Husk meg
Brukernavn
Passord

Adeccoligaen 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 38 24

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 03 okt 10, 16:28
Opprinnelig postet av Plankekæll

Flott! Ingen av kampene i Adecco funker i NRK Nett-TV. Unntatt Glimt-Saftkokerkameratene som man også kan se på NRK1.

Det hadde vært gøy og sett første episode av Moss-Smurf hvertfall.

Smurf ledær 1-0, så FFK må gjøre jobben sin.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 okt 10, 16:36
Endret: 03 okt 10, 16:39
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Plankekæll
Flott! Ingen av kampene i Adecco funker i NRK Nett-TV. Unntatt Glimt-Saftkokerkameratene som man også kan se på NRK1.

Det hadde vært gøy og sett første episode av Moss-Smurf hvertfall.

Samtlige kamper fungerer fint her.. Bruker Firefox.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 okt 10, 16:39

Særp opp i 2-0, så vi må definitivt ikke drite oss ut i dag...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 03 okt 10, 16:52

Alt fungerer her også med Safari !!

 

Vil ikke påstå at 08 spiller spesielt underholdene fotball utfra det jeg har sett på nett tv


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 03 okt 10, 17:13

Keeperen til Moss er god synes jeg


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 03 okt 10, 17:39
Og der skåra RANheim......

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 okt 10, 20:57

Nok en runde med status quo mellom Sogndal, FFK, Særp og Ranheim. For oss er jo hver slike runde fin, fordi den er ett skritt nærmere tippeligaen. Men neste runde har vi Sogndal borte ... det blir ikke lett. Slår de Follo i den utsatte kampen på onsdag, har de faktisk mulighet til å sikre seg opprykket mot oss. Måtte vi være tidenes festbremser.

I andre enden ser det stygt ut for Mofs nå. Seks poeng opp til sikker plass, og i neste runde skal de møte bunnrival Tromsdalen. Borte. Bryne på siste sikre plass har hjemmekamp mot et Glimt-lag som nok begynner å gi opp nå. Det vil være synd for Østfold om vi bare har FFK og Særp i de to øverste divisjonene, så jeg håper kråkene klarer seg. Men jeg tror det ikke.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 03 okt 10, 21:54

Håper absolutt at Mossingene rykker ned. Så kvalme de var når vi rykket ned unner jeg de et nedrykk selv. En sapring virker jo nesten hyggelig sammenliknet med en gjennomsnittlig MFK supporter.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 okt 10, 00:11

Opprinnelig postet av Tøfflus

Nok en runde med status quo mellom Sogndal, FFK, Særp og Ranheim. For oss er jo hver slike runde fin, fordi den er ett skritt nærmere tippeligaen. Men neste runde har vi Sogndal borte ... det blir ikke lett. Slår de Follo i den utsatte kampen på onsdag, har de faktisk mulighet til å sikre seg opprykket mot oss. Måtte vi være tidenes festbremser.

I andre enden ser det stygt ut for Mofs nå. Seks poeng opp til sikker plass, og i neste runde skal de møte bunnrival Tromsdalen. Borte. Bryne på siste sikre plass har hjemmekamp mot et Glimt-lag som nok begynner å gi opp nå. Det vil være synd for Østfold om vi bare har FFK og Særp i de to øverste divisjonene, så jeg håper kråkene klarer seg. Men jeg tror det ikke.

 

Moss har 7 poeng opp til sikker plass da Bryne har 2 pluss mål, mens kråkene har minus 23.  Etter liveoppdateringa fra Songdalkampen så var vist det like dårlig spill både fra Sogndal og Glimt, så vist det fortsetter, og vi fortsetter slik vi gjorde i 2. omg, kan dette bli en hyggelig affære for oss FFKsupportere.Vi må uansett vinne den kampen hvis vi skal ha sjangs til å klare å rykke opp. Hvis ikke paddene og går på en smell mot mjøndalen hjemme. Ellers må vi ha hjelp for å rykke opp. Bare glem kvalik, for der ryker vi...

Kan forresten noen vise spillerene denne tabellen for se hvor de må reise til hvis de forblir i adecco til neste sesong ? Bare tanken kan jo skremme vannet av enhver....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 04 okt 10, 08:34

Ja, utsikter til å møte Ham-Skam om man forblir i Dassen burde være god motivasjon til å gi alt for opprykk ...

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 06 okt 10, 17:01

kjedelig kamp så langt mellom follo og sogndal...

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 06 okt 10, 17:09

MÅL! follo leder 1 - 0! ;D

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 06 okt 10, 17:31

faen! 1 - 1....

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 06 okt 10, 17:50

da endte det uavgjort... poengdeling er vel helt "greit".

Follo slet med å få uttelling på sjansene sine.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 okt 10, 17:58

Da endte det 1-1, og dermed er saftkokaradn 7 poeng foran FFK når begge lag har fire kamper igjen. Samtidig er dette neppe godt nok for Follo i kampen om å berge plassen. De har sju poeng opp til Bryne, med fem kamper igjen.

Dermed kan det fort ligge an til at Sogndal-FFK likevel kan være "matchballen" for saftkokerne, den kampen hvor de endelig kan spikre opprykket. Det kan dog skje før - om de slår Løv-Ham neste søndag samtidig som smurfene og Ranheim gir bort poeng i en av de to neste rundene.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 06 okt 10, 17:58
Endret: 06 okt 10, 18:04
Endret av: Sarpingen

Skjønnner ikke hvorfor dere jubler over uavgjort for Sogndal. Nå er det faktisk slik at dersom vi vinner de to helgene dere ikke spiller, vil vi ligge to poeng foran dere med en kamp mer spilt. 

Siden Sogndal ikke vant i dag, vil ikke de ha mulighet til å sikre opprykket før tidligst hjemme mot dere (forutsatt at vi vinner de to neste altså). Hadde Sogndal vunnet, og også slått Løv-Ham neste helg, ville de allerede vært klare før oppgjøret mot dere. Nå er det slett ikke usannsynlig at dere MÅ ta tre poeng borte mot Sogndal, samtidig som de har alt å spille for. 

Rent psykologisk føler jeg på en måte at vi har det mer i egne hender nå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 06 okt 10, 18:09

"Dere"? Er vel strengt tatt bare én mann som har gitt noe spes uttrykk for glede over resultatet?

Personlig hadde jeg heller sett at Sogndal vant denne og mot Løv-Ham. Men å si at S08 på noen måte "psykologisk har det mer i egne hender" er svada. Forøvrig er vel seks poeng til S08 en ganske saftig forutsetning med tanke på at dere møter to lag som også har alt å spille for (hvorav det ene er Follo, som nettopp har tatt poeng fra Sogndal).

Jeg føler meg ganske sikker på at FFK tar nok poeng til at smurfene må vinne alle sine siste fem for å gå direkte opp. Skulle smurfene klare det - å vinne de siste fem - da skal jeg ta av meg hatten og gratulere.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 06 okt 10, 18:39
Vi har i alle fall muligheten til å sette kjempepress på dere. Å måtte vinne den vanskeligste bortekampen i året, er ikke noe morsomt utgangspunkt. Det er vel slett ikke usannsynlig at vi kan ta seks poeng. Strengt tatt er vi vel favoritter i begge oppgjørene. Follo kan være så godt som ferdige når vi møter dem, og har dessuten en cupfinale å spare seg til.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 okt 10, 18:50

Opprinnelig postet av Sarpingen
Vi har i alle fall muligheten til å sette kjempepress på dere. Å måtte vinne den vanskeligste bortekampen i året, er ikke noe morsomt utgangspunkt. Det er vel slett ikke usannsynlig at vi kan ta seks poeng. Strengt tatt er vi vel favoritter i begge oppgjørene. Follo kan være så godt som ferdige når vi møter dem, og har dessuten en cupfinale å spare seg til.

Du glemmer at dere faktisk er under et sånt "kjempepress". Skal dere være med er dere helt avhengige av å vinne.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 okt 10, 19:25

Opprinnelig postet av Sarpingen
Vi har i alle fall muligheten til å sette kjempepress på dere. Å måtte vinne den vanskeligste bortekampen i året, er ikke noe morsomt utgangspunkt. Det er vel slett ikke usannsynlig at vi kan ta seks poeng. Strengt tatt er vi vel favoritter i begge oppgjørene. Follo kan være så godt som ferdige når vi møter dem, og har dessuten en cupfinale å spare seg til.

Sarpingen(e) er vel litt for sikre på tippeliga allerede.

Hvis Sarp spiller uavgjort i en av de 2 neste kampene, så har FFK en 3-poengsledelse og bedre målforskjell når FFK har 4 kamper igjen å spille.

Det er morsomt å leke med tall, men hvis man leker med tanken på sikre seire og "lette" oppgjør så kan man  fort få en liten trøkk.

Slik jeg ser det: Det blir spennende å se hvor mange poeng S08 og Ranheim avgir i sine 2 neste kamper, jeg har vondt for å tro at det blir full pott på noen av dem.

Og da, ja da begynner det å lukte tippeliga i Frstad.Wink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?



Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 38 24

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3