Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd runde 1: FFK - Alta 5. april kl. 16

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 mar 10, 18:23
Endret: 06 apr 10, 19:14
Endret av: ffk1903

Jeg tenkte siden jeg fant ut dommere i denne kampen om og starte tråden.

Dommer       Omar Rafiq, OSLO
Assistentdommer 1     Curt-Arne Lannerstedt, DRAMMEN
Assistentdommer 2     Jon-Michael Knutsen, Kjeller
4. dommer     Espen Ramiro Kallerud, OSLO

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 27 mar 10, 19:37

Blir nok mange "interessante" dommere i år Yell

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 mar 10, 19:59

du velger og kalle dem det Wink amatører kaller jeg dem

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 mar 10, 20:47

Blir det repriser og live bilder på storskjermen i år??

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 mar 10, 21:23
Endret: 27 mar 10, 21:23
Endret av: oleberg

Kan ikke skjønne noe annet enn at denne 1 ellveren ser utrolig sterk ut i 1 divisjon:

Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

Borges - Ramberg - Thomassen

Askar - Tegstrøm - Andersson

Benk:

Masalin - Shabani - Becken - Elvestad - Rafn- Valencia - Mulac

Benken er noe tynn. Hadde trengt en erfaren midtbane og spiss til, så hadde det sett bra ut

 


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 29 mar 10, 12:46

jeg tipper vi skal være veldig glad for de spillere vi har i stallen idag, og at de er såpass lojale og stiller opp når vi har rykket ned for så og virkelig vise at FFK skal tilbake i TIPPELIGAEN 2011. 

Nå skal vi spille mot Alta i første kampen som ifjor sanket 42 Poeng.  statestikken ble 12 seiere 12 tap og 6 uavgjort.

De spilte 16.3 mot Nybergsund og kampen endte 1-1.

For mange av oss er det veldig uvant og må sjekke og skaffe informasjon om 1 div. men vi får prøve og sørge for at det ligger litt informasjon ute til hver kamp. 

Nå skal vi bare passe på og møte opp til KAMP og heie gutta frem til seier så vi klarer målet!

 

---------------------------

Stå på guttæne


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 29 mar 10, 13:11

Tror det kan bli tøft mot Alta. Det er stor forskjell på eliten og Adecco og gutta må se at det er mer knokkelfotball i Addeco`n og ikke like lett å få til "finspillet". Husk Alta spilte uavgjort mot Bodø/Glimt i siste treningskamp!!

Hver kamp må spilles med maks innsats.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 29 mar 10, 14:02

regner med at vi vinner denna egentlig Laughing vi er bedre en vi var sist vi møtte de i treningskamp og da fikk de 2 mål heeeelt på slutten av kampen når ffk var slitne og ufokuserte men tipper på en 3-0 seier til mandag.

 

 

                                                                                staw

                             martinsen            ophaug (håper jeg)       piroja        wallace

                             askar               ramberg                    borges           valencia

                                                        tegstrøm                      anderson      

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 29 mar 10, 14:20

Opprinnelig postet av hasse33

Tror det kan bli tøft mot Alta. Det er stor forskjell på eliten og Adecco og gutta må se at det er mer knokkelfotball i Addeco`n og ikke like lett å få til "finspillet". Husk Alta spilte uavgjort mot Bodø/Glimt i siste treningskamp!!

Hver kamp må spilles med maks innsats.



Men husk også at Moss vant 2-1 over Alta. Så hvis vi kjører den logikken så vil vi vinne ganske komfortabelt over Alta.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 mar 10, 14:46

Håper på 4-4-2:

Staw

Askar - Ophaug - Piiroja - Wallace

Valencia - Borges - Ramberg - Thomassen

Tegstrøm - Andersson

Benk:

Masalin - Shabani - Becken - Martinsen - Rafn- Mulac

Har vi flere spillere??

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 29 mar 10, 14:49

Det blir nok 4-4-2, men kan ikke tenke meg at Askar blir plassert på høyreback. Han har ikke spilt på den plassen i noen av treningskampene og er svak defensivt. Blir nok heller til at Askar tar høyrekant og Valencia venstre med Martinsen på høyreback. Thomassen tror jeg nok ikke spiller. Spiller han, går han inn sentralt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 mar 10, 14:57

Tja, synes Askar på hback er spennende i og med at han kan angripe bakfra og gi oss en ekstra dimensjon offensivt. Defensitv er han som Glenn Johnson, men ikke fullstendig horribel. Vidar evner ikke offensive bidrag. Valencia sin pasning og innleggsfot behøves. Innoverskrudde cornere fra ham og wallace takk!! Forøvrig første gang undertegnede ønsker Ramberg fra start i en obligatorisk fotballkamp...Er Thomassen ute ønsker jeg Rafn inn på vingen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 29 mar 10, 15:00

Enig i at Vidar er begrenset fremover. Det mangler ikke på viljen, for den er så absolutt der, men det funker bare ikke. Altfor dårlig i pasningsspillet. Synes likevel det er bedre med Askar høyere oppe i banen. Da kommer han oftere med fremover også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 mar 10, 16:12

Helt enig i at Askar må spille kant. Jeg ville egentlig helst sett Valencia på høyre og Askar på venstre jeg, for å utnytte innleggsfoten til Alex. Men tipper det blir motsatt, har vært det i vinter så blir nok det nå også.

Vil egentlig stille med samme lag som i går jeg, bare bytte ut Rafn med Valencia. Thomassen blir nok ikke klar.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 mar 10, 16:44

Går bra å ha en høyrebent spiller på venstrekant. Wallace har jo ett såpass godt venstre bein at han kan ta seg av innleggene derfra. Og Valencia kan da være en mer gjennombruddshissig kantspiller. Noe forsåvidt Asar kan gjøre og.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 mar 10, 16:47

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Går bra å ha en høyrebent spiller på venstrekant. Wallace har jo ett såpass godt venstre bein at han kan ta seg av innleggene derfra. Og Valencia kan da være en mer gjennombruddshissig kantspiller. Noe forsåvidt Asar kan gjøre og.

Helt klart! Men Valencias største styrke er innleggsfoten, da er det synd han ikke får brukt den så ofte. Men det går jo så klart å slå innlegg fra 20 meter og ut også, og Valencia har sagt at han trives godt på venstre også, så det går nok bra!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 mar 10, 23:39

Hva synes dere egentlig om Martinsen? Jeg opplevde han jo nå mot Moss, og vet ikke helt hva jeg skal si. Virket jo som en fyr med tempo og ikke redd for dueller, men samtidig litt vimsete? Skal ikke snakke for mye om dette for så god peiling har jeg ikke, derfor spør jeg ;-)

---------------------------

2010: The new era begins.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 mar 10, 23:54

Opprinnelig postet av Welhaven

Hva synes dere egentlig om Martinsen? Jeg opplevde han jo nå mot Moss, og vet ikke helt hva jeg skal si. Virket jo som en fyr med tempo og ikke redd for dueller, men samtidig litt vimsete? Skal ikke snakke for mye om dette for så god peiling har jeg ikke, derfor spør jeg ;-)

Oppfatter Martinsen på samme måte som du gjør, men jeg har fortsatt tro på ham. Hvis han får opp pasningskvaliteten sin, så han kan bruke oppspillspunktene framover på banen så er mye gjort.

Han vimset ganske mye tidlig på sesongen i fjor, og han fikk vel skylden for noen baklengsmål. Noe ufortjent, det er ikke rart at forsvarspillerne og keeper blir noe nærvøse og redd for å gjøre feil når de som skal prestere framover på banen ikke gjør det de er satt til, nemlig å score mål. (Everton f.eks.) Det sprer seg jo en utrygghet og kanskje også ubesluttsomhet i de bakre rekker når spissene er vaksinert mot å score.

Det skjedde jo flere ganger i fjor at vi fikk såkalte tabbemål mot oss etter at vi egentlig hadde ført kampene.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 01:09

Opprinnelig postet av Willy René

Oppfatter Martinsen på samme måte som du gjør, men jeg har fortsatt tro på ham. Hvis han får opp pasningskvaliteten sin, så han kan bruke oppspillspunktene framover på banen så er mye gjort.

Han vimset ganske mye tidlig på sesongen i fjor, og han fikk vel skylden for noen baklengsmål. Noe ufortjent, det er ikke rart at forsvarspillerne og keeper blir noe nærvøse og redd for å gjøre feil når de som skal prestere framover på banen ikke gjør det de er satt til, nemlig å score mål. (Everton f.eks.) Det sprer seg jo en utrygghet og kanskje også ubesluttsomhet i de bakre rekker når spissene er vaksinert mot å score.

Det skjedde jo flere ganger i fjor at vi fikk såkalte tabbemål mot oss etter at vi egentlig hadde ført kampene.

Helt enig - fotball har så sinnsykt mye med trygghet å gjøre. Jeg mener han virker god, men tror når alt kommer til alt så vil flere spillere blomstre litt nå som gutta er samkjørte og positiviteten råder. Er glad i alle gutta i stallen og synes det stallen vår er absolutt vakker.

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 mar 10, 07:38
Endret: 30 mar 10, 07:39
Endret av: Plankekæll

Min mening om Vidar Martinsen:

 

  • Stor fart, muligens den raskeste i troppen.
  • Duellsterk, men svakere enn både Ophaug og ikke minst Piiroja på hodet.
  • Spiller som ofrer seg for laget, spiller til krampa tar han.
  • Svak med ballen i bena og svake pasninger og oppspill.
  • Muligens litt svak taktisk.

Ellers synes jeg at han absolutt er en god Adeccoligaspiller, men da helst som midtstopper. Jeg mener han faller igjennom som back. Men i mangel av bedre alternativer på backplass er han absolutt brukbar der også. Vi har behov for en rendyrket høyreback i stallen synes jeg.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 mar 10, 07:44

Adeccoligaens beste back deffensivt. Adeccoligaens dårligste back offensivt.

Som Plakekæll sier: God fart, god innsats, dårlig innlegg, dårlig pasninger, dårlig til å komme rundt på kant.

Lett å se at han egentlig er stopper.

Men etter min mening bør Ophaug være en av de to stopperene pga sin ro og sine lederegenskaper. Og det sier seg vel sjøl at Mr FFK ikke kan benkes, så da må Vidar ut på back.

I fjor var Vidar kanskje vår beste spiller på våren, da som stopper. Men borte mot LSK var han elendig, og etter det kom han ikke opp på det gode gamle nivået igjen.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 08:19

Da er det ikke noe rart jeg har opplevd han litt vimsete, når han egentlig ikke skal spille back i utgangspunktet. Full creds til deg, Vidar!

Ophaug - han kan ikke spille noen andre steder enn som stopper?

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 30 mar 10, 08:27

Opprinnelig postet av Welhaven

Ophaug - han kan ikke spille noen andre steder enn som stopper?

Ophaug er god både som høyre- og venstreback også. Han er selvsagt ingen offensiv back. Uansett en bedre høyreback enn Martinsen etter min mening.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 mar 10, 09:27

Er det helt umulig å få byttet om på Martinsen og Ophaug da?

---------------------------

2010: The new era begins.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 mar 10, 09:41

Opprinnelig postet av Welhaven

Er det helt umulig å få byttet om på Martinsen og Ophaug da?

Ophaug er den som styrer forsvarsfireren, og den eneste med en kurant oppspillsfot av våre stoppere. Det er bare Wallace som har en bedre fot bak der, og det blir for mye cowboytakter om Martinsen og Piiroja skal spille sammen i midten. Ingen av de eier pasningskvaliteter, og elsker å slå uvinklede oppspill mot motstandernes stoppere. Irriterer meg gang på gang.

Martinsen gjør det helt greit på høyreback, og er trolig vårt beste alternativ der. Han er rufsete i stilen, upresis i pasningsspillet, og ingen brasilianer offensivt, men han er stort sett solid bakover, og retter opp i det meste med farta si. Forsvarsfireren vår holder god TL-kvalitet selv med Martinsen på backen. Jeg synes ikke han var så ekstremt dårlig som folk skal ha det til mot Moss, selv om han ikke er noen elegant spiller i stilen.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 30 mar 10, 10:06

Enig i det meste du skriver her Holters, men jeg syns kanskje at Martinsen får litt vel mye pepper for sin pasningskvalitet, han er ingen Xavi, men han har forbedret seg og treffer stor sett greit, så lenge han holder seg til enkle pasninger.

Hans store svakhet er etter min mening, markeringsspillet, posisjonering og konsentrasjonsevnen. Mange forsvarspillere med stor fart mangler ofte plasseringsevne fordi de ofte har kunnet stole på at farten vil kompensere for dette, det syns jeg vi ser i Martinsen.

Etter min mening fikk han svi litt for dette i Tippeligaen, der spillerne er litt bedre taktisk og ting går raskere enn i Adeccoen. Fordi Martinsen har disse svakhetene, vil hans beste plass være back, der vil ikke hans svakheter bli så avslørt som i midten. Opphaug som er taktisk smart og som er en dirigent bør absolutt spille i midten.

---------------------------

alexx


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 mar 10, 10:32

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Welhaven

Er det helt umulig å få byttet om på Martinsen og Ophaug da?

Ophaug er den som styrer forsvarsfireren, og den eneste med en kurant oppspillsfot av våre stoppere. Det er bare Wallace som har en bedre fot bak der, og det blir for mye cowboytakter om Martinsen og Piiroja skal spille sammen i midten. Ingen av de eier pasningskvaliteter, og elsker å slå uvinklede oppspill mot motstandernes stoppere. Irriterer meg gang på gang.

Martinsen gjør det helt greit på høyreback, og er trolig vårt beste alternativ der. Han er rufsete i stilen, upresis i pasningsspillet, og ingen brasilianer offensivt, men han er stort sett solid bakover, og retter opp i det meste med farta si. Forsvarsfireren vår holder god TL-kvalitet selv med Martinsen på backen. Jeg synes ikke han var så ekstremt dårlig som folk skal ha det til mot Moss, selv om han ikke er noen elegant spiller i stilen.

100% enig med deg Holters! Er dette jeg mener også.

Ophaug er nok en av de første Aune setter opp i 11ern når laget tas ut. Greit han kan gjøre en jobb på backen, men vi er nesten avhengig av han som stopper. Som spillende lag nytter det ikke med Vidar og Rajo sammen som stoppere.

Vidar er nok vårt beste alternativ på back ja, for han gjør seg nesten aldri bort. Retter opp mye med sin ekstreme fart. Og når vi har Wallace på venstre, er vi ikke så avhengig av en spillende høyreback.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 mar 10, 10:36

Opprinnelig postet av alexx

Enig i det meste du skriver her Holters, men jeg syns kanskje at Martinsen får litt vel mye pepper for sin pasningskvalitet, han er ingen Xavi, men han har forbedret seg og treffer stor sett greit, så lenge han holder seg til enkle pasninger.

Hans store svakhet er etter min mening, markeringsspillet, posisjonering og konsentrasjonsevnen. Mange forsvarspillere med stor fart mangler ofte plasseringsevne fordi de ofte har kunnet stole på at farten vil kompensere for dette, det syns jeg vi ser i Martinsen.

Jeg er enig i det du skriver også, Alexx. :) Enig i at Martinsen klarer seg greit i pasningsspillet når han spiller på det trygge, men det blir lite offensiv kraft ut av det.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 30 mar 10, 13:17

Vi har jo en fantastisk bredde i det minste på stopperplass i form av Ophaug, Piiroja, Martinsen og Shabani. Den matcher nok ingen klubber i Adeccon! Becken er vel beck? he he....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 mar 10, 13:48

Opprinnelig postet av bateman

Vi har jo en fantastisk bredde i det minste på stopperplass i form av Ophaug, Piiroja, Martinsen og Shabani. Den matcher nok ingen klubber i Adeccon! Becken er vel beck? he he....

Becken er i utgangspunktet stopper han også, men kan spille høyreback meget greit.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 mar 10, 13:51

Uansett hvem vi velger å ha på høyrebacken blir det ikke optimalt. Vi har ikke en eneste spiller i troppen som opprinnelig spiller på den posisjonen.

Jeg mener uansett at Martinsen er det beste alternativet. Han er hurtig, oppofrende i stilen og god på hodet. Sistnevnte er en undervurdert egenskap for backer, men ganske viktig på innlegg fra motsatt kant.

I tillegg til dette så har vi Wallace som forhåpentligvis kommer til å være like mye ving som back. Da er det greit med en høyreback som tar defensivt ansvar.

Jeg liker også backer som kan sikre når stopperen tar hodeduellene på utspill. Hvis vi kjører Borges relativt høyt i banen, noe jeg håper vi gjør, er det Piiroja som kommer til å ta de fleste duellene. Han er også kjent for å tidvis ligge feil i forhold til resten av fireren, og da kan det være bra å ha en back som sideforskyver nok til å fylle rommet.

Nå er vel ikke Martinsen heller kjent for å ligge der han skal til ethvert tidspunkt, men forhåpentligvis har han nok stoppergener til at disse bevegelsene ligger naturlig for ham :-)

Martinsen er en god nok løsning i Adecco-ligaen, men dersom vi rykker opp til neste år må vi ha en høyreback som er høyreback.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 30 mar 10, 15:44

alta regner med simpel match og en kopi av sist vi møtte de i adecco ligaen hehe ble vel 4-1 til alta hvis ikke jeg bæsjer meg på leggen...

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 mar 10, 15:53

Småbæsj. Alta vant 3-1 på Stadion, vi vant 2-1 i Alta.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 30 mar 10, 15:54

må gå og vaske meg litt der altså!!!

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 30 mar 10, 16:19

Heldigvis er det ikke så veldig mange gode venstre backer og kanter i Adecco ligaen heller, så alt i alt kommer vi best ut av det ;)


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 mar 10, 16:47

Opprinnelig postet av Per Egil

Småbæsj. Alta vant 3-1 på Stadion, vi vant 2-1 i Alta.

Hvir ikke hodet mitt er helt på tur nå så puttet vel LP Hansen målet hjemme mot Alta. Ledet 1-0 tidlig i første omgang. I Alta var det vel Melo som puttet begge. Minnes at Eggen uttalte etter kampen at nå hadde telen forsvunnet fra benene til Melo.

Går for seier til mandag. Den skal følges på tv med vimpelen hengende ute. Tipper 3-1.

---------------------------

Fredd


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 30 mar 10, 19:28

                               Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

  Askar - Borges - Thomassen

Valencia - Tegstrøm - Andersson

---------------------------

Tppeligaen 2011!!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 mar 10, 20:52

Opprinnelig postet av JanF.

                               Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

  Askar - Borges - Thomassen

Valencia - Tegstrøm - Andersson

 

Slagkraftig lag dette. Burde bli seier med den startoppstillingen.

---------------------------

Fredd


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 mar 10, 21:56

ganske enig.

Også sette på ramberg hvis noe blir slitne på midt banenWink


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 30 mar 10, 22:00

Opprinnelig postet av JanF.

                               Staw

Martinsen - Ophaug - Piiroja - Wallace

  Askar - Borges - Thomassen

Valencia - Tegstrøm - Andersson

Er Thomassen i trening igjen?


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 30 mar 10, 23:30

Opprinnelig postet av Fredd

Opprinnelig postet av Per Egil

Småbæsj. Alta vant 3-1 på Stadion, vi vant 2-1 i Alta.

Hvir ikke hodet mitt er helt på tur nå så puttet vel LP Hansen målet hjemme mot Alta. Ledet 1-0 tidlig i første omgang. I Alta var det vel Melo som puttet begge. Minnes at Eggen uttalte etter kampen at nå hadde telen forsvunnet fra benene til Melo.

Går for seier til mandag. Den skal følges på tv med vimpelen hengende ute. Tipper 3-1.

Jeg klare aldri å glemme hjemmekampen mot alta. Ikke pga kampen, men fordi jeg hadde vært med ei dame hjem fra byn og hun var Fredrikstad-håndballspiller. De skulle selge lodd under kampen, og gjett hvem som gikk med ffk-loddselgær-tag på fylle-skjorta og var et vrak som skulle selge lodd... huff. Vond kamp.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 31 mar 10, 01:04

Haha!

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 31 mar 10, 08:26

Laget vårt er jo helt rått å se på synes jeg, hehe. Gleder meg helt sinnsykt.

 

---------------------------

2010: The new era begins.


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 31 mar 10, 15:15

Jepp, det lukter svidd addeco av den førsteelleveren der.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 mar 10, 16:57

Det er solgt kun 5200 billetter ink seongkort.


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 31 mar 10, 18:32

Da er vi 11 til som har kjøpt billetter til kampen. Vi sitter ved siden av hverandre på langsiden og har mekka plakater med bokstavene:

F r e d r i k s t a d

På baksiden står det:

A l t a    s u g e r !

Aldri gleda meg så mye til en kamp før Tongue out

 


MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 31 mar 10, 21:41
Endret: 01 apr 10, 09:22
Endret av: MR.T

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Blir det repriser og live bilder på storskjermen i år??

Hei

Det vil det bli. NRK filmer alle kampene, men når det ikke er TV-kamp er det bare 1-kameraproduksjon. Ikke så festlige bilder av dette og ei heller slow.

Ellers må vi forholde oss til storskjermreglementet når det gjelder repriser og blokkerer dermed kontroversielle episoder.

Vi sees på kamp til mandag!

God Påske!

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen
www.fredrikstadfk.no


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 mar 10, 22:06

Opprinnelig postet av MR.T

Ellers må vi forholde oss til storskjermreglementet når det gjelder repriser og blokkerer dermed kontroversielle episoder.

 

Ble ikke den oppheva da ? Var vel ingen hendelser i 08 og 09, som jeg så ihvertfall, som ble blokkert...

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 31 mar 10, 22:13

Da fulgte du ikke godt med. Det var mange småkontroversielle situasjoner som ikke ble vist i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 mar 10, 22:30

Det stemmer at det ble en regelendring på storskjermbruk for et par sesonger siden. Tidligere var det forbudt å vise såkalte kontroversielle situasjoner i reprise på storskjermen, men så ble dette endret til at man kunne vise slike situasjoner én gang i reprise. Men jeg har også lagt merke til at FFK og andre klubber har valgt å kutte ut disse reprisene, så jeg vet ikke om reglene har blitt mer restriktive igjen, eller om det er noe klubben selv ønsker.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 31 mar 10, 22:56
Endret: 31 mar 10, 22:57
Endret av: Rey

Det er riktig at dem gjorde om reglene i 2007 da de fjernet begrepet kontroversielle situasjoner. I reglementet står det nå som følger:

Opprinnelig postet av NFF

Storskjermen skal ikke benyttes på en slik måte at det kan skade fotballens anseelse, klubbers, spilleres, treneres, dommeres eller andre enkeltpersoners renommé eller på annen måte ramme NFF eller andre organisasjonsledd.

Arrangør må ved visning av repriser vurdere om visningen kan føre til at sikkerheten for kampens aktører eller publikum reduseres, eller at visningen svekker dommerens integritet eller autoritet, for eksempel ved direkte eller indirekte å sette fokus på offsidesituasjoner, feil/overtredelser begått av spiller, mulig feil fra dommeren og/eller opptreden som er imot Fair Play.

og

Opprinnelig postet av NFF

Repriser av mål og andre positive hendelser/prestasjoner kan vises i den utstrekning det finnes hensiktsmessig og forsvarlig. Dommerens vurdering av situasjoner i kamp faller utenfor begrepene positive hendelser/prestasjoner. Øvrige situasjoner kan kun vises i reprise én gang umiddelbart etter hendelsen, og kan ikke repeteres etter dette.

På bakgrunn av dette, er nok ikke kontroversielle hendelser lovlige å vise.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 01 apr 10, 14:46
Endret: 01 apr 10, 14:47
Endret av: endre

Noen som vet antall soglte så langt?

EDIT: Og der så jeg det tidligere i tråden :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 01 apr 10, 16:15

Opprinnelig postet av endre

Noen som vet antall soglte så langt?

Magne R opplyste på Kjellærn igår kveld at det var solgt 5600 inkl sesongkort.

Vanligvis så selges det ca 1500 billetter på kampdag.

Drømmer om 10 000 , håper på 9 000 tror på 8 000...

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 apr 10, 16:21

De 1500 er vel beregnet utifra at vi spiller i Tippeligaen?

Selger jo ikke så mye når vi er Adecon?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 01 apr 10, 17:55

Trur vi skal være veldg heldige om det kommer 7000, trur dette blir også litt mange:(

Tipper 6303


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 apr 10, 18:26
Endret: 01 apr 10, 18:29
Endret av: Patrioten

Plankehaugen sliter også med sitt, de har kun solgt 100 sesongkort, mens de i fjor solgte ut 400 seongkort..

Når det gjelder antall medlemmer , har de 700 medlemmer mindre enn i fra fjor.

I fjor hadde de 3200 medlemmer, mens de i år har 2500.

Hva skyldes denne nedgangen tror dere?


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 01 apr 10, 19:16

Spennende å se Piroja.....synes han var "rusten" i mange kamper ifjor,og har vel spilt best med Gerbrand som makker. Rajo er vel avhengig å ha en "sjef" ved siden av seg,og da sier det seg sjøl at Ophaug er valget. Håpet er at han holder seg skadefri.(Ophaug altså)

Med den posetiviteten som rår nå.kommer vi til å gjøre mange underholdene kamper iår,og jeg tror spillere som Borges,Andersson,Askar vil virkelig blomstre. Og at juniorer får verdifull matching så ofte som mulig.

Lykke til mandagLaughing,mitt tips er 6-1.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 01 apr 10, 20:33

Gleder meg...Smile

---------------------------

You`ll never walk alone...


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 apr 10, 19:12

Noen som vet åssen gress matta er på stadion nå?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 apr 10, 21:00

Den ligger vel godt bevart med dukt på tenker jeg.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 03 apr 10, 21:48

Vet noen her på forumet om matchen blir sendt på tv eller på nett? Har hørt at NRK sender stemmer det? Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?(vet at jeg kan kontakte NRK) 

---------------------------

alexx


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 03 apr 10, 22:07

nrk nett-tv bekreftes

NRK2 bekreftes


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 03 apr 10, 22:16

NRK sender på tv ja.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 04 apr 10, 11:39

Opprinnelig postet av thorsen

NRK2 bekreftes

Det er vel NRK 1, altså hovedkanalen. Starter sendingen klokken 15.50. I studio er Kvisvik med som ekspertkommentator.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 apr 10, 12:50

vi for synge værdens beste raymond Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 04 apr 10, 13:44

ffksupporter.net synser litt om årets første seriekamp.

Forhåndsrapport: Eksotisk seriepremiere

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Erik_

Knøttespiller

Ble medlem: 06 nov 09
Innlegg: 37

Lagt til: 04 apr 10, 15:45

Kjøpte sesongkort i går, var lang kø for å få kjøpt billetter til kampen mot Alta. Gleder meg sykt!

For noen dager siden var det solgt 5200 billetter til kampen, tror det er en del flere nå. Noen som har oversikt?


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 04 apr 10, 18:06

Opprinnelig postet av Erik_

Kjøpte sesongkort i går, var lang kø for å få kjøpt billetter til kampen mot Alta. Gleder meg sykt!

For noen dager siden var det solgt 5200 billetter til kampen, tror det er en del flere nå. Noen som har oversikt?

http://www.f-b.no/ffk/venter-7-8-000-pa-tribunene-i-morgen-1.5147038

---------------------------

FFK & Pool


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 04 apr 10, 23:37

Jeg får ikke sovet i natt gutta, jeg gleder meg så sinnsykt. Krible krible i magan!

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 apr 10, 23:45

16 timer og 16 minutter igjen til kampstart!! Smile


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 apr 10, 08:10

Opprinnelig postet av Plankekæll

16 timer og 16 minutter igjen til kampstart!! Smile

Starter kampen 16.01?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 apr 10, 09:07

Under 7 timer igjen nå!!Laughing

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 apr 10, 10:01
Endret: 05 apr 10, 10:04
Endret av: fredrikstadpatriot

Før jul i fjor trodde jeg aldri jeg skulle si dette, men fy f... nå gleder jeg med til seriestart!!! Smile  Tenkte det kunne trenges å få varmet opp litt så jeg legger ved et par video klipp jeg bruker mye...

 

Tvi tvi i dag FFK, jeg har trua og jeg er med!

 

scoringene fra 2008...

 

For Fredrikstad

 

..... og det er under 6 timer igjen... :D

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of ADECCO!

*14.05.08 - Bethina* :)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 05 apr 10, 11:00

Fem timer igjen og har begynt å lade opp med litt FFK-musikk

La meg foreslå New Klokkeswingers: Sesongstart Laughing

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 05 apr 10, 11:15

Nå sitrer det i kroppen....! Staw holder nullen i dag, Tegan puttær to og Askar ett! Det blir ikke enkelt, men en arbeidsseier til guttæne.

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 05 apr 10, 11:57

Må henge meg på de som sier de gleder seg voldsomt.. Håper og trur på innsats og vilje i dag.. Blir gøy å forhåpentligvis vinne kamper igjen.. Lykke til alle sammen...

---------------------------

ballen er rund......


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 apr 10, 12:16

"...heeelt til toppps"!

Kudos til alle og enhver for snuoperasjonen i vinter. Uansett resultat i dag, så har det blitt gjennomført en fantastisk jobb!

Råtips: 5-0 ! (Borges x2, Andersson, Tegan, Wallace)

Jeg er med !


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 apr 10, 12:17
Endret: 05 apr 10, 12:20
Endret av: Knuty

Hvordan er status på Thomassen nå egentlig?

Vet noen hvilke spillere som er tatt ut i kamptroppen?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 12:17

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Plankekæll

16 timer og 16 minutter igjen til kampstart!! Smile

Starter kampen 16.01?

Jepp, det kommer til å være stor pågang utenfor stadion og trafikkaos. Derfor utsetter de kampstarten med ett minutt. 


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 05 apr 10, 12:41
Endret: 05 apr 10, 12:42
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Knuty

Hvordan er status på Thomassen nå egentlig?

Vet noen hvilke spillere som er tatt ut i kamptroppen?


Thomassen er klar for kamp og starter trolig.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 apr 10, 12:49
Endret: 05 apr 10, 12:50
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Per Egil

Thomassen er klar for kamp og starter trolig.

Bra. Jeg håpet på det samme, men ser han er utelatt fra det forventede laget i forhåndsrapporten her på FFKsupp.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 05 apr 10, 13:22

Dæven nå gleder jeg meg, håper vi pessær på Alta og slår de 5-0, Hattrick av Borges, et av Andersson og et av Tegan. Håper også at det er oppholdsvær frem til kampstart og ca 9000 på tribunen.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 apr 10, 13:30

Mange billetter er det solgt til nå??

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 13:32

Opprinnelig postet av Per Egil

Thomassen er klar for kamp og starter trolig.

Venstre midtbane istedet for Rafn?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 apr 10, 14:08

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Per Egil

Thomassen er klar for kamp og starter trolig.

Venstre midtbane istedet for Rafn?

Vil tro det ja.

Gleder meg som en unge nå, klokka går sakte. Forventningene er store i dag, men skal innrømme jeg er litt redd for en frustrende åpningskamp. Men det bør være klasseforskjell her, kamptips: 3-1.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 apr 10, 14:48

Vi trodde vel i treningskampen tidligere i vinter også, hi,hi?

Da ble det 2-2.

Viktig at vi ikke undervurderer dem.

Gjør vi ikke det, vinner vi greit.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 apr 10, 15:08

Det er solgt over 7500 billetter.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 apr 10, 15:13

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er solgt over 7500 billetter.

Det høres litt i overkant ut. Var solgt under 6000 i går ettermiddag.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 apr 10, 15:15

Ringte å sjekket med Magne nå og han sa at det var solgt det. Det koket vist derSealed


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 apr 10, 15:45

Staw, Martinsen, Ophaug, Piiroja, Pereira - Askar, Borges, Ramberg, Thomassen - Tegstrøm, Andersson

Benken: Jon Masalin, Jonas Becken, Agim Shabani, Simen Rafn, Dino Mulac


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 05 apr 10, 16:30

Helt fantastisk! For et frispark av Wallace og for en nydelig avsluttning av Borges! HERLIG!

---------------------------

Fredd


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 apr 10, 16:54

Dette er tragisk dårlig av FFK, fortsetter det slik så er de ikke engang i toppen med slikt spill. de blir jo spilt rundt av Alta. En annen ting en ser at FFK har spart på er gressmatta for et gjørmehull det er.Yell


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 05 apr 10, 17:28

God han 12 mann ffk har hentet seg. Et annulert mål og en straffe utelatt får man være fornøyd medCool


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 05 apr 10, 17:40

Vi er heldige i denne kampen. Er elendige, dommeren med oss, men er effektive. Men det blir ikke opprykk av dette. Tegan, Andersson og Ramberg langt under pari. Askar har ikke vært mye involvert. Må heve oss betraktelig hvis vi skal snakke om opprykk.

---------------------------

Fredd


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 05 apr 10, 17:43

Hvorfor gjør ikke Aune noen bytter?

Kanskje ta ut Andersson som burde vært utvist (to stk etterslengere med albuen og ned "sparking" av keeper)

Provoserende å se på at han ikke bytter.

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 apr 10, 18:00
Endret: 05 apr 10, 18:01
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av foyn

God han 12 mann ffk har hentet seg. Et annulert mål og en straffe utelatt får man være fornøyd medCool

Ta av deg pæddekummenbrillerene dine. Straffesituasjonen var meget tvilsom, det anuelerte målet så ut for min del som en klar hands i forkant.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 apr 10, 18:23

Gratulerer med seier og 3 poeng, FFK! At spillet ikke satt som det skulle i premieren er forståelig. Men at dere tross alt vant en komfortabel seier på en relativt dårlig dag, er jo bare positivt. Finspillet får komme senere i takt med at gresset blir grønnere, sola blir varmere og skuldrene senker seg. Er veldig fornøyd med 3 mål og 3 poeng, null baklengs og ingen gule eller røde kort så langt. Og heller ingen nye skader. Og vi topper tabellen fra første stund !!!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 05 apr 10, 18:36

I dag var vi heldige, vi ble utspiltpå midtbanen i 90 min, at det ble 3-0 er utrolig.

Her er det mye som må rettes på , mot bedre lag hadde vi blitt straffet stor, 15 cornere imot!, sier vel sitt

Tap av stort sett alle andre baller.

Aune fortsetter handlingslammet på sidelinjen som i fjor.  Får håpe det var premiere nerver

 


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 05 apr 10, 18:37

Opprinnelig postet av tomroar

 

Her er det mye som må rettes på , mot bedre lag hadde vi blitt straffet stor, 15 cornere imot!, sier vel sitt

 

Da hadde det blitt 1-15 mot Lech Poznan Cool

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 apr 10, 18:46

Opprinnelig postet av tomroar

Aune fortsetter handlingslammet på sidelinjen som i fjor.  Får håpe det var premiere nerver

 

Han har ikke flust med spillere å bytte med, så det er vel kanskje ikke så rart at han ikke stresser med det.

Og dette var første kamp som du påpeker, klart det er premiere nerver. Vi vant 3-0 på en dårlig dårlig dag.

Det vil jeg si er bra....

---------------------------

Heia FFK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 apr 10, 18:47
Endret: 05 apr 10, 18:49
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av tomroar

I dag var vi heldige, vi ble utspiltpå midtbanen i 90 min, at det ble 3-0 er utrolig.

Her er det mye som må rettes på , mot bedre lag hadde vi blitt straffet stor, 15 cornere imot!, sier vel sitt

Tap av stort sett alle andre baller.

Aune fortsetter handlingslammet på sidelinjen som i fjor.  Får håpe det var premiere nerver

 

Vi var heldige og ble utspilt på midtbanen ???

Den er vel ittt drøy, vi spilte ikke en god kamp, men var alikevel klart bedre enn Alta


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 05 apr 10, 18:54

FFK var klart bedre enn Alta, og Alta er ikke noe dårlig lag. Ganske sikker på at de vil havne over midten på tabellen i år. FFK gjør den jobben de må gjøre, og ikke noe mer. De spiller overhodet ikke på 100% i dag. 

Fatter rett og slett ikke oppgulpet enkelte av dere kommer med, er dere betalt av noen for å være negative hele tiden?

FFK vant, 3 poeng, det holder kanskje ikke for enkelte?

---------------------------

Alltid FFK!


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 05 apr 10, 18:55

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av foyn

God han 12 mann ffk har hentet seg. Et annulert mål og en straffe utelatt får man være fornøyd medCool

Ta av deg pæddekummenbrillerene dine. Straffesituasjonen var meget tvilsom, det anuelerte målet så ut for min del som en klar hands i forkant.

straffen var tvilsom, men det var et klart spark på beinet. Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..


fsandlie

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 apr 10, 19:02

Var det ikke ganske klart at Alta-spilleren hadde hendene opp i ansiktet (også kalt slo) på FFK-spilleren (husker ikke helt hvem det var...)

---------------------------

Jeg er med! 2010


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 05 apr 10, 19:05

Opprinnelig postet av foyn

straffen var tvilsom, men det var et klart spark på beinet. Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

"66. Corner Alta Christian Reginiussen. Legger inn, mye frem og tilbake. Ballen er i mål. Men Dommer Rafiq blåser frispark til FFK."

Denne du så i pausa?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 apr 10, 19:46

Et aldri så lite "sjokk" møte med adeccofotball som er fjernt fra ffks ønske om å spille "champagnefotball". Alta vil gjøre en god sesong, fra minutt 1 eier de midtbanen vår som mangler duellkraft som behøves på Adecco nivå. Presser oss overraskende høyt, og kun en kombinasjon av uflaks og udyktighet gir oss en 2-0 ledelse til pause. Vi er langt bedre etter pause, men sliter fremdeles med raske, fintspillende offensivt, og hardt kjempende alta.Vi er ikke like effektive og til slutt er det fortjent at vi vinner kampen, men siffrene 3-0 er meget flatterende. 4-3 hadde gitt riktig bilde av kampen...

Børs;

Staw 4  kløner fælt med ballen i beina, svakt tilslag ala espen johnsen på landslaget...altfor arrogant i spillestilen, én klasseredning i 2omg gir ham én karakter opp.

Martinsen 4  bra returscoring, oppofrende hele veien, men leverer rekord i antall feilpasninger, forferdelige innlegg..Vidar er stopper! Ser utvilsomt Askar som hback hjemme mot svakere motstand med Valencia eller Rafn fremfor seg.

Piiroja  6  Kriger, og er livsviktig på de endeløse døsballene imot, som de andre feilpasninger og flere sleivinger enn tidligere.

Ophaug 5  Jobber hardt, men faller av feil defensivt noen ganger, redder seg inn på rutinen i 2omg.

Wallace  7  Jobber hardt hele veien, flere fine initiativ, litt slurv her også, men meget god kamp.

Askar 5 Borte i lange perioder, får brukt hurtigheten og teknikken altfor sjeldent. Samarbeidet med Vidar stemmer ikke.

Ramberg  5  Av og på. Fra det horrible til det laaaangt bedre, fine stikkere og løpsinnsats, dog grusomt svak i duellspillet og svakt overblikk i perioder

Borges 7 Min banens beste, eminent teknikk. Beviser at han er altfor god for dette nivået....Samt har han innsatsen som det gnistrer av!

Thomassen  6  lite med i 1omg, ofte feilpasninger etc. herjer på vingen i 2omg, nærme 7ern. Skaper masse på egenhådn.

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 19:58

Børs (uten begrunnelse fordi jeg ikke gidder):

Staw 4
Martinsen 4, Ophaug 4, Piiroja 5, Wallace 5
Askar 4, Borges 6, Ramberg 3, Thomassen 4
Andersson 3, Tegström 3.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 apr 10, 20:00

Opprinnelig postet av bateman

Børsen...

Hva med Andersson og Tegström?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 apr 10, 20:22

Godt resultat på en middels dag

FFK møtte Alta til serieåpning på Fredrikstad Stadion mandag ettermiddag. Finspillet uteble fra begge lag, men FFK vant til slutt 3-0. Det viktigste er at serien er i gang, og at laget tok tre viktige poeng.

Kjør debatt!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 05 apr 10, 21:22

Lite spørsmål, hvem er det som stemmer fram dagens FFK'er på stadion? Er det denna SMS-greia?

At Vidar Martinsen ble BB var en aldri så liten overraskelse for meg...

 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 05 apr 10, 21:33

Opprinnelig postet av ommb

Lite spørsmål, hvem er det som stemmer fram dagens FFK'er på stadion? Er det denna SMS-greia?

At Vidar Martinsen ble BB var en aldri så liten overraskelse for meg...

 

Det er publikum som stemmer via SMS-saken ja


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 apr 10, 21:45

Opprinnelig postet av lordofwhat

regner med at vi vinner denna egentlig Laughing vi er bedre en vi var sist vi møtte de i treningskamp og da fikk de 2 mål heeeelt på slutten av kampen når ffk var slitne og ufokuserte men tipper på en 3-0 seier til mandag.

 

 

                                                                                staw

                             martinsen            ophaug (håper jeg)       piroja        wallace

                             askar               ramberg                    borges           valencia

                                                        tegstrøm                      anderson      

Heyyyyyyyyyy

Synsk? Cool Gratulerer til deg og gratulerer med seier FFK. Sinnsykt digg å gjøre unna debuten på en målmessig solid måte.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 05 apr 10, 21:58
Da ble det fan meg seier gutta! Utrolig artig. Må si jeg var litt forbauset over spillekvaliteten da. Askar synes jeg var veldig anonym, Thomassen fikk hentet seg inn greit på slutten, men Ramberg er jeg skuffet over. Følte han egentlig bare løp rundt der.

---------------------------

2010: The new era begins.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 10, 22:08

Kampforløpet var vel som forventet. Alta kriget, og det var de gode til. Men de hadde lite å fare med av eget spill. Overaskende(og bra) at de var så svake på dødballer. 3-0 var vel kanskje noe flatterende, men det var en kamp vi skulle og fortjente å vinne.

Dette blir nok litt av det vi får se fremover. Alle adecco lagene vil nok gjerne ta skalpen til FFK, og vil selge seg dyrt. Dette vil de nok gjøre med mer kjemping enn finspill. Vi må ha fart på ball og føtter, men det var vrient i dag på en overaskende dårlig stadionmatte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 05 apr 10, 22:08

bilde av plankehaugen med banner.. 

 

Kjempebra jobba!!!

 

621851

---------------------------

Stå på guttæne


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 05 apr 10, 22:11

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Dette er jeg veldig uenig i. Hadde tatt opp kampen og handsen var soleklar, selv om NRK reporterene sa noe annet før de så den siste reprisen. Dessuten var det ikke snakk om en annulering da det var blåst før ballen ble skutt i mål.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 apr 10, 22:17

Jeg tror nok Alta tok FFK litt på senga med å gå såpass offensivt ut. Jeg ble i hvert fall overrasket, og det er tydelig at Alta har mange spillere som er gode på ballbesittelse på dette nivået. Synes de spilte mye fin fotball langs bakken, og tidvis hang ikke FFK med. Heldigvis var de svake innenfor 16-meteren, og virket tannløse på offensive dødballer (de absurd mange cornerne de fikk og aldri utnyttet). Blir nå overrasket om Alta havner under midtsjiktet.

I FFK-maskineriet var det overraskende mye rusk, men vi hadde marginene med oss og var dyktigere enn Alta foran mål. I tillegg har vi bedre individuelle spillere som blir direkte avgjørende, f.eks. ved Wallaces ekstreme spisskompetanse på dødball og de kliniske avslutningene til Borges. Sistnevnte var for øvrig vår klart mest solide spillere i dag, fra min synsvinkel. Har en beundringsverdig evne til å få ting til å se lett ut. Du ser når han mottar ballen at han allerede har orientert seg om neste trekk, bruker få touch og har alltid overblikk. I tillegg god fysisk, jobber opp egne feil og veksler mellom å slå vanskelige og enkle pasninger. Briljerte ikke, og hadde sine feil, men ser altfor tydelig at han tilhører et annet nivå enn alle andre på banen. Selv på en grå dag ser du storheten i ham.

At Vidar Martinsen ble kåret til FFKs beste av stadionpublikum skjønte jeg ikke, men den kåringen har jeg aldri skjønt så mye av. Når det er sagt så hadde Vidar en helt grei dag på jobben.

Ellers skuffende å se at banen er i såpass dårlig forfatning. Det er tydelig at man ikke har brukt like mye ressurser på den før sesongstart i år som tidligere sesonger. Det er vanskelig å spille god fotball på et slikt underlag, men likevel synes jeg vi kan forvente langt bedre enn i dag. Det var urovekkende svak presisjon i pasningsspillet hos de fleste, men også veldig variabelt i duellspillet. Vi må opp flere hakk til bortemotet mot Sarpsborg, det er helt klart.

Men tre poeng på en middels svak dag er selvsagt ikke å forakte, og sånn sett har vi fått en fin start!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 apr 10, 23:24

Opprinnelig postet av Costanza

At Vidar Martinsen ble kåret til FFKs beste av stadionpublikum skjønte jeg ikke, men den kåringen har jeg aldri skjønt så mye av. Når det er sagt så hadde Vidar en helt grei dag på jobben.

Vi konstaterte at siden det var så surt på fingrene, og at folk stemte på Vidar etter målet, og ingen andre orket å fikle med telefonen etter det :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 apr 10, 00:02

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Var det en annulering i første omgang? Det husker jeg ikke. I andre omgang var det en annulering. Jeg skal se kampen i reprise i morgen, jeg får gjøre opp en mening da.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 06 apr 10, 00:16

Opprinnelig postet av obbink

bilde av plankehaugen med banner.. 

 

Kjempebra jobba!!!

 

621851

 

;-)

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 apr 10, 03:40

vi vant 3-0 og er det som teller.Spillet kommer etterhvert.Det som digger meg er at Særp tapte 1-2 for løv-ham.Hehe{#emotions_dlg.laughing}

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 apr 10, 08:51
Endret: 06 apr 10, 08:55
Endret av: Welhaven

Opprinnelig postet av kjell-H

vi vant 3-0 og er det som teller.Spillet kommer etterhvert.Det som digger meg er at Særp tapte 1-2 for løv-ham.Hehe{#emotions_dlg.laughing}

Poeng er poeng ja - riktig det. Og har stor tro på at Jokke og Tom Freddy tar tak i det som trengs fra dag 1 uansett. Dette blir bra!

Og er helt enig i Særpe-tapet. Hehe - den var artig. Så får de heller ikke poeng neste kamp heller, så de begynner jo relativt dårlig i år.

EDIT:

Er det forresten noen som la merke til speakeren sin feil igår når han summerte opp målscorerne etter kampen? Han byttet ut Andersson med Tegstrøm. Bad...

---------------------------

2010: The new era begins.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 apr 10, 09:11

I går var 3 mål det eneste positive å ta med seg. Men det er godt gjort å vinne 3-0 på en så dårlig dag. Alta er ikke ett dårlig lag, og de var fullt på høyde spillemessig.

Banen skuffa meg stort, den var ikke som den pleier i april..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 apr 10, 09:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Var det en annulering i første omgang? Det husker jeg ikke. I andre omgang var det en annulering. Jeg skal se kampen i reprise i morgen, jeg får gjøre opp en mening da.

Da har jeg sett annuleringen (som ikke var en annulering pga at spillet var blåst av før ballen føk i mål), og jeg heller kanskje for at "annuleringen" var feil. Det ser ut som om Altaspilleren som legger igjen ballen bruker brystet/skuldra, og ikke armen.

Dette skjer forøvrig i andre omgang (66. minutt), og kan da ikke blitt vist i reprise i pausa. Etter kampen derimot.

I første omgang (15. minutt) skyter en Altaspiller ballen opp i hånda på Ophaug, men dette er ikke straffe etter min mening. Ballen søker hånda og ikke omvendt. En annen situasjon oppstår etter ca 12 minutter der Altaspiss Dio går i bakken innenfor sekstenmeteren til FFK. Ophaug er ikke på ballen, han treffer muligens også Dio. Problemet for Alta er at Dio ramler fryktelig lett, og det kan se ut som filming. Denne er også tvilsom. Jeg mener dommeren gjør rett her også.

Jeg kunne telle til 8-4 i målsjanser for FFK, og 13-7 i cornere til Alta. 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 apr 10, 09:20

Opprinnelig postet av ffkmufc

Banen skuffa meg stort, den var ikke som den pleier i april..

Enig, men det har vært en veldig tøff vinter. Samtidig ser banen vår betraktelig bedre ut enn f.eks Ullevål, så gutta kunne også vært verre stilt. Litt pleie på den nå, så er den raskt bra igjen.

Viktig som Celso sa i går etter kampen også, at de spiller så godt som de kan med det de har. Videre får de bare ta det som en ekstra bonus og fornøyelse når banen er bra igjen, å hente enda mer spillerglede pga dette.

---------------------------

2010: The new era begins.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 apr 10, 09:25

Var lett å se at gutta sleit med overgangen fra kunstgress til naturgress. Tempoet i kampen var elendig, og det så ut til at alt gikk i sakte film. Dette kommer seg selvfølgelig etterhvert når gutta venner seg til graset og når banene blir bedre..


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 06 apr 10, 09:36

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av foyn

 Annuleringen er grusom; det så man tydelig på nrk-bildene i pausa..

Var det en annulering i første omgang? Det husker jeg ikke. I andre omgang var det en annulering. Jeg skal se kampen i reprise i morgen, jeg får gjøre opp en mening da.

Da har jeg sett annuleringen (som ikke var en annulering pga at spillet var blåst av før ballen føk i mål), og jeg heller kanskje for at "annuleringen" var feil. Det ser ut som om Altaspilleren som legger igjen ballen bruker brystet/skuldra, og ikke armen.

Dette skjer forøvrig i andre omgang (66. minutt), og kan da ikke blitt vist i reprise i pausa. Etter kampen derimot.

I første omgang (15. minutt) skyter en Altaspiller ballen opp i hånda på Ophaug, men dette er ikke straffe etter min mening. Ballen søker hånda og ikke omvendt. En annen situasjon oppstår etter ca 12 minutter der Altaspiss Dio går i bakken innenfor sekstenmeteren til FFK. Ophaug er ikke på ballen, han treffer muligens også Dio. Problemet for Alta er at Dio ramler fryktelig lett, og det kan se ut som filming. Denne er også tvilsom. Jeg mener dommeren gjør rett her også.

Jeg kunne telle til 8-4 i målsjanser for FFK, og 13-7 i cornere til Alta. 

I følge hasse så har man pæddekum-briller hvis man mente dommeren gjorde feil på "2-1 målet" til alta, men det er ihvertfall hyggelig å ikke være alene Sealed


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 apr 10, 09:37

Opprinnelig postet av ffkmufc

Var lett å se at gutta sleit med overgangen fra kunstgress til naturgress. Tempoet i kampen var elendig, og det så ut til at alt gikk i sakte film. Dette kommer seg selvfølgelig etterhvert når gutta venner seg til graset og når banene blir bedre..

Enig. Synes FFK slet veldig med underlaget, og var ikke i nærheten av å få til det finspillet laget til tider har vist i Østfoldhallen, der man skal spille seg helt inn til motstandernes femmeter. Når det er sagt, så bommet FFK-spillerne på helt enkle pasninger i går også, så matta skal ikke ha all skyld.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 apr 10, 09:56

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av bateman

Børsen...

Hva med Andersson og Tegström?

haha, jeg bokstavelig talt sovna med pcn i fanget!! og posta så med troa på at børsen var komplett med alle spillerne :p

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 06 apr 10, 12:00


Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f