Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er vitsen? (FFK-fans berserk på Dickens)

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 apr 10, 12:17

Fire personer utestengt på ubestemt tid

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 15 apr 10, 12:20

Opprinnelig postet av Per Egil

Fire personer utestengt på ubestemt tid

Ubestemt tid? Snilt.

Fullt fortjent.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 apr 10, 12:29

Ubestemt tid må jo egentlig være noe av det kjipeste, mer eller mindre som å få forvaring oppå fengselsstraffen.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 apr 10, 12:54

Opprinnelig postet av Per Egil

Fire personer utestengt på ubestemt tid

Det burde vel strengt tatt ha vært livstid...

---------------------------

Hater hat!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 apr 10, 13:06

Jeg skjønner ikke helt dette var det ike EN gjernigsmann og ikke FIRE?


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 15 apr 10, 13:14

Rødd vekk uromomentene fra feltet!! Godt å se at det blir gjort grep når sånt skjer.

---------------------------

We'll be back!!


Freeshen

Knøttespiller

Ble medlem: 14 mai 09
Innlegg: 27

Lagt til: 15 apr 10, 14:04
Endret: 15 apr 10, 14:16
Endret av: Rey

Til Ffkgutt1:

Hehe, rekti, rekti! 

Det er riktig som du sier. Det er helt klart at Mr.Friday, som jeg er 98% sikker på er BRH, prøver å pendle diskusjonen over på Supras, og resten biter rett på og skriker etter blod.

Opprinnelig postet av keiko99

ultras er ultras samme hva dem kaller seg... greit at supras mener dem er snill osv, men det sa BRH også da dem starta... enkelt og si sånt

Til deg, Keiko:

Supras er en gjeng som for det meste er i 16-19 års alderen. De som står på feltet, og som har sett Supras/snakket med folk i Supras, kan se at ingen av oss er noen skumle slosskjemper! Jeg kan garantere at disse gutta er ordentlig koselige gutter hele gjengen! Det eneste vi er ute etter er å få opp stemninga på stadion. Jeg vil gjerne gi deg et lite tips Keiko. Lær deg forskjellen på Ultras og Casuals, for den forskjellen er så ubeskrivelig stor.

Opprinnelig postet av kratos

Nei, men når man ser på historien med BRH, så er det bedre føre var denne gangen. Stå gjerne sammen som en gjeng, men dropp grupperingen. BRH kom med akuratt de samme argumentene i 2006...

Til Kratos:

Jeg skjønner at du er skeptisk til en ny gruppering som sa det samme som BRH gjorde når de starta, og det har jeg full forståelse for. Men jeg vil at du skal se forskjellen. Supras har starta med et så godt utgangspunkt:

- Supras har et veldig godt samarbeid med Plankehaugen.

- Supras ble betegnet som "kanskje det eneste lyspunktet i 2009-sessongen" i årets siste utgave av Plankehaugens medlemsblad. Det var det Jaran Berg som skrev.

- Supras har fått skryt og cred av hele FFK-systemet. (Inkludert Svein Erik Waters)

- Supras har fått skryt i avisa for å støtte FBK både på borte og hjemmebane.

- Supras har også i hele vinter støttet Stjernen, og vi blir også satt stor pris på i hallen, av Red Stars.

- Det er det gutta i Supras som står for all TIFO her i byen, enten det er for FFK, Stjernen eller FBK.

Supras Fredrikstad har enda ikke vært i bråk, trøbbel eller lignene, og jeg tror ikke noen har opplevd noe negativt ved oss.

Sorry hvis jeg driver veldig reklame her, men jeg blir bare så fryktelig frustrert når folk prøver å legge skylda på folk/grupperinger som ikke har gjort noe negativt. 

I Trondheim finner vi pr dags dato kanskje norges beste supportere. De har et veldig godt samarbeid med "Ultras Nidaros", som er norges største ultrasgruppering. Jeg håper Plankehaugen og Supras Fredrikstad kan få til noe av det samme! Tenk positivt folkens, så kan dette bli bra!

Edit: Quote feil-


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 apr 10, 14:21

Fotballbråk til departementet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 10, 17:09

Opprinnelig postet av Freeshen
Jeg vil gjerne gi deg et lite tips Keiko. Lær deg forskjellen på Ultras og Casuals, for den forskjellen er så ubeskrivelig stor.

I supporterordboka er det sikkert forskjell, men i praksis? BRH er vel en ultrasorganisasjon, men blir likevel innblandet inn i bråk casuals er mer kjent for. Det er ikke alltid lett å skille ting når de likevel blir blandet sammen. Ultras tiltrekker seg vel ganske enkelt casuals.

Om Supras fortsetter, så håper jeg inderlig at dere har tatt lærdom av de siste års episoder. Det som nå skrives om Supras ble også skrevet om BRH for tre-fire år siden. "Vi er ingen slosskjemper, vi skal kun skape positivitet og liv på tribunen". Det startet kanskje slik, men utviklet seg etter hvert til noe ganske annet.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 apr 10, 19:12

Til Freeshen. Andre folk har nå svart slik jeg ville svart, men det jeg kan si er at du driter deg ut....

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 15 apr 10, 19:13

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av Freeshen
Jeg vil gjerne gi deg et lite tips Keiko. Lær deg forskjellen på Ultras og Casuals, for den forskjellen er så ubeskrivelig stor.

I supporterordboka er det sikkert forskjell, men i praksis? BRH er vel en ultrasorganisasjon, men blir likevel innblandet inn i bråk casuals er mer kjent for. Det er ikke alltid lett å skille ting når de likevel blir blandet sammen. Ultras tiltrekker seg vel ganske enkelt casuals.

Om Supras fortsetter, så håper jeg inderlig at dere har tatt lærdom av de siste års episoder. Det som nå skrives om Supras ble også skrevet om BRH for tre-fire år siden. "Vi er ingen slosskjemper, vi skal kun skape positivitet og liv på tribunen". Det startet kanskje slik, men utviklet seg etter hvert til noe ganske annet.

Supras er åpne med hvem de er. BRH hadde sladda bilder i avisa.

Jeg ser en stor forskjell i måten Supras går fram på istedenfor BRH.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 apr 10, 19:21

Jip Jap-- jeg spurte supras om dem ville gå ut med ansikt bilder og det svaret jeg fikk var: Dette har vi ikke tatt standpunkt til og vi er ikke sikker..

Så du driter deg litt ut, men stor forskjellt (TJA sier jeg)

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 apr 10, 20:24

jeg skal ikke være negativ mot supras på noen måte. men at ultras grupperinger fort kan tiltrekke seg feil folk er det jo ikke noen tvil om. klarer supras å holde de folka unna ved å nekte de å bli medlem og eventuelt kaste ut folk som virker hissige før de får gjort noe så har jeg trua på de.

men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi ikke bare kan være plankehaugen. har fungert i mange år det. å jeg trur feltet vårt hadde vært bedre uten andre grupperinger. prøve å få tilbake litt av gleden som var på feltet før.

jeg å veldig mange jeg har snakket med syns ikke det er like koselig å morro på feltet lenger. håper vi en gang i fremtiden klarer å bygge opp plankehaugen til å bli en av norges beste supporterklubber igjen. det er vi langt unna nå.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 apr 10, 21:31

Opprinnelig postet av keiko99

Jip Jap-- jeg spurte supras om dem ville gå ut med ansikt bilder og det svaret jeg fikk var: Dette har vi ikke tatt standpunkt til og vi er ikke sikker..

Så du driter deg litt ut, men stor forskjellt (TJA sier jeg)


Du er veldig raus på bruken av "Du driter deg ut"
Noe som er rett å rimelig hvis de bommer helt! Noe ingen av de henviste nødvendigvis har gjort.
Du jobber ikke mot fruktbar diskusjon!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 apr 10, 22:09
Endret: 15 apr 10, 22:10
Endret av: keiko99

jeg sa litt ut og ikke helt, men jeg beklager at dette er min skrive måte... Beklager

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 apr 10, 22:11

Opprinnelig postet av scheien

jeg skal ikke være negativ mot supras på noen måte. men at ultras grupperinger fort kan tiltrekke seg feil folk er det jo ikke noen tvil om. klarer supras å holde de folka unna ved å nekte de å bli medlem og eventuelt kaste ut folk som virker hissige før de får gjort noe så har jeg trua på de.

 

Det er akuratt det som er problemet, de kan tiltrekke seg feil folk og hvordan skal resten av Supras vite hvem som er bråkmaker før det smeller et sted.. Desuten kan de bli angrepet av andre grupper som vil sloss. La oss håpe jeg slipper å si "I told you so" denne gangen også...

Hvordan blir det med Brigaden da ? Er den fortsatt velkommen på PH-feltet ?

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 15 apr 10, 23:31

når det gjelder det og sladde bilder eller ikke.. så ligger det faktisk et par usladda bilder på facebook av supras allerede.

vi har vell egentlig aldri sladda noen bilder av oss heller trur jeg ?

etter episoden på søndag så er det også  flere fra supras som mener at vi skal la være å sladde bildene.   

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 apr 10, 23:36

Jeg vil bare stille alle som vil pælme ut Supras ut av stadion et rimelig spørsmål. Hvorfor tror dere BRH ble splittet? Hvorfor tror dere mange følte at et behov for å starte noe annet?

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 apr 10, 00:17

Opprinnelig postet av hedvalen

når det gjelder det og sladde bilder eller ikke.. så ligger det faktisk et par usladda bilder på facebook av supras allerede.

vi har vell egentlig aldri sladda noen bilder av oss heller trur jeg ?

etter episoden på søndag så er det også  flere fra supras som mener at vi skal la være å sladde bildene.   

Supert! Fortsett sånn, det "ufarliggjør" dere en hel del. Når BRH med en gang begynte å sladde bilder av seg selv, så sier det seg selv at folk ikke akkurat så på dem som en gjeng med edle hensikter - uten at det nødvendigvis var tullinger tilknyttet med grupperingen da. Likevel, det er som regel en grunn til at de ikke vil ha trynet sitt utbrettet. Folk som ikke har noe å skjule derimot, har som regel null problem med dette.

Med andre ord, om Supras fortsetter med usladda bilder, jo mer åpen og rederlig virker grupperingen.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 16 apr 10, 00:29

Jeg synes Supras virker som bra karer, og når de holder seg til liv på tribuna, lar jeg iallefall ikke BRHs tabber gå utover dem. Med tanke på det Freshen skrev om Plankehaugens omtale av dem, samt det nære samarbeidet, synes jeg dette virker positivt.

Stå på :-)

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24