Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye drakter er ankommet Aristokraten!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 08:23

Fikk mail fra Lena Wiborg i Aristokraten, og de nye draktene er nå ankommet butikken.

De vil bli lagt ut på hjemmesiden senere idag om noen vil bestille der ifra.

Spurte om pris, og dette er på 699,- - kostet ikke drakten i fjor 600,-? Synes prisen var bittelitt stiv. Andre meninger her?

---------------------------

2010: The new era begins.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 mar 10, 10:47

Ikke bare bittelitt stiv heller!
Jeg bruker fortsatt Pumadrakta! Står fortsatt FFK på den!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 10:53

Opprinnelig postet av endre

Ikke bare bittelitt stiv heller!
Jeg bruker fortsatt Pumadrakta! Står fortsatt FFK på den!

Hehe rekti! Jeg har jo den Carnegie-drakta fra 06/07, men jeg vil virkelig ha den nye med Stabburet-logo på. Denne drakta må jo bli den fineste på lang tid med ordentlig sponsor og greier.

Synes derimot 699,- var mye for en drakt. TEnker jo at det er nå det er viktig å samle supporterne da og holde de tett med laget. Da har jo supportereffekter mye å si, men når man nærmer seg 1000-lappen for å vise sin støtte i form av drakt, så synes jeg det blir litt tung kost.

Ta for eksempel Rosenborg sin drakt - de tar jo 649,-. Er det ikke litt banalt at FFK legger seg over dette?

---------------------------

2010: The new era begins.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 mar 10, 11:08

699 kroner for å gå rundt å reklamere for Stabburet? Jeg syns det er ille nok å betale 1 krone for å sponse Rema 1000 med bæreposereklame...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 30 mar 10, 11:18
Endret: 30 mar 10, 11:19
Endret av: Rey

G-Sport kjørte tilbud på fjorårets drakt en rekke ganger i fjor. Ned mot 399,- flere ganger (også ganske tidlig i sesongen). Har du mulighet til å vente så kan jo det kanskje lønne seg?

Forøvrig synes jeg Carnegie-logoen gjorde seg mye bedre på brystet enn Stabburets (på grunn av det gule i Stabburslogoen)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 mar 10, 14:06

Den prisen er et symptom på galskap - hos de av oss som er villige til å betale. Jeg har fortsatt drakta fra forrige gang vi var i 1. divisjon, og den skal jeg ha på meg på mandag også Wink Tror faktisk det er den nyeste fotballdrakta jeg har i skapet, resten av dem er fra 90-tallet. 

Jeg lurer på om prisene er satt ut fra en skikkelig vurdering av tilbud og etterspørsel, eller om man bare skrur opp i jevn takt og håper folk vil fortsette å kjøpe? 699,- er såpass stivt at jeg er ganske sikker på at drakta kommer på tilbud utover i sesongen ... til godt under 500.

Carnegie-logoen var forøvrig finere rett og slett fordi den var mer diskret og ikke så dominerende. Slik sett er kanskje ikke 2003-drakta noen fryd for øyet, med den enorme Høili-logoen i rødt på brystkassa. Synes klubbemblemet kom litt mer til sin rett på fjorårets drakter.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 30 mar 10, 15:23

Jeg har kjøpt drakt med "Jeg er med"-logoen, og den ga jeg 500,- for. Lavere pris, jeg støtter og synliggjør et flott tiltak, samt at den er pen å se på =)

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 mar 10, 15:35

litt for stiv pris. da blir det å ta på seg den gamle drakta. hvis de ikke selge forsatt fjor årets drakt til 99 kr

 


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 30 mar 10, 18:10

Nytt år, ny drakt! Laughing  Synes prisen er veldig stiv, men er jo ikke tvil om at jeg skal kjøpe ny drakt! Må koster over 1000,- før jeg står over..


Gilbert

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 mar 10
Innlegg: 2

Lagt til: 30 mar 10, 18:31

Drakt med "Jeg er med"-logoen visste jeg ikke fantes, hvor får man tak i den? Et godt alternativ for oss som vil støtte, men ikke bruker pins...


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 30 mar 10, 20:27

Opprinnelig postet av Gilbert

Drakt med "Jeg er med"-logoen visste jeg ikke fantes, hvor får man tak i den? Et godt alternativ for oss som vil støtte, men ikke bruker pins...

Selv kjøpte jeg den på "Jeg er med"-festen. Der opplyste de at draktene også ville bli solgt i Aristokraten i ettertid. Mulig de kun finnes i et begrenset antall. Det er jeg i grunn ikke sikker på.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 21:13

Hvem bestemmer prisene på draktene da? Skjønner ikke logikken her jeg. Skulle gjerne hatt den nye drakta jeg, men tror Carnegie-drakta duger fint når den nye er såpass drøy i pris.

Noen henger etter på delen hvor klubben skulle bli gjort mer folkelig iallefall. Supportereffekter for alle synes jeg er folkelig, føler meg mye mer "med".

---------------------------

2010: The new era begins.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 apr 10, 16:09

Dette er helt hinsides! Får mange merke klær til prisen av 699 ;););)

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 04 apr 10, 23:32

Sendte klagemail til DL @ Aristokraten, finne ut hva de baserer prisen på. Hadde gledet meg til ny drakt, men litt drøyt synes jeg.

---------------------------

2010: The new era begins.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 13:29

Sendte inn mail til aristokraten, hvor jeg spurte om hva de begrunner den drøye prisen med. Da fikk jeg følgende svar fra Jon Petter Andersen, med Magne R. som CC:

Setter pris på at du er ærlig og direkte da det er flott og ta ting opp med de det gjelder! :)

Prisene i Aristokraten er som overalt ellers basert på produktenes innkjøpspris. "Utprisen" settes da med grunnlag i innkjøpspris pluss trykkekostnadene for sponsorlogoene som må være med. Vi ender da på kr. 699,- som en fornuftig pris. Uavhengig av hvilken divisjon vi spiller, så koster selvsagt drakta det samme inn fra leverandøren.

FFK har, som det eneste laget i Norge, valgt å spille med en SPESIALDRAKT fra Umbro!

Denne ligger noe høyere i pris enn øvrige Umbro drakter. Denne modellen er i utgangspunktet produsert spesielt for Premier Leauge og vi har valgt denne da vi synes den er tøff, kul og "riktig" for klubben og ikke minst spillerne!

Våre "Umbro kolleger" i Tippeligaen (bl.a. Start, Molde og Aafk) har valgt en standard drakt som er priset en god del lavere i innkjøp, og de kan da ta en annen pris for denne.(selv om Aafk og Molde kjører samme pris som oss).

Svarte tilbake på denne også, men ikke motatt noe svar enda. Synes fortsatt prisen er drøy.

 

 

---------------------------

2010: The new era begins.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 13 apr 10, 13:33

Den koster forresten 599,- i nettbutikken til Aristokraten nå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 13:35

Opprinnelig postet av Rey

Den koster forresten 599,- i nettbutikken til Aristokraten nå

Hvorfor har de brått gått ned en hundrelapp? Det er jo en SPESIALDRAKT med STORE bokstaver.

---------------------------

2010: The new era begins.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 apr 10, 14:52

Jeg skulle gjerne sett at FFK/Aristokraten tilbød for ordinært salg en drakt med (gjerne kun) "Jeg er med"-logo hvor inntektene gikk til "Jeg er med"-aksjonen. Jeg hadde kjøpt en - sannsynligvis til og med til full pris (sjøl om jeg nok ikke hadde sagt høyt hjemme over middagsbordet hva prisen faktisk var Wink).

Jeg har dog en stygg følelse av at det kanskje ikke er praktisk mulig pga. sponsorforpliktelser...?

Det blir nok Carnegie-drakta fra 2008 (kjøpt på tilbud i 2009) noen sesonger framover. Herværende denialsander kjørte vel med Ringberg-drakta si fra 2004 i en fem år eller noe sånt, if I'm not very much mistaken. Smile

---------------------------

Hater hat!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 14:54

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg har dog en stygg følelse av at det kanskje ikke er praktisk mulig pga. sponsorforpliktelser...?

De kunne fint solgt "Jeg er med"-drakta, men ikke bare den. Det ville vært helt ulogisk at Stabburet skulle godtatt dette.

---------------------------

2010: The new era begins.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 apr 10, 15:04

Jeg mente naturligvis som et alternativ til den ordinære drakta med sponsorlogoer. Smile

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3