ovenfor Demokraten lenger oppe...

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 19 apr 10, 10:39

Opprinnelig postet av Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:43

Opprinnelig postet av Gonzales

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

 

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 19 apr 10, 10:51

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

 

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 19 apr 10, 10:54

Opprinnelig postet av Welhaven

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

Regner vel med at han mener alt sammen, men tviler på om han hadde reagert hvis det kun hadde vært for pipinga etter 45 min. Tror ikke den hadde så mye innvirkning sammenlignet med all dritten og pipinga de får slengt i trynet mens kampen faktisk er i gang. Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:55

Opprinnelig postet av Lunddesign

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.

Enig i dette med positive kommentarer til enkelt spillere, men de må jo på et eller annet tidspunkt også gjøre noen grep selv, som gjør den positiv kommentar verdig? Er en spesiell balansegang mener jeg da.

Også enig med de som går før kampen er ferdig. Det synes jeg bare er et trist syn. Er det noe som virkelig er en moralknekk for gutta våre så er det nettopp dette.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 10:57

Opprinnelig postet av Gonzales

Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.

Agree.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 apr 10, 11:17

Opprinnelig postet av Welhaven

Også enig med de som går før kampen er ferdig. Det synes jeg bare er et trist syn. Er det noe som virkelig er en moralknekk for gutta våre så er det nettopp dette.

Det der får man ikke gjort noe med, folk begynner jo å gå også om vi leder. Om vi så hadde leda 3-2 over Barcelona i CL-kvalikk med 5 minutter igjen å spille så hadde noen vandra ut fordi "det er så jævla mye kø over den derre brua vet du, orkær ente det se".

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 11:20

Opprinnelig postet av Sulla

Det der får man ikke gjort noe med, folk begynner jo å gå også om vi leder. Om vi så hadde leda 3-2 over Barcelona i CL-kvalikk med 5 minutter igjen å spille så hadde noen vandra ut fordi "det er så jævla mye kø over den derre brua vet du, orkær ente det se".

Tenker folk sånn bør de gå i seg selv ass. Støtte klubben, enten man er grisete forbanna slik undertegnede var igår, eller om det tar ekstra 10-15 min å komme seg hjem hvis man sitter der resterende 5 min.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 19 apr 10, 11:44

Synes det er helt på sin plass med en pipekonsert til pause når de presterer som igår, men å pipe mot enkelt spillere som gjør en feilpass o.l skal ikke skje, det hjelper ikke akkurat.

Når det gjelder det å gå før kamp er ferdig, så har jeg egentlig full forståelse for det. Det er som Sulla sier, folk ønsker ikke å bruke 30 min ekstra hjem for å se de resterende 5 minuttene. Men, jeg er ikke noe fan av det, og kunne ikke tenke meg å dra før dommern blåser av kampen, og spillerne har kommet og takket for kampen.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 apr 10, 13:31

Når man har støtta gutta i 75 min, og man ikke får respons, ja da trenger man en reality check. Min kommentar var mildt sagt av mildere karakter en hva som kom frem av andre supportere. Jeg støtter laget i med og motgang, men når dem optrer på den måten de gjorde igår, så synes jeg det var flaut på deres vegne. Og så du vet det, jeg støtta enkeltspillere som gjorde feil så godt jeg kunne, både med applaus og heia rop..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 apr 10, 15:58

Piping mot enkeltspillerer er latterlig. Fredrikstad publikumet minner mer og mer om Viking publikumet. Altså ikke særlig bra.

Støtt guttane istedenfor all den sytinga og pipinga mange dreiv med i går!

Liker heller ikke folk som stikker før kampen er slutt, men det er hvertfall bedre enn døm som blir igjen å piper.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 19 apr 10, 19:18

Ryktene går om at Jan Tore Opphaug reagerte ganske voldsomt mot noen på hovedtribunen i løpet av kampen i går. Noen som vet hva som ble sagt den ene eller andre veien?

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 apr 10, 20:13

Leser du litt tidligere i denne tråden så ser du hva jeg sa.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 19 apr 10, 20:40

Sett i forhold til ressurser er Brann den klubben som har gjort det dårligst de siste 40 åra.

Hvorfor?????

Jo fordi publikum vender dem ryggen gang på gang hvis de ikke spiller bra nok.

Har sett Brannkamper hvor publikum piper når de leder med 2 mål fordi spillet ikke er bra nok.

 

På Fredrikstad stadion er jeg møkk lei halvfete gubber mellom 30 og 45 som skriker til enkeltspillere at de skal pelle seg dit de kommer fra, jævla idiot, faan er du tett i huet  osv. Jeg vet ikke hva som er problemet deres; om det er manglende potens, kjedelig jobb, feil kone, hemorroider eller rett og slett mangel på impulskontroll.

Uansett, slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre.

Når det gjelder piping mot egne spillere er det greit i ekstreme tilfeller når ikke spillerne jobber i hele tatt. Synes ikke det var tilfelle i går. De var bare ræva.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 19 apr 10, 20:48
Endret: 19 apr 10, 21:31
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake.

Han sa "ta å støtt laget i steden da "

Mod: Fikset quote


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 19 apr 10, 21:26

Satt akkurat og så på Ålesund - RBK. Kampen var bra og kanskje en av de tingen som gjorde den bra var engasjementet fra publikum. Ålesundsupporterne støttet laget selv når det buttet.

Har pga. litt forskjellige hendelser lang reisevei ikke fått vært på Stadion i år, men har sett kampene. Det er trist - hvor er 12 mann på laget - hvor er supportern som støtter laget i motgang.

Hvor er plankehaugen?
Dette var den gruppa som før stod bak og skapte en del av livet og stemninga på tribunen - nå virker det som om de er mer opptatt av kjellærn og quiz og reise til håndballkamper. Hvor er engasjementet?
Jeg og mesteparten av familien var tidligere medlemmer - har bevist latt være fordi jeg opplever at de ikke tar ansvar og gir 110% som supportergruppe.

Oppfordrer FFK til å ta ansvar for å skape stemningen på stadion.
Når plankehaugen svikter må andre ta ansvar. (Vet at noen i PH er meget aktive - men dette må jobbes fram og ikke bare tro at stemningen kommer av seg selv).
Kanskje må FFK ved administrasjon/styret sørge for at det er 50 forsanger med trommer og blåsere på begge langsidene - og så får PH prøve å overdøve dem.

Spillere som ikke blør for drakta
Det skal selvsagt være lov å si i fra, men det er lov å bruke insiden av hode og velge tid og sted. En kampsituasjon er absolutt ikke stedet for å pipe - der skal det jubles over det som er positivt og forsøk og god vilje skal aplauderes. Kan skal noen møte opp på treningen med banneret som en gang ble brukt "Blø for drakta"?

Mental trening
Ingen er god på alt - kanskje trenger vi en som kan hjelpe TFA til å motivere gutta. Kanskje er KTE en som kan hentes inn for å hjelpe til med det i en kortere eller lengere periode.
Det er viktig at alle nå er løsningsorientert. Det er ingen hjelp i å skifte trener fordi det butter et par kamper. Det er viktigere å tenke hvordan en kan få inn maksimal kompetanse uten at noen føler seg tråkket på av den grunn. Klubben er det viktigste.

Det er mange oppgaver som skal løses i en klubb hvor budsjettet er halvert, men jeg håper i hvert fall at de tar ansvar for å skape en positiv stemning på tribunen og at det også kan hjelpe oss til å få spillere som blør for drakta.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 22:03

Opprinnelig postet av sklitakling

På Fredrikstad stadion er jeg møkk lei halvfete gubber mellom 30 og 45 som skriker til enkeltspillere at de skal pelle seg dit de kommer fra, jævla idiot, faan er du tett i huet  osv. Jeg vet ikke hva som er problemet deres; om det er manglende potens, kjedelig jobb, feil kone, hemorroider eller rett og slett mangel på impulskontroll.

Uansett, slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre.

Jeg følte meg ikke truffet før jeg leste "Faen er du tett i huet" og ble ikke provosert til å skrive før "slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre".

Hvis du klarer å sitte en hel kamp å se alle feila f.eks Martinsen gjør, UTEN å komme med en eller annen spontan verbal reaksjon, så lurer jeg på hvor engasjert du er i spillet ass.

Når det er så mye pissfeil spillmessig, så klarer jeg fint å skrike "Hva faen driver du med?!" til en av spillerne våre. Hvorfor i all verden mener du at jeg ikke har en pøkk på den fotballkampen å gjøre? Gleder meg som en liten UNGE til svaret ditt.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 19 apr 10, 23:04

ROOOOLIG NåUndecided

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 23:05

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

ROOOOLIG NåUndecided

Er helt rolig, men etter et så offensivt innlegg så må han vel også klare å forsvare det. Jeg mener det er pissprek, men er jo derfor vi har et forum; for å diskutere.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 19 apr 10, 23:12

HeHe      Har bare vært her så lenge at jeg har sett disse diskusjonene før

           Man har forøvrig lov til å irritere seg når man Kommer fra Oslo (Togbilett x2 Bilett og mat =500kr+) På både sarpsborg og Altakampen og man ikke får se dem treffe med en eneste pasning eller løpe en meter uten ball

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 23:27

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg blir irritert jeg også, og jeg kjører fra Lisleby :P Hehe..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 apr 10, 23:29

Selvfølgelig er folk i sin fulle rett til å rope hva de vil. Hvis dere vil pipe ut spillerne, så velbekomme. Det er dere i deres fulle rett til. Og spesielt når dere har betalt masse penger for å dra på kampen. Ja, enkelte har jo nesten vært nødt til å sløse bort masse penger på det....

Men hvis dere tror dere hjelper laget noe, så tar dere feil. Dere oppnår lite annet enn å få ut frustrasjon, noe som er lite givende og inspirerende for de elleve som er ute på banen.

Jeg kan bli frustrert og forbanna når laget spiller dårlig (ble ofte det i 2009), men har aldri buet på egne spillere. Håper aldri jeg faller ned på det nivået.

Syns det er synd at vi lever i et samfunn hvor alt det negative blir trukket frem. Det hadde vært interessant å gjort et forsøk. Den ene kampen buer supporterne for hver feilpasning, en annen kamp applauderer de for hver gode pasning. Skulle vært spennende, i ren Hjernevask-stil, å målt selvtillitnivået på spillerne.

Mitt poeng er: Når du har betalt for å dra på kamp kan du pipe så mye du vil. Kjør på, full pupp. Men hvis man ønsker å hjelpe laget til seier, syns jeg man burde tenke seg om to ganger.

God natt. :-)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 19 apr 10, 23:34

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Leser du litt tidligere i denne tråden så ser du hva jeg sa.

 

Hmmmm..ja. Den kommentaren syns jeg jaggu Opphaug skal svelge, han er tross alt kaptein og bør være både overbærende og pedagog overfor publikum. Hadde han vært lur, og hatt hodet på plass, så hadde han heller svart;

"Ja! Det har du F.... mæ rett i!"

;-)

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 apr 10, 23:34

Spillerne må oxo forstå at publikum vil se fotball for er det vi betaler for å se.

Hadde de spilt skikkelig fotball men hadde tapt så hadde jeg ikke klaget bare vært litt skuffet.Men når de ikke viser noe tendenser til å gidde å spille fotball så fortjener de å få høre det oxo.År på år kjøper vi sesong billett og støtter laget men sånn spill de driver med nå kan man bare ikke godta.Jeg savner gode gamle fredrikstad spillet.Hvor har det blitt av det??Det er faktisk jobben dems å spille fotball og da bør de klare bedre en sist kamp!Og kjære ffk gi F i lange baller!!Spill langs bakken og fortere spill.Er alt for lett for motstanderne å lese spille deres for det går alt for sakte.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 23:58

Opprinnelig postet av Lemmy

Selvfølgelig er folk i sin fulle rett til å rope hva de vil. Hvis dere vil pipe ut spillerne, så velbekomme. Det er dere i deres fulle rett til. Og spesielt når dere har betalt masse penger for å dra på kampen. Ja, enkelte har jo nesten vært nødt til å sløse bort masse penger på det....

Ser du noen forskjell på enkeltvis gaping og felles piping under en kamp da? Eller?

Bare et spørsmål.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 apr 10, 02:23

jeg husker godt 2008 sesongen, når vi tok sølv.

Det var forsatt piping på egene spillere, i pausa, ved feil passninger og etter kamp.

 

Folk slengte dritt til spillere, selv om laget ledet. Kan også huske en kæll, han klaget hver gangTarik tok i ballen.

Men når tarik scorte, så jubla han mer enn noen andre. ER det sån vi vill være? er det riktig å juble når man er så kritisk?

Syns Fredrikstad publikumet ikke er noe bedre eller værre enn de har vært før. Bare når det er i motgang, så legger man mer merke til det.

Jeg satt og hørte på radion og han brevik var så over imponert over Tegan (selv er jeg ikke det og jeg har skrvet det her før) men jeg har da tenkt meg at jeg faktisk håper at Tengan blir så god og håper at han blir så god som brevik  mener. (Er ikke det han heter? i radio fredrikstd prime). Men når det kom til Lasse Staw, så syns jeg han var nr inn til å mobbe gutten. Syns han skal holde seg for god til det.

Jeg håper Fredrikstad publikumet skjerper seg, JEG prøver så inndelig og gjøre det selv Cool.

Syns vi er like ille som Brann publikumet.

LA OSS STØTTE LAGET FOR EN GANG SKYLD I 90 MIN!!!

Er du posetiv, så kansje det smitter over på den som står ved siden av deg Tongue out


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 apr 10, 08:53

Fotball er føleser og engasjemang. Ett publikum som viser stor glede og entusiasme i medgangstider viser også ofte frustrasjon og sinne i motgangstider. Tar man bort det siste vil også det første forsvinne. Og etterhvert vil også publikum forsvinne. Fredrikstad Stadion er en plass hvor det er utløp for mye føleser. Spiller FFK drømmefotball og vinner 4-0 mot Lyn er alt glemt til neste hjemmekamp, ingenting blir så fort historie som en fotballkamp. Ta aldri ifra publikumet engasjemanget, verken på godt eller  vondt, da driver vi garantert med breddeiddrett igjen på stadion om få år...

   


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 09:15

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Fotball er føleser og engasjemang. Ett publikum som viser stor glede og entusiasme i medgangstider viser også ofte frustrasjon og sinne i motgangstider. Tar man bort det siste vil også det første forsvinne. Og etterhvert vil også publikum forsvinne. Fredrikstad Stadion er en plass hvor det er utløp for mye føleser. Spiller FFK drømmefotball og vinner 4-0 mot Lyn er alt glemt til neste hjemmekamp, ingenting blir så fort historie som en fotballkamp. Ta aldri ifra publikumet engasjemanget, verken på godt eller  vondt, da driver vi garantert med breddeiddrett igjen på stadion om få år...

   

Bra innlegg!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 apr 10, 09:39
Endret: 20 apr 10, 09:41
Endret av: Rey

Jada, dere skal få lov til å beholde engasjementet deres, men det burde være mulig å tenke litt over hva dere vil med engasjementet. Vil man at spillerne skal spille bedre eller dårligere? Det finnes ingen tvil overhodet at spillerne får høyere skuldre av negative tilbakemeldinger fra tribunen, samtidig som positive tilbakemeldinger vil motivere bedre.

Greit at spillerne skal være profesjonelle og takle mishagsyttringer fra tribunen, men det er ikke det samme som at de blir bedre av det. Og det er vel bedre vi alle vil at de skal være? Prøv å kanalisere engasjementet ut som positivitet og la motstanderne få den negative dritten.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 20 apr 10, 09:51

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men i løpet av en kamp så har jeg skreket og jublet ganske mye. Det er få ganger jeg skriker ut i frustrasjon til en av gutta våre, MEN det hender.

Når jeg f.eks ser Martinsen gjør feil OM og OM igjen, og kvaliteten bare er møkk, så klarer ikke jeg å skrike "Det tar du igjen på neste, Vidar!". Det er mennesker det er snakk om som vet de er i sentrum, og når de da har så betydelig klart å gjøre en dritt jobb, så synes jeg faktisk å få ut litt frustrasjon ikke er feil, men på sin plass.

Nå skriker jeg aldri sverteord eller driver med noen form for sjikane mot noen av gutta våre, men jeg brøler fint ut "HVA F*** DRIVER DU MED?!?!" når det er rom for det.

Jeg er konkurranskemenneske selv, og stiller krav til meg selv uansett hva det er snakk om. Og hvis jeg f.eks skulle gjort en ræva fotballkamp, så hadde jeg tatt ansvar og vist selv at nå gjør jeg det dårlig. Hadde en fra tribunen ropt da "Det var synd! Kom igjen nå!" - så hadde jeg personlig blitt irritert. Fordi den ræva passningen var ikke synd, det var jeg som ikke fokuserte ordentlig og gjorde jobben min.

Derimot er det en balansegang dette med negativ og positiv tilbakemeldinger, og mener virkelig at man ikke skal overdrive på noen av områdene; man trenger et snev av begge, såklart skal positiviteten være majoriteten, men man trenger begge.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 apr 10, 11:48

Opprinnelig postet av Rey

Jada, dere skal få lov til å beholde engasjementet deres, men det burde være mulig å tenke litt over hva dere vil med engasjementet. Vil man at spillerne skal spille bedre eller dårligere? Det finnes ingen tvil overhodet at spillerne får høyere skuldre av negative tilbakemeldinger fra tribunen, samtidig som positive tilbakemeldinger vil motivere bedre.

Greit at spillerne skal være profesjonelle og takle mishagsyttringer fra tribunen, men det er ikke det samme som at de blir bedre av det. Og det er vel bedre vi alle vil at de skal være? Prøv å kanalisere engasjementet ut som positivitet og la motstanderne få den negative dritten.

Personlig har jeg faktisk aldri pepet mot laget, men synes faktisk stadion vil bli ett trist sted uten folks engasjemang. Dessuten er jeg ikke så sikker på om laget blir så mye bedre bedre av å bare strykes ved hårene? Mobbing av enkeltspillere er selvsagt noe annet og bør ikke skje.

          Regner også med at Aune var ganske krass i pausen mot Mjøndalen. Vil du at han alltid skal se det positive og skryte av dem, eller er det mulig å bruke enn skyllebøtte innimellom for å få dem til å prestere? Jeg mener det siste...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 apr 10, 11:51

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Personlig har jeg faktisk aldri pepet mot laget, men synes faktisk stadion vil bli ett trist sted uten folks engasjemang. Dessuten er jeg ikke så sikker på om laget blir så mye bedre bedre av å bare strykes ved hårene? Mobbing av enkeltspillere er selvsagt noe annet og bør ikke skje.

Regner også med at Aune var ganske krass i pausen mot Mjøndalen. Vil du at han alltid skal se det positive og skryte av dem, eller er det mulig å bruke enn skyllebøtte innimellom for å få dem til å prestere? Jeg mener det siste...

Selvfølgelig skal de få høre det, men det finnes en tid og et sted for alt. Pipinga inn til pause har jeg forståelse for, selv om jeg ikke pep selv. Jeg applauderte heller ikke, for det var det absolutt ingen grunn til.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 20 apr 10, 12:40

Ta 3 min og se på dette: http://www.youtube.com/watch?v=nWn4QF6dCwM

Kansje det er en grunn til å være posetiv Wink


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 20 apr 10, 13:58

Syns det skal være lov å pipe hvis laget begynner med gampefotball og heller juble hvis det blir en pasning bakover på banen som gjør at vi holder ballen i laget.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 20 apr 10, 16:35

Opprinnelig postet av Rey

Jada, dere skal få lov til å beholde engasjementet deres, men det burde være mulig å tenke litt over hva dere vil med engasjementet. Vil man at spillerne skal spille bedre eller dårligere? Det finnes ingen tvil overhodet at spillerne får høyere skuldre av negative tilbakemeldinger fra tribunen, samtidig som positive tilbakemeldinger vil motivere bedre.

Greit at spillerne skal være profesjonelle og takle mishagsyttringer fra tribunen, men det er ikke det samme som at de blir bedre av det. Og det er vel bedre vi alle vil at de skal være? Prøv å kanalisere engasjementet ut som positivitet og la motstanderne få den negative dritten.

Så når vi ligger under hjemme mot Mjøndalen etter 90 spilte minutter og spillerne begynner å slå STØTTEpasninger, skal vi komme med positive tilbakemeldinger? Da føler jeg det er på sin plass å si ifra at det her aksepteres ikke! Ikke bare mot spilleren som slår støttepasningen, men like mye mot resten av laget som står og glor på!

Om dette psyker UT noen av spillerne våre, da vil jeg helst slippe å se dem utpå der. Dette bør oppildne dem til å faktisk ta seg sammen og gi noen ekstra %.

Eller når Lasse Staw skyter et tilbakespill eller utspark over sidelinja for 239 gang iløpet av en kamp, da må vi få lov til å få lov til å få ut litt frustrasjon? Det bør i hvertfall gjøre at han konsentrerer seg EKSTRA mye neste gang...
Har ikke spillerne denne mentaliteten og psyken, så passer de kanskje ikke til å spille "toppfotball"??


Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 20 apr 10, 16:45

Opprinnelig postet av Gardarson

Så når vi ligger under hjemme mot Mjøndalen etter 90 spilte minutter og spillerne begynner å slå STØTTEpasninger, skal vi komme med positive tilbakemeldinger? Da føler jeg det er på sin plass å si ifra at det her aksepteres ikke! Ikke bare mot spilleren som slår støttepasningen, men like mye mot resten av laget som står og glor på!

Om dette psyker UT noen av spillerne våre, da vil jeg helst slippe å se dem utpå der. Dette bør oppildne dem til å faktisk ta seg sammen og gi noen ekstra %.

Eller når Lasse Staw skyter et tilbakespill eller utspark over sidelinja for 239 gang iløpet av en kamp, da må vi få lov til å få lov til å få ut litt frustrasjon? Det bør i hvertfall gjøre at han konsentrerer seg EKSTRA mye neste gang...
Har ikke spillerne denne mentaliteten og psyken, så passer de kanskje ikke til å spille "toppfotball"??

Buing og piping, eller øgler og ormer kom ut av gapet hos enkelte allerede før pause.

Jeg har enda ikke opplevd at flertallet motiveres av slikt noe tøys, hverken innenfor idretten eller utenfor den. For å ha den minste sjans til å få sterke direkte tilbakemeldinger til å sitte, må relasjonene først være veldig sterke, og da kan de være smarte å bruke. Jeg tror ingen av oss på tribunene har så gode personlige relasjoner til de som er på banen. Jeg tror at for en litt usikker tropp, høres vi ut som illisinte livsfarlige gorillaer.

Det er vi vel ikke?!

---------------------------

ohn


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 apr 10, 16:54

Opprinnelig postet av Pencilcase

 

Buing og piping, eller øgler og ormer kom ut av gapet hos enkelte allerede før pause.

Jeg har enda ikke opplevd at flertallet motiveres av slikt noe tøys, hverken innenfor idretten eller utenfor den. For å ha den minste sjans til å få sterke direkte tilbakemeldinger til å sitte, må relasjonene først være veldig sterke, og da kan de være smarte å bruke. Jeg tror ingen av oss på tribunene har så gode personlige relasjoner til de som er på banen. Jeg tror at for en litt usikker tropp, høres vi ut som illisinte livsfarlige gorillaer.

Det er vi vel ikke?!

Finnes det det minste konkuranseinnstingt i gutta så  vil buing tenne de til å gi det lille ekstra. Her er det ikke snakk om å konstant buing kamp etter kamp. Men et enkelt utbrudd en gang i blant og slikt bør tenne de til å gi ekstra, hvis ikke så er de faktisk i feil bransje.

 

Når det er sagt så skal ikke buing missbrukes for det er et sterk virkemiddel som skal brukes med omhu men under søndagens kamp var det på sin plass. Gutta hadde jo rett og slett ikke lyst til å spille fotball de sto der bare å glante.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 20 apr 10, 17:01

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Pencilcase

 

Buing og piping, eller øgler og ormer kom ut av gapet hos enkelte allerede før pause.

Jeg har enda ikke opplevd at flertallet motiveres av slikt noe tøys, hverken innenfor idretten eller utenfor den. For å ha den minste sjans til å få sterke direkte tilbakemeldinger til å sitte, må relasjonene først være veldig sterke, og da kan de være smarte å bruke. Jeg tror ingen av oss på tribunene har så gode personlige relasjoner til de som er på banen. Jeg tror at for en litt usikker tropp, høres vi ut som illisinte livsfarlige gorillaer.

Det er vi vel ikke?!

Finnes det det minste konkuranseinnstingt i gutta så  vil buing tenne de til å gi det lille ekstra. Her er det ikke snakk om å konstant buing kamp etter kamp. Men et enkelt utbrudd en gang i blant og slikt bør tenne de til å gi ekstra, hvis ikke så er de faktisk i feil bransje.

 

Når det er sagt så skal ikke buing missbrukes for det er et sterk virkemiddel som skal brukes med omhu men under søndagens kamp var det på sin plass. Gutta hadde jo rett og slett ikke lyst til å spille fotball de sto der bare å glante.

Ja, det var ikke en veldig vakker forestilling, det har du rett i. Men likevel tror jeg at vår utålmodighet ved å komme med disse reaksjonene, ikke er til hjelp akkurat nå. For meg ser det ut som guttene ikke helt stoler på egne ferdigheter før de har fått dem bekreftet i alvorets time, kan være litt av årsaken. Før denne kampen hadde de tross alt bare tapt èn av seks sist spilte kamper. Slett ikke så halvgærnt, men nå er det altså alvor!?

 

---------------------------

Mind if I use your phone? If word gets out that I'm
missing, five hundred girls will kill themselves. I wouldn't
want them on my conscience, not when they ought to be on
my face! Huh!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 20 apr 10, 17:36

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av sklitakling

På Fredrikstad stadion er jeg møkk lei halvfete gubber mellom 30 og 45 som skriker til enkeltspillere at de skal pelle seg dit de kommer fra, jævla idiot, faan er du tett i huet  osv. Jeg vet ikke hva som er problemet deres; om det er manglende potens, kjedelig jobb, feil kone, hemorroider eller rett og slett mangel på impulskontroll.

Uansett, slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre.

Jeg følte meg ikke truffet før jeg leste "Faen er du tett i huet" og ble ikke provosert til å skrive før "slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre".

Hvis du klarer å sitte en hel kamp å se alle feila f.eks Martinsen gjør, UTEN å komme med en eller annen spontan verbal reaksjon, så lurer jeg på hvor engasjert du er i spillet ass.

Når det er så mye pissfeil spillmessig, så klarer jeg fint å skrike "Hva faen driver du med?!" til en av spillerne våre. Hvorfor i all verden mener du at jeg ikke har en pøkk på den fotballkampen å gjøre? Gleder meg som en liten UNGE til svaret ditt.

Mener det er en del forskjell på å si "hva faan driver du med" og faan er du tett i huet eller?"

Og så er det noe med at de som sier de tinga gjerne sier det 20-30 ganger i løpet av en kamp.

Håper du ikke er en av dem. Men ja, å banne og sverte er greit, bare det ikke er retta direkte mot enkeltpersoner.


Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 20 apr 10, 17:53

Jeg som kommer langt bortenfor ingenting trygt plassert i betyggende avstand i retning nord for Sinsen-krysset, kjente også at frustrasjonen kakket på pannebrasken. Men heldigvis fant jeg en vaffel å putte i gapa-hullet, så det gikk bra. Tygg som besatt, gulp det hele ned med glovarm kaffe, tell til Titten Tei! Men la ikke driten hagle over egne spillere!!

Det er lov til, nei, det er påkrevd at man er engasjerte! Men la nå egne frustrasjonene ikke legge ekstra byrder på laget som sliter, for ................................................ Her kom det et lite mellomrom, fordi hvis jeg hadde skrevet det jeg tenkte, og med tanke på mitt opphav, eller min "røter". Ja, da hadde sikkert en moderator kommet med det rødeste fineste kortet han kunne funnet frem i farten!

---------------------------

Mind if I use your phone? If word gets out that I'm
missing, five hundred girls will kill themselves. I wouldn't
want them on my conscience, not when they ought to be on
my face! Huh!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 20 apr 10, 19:43
Endret: 20 apr 10, 19:47
Endret av: Rey

Ser det har kommet et blogginnlegg på fredrikstadfk.no som ihvertfall er delvis relatert til dette temaet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 apr 10, 11:04

Det handler litt om mental styrke. Hvis det å assosiere seg med et FFK med suksess er den eneste suksessen man har her i livet, så blir nedturene tøffe å bære. Det kan jeg forstå. Forhåpentligvis er ikke dette situasjonen med alle som går på stadion.

En ting har jeg lært etter at jeg flyttet til denne byen. Når FFK har suksess så omtaler man dette i "vi" form, når de har spilt en dårlig kamp snakker man om "døm". Dette er et svært lite sjarmerende trekk ved Fredrikstads befolkning, og ikke noe å være stolte av.

Det spørsmålet som gjenstår er hvorfor man kommer med disse mishagsytringene når man vet at dette bare kan påvirke laget på en måte, og det er å gjøre dem enda dårligere. Og det topper seg når man i tillegg kaller seg supporter!

De som mener "man må ha lov til å pipe når innsatsen er dårlig" har rett i det. Ytringsfriheten lenge leve. Men de er ikke supportere, og de støtter ikke laget. De som ikke har psyke til å takle nedturene bør holde seg hjemme kampdagen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 apr 10, 13:11

Jeg husker fra 80-tallet at en masse folk skrek og klaget på laget spillere osv. Noen spillere var populære og andre var ikke det. Jeg er enig i at det er helt på trynet, men jeg tror desverre at dette ikke vil stoppe selv om vi skulle ønske det.

Dermed blir spørmålet hva spilerne kan gjøre for å takle dette. Jeg mener laget trenger idrettspsykolog for å hjelpe til med å snu den negative trenden som vi har opplevet både i forrige sesong og i starten på denne. Hvis laget spiller bra blir jo publikum positive også.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 21 apr 10, 13:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det handler litt om mental styrke. Hvis det å assosiere seg med et FFK med suksess er den eneste suksessen man har her i livet, så blir nedturene tøffe å bære. Det kan jeg forstå. Forhåpentligvis er ikke dette situasjonen med alle som går på stadion.

En ting har jeg lært etter at jeg flyttet til denne byen. Når FFK har suksess så omtaler man dette i "vi" form, når de har spilt en dårlig kamp snakker man om "døm". Dette er et svært lite sjarmerende trekk ved Fredrikstads befolkning, og ikke noe å være stolte av.

Det spørsmålet som gjenstår er hvorfor man kommer med disse mishagsytringene når man vet at dette bare kan påvirke laget på en måte, og det er å gjøre dem enda dårligere. Og det topper seg når man i tillegg kaller seg supporter!

De som mener "man må ha lov til å pipe når innsatsen er dårlig" har rett i det. Ytringsfriheten lenge leve. Men de er ikke supportere, og de støtter ikke laget. De som ikke har psyke til å takle nedturene bør holde seg hjemme kampdagen.

Må nok engang få lov til å berømme et godt skrevet innlegg og ikke minst, det har dybde i seg, det er logisk og selvfølgelig 100% riktig.

Men vil man se bare det negative, og kun prater om det negative - da får man jo bare mer av det, og det forsterker seg. Herlig å se publikmmet til Ålesund som et eksempel på dette.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 21 apr 10, 13:21

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg mener laget trenger idrettspsykolog for å hjelpe til med å snu den negative trenden som vi har opplevet både i forrige sesong og i starten på denne. Hvis laget spiller bra blir jo publikum positive også.

Ja,  hvis publikum er positivt så spiller laget bra også, nei det var motsatt ..... eller henger dette sammen ihvertfall over tid ? Publikum MÅ gi laget en sjanse, laget må gi publikum en sjanse. Akkurat nå er laget medio Adecco, publikum ligger nærmere divisjon til Hølen, Kambo og Spydeberg........

Tror begge aktørene bør løfte seg, vi har en jobb å gjøre alle mann.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 21 apr 10, 13:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det handler litt om mental styrke. Hvis det å assosiere seg med et FFK med suksess er den eneste suksessen man har her i livet, så blir nedturene tøffe å bære. Det kan jeg forstå. Forhåpentligvis er ikke dette situasjonen med alle som går på stadion.

En ting har jeg lært etter at jeg flyttet til denne byen. Når FFK har suksess så omtaler man dette i "vi" form, når de har spilt en dårlig kamp snakker man om "døm". Dette er et svært lite sjarmerende trekk ved Fredrikstads befolkning, og ikke noe å være stolte av.

Det spørsmålet som gjenstår er hvorfor man kommer med disse mishagsytringene når man vet at dette bare kan påvirke laget på en måte, og det er å gjøre dem enda dårligere. Og det topper seg når man i tillegg kaller seg supporter!

De som mener "man må ha lov til å pipe når innsatsen er dårlig" har rett i det. Ytringsfriheten lenge leve. Men de er ikke supportere, og de støtter ikke laget. De som ikke har psyke til å takle nedturene bør holde seg hjemme kampdagen.

bra skrevetCool


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 14:11

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det spørsmålet som gjenstår er hvorfor man kommer med disse mishagsytringene når man vet at dette bare kan påvirke laget på en måte, og det er å gjøre dem enda dårligere. Og det topper seg når man i tillegg kaller seg supporter!

Snakker du da om piping og slikt mot enkeltspillere, eller også utbrudd som "HVA FAEN DRIVER DU MED?!"

Opprinnelig postet av kanogvetalt

De som mener "man må ha lov til å pipe når innsatsen er dårlig" har rett i det. Ytringsfriheten lenge leve. Men de er ikke supportere, og de støtter ikke laget. De som ikke har psyke til å takle nedturene bør holde seg hjemme kampdagen.

Mener du det samme om pipingen etter endt omgang eller gjelder dette under spillet?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 apr 10, 14:31

Skjønner ikke helt vitsen med å gjøre en stor sak av å skille piping etter endt omgang, og piping retta mot spillere. Det er destruktivt begge to, det hjelper ikke en dritt og de som sier at dette er naturlig... Så når du får gjørmesprut fra en bil på den rene buksa di begynner du å pipe på bilen da eller? Eller til dere som har barn, hvis barnet mister et glass på gulvet sånn at knuser - hjelper det at du skriker banneord og skjeller det ut? Selv skjønner jeg ikke helt greia med piping mot eget lag, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Klart jeg blir forbanna også, men det finnes andre måter å få ut frustrasjonen på enn å pipe eller skjelle ut enkeltspillere...


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 21 apr 10, 14:35

Opprinnelig postet av Rey

Ser det har kommet et blogginnlegg på fredrikstadfk.no som ihvertfall er delvis relatert til dette temaet.

Den positiviteten Rafn representerer i det blogginlegget er det ffk trenger nå! Nå må vi vise spillerne og resten av verden at vi stiller opp i tykt og tynt! Jeg gleder meg til å få revansjert den labre seriestarten mot lyn til søndagen!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 14:37
Endret: 21 apr 10, 14:37
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Skjønner ikke helt vitsen med å gjøre en stor sak av å skille piping etter endt omgang, og piping retta mot spillere. Det er destruktivt begge to, det hjelper ikke en dritt og de som sier at dette er naturlig... Så når du får gjørmesprut fra en bil på den rene buksa di begynner du å pipe på bilen da eller? Eller til dere som har barn, hvis barnet mister et glass på gulvet sånn at knuser - hjelper det at du skriker banneord og skjeller det ut? Selv skjønner jeg ikke helt greia med piping mot eget lag, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Klart jeg blir forbanna også, men det finnes andre måter å få ut frustrasjonen på enn å pipe eller skjelle ut enkeltspillere...

Hvis du får en gjørmesprut fra en bil på den rene buksa di, begynner du å heie og si bra jobbet da? Tett eksempel.

Nå har jeg ikke barn, men du kan ikke sammenligne et barn som per definisjon i livsstigen er i opplæringsfasen og har ALT å lære og ikke har peiling på hva det driver med - kontra en proffspiller som er fullt bevist på ansvaret vedkommende har tatt på seg, fra blekket havnet på kontrakten til foten berører ballen? Eller man KAN, men om våre spillere på f.eks 29+ fortsatt er i opplæringsfasen så sliter vi noe grønnjævlig.

Personlig piper jeg ikke uansett, men ser forskjellen på å pipe under spillet og mot enkeltspillere, kontra etter endt omgang hvor laget iallefall får støten sammen. Da føler iallefall jeg det ikke er alle mot én.

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 apr 10, 14:41

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det spørsmålet som gjenstår er hvorfor man kommer med disse mishagsytringene når man vet at dette bare kan påvirke laget på en måte, og det er å gjøre dem enda dårligere. Og det topper seg når man i tillegg kaller seg supporter!

Snakker du da om piping og slikt mot enkeltspillere, eller også utbrudd som "HVA FAEN DRIVER DU MED?!"

Opprinnelig postet av kanogvetalt

De som mener "man må ha lov til å pipe når innsatsen er dårlig" har rett i det. Ytringsfriheten lenge leve. Men de er ikke supportere, og de støtter ikke laget. De som ikke har psyke til å takle nedturene bør holde seg hjemme kampdagen.

Mener du det samme om pipingen etter endt omgang eller gjelder dette under spillet?

Jeg snakker om mishagsytringer mot eget lag og spillere generelt, selv om jeg er enig i at det er verre jo mer rettet det er mot enkeltpersoner.

Positiv stemning fra tribunen med egne supportere er motiverende for spillere og trenere. Og det er faktisk mye hyggeligere å være publikum også.

Negativ stemning fra egne supportere er svært lite motiverende for spillerne. Dvs egne spillere. For motstanderen er det selvfølgeliog svært motiverende. De som på søndag kom med mishagsytringer mot FFK og lagets spillere, kunne like gjerne heiet på Mjøndalen. Effekten er den samme ute på banen. Og det er vel det det handler om? Eller er det slik at man gjør dette for egen del? Da er det ikke spillerne, men publikum som trenger psykolog.

Som sagt så kan man si/rope hva man vil, men ikke kalle seg supporter samtidig. Det blir en selvmotsigelse. Hvis da ikke er slik at man er supporter når det går bra, men skjeller ut laget på banen i motgang. Det er et navn for slik.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 apr 10, 14:43
Endret: 21 apr 10, 14:43
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Welhaven

Hvis du får en gjørmesprut fra en bil på den rene buksa di, begynner du å heie og si bra jobbet da? Tett eksempel.

Du må gjerne peke til hvor jeg mener det er naturlig å heie og si bra jobbet, jeg er fullstendig klar over at stemning hvertfall ikke kommer av seg selv. I tråden her har flere pekt på at piping er noe som skjer naturlig, og at man må regne med det.

Opprinnelig postet av Welhaven

Nå har jeg ikke barn, men du kan ikke sammenligne et barn som per definisjon i livsstigen er i opplæringsfasen og har ALT å lære og ikke har peiling på hva det driver med - kontra en proffspiller som er fullt bevist på ansvaret vedkommende har tatt på seg, fra blekket havnet på kontrakten til foten berører ballen? Eller man KAN, men om våre spillere på f.eks 29+ fortsatt er i opplæringsfasen så sliter vi noe grønnjævlig.

Personlig piper jeg ikke uansett, men ser forskjellen på å pipe under spillet og mot enkeltspillere, kontra etter endt omgang hvor laget iallefall får støten sammen. Da føler iallefall jeg det ikke er alle mot én.

Ok... La meg endre det da. Så hvis du mister glasset i bakken - hjelper det om jeg banner og skjeller deg ut da? Får det deg til å føle deg motivert til å la være å miste glasset i bakken neste gang da? Banalt eksempel, men det kan også sammenlignes med arbeidslivet - bortsett fra at der vil kritikken komme fra noen man faktisk kjenner til og man vet har en noenlunde grei forutsetning til å gi tilbakemelding...


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 14:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Som sagt så kan man si/rope hva man vil, men ikke kalle seg supporter samtidig. Det blir en selvmotsigelse. Hvis da ikke er slik at man er supporter når det går bra, men skjeller ut laget på banen i motgang. Det er et navn for slik.

Jeg vil lagets beste, og er deffinitivt ingen medgangssupporter. Derimot skriker jeg ikke fordi jeg ikke er underholdt eller fordi jeg personlig blir forbanna, men blir jo forbanna på lagets vegne fordi jeg vil deres beste. Jeg ser begge sider av den saken, men klarer ikke som du å si at bare man roper så kan man ikke kalle deg supporter. Føler ikke det er så svart og hvitt.

Kan du her og nå si at jeg ikke er supporter fordi jeg ropte til Vidar blant annet "HVA ER DET DU DRIVER MED?!" på søndag?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 14:54

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Ok... La meg endre det da. Så hvis du mister glasset i bakken - hjelper det om jeg banner og skjeller deg ut da? Får det deg til å føle deg motivert til å la være å miste glasset i bakken neste gang da? Banalt eksempel, men det kan også sammenlignes med arbeidslivet - bortsett fra at der vil kritikken komme fra noen man faktisk kjenner til og man vet har en noenlunde grei forutsetning til å gi tilbakemelding...

Jammen det er så sinnsykt mye mer som spiller inn enn av vi kan bruke sånne eksempler pararellt. For det første er fotball unikt som yrke og som hobby, og for meg kan ikke sammenlignes med verken arbeidsliv eller noe annet.

Derimot forstår jeg hvor du vil. Tidligere i et innlegg her brukte jeg meg selv som et eksempel. Som et konkurransemenneske forventer jeg jo det beste av meg selv. La oss bygge videre på glass-metaforen da.

Jeg har mye erfaring med bruk av glass, og det er ikke ukjent for meg i det hele tatt. I tillegg får jeg jo konstant trening med glass da jeg bruker det hele tiden. Hadde jeg da klart å miste et glass, så ville jo det vært helt sinnsykt klønete av meg.

Hadde noen skreket "HVA DRIVER DU MED DA, ALEX?! HÆ?!". Så hadde jeg reagert med selvransakelse, og innsett å miste det glasset der var enkelt og greit ikke godt nok. Den reaksjonen hadde ikke kommet uventet fra personen som skrek, nemlig fordi jeg forventer mer av meg selv, og det samme gjør de rundt meg. (Hehe - ble jævlig rart med å bruke glasset som eksempel her!) Og som det konkurransemennesket er da, så hadde jeg gjort alt i min makt for å hindre at det skjedde igjen, med skjerpet fokus og sanser.

 

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 21 apr 10, 15:01

Men har noen tenkt på hvorfor det pipes? Det kan jo være at èn kar starter å pipe, også piper alle de andre fordi man er misfornøyd med at han piper?

Eller er det som i historien om molboene som skulle ut å hogge trær i skogen. Èn molbo gikk i forveien, men så var han så uheldig å miste øksa. Da de andre molboene kom gående på stien og så at det lå en øks der, så kastet de også fra seg øksene sine. Det hadde jo førstemann gjort. Ulempen var jo at dermed manglet de økser til å hogge med når de kom frem til skogen. Det hadde ingen tenkt på.

Kan det være slik på stadion? Et par tusen molboer ?

 

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 apr 10, 15:07

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Som sagt så kan man si/rope hva man vil, men ikke kalle seg supporter samtidig. Det blir en selvmotsigelse. Hvis da ikke er slik at man er supporter når det går bra, men skjeller ut laget på banen i motgang. Det er et navn for slik.

Jeg vil lagets beste, og er deffinitivt ingen medgangssupporter. Derimot skriker jeg ikke fordi jeg ikke er underholdt eller fordi jeg personlig blir forbanna, men blir jo forbanna på lagets vegne fordi jeg vil deres beste. Jeg ser begge sider av den saken, men klarer ikke som du å si at bare man roper så kan man ikke kalle deg supporter. Føler ikke det er så svart og hvitt.

Kan du her og nå si at jeg ikke er supporter fordi jeg ropte til Vidar blant annet "HVA ER DET DU DRIVER MED?!" på søndag?

Det er ofte slik at unntak bekrefter regelen. Det er grenser for hvor pedagogisk riktig man kan forvente at publikum skal være. Men tenk litt på hvordan en god trener opptrer. Han skjeller ikke ut spillere som gjør feil, og vet de har gjort feil ett nanosekund etter handlingen. Feilen får konskevenser uten at treneren gauler dette ut fra sidelinjen. Gode trenere skryter av det som er bra, og forsøk på det som er bra. Da får utoveren lyst til å prøve igjen. En som blir skjelt ut vil ikke prøve noen ting, han vil bare være usynlig. Tenk på det(håper Tom Nordlie leser dette)

Vil ta ett eksempel selv om jeg ikke er Liverpool tilhenger. Til pause i den legendariske finalen mot Milan lå de under med 0-3 til pause. Utspilt etter alle kunstens regler og alle var sikre på at dette var avgjort. De ble ikke buet av banen, og i garderoben satt de og hørte sine egne supportere synge "you never walk alone". I følge Jon Arne Riise var det en veritabel innsprøytning. Om de mange tusen tilreisende hadde troa, så måtte jo de(spillerne) også ha det. Alle vet hvordan det gikk. Der har vi forskjellen på supportere og medgangssupportere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 21 apr 10, 15:11
Endret: 21 apr 10, 15:13
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Welhaven

Jammen det er så sinnsykt mye mer som spiller inn enn av vi kan bruke sånne eksempler pararellt. For det første er fotball unikt som yrke og som hobby, og for meg kan ikke sammenlignes med verken arbeidsliv eller noe annet.

Derimot forstår jeg hvor du vil. Tidligere i et innlegg her brukte jeg meg selv som et eksempel. Som et konkurransemenneske forventer jeg jo det beste av meg selv. La oss bygge videre på glass-metaforen da.

Jeg har mye erfaring med bruk av glass, og det er ikke ukjent for meg i det hele tatt. I tillegg får jeg jo konstant trening med glass da jeg bruker det hele tiden. Hadde jeg da klart å miste et glass, så ville jo det vært helt sinnsykt klønete av meg.

Hadde noen skreket "HVA DRIVER DU MED DA, ALEX?! HÆ?!". Så hadde jeg reagert med selvransakelse, og innsett å miste det glasset der var enkelt og greit ikke godt nok. Den reaksjonen hadde ikke kommet uventet fra personen som skrek, nemlig fordi jeg forventer mer av meg selv, og det samme gjør de rundt meg. (Hehe - ble jævlig rart med å bruke glasset som eksempel her!) Og som det konkurransemennesket er da, så hadde jeg gjort alt i min makt for å hindre at det skjedde igjen, med skjerpet fokus og sanser.

Jo, ser den. Men nå var det ikke det at du skrek "Hva er du driver med?" at vi har den her tråden. Det var litt mer enn et lite rop, det kan nok alle prestere å gjøre hvis man er veldig engasjert - spesielt etter en forferdelig pasning. Og det vil jeg også si kommer litt mer naturlig enn å pipe. Jeg har ropt lignende ting flere ganger tidligere, men å pipe holder jeg meg for god til. Å skrike at Ramberg er ræva eller at Staw kan pelle seg av banen er også langt over grensen for meg. Det kan man skrike til Mjøndalen-spillerne...


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 15:17

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er ofte slik at unntak bekrefter regelen. Det er grenser for hvor pedagogisk riktig man kan forvente at publikum skal være. Men tenk litt på hvordan en god trener opptrer. Han skjeller ikke ut spillere som gjør feil, og vet de har gjort feil ett nanosekund etter handlingen. Feilen får konskevenser uten at treneren gauler dette ut fra sidelinjen. Gode trenere skryter av det som er bra, og forsøk på det som er bra. Da får utoveren lyst til å prøve igjen. En som blir skjelt ut vil ikke prøve noen ting, han vil bare være usynlig. Tenk på det(håper Tom Nordlie leser dette)

Vil ta ett eksempel selv om jeg ikke er Liverpool tilhenger. Til pause i den legendariske finalen mot Milan lå de under med 0-3 til pause. Utspilt etter alle kunstens regler og alle var sikre på at dette var avgjort. De ble ikke buet av banen, og i garderoben satt de og hørte sine egne supportere synge "you never walk alone". I følge Jon Arne Riise var det en veritabel innsprøytning. Om de mange tusen tilreisende hadde troa, så måtte jo de(spillerne) også ha det. Alle vet hvordan det gikk. Der har vi forskjellen på supportere og medgangssupportere.

Det høres veldig logisk og riktig ut det du sier, men allikevel så er det vanskelig for meg å ikke skrike litt under en kamp. Derimot vil jeg jo at laget skal vinne, er jo nettopp derfor jeg gaper. Jeg har ingen problem med å endre mening så lenge det er fornuftig, er ikke dum sta.. Er bare vanskelig å se at de ikke skal få noe tilsnakk eller tilgap fra publikum.. Huff..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 apr 10, 15:19

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jo, ser den. Men nå var det ikke det at du skrek "Hva er du driver med?" at vi har den her tråden. Det var litt mer enn et lite rop, det kan nok alle prestere å gjøre hvis man er veldig engasjert - spesielt etter en forferdelig pasning. Og det vil jeg også si kommer litt mer naturlig enn å pipe. Jeg har ropt lignende ting flere ganger tidligere, men å pipe holder jeg meg for god til. Å skrike at Ramberg er ræva eller at Staw kan pelle seg av banen er også langt over grensen for meg. Det kan man skrike til Mjøndalen-spillerne...

Ja men da forstår vi hverandre 100%. Jeg sliter skikkelig med å holde tilbake noen gap, men vil aldri gape noe dritt til spillerne våre eller pipe. Føler piping er mer kontrollert og systematisk "slakt", kontra et impulsivt rop.

Det er så bra når mennesker forstår hverandre... ;-)

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 apr 10, 15:19

Poenget er jo at vi forventer ikke at de skal knuse hver motstander og spille fest fotball hele tiden.Men jeg forventer at på nivå de spiller på så bør de klare å spille fotball mer en å bare måke ballen opp.Jeg husker godt når vi var i 2 divisjon og spilte treningskamp mot RBK.Gutta våres spilte skjorta ta rbk og spilte skikkelig fredrikstad fotball.Rask fotball og bruke vingene sine skikkelig.

Jeg er imot piping mot egne spillere men jeg er helt for at spillerne skal vite at når de virkelig ikke spiller fotball så sier fredrikstad folket ifra. Når de spiller så bra fotball i trenings kampa og når alvoret kommer så bare står de å måker høye baller så for de nesten forvente at folk reagerer.

Som sagt jeg forventer ikke at vi skal vinne hver kamp selv om vi er i adecco ligaen men jeg forventer med den stallen vi har så bør de hvertfall klare å spille fotball.Hvertall bedre en det de har gjordt 3 førsta kampa i år.

Hver gang sier spillerne at nå skal vi ta revansje, men hver gang så kommer de ut på banen med samme innstilling som du hadde forrige kampen.Vi publikum møter opp på hver hjemme/borte kamp og støtter laget vårt og det har vi gjordt i mange år.Nå får guttene vise litt tilbake oxo!De løper rundt på bana og tror at de er verdens stjerner, nei kom dere ned på jorda igjen og spill fotball.

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 apr 10, 15:33

Sist kamp var det mange som skrek dritt til Valencia.For det første.Har Valencia nettopp vært skadet og var uten kamp trening?Ja

Fikk han riktig baller å jobbe med og hjelp av resten av laget?Nei.  Gi valencia tid for han kommer til å bli viktig for oss.

Resten av laget kommer til å reise seg igjen men de må finne tilbake gløden med det å spille fotball og det håper jeg de finner tilbake snart.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 apr 10, 15:51

Opprinnelig postet av kjell-H

 Når de spiller så bra fotball i trenings kampa og når alvoret kommer så bare står de å måker høye baller så for de nesten forvente at folk reagerer. 

Det er kanskje derfor de underpresterer? Alle lag som kommer til stadion spiller cup finale. Dette er den kampen i år der de virkelig skal gi full gass. Tenk hvor motiverende det er for motstanderene når publikum buer mot sine egne. Og tenk hvor lite motiverende det er for egne spillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 21 apr 10, 16:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell-H

 Når de spiller så bra fotball i trenings kampa og når alvoret kommer så bare står de å måker høye baller så for de nesten forvente at folk reagerer. 

Det er kanskje derfor de underpresterer? Alle lag som kommer til stadion spiller cup finale. Dette er den kampen i år der de virkelig skal gi full gass. Tenk hvor motiverende det er for motstanderene når publikum buer mot sine egne. Og tenk hvor lite motiverende det er for egne spillere.

Ja og jeg er ikke uenig med deg der.Men tenk hvor motiverende det er for motstanderne å spille fotball mot et lag som ikke spiller fotball?Jeg er imot piping på stadion men er guttene selv som må ta tak iseg selv og gjøre seg fortjent til skryt oxo!

Jeg klarer ikke å rope bra jobbet når de gang på gang bare sparker høye baller opp men jeg buer hel ikke imot de!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 21 apr 10, 16:22

Opprinnelig postet av kjell-H

Ja og jeg er ikke uenig med deg der.Men tenk hvor motiverende det er for motstanderne å spille fotball mot et lag som ikke spiller fotball?Jeg er imot piping på stadion men er guttene selv som må ta tak iseg selv og gjøre seg fortjent til skryt oxo!

Jeg klarer ikke å rope bra jobbet når de gang på gang bare sparker høye baller opp men jeg buer hel ikke imot de!

Det er dette med høna og egget da. Jeg tror at spillerne selv har en grei selvinnsikt i om de presterer bra eller dårlig. Tror ikke de trenger at noen forteller dem at de gjør feil. Det funker bedre om de blir oppildnet til å fortsette å forsøke på noe riktig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Pencilcase

Bedriftsspiller

Ble medlem: 31 mar 10
Innlegg: 9

Lagt til: 21 apr 10, 16:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er ofte slik at unntak bekrefter regelen. Det er grenser for hvor pedagogisk riktig man kan forvente at publikum skal være. Men tenk litt på hvordan en god trener opptrer. Han skjeller ikke ut spillere som gjør feil, og vet de har gjort feil ett nanosekund etter handlingen. Feilen får konskevenser uten at treneren gauler dette ut fra sidelinjen. Gode trenere skryter av det som er bra, og forsøk på det som er bra. Da får utoveren lyst til å prøve igjen. En som blir skjelt ut vil ikke prøve noen ting, han vil bare være usynlig. Tenk på det(håper Tom Nordlie leser dette)

Riktig og feil. Det handler ikke om skriking. Det handler om det oppfattes som "skriking". Hvis relasjonene er gode nok, så kan man faktisk skrike og bære seg litt, uten at det blir misforstått. Hvis derimot relasjonene er for tynne, så oppfattes budskapet ikke. "Skrikingen" blir i det første tilfellet oppfattes som, ja, han er litt støyete, men jeg vet jo at han vil meg/oss vel. Mens i det andre tilfellet oppfattes skrikingen som ubehagelig "støy", og støy blir man ikke vel av, vel!?

---------------------------

Mind if I use your phone? If word gets out that I'm
missing, five hundred girls will kill themselves. I wouldn't
want them on my conscience, not when they ought to be on
my face! Huh!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 22 apr 10, 01:58

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Ok... La meg endre det da. Så hvis du mister glasset i bakken - hjelper det om jeg banner og skjeller deg ut da? Får det deg til å føle deg motivert til å la være å miste glasset i bakken neste gang da? Banalt eksempel, men det kan også sammenlignes med arbeidslivet - bortsett fra at der vil kritikken komme fra noen man faktisk kjenner til og man vet har en noenlunde grei forutsetning til å gi tilbakemelding...

Jammen det er så sinnsykt mye mer som spiller inn enn av vi kan bruke sånne eksempler pararellt. For det første er fotball unikt som yrke og som hobby, og for meg kan ikke sammenlignes med verken arbeidsliv eller noe annet.

Derimot forstår jeg hvor du vil. Tidligere i et innlegg her brukte jeg meg selv som et eksempel. Som et konkurransemenneske forventer jeg jo det beste av meg selv. La oss bygge videre på glass-metaforen da.

Jeg har mye erfaring med bruk av glass, og det er ikke ukjent for meg i det hele tatt. I tillegg får jeg jo konstant trening med glass da jeg bruker det hele tiden. Hadde jeg da klart å miste et glass, så ville jo det vært helt sinnsykt klønete av meg.

Hadde noen skreket "HVA DRIVER DU MED DA, ALEX?! HÆ?!". Så hadde jeg reagert med selvransakelse, og innsett å miste det glasset der var enkelt og greit ikke godt nok. Den reaksjonen hadde ikke kommet uventet fra personen som skrek, nemlig fordi jeg forventer mer av meg selv, og det samme gjør de rundt meg. (Hehe - ble jævlig rart med å bruke glasset som eksempel her!) Og som det konkurransemennesket er da, så hadde jeg gjort alt i min makt for å hindre at det skjedde igjen, med skjerpet fokus og sanser.

 

 

Det er stor forskjell å bli gapet til av 1 person og 6000 personer. Og jeg har noen opplevelser med å bli gapet på og hogd hode av på jobben, OG jeg skal si deg at jeg var ikke mye motivert på JOBBEN. Vel og merke så fikk den personen tillsnakk av sjefen.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 22 apr 10, 08:19

Opprinnelig postet av Plankehue

Det er stor forskjell å bli gapet til av 1 person og 6000 personer. Og jeg har noen opplevelser med å bli gapet på og hogd hode av på jobben, OG jeg skal si deg at jeg var ikke mye motivert på JOBBEN. Vel og merke så fikk den personen tillsnakk av sjefen.

Som sagt så er det vanskelig å sammenligne fotball med noe annet, men ja det er forskjell på å bli gapet av person og 6000 personer.

Det er også forskjell på hva slags ansvar man tar på seg når man velger å bli et mediabilde og en offentlig person, kontra når man velger en vanlig kontorjobb.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 22 apr 10, 17:53

HER snakker vi om å få inn nytt publikum...

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f