Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er vitsen? (FFK-fans berserk på Dickens)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 12 apr 10, 20:45

Vil jo bare oppfordre de som har et behov for å være andreledes og "Ultras" eller hva nå dere kaller dere om å legge bort BRH bannerene neste kamp, ikke sånn for å påta seg skylden eller noe, men for meg som ser dette fra utsiden da jeg verken bor i Fredrikstad eller har til vane å være på PH tribunen har det vært så mye tull med "dere"(alle skjønner hva jeg mener så dere trenger ikke krangle på det) at dere har blitt litt "skumle". Det at dere bl.a. legger ut sladdede bilder av dere på nettet gjør ikke saken bedre

Dette tullet gjør også at jeg nesten synes det er litt småubehagelig å stå med Plankehaugen. For deres egen skyld vil jeg anbefale et lite navneskifte evt. bare være plankehaugen en periode for å prøve å få en ny start(Pluss en liten opprensking) Image kan bety en del.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 12 apr 10, 20:58

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Merkelig stille det har blitt på de folkene idag da? Tørr dem ikke å vise seg frem? Stå frem for sine handlinger?

Tror du dem tør å stå for sine handlinger? Er kremen av feghet disse her ass.

---------------------------

2010: The new era begins.


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 12 apr 10, 21:01
Endret: 12 apr 10, 21:02
Endret av: pawl

Dette var triste greier. Vi får i det minste håpe på politianmeldelse og utestengelse fra hjemme- og bortekamper. 

Det kan godt være intensjonene bak BRH var gode. Men det slår meg er at filosofien deres er i konflikt med nettopp det som var Plankehaugens styrke i flere år: Folkeligheten. Plankehaugen var faktisk best da morra mi ville være medlem, og vi fylte 50 busser til bortekamp. Derfor tror jeg Plankehaugen bør gjøre sitt ytterste for å distansere seg fra den "eksklusive" supporterkulturen ultras representerer, selv om det kan få negative konsekvenser for tribunelivet på kort sikt. 

 

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 apr 10, 22:01

Jeg tror Plankehaugen rett og slett trenger noen interne vakter, som har ansvar for å avverge bråk på borteturer. Gjerne med en representant eller to fra BRH også, om de vil vise at de tar problemet på alvor. Bedre at "vi" gjør dette selv enn at politiet skal måtte bruke folk på å holde orden når FFK spiller bortekamp. Dessuten ville det gjort godt for ryktet.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 12 apr 10, 22:14

Det meste komiske er at BRH hadde et banner før kampen hvor det stod "Frihet for ultras". Denne hendelsen(og et par andre) viser at de ikke en gang fortjener å se kampen på stadion.

Dessuten tror jeg ultrasgrupperingene har kjørt alt for hardt på at PH skal ha en profil som ligner den italienske(Hopping, dansing, blussing osv) enn å la slik komme naturlig. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 12 apr 10, 22:31

Opprinnelig postet av Rasle

Dessuten tror jeg ultrasgrupperingene har kjørt alt for hardt på at PH skal ha en profil som ligner den italienske(Hopping, dansing, blussing osv) enn å la slik komme naturlig. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

 

Et stort AMEN!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 apr 10, 23:41

Opprinnelig postet av Rasle

. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

Om ikke det passer bedre, så er det nok mer egnet dersom man ønsker å få med seg mange. Tross alt er det mange flere norske fotballfans som har et forhold til engelsk fotballkultur enn til italiensk. Hva BRH synes er kult er en ting, men de kan ikke forvente å få med seg hele medlemsmassen i Plankehaugen på det.

Personlig synes jeg dise monotone shalala-sangene er fullstendig intetsigende, men det skal sies at Plankehaugen kjører jo ikke bare slike. Der er det oransjegjengen som tar prisen. De har faktisk blitt mer like kanariene enn det kanariene er selv.

Uansett: Hva slags sangkultur man skal ta inspirasjonen fra er en helt annen diskusjon. Det viktigste er å finne en måte å unngå flere hendelser hvor FFKs navn og farger forbindes med supporterbråk.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 13 apr 10, 04:01
Endret: 13 apr 10, 04:14
Endret av: Larifari

Var det medlemmer fra BRH som stod for bråket på søndag? Regner jeg med at flere i BRH vet hvem det var som stod for det dersom det er tilfelle. De bør i så fall melde fra til politiet og ffk slik at de kan få den straffen de har fortjent, som etter min mening bør være whatever rettsvesenet kommer frem til samt flere års utestengelse fra ffk arangementer. Dersom det er medlemer av BRH som står bak bør dette være eneste mulighet til redemption for grupperingen. Jeg ønsker ikke å kaste rundt beskyldninger i hytt og pine og understreker at jeg ikke anklager BRH her. Jeg stiller spørsmålet pga at jeg av erfaring vet at min kilde(en artikkel på f-b.no som peker ut BRH) ofte er upålitelig .

Er det noen andre som står bak bør det være minimum 20 vitner blandt de passive følgesvennene som hang på i tog etter pøblene. Her må FFK supportere vise med handling hva vi synes om blind vold og hærverk. Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten. Målet må være at folk kan gå trygt på kamp for å støtte en klubb med godt ry!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 09:47

Opprinnelig postet av Larifari

Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten.

Øye for øye?

Hadde ikke kostet meg en mikro-kcal å gått på en idiot som utøver blind vold og sparker en person som ligger nede.

Er det noen her som synes de skulle fått en skikkelig omgang, så har de vel all rett til å mene det. Hvem er du til å kalle de idioter?

---------------------------

2010: The new era begins.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 apr 10, 09:51

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Larifari

Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten.

Øye for øye?

Hadde ikke kostet meg en mikro-kcal å gått på en idiot som utøver blind vold og sparker en person som ligger nede.

Er det noen her som synes de skulle fått en skikkelig omgang, så har de vel all rett til å mene det. Hvem er du til å kalle de idioter?

Du tror vold løser vold?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 10:08

Opprinnelig postet av guillermo

Du tror vold løser vold?

Tror ikke vold løser vold, men synes ikke man skal utelukke det som en handling, om det kan rettferdiggjøres. I dette tilfellet; jeg kunne fint tilgitt meg selv for å ha denget løs på en idiot som sparker en eldre mann.

Mener hver eneste oppegående individ kommer til et veiskille. Underliggende her er det at absolutt alle tar et valg, ingen som blir tvunget til noen ting.

Velger du da å være drittsekk, så fortjener du ikke noe sympati av noen slags sort; du får leve opp til valget ditt, ta ansvar for det, og er det slik at det smeller tilbake på personen med samme mynt så er det fult fortjent.

 

---------------------------

2010: The new era begins.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 apr 10, 10:18

Juling et par dager etterpå fungerer nok ikke. Men, jeg mener det hadde vært på sin plass om noen som hadde evnet det kunne stoppet dem der og da, og gjerne med noen ydmykende ørefiker. Det ville nok definitivt virket preventivt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 10:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Juling et par dager etterpå fungerer nok ikke. Men, jeg mener det hadde vært på sin plass om noen som hadde evnet det kunne stoppet dem der og da, og gjerne med noen ydmykende ørefiker. Det ville nok definitivt virket preventivt.

Der og da er jo nettopp når man måtte tatt tak i det. Enig at det blir teit nå, for nå kan heller de "mektige" i uniform ta seg av det, men tar man det når situasjonen er eskalert er det også lettere å få en reaksjon og få de til å våkne opp.

Er det ingen som stopper de og setter ned foten, så går de rundt, føler seg som konger, og gjør som de vil. Alt handler om selvtillit og tro på sin sak. Knuser du dette, har de ikke så jævlig mye bensin på tanken lenger.

---------------------------

2010: The new era begins.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 13 apr 10, 10:40

Forbanna søppel de som har gjort dette. Jeg håper de skyldige blir tatt så fort som overhode mulig å nekta inngang i flere år fremover.

Dette hører ikke hjemme noen steder. Jeg håper de utestenger hele BRH, inntil de skyldige blir tatt.

---------------------------

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 apr 10, 10:44

Datteren til den eldre mannen som ble slått ned hevder det var én voldsmann.

Da tenker jeg at det må være enklere å peke ut svinet. Resten av gjengen som har gjort hærverk og kastet bengalske lys fortjener heller ingen ny sjanse, men den som bør, skal og MÅ stilles til veggs er personen som uprovosert banket den eldre mannen!

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 10:46

Opprinnelig postet av Scout

Datteren til den eldre mannen som ble slått ned hevder det var én voldsmann.

Da tenker jeg at det må være enklere å peke ut svinet. Resten av gjengen som har gjort hærverk og kastet bengalske lys fortjener heller ingen ny sjanse, men den som bør, skal og MÅ stilles til veggs er personen som uprovosert banket den eldre mannen!

Leste det. Hvis det bare var en, hvorfor ble det ikke gjort noe da? Når det starter med kasting av blomster, så kan det umulig gå så fort at ingen ser varselsignalene?

---------------------------

2010: The new era begins.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 apr 10, 11:27

håper litt at FFK og PH sammen lager en markering før kampen som viser at slikt søppel vil vi ikke ha i vår klubb. Prøvd å vist at vi står sammlet mot disse rasshøla som ødelegger min/vår by og klubb.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 11:30

Opprinnelig postet av mysthical

håper litt at FFK og PH sammen lager en markering før kampen som viser at slikt søppel vil vi ikke ha i vår klubb. Prøvd å vist at vi står sammlet mot disse rasshøla som ødelegger min/vår by og klubb.

ENIG.

---------------------------

2010: The new era begins.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 apr 10, 11:58
Endret: 13 apr 10, 11:59
Endret av: Holters

Jeg har slettet et innlegg i tråden som navnga - og traff - aktørene som var involvert i volden på Dickens.

Politiet har saken under etterforskning, og FFK vil komme tilbake med en redegjørelse og reaksjoner i løpet av kort tid. Mye tyder på at det går mot utestengelse på livstid. Vel fortjent i mine øyne.

Vi får vurdere på et senere tidspunkt om det er aktuelt å la synderne bli navngitt i forumet, men inntil videre kan vi ikke ha la det bli stående her.

Håper dere respektere det.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 13 apr 10, 12:11

Lurer på om det er krangling innad i gruppen nå. Har de baller nok til å angi både den som utøvde vold og de som gjorde hærverk?

Er stygt redd de er like mange som står på feltet på søndag... Hadde det vært en idè om vi alle bare kjeppjagde dem ut av stadion? Kunne blitt litt av et syn!
Faren for at de hadde stilt seg opp med nevene klare er vel stor, de "eier" jo feltet......



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24