Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugenfeltet 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 23 7

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 jul 10, 18:54

Til dere som elsker og kritisere supras og plankehaugen.

ting blir ikke bedre av det, jeg skjønner at det til tider ikke er 100 %, men stadig kritikk på forum gjør ting vanskligere. la oss ta dette året her nå uten mye mas om ting så kan det rette seg.

det er ikke lett og være supras, for BRH ødlegget mye og jeg tror folk øsnker og være sketisk mot supras, men gi dem folka tid så synger vi som synger så for en håpe at en dag kommer alle andre etter..

Supras gjør en bra jobb og plankehaugen.

ikke 100 %, men det kommer

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 08 jul 10, 19:03
skål for den keiko !!

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 09 jul 10, 13:11
Hva er det jeg leser Keiko? Er det en myk mann under alle kiloene ? :D

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 10, 15:03

pass deg nå hedvalen du kan veie mere meg hehe

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 12 jul 10, 12:52
Opprinnelig postet av hedvalen

Makan så bitter du hørtes ut da bennygullfot..

var meget dårlig stemmning mot ranheim dessverre.. men syns det tok seg skikkelig opp mot start :)  var faktisk veldig bra stemmning når man tenker på hvor få folk det var på feltet :)

Vet ikke om bitter er det riktige ordet! Men okei, før var plankehaugen topp 3 i Norge, det var dessverre ikke bra for organisasjonen! Plankehaugen vokste alt for fort, og fokuset ble dessverre mer og mer andre ting enn fotball! Så ja du kan godt kalle meg bitter på at plankehaugen har greid å rasere sin egen supportergjeng! Kudos forøvrig til Supras, tror om dere bare fortsetter å stå på med sammen engasjementet over lengre tid, vil dere oppleve en medlemsvekst!

---------------------------

Samhold


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 14 jul 10, 00:17

ja der kan jeg være enig bennygulfot.. plankehaugen sitt fokus har ikke akkuratt vært med på å fremme tribunekulturen dessverre. men seff det er veldig lett for oss å sitte å klage på et forum.

 skal man gjøre noe med det så man bidra selv også..

at supras kommer til å oppleve medlemsvekst trur jeg også. jeg var med på plankehaugen sin busstur til follo på søndag å jeg må si jeg ble skremt. kjernen på ca 20 stykk som kaprer bakre delen i plankehaugen bussen koser seg med allsang av svenske kramlåtar. jeg felte faktisk en liten tåre på vei hjem:(

 satser på at supras setter opp buss tur til de nærmeste bortekampene som mjøndalen og strømmen i år ivertfall.så hvis noen har lyst til å være med på en buss tur med en litt annen faktor så er det bare å slenge seg med(hvis vi har noen ledige plasser da)vi slett ikke akkuratt å fylle en buss til verken lyn eller moss .

 det jeg syns preger plankehaugen feltet idag er at det står langt mindre mannfolk mellom 25-40 år . disse stemmene savnes sterkt! det er ikke de stemmene som kanskje er mest opptatt av tribunekultur, men det er stemmer som er glad i å stå på kamp, samhold, ta seg en pils på brygga og rett å slett ha det morro !!

kor er alle mannfolka hen? stå opp igjen!!!

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 jul 10, 01:17

Opprinnelig postet av bennygullfot

Vet ikke om bitter er det riktige ordet! Men okei, før var plankehaugen topp 3 i Norge, det var dessverre ikke bra for organisasjonen! Plankehaugen vokste alt for fort, og fokuset ble dessverre mer og mer andre ting enn fotball! Så ja du kan godt kalle meg bitter på at plankehaugen har greid å rasere sin egen supportergjeng! Kudos forøvrig til Supras, tror om dere bare fortsetter å stå på med sammen engasjementet over lengre tid, vil dere oppleve en medlemsvekst!

Det som skjedde, etter min mening, var BRH. Det var en gjeng som skulle "lære" oss andre supporterkultur. Alle de andre som ikke støttet BRHs måte å drive supporterkultur på var "juletrær", "tanter og kjærringer" skulle vekk fra feltet etc. BRH fikk støtte av Zoran og dermed var "sirkuset" i gang. Jeg tror da at mesteparten av de "syngende herrer mellom 25 og 40" ikke gadd å stå sammen med PH lenger, morroa med å synge var borte, og flyttet seg til andre deler av stadion. 

Jeg tror vi må tilbake til tida før BRH for å komme oss igjen, da det var morro å synge, gjerne prøve å overtale Zoran til å komme tilbake, samtidig som folk får slutte å klage på han hver gang han reagerer på at folk ikke synger. Han skal selvfølgelig ikke slå ned folk, men litt kjefting og en caps i fleisen i ny og ne syns jeg folk bør tåle når de ikke åpner munnen i 90 min....

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 14 jul 10, 10:07
Endret: 14 jul 10, 10:09
Endret av: hedvalen

mannfolk syns det sjeldent er morro å bli belært av folk som er yngre en seg. det er samfunnet et godt eksempel på. så begrunelsen du skriver kratos er abbsolutt en faktor man må ha med.

 

---------------------------

Dont worry, be happy!!! :D


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jul 10, 10:39

Jeg ønsker Zoran velkommen jeg. jeg vet mange her inne sitter med tanker om at jeg og zoran osv skal være bitre fiender, men det stemmer ikke folkens Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tacchini

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 sep 08
Innlegg: 25

Lagt til: 14 jul 10, 14:02

Om vi fortsetter å dvele på gamle sagn og myter om tribunelegender og tiden før BRH så kommer vi ingen vei. Vi må slå oss ned med det vi har nå og heller prøve å skape noe nytt. Skape nye tribunelegender og få stemningen tilbake på den måten. Sier ikke at noen av dere har feil, men det som har skjedd har skjedd. Fortiden må glemmes!

---------------------------

Supras avd. Costa del Sol


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 15 jul 10, 00:43
Endret: 15 jul 10, 00:43
Endret av: danan

Opprinnelig postet av Tacchini

Om vi fortsetter å dvele på gamle sagn og myter om tribunelegender og tiden før BRH så kommer vi ingen vei. Vi må slå oss ned med det vi har nå og heller prøve å skape noe nytt. Skape nye tribunelegender og få stemningen tilbake på den måten. Sier ikke at noen av dere har feil, men det som har skjedd har skjedd. Fortiden må glemmes!

Veldig enig med Spanjolen over! Nytter ikke å gnåle om Zoran lenger, den tid er dessverre forbi. Ikke har jeg noe tro på at en sammensveisa og isolert guttegjeng på 15-20stk har ødelagt det som en gang var av stemning heller. Hvorfor skulle PH-folk slutte å synge fordi noen yngre engasjerte gutter synger og hopper av fulle krefter? Det har da heller aldri vært slik at den guttegjengen har kjefta enkeltpersoner på feltet huden full. Selfølgelig kan det bli litt hett i blant, når man føler at man gir alt av krefter på tribunen, så står det en gjeng med armene i kors noen meter bortenfor å ser dumt på deg.

Plankehaugen må satse mye mye mer på tribunelivet, det burde være hovedprioritet 1, 2 og 3! Men spørsmålet er jo hvilke tiltak som bør gjøres, det er ikke så lett.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 15 jul 10, 06:09
Opprinnelig postet av danan

Opprinnelig postet av Tacchini

Om vi fortsetter å dvele på gamle sagn og myter om tribunelegender og tiden før BRH så kommer vi ingen vei. Vi må slå oss ned med det vi har nå og heller prøve å skape noe nytt. Skape nye tribunelegender og få stemningen tilbake på den måten. Sier ikke at noen av dere har feil, men det som har skjedd har skjedd. Fortiden må glemmes!

Veldig enig med Spanjolen over! Nytter ikke å gnåle om Zoran lenger, den tid er dessverre forbi. Ikke har jeg noe tro på at en sammensveisa og isolert guttegjeng på 15-20stk har ødelagt det som en gang var av stemning heller. Hvorfor skulle PH-folk slutte å synge fordi noen yngre engasjerte gutter synger og hopper av fulle krefter? Det har da heller aldri vært slik at den guttegjengen har kjefta enkeltpersoner på feltet huden full. Selfølgelig kan det bli litt hett i blant, når man føler at man gir alt av krefter på tribunen, så står det en gjeng med armene i kors noen meter bortenfor å ser dumt på deg.

Plankehaugen må satse mye mye mer på tribunelivet, det burde være hovedprioritet 1, 2 og 3! Men spørsmålet er jo hvilke tiltak som bør gjøres, det er ikke så lett.

Tiltak nr 1, burde kanskje være å skifte ut store deler av styret! Sorry om jeg tråkker noen på foten nå! Men Jaran Berg, du er kanskje en mann som er flink til å holde organisasjonen plankehaugen i gang! Men du skal være et forbilde sammen med resten av styret når det gjelder oppførsel på tribunene! Dvs, ikke sette seg ned på bortekamper, dvs synge av absolutt full hals hele kampen lang! Nå er det kanskje teit å dra frem en person av styret og legge all skyld på han! Men lederen/plankehaugens ansikt offentlig blir lett en "skyteskive". Dan, du er jo med i styret, hva er temaene på diverse "styremøter " osv?

---------------------------

Samhold


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 15 jul 10, 09:11
Opprinnelig postet av danan
Veldig enig med Spanjolen over! Nytter ikke å gnåle om Zoran lenger, den tid er dessverre forbi. Ikke har jeg noe tro på at en sammensveisa og isolert guttegjeng på 15-20stk har ødelagt det som en gang var av stemning heller. Hvorfor skulle PH-folk slutte å synge fordi noen yngre engasjerte gutter synger og hopper av fulle krefter? Det har da heller aldri vært slik at den guttegjengen har kjefta enkeltpersoner på feltet huden full. Selfølgelig kan det bli litt hett i blant, når man føler at man gir alt av krefter på tribunen, så står det en gjeng med armene i kors noen meter bortenfor å ser dumt på deg.

Plankehaugen må satse mye mye mer på tribunelivet, det burde være hovedprioritet 1, 2 og 3! Men spørsmålet er jo hvilke tiltak som bør gjøres, det er ikke så lett.

Skal ikke rippe opp i ting, men tror du undervurdere hvilken effekt den guttegjengen hadde på PH feltet. Det er ikke de ene og alene som har fucket opp alt. Men en kombinasjon av mange ting, kanskje også at PH hvilte litt for mye på laurbærne og da inntreden av en liten gruppe som faktisk tro det eller eie laget litt for mye kvalme og så ned på alle andre fikk folk til å gå lei. Men de skal ikke alene ha skylden for det som har skjedd, men de har vært en medvirkende faktor. Skal PH komme seg tilbake igjen tror jeg det er viktig at man tørr å innrømme feil. At man tør å si hei vi tok ikke tribune livet alvorlig nok, vi tok medlemmene våre for gitt og ikke minst at man tør å si at vi gjorde feil i arbeidet med å integrere nye gruperinger samt slå hardere ned på oppførsel man ikke ønsker.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 15 jul 10, 22:58

Det jeg syns var bra på Holmen, og som gjorde at jeg ble en veldig engasjert tribuneyter, var at der var det ingen som satt merkelapper på deg noen plass. Vi var en klikk som fungerte.
Segresjonen som skjedde videre, var like mye BRHs feil, som den normale PHer. Istedenfor å inkludere, så ble det en elitisk klikk som proklamerte hvem som var best, og en annen del som valgte å ikke ta til motmæle på riktig måte. Istedenfor å bevise at de minst var like gode, så ble det en mer trassalder stemning over det hele, og da ble synligheten desto større.

Jeg var aldri noe offisielt medlem av BRH, men stod og bidro der livet var etterhvert, frem til den gode dagen hvor vi skulle dra en låt en hel kamp, ja jeg ble litt lei å slå på tromma da :)
Det ble fortere dårlig stemning innad i grupperingene, og det tok tilslutt lysten fra meg.

Samme gjelder vel egentlig i forhold til bortekamper, når borteområdet er for stort, slik at det ikke blir noe samlet bortefelt.
Godt eksempel var Cupkampen mot Skeid, hvor det faktisk var en god del, men når man har 1/4 av tribunen, så ble det spredt. Og for ikke å snakke om, (uten å såre noe, beklager hvis noen blir det, men det må sies) når de som skal prøve å dra igang livet holder på som en verna bedrift. Drar igang egne sanger, roper på privatpersoner. Folk flytta seg istedenfor å bli med.

Det er mye som må forandres, men det jeg hørte på kamp igår, hørtes endel bedre ut ihvertfall!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 19 jul 10, 01:09

Syns han med megaponen i dag var Bra. Ble litt stille til perioder og han ble stående å snakke med folk rundt seg. Men han skal få en 8 i karakter av meg Cool Han tok til og med Flisehaugen Laughing


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jul 10, 08:57

8 er alt for mye 4 + desverre er det enkelte ting som trekkes ned og det er ett par sanger som ødlegger, men nå vet dere hvem den ene er, men jeg for la dere gjette den andre da, for jeg vet jo ikke selv hva den andre heter, men den suuuuuuuuuuger

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 jul 10, 09:11

Litt på siden av diskusjonen om den generelle stemningen - enkelte ting som jeg har lagt merke til som en som ser de fleste kampene på TV/nett:

  • Hva skjedde med "alle sammen for Fredrikstad"-ropet? Nå om dagen går det jo kun mellom Flishaugen og PH. Hvorfor henger ikke "hoved"-tribunen seg med som den gjorde da ropet var nytt?
  • Ditto med vekselropinga av "FREDRIKSTAD!" mellom tribuneseksjonene.

Begge disse kan trøkke like bra som "røåviteærømbeste". Tror ikke det skal mer til enn at noen få rundt på langsidene hiver seg med med en gang de begynner å gå mellom FH og PH. (Jeg gjør så godt jeg kan på de kampene jeg er på ...)

Ja, og kjære forsanger (om du leser dette): Å kjøre hele Fader Jakob i samme toneart er faktisk ikke så vanskelig.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 jul 10, 09:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Litt på siden av diskusjonen om den generelle stemningen - enkelte ting som jeg har lagt merke til som en som ser de fleste kampene på TV/nett:

  • Hva skjedde med "alle sammen for Fredrikstad"-ropet? Nå om dagen går det jo kun mellom Flishaugen og PH. Hvorfor henger ikke "hoved"-tribunen seg med som den gjorde da ropet var nytt?
  • Ditto med vekselropinga av "FREDRIKSTAD!" mellom tribuneseksjonene.

Begge disse kan trøkke like bra som "røåviteærømbeste". Tror ikke det skal mer til enn at noen få rundt på langsidene hiver seg med med en gang de begynner å gå mellom FH og PH. (Jeg gjør så godt jeg kan på de kampene jeg er på ...)

Ja, og kjære forsanger (om du leser dette): Å kjøre hele Fader Jakob i samme toneart er faktisk ikke så vanskelig.

 

Virker som om hovedtribunen detter ut når vi kjører mot flishaugen + at det var flishaugen som dro i gang "alle sammen for fredrikstad" begge gangene. Den sangen som Keiko mener (ikke ffk, alkohol & kvinne) er Steve Wonder-sangen. Grei nok, men da må sangferdighetene opp, spesielt mot slutten hvor det omtrent teksten snakkes...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 jul 10, 10:02

Hvis det du sier der stemmer, så er det et problem. Den generelle stemningen på stadion taper seg stort dersom alt av rop mellom tribunene blir begrenset til "nedi hjørnet". Når Flishaugen drar i gang et rop som "alle sammen for Fredrikstad", så er det flott. Enda flottere om da hele hoved hiver seg med sammen med Flishaugen neste gang. Tenk så moro for unga om de drar igang et rop som over halve stadion slenger seg med på Cool Det er synd om det motsatte skjer, at hovedtribunen holder kjeft og overlater ansvaret til barna.

De små høres ikke så godt over til motsatt langside, men når PH svarer dem så er det ikke noe stress å høre det godt. Det som bør gjøres er at alle i PH som har kjentfolk på langsiden, oppfordrer dem til å hive seg med på disse ropene. Å legge ut ark med sanger på alle stolene blir litt overkill, synes jeg - men jungeltelegraf på brygga før kampen bør kunne gjøre nytten.

 

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 jul 10, 10:21

Det fungerer dessverre ikke at Flishaugen og hovedtribunen svarer PH samtidig. Lyden blir såpass forsinket fra hovedtribunen at dynamikken forsvinner. Tidligere i sesongen, da Flishaugen var i startfasen, kastet de seg med hver gang PH sang mot hovedtribunen. Det førte bare til at rytmen forsvant og sangen døde ut tidlig. Nå virker det som om forsangerne til PH og Flishaugen er bedre koordinert.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 23 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3