Husk meg
Brukernavn
Passord

Tre måneder inn i 2010 - smell på 6,5 millioner

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 apr 10, 11:15

Viser til F-B sin artikkel hvor de forteller at FFK fortsatt har for høyt pengebruk.

Bjørn Borg sier videre at de har kontroll over økonomien.

Er det slik at vi må kutte enda mer eller er det rett og slett en tilpasningsprosess det er snakk om her, om å få bitene til å falle riktig på plass? 

---------------------------

2010: The new era begins.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 apr 10, 11:28

Vil anta at dette er inkludert en sum for å kvitte seg med Nordlie, Hansen og Henriksen. Ser egentlig ikke den store dramatikken i dette. Dette tilpasser seg håper jeg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 apr 10, 11:29

Ingen klarer å kutte 50 mill i budsjett uten å ha underskudd. Dette er noe de har visst og har kontroll på, så det handler om for FFK å ikke øke utgiftene i takt med at inntektene går opp, men å ha en stabil kalkulert utgift til inntekten blir større.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 apr 10, 11:32
Som Borg selv sier, så skjer det ingenting over natten så og si. Han har også lagt opp til at 2010 blir et underskuddsår står det. Ingen muligheteter for at vi iallefall kan komme i balanse? Ikke om vi rykker opp engang?

---------------------------

2010: The new era begins.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 apr 10, 11:36
Endret: 07 apr 10, 11:36
Endret av: Rey

Et opprykk i seg selv vil ikke genererer noe mer inntekter for 2010, så det vil nok ikke hjelpe nei. TV penger etc kommer først i 2011 hvis vi rykker opp.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 apr 10, 11:46

Hvis antall publikummere som kommer på kampene er større enn budsjettert, så øker inntektene i forhold til budsjett,  Det samme hvis man får inn flere sponsorer.

Og hvis menigmann legger igjen mere penger i kiosksalg, draktsalg etc - fører dette til mere penger i kassa. Går man videre i cupen, genererer dette også mere inntekter (i forhold til budsjett)

Alt dette gjør så at underskuddet kan reduseres.    En annen måte er selvfølgelig å kutte kostnader. Som i praksis betyr å enten selge spillere eller la noen i administrasjonen gå. Salg av spillere gir inntekter og kutter samtidig lønnskostnader. Men i tredje rekke går det utover sportslig satsning som kan medføre inntektstap i forhold til et mindre atraktivt produkt (les: FFK) som gjør at færre løser billett til kampene.

Jeg vet ikke hva FFK har budsjettert med i antall tilskuere pr kamp, og ei heller hvilken målsetning de har i cupen. Hvis alle hjemmekamper i cupen er ren bonus, er det jo en del å hente her - dersom de tar seg videre noen runder.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 apr 10, 12:07

aavdst - slik som du nevner kort - så ville det vært veldig interessant å vite hvor mange tilskuere per kamp FFK har budsjettert med. Noen som vet det?

---------------------------

2010: The new era begins.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 12:23

Ikke glem at de tre første  mnd er jo også mnd uten inntekt. Eller jo de har jo litt fra sponsorer avhengig av når de har innbetaling. Men det er jo først nå FFK skal tjene penger nå som kampene spilles. Så slutt resultatet kan jo fortsatt bli ok og som de har forventet.

Dette virker litt sann typisk madia skapt problem. Lager rabalder ut av ingen ting eller bruker tall til sin fordel.

Jeg kan jo også med med statestikken som bevis si at det er tryggere å kjøre bil uten bilbelte siden kun 40% av de som dør i trafikken ikke brukte bilbelte. Det vil da si at 60% av de som dør brukte bilbelte. Blir nesten litt sann her også. Lager sak ut av ingen ting uten å se litt dypere på saken.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 07 apr 10, 12:31

syns vi skulle biokote FB Tongue out

Se hvordan de får budsjettet til å gå rundt. Er så dritt lei den avisa, ser jo ut til at de er bare ute etter å skade klubben.

Jeg har tiltro til at styret greier å styre klubben


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 07 apr 10, 12:54

Hva slags baktanker har FB når de trykker slik drit?!  ALLE vet at det nye styret jobber vettet av seg for å redde skuta, også kommer lokalavisa vår med slik svada. Alle vet at vi lå med brukket rygg for 4mnd siden, alle vet at den økonomiske situasjonen vil ta tid å få på beina, og alle involverte uttaler at de har kontroll. Hva er da problemet?  Hvorfor skal det som skal være VÅR avis lage spekulative saker som KUN er med på å spre negativitet?!  Jeg fatter det ikke..  Er det noen andre som vet hvorfor?

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 13:08

PH står på FB tribunen. Dette burde vi nå seriøst ha nektet. Hele fr.stad burde nektet å kjøpe billetter på den tribunen FB sponser. Møkka avis

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 apr 10, 13:16

Opprinnelig postet av mysthical

Ikke glem at de tre første  mnd er jo også mnd uten inntekt. Eller jo de har jo litt fra sponsorer avhengig av når de har innbetaling. Men det er jo først nå FFK skal tjene penger nå som kampene spilles.

Pengene for sesongkorta har de jo fått. Det er jo del penger, så å si at det er måneder uten inntekt er litt feil.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 apr 10, 13:48

Opprinnelig postet av Welhaven

aavdst - slik som du nevner kort - så ville det vært veldig interessant å vite hvor mange tilskuere per kamp FFK har budsjettert med. Noen som vet det?

Det er budsjettert med rundt 5800 pr kamp.

Så jeg håper vi spiller god fotball og at folk møter opp og knuser de tallene..

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 apr 10, 13:50

5.800 per kamp? Det håper jeg det finnes nok FFK-supportere til å slå.

7.200 mot Alta - da er vi iallefall på pluss-siden allerede.

---------------------------

2010: The new era begins.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 apr 10, 13:58
Endret: 07 apr 10, 14:06
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Rey

Opprinnelig postet av mysthical

Ikke glem at de tre første  mnd er jo også mnd uten inntekt. Eller jo de har jo litt fra sponsorer avhengig av når de har innbetaling. Men det er jo først nå FFK skal tjene penger nå som kampene spilles.

Pengene for sesongkorta har de jo fått. Det er jo del penger, så å si at det er måneder uten inntekt er litt feil.

Det er jo uansett helt irrelevant, da dette har med likviditet å gjøre. Inntektene fra sesongkortsalget tilhører regnskapsåret 2010 uansett om noen få ble kjøpt og betalt for i slutten av 2009 f.eks. Det samme gjelder for eksempel TV-inntekter og sponsorinntekter. Selv om noe av det skulle blitt utbetalt i 2011, så er inntekten periodisert i 2010, og tilhører årets regnskapsår.

Saken til f-b er uansett svært misvisende, og ingressen grenser til ren løgn. FFK har ikke pådratt seg et underskudd allerede. Tre måneders drift har heller ikke noe med saken å gjøre. Det er for øvrig ingen sammenheng mellom ingressen og første avsnitt. I ingressen slås det fast at klubben har pådratt seg en underskudd, mens i første avsnitt drar man inn at dette er en prognose...

Tallet på 6,5 millioner er riktignok en prognose basert på budsjetterte inntekter og kostnader for hele perioden. FFK har vært nøkterne når de har anslått sine inntekter. F.eks. skal det bare ha vært budsjettert med et tilskuersnitt på 5.750. Kommer det rundt 8000 i snitt, så reduseres "underskuddet" med 3,5 million kroner bare der.

6,5 millioner kroner i underskudd er altså en prognose dersom FFK får nøyaktig 5.750 tilskuere i snitt, ikke øker sponsorinntektene, og ikke reduserer lønnskostnadene underveis. Kostnadene til FFK er rimelig faste, og består for det meste av trener- og spillerlønninger.

Nei, jeg ser ingen stor dramatikk i dette. Det virker faktisk ganske normalt at klubben må budsjettere med et underskudd etter å ha rykket ned fra Tippeligaen og en omsetning på 100 millioner kroner.

Det var langt verre da FFK gikk i underskudd det året de solgte spillere for over 35 millioner kroner. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 14:45

Opprinnelig postet av Holters

Det er jo uansett helt irrelevant, da dette har med likviditet å gjøre. Inntektene fra sesongkortsalget tilhører regnskapsåret 2010 uansett om noen få ble kjøpt og betalt for i slutten av 2009 f.eks. Det samme gjelder for eksempel TV-inntekter og sponsorinntekter. Selv om noe av det skulle blitt utbetalt i 2011, så er inntekten periodisert i 2010, og tilhører årets regnskapsår.

Saken til f-b er uansett svært misvisende, og ingressen grenser til ren løgn. FFK har ikke pådratt seg et underskudd allerede. Tre måneders drift har heller ikke noe med saken å gjøre. Det er for øvrig ingen sammenheng mellom ingressen og første avsnitt. I ingressen slås det fast at klubben har pådratt seg en underskudd, mens i første avsnitt drar man inn at dette er en prognose...

Tallet på 6,5 millioner er riktignok en prognose basert på budsjetterte inntekter og kostnader for hele perioden. FFK har vært nøkterne når de har anslått sine inntekter. F.eks. skal det bare ha vært budsjettert med et tilskuersnitt på 5.750. Kommer det rundt 8000 i snitt, så reduseres "underskuddet" med 3,5 million kroner bare der.

6,5 millioner kroner i underskudd er altså en prognose dersom FFK får nøyaktig 5.750 tilskuere i snitt, ikke øker sponsorinntektene, og ikke reduserer lønnskostnadene underveis. Kostnadene til FFK er rimelig faste, og består for det meste av trener- og spillerlønninger.

Nei, jeg ser ingen stor dramatikk i dette. Det virker faktisk ganske normalt at klubben må budsjettere med et underskudd etter å ha rykket ned fra Tippeligaen og en omsetning på 100 millioner kroner.

Det var langt verre da FFK gikk i underskudd det året de solgte spillere for over 35 millioner kroner. Wink

 

Bra oppsumert holters, skrev nok litt i sinne. Men poenget mitt er fortsatt det samme. FB er jo kun ute etter å ødelegge FFK sitt rykte. Så mener fortsatt at nok er nok og at vi nå får sette foten ned og boikotte FB til de tar et hint. Du var bare litt mer saklig en meg holters ;)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 apr 10, 15:42

Hva skjer egentlig med det da - trodde de skulle spre litt glede i mediet sitt?

Noe jeg kan gjøre? F.eks få mamma og pappa til å si opp FB-abbonnementet sitt?

---------------------------

2010: The new era begins.


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 07 apr 10, 16:16

Jeg foreslår vi ignorerer FB og betaler årskortene våre med glede, samt spiser masse vafler og drikker kaffe under kampen.

Er vel litt merkelig, riksavisene taper lesere over en lav sko, mens lokalavisene holder seg nogen lunde. Dette er pga interessen for lokale nyheter, men så driter FB totalt i den lokale tilknytningen. De velger heller å gå etter billige sensasjoner på bekostning av den lokale fotballklubben? Hallo!! Pappskaller.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 07 apr 10, 16:33
Endret: 07 apr 10, 16:42
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Superkjegle

samt spiser masse vafler og drikker kaffe under kampen.

Ikke før de klarer å steke vafler samme dag som det er kamp. De opptinte, kalde, tørre vaflene de har nå er ikke spisendes. Nei, skal man ha nystekte vafler, må man på juniorkamp. Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24